Szakoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2017. (IX.14.) önkormányzati rendelete

A partnerségi egyeztetés szabályairól

Hatályos: 2017. 09. 15

Szakoly Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 5. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések


1. §


(1) E rendelet hatálya Szakoly község településfejlesztési koncepciójának, integrált településfejlesztési stratégiájának, településrendezési eszközeinek, településképi arculati kézikönyvének és településképi rendeletének (a továbbiakban: településrendezési dokumentumok) készítése, módosítása során a 2. §-ban meghatározott partnerekre, valamint a partnerségi egyeztetés szabályaira terjed ki.

(2) A településrendezési dokumentumok készítésének, vagy azok módosításának a partnerekkel történő véleményeztetése a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet és jelen rendeletben meghatározott szabályok szerint történik.

2. §


Az egyeztetésben részt vevők (a továbbiakban: partnerek) köre:


a) a településen állandó lakhellyel, tartózkodási hellyel, illetve ingatlantulajdonnal rendelkező természetes személyek,

b) az adott településrendezési eszközzel összefüggésbe hozható és ott székhellyel, telephellyel rendelkező, közvetlenül érintett gazdálkodó szervezetek,

c) a közigazgatási területen működő elismert egyházak,

d) a közigazgatási területen működő civil és érdekképviseleti szervezetek.

2. A tájékoztatás módja és eszközei


3. §


(1) A településrendezési dokumentumok készítésével, vagy azok módosításával kapcsolatban a partnerek tájékoztatása az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján közzétéve, az önkormányzati honlapon és lakossági fórumon történik.

(2) A közzétett dokumentumokkal kapcsolatban - az ott megjelölt időpontig - a partnerek észrevételt, javaslatot tehetnek, véleményt nyilváníthatnak, melyet benyújthatnak papíralapon írásban, vagy beküldhetnek az Önkormányzat honlapján megadott elérhetőségen e-mail formájában.

3. A javaslatok, vélemények dokumentálásának módja


4. §


(1) A határidőn belül véleményt adó, és a véleményt aláíró partnerektől a beérkezett javaslatokat, véleményeket az ügyirathoz kell iktatni.

(2) A hirdetményben jelölt határidő leteltét követően az érdemi észrevételek megküldésre kerülnek szakmai javaslat készítése céljából a dokumentum készítésével megbízott tervezőnek.

5. §


A Képviselő-testület az adott feladatra megbízott tervező és a települési főépítész szakmai javaslata alapján dönt a Partnerek véleményének elfogadásáról vagy el nem fogadásáról.

4. Az el nem fogadott javaslatok, vélemények indoklásának módja, dokumentálásuk, nyilvántartásuk rendje


6. §


(1) Az el nem fogadott javaslatokat-véleményeket tartalmazó dokumentumokat az ügy aktájában meg kell őrizni.

(2) Az el nem fogadott véleményeket és azok indoklását a Partnerrel tértivevényes levélben kell ismertetni.

5. Az elfogadott településrendezési dokumentumok nyilvánosságát biztosító eszközök


7. §


A Polgármester a község hivatalos honlapján gondoskodik az elfogadott településrendezési dokumentumok közzétételéről az elfogadást követő 15 napon belül.

6. Záró rendelkezések


8. §


(1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.


(2) E rendelet előírásait a hatályba lépését követően indult eljárásokban alkalmazni kell.