Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2018 (II.13.) önkormányzati rendelete

a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2018. 02. 13- 2019. 01. 30

MÁRIAPÓCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

PÓCSPETRI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉTŐL                                                 „ M Á S O L A T „

4326. Máriapócs, Kossuth-tér 2.

Telefon száma: 42/554-500.

Telefax száma: 42/554-501.


Ügyirat száma:  962-1 /2018.


Máriapócs Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

2/2018 (II. 13.)

Pócspetri Község Önkormányzata

 Képviselő-testületének

1/2018. (II. 13.)

önkormányzati rendelete


a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről


Máriapócs Város Önkormányzata Képviselőtestülete és a Pócspetri Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 07.) Korm. rendelet 13. § (1) bekezdésben foglaltakra, illetve az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.§


Jelen rendelet hatálya kiterjed a Máriapócs Közös Önkormányzati Hivatal  Székhelyén és Pócspetri Kirendeltségén (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre és munkavállalóra.


2.§


(1) A Hivatal 2018. évi munkarendjében, a nyári időszakban az igazgatási szünet 2018. július 16. napjától - 2018. augusztus 3. napjáig tart.

(2) A Hivatal 2018. évi munkarendjében, a téli időszakban az igazgatási szünet  2018. december 24. napjától - 2019. január 04. napjáig tart.


3.§


(1) Az igazgatási szünet elrendeléséről a lakosságot tájékoztatni kell a kezdő időpontját megelőző 30. nappal.

(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.

(3) Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.

2



4.§

Az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egésze kiadható.


5.§

E rendelet 2018. február 13.-án 15.00 órakor lép hatályba és 2019. január 31-én hatályát veszti.


M á r i a p ó  c s, 2018. február 13.



              Papp Bertalan s.k.                                                             Tamás György s.k.

Máriapócs Város Önkormányzata                                      Pócspetri Község Önkormányzata

           polgármestere                                                                         polgármestere    




Dr. Bodnár Zsuzsanna s.k.

jegyző



Kihirdetési záradék:

Ezen rendelet 2018. február 13. napján kihirdetésre került.



                                                                                                   Dr. Bodnár Zsuzsanna

                                                                                                                 jegyző










Általános Indokolás

a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről



A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a képviselő-testület, valamint a 2. §-ban felsorolt szervek vezetője - a Kormány ajánlásának figyelembevételével - a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét. A kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13. § - 15.§-ai tartalmazzák.


Részletes indokolás

1.§-hoz


Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), amelyekre a rendeletet alkalmazni kell.



2.§-hoz


Meghatározza  a 2018. évi munkarendjében, a nyári időszakban az igazgatási szünet 2018. július 16. napjától - 2018. augusztus 3. napjáig tart a téli időszakban az igazgatási szünet 2018. december 24. napjától - 2019. január 04. napjáig tart.


3.§-hoz


Rendelkezi az igazgatási szünetről való lakossági tájékozatásról, és az igazgatási szünet időtartama alatt az ügyelet tartásáról.


4.§-hoz


Rendelkezik az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egészének kiadásáról


5.§-hoz


A hatályba léptető rendelkezéseket, valamint e rendelet beépülését követően a hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmazza.




ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT


A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján a jogszabály előkészítője - a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű - előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit.

Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell.

A hatásvizsgálat során vizsgálni kell

a) a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösen

aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,

ab) környezeti és egészségi következményeit,

ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint

b) a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, és

  1. a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket.

A 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló önkormányzati rendelet-tervezetéhez a fenti kötelezettségnek eleget téve, az előzetes hatásvizsgálatot elvégeztük, melyről az alábbiak szerint tájékoztatom a Képviselő-testületet.

  1. A tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatása

aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:

Társadalmi hatás:

A rendelet elfogadása közvetlen társadalmi hatásokat nem keletkeztet.


Gazdasági hatása:

Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.


Költségvetési hatása:

Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.

ab)A rendelet környezeti és egészségi következményei:

A hivatali alkalmazottak számára biztosított a megfelelő hosszúságú évközi pihenőidőt.



ac)Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

A rendelet-tervezet elfogadása csekély mértékű adminisztrációs többletmunkát okoz.



b)A jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Nem, vagy kevesebb szabadság következő évre történő átvitelére kerül sor.


c)A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

A rendelet-tervezet nem jár a feltételek módosításával, a meglévő szervezetrendszer és tárgyi, pénzügyi feltételek biztosítása elegendő.


Máriapócs, 2018. február 07.

                                                                                  Dr. Bodnár Zsuzsanna sk.

jegyző