Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011.(IV.13.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2013. 12. 21- 2014. 02. 27


Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18.§ (1) bekezdésében,

A 23. § (5) bekezdés tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 19. § (2) bekezdésében,

A 7 § (7)bekezdés 2 pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A.§ (3) bekezdésében,

a 7 § (6)bekezdés 8 pontja és a 8.§. (3) bekezdése tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdésben,

a 25.§. (1).bekezdés  tekintetében a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX tv-ben, a 25.§(3) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 103./B. §-a,

a 38 §-a tekintetében a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 27. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján

- az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva  - a következőket rendeli el:




Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye és bélyegzői

„1.§”


(1) Az önkormányzat elnevezése: Demecser Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye:4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.


(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.


(3) A Képviselő-testület bizottságai elnevezése:


  1. Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.


  1. Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság)Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.


  1. Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága (a továbbiakban: Szociális Bizottság) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.


[1] „(4) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Demecseri Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 4516 Demecser, Kétezer-egy tér 1.”


(5) A Képviselő-testület körbélyegzője: ”Demecser Város Képviselő-testület” feliratú körbélyegző, középen a Magyar Köztársaság címerével.


(6) A Képviselő-testület bizottságai körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztáraság címerét, körben a bizottság elnevezését, székhelyét.


[2] „(7) A Demecseri Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, körben „Demecseri Polgármesteri Hivatal” elnevezést.”



2. §

Az Önkormányzat ünnepei:


  1. A Demecseri Káposztás Napok,
  2. Karácsonyi koncert,
  3. Várossá nyilvánítás megünneplése




3. §


(1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.demecser.hu


(2) Az Önkormányzat időszaki lapja: Demecseri Körkép




4. §


(1)       Az Önkormányzat által alapított elismerések:


  1. Demecser Város Díszpolgára,
  2. Demecser Városáért kitüntető díj,
  3. A Város Közszolgálatáéért kitüntető díj,


(2)     Az Önkormányzat által alapított elismerések, kitüntető díjak adományozásával kapcsolatos szabályokat az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.





5. §


Az Önkormányzat testvértelepülései:


  1. Kisdobrony
  2. Marosjára




Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei

„6.§.”


„(1)   Az Önkormányzat által önként vállalt helyi közügyek:


  1. Kitüntetések, elismerő címek adományozása,
  2. Testvérvárosi kapcsolatok szervezése, külföldi önkormányzatokkal való együttműködés,
  3. Települési nemzetiségi önkormányzat támogatása,
  4. Közbiztonság helyi feladatainak támogatása,
  5. A város hivatalos honlapjának fenntartása,
  6. Időszaki lap megjelentetése,
  7. Csatlakozás a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz,
  8. Egyesületek, alapítványok, egyházak és további lakossági önszerveződő közösségek tevékenységének segítése, támogatása, az együttműködés biztosítása,
  9. Művelődési Ház működtetése,
  10. Városi rendezvények és kulturális programok szervezése, lebonyolítása,
  11. járóbeteg - szakellátás működtetése.”


„(2)   Az önkormányzat által ellátott feladatokat jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.”




7. §


(1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő feladat- és hatásköreit:


  1. dönt a temetési segély iránti kérelmekről,
  2. dönt a polgármesteri kereten belül az átmeneti segély iránti kérelmekről, a szociális rendeletben foglalt szabályok szerint
  3. megszervezi és koordinálja az önkormányzati rövid időtartamú közfoglalkoztatását,
  4. megszervezi és koordinálja az önkormányzati huzamosabb idejű közfoglalkoztatást,
  1. a közfoglalkoztatásban részt vevő dolgozók felett munkáltatói jogkört gyakorol,
  2. Polgármesteri Hivatal szakfeladatain – az igazgatási tevékenység szakfeladatot kivéve – a foglalkoztatott közalkalmazottak és munkavállalók felett munkáltatói jogokat gyakorol,
  3. dönt a köztemetés elrendeléséről,
  4. dönt a normatív lakásfenntartási támogatás iránti kérelmekről.


(2) A Képviselő-testület az Ibrány-Nagyhalász székhelyű Közép-Szabolcsi Kistérségi Többcélú Társulás tagjaként, azzal együttműködve a következő hatásköröket gyakorolja:


a) szociális alapszolgáltatási, gyermekjóléti feladatok ellátása,

b) belső ellenőrzés működtetése,

c) pedagógiai szakszolgálat,

e) óvodai, általános iskolai feladatok ellátása,


(3) A Képviselő-testület a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásra ruházza a következő feladat és hatásköreit: települési kommunális eredetű szilárdhulladék gyűjtése, szállítása ártalmatlanítása,


(4) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha a hatáskör gyakorlója döntéseit a jogszabályok megsértésével, vagy a képviselő-testület határozataiban foglaltakkal ellentétesen hozta meg.


(5) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről a döntés meghozatalát követő legközelebbi rendes testületi ülésen beszámol a Képviselő-testületnek.


(6) A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottság feladat- és hatáskörei:



  1. Véleményezi az önkormányzat éves költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezetét.


  1. Az önkormányzati intézményeknél, kft-nél figyelemmel kíséri év közben a gazdálkodást.


  1. A bizottság ellenőrzi:







  1. a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre,
  2. az önkormányzat vagyonával való gazdálkodást,
  3. az önkormányzat éves költségvetésének előkészítését, végrehajtását, szabályszerűség és ésszerűség, a gazdaságosság, valamint társadalmi kihatásai szempontjából,
  4. az önkormányzati rendeletben szabályozott díjfizetési kötelezettségek teljesítését, elemzi a bevételekre gyakorolt hatását,
  5. a gazdálkodás színvonalát, a pénzeszközök felhasználásának célszerűségét, az erőforrások hatékony működtetését,
  6. az önkormányzati intézmények, gazdasági társaság pénzügyi-gazdasági tevékenységét.



  1. Pénzügyi ellenőrzések tapasztalatairól szóló jelentést a képviselőtestület elé terjesztés előtt megtárgyalja.


  1. Előzetesen véleményezi a költségvetési átcsoportosításokat.


  1. Véleményezi a pénzügyi, gazdasági tárgyú előterjesztéseket, döntési javaslatokat (helyi adókra vonatkozó rendeletek, hitelfelvétel, vagyon ügyek) tervezetet.


  1. Előkészíti az önkormányzat vagyoni döntéseit a hatályos vagyonrendelet szerint elidegenítés, hasznosítás, vállalkozás).


  1. Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a polgármester illetményének az emelésére.


  1. Figyelemmel kíséri az elfogadott önkormányzati gazdasági program városfejlesztési célkitűzéseinek megvalósulását, annak állását legalább évente egyszer értékeli.


  1. Véleményezi városrendezési terveinek, szabályozási tervének stb. hatályosulását és indokolt esetben kezdeményei azok módosítását.


  1. Ellátja a I. alatt írt feladatokat az oktatási, művészeti, nevelési, közművelődési és sport tárgyú előterjesztésekkel és témakörökkel összefüggésben, ennek keretében különösen hatáskörébe tartoznak:

oktatási, nevelési, művészeti, közművelődési intézményekkel kapcsolatos szervezési és szakmai döntések, SZMSZ-ek, pedagógiai programok, koncepciók, vezetői kinevezések, stb.

művészeti alkotások, rendezvények, kiadványok, honlap véleményezése. közterület, intézmények elnevezése, stb.


12.       Közreműködik az oktatási, nevelési, művészeti és közművelődési tevékenységgel kapcsolatos intézmény-felügyeleti ellenőrzésekben.


13.       Figyelemmel kíséri a kulturális szolgáltatások, rendezvények szervezését, közreműködik a „Demecseri Káposztás Napok” rendezvényeinek szervezésében, koordinálásában.


14.       Kapcsolatot tart a DOC intézményegységeivel, az Erkel Ferenc Művélődési Ház és Könyvtárral, a helyi sportegyesületekkel, a határon túli testvértelepülések, illetve városunkkal együttműködő önkormányzatok kulturális és művészeti csoportjaival.


15.       Előterjesztéseket, javaslatokat készít elő a sport és az idegenforgalom fejlesztésére.


16.       Figyelemmel kíséri a felnőtt és a diák sport fejlesztését, támogatásának felhasználását és javaslatok kidolgozásával, a városi tömegsport tevékenység összehangolásával segíti a helyi sportéletet, felügyeli a sportlétesítmények állapotát, működését.


17. Javaslatot tesz az idegenforgalom fejlesztésére, helyi kiadványok és más ismeretterjesztő eszközök készítésére, azok tartalmára.


18. Kapcsolatot tart a helyi gazdálkodókkal, az érintett vadásztársaságokkal, figyelemmel kíséri a külterületi utak karbantartását, az állat és növény-egészségügyi feladatok ellátását.


19.       Kapcsolatot tart, segíti és értékeli a helyi településfejlesztési közszolgáltatók (hulladékkezelés, energiaellátás), közbiztonsági, tűzvédelmi és polgári védelmi feladatot végző állami és civil szervezeteket (rendőrőrs, polgárőr és tűzoltó egyesületek).


(7) Az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság feladat- és hatáskörei:





  1. Véleményezi az önkormányzati rendeletek, szabályzatok és társulási-együttműködési megállapodások tervezetét, közreműködik azok előkészítésében,
  2. ellátja a vagyonnyilatkozatok kezelését, nyilvántartását, ellenőrzését
  3. ellenőrzi a feladatkörüket érintő önkormányzati rendeletek és testületi határozatok hatályosulását,
  4. kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.


(8) A Szociális és Egészségügyi Bizottság feladat- és hatáskörei:


  1. Előzetesen véleményezi a szociális és egészségügyi feladatok megoldására fordítandó költségvetési előirányzatok megállapításait, illetve átcsoportosítására javaslatot tesz, folyamatosan figyelemmel kíséri és elemzi a szociális célra fordítandó előirányzatok felhasználását.


  1. Részt vesz a Szociális Kerekasztal munkájában.


  1. Dönt az átmeneti segélyekről, és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatásokról,


  1. Folyamatosan figyelemmel kíséri a helyi egészségügyi ellátást és indokolt esetben javaslatot tesz egyes területek újraszabályozására illetve az ellátásban közreműködők beszámoltatására.


  1. Felügyeli a szociális étkeztetést és a Gondozási Központ valamint a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, illetve az új szociális alapszolgáltatási központ tevékenységét.


  1. Dönt a Bursa Hungarica pályázattal kapcsolatos helyi rendeletben biztosított hatáskörében.


  1. Kapcsolatot tartanak a feladatkörüket érintő szakterületen működő önkormányzati intézményekkel és civil szerveződésekkel.


  1. A bizottság ellenőrzi:



  1. a feladatkörét érintő önkormányzati költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatainak érvényesülését, az intézmények törvényes működését,
  2. a város egészségügyi ellátottságát, az egészségügyi alapellátást végző háziorvosok, gyermekorvos, védőnők, fogorvos feladatellátását, iskola-egészségügy, közegészségügy helyzetét.


  1. Javaslatot tesz a szociális bérlakások bérlőjének kiválasztására.



A Képviselő-testület működése

„8. §”


[5] „(1)”


[6] „(2) Az alakuló ülés napirendje:


  1. A helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás eredményéről, a megbízólevek átadása,
  2. az önkormányzati képviselők eskütétele,
  3. a polgármester eskütétele,
  4. a polgármester illetményének megállapítása,
  5. a bizottságok megválasztása,
  6. az alpolgármester választását lebonyolító szavazatszámláló bizottság létrehozása,
  7. az alpolgármester megválasztása,
  8. az alpolgármester eskütétele,
  9. a bizottságok nem képviselő tagjainak eskütétele,
  10. a szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata,
  11. a polgármester költségtérítésének megállapítása,
  12. az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,
  13. tájékoztató az összeférhetetlenségi szabályokról,
  14. tájékoztató a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről”


[7] „(3)   Az alakuló ülésen a polgármester illetményére (tiszteletdíjára) költségtérítésére a Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága tesz javaslatot.”


(4)       Az alpolgármester választását lebonyolító bizottság elnöke és tagjai:


  1. elnöke: az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság mindenkori elnöke
  2. tagja: a Pénzügyi, Intézményfenntartási és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának mindenkori elnöke
  3. tagja: a Szociális és Egészségügyi Bizottság mindenkori elnöke


(5)     Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásáról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:


  1. a választás időpontját,
  2. a jelenlévő képviselők nevét,
  3. a tárgyalt napirendi pont megnevezését,
  4. a szavazás számszerű eredményét,
  5. a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.


(6)     A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.


[8] „(7)   A Képviselő-testület és a bizottságok tagjainak névsorát jelen rendelet l. melléklete tartalmazza.”




9. §


(1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább hat ülést tart.


(2) A Képviselő-testület ülésének helye a székhelye, a Képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy ülését a székhelyétől eltérő helyen tartja meg.


(3) A lakosságot a Képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:




  1. a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláira,
  2. a meghívó közzététele az önkormányzat honlapján.





Ülések tervezése, előkészítése

10. §


(1) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.


(2) Az üléstervet a naptári évben tartott első ülésén fogadja el a Képviselő-testület.


(3) Az üléstervre javaslatot tehetnek:


  1. a Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága
  2. az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság,
  3. a Szociális és Egészségügyi Bizottság,
  4. bármely települési képviselő,
  5. intézmények vezetői.
  6. jegyző


(4)     Az ülésterv tartalmazza:


  1. a tárgyalandó napirendi pontok megnevezését,
  2. a napirendi pont előadóját,
  3. a képviselő-testületi ülés időpontját.


(5)        A polgármester az ülést az üléstervtől eltérő időpontban is összehívhatja.


(6)       Az ülésre meg kell hívni:


  1. a képviselőket
  2. a bizottságok nem képviselő tagjait
  3. a jegyzőt
  4. a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
  5. az önkormányzati intézmények vezetőit,
  6. a cigány kisebbségi önkormányzat elnökét,
  7. a helyi pártok vezetőit,
  8. a helyi egyházak képviselőit,
  9. a tárgyalandó napirendi pont előadóját,


(7)        A rendes ülés meghívója tartalmazza: az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat és az előadót, az ülés típusát (nyílt vagy zárt ülés). A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha az adott napirend szóban kerül előterjesztésre. A javasolt napirendi pontok írásos előterjesztéseit a képviselőknek az ülést megelőzően legalább 3 nappal kézbesíteni kell.




Az előterjesztések, sürgősségi indítványok

11. §


(1)        Előterjesztésnek minősül a rendelet és határozat-tervezet, a beszámoló és a tájékoztató.


(2)       Előterjesztés benyújtására jogosultak:


  1. a polgármester,
  2. a jegyző,
  3. a bizottságok,
  4. intézményvezetők.


(3)       Az illetékes bizottság véleményével benyújtható előterjesztések:


  1. pénzügyi tárgyú előterjesztések,
  2. rendelet módosítását igénylő előterjesztések,
  3. személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.


(4)     Kizárólag írásban nyújthatóak be a (3) bekezdésben felsorolt előterjesztések.


(5)     Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.


(6)     Egyes napirendi pontok fontosságára tekintettel a polgármester, a képviselő, a bizottság elnöke, a jegyző szóban vagy írásban sürgősségi indítványt terjeszthet elő, hogy a témát az adott ülésen a Képviselő-testület tárgyalja meg. A sürgősségi indítványról a Képviselő-testület a napirend elfogadása előtt minősített szótöbbséggel dönt. Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, az ügyet nem tűzi napirendre.  




A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

12. §


(1)     A képviselő-testületet írásos meghívóval a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a legidősebb képviselő, mint korelnök hívja össze és vezeti.


(2)     Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 nap időtartamot meghaladó távollét.


(3)     Az üléstervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.


(4)     Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés napirendjére vonatkozó javaslatot, valamint a indítvány alapjául szolgáló indokot.


(5)     A polgármester az ülést az indítvány kézhezvételétől számított 5 napon belül, legkésőbb a kézhezvételtől számított 15 napon belüli időpontra hívja össze. A rendkívüli ülésen csak az a napirendi pont tárgyalható, amely az ülés összehívását indokolttá tette.


(6)     A törvényben szabályozott eseteken kívül a polgármester is összehívhat rendkívüli ülést, amennyiben olyan halaszthatatlan döntést igénylő ügy tárgyalása szükséges, melyben a döntés a soron következő rendes ülés időpontjáig nem várható meg.


(7)     A rendkívüli ülés összehívása írásos meghívó mellőzésével - telefonon, e-mailen is – összehívható.


(8)     A Képviselő-testület ülése szóban is összehívható:


a) pályázatok ügyében,

b) vis maior támogatás igényléséhez,

c) hiánypótlások teljesítése érdekében,

d) a katasztrófavédelmi ügyekben.




13. §


A határozatképtelen ülést tizenöt napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.



14. §


A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon és a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.




15. §


Az ülésvezető jogkörei:


  1. megállapítja az ülés határozatképességét,
  2. javaslatot tesz az ülés napirendjére,
  3. tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
  4. szünetet rendelhet el,
  5. lezárja a vitát,
  6. szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
  7. lezárja a napirendi pontok tárgyalását,
  8. rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt, jelenlévőket,
  9. bezárja az ülést.




16. §


(1) Az ülés megnyitása után számba kell venni az igazoltan vagy igazolatlanul távol maradó és a késését előzetesen bejelentő települési képviselőket.


(2) A napirend elfogadását megelőzően a képviselő-testület 2 jegyzőkönyv-hitelesítőt választ tagjai sorából. A jegyzőkönyv-hitelesítőkre a polgármester tesz javaslatot. Amennyiben a megválasztott jegyzőkönyv-hitelesítő az ülésről végleg távozik, a képviselő-testület új hitelesítőt választ.


(3) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:


  1. polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről,
  2. beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
  3. a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,
  4. a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,
  5. határozat hozatalt nem igénylő napirendi pontok.


(4) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.


(5)     A napirendi pont tárgyalási sorrendje:


  1. az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,
  2. jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét,
  3. az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,
  4. az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
  5. vita az előterjesztéssel kapcsolatban,
  6. módosító javaslatok megtétele,
  7. döntés a módosító javaslatokról,
  8. döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.



17. §


(1)     A hozzászólás a napirendek sorrendjében történik.


(2)     Egy napirendi pont esetében egy alkalommal maximum 5 perc időtartamban lehet hozzászólni.


(3)     A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:


  1. a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,
  2. ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.


(4)     A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a napirendek sorrendjében a polgármester biztosítja.



Interpelláció

18.§


(1) Az interpelláció valamely probléma felvetése és kifejtése, amellyel a képviselő arra kér választ, hogy az miként szüntethető meg, vagy valamilyen mulasztásra, helytelen gyakorlatra hívja fel a figyelmet, vagy valamely panasz orvoslását kéri.


(2) Interpellációra rendes és rendkívüli ülésen van lehetőség.


(3) Az interpellációt legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig, ha a határ péntekre esik 10 óráig írásban kell benyújtani a polgármesterhez, aki gondoskodik az interpellációnak a címzetthez való eljuttatásáról. Az interpellációnak tartalmaznia kell a települési képviselő nevét, az interpelláció tárgyát és címzettjét.


(4) A polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja az interpelláció benyújtásáról. Az interpellációt azon napirend keretében kell megtárgyalni, amelyre vonatkozik, ennek hiányában az egyebek napirendi ponton belül.


(5) A települési képviselő az ülésen ismerteti az interpelláció tartalmát.


(6) Ha az interpellációt benyújtó települési képviselő nincs jelen, a felvilágosítást kérést elnapoltnak kell tekinteni. Az interpellációt benyújtó az interpellációt visszavonhatja.


(7) Az interpelláció címzettje a választ az ülésen szóban, vagy az ülést követő 15 napon belül írásban adja meg. Az írásban adott választ valamennyi települési képviselőnek meg kell küldeni. A szóbeli válasz elfogadásáról ugyanazon az ülésen, az írásbeli válasz elfogadásáról a soron következő ülésen az interpelláló nyilatkozik.  A válasz el nem fogadása esetén a képviselő-testület vita nélkül határoz.


(8) Amennyiben az interpellációra adott választ a képviselő-testület sem fogadta el, további vizsgálat és javaslattétel céljából a kérdést az általa kijelölt bizottság elé utalja, vagy ideiglenes bizottságot hoz létre.


(9) A bizottság elé az interpellációt megválaszoló terjeszti az anyagot. A bizottság ülésére az interpellációt benyújtó települési képviselőt meg kell hívni. A bizottság megállapításait a soron következő ülésen a bizottság elnöke terjeszti a képviselő-testület elé. A bizottság megállapításáról, az ügy lezárásáról a képviselő-testület dönt.


(10) Ismételt el nem fogadás esetén a polgármester javaslatára a képviselő-testület dönt az interpelláló által felvetett kérdés lezárásának módjáról.


(11) Amennyiben a választ az interpellációt benyújtó nem fogadja el, de a képviselő-testület elfogadja, ugyanabban az ügyben  a tárgyévben interpellációt benyújtani nem lehet, ha időközben nem merült fel újabb körülmény.


(12) Zárt ülésen tárgyalt napirendet érintő interpellációra a válasz kizárólag írásban adható meg.



Kérdés

19.§


(1)     A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési és előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.


(2)     A kérdés benyújtására és megválaszolására az interpellációra vonatkozó rendelkezéseket a következő eltérésekkel kell alkalmazni:


  a) a kérdést legkésőbb az ülés kezdetéig lehet benyújtani írásban a polgármesterhez,

            b) a képviselő-testület a válasz elfogadásáról nem határoz,

            c) a képviselőnek viszontválaszra nincs joga,

            d) ugyan abban az ügyben több alkalommal is lehet kérdést feltenni.




A döntéshozatali eljárás

„20.§”


(1)     A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület több módosító indítvány esetén az utolsó módosító javaslatról szavaz. Amennyiben a módosító indítvány nem kerül elfogadásra, az azt megelőző módosító javaslatról kell szavazni. A szavazást mindaddig folytatni kell, ameddig a módosító vagy az eredeti javaslatról a Képviselő-testület nem szavaz.


(2)     A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.


[9] „(3)   Minősített többség szükséges a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:


a) hatáskör átruházásához,

b) önkormányzati vagyon elidegenítéséhez, bérbeadásához, más módon történő hasznosításához, vállalkozásba történő beviteléhez, megterheléséhez és a hitel felvételéhez.”


(4)     Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.


(5)     Ha a Képviselő-testület a (4) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség.




21. §


(1) A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti meg: 


a) figyelmezteti a hozzászólót, hogy csak a napirendi ponttal kapcsolatban tegye meg észrevételét, javaslatát, attól ne térjen el,

b) figyelmezteti a hozzászólót a hozzászólásra biztosított időkeret túllépésére,

c) figyelmezteti a hozzászólót, hogy a tanácskozáshoz nem illő másokat sértő kijelentésektől tartózkodjon,

d) megvonhatja a szót attól a nem települési képviselő hozzászólótól, akinél a figyelmeztetés nem vezetett eredményre,

e) rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít,

f) ismételt rendzavarás esetén a nem települési képviselő résztvevőt a teremből kiutasíthatja,

g) súlyos rendbontás esetén rendőri közreműködést vehet igénybe.


 (2)   Amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, vagy olyan körülmény merül fel, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést az általa meghatározott időre félbeszakíthatja. Ha az ülés félbeszakad, azt csak újabb polgármesteri összehívást követően lehet folytatni.


(3)     A polgármesternek a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett intézkedését a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.


(4)     A képviselő-testület ülésén a hallgatóság nem zavarhatja a képviselő-testület munkáját.


(5)     A képviselő-testületi ülésen a mobiltelefon használatát mellőzni kell.




„22.§”


[10] „(1)  A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először a polgármester az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevők számával.”


[11] „(2)  Név szerinti szavazás tartható:

a) hitel felvétele esetén,

b) vagyon hasznosítása, megterhelése, értékesítése esetén,

c) törvény által előírt esetekbe”


[12] „(3)  Név szerinti szavazásnál a polgármester ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét. Név szerinti szavazás esetén igennel vagy nemmel lehet szavazni.  A név szerinti szavazásról készült listát a jegyzőkönyvvezető írja alá és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.”


[13] „(4)  Azokban az ügyekben, melyekben ezt törvény lehetővé teszi a képviselő-testület bármely tagja ügyrendi javaslattal indítványozhatja titkos szavazás tartását.”


[14] „(5)  Titkos szavazás esetén a szavazás lebélyegzett szavazólapon, urna igénybevételével történik. A titkos szavazással kapcsolatos teendőket az Ügyrendi Jogi és Etikai Bizottság tagjai látják el. Távollétük esetén a képviselő-testület a szavazást lebonyolító bizottságot 3 főre kiegészíti.”


[15] „(6)  A titkos szavazás során érvénytelen szavazatnak számít, ha a szavazó az urnába dobott szavazólapot nem töltötte ki, vagy ha a szavazó szándékát szavazólapról nem lehet megállapítani.”


[16] „(7)  A titkos szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.


[17] „(8)  A titkos szavazás során felhasznált szavazólapokat zárt borítékban kell elhelyezni, a zárt borítékot a titkos szavazást lebonyolító bizottságnak alá kell írnia és a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.”


[18] „(9)  A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:


            a) a szavazás helyét, napját,

  b) a szavazással kapcsolatos teendőket ellátó bizottság tagjainak nevét,

            c) a szavazás eredményét,

            d) a szavazás során felmerült körülményeket,

            e) a titkos szavazást lebonyolító bizottság tagjainak aláírását.”


[19] „(10)   A személyes érintettség bejelentése egyben a döntéshozatalból történő kizárásra vonatkozó indítvány is. A bejelentést követően a polgármester a kizárásra vonatkozó indítványt szavazásra bocsátja. A kizárásról a képviselő-testület minősített szótöbbséggel dönt. Amennyiben az érintett bejelenti, hogy a szavazásban nem kíván részt venni, nem kell külön döntést hozni a kizárásról.”


[20] „(11)            A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a Képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság hatáskörébe tartozik. A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését. A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Abban az esetben , ha a személyes érintettség a döntés meghozatalát befolyásolta a Képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.”



23. §


(1)     A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.


(2)     A határozat megjelölése tartalmazza:


a Képviselő-testület megnevezését,

a „határozata” kifejezést,

a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,

a határozat címét.


(3)     Példa a határozat megjelölésére:


DEMECSER VÁROS

ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

3/2011. (III.18.)

HATÁROZATA

a Képviselő-testület 2011. évi üléstervéről



(4)     A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:


          a) a Képviselő-testület döntését,


b) amennyiben a határozat végrehajtást igénylő feladatot tartalmaz, a határozat tartalmazza a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.


(5)     E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.



24. §


A polgármester a lejárt határidejű határozatok teljesítéséről negyedévente számol be a Képviselő-testületnek.




25. §


(1)      Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:


a) a polgármester,

b) a települési képviselők

c) a bizottságok,

d) a jegyző,

e) a települési kisebbségi önkormányzat elnöke,

f) civil szervezet képviselője


(2)     A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal készíti el és jogszabály eltérő rendelkezése hiányában küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek. 


(3)     A rendelet-tervezet véleményezésére jogosult szervek, személyek körét az 2. melléklet tartalmazza. 


(4)     A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, melyről a lakosságot legalább egy héttel korábban tájékoztatni kell.


(5)     A Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt a közmeghallgatás napirendi pontjáról, helyéről, idejéről. 


(6)     A közmeghallgatásról jegyzőkönyv és hangfelvétel készül, melyről a jelenlévőket tájékoztatni kell.


(7)     Az önkormányzati rendeletet a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.


(8)     A kihirdetett önkormányzati rendelet 5 napig tekinthető meg a hirdetőtáblán, ezt követően a megtekintést a jegyzőtől kell kérni. 


(9)     A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján is.


(10)   Az önkormányzat normatív határozatait a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, továbbá az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.


(11)   A normatív határozat 5 napig tekinthető meg a hirdetőtáblán, ezt követően a megtekintést a jegyzőtől kell kérni.


(12) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza:


a) a rendelet számát és tárgyát,

b) a rendelet kihirdetésének időpontját,

d) a módosító rendelet esetén az alaprendelet számát




A jegyzőkönyv

26. §


(1)     A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv három példányban készül, melyből egy példányt a lakosság tájékoztatása érdekében a jegyzőnél kell elhelyezni.


(2)     A jegyzőkönyv a törvényben szabályozottakon kívül tartalmazza az ülés közben érkezett és eltávozott képviselők nevét.


(3)     A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:


a) az ülés meghívóját,

b) az előterjesztés egy-egy példányát másolatban

c) a jelenléti ívet,

d) képviselői kérésre az írásban benyújtott hozzászólását,

e) a név szerinti szavazásról készült listát,

f) titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.


(4)     A jegyzőkönyvet az ülésen rögzített hangfelvétel és a jegyzőkönyvvezető jegyzetei alapján kell elkészíteni. A hangfelvételt 5 évig kell megőrizni. Az őrzésről, az őrzési határidő lejártát követően a megsemmisítésről a jegyző gondoskodik. A hangfelvétel az írásos jegyzőkönyvet nem helyettesíti.


(5)     A jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a Polgármesteri Hivatalban ügyfélfogadási időben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díja 10 Ft/lap.


(6)     A bizottságok üléseiről a jegyzőkönyvvezető jegyzetei alapján jegyzőkönyv készül, melyre az e paragrafusban leírtak az irányadóak.



Lakossági fórum

27. §


(1) A képviselő-testület határozataiban dönt lakossági fórumok tartásáról, amelyek a lakosság tájékoztatását, a döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.


(2) Lakossági fórum tartását kezdeményezheti annak tárgyának megjelölésével a polgármester, a települési képviselő vagy a bizottság.


(3) A lakossági fórum megrendezéséről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.


(4) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a lakosságot azt megelőző 1 héttel korábban tájékoztatni kell.


(5) A lakossági fórumok megtartására nem vonatkoznak a közmeghallgatás szabályai, a fórumokról feljegyzés készül. A fórum állásfoglalásairól a polgármesternek a képviselő-testületet tájékoztatni kell.


(6) A lakosság véleményének megismerésére a különböző társadalmi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett tanácskozás is felhasználható.




Vállalkozói fórum

28.§


(1) A városban működő társas és egyéni vállalkozásokkal való kapcsolattartás, az őket érintő közvetlen tájékoztatás, az együttműködés, a döntés előkészítésekbe valamint a városfejlesztési feladatok végrehajtásába történő bevonás érdekében vállalkozói fórumot lehet tartani.


(2)     A vállalkozói fórumot a polgármester hívja össze.


(3)     A vállalkozói fórumról emlékeztetőt kell készíteni, amely tartalmazza a fontosabb felvetéseket, véleményeket, javaslatokat. Az önkormányzati döntéseket érintő állásfoglalásról tájékoztatni kell a képviselő-testületet. 




Együttműködés a civil szervezetekkel

29.§


A képviselő-testület együttműködik a lakosság önszerveződő közösségeivel, a városban működő társadalmi szervezetekkel. Az együttműködés formáját külön megállapodás tartalmazza.




A Képviselő-testület bizottságai

30. §


(1)     A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:


a) Pénzügyi, Intézményfenntartói és  Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága,

b) Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság,

c) Szociális és Egészségügyi Bizottság.


(2)     A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának 5 fő, az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottságnak 3 fő, a Szociális és Egészségügyi Bizottságnak 5 fő tagja van.


(3)     A bizottságok feladat- és hatáskörét jelen rendelet 7. §-a határozza meg.


(4)     A Képviselő-testület egyes feladatainak ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat.



A polgármester

„31.§”


(1)       A polgármester megbízatását főállásban látja el.


(2)     A főállású polgármester munkarendje:


                        Hétfő: 7.30 órától – 16.00 óráig 

                        Kedd: 7.30 órától – 16.00 óráig

                        Szerda: 7.30 órától – 17.00 óráig

                        Csütörtök: 7.30 órától – 16.00 óráig

Péntek: 7.30 órától – 12.30 óráig, mely tartalmazza a napi 30 perces munkaközi szünetet.


(3)     A főállású polgármester szabadságát a Képviselő-testület engedélyezi.


(4)     A polgármester ügyfélfogadása: Kedden 9 órától 11 óráig és 13 órától 15 óráig.


[21] „(5)  Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester határozatot hozhat az alábbi ügyekben:


a)         szociális ügyek,

b)         gyermekvédelmi ügyek.”


[22] „(6)  A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:


  1. pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,


b)         az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítás miatt intézkedést kell hozni.”


[23] „(7)  A polgármester kötelezettségvállalása ügyletenként nem haladhatja meg a 500.000 forint összeget.”




Az alpolgármester

32. §


(1)        A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.


(2)       Az alpolgármester ügyfélfogadást tart:             Minden hónap utolsó szerdai napján             1500-1600 óráig.




Bizottságok

33.§


(1) A bizottságok elnökei fogadóórát tartanak.


(2) A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.


(3) Az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.


(4) A Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.




A jegyző

34. §


A jegyző ügyfélfogadást tart:                       Hétfő: 13.00 órától – 16.00 óráig




A Demecseri Polgármesteri Hivatal

„35.§ [24]


(1)       A Demecseri Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei:


Szervezési és Önkormányzati Iroda,

Lakosságszolgálati Iroda,

Adó Iroda,

Kincstár és Vagyonkezelési Iroda.


(2) Az iroda vezetését irodavezető látja el.”



„36. § [25]


A Demecseri Polgármesteri Hivatal munkarendje:


Hétfő: 7.30 órától – 16.00 óráig 

Kedd: 7.30 órától – 16.00 óráig

Szerda: 7.30 órától – 17.00 óráig

Csütörtök: 7.30 órától – 16.00 óráig

          Péntek: 7.30 órától – 12.30 óráig, mely tartalmazza a napi 30 perces munkaközi szünetet.”



„37.§ [26]


A Demecseri Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:


Hétfő: 8.00 órától – 12.00 óráig

Kedd: 8.00 órától – 12.00 óráig

Szerda: 8.00 órától – 17.00 óráig

Csütörtök: ügyfélfogadás nincs

Péntek: 8.00 órától – 12.00 óráig.”



„38.§ [27]


Az Önkormányzat a Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez biztosítja:


a)   a testületi ülések lebonyolításához tárgyalóterem biztosítása,

b)   az ülések jegyzőkönyvei rögzítésének és sokszorosításának, az ülés technikai feltételeinek biztosítása, a települési kisebbségi önkormányzat iratanyagának irattározása,

c)   a települési nemzetiségi önkormányzat határozatai kihirdetése a nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában meghatározott módon,

d)   a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátása,

e)   helyiség biztosítása a települési nemzetiségi önkormányzat közmeghallgatásainak végrehajtására.

f)   a települési nemzetiségi önkormányzat működésének,  döntéseinek megismertetésére lehetőséget biztosít a honlapon.”


39.§ [28]


(1) A Képviselő-testület a szociális alapszolgáltatási feladatok és a gyermekjóléti szolgáltatás működtetésére jogi személyiséggel rendelkező társulást tart fenn (Gégény, Kék, Székely települések önkormányzataival közösen. A társulás feladatait a Demecseri Szociális Alapszolgáltatási Központon keresztül látja el.


(2) A Képviselő-testület az óvodai nevelésről jogi személyiséggel rendelkező társulást tart fenn Berkesz és Székely községek Önkormányzataival közösen. A társulás feladatait a Demecseri Tündérkert Óvoda Intézmény látja el.


(3) A Képviselő-testület a központi orvosi ügyelet ellátására Székely - Gégény-Berkesz településekkel közösen központi orvosi ügyeletet működtet társulási megállapodás alapján. A társulás jogi személyiséggel rendelkezik.


(4) Demecser- Kék – Székely – Gégény települések önkormányzatai jogi személyiséggel rendelkező ivóvízminőség-javító társulást működtetnek.


(5) A társulások feladat- és hatásköreit, finanszírozását, ellenőrzését az egyes társulásokra kötött társulási megállapodások tartalmazzák.”




Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

40. §


A Képviselő-testület a helyi népszavazás, népi kezdeményezés rendjét önálló rendeletben szabályozza.



Az önkormányzat vagyona 

41. §


(1)     Az önkormányzat törzsvagyonát, valamint a vagyontárgyakkal való gazdálkodás előírásait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.




Az önkormányzat költségvetése 

„42.§”


(1)     A Képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetéséről külön önkormányzati rendeletet ( a továbbiakban: költségvetési rendelet) alkot külön törvény rendelkezésének megfelelően tartalommal és szerkezetben. A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.


(2)     A költségvetési rendelet tárgyalását megelőzően költségvetési koncepciót kell előterjeszteni, melynek elemei:


a) a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv,

b) az Önkormányzat részére kötelezően előírt és az önként vállalt feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérés,

c) az elemzés és helyzetfelmérés során számításba veendők a bevételi források, azok bővítésének lehetőségei, a kiadási szükségletek, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak meghatározása,

          d) az igények és célkitűzések egyeztetése,

          e) a szükségletek kielégítési sorrendjének a meghatározása,

           f) a várható döntések hatásainak előzetes felmérése.


(3)     A második fordulóban történik az éves költségvetési rendelet elfogadása.


[29] „(4)  A költségvetési rendelet elfogadását meg kell, hogy előzze időben az önkormányzati költségvetési szervek vezetőivel, az önkormányzat részvételével működő társulásokkal és a települési nemzetiségi önkormányzatokkal való egyeztetés.”


(5) Az esetleges forráskiesés, többletfeladat fedezetére tartalékot kell képezni.


(6) Az éves költségvetés módosításának szabályait a költségvetési rendelet tartalmazza.


(7) A képviselő-testület a zárszámadási rendeletét a jogszabályban előírt határidőben egy fordulóban tárgyalja meg.




Az önkormányzat gazdálkodása és ellenőrzése

„43.§”


[30] „(1) Az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos feladatokat a jogszabályi előírások alapján a Demecseri Polgármesteri Hivatal látja el.”


 (2)    Az önkormányzati költségvetési szervek az alapító okiratukban foglalt gazdálkodási jogosítványokkal rendelkeznek, a költségvetési szervekre vonatkozó jogszabályi előírások betartásával gazdálkodnak.


[31] „(3) Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott szabályok irányadóak.”



Záró rendelkezések


44. §


(1)     Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2011. április 15. napján lép hatályba. 


(2)     Ezen rendelet 25. § (3) bekezdése 2011. július 1. napján lép hatályba.


(3)     Hatályát veszti a 17/2010. (XI.04.) önkormányzati rendelet.


(4)      Hatályát veszti a 4/2011. (III.22.) önkormányzati rendelet.




[1] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.

[2] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.

[3]  Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.

[4]  Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.

[5] Hatályon kívül helyezte a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 31.§-a. Hatályos 2013. december 21.napjától

[6] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.

[7] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[8] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[9] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 8.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[10] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 9.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[11] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 10.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[12] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 11.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[13] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 12.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[14] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 13.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[15] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 14.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[16] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[17] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 16.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[18] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 17.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[19] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 18.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[20] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 19.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[21] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 20.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[22] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 21.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[23] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 22.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[24] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 23.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[25] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 24.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[26] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 25.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[27] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 26.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[28] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 27.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[29] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 28.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[30] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 29.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától

[31] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 30.§-a. Hatályos 2013. december 21.napjától.