Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017 (II.14.) önkormányzati rendelete
A 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2017. 02. 14- 2017. 12. 30Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017 (II.14.) önkormányzati rendelete
A 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
2017-02-14-tól 2017-12-31-ig
MÁRIAPÓCS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
PÓCSPETRI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉTŐL „ M Á S O L A T „
4326. Máriapócs, Kossuth-tér 2.
Telefon száma: 42/554-500.
Telefax száma: 42/554-501.
Ügyirat száma: 1053 /2017.
Máriapócs Város Önkormányzat
Képviselő-testületéNEK
1/2017 (II.14.)
Pócspetri Község Önkormányzat
Képviselő-testületének
4/2017. (II.14.)
önkormányzati rendelete
a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Máriapócs Város Önkormányzat Képviselőtestülete és a Pócspetri Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 07.) Korm. rendelet 13. § (1) bekezdésben foglaltakra, illetve az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
Jelen rendelet hatálya kiterjed a Máriapócs Közös Önkormányzati Hivatal Székhelyén és Pócspetri Kirendeltségében (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre és munkavállalóra.
2.§
(1) A Hivatal 2017. évi munkarendjében, a nyári időszakban az igazgatási szünet 2017. július 17. napjától - 2017. augusztus 4. napjáig tart.
(2) A Hivatal 2017. évi munkarendjében, a téli időszakban az igazgatási szünet 2017. december 18. napjától - 2017. december 29. napjáig tart.
3.§
(1) Az igazgatási szünet elrendeléséről a lakosságot tájékoztatni kell a kezdő időpontját megelőző 30. nappal.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.
(3) Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.
4.§
Az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egésze kiadható.
5.§
E rendelet 2017. február 14-jén 15.00 órakor lép hatályba és 2017. december 31-én hatályát veszti.
Máriapócs, 2017. február 14.
Papp Bertalan s.k. Tamás György s.k.
Máriapócs Város Önkormányzat Pócspetri Község Önkormányzata
polgármestere polgármestere
Dr. Bodnár Zsuzsanna s.k.
jegyző
Kihirdetési záradék:
Ezen rendelet 2017. február 14. napján kihirdetésre került.
Dr. Bodnár Zsuzsanna
jegyző
Általános Indokolás
a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a képviselő-testület, valamint a 2. §-ban felsorolt szervek vezetője - a Kormány ajánlásának figyelembevételével - a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét. A kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13. § - 15.§-ai tartalmazzák.
Részletes indokolás
1.§-hoz
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), amelyekre a rendeletet alkalmazni kell.
2.§-hoz
Meghatározza a 2017. évi munkarendjében, a nyári időszakban az igazgatási szünet 2017. július 17. napjától - 2017. augusztus 4. napjáig tart a téli időszakban az igazgatási szünet 2017. december 18. napjától - 2017. december 29. napjáig tart.
3.§-hoz
Rendelkezi az igazgatási szünetről való lakossági tájékoztatásról, és az igazgatási szünet időtartama alatt az ügyelet tartásáról.
4.§-hoz
Rendelkezik az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egészének kiadásáról.
5.§-hoz
A hatályba léptető rendelkezéseket, valamint e rendelet beépülését követően a hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmazza.
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján a jogszabály előkészítője - a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű - előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit.
Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell.
A hatásvizsgálat során vizsgálni kell
a) a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösen
aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,
ab) környezeti és egészségi következményeit,
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint
b) a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, és
- a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket.
A 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló önkormányzati rendelet-tervezetéhez a fenti kötelezettségnek eleget téve, az előzetes hatásvizsgálatot elvégeztük, melyről az alábbiak szerint tájékoztatom a Képviselő-testületet.
- A tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatása
aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
Társadalmi hatás:
A rendelet elfogadása közvetlen társadalmi hatásokat nem keletkeztet.
Gazdasági hatása:
Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.
Költségvetési hatása:
Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.
ab)A rendelet környezeti és egészségi következményei:
A hivatali alkalmazottak számára biztosított a megfelelő hosszúságú évközi pihenőidőt.
ac)Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A rendelet-tervezet elfogadása csekély mértékű adminisztrációs többletmunkát okoz.
b)A jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Nem, vagy kevesebb szabadság következő évre történő átvitelére kerül sor.
c)A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A rendelet-tervezet nem jár a feltételek módosításával, a meglévő szervezetrendszer és tárgyi, pénzügyi feltételek biztosítása elegendő.
Máriapócs, 2017. február 06.
Dr. Bodnár Zsuzsanna sk.
jegyző