Szabolcsveresmart Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 06. 04- 2023. 08. 16

Szabolcsveresmart Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2021.06.04.

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, bélyegzői, jelképei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Szabolcsveresmart Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) a) Székhelye: 4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 80.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő- testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) a) Székhelye: 4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 80.

(3) A Képviselő-testület Bizottságának elnevezése: Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (továbbiakban: Ügyrendi Bizottság) a) Székhelye: 4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 80.

(4) Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester)

(5) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Szabolcsveresmarti Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Önkormányzati Hivatal) a) Székhelye: 4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 80.

(6) Az önkormányzat további szervei:

a) Szabolcsveresmarti Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (továbbiakban: Jegyző)

b) Az önkormányzat társulásai, melynek megnevezését az 1. melléklet tartalmazza.

(7) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben a „Szabolcsveresmart Község Önkormányzata” feliratot.

(8) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben a „Szabolcsveresmart Község Polgármestere” feliratot.

(9) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben a „Szabolcsveresmarti Közös Önkormányzati Hivatal” feliratot és sorszámát.

2. § Az Önkormányzat honlapjának címe: www.szabolcsveresmart.hu.

3. § (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

(2) Az Önkormányzat címere: Aranyozott, sötétkék, barokk rámába foglalt vágott, csücskös talpú tárcsapajzs. A pajzs alsó felének színei a víz kékje, a településre jellemző stilizált harcsa, melynek színe ezüst, kontúrja sötétkék. Felső felében ezüst mázon balra mutató vágott kar, mely ívelt kardot markol. Hegye a címerpajzs jobb felső sarka felé mutat. A kardot tartó kar színe kék, a kéz természetes, azaz testszínű. A kard színe fekete. A takaróhoz illesztett korona alatt, mely a hajdani birtokosok rangját jelképezi napot jelképező motívum található. A takaró alsó részén összefoglaló szalag található, melyen a község neve (Szabolcsveresmart) látható.

(3) Az önkormányzati jelképek használatát az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

2. Az önkormányzat átruházott hatáskörei

4. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatásköröket 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről legalább félévente beszámol.

3. A Képviselő-testület működése

5. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.

(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,

b) önkormányzati képviselők és polgármester eskütétele,

c) polgármester illetményének és költségátalányának megállapítása,

d) bizottságok megválasztása,

e) alpolgármester megválasztása, eskütétele

f) alpolgármester tiszteletdíjának és költségátalányának megállapítása,

g) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának módosítása,

(3) Az alpolgármester választását a Képviselő-testület által a képviselők közül megválasztott elnökből és két tagból álló Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazás szabályai:

a) az Ügyrendi Bizottság feladata a titkos szavazás során a technikai feltételek biztosítása, a szavazólapok jegyzői felügyelet melletti elkészítése,

b) a szavazás során a teremben elhelyezett szavazófülkét lehet igénybe venni,

c) az urnát úgy kell lezárni, hogy azokból a pecsét feltörése vagy az urna szétszedése nélkül ne lehessen szavazólapot eltávolítani,

d) a titkos szavazás megkezdése előtt az elnök ismerteti a szavazás főbb szabályait,

e) az urna felbontása után az eseti bizottság a szavazatok összeszámlálja, melyről jegyzőkönyvet készít, és aláírásukkal hitelesítenek,

f) a titkos szavazás eredményét az elnök ismerteti a Képviselő-testülettel,

g) a szavazólapokat a önkormányzati hivatal páncélszekrényében kell elhelyezni és 30 nap után a szavazólapokat a jegyző megsemmisíti.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

6. § (1) A Képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart.

(2) A Képviselő-testület üléseinek helye a székhelye, a Képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy ülését a székhelyétől eltérő helyen tartja.

(3) A lakosságot a Képviselő-testület rendes üléséről az ülés időpontját megelőző legalább 2 nappal tájékoztatja a meghívó önkormányzati hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével

(4) Sürgős döntést igénylő ügyekben rendkívüli ülés tartható. A rendkívüli ülésről a lakosságot a meghívó önkormányzati hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével értesíti az ülés napján.

(5) A Képviselő-testület évente egyszer közmeghallgatást tart.

(6) A közmeghallgatást a lakosságnak 5 nappal előtte meg kell hirdetni. A hirdetés módja:

a) a meghívó hirdetőtáblán történő elhelyezése,

b) hangos híradóba történő bemondás.

(7) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat értékelni kell. Az értékelés alapján, ha szükséges intézkedés megtétele, akkor a Képviselő-testület kijelöli azt a szervezetet, vagy személyt, aki az előkészítéssel kapcsolatos intézkedéseket előkészíti. Az előkészítés alapján a Képviselő-testület a szükséges döntést meghozza, és erről az érdekelteket értesíti.

4. Ülések tervezése, előkészítése

7. § (1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester által kiküldött meghívó szerinti időpontokban tartja.

(2) Minden ülésre meg kell hívni:

a) a települési képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,

(3) A tevékenységét érintő adott napirendi ponthoz meg kell hívni:

a) az önkormányzati intézmény vezetőjét,

b) az országgyűlési képviselőt,

c) az egyházak képviselőjét.

5. Az előterjesztések

8. § (1) A Képviselő-testület ülésére az előterjesztés írásban vagy szóban nyújtható be.

(2) Előterjesztésnek minősül a rendeleti- és határozat javaslat, és a beszámoló.

(3) Az előterjesztés két részből áll:

a) az első részben meg kell határozni az előterjesztés tárgyát, ismertetni kell az előzményeket, a tárgykörre vonatkozó jogszabályokat, a lehetséges döntési alternatívákat,

b) az előterjesztés második része a határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelős személy megnevezésével és a határidő megjelölésével.

(4) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a jegyző,

d) a Képviselő-testület tagja,

e) a Képviselő-testület bizottsága,

f) a Képviselő-testület által felkért személy vagy szerv vezetője.

(5) A Ügyrendi Bizottság állásfoglalásával, véleményével nyújthatók be a költségvetés elfogadásáról és ennek beszámolóiról szóló előterjesztések.

(6) Kizárólag írásban nyújthatók be:

a) az önkormányzati rendeletalkotással,

b) az összeférhetetlenség kivizsgálásával,

c) a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával,

d) a hitelfelvétellel,

e) az intézményalapítással, átszervezéssel, megszüntetéssel,

f) a helyi népszavazás kiírásával

kapcsolatos előterjesztések.

(7) Szóbeli előterjesztés esetén is írásban be kell nyújtani a döntés tervezetét.

6. A Képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

9. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.

(3) A Képviselő-testület ülését az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(4) Az ülésre szóló meghívót a Képviselő- testület ülésének napját megelőzően legalább 3 nappal kell a megküldeni.

(5) Az üléseket legkorábban 17-órai kezdettel lehet összehívni ettől rendkívüli ülés tartása mellett lehet eltérni.

(6) Rendkívüli esetben a Képviselő-testület ülése 24 órával az ülés előtt telefonon is összehívható.

10. § (1) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülést 8 napon belül össze kell hívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(2) Az (1) bekezdés szerint összehívott ülés napirendjei közé új napirendek is felvehetők.

(3) A képviselő személyes érintettségére, azzal kapcsolatos bejelentési kötelezettségére, a döntésből való kizárásra a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(4) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a képviselő-testület a tiszteletdíját 2 hónap időtartamra 25%-kal csökkenti.”

11. § Az ülés vezető jogkörei:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) szünetet rendelhet el,

e) lezárja a vitát,

f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat és megállapítja a szavazás eredményét,

g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

h) intézkedéseket hoz az ülés rendjének biztosítására,

i) bezárja az ülést.

12. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) polgármesteri beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés között történt fontosabb intézkedésekről, eseményekről,

b) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,

d) egyebek.

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől polgármesteri vagy képviselői javaslatra eltérhet. A javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítése az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatos bizottság vélemény ismertetése,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban,

e) döntés a módosító javaslatokról,

f) döntés az eredeti előterjesztésben foglalt javaslatról,

(4) A döntés meghozatala után az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

13. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót, ha a hozzászólás nem a napirendhez kapcsolódik.

(3) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja.

(4) A döntés meghozatala után az ülésvezető köteles szót adni a jegyzőnek jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

14. §1 Az ülés rendjének biztosítása érdekében a polgármester:

a) figyelmezteti a hozzászólót, hogy

aa) csak a napirenddel kapcsolatosan tegye meg észrevételét, javaslatát, s attól ne térjen el,

ab) a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kijelentésektől tartózkodjon,

b) rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) megvonhatja a szót attól a képviselőtől, aki a fenti pontokban foglalt rendzavaró magatartást megismétli,

d) a nem képviselő résztvevőt ismételt rendzavarás esetén a teremből kiutasíthatja.

7. Döntéshozatali eljárás

15. § (1) Nyílt szavazásnál a képviselők kézfelemeléssel szavaznak: „igen”, „nem” és „tartózkodom” szavazattal.

(2) Titkos szavazásra a 5. § (4)-(6) bekezdése az irányadó.

(3) A polgármester először a módosító indítványokat bocsátja szavazásra. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű szavazati arány szükséges.

(4) A módosító indítványt az előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(5) Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:

a) a titkos szavazás,

b) a polgármesterrel szemben fegyelmi eljárás,

c) az önkormányzati vagyon elidegenítésnek

elrendeléséhez.

(6)2 Amennyiben egy javaslatra elutasító döntés születik, szünet elrendelése után az ülés vezetője újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.

(7)3 Ha a Képviselő-testület az újra szavazásra bocsátott javaslatot ismételten elutasítja, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésen napirendre kell tűzni.

(8)4 Az a képviselő, aki a döntéshozatalban érintett, a szavazás előtt köteles szóban bejelenteni a Képviselő-testületnek. Az érintett képviselő dönthet úgy, hogy nem vesz részt a szavazásban, a határozatképesség szempontjából azonban figyelembe kell venni ugyan úgy mint ha szavazna.

16. § (1) A szavazás megkezdése előtt névszerinti szavazásra tehet javaslatot:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a Képviselő-testület tagja.

(2) A névszerinti szavazás elrendeléséről a Képviselő-testület egyszerű többséggel, határozattal dönt.

(3) Névszerinti szavazás tartható:

a) a hitel felvételéről,

b) önkormányzati vagyon elidegenítéséről,

c) az önkormányzat által alapított címek és kitüntetések adományozásáról.

(4) A névszerinti szavazásnál a jegyző abc sorrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak nevét, akik nevük felolvasásakor "igen", "nem", "tartózkodom" kijelentéssel szavaznak. A szavazás megkezdése előtt a polgármester bejelenti, hogy elsőként vagy utolsóként kíván szavazni.

(5) A névszerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a polgármester és jegyző ír alá, és azt Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

17. § (1) A rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a Képviselő-testület tagja,

d) a Képviselő-testület bizottsága,

e) a jegyző,

f) a kisebbségi önkormányzat elnöke,

g) az egyházak és civil szervezetek vezetője.

(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét valamint a tervezettel kapcsolatos követendő iránymutatást.

(3) A rendelet-tervezeteket a jegyző készíti. Az előkészítés során:

a) a közreműködők között elosztja a munkát,

b) gondoskodik a bizottsági és arra jogosult szervek véleményeztetésről és az észrevételek feldolgozásáról,

c) elkészíti az előzetes hatásvizsgálatot,

d) megszervezi az adminisztrációs munkát,

e) részt vesz a tervezet Képviselő-testület előtti megvitatásában.

(4) Az önkormányzati rendeletet valamint a normatív határozatait az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(5) A rendeletet kihirdetési záradékkal kell ellátni az alábbiak szerint: „Kihirdetve Kelt.:………… jegyző aláírás”

18. § A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát, kihirdetésének idejét, címét,

b) a rendelet módosításait,

c) a rendelet hatályon kívül helyezését.

19. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újra kezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni, az alábbiak szerint

„Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselőtestületének

…./….(…...)

h a t á r o z a t a

………… -ról”

(2) A határozat az (1) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a Képviselő-testület döntését,

b) a végrehajtásra szolgáló határidőt,

c) a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(3) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

8. A jegyzőkönyv

20. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv egy példányban készül, melyből egy példányt az önkormányzati hivatal jegyzői irodájában kell elhelyezni, Kormányhivatalnak jogszabály által meghatározott úton kell megküldeni.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezik:

a) a jelenléti ív,

b) a meghívó,

c) az írásos előterjesztések,

d) a titkos szavazásról készített jegyzőkönyv,

e) a név szerinti szavazásról készített jegyzőkönyv.

21. § A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv az önkormányzati hivatalban ügyfélfogadási időben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díját külön szabályzat tartalmazza.

9. A Képviselő-testület bizottságai

22. § (1) A Képviselő-testület 1 állandó bizottságot hoz létre az Ügyrendi Bizottságot. Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll.

(2) A Képviselő-testület egyes feladatainak ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat.

(3) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:

a) az összeférhetetlenséggel, méltatlansággal összefüggő a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott feladatok ellátása

b) a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos Magyarország helyi önkormányzatairól szólótörvényben meghatározott feladatok ellátása

c) véleményezi a költségvetési tárgyú előterjesztéseket.

(4) Az Ügyrendi Bizottság maga állapítja meg működése részletes szabályait. A bizottság határozatképességére, a határozathozatal módjára, a zárt ülés tartására és jegyzőkönyvének elkészítésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályok az irányadók.

10. A képviselők jogai és kötelezettségei

23. §5 (1) A képviselő köteles:

a.) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában, az ülésekről való távolmaradását akadályoztatása esetén a polgármesternek bejelenteni,
b.) a bizottsági tagságával összefüggő feladatait ellátni, annak ülésein részt venni,
c.) választóival megfelelő kapcsolatot tartani.
d.) A Képviselő-testület, annak bizottsága, a polgármester megbízása alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban.
e.) A tudomására jutott titkot megőrzi, amely kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll.
f.) a vele szemben felmerült kizárási okot a napirend tárgyalása előtt bejelenteni.
(2) A törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a képviselő-testület az Ügyrendi bizottság javaslata alapján
a.) az eskü letételének hiánya miatt
b.) személyes érintettsége bejelentésének elmulasztása miatt,
c.) a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt,
legfeljebb az Mötv.- ben meghatározott időtartamra csökkentheti, vonhatja meg.
(3) A Képviselő-testület az (2) bekezdés a) pontjában meghatározott kötelezettségeket megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a mulasztás megszüntetéséig 100%-ban csökkenti.
(4) A Képviselő-testület az (2) bekezdés b) pontjában meghatározott kötelezettségeket megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 1 havi időtartamra 50%-ban csökkenti.
(5) A Képviselő-testület az (2) bekezdés c) pontjában meghatározott kötelezettségeket megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 1 havi időtartamra 50%-ban csökkenti
(6) A tiszteletdíj megvonásáról a képviselő-testület egyedi határozattal dönt.

11. A polgármester

24. § (1) A polgármester főállásban látja el tisztségét.

(2) A polgármester minden hét második napján 8 órától -12 óráig tart ügyfélfogadást.

(3) A polgármester feladatai a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon túl:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló partnerek képviselőit, és a velük való tárgyalás során előzetes megállapodásokat köt,

c) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

d) nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek.

(4) A polgármester szabadságának kiadása tárgyában a polgármester és a Képviselő-testület jóhiszeműen együttműködve, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvét figyelembe véve jár el.

(5) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester

a) pályázati

b) szociális

ügyben döntést hozhat.

(6) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan

a) pályázati

b) szociális

c) forrásigénylési

ügyben döntést hozhat

(7) A polgármester 2 millió forint értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

12. Alpolgármester

25. § (1) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ a Képviselő-testület tagjai közül.

(2) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

13. A jegyző

26. § (1) A jegyző feladatai a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon túl:

a) a polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület, a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a Képviselő-testület, a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c) szervezi a jogi felvilágosító munkát.

(2) A jegyző ügyfélfogadást tart: szerdán 8 órától - 12 óráig, 13 órától – 15.30 óráig,

27. § (1) A jegyzőt akadályoztatása esetén feladat- és hatáskörében az aljegyző helyettesíti.

(2)6 A jegyzői, aljegyzői, és kirendeltség vezetői tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyző helyettesítését a Szabolcsveresmarti Közös Önkormányzati Hivatal szabolcsveresmarti székhelyén Máté Lászlóné igazgatási, hatósági ügyintéző látja el.

(3) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.

14. A Önkormányzati Hivatal

28. §7 (1) Az önkormányzati hivatal szervezeti felépítését az 3. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzati hivatal igény szerint köteles adatokat szolgáltatni, jelentéseket készíteni a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a bizottságnak.

(3) Az Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Hétfő: 8.00 órától – 12.00 óráig
Kedd: 8.00 órától – 12.00 óráig
Szerda: 8.00 órától – 12.00 óráig és 13.00 órától – 16.00 óráig
Csütörtök: 8.00 órától – 12.00 óráig.
Péntek: ügyfélfogadás nincs

29. § (1) Az Önkormányzat a Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez térítésmentesen biztosítja:

a) az Önkormányzati Hivatal tanácskozótermét az ülések és rendezvények tartására,

b) a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását.

(2) A jegyző gondoskodik az Önkormányzati Hivatal útján a nemzetiségi önkormányzat:

a) testületi üléseinek előkészítéséről,

b) a meghívóinak, előterjesztéseinek elkészítéséről és kiküldéséről,

c) a jegyzőkönyveinek elkészítéséről és Kormányhivatalhoz megküldéséről.

15.Helyi népszavazás

30. § (1) A helyi népszavazást a polgármesternél 200 fő választópolgár kezdeményezhet.

(2) A helyi népszavazás kiírását előíró Képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni az aláírást gyűjtők képviselőjét.

(3) A helyi népszavazásra a helyi önkormányzatokról szóló törvény és a választási eljárásról szóló törvény megfelelő szabályait kell alkalmazni.

16. Az Önkormányzat gazdálkodása, vagyona

31. § (1) A Képviselőtestület a költségvetését két fordulóban fogadja el.

(2) Az első fordulóban, a koncepcióban:

a) számba kell venni a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelveket,

b) át kell tekinteni az önkormányzat kötelező és szabadon vállalt feladatait,

c) fel kell mérni és elemezni a bevételi forrásokat azok bővítésének lehetőségeit,

d) meg kell határozni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

e) egyeztetni kell az igényeket a célkitűzésekkel,

f) meg kell határozni a szükségletek kielégítési sorrendjét,

g) vizsgálni kell a várható döntések hatásait.

(3) Második fordulóban az Önkormányzat költségvetési rendelet tervezetét tárgyalja a Képviselő-testület.

32. § Az önkormányzat vagyonát és vagyongazdálkodás szabályait az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

17. Záró rendelkezések

33. § (1) Ez a rendelet 2019 október 27.-én lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4 /2019. (IX.25) önkormányzati rendelete.

1. melléklet a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás, Nyíregyháza
- Belsőellenőrzési Önkormányzati Társulás, Ajak
- Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás, Kisvárda
- Szociális Intézményfenntartó Társulás Pap

2. melléklet a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez8

A polgármester dönt átruházott hatáskörben az Önkományzat vonatkozó rendeleteiben meghatározottak szerint:

1. Rendkívüli települési támogatás megállapításáról.

2. Temetési segély megállapításáról.

3. A köztemetés költségének részbeni, illetve teljes elengedése iránti kérelmek elbírálásáról.

4. Köztemetés elrendeléséról.

5. Tulajdonosi hozzájárulás kiadásáról.

6. Dönt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. (l) bekezdés a) pontjában foglalt, a jegyzőre át nem utalt hatáskörök tekintetében

7. A vagyonkezeléssel kapcsolatos ellenőrzés megszervezésével és elvégzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása.

8. Elbírálja a szociális célú tüzelőanyag támogatás felhasználása keretében benyújtott kérelmeket.

9. Elbírálja a lakhatási támogatási kérelmeket.

10. A tárgyévi költségvetési rendeletben foglaltak értelmében:

Felhatalmazza a polgármestert

a) hogy a helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatokra és egyéb megjelenő pályázatokra vonatkozóan pályázatot nyújtson be a támogatások igénybevételére.

b) a következő évi költségvetés végleges elfogadásáig a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételek beszedéséről és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások időarányos teljesítéséről gondoskodjon.

c) önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövid lejáratú értékpapír vásárlására.

d) pályázatot nyújtson be a helyi önkormányzatok működőképessége megőrzését szolgáló rendkívüli támogatás pályázatára
Társulás:
A Képviselő-testület a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásra, a Belsőellenőrzési Önkormányzati Társulásra, a Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás, a Szociális Intézményfenntartó Társulás Pap ruházza át a Társulási Megállapodásban meghatározott hatásköreit.

3. melléklet a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez9

Ügyrendi Bizottság Alapvető feladatai
1) Felhívja a kötelezettet a vagyonnyilatkozat tételére.
2) Igazolást ad ki a kitöltött vagyonnyilatkozatok átvételéről.
3) Nyilvántartást vezet az átvett vagyonnyilatkozatokról, továbbá az azokhoz kapcsolódó egyéb iratokról.
4) Gondoskodik a polgármesteri, alpolgármesteri és a képviselői vagyonnyilatkozatok hozzáférhetővé tételéről.
5) Gondoskodik a vagyonnyilatkozat kezelésére, adatvédelmére vonatkozó technikai szabályok betartásáról.
6) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén felhívja az érintettet az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok közlésére.
7) Ellátja a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
8) A képviselő-testületi ülésen tartandó titkos szavazás során ellátja szavazással szavazatszámlálással és annak eredményének megállapításával kapcsolatos feladatokat
9) Átveszi és nyilvántartja a képviselő igazolásokat a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvételről.

1. függelék a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez10

Képviselő-testület tagjai:
Vincze Károly polgármester
Bódi Sándor alpolgármester
Dolhai László
Vinczéné Szabó Jolán
Tara Andrea
Gere Barnabás
Bereczki Miklósné képviselők.
Ügyrendi bizottság:
Dolhai László elnök
Bereczki Miklósné
Tara Andrea tagok

2. függelék a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez11

3. függelék a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez12

Az Önkormányzat szakágazati besorolása szerinti alaptevékenysége, valamint alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

I. Az Önkormányzat alaptevékenysége:

Önkormányzat törzsszáma: 732000
Önkormányzat adószáma : 15732004-2-15
Önkormányzat fizetési számlaszáma: 11744034-15403911-00000000
Államháztartási Szakágazati besorolása: 841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

II. Szabolcsveresmart Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051040 Nem veszélyes (települési) hulladék kezelése, ártalmatlanítása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082044 Könyvtári szolgáltatások
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
107052 Házi segítségnyújtás
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
013320 Köztemető- fenntartás és működtetés
074011 Foglalkozás- egészségügyi alapellátás
074012 Foglalkozás- egészségügyi szakellátás
072311 Fogorvosi alapellátás
047410 Ár és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
Az önkormányzat alaptevékenységeihez kapcsolódó telephelyek:
4496 Szabolcsvertesmart, Kossuth út 82. Faluház
4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 111. Orvosi rendelő
4496 Szabolcsveresmart, Kossuth út 113. Egészségház

4. függelék a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez13

ÁTADÁS-ÁTVÉTELI IGAZOLÁS
Alulírott . mint a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett polgármester/helyi önkormányzati képviselő*, a mai napon vagyonnyilatkozatomat, valamint . db házastárs/élettárs/közös háztartásban élő gyermek vagyonnyilatkozatát adom át:
Szabolcsveresmart, 20
átadó
……………………………………………………………………. igazolom, hogy átvettem . polgármester/helyi önkormányzati képviselő* valamint db házastárs/élettárs/ közös háztartásban élő gyermek vagyonnyilatkozatát tartalmazó zárt borítékot/okat.
Szabolcsveresmart, 20
átvevő

5. függelék a 5/2019.(X.22.) önkormányzati rendelethez14

Nyilvántartás a vagyonnyilatkozatokról

sor sz.

nyilatkozattételre kötelezett neve

hozzátartozói vagyonnyilatkozatok száma

átvétel időpontja

házastárs/élettárs

gyermek

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

1

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 1. §-ával módosított szöveg

2

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 2. §-ával módosított szöveg

3

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 2. §-ával módosított szöveg

4

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 2. §-ával módosított szöveg

5

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 3. §-ával módosított szöveg

6

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 4. §-ával módosított szöveg

7

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 4. §-ával módosított szöveg

8

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 6. §-ával módosított melléklet

9

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 7. §-ával módosított melléklet

10

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 8. §-ával módosított függelék

11

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 9. §-ával rendelkezett kiegészítés

12

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 10. §-ával rendelkezett kiegészítés

13

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 11. §-ával rendelkezett kiegészítés

14

Szabolcsveresmart Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (VI.02.) számú rendelete 12. §-ával rendelkezett kiegészítés