Szakoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2013. (V.30.) önkormányzati rendelete

Egyes anyakönyvi események hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli megtartásának engedélyezéséről és díjairól

Hatályos: 2013. 07. 01- 2018. 12. 13

Szakoly Község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (6) és (7) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Értelmező rendelkezések


1. §


E rendelet alkalmazásában:

1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,

2. kérelmezők: a hivatali helyiségen-, a hivatali munkaidőn kívül tartandó anyakönyvi eseményeket az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek.

3. hivatali helyiség: a Szakolyi Polgármesteri Hivatal (4234 Szakoly, Rákóczi u. 10. szám alatti) házasságkötő terme.

4. hivatali munkaidő: Szakolyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.

2. Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése


2. §


(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény létesítésének engedélyezését az 1. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.

(2) A kérelemről a jegyző - az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével - dönt.

(3) Az anyakönyvvezetőnek a külső helyszínre való utazására e rendeletben meghatározott díj nyújt fedezetet.

(4) Az ügyfél az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvnek a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe történő visszaszállításáról a díj megfizetésével gondoskodik.

(5) Nem minősül hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseménynek és e rendelet szabályait nem kell alkalmazni, ha a hivatali helyiség bármely okból bekövetkező használhatatlansága miatt nem vehető igénybe anyakönyvi esemény céljára. Ebben az esetben a más helyszínen megtartott anyakönyvi esemény térítésmentes.

3. §


(1) Hivatali munkaidőn kívülinek minősül az az anyakönyvi esemény, mely a Szakolyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendtől eltérően történik.

(2) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezését a 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezéssel egyidejűleg.

(3) A kérelemről a jegyző - az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével - dönt.

3. A többletszolgáltatási díj megfizetésének módja


4. §


(1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események többletszolgáltatási díját a Szakolyi Polgármesteri Hivatal költségvetési elszámolási számlájára legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 30 nappal kell megfizetni.

(2) Amennyiben az anyakönyvi eseményre nem kerül sor, a befizetett szolgáltatási díjat a kérelmezők írásbeli kérelmére a hivatal visszafizeti.

(3) Amennyiben a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik házasuló mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt az anyakönyvvezető előtt a hivatali helyiségében megjelenni nem képes. E körülmény fennállását kérelmükben a házasulók megjelölni és igazolni kötelesek.

(5) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események többletszolgáltatási díját a 3. melléklet tartalmazza.

Záró rendelkezések


5. §


E rendelet 2013. július hó 01. napján lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események esetén kell alkalmazni.