Nyírpazony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016(II.3.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 03- 2021. 02. 28

NYÍRPAZONY NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ - TESTÜLETÉNEK

1/2016. (II.03.) önkormányzati rendelete


az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről


Nyírpazony Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bek. f. ponja és a (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, feladatkörében az eljárva, a következőket rendeli el.

1. § A rendelet hatálya

(1)   A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a Nyírpazonyi Polgármesteri Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki: Nyírpazonyi Aranyalma Óvoda és a Nyírpazonyi Könyvtár.


2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1)  A képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését:

391.578 E Ft

Költségvetési bevétellel

400.847 E Ft

Költségvetési kiadással

9.269 E Ft

9.269 E Ft

                               0 EFt

Költségvetési egyenleggel

-ebből  működési

             felhalmozási


állapítja meg.


(2)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4)   A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

 (5)  A működési hiány belső finanszírozására az Önkormányzat 2015. évi pénzmaradványa biztosít fedezetet.  





3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)   Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(3)   Az Önkormányzat 2016. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves engedélyezett létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 mellékletek szerint határozza meg.

Nyírpazony Nagyközség Önkormányzatának költségvetése tartalmazza a kötelező és önként vállalt feladatellátáson belül a város-és községgazdálkodási, közvilágítás, Közutak, hidak alagutak, köztemető fenntartás, tanyagondnoki szolgáltatás, mezőőri szolgálat, családi napközi, gyermekétkeztetési, család-és nővédelmi szolgálat szociális támogatások, közfoglalkoztatási, önkormányzati vagyongazdálkodási, civil szervezetek támogatási feladatokat.

Az önkormányzat 400.847 e Ft bevétellel és 400.847 e kiadással biztosítja a költségvetés egyensúlyát.

Az önkormányzat kiadásai között 13,5 fő alkalmazott illetménye került tervezésre a 2016. évi közalkalmazotti illetménytábla figyelembevételével.        Azon közalkalmazottak, akiknek a besorolási bére nem éri el a mindenkori minimálbér (garantált bérminimum) mértékét, illetménye a garantált bérminimumra kiegészítésre került. 2016. évben: 129.000 Ft/hó.

A munkavállalók éves cafetéria kerete a 2016. évi költségvetési törvényben foglaltaknak megfelelően évi bruttó 200 e Ft, melynek munkaadókat terhelő járulékai is megtervezésre kerültek.

A személyi juttatások között került tervezésre valamennyi foglalkoztatott részére a bankszámla vezetéshez kapcsolódó költségtérítés, a 2016. évi költségvetési törvényben meghatározott mértékben. 2016 évben: 1000 Ft/fő/hó.

Az Önkormányzat részletes költségvetését a függelék tartalmazza.

A Nyírpazonyi Polgármesteri Hivatal eredeti előirányzata 49.280 e Ft bevétellel és 49.280 e Ft költségvetési kiadással lett tervezve. A Polgármesteri Hivatal bevétele fenntartói támogatásból és egyéb közhatalmi bevételekből áll. A kiadások között 9,6 fő köztisztviselő illetménye került tervezésre a 2016. évi költségvetési törvényben rögzített illetményalap (2016. évben: 38.650 Ft) figyelembevételével.        Azon köztisztviselők, akiknek a besorolási bére nem éri el a mindenkori minimálbér (garantált bérminimum) mértékét, illetménye a garantált bérminimumra kiegészítésre került. 2016. évben: 129.000 Ft/hó.

       A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234.§ 3. bekezdésében foglaltaknak megfelelően a Nyírpazony Nagyközség Önkormányzat köztisztviselői illetménykiegészítését a rendelet szerinti mértékben biztosítja. Felsőfokú végzettségű köztisztviselő esetén az alapilletmény 20%-a.

       A köztisztviselők éves cafetéria kerete a 2016. évi költségvetési törvényben foglaltaknak megfelelően évi bruttó 200 e Ft, mely tervezésre került.  

        A személyi juttatások között tervezésre került Dr. Kardos Csaba 25 éves jubileumi jutalma.

A személyi juttatások között került tervezésre valamennyi foglalkoztatott részére a 2011. évi CXCIX. törvény 143.§ (2) foglaltak szerint bankszámla vezetéshez kapcsolódó költségtérítés, a 2016. évi költségvetési törvényben meghatározott mértékben. 2016 évben: 1000 Ft/fő/hó.

        A dologi kiadások között a Polgármesteri Hivatal fenntartási, működési költségei szerepelnek. A Polgármesteri Hivatal 2016. évben a hivatali számítógéppark fejlesztését valósítja meg informatikai eszközök megvásárlásával.

       A dologi kiadások tervezete tartalmazza az 50/1999. (XI.3) EüM rendelet alapján a képernyő előtti munkavégzéshez szükséges védőszemüveg beszerzését, mely köztisztviselőnként bruttó 30. e Ft.


A Nyírpazonyi Aranyalma Óvoda eredeti előirányzata 57.657 e Ft bevétellel és 57.657 e Ft költségvetési kiadással lett tervezve. Az Óvoda bevétele teljes mértékben fenntartói támogatás. A kiadások között 9 fő pedagógus és 4 fő dajka és 1 fő pedagógiai asszisztens közalkalmazott illetménye került tervezésre. Beépítésre került a költségvetésbe a 2016. szeptember hónapban esedékes pedagógus béremelés mértéke.

Azon munkavállalók, akiknek a besorolási bére nem éri el a mindenkori minimálbér (garantált bérminimum) mértékét, illetménye a garantált bérminimumra kiegészítésre került. 2016. évben: 129.000 Ft/hó.

 A munkavállalók éves cafetéria kerete a 2016. évi költségvetési törvényben foglaltaknak megfelelően évi bruttó 200 e Ft, melynek munkaadókat terhelő járulékai is megtervezésre kerültek.

A személyi juttatások között került tervezésre valamennyi foglalkoztatott részére a bankszámla vezetéshez kapcsolódó költségtérítés, a 2016. évi költségvetési törvényben meghatározott mértékben. 2016 évben: 1000 Ft/fő/hó.

  A dologi kiadások között az óvoda fenntartási, működési költségei szerepelnek.

A Könyvtár Nyírpazony eredeti előirányzata 4.441 e Ft bevétellel és 4.441 e Ft költségvetési kiadással lett tervezve. A Könyvtár bevétele teljes mértékben fenntartói támogatás. A kiadások között 1 fő könyvtáros munkakört betöltő közalkalmazott illetménye került tervezésre.

A munkavállaló éves cafetéria kerete a 2016. évi költségvetési törvényben foglaltaknak megfelelően évi bruttó 200 e Ft.

A személyi juttatások között került tervezésre a foglalkoztatott részére a bankszámla vezetéshez kapcsolódó költségtérítés, a 2016. évi költségvetési törvényben meghatározott mértékben. 2016 évben: 1000 Ft/fő/hó.

 A dologi kiadások között szerepel a könyvtári állománygyarapításra kötelezően fordítandó összeg, valamint a könyvtár fenntartási, működési költségei.

(8)   Az Önkormányzat a kiadások között általános tartalékot nem állapít meg.


4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

 (1)  Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

 (2)  Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

 (3)  A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4)   Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki..

 (5)  A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 10-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

 (6)  Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

 (7) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

5. § Az előirányzatok módosítása

 (1)  Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

 (2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(3)   A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - félévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(5)   A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(6)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

 (7)  A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

 (2)  Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések


(1)   Ez a rendelet 2016. február 03-án lép hatályba.






...........................................

...........................................

jegyző

polgármester