Levelek Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018 (II.2.) önkormányzati rendelete
a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
Hatályos: 2018. 02. 03- 2018. 03. 08Levelek Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018 (II.2.) önkormányzati rendelete
a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
2018-02-03-tól 2018-03-09-ig
Levelek Nagyközség Önkormányzata
Képviselő-testületének
1/2018. (II. 02. )
önkormányzati rendelete
a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
Levelek Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- §
(1) A rendelet hatálya Levelek Nagyközség Önkormányzatára, valamint az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveire terjed ki.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, valamint a költségvetési szervek vezetőit, hogy Levelek Nagyközség Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat), és a költségvetési szervek bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje, és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
- §
(1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek, a saját hatáskörű önkormányzati működési feladatok, a működési támogatásban részesülő gazdasági társaság, az évente ismétlődő rendszeres és egyéb támogatások, pénzeszköz-átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatok 80 %- án belül, időarányosan teljesülhet.
(2) A 2018. január 1-től esedékes bérintézkedések az önkormányzat, az önkormányzati hivatal és a költségvetési intézmények dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatóak.
(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített – törvény által előírt – előző évről szóló számadási kötelezettségnek eleget tett, és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
- §
Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat 2017. évre tervezett beruházási, felújítási feladatainak 2018. évi kifizetései a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően. A folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
- §
A 2018. évi költségvetési rendelet megalkotásáig beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható a hiba- és balesetveszély-elhárítási, valamint a Képviselő-testület által elhatározott feladatok kivételével.
- §
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a központi szabályozással, forrásbővítő pályázatokkal összefüggő, illetve a Képviselő-testület által korábban elhatározott, pénzügyi kihatással járó intézkedéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megtegye.
- §
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a folyamatos városüzemeltetési és eredményes közbeszerzési szerződéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megkösse.
- §
Az új költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
- §
E rendelet 2018. február 3. napján lép hatályba és rendelkezéseit a 2018. évi költségvetésről szóló rendelet hatályba lépéséig kell alkalmazni.
Levelek 2018. január 31.
Borsodi László dr. Spisák Ildikó
polgármester jegyző
A rendeletet 2018. február 02. napján kihirdettem:
dr. Spisák Ildikó
jegyző