Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011.(IV.13.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2013. 12. 21- 2014. 02. 27Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011.(IV.13.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
2013-12-21-tól 2014-02-27-ig
Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18.§ (1) bekezdésében,
A 23. § (5) bekezdés tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 19. § (2) bekezdésében,
A 7 § (7)bekezdés 2 pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A.§ (3) bekezdésében,
a 7 § (6)bekezdés 8 pontja és a 8.§. (3) bekezdése tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdésben,
a 25.§. (1).bekezdés tekintetében a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX tv-ben, a 25.§(3) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 103./B. §-a,
a 38 §-a tekintetében a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 27. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján
- az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - a következőket rendeli el:
Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye és bélyegzői
„1.§”
(1) Az önkormányzat elnevezése: Demecser Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye:4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.
(3) A Képviselő-testület bizottságai elnevezése:
- Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.
- Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság)Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.
- Demecser Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága (a továbbiakban: Szociális Bizottság) Székhelye: 4516. Demecser, Kétezer-egy tér 1.sz.
[1] „(4) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Demecseri Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 4516 Demecser, Kétezer-egy tér 1.”
(5) A Képviselő-testület körbélyegzője: ”Demecser Város Képviselő-testület” feliratú körbélyegző, középen a Magyar Köztársaság címerével.
(6) A Képviselő-testület bizottságai körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztáraság címerét, körben a bizottság elnevezését, székhelyét.
[2] „(7) A Demecseri Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, körben „Demecseri Polgármesteri Hivatal” elnevezést.”
2. §
Az Önkormányzat ünnepei:
- A Demecseri Káposztás Napok,
- Karácsonyi koncert,
- Várossá nyilvánítás megünneplése
3. §
(1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.demecser.hu
(2) Az Önkormányzat időszaki lapja: Demecseri Körkép
4. §
(1) Az Önkormányzat által alapított elismerések:
- Demecser Város Díszpolgára,
- Demecser Városáért kitüntető díj,
- A Város Közszolgálatáéért kitüntető díj,
(2) Az Önkormányzat által alapított elismerések, kitüntető díjak adományozásával kapcsolatos szabályokat az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.
5. §
Az Önkormányzat testvértelepülései:
- Kisdobrony
- Marosjára
Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei
„6.§.”
„(1) Az Önkormányzat által önként vállalt helyi közügyek:
- Kitüntetések, elismerő címek adományozása,
- Testvérvárosi kapcsolatok szervezése, külföldi önkormányzatokkal való együttműködés,
- Települési nemzetiségi önkormányzat támogatása,
- Közbiztonság helyi feladatainak támogatása,
- A város hivatalos honlapjának fenntartása,
- Időszaki lap megjelentetése,
- Csatlakozás a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz,
- Egyesületek, alapítványok, egyházak és további lakossági önszerveződő közösségek tevékenységének segítése, támogatása, az együttműködés biztosítása,
- Művelődési Ház működtetése,
- Városi rendezvények és kulturális programok szervezése, lebonyolítása,
- járóbeteg - szakellátás működtetése.”
„(2) Az önkormányzat által ellátott feladatokat jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.”
7. §
(1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő feladat- és hatásköreit:
- dönt a temetési segély iránti kérelmekről,
- dönt a polgármesteri kereten belül az átmeneti segély iránti kérelmekről, a szociális rendeletben foglalt szabályok szerint
- megszervezi és koordinálja az önkormányzati rövid időtartamú közfoglalkoztatását,
- megszervezi és koordinálja az önkormányzati huzamosabb idejű közfoglalkoztatást,
- a közfoglalkoztatásban részt vevő dolgozók felett munkáltatói jogkört gyakorol,
- Polgármesteri Hivatal szakfeladatain – az igazgatási tevékenység szakfeladatot kivéve – a foglalkoztatott közalkalmazottak és munkavállalók felett munkáltatói jogokat gyakorol,
- dönt a köztemetés elrendeléséről,
- dönt a normatív lakásfenntartási támogatás iránti kérelmekről.
(2) A Képviselő-testület az Ibrány-Nagyhalász székhelyű Közép-Szabolcsi Kistérségi Többcélú Társulás tagjaként, azzal együttműködve a következő hatásköröket gyakorolja:
a) szociális alapszolgáltatási, gyermekjóléti feladatok ellátása,
b) belső ellenőrzés működtetése,
c) pedagógiai szakszolgálat,
e) óvodai, általános iskolai feladatok ellátása,
(3) A Képviselő-testület a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásra ruházza a következő feladat és hatásköreit: települési kommunális eredetű szilárdhulladék gyűjtése, szállítása ártalmatlanítása,
(4) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha a hatáskör gyakorlója döntéseit a jogszabályok megsértésével, vagy a képviselő-testület határozataiban foglaltakkal ellentétesen hozta meg.
(5) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről a döntés meghozatalát követő legközelebbi rendes testületi ülésen beszámol a Képviselő-testületnek.
(6) A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottság feladat- és hatáskörei:
- Véleményezi az önkormányzat éves költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezetét.
- Az önkormányzati intézményeknél, kft-nél figyelemmel kíséri év közben a gazdálkodást.
- A bizottság ellenőrzi:
- a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre,
- az önkormányzat vagyonával való gazdálkodást,
- az önkormányzat éves költségvetésének előkészítését, végrehajtását, szabályszerűség és ésszerűség, a gazdaságosság, valamint társadalmi kihatásai szempontjából,
- az önkormányzati rendeletben szabályozott díjfizetési kötelezettségek teljesítését, elemzi a bevételekre gyakorolt hatását,
- a gazdálkodás színvonalát, a pénzeszközök felhasználásának célszerűségét, az erőforrások hatékony működtetését,
- az önkormányzati intézmények, gazdasági társaság pénzügyi-gazdasági tevékenységét.
- Pénzügyi ellenőrzések tapasztalatairól szóló jelentést a képviselőtestület elé terjesztés előtt megtárgyalja.
- Előzetesen véleményezi a költségvetési átcsoportosításokat.
- Véleményezi a pénzügyi, gazdasági tárgyú előterjesztéseket, döntési javaslatokat (helyi adókra vonatkozó rendeletek, hitelfelvétel, vagyon ügyek) tervezetet.
- Előkészíti az önkormányzat vagyoni döntéseit a hatályos vagyonrendelet szerint elidegenítés, hasznosítás, vállalkozás).
- Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a polgármester illetményének az emelésére.
- Figyelemmel kíséri az elfogadott önkormányzati gazdasági program városfejlesztési célkitűzéseinek megvalósulását, annak állását legalább évente egyszer értékeli.
- Véleményezi városrendezési terveinek, szabályozási tervének stb. hatályosulását és indokolt esetben kezdeményei azok módosítását.
- Ellátja a I. alatt írt feladatokat az oktatási, művészeti, nevelési, közművelődési és sport tárgyú előterjesztésekkel és témakörökkel összefüggésben, ennek keretében különösen hatáskörébe tartoznak:
oktatási, nevelési, művészeti, közművelődési intézményekkel kapcsolatos szervezési és szakmai döntések, SZMSZ-ek, pedagógiai programok, koncepciók, vezetői kinevezések, stb.
művészeti alkotások, rendezvények, kiadványok, honlap véleményezése. közterület, intézmények elnevezése, stb.
12. Közreműködik az oktatási, nevelési, művészeti és közművelődési tevékenységgel kapcsolatos intézmény-felügyeleti ellenőrzésekben.
13. Figyelemmel kíséri a kulturális szolgáltatások, rendezvények szervezését, közreműködik a „Demecseri Káposztás Napok” rendezvényeinek szervezésében, koordinálásában.
14. Kapcsolatot tart a DOC intézményegységeivel, az Erkel Ferenc Művélődési Ház és Könyvtárral, a helyi sportegyesületekkel, a határon túli testvértelepülések, illetve városunkkal együttműködő önkormányzatok kulturális és művészeti csoportjaival.
15. Előterjesztéseket, javaslatokat készít elő a sport és az idegenforgalom fejlesztésére.
16. Figyelemmel kíséri a felnőtt és a diák sport fejlesztését, támogatásának felhasználását és javaslatok kidolgozásával, a városi tömegsport tevékenység összehangolásával segíti a helyi sportéletet, felügyeli a sportlétesítmények állapotát, működését.
17. Javaslatot tesz az idegenforgalom fejlesztésére, helyi kiadványok és más ismeretterjesztő eszközök készítésére, azok tartalmára.
18. Kapcsolatot tart a helyi gazdálkodókkal, az érintett vadásztársaságokkal, figyelemmel kíséri a külterületi utak karbantartását, az állat és növény-egészségügyi feladatok ellátását.
19. Kapcsolatot tart, segíti és értékeli a helyi településfejlesztési közszolgáltatók (hulladékkezelés, energiaellátás), közbiztonsági, tűzvédelmi és polgári védelmi feladatot végző állami és civil szervezeteket (rendőrőrs, polgárőr és tűzoltó egyesületek).
(7) Az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság feladat- és hatáskörei:
- Véleményezi az önkormányzati rendeletek, szabályzatok és társulási-együttműködési megállapodások tervezetét, közreműködik azok előkészítésében,
- ellátja a vagyonnyilatkozatok kezelését, nyilvántartását, ellenőrzését
- ellenőrzi a feladatkörüket érintő önkormányzati rendeletek és testületi határozatok hatályosulását,
- kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.
(8) A Szociális és Egészségügyi Bizottság feladat- és hatáskörei:
- Előzetesen véleményezi a szociális és egészségügyi feladatok megoldására fordítandó költségvetési előirányzatok megállapításait, illetve átcsoportosítására javaslatot tesz, folyamatosan figyelemmel kíséri és elemzi a szociális célra fordítandó előirányzatok felhasználását.
- Részt vesz a Szociális Kerekasztal munkájában.
- Dönt az átmeneti segélyekről, és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatásokról,
- Folyamatosan figyelemmel kíséri a helyi egészségügyi ellátást és indokolt esetben javaslatot tesz egyes területek újraszabályozására illetve az ellátásban közreműködők beszámoltatására.
- Felügyeli a szociális étkeztetést és a Gondozási Központ valamint a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, illetve az új szociális alapszolgáltatási központ tevékenységét.
- Dönt a Bursa Hungarica pályázattal kapcsolatos helyi rendeletben biztosított hatáskörében.
- Kapcsolatot tartanak a feladatkörüket érintő szakterületen működő önkormányzati intézményekkel és civil szerveződésekkel.
- A bizottság ellenőrzi:
- a feladatkörét érintő önkormányzati költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatainak érvényesülését, az intézmények törvényes működését,
- a város egészségügyi ellátottságát, az egészségügyi alapellátást végző háziorvosok, gyermekorvos, védőnők, fogorvos feladatellátását, iskola-egészségügy, közegészségügy helyzetét.
- Javaslatot tesz a szociális bérlakások bérlőjének kiválasztására.
A Képviselő-testület működése
„8. §”
[5] „(1)”
[6] „(2) Az alakuló ülés napirendje:
- A helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás eredményéről, a megbízólevek átadása,
- az önkormányzati képviselők eskütétele,
- a polgármester eskütétele,
- a polgármester illetményének megállapítása,
- a bizottságok megválasztása,
- az alpolgármester választását lebonyolító szavazatszámláló bizottság létrehozása,
- az alpolgármester megválasztása,
- az alpolgármester eskütétele,
- a bizottságok nem képviselő tagjainak eskütétele,
- a szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata,
- a polgármester költségtérítésének megállapítása,
- az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,
- tájékoztató az összeférhetetlenségi szabályokról,
- tájékoztató a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről”
[7] „(3) Az alakuló ülésen a polgármester illetményére (tiszteletdíjára) költségtérítésére a Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága tesz javaslatot.”
(4) Az alpolgármester választását lebonyolító bizottság elnöke és tagjai:
- elnöke: az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság mindenkori elnöke
- tagja: a Pénzügyi, Intézményfenntartási és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának mindenkori elnöke
- tagja: a Szociális és Egészségügyi Bizottság mindenkori elnöke
(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásáról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a választás időpontját,
- a jelenlévő képviselők nevét,
- a tárgyalt napirendi pont megnevezését,
- a szavazás számszerű eredményét,
- a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
[8] „(7) A Képviselő-testület és a bizottságok tagjainak névsorát jelen rendelet l. melléklete tartalmazza.”
9. §
(1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább hat ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülésének helye a székhelye, a Képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy ülését a székhelyétől eltérő helyen tartja meg.
(3) A lakosságot a Képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:
- a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláira,
- a meghívó közzététele az önkormányzat honlapján.
Ülések tervezése, előkészítése
10. §
(1) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.
(2) Az üléstervet a naptári évben tartott első ülésén fogadja el a Képviselő-testület.
(3) Az üléstervre javaslatot tehetnek:
- a Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága
- az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság,
- a Szociális és Egészségügyi Bizottság,
- bármely települési képviselő,
- intézmények vezetői.
- jegyző
(4) Az ülésterv tartalmazza:
- a tárgyalandó napirendi pontok megnevezését,
- a napirendi pont előadóját,
- a képviselő-testületi ülés időpontját.
(5) A polgármester az ülést az üléstervtől eltérő időpontban is összehívhatja.
(6) Az ülésre meg kell hívni:
- a képviselőket
- a bizottságok nem képviselő tagjait
- a jegyzőt
- a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
- az önkormányzati intézmények vezetőit,
- a cigány kisebbségi önkormányzat elnökét,
- a helyi pártok vezetőit,
- a helyi egyházak képviselőit,
- a tárgyalandó napirendi pont előadóját,
(7) A rendes ülés meghívója tartalmazza: az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat és az előadót, az ülés típusát (nyílt vagy zárt ülés). A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha az adott napirend szóban kerül előterjesztésre. A javasolt napirendi pontok írásos előterjesztéseit a képviselőknek az ülést megelőzően legalább 3 nappal kézbesíteni kell.
Az előterjesztések, sürgősségi indítványok
11. §
(1) Előterjesztésnek minősül a rendelet és határozat-tervezet, a beszámoló és a tájékoztató.
(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
- a polgármester,
- a jegyző,
- a bizottságok,
- intézményvezetők.
(3) Az illetékes bizottság véleményével benyújtható előterjesztések:
- pénzügyi tárgyú előterjesztések,
- rendelet módosítását igénylő előterjesztések,
- személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.
(4) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (3) bekezdésben felsorolt előterjesztések.
(5) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.
(6) Egyes napirendi pontok fontosságára tekintettel a polgármester, a képviselő, a bizottság elnöke, a jegyző szóban vagy írásban sürgősségi indítványt terjeszthet elő, hogy a témát az adott ülésen a Képviselő-testület tárgyalja meg. A sürgősségi indítványról a Képviselő-testület a napirend elfogadása előtt minősített szótöbbséggel dönt. Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, az ügyet nem tűzi napirendre.
A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése
12. §
(1) A képviselő-testületet írásos meghívóval a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a legidősebb képviselő, mint korelnök hívja össze és vezeti.
(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 nap időtartamot meghaladó távollét.
(3) Az üléstervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(4) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés napirendjére vonatkozó javaslatot, valamint a indítvány alapjául szolgáló indokot.
(5) A polgármester az ülést az indítvány kézhezvételétől számított 5 napon belül, legkésőbb a kézhezvételtől számított 15 napon belüli időpontra hívja össze. A rendkívüli ülésen csak az a napirendi pont tárgyalható, amely az ülés összehívását indokolttá tette.
(6) A törvényben szabályozott eseteken kívül a polgármester is összehívhat rendkívüli ülést, amennyiben olyan halaszthatatlan döntést igénylő ügy tárgyalása szükséges, melyben a döntés a soron következő rendes ülés időpontjáig nem várható meg.
(7) A rendkívüli ülés összehívása írásos meghívó mellőzésével - telefonon, e-mailen is – összehívható.
(8) A Képviselő-testület ülése szóban is összehívható:
a) pályázatok ügyében,
b) vis maior támogatás igényléséhez,
c) hiánypótlások teljesítése érdekében,
d) a katasztrófavédelmi ügyekben.
13. §
A határozatképtelen ülést tizenöt napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
14. §
A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon és a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
15. §
Az ülésvezető jogkörei:
- megállapítja az ülés határozatképességét,
- javaslatot tesz az ülés napirendjére,
- tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
- szünetet rendelhet el,
- lezárja a vitát,
- szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
- lezárja a napirendi pontok tárgyalását,
- rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt, jelenlévőket,
- bezárja az ülést.
16. §
(1) Az ülés megnyitása után számba kell venni az igazoltan vagy igazolatlanul távol maradó és a késését előzetesen bejelentő települési képviselőket.
(2) A napirend elfogadását megelőzően a képviselő-testület 2 jegyzőkönyv-hitelesítőt választ tagjai sorából. A jegyzőkönyv-hitelesítőkre a polgármester tesz javaslatot. Amennyiben a megválasztott jegyzőkönyv-hitelesítő az ülésről végleg távozik, a képviselő-testület új hitelesítőt választ.
(3) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
- polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről,
- beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
- a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,
- a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,
- határozat hozatalt nem igénylő napirendi pontok.
(4) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.
(5) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
- az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,
- jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét,
- az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,
- az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
- vita az előterjesztéssel kapcsolatban,
- módosító javaslatok megtétele,
- döntés a módosító javaslatokról,
- döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.
17. §
(1) A hozzászólás a napirendek sorrendjében történik.
(2) Egy napirendi pont esetében egy alkalommal maximum 5 perc időtartamban lehet hozzászólni.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:
- a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,
- ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.
(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a napirendek sorrendjében a polgármester biztosítja.
Interpelláció
18.§
(1) Az interpelláció valamely probléma felvetése és kifejtése, amellyel a képviselő arra kér választ, hogy az miként szüntethető meg, vagy valamilyen mulasztásra, helytelen gyakorlatra hívja fel a figyelmet, vagy valamely panasz orvoslását kéri.
(2) Interpellációra rendes és rendkívüli ülésen van lehetőség.
(3) Az interpellációt legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig, ha a határ péntekre esik 10 óráig írásban kell benyújtani a polgármesterhez, aki gondoskodik az interpellációnak a címzetthez való eljuttatásáról. Az interpellációnak tartalmaznia kell a települési képviselő nevét, az interpelláció tárgyát és címzettjét.
(4) A polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja az interpelláció benyújtásáról. Az interpellációt azon napirend keretében kell megtárgyalni, amelyre vonatkozik, ennek hiányában az egyebek napirendi ponton belül.
(5) A települési képviselő az ülésen ismerteti az interpelláció tartalmát.
(6) Ha az interpellációt benyújtó települési képviselő nincs jelen, a felvilágosítást kérést elnapoltnak kell tekinteni. Az interpellációt benyújtó az interpellációt visszavonhatja.
(7) Az interpelláció címzettje a választ az ülésen szóban, vagy az ülést követő 15 napon belül írásban adja meg. Az írásban adott választ valamennyi települési képviselőnek meg kell küldeni. A szóbeli válasz elfogadásáról ugyanazon az ülésen, az írásbeli válasz elfogadásáról a soron következő ülésen az interpelláló nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(8) Amennyiben az interpellációra adott választ a képviselő-testület sem fogadta el, további vizsgálat és javaslattétel céljából a kérdést az általa kijelölt bizottság elé utalja, vagy ideiglenes bizottságot hoz létre.
(9) A bizottság elé az interpellációt megválaszoló terjeszti az anyagot. A bizottság ülésére az interpellációt benyújtó települési képviselőt meg kell hívni. A bizottság megállapításait a soron következő ülésen a bizottság elnöke terjeszti a képviselő-testület elé. A bizottság megállapításáról, az ügy lezárásáról a képviselő-testület dönt.
(10) Ismételt el nem fogadás esetén a polgármester javaslatára a képviselő-testület dönt az interpelláló által felvetett kérdés lezárásának módjáról.
(11) Amennyiben a választ az interpellációt benyújtó nem fogadja el, de a képviselő-testület elfogadja, ugyanabban az ügyben a tárgyévben interpellációt benyújtani nem lehet, ha időközben nem merült fel újabb körülmény.
(12) Zárt ülésen tárgyalt napirendet érintő interpellációra a válasz kizárólag írásban adható meg.
Kérdés
19.§
(1) A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési és előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.
(2) A kérdés benyújtására és megválaszolására az interpellációra vonatkozó rendelkezéseket a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) a kérdést legkésőbb az ülés kezdetéig lehet benyújtani írásban a polgármesterhez,
b) a képviselő-testület a válasz elfogadásáról nem határoz,
c) a képviselőnek viszontválaszra nincs joga,
d) ugyan abban az ügyben több alkalommal is lehet kérdést feltenni.
A döntéshozatali eljárás
„20.§”
(1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület több módosító indítvány esetén az utolsó módosító javaslatról szavaz. Amennyiben a módosító indítvány nem kerül elfogadásra, az azt megelőző módosító javaslatról kell szavazni. A szavazást mindaddig folytatni kell, ameddig a módosító vagy az eredeti javaslatról a Képviselő-testület nem szavaz.
(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
[9] „(3) Minősített többség szükséges a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:
a) hatáskör átruházásához,
b) önkormányzati vagyon elidegenítéséhez, bérbeadásához, más módon történő hasznosításához, vállalkozásba történő beviteléhez, megterheléséhez és a hitel felvételéhez.”
(4) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.
(5) Ha a Képviselő-testület a (4) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség.
21. §
(1) A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti meg:
a) figyelmezteti a hozzászólót, hogy csak a napirendi ponttal kapcsolatban tegye meg észrevételét, javaslatát, attól ne térjen el,
b) figyelmezteti a hozzászólót a hozzászólásra biztosított időkeret túllépésére,
c) figyelmezteti a hozzászólót, hogy a tanácskozáshoz nem illő másokat sértő kijelentésektől tartózkodjon,
d) megvonhatja a szót attól a nem települési képviselő hozzászólótól, akinél a figyelmeztetés nem vezetett eredményre,
e) rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít,
f) ismételt rendzavarás esetén a nem települési képviselő résztvevőt a teremből kiutasíthatja,
g) súlyos rendbontás esetén rendőri közreműködést vehet igénybe.
(2) Amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, vagy olyan körülmény merül fel, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést az általa meghatározott időre félbeszakíthatja. Ha az ülés félbeszakad, azt csak újabb polgármesteri összehívást követően lehet folytatni.
(3) A polgármesternek a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett intézkedését a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
(4) A képviselő-testület ülésén a hallgatóság nem zavarhatja a képviselő-testület munkáját.
(5) A képviselő-testületi ülésen a mobiltelefon használatát mellőzni kell.
„22.§”
[10] „(1) A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először a polgármester az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevők számával.”
[11] „(2) Név szerinti szavazás tartható:
a) hitel felvétele esetén,
b) vagyon hasznosítása, megterhelése, értékesítése esetén,
c) törvény által előírt esetekbe”
[12] „(3) Név szerinti szavazásnál a polgármester ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét. Név szerinti szavazás esetén igennel vagy nemmel lehet szavazni. A név szerinti szavazásról készült listát a jegyzőkönyvvezető írja alá és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.”
[13] „(4) Azokban az ügyekben, melyekben ezt törvény lehetővé teszi a képviselő-testület bármely tagja ügyrendi javaslattal indítványozhatja titkos szavazás tartását.”
[14] „(5) Titkos szavazás esetén a szavazás lebélyegzett szavazólapon, urna igénybevételével történik. A titkos szavazással kapcsolatos teendőket az Ügyrendi Jogi és Etikai Bizottság tagjai látják el. Távollétük esetén a képviselő-testület a szavazást lebonyolító bizottságot 3 főre kiegészíti.”
[15] „(6) A titkos szavazás során érvénytelen szavazatnak számít, ha a szavazó az urnába dobott szavazólapot nem töltötte ki, vagy ha a szavazó szándékát szavazólapról nem lehet megállapítani.”
[16] „(7) A titkos szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
[17] „(8) A titkos szavazás során felhasznált szavazólapokat zárt borítékban kell elhelyezni, a zárt borítékot a titkos szavazást lebonyolító bizottságnak alá kell írnia és a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.”
[18] „(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazással kapcsolatos teendőket ellátó bizottság tagjainak nevét,
c) a szavazás eredményét,
d) a szavazás során felmerült körülményeket,
e) a titkos szavazást lebonyolító bizottság tagjainak aláírását.”
[19] „(10) A személyes érintettség bejelentése egyben a döntéshozatalból történő kizárásra vonatkozó indítvány is. A bejelentést követően a polgármester a kizárásra vonatkozó indítványt szavazásra bocsátja. A kizárásról a képviselő-testület minősített szótöbbséggel dönt. Amennyiben az érintett bejelenti, hogy a szavazásban nem kíván részt venni, nem kell külön döntést hozni a kizárásról.”
[20] „(11) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a Képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság hatáskörébe tartozik. A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését. A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Abban az esetben , ha a személyes érintettség a döntés meghozatalát befolyásolta a Képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.”
23. §
(1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
(2) A határozat megjelölése tartalmazza:
a Képviselő-testület megnevezését,
a „határozata” kifejezést,
a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,
a határozat címét.
(3) Példa a határozat megjelölésére:
DEMECSER VÁROS
ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
3/2011. (III.18.)
HATÁROZATA
a Képviselő-testület 2011. évi üléstervéről
(4) A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:
a) a Képviselő-testület döntését,
b) amennyiben a határozat végrehajtást igénylő feladatot tartalmaz, a határozat tartalmazza a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(5) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
24. §
A polgármester a lejárt határidejű határozatok teljesítéséről negyedévente számol be a Képviselő-testületnek.
25. §
(1) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:
a) a polgármester,
b) a települési képviselők
c) a bizottságok,
d) a jegyző,
e) a települési kisebbségi önkormányzat elnöke,
f) civil szervezet képviselője
(2) A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal készíti el és jogszabály eltérő rendelkezése hiányában küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
(3) A rendelet-tervezet véleményezésére jogosult szervek, személyek körét az 2. melléklet tartalmazza.
(4) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, melyről a lakosságot legalább egy héttel korábban tájékoztatni kell.
(5) A Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt a közmeghallgatás napirendi pontjáról, helyéről, idejéről.
(6) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv és hangfelvétel készül, melyről a jelenlévőket tájékoztatni kell.
(7) Az önkormányzati rendeletet a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.
(8) A kihirdetett önkormányzati rendelet 5 napig tekinthető meg a hirdetőtáblán, ezt követően a megtekintést a jegyzőtől kell kérni.
(9) A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján is.
(10) Az önkormányzat normatív határozatait a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, továbbá az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
(11) A normatív határozat 5 napig tekinthető meg a hirdetőtáblán, ezt követően a megtekintést a jegyzőtől kell kérni.
(12) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza:
a) a rendelet számát és tárgyát,
b) a rendelet kihirdetésének időpontját,
d) a módosító rendelet esetén az alaprendelet számát
A jegyzőkönyv
26. §
(1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv három példányban készül, melyből egy példányt a lakosság tájékoztatása érdekében a jegyzőnél kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyv a törvényben szabályozottakon kívül tartalmazza az ülés közben érkezett és eltávozott képviselők nevét.
(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:
a) az ülés meghívóját,
b) az előterjesztés egy-egy példányát másolatban
c) a jelenléti ívet,
d) képviselői kérésre az írásban benyújtott hozzászólását,
e) a név szerinti szavazásról készült listát,
f) titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.
(4) A jegyzőkönyvet az ülésen rögzített hangfelvétel és a jegyzőkönyvvezető jegyzetei alapján kell elkészíteni. A hangfelvételt 5 évig kell megőrizni. Az őrzésről, az őrzési határidő lejártát követően a megsemmisítésről a jegyző gondoskodik. A hangfelvétel az írásos jegyzőkönyvet nem helyettesíti.
(5) A jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a Polgármesteri Hivatalban ügyfélfogadási időben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díja 10 Ft/lap.
(6) A bizottságok üléseiről a jegyzőkönyvvezető jegyzetei alapján jegyzőkönyv készül, melyre az e paragrafusban leírtak az irányadóak.
Lakossági fórum
27. §
(1) A képviselő-testület határozataiban dönt lakossági fórumok tartásáról, amelyek a lakosság tájékoztatását, a döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.
(2) Lakossági fórum tartását kezdeményezheti annak tárgyának megjelölésével a polgármester, a települési képviselő vagy a bizottság.
(3) A lakossági fórum megrendezéséről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a lakosságot azt megelőző 1 héttel korábban tájékoztatni kell.
(5) A lakossági fórumok megtartására nem vonatkoznak a közmeghallgatás szabályai, a fórumokról feljegyzés készül. A fórum állásfoglalásairól a polgármesternek a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(6) A lakosság véleményének megismerésére a különböző társadalmi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett tanácskozás is felhasználható.
Vállalkozói fórum
28.§
(1) A városban működő társas és egyéni vállalkozásokkal való kapcsolattartás, az őket érintő közvetlen tájékoztatás, az együttműködés, a döntés előkészítésekbe valamint a városfejlesztési feladatok végrehajtásába történő bevonás érdekében vállalkozói fórumot lehet tartani.
(2) A vállalkozói fórumot a polgármester hívja össze.
(3) A vállalkozói fórumról emlékeztetőt kell készíteni, amely tartalmazza a fontosabb felvetéseket, véleményeket, javaslatokat. Az önkormányzati döntéseket érintő állásfoglalásról tájékoztatni kell a képviselő-testületet.
Együttműködés a civil szervezetekkel
29.§
A képviselő-testület együttműködik a lakosság önszerveződő közösségeivel, a városban működő társadalmi szervezetekkel. Az együttműködés formáját külön megállapodás tartalmazza.
A Képviselő-testület bizottságai
30. §
(1) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a) Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága,
b) Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság,
c) Szociális és Egészségügyi Bizottság.
(2) A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának 5 fő, az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottságnak 3 fő, a Szociális és Egészségügyi Bizottságnak 5 fő tagja van.
(3) A bizottságok feladat- és hatáskörét jelen rendelet 7. §-a határozza meg.
(4) A Képviselő-testület egyes feladatainak ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat.
A polgármester
„31.§”
(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A főállású polgármester munkarendje:
Hétfő: 7.30 órától – 16.00 óráig
Kedd: 7.30 órától – 16.00 óráig
Szerda: 7.30 órától – 17.00 óráig
Csütörtök: 7.30 órától – 16.00 óráig
Péntek: 7.30 órától – 12.30 óráig, mely tartalmazza a napi 30 perces munkaközi szünetet.
(3) A főállású polgármester szabadságát a Képviselő-testület engedélyezi.
(4) A polgármester ügyfélfogadása: Kedden 9 órától 11 óráig és 13 órától 15 óráig.
[21] „(5) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester határozatot hozhat az alábbi ügyekben:
a) szociális ügyek,
b) gyermekvédelmi ügyek.”
[22] „(6) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:
- pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,
b) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítás miatt intézkedést kell hozni.”
[23] „(7) A polgármester kötelezettségvállalása ügyletenként nem haladhatja meg a 500.000 forint összeget.”
Az alpolgármester
32. §
(1) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
(2) Az alpolgármester ügyfélfogadást tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1600 óráig.
Bizottságok
33.§
(1) A bizottságok elnökei fogadóórát tartanak.
(2) A Pénzügyi, Intézményfenntartói és Társadalmi Kapcsolatok Bizottságának elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.
(3) Az Ügyrendi, Jogi és Etikai Bizottság elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.
(4) A Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke fogadóórát tart: Minden hónap utolsó szerdai napján 1500-1700 óráig.
A jegyző
34. §
A jegyző ügyfélfogadást tart: Hétfő: 13.00 órától – 16.00 óráig
A Demecseri Polgármesteri Hivatal
„35.§ [24]
(1) A Demecseri Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei:
Szervezési és Önkormányzati Iroda,
Lakosságszolgálati Iroda,
Adó Iroda,
Kincstár és Vagyonkezelési Iroda.
(2) Az iroda vezetését irodavezető látja el.”
„36. § [25]
A Demecseri Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 7.30 órától – 16.00 óráig
Kedd: 7.30 órától – 16.00 óráig
Szerda: 7.30 órától – 17.00 óráig
Csütörtök: 7.30 órától – 16.00 óráig
Péntek: 7.30 órától – 12.30 óráig, mely tartalmazza a napi 30 perces munkaközi szünetet.”
„37.§ [26]
A Demecseri Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 8.00 órától – 12.00 óráig
Kedd: 8.00 órától – 12.00 óráig
Szerda: 8.00 órától – 17.00 óráig
Csütörtök: ügyfélfogadás nincs
Péntek: 8.00 órától – 12.00 óráig.”
„38.§ [27]
Az Önkormányzat a Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez biztosítja:
a) a testületi ülések lebonyolításához tárgyalóterem biztosítása,
b) az ülések jegyzőkönyvei rögzítésének és sokszorosításának, az ülés technikai feltételeinek biztosítása, a települési kisebbségi önkormányzat iratanyagának irattározása,
c) a települési nemzetiségi önkormányzat határozatai kihirdetése a nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában meghatározott módon,
d) a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátása,
e) helyiség biztosítása a települési nemzetiségi önkormányzat közmeghallgatásainak végrehajtására.
f) a települési nemzetiségi önkormányzat működésének, döntéseinek megismertetésére lehetőséget biztosít a honlapon.”
„39.§ [28]
(1) A Képviselő-testület a szociális alapszolgáltatási feladatok és a gyermekjóléti szolgáltatás működtetésére jogi személyiséggel rendelkező társulást tart fenn (Gégény, Kék, Székely települések önkormányzataival közösen. A társulás feladatait a Demecseri Szociális Alapszolgáltatási Központon keresztül látja el.
(2) A Képviselő-testület az óvodai nevelésről jogi személyiséggel rendelkező társulást tart fenn Berkesz és Székely községek Önkormányzataival közösen. A társulás feladatait a Demecseri Tündérkert Óvoda Intézmény látja el.
(3) A Képviselő-testület a központi orvosi ügyelet ellátására Székely - Gégény-Berkesz településekkel közösen központi orvosi ügyeletet működtet társulási megállapodás alapján. A társulás jogi személyiséggel rendelkezik.
(4) Demecser- Kék – Székely – Gégény települések önkormányzatai jogi személyiséggel rendelkező ivóvízminőség-javító társulást működtetnek.
(5) A társulások feladat- és hatásköreit, finanszírozását, ellenőrzését az egyes társulásokra kötött társulási megállapodások tartalmazzák.”
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
40. §
A Képviselő-testület a helyi népszavazás, népi kezdeményezés rendjét önálló rendeletben szabályozza.
Az önkormányzat vagyona
41. §
(1) Az önkormányzat törzsvagyonát, valamint a vagyontárgyakkal való gazdálkodás előírásait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
Az önkormányzat költségvetése
„42.§”
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetéséről külön önkormányzati rendeletet ( a továbbiakban: költségvetési rendelet) alkot külön törvény rendelkezésének megfelelően tartalommal és szerkezetben. A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.
(2) A költségvetési rendelet tárgyalását megelőzően költségvetési koncepciót kell előterjeszteni, melynek elemei:
a) a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv,
b) az Önkormányzat részére kötelezően előírt és az önként vállalt feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérés,
c) az elemzés és helyzetfelmérés során számításba veendők a bevételi források, azok bővítésének lehetőségei, a kiadási szükségletek, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak meghatározása,
d) az igények és célkitűzések egyeztetése,
e) a szükségletek kielégítési sorrendjének a meghatározása,
f) a várható döntések hatásainak előzetes felmérése.
(3) A második fordulóban történik az éves költségvetési rendelet elfogadása.
[29] „(4) A költségvetési rendelet elfogadását meg kell, hogy előzze időben az önkormányzati költségvetési szervek vezetőivel, az önkormányzat részvételével működő társulásokkal és a települési nemzetiségi önkormányzatokkal való egyeztetés.”
(5) Az esetleges forráskiesés, többletfeladat fedezetére tartalékot kell képezni.
(6) Az éves költségvetés módosításának szabályait a költségvetési rendelet tartalmazza.
(7) A képviselő-testület a zárszámadási rendeletét a jogszabályban előírt határidőben egy fordulóban tárgyalja meg.
Az önkormányzat gazdálkodása és ellenőrzése
„43.§”
[30] „(1) Az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos feladatokat a jogszabályi előírások alapján a Demecseri Polgármesteri Hivatal látja el.”
(2) Az önkormányzati költségvetési szervek az alapító okiratukban foglalt gazdálkodási jogosítványokkal rendelkeznek, a költségvetési szervekre vonatkozó jogszabályi előírások betartásával gazdálkodnak.
[31] „(3) Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott szabályok irányadóak.”
Záró rendelkezések
44. §
(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2011. április 15. napján lép hatályba.
(2) Ezen rendelet 25. § (3) bekezdése 2011. július 1. napján lép hatályba.
(3) Hatályát veszti a 17/2010. (XI.04.) önkormányzati rendelet.
(4) Hatályát veszti a 4/2011. (III.22.) önkormányzati rendelet.
[1] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.
[2] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.
[3] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.
[4] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.
[5] Hatályon kívül helyezte a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 31.§-a. Hatályos 2013. december 21.napjától
[6] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától.
[7] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[8] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[9] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 8.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[10] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 9.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[11] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 10.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[12] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 11.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[13] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 12.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[14] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 13.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[15] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 14.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[16] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[17] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 16.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[18] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 17.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[19] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 18.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[20] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 19.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[21] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 20.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[22] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 21.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[23] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 22.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[24] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 23.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[25] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 24.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[26] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 25.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[27] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 26.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[28] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 27.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[29] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 28.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[30] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 29.§-a. Hatályos:2013.december 21. napjától
[31] Módosította a 16/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelet 30.§-a. Hatályos 2013. december 21.napjától.