Tiszaeszlár Község képviselő testületének 7/2019(XI.11.) önkormányzati rendelete

Tiszaeszlár Községi Önkormányzat Képviselő testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 03. 07- 2022. 05. 29

Tiszaeszlár Község képviselő testületének 7/2019(XI.11.) önkormányzati rendelete

Tiszaeszlár Községi Önkormányzat Képviselő testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2022.03.07.

Tiszaeszlár Községi Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § rendelkezései alapján, az Alaptörvény 32 cikk (1) bekezdés d) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1Az önkormányzat, a Képviselőtestület és szervei elnevezése, székhelye

1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Tiszaeszlár Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat).

székhelye: 4464 Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.
(2) Az Önkormányzat Képviselőtestületének elnevezése: Tiszaeszlár Községi Önkormányzat Képviselőtestülete.
székhelye: 4464 Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.
(3) A Képviselőtestület hivatalának elnevezése: Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal. (székhelye: 4464 Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.)
(4) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: 3,5 cm átmérőjű körbélyegző „Községi Önkormányzat Tiszaeszlár” felirattal, közepén Magyarország címerével.
Az önkormányzat jelképei, testvér települési kapcsolatok

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a község címere, zászlaja.

(2) A község címerének és zászlajának leírását, használatának rendjét külön rendelet szabályozza.

- 2 -
II. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET FELADAT ÉS HATÁSKÖRE

3. § Az Önkormányzat Képviselőtestülete feladatait a polgármester, bizottságok, a Hivatal, a jegyző, az önkormányzati társulások, és az önkormányzati intézmények útján látja el.

4. § (1) Az önkormányzat elsődlegesen kötelező önkormányzati feladatokat lát el. Önkéntes feladat vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében kérni kell a Pénzügyi Bizottság és a tárgy szerint érintett bizottság véleményét. Önkéntes feladat vállalása nem veszélyeztetheti a kötelező önkormányzati feladatok ellátását.

(2) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a Polgármester gondoskodik.

(3) Az önként vállalt többletfeladat vállalásával egy időben meg kell határozni a feladat ellátásával kapcsolatos többletkiadások fedezetét.

Hatáskör-átruházás

5. § (1) A Képviselőtestület a (2) bekezdésben meghatározott hatásköreit a Polgármesterre, illetve a bizottságokra ruházza át.

(2) Az átruházott hatáskörök jegyzékét az SzMSz 1. melléklete tartalmazza.

(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója évente egy alkalommal – az éves munkaterv szerinti ülésen beszámol a hatáskör gyakorlásáról, a hozott döntésekről.

(4) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában meghatározottakon túl, a Képviselőtestület át nem ruházható kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,

b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése.

c) külföldi kiküldetés elrendelése.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET MŰKÖDÉSE

6. § A települési képviselők száma – összhangban az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 8. §-ával – 6 fő, a Mötv. 66. §-ának figyelembevételével a polgármesterrel együtt 7 fő. A Képviselőtestület névsorát az 1. függelék tartalmazza.

A Képviselőtestület munkaterve

7. § (1) A Képviselőtestület munkáját éves munkaterv alapján végzi.

(2) A munkatervbe felvételre kerülő napirendi pontokra javaslatot tehet:

a) települési képviselő,

b) bizottság,

c) jegyző

d) önkormányzati fenntartású intézmény vezetője.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a Képviselőtestület üléseinek tervezett időpontját,

b) napirendi tervezetét, előterjesztőjét,

c) a tervezett napirendi pont szerinti testületi anyagot - előterjesztés, beszámoló - véleményező bizottság megjelölését,

d) a testületi anyag elkészítésének és leadásának határidejét,

e) a tervezett közmeghallgatás idejét

f) a rendeletalkotási programot.

(3) A munkaterv-javaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokairól.

(4) A munkatervet minden év december 31. napjáig a Polgármester terjeszti a Képviselőtestület elé, amelyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző állít össze.

(5) Az elfogadott munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat hirdetőtábláján.

A Képviselőtestület ülése

8. § .

(1) A Képviselőtestület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 munkatervben tervezett rendes ülést tart.

(2) A Képviselőtestület üléseinek helye: Községháza tárgyaló terme (Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.).

(3) A lakosságot a képviselőtestületi ülésről a polgármester az ülést megelőzően legalább 3 nappal a Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján (Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91..) a meghívó kifüggesztésével tájékoztatja.

(4) A Képviselőtestület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet.

Alakuló ülés

9. § (1) A Képviselőtestület alakuló ülése ünnepélyes keretek között zajlik. Az alakuló ülés megnyitása után elhangzik a HIMNUSZ, bezárása után a SZÓZAT.

(2) A Képviselőtestület alakuló ülésének napirendje:

a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,

b) a települési képviselők eskütétele,

c) a polgármester eskütétele,

d) a polgármester illetményének megállapítása,

e) az alpolgármester megválasztása, eskütétel.

(2) Az alpolgármester választását a testület tagjai közül választott ideiglenes bizottság bonyolítja.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) az ideiglenes bizottság tagjainak nevét,

c) tájékoztatást a szavazás menetéről,

d) a szavazás eredményét,

e) a bizottság tagjainak aláírás.

A Képviselőtestület összehívása

10. § (1) A Képviselőtestület meghívója tartalmazza az ülés helyét és időpontját, a napirendi tervezetet a napirendi pontonként megtárgyalásra kerülő előterjesztések címét és előadóját. A meghívóhoz az előterjesztéseket mellékelni kell.

(2) A Képviselőtestület üléseire meg kell hívni:

a) a Képviselőtestület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) a napirendhez kapcsolódó előadót,

e) a munkatervben megjelölt, valamint a polgármester által meghatározott azon személyeket, akiknek a jelenléte a napirend megtárgyalásához szükséges.

d) önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) A Képviselőtestület zárt ülésére meg kell hívni:

a) a Képviselőtestület tagjait,

b) jegyzőt,

c) az egyes napirendi pontoknál érintett személyeket, amennyiben meghívásukat jogszabály kötelezővé teszi.

11. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és alpolgármester 30 napot meghaladó egyidejű tartósa akadályoztatása esetén a képviselőtestület ülését a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést az ülés tervezett időpontját megelőzően 15 nappal a polgármesterhez kell írásban benyújtani. A kezdeményezéshez csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.

(3) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belüli időpontra összehívja a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének, és napirendjének megjelölésével.

(4) Ha a polgármester szabályszerű indítvány ellenére nem hívja össze a képviselőtestületi ülést,akkor az alpolgármester, - akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén – a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselőtestületet.

(4) Halasztást nem tűrő esetben a képviselőtestületi ülés szóban, telefonon is összehívható, a sürgősség okának közlésével, az ülést megelőzően 3 órával.

12. § A határozatképtelen ülést 8 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívni.

Az ülés vezetése

13. § Az ülésvezető jogai:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) vezeti, illetve lezárja a vitát,

e) szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,

f) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

g) szünetet rendel el,

h) rendre utasíthatja az ülést zavarókat,

i) bezárja az ülést.

14. § (1) A képviselőtestületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) a Polgármester beszámolója a két ülés közötti eseményekről, tárgyalásokról, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,

b) a rendelet alkotást igénylő napirendi pontok,

c) a határozathozatalt igénylő napirendi pontok,

d)határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok.

(2) Ügyrendi javaslatra a Képviselőtestület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől eltérhet. Az ügyrendi javaslatot nem kell határozatba foglalni.

(3) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét, javaslatát,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) hozzászólások, módosító javaslatok,

e) döntés a módosító javaslatokról,

f) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő javaslatról.

15. § (1) A hozzászólásokra a jelentkezések sorrendjében kerül sor.

(2) Ugyanazon napirendi pont esetén, a többszöri hozzászóló hozzászólási idejét, a második hozzászólást követően, a Polgármester 3 percben korlátozhatja.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót,

a) ha a hozzászólás nem az adott napirendi ponthoz kapcsolódik,

b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén.

(4) A meghívott vendégekre az (1) – (3) bekezdésbe foglalt rendelkezések vonatkoznak.

(5) A meghívott vendégek sorába nem tartozók részére a Polgármester 5 perc időtartamban biztosít hozzászólási jogot.

16. § A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:

a) rendre utasíthatja a rendzavarót,

b) ismétlődő rendzavarás esetén – kivéve a képviselő-testületi tagot – a tanácsterem elhagyására kötelezheti.

Döntéshozatal

17. § .

(1) A polgármester a módosító indítványokat, az eredeti javaslatot megelőzve teszi fel szavazásra. A Képviselőtestület a módosító indítványokról a javaslat elhangzásának sorrendjében dönt.

(2) A módosító indítvány előterjesztője indítványát a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Minősített többség szükséges a Mötv. 50. §-ban szabályozott eseteken túl:

a) 1 millió forint forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy értékesítéséhez,

b) 3 millió forint összeget meghaladó hitel felvételéhez.

18. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) Bármely képviselő-testületi tag indítványára, egyszerű szótöbbséggel, névszerinti szavazás rendelhető el.

(3) Névszerinti szavazásnál a polgármester betűrend szerinti sorrendben felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, és a testületi tagok a nevük elhangzása után hallható szóval szavaznak. A képviselő szavazatát a listán rögzíteni kell. A név szerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző aláírja, melyet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

A Képviselőtestület határozata

19. § (1) A Képviselőtestület határozatainak számozását arab számmal kell végezni. A számozás naptári évenként, növekvő számozással folyamatos.

(2) A határozat tartalmazza:

a) a Képviselőtestület megnevezését,

b) a határozat számát,

c) a határozat hozatal évét, hónapját, napját,

d) a „határozat” megnevezést,

e) a határozat címét,

f) a képviselőtestületi döntést,

g) a végrehajtásra meghatározott határidőt, és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(3) A határozat jelölése:

Tiszaeszlár Községi Önkormányzat
Képviselőtestületének
___/_____(……. )
h a t á r o z a t a
………………………………….-ról.
(A Képviselőtestület megnevezése, alatta a határozat száma, törve a határozathozatal évével, zárójelben a határozathozatal hónapja, napja – a hónap római a nap arab számmal – alatta a határozat megnevezés ritkított írásmóddal, alatta a határozat címe.)
(4) Az e §-ban foglaltakat, az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásokról és szolgáltatásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
A Képviselőtestület rendelete

20. § (1) Rendelet alkotását a polgármesternél kezdeményezheti:

a.) alpolgármester,
b.) képviselő-testületi tag,
c.)Képviselőtestület bizottsága,
d.) jegyző
(2) Az önkormányzati rendelet-tervezetét a Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal köztisztviselője készíti el, és megküldi a véleményezésre jogosult szerveknek.
(3) Az önkormányzati rendeletet a Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal (4464-Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.) hirdető-táblájára történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni.
(4) A rendelet egy hiteles példányát a Községi Könyvtárban el kell helyezni, a lakosság tájékoztatásának biztosítása érdekében.
(5/)A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) rendelet számát,
b) a rendelet címét,
c) a kihirdetés idejét
d)a módosítás, hatályon kívül helyezés idejét.
A Képviselőtestület dokumentumai

21. § (1) A képviselőtestület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül.

(2) A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv 1./ példányát a jegyző kezeli, és évenként bekötteti. Az 1./ példány elektronikus rögzítés útján megküldésre kerül a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére. A 2./ példányt irattárba kell helyezni.

(3) A jegyzőkönyvbe történő betekintést a jegyzőnél kell kezdeményezni. A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv esetén erre a jegyzőnél kezelt 1./ példány szolgál. A jegyzőkönyvet ügyfélfogadási időben a községháza (Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.) jegyzői irodájában lehet megtekinteni. A jegyzőkönyvről másolat kérhető.

Közmeghallgatás

23. § (1) A Képviselőtestület minden évben – a munkatervben meghatározott időben - közmeghallgatást tart. A közmeghallgatáson tájékoztatást kell adni az adott év önkormányzati gazdálkodásáról, a következő évi tervekről.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, napirendjéről a Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján (Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.) elhelyezett meghívóval és hirdetménnyel a lakosságot tájékoztatni kell, a közmeghallgatást megelőzően legalább 5 nappal.

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET TAGJAINAK JOGAI és KÖTELEZETTSÉGEI

24. § (1) A képviselőtestületi tag a testületi ülésen az önkormányzat működésével

kapcsolatosan kérdést tehet fel. A kérdésre a testületi ülésen válaszolni kell. Ha ez a kérdés összetettsége miatt nem lehetséges, a Képviselőtestület szótöbbséggel hozott döntése alapján, a választ 15 napon belül írásban kell megadni.
(2) A képviselő-testületi tag a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a körjegyzőhöz önkormányzati ügyekben szóban, vagy írásban interpellációt terjeszthet elő.
(3) A képviselőtestületi ülést 5 nappal megelőzően benyújtott interpellációt a képviselőtestületi ülésen, a később, vagy a képviselőtestületi ülésen benyújtott, elhangzott interpellációt 15 napon belül írásban kell megválaszolni.
Az írásban adott válaszról a Képviselőtestületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról, képviselőtestületi ülésen először az interpelláló nyilatkozik. Ha a választ nem fogadta el, a Képviselőtestület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt a válasz elfogadásáról, vagy a kérdés napirenden tartásáról.
(5) Ha a képviselőtestületi tag az ülésen nem tud részt venni azt köteles a Polgármesternek bejelenteni.
(6) Ha a képviselőtestületi tag a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, szavazatát a döntés meghozatala szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
V. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET BIZOTTSÁGAI

25. § (1) A Képviselőtestület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, megbízatása egész időtartamára állandó bizottságot hoz létre.

(2) Az állandó bizottságok:

a) Ügyrendi Bizottság,

b) Pénzügyi Bizottság.

c) Szociális és Egészségügyi Bizottság

d) Kulturális Bizottság.

(3) A bizottság megválasztása során, először az elnök személyéről kell dönteni.

(4) A bizottsági elnök helyettesítésére a Bizottság elnök-helyettest választ.

26. § (1) A bizottságok éves munkaterv alapján működnek.

(2) A bizottságok működésére a Képviselőtestületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) A bizottság döntéseinek kiadmányozója az elnök, távollétében az elnökhelyettes.

(4) A bizottsági döntések előkészítéséhez, végrehajtásához, a működésükhöz szükséges szakmai és ügyviteli feltételek biztosításáról a jegyző gondoskodik.

(5) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és egy bizottsági tag írja alá.

(6) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a bizottság elnöke a soron következő képviselőtestületi ülésen beszámol.

Ügyrendi Bizottság

27. § (1) Az Ügyrendi Bizottság létszáma: 5 fő (3 fő képviselőtestületi tag és 2 fő külső tag).

(2) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:

a) Ellátja a polgármester, a települési képviselők vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségéhez kapcsolódó feladatokat.

b) A Képviselőtestületi üléseken a titkos szavazáshoz kapcsolódó szavazatszámlálási feladatokat.

c) Ellátja a polgármester illetmény, jutalom megállapításhoz és szabadsága kiadásához kapcsolódó feladatokat.

28. § Pénzügyi Bizottság

(1) A Pénzügyi Bizottság létszáma 5 fő (3 fő képviselőtestületi tag és 2 fő külső tag).

(2) A Pénzügyi Bizottság feladatai és hatásköri:

a) Véleményezi a pénzügyi tárgyú előterjesztéseket, a költségvetési és zárszámadási, valamint vagyongazdálkodással kapcsolatos rendelet-tervezeteket.

b) A Képviselőtestületi üléseken a titkos szavazáshoz kapcsolódó szavazatszámlálási feladatokat.

c) Véleményezi a Képviselőtestület hatáskörébe tartozó vagyoni ügyekben készült előterjesztéseket, az önkormányzati vagyon, vagyonrész vállalkozásba történő vitelét.

d) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, az önkormányzati vagyongazdálkodást.

e) Közreműködik a településfejlesztési tervek kidolgozásában.

f) Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyongazdálkodást, a településfejlesztési célkitűzések megvalósulását.

g) Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvételek gazdasági megalapozottságát.

h) Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, önkormányzati biztos megválasztására.

i) Ellátja a polgármester, a települési képviselők vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségéhez kapcsolódó feladatokat.

j) Ellátja Pénzügyi szabályzat megtartásának, bizonylati rend és fegyelem érvényesülésének ellenőrzését, ellenőrzi az önkormányzati beszerzések szabályszerűségét, az eszköz-nyilvántartásokat.

k) Ellenőrzi a leltározási és selejtezési szabályok betartását.

(3) A Pénzügyi Bizottság átruházott hatáskörét a rendelet 1. mellékletének III. pontja tartalmazza.

29. § .

Szociális- és Egészségügyi Bizottság
(1) A Szociális-, és Egészségügyi Bizottság létszáma 5 fő. (3 fő képviselőtestületi tag és 2 fő külső tag).
(2) A Szociális-, és Egészségügyi Bizottság feladatai:
a) Figyelemmel kíséri a település lakosságának szociális helyzetét, különös tekintettel a fiatal és az idős korosztályra.
b) Közreműködik a rendőrség, az önkormányzat, a civil szervezetek bűnmegelőző tevékenységében.
c) Véleményezi a Képviselőtestület elé kerülő közbiztonságot, bűnmegelőzést érintő javaslatokat, előterjesztéseket.
d) Közreműködik a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint a feladatkörét érintő rendelet-tervezetek előkészítésében, hatályosulásuk vizsgálatában.

30. § Kulturális és Sport Bizottság

(1) A Kulturális Bizottság és Sport Bizottság létszáma 5 fő. (3 fő képviselőtestületi tag és 2 fő külső tag).

(2) A Kulturális és Sport Bizottság feladatai:

a)Figyelemmel kíséri a közművelődési intézmények tevékenységét, a vonatkozó testületi határozatok végrehajtását, a rendeletek hatályosulását.
b)Figyelemmel kíséri, a község közművelődési és sport életét.
c)Ellenőrzi a sportcélú támogatások felhasználást.
d)Véleményezi a közművelődési intézmény munkatervét.
VI. Fejezet

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ A KÉPVISELŐTESTÜLET HIVATALA

2Polgármester

31. § (1) A polgármester a megbízását főállásban látja el.

(2) A polgármester fogadónapja szerdán , 8 órától 12 óráig tart.

(3) A polgármesterre átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének I. pontja tartalmazza.

(4) A polgármester által a Mötv. 67. § e) pontjában kiadott kiadmányozás rendjéről szóló szabályozást a 2. számú függelék tartalmazza.

Alpolgármester

32. § A Képviselőtestület a képviselő-testületi tagok közül 2 fő – 1 fő képviselőtestületi tag, és 1 fő nem testületi tag - társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

Jegyző

33. § (1) A jegyző minden szerdán 8 órától 16 óráig tart ügyfélfogadást.

(3) A jegyzőt az általa kijelölt köztisztviselő helyettesíti.

Polgármesteri Hivatal

34. § (1) A Képviselőtestület hivatalának

a) megnevezése: Tiszaeszlári Polgármesteri Hivatal

b) székhelye: 4464 Tiszaeszlár, Rákóczi u. 91.

(2) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

VII. Fejezet

TÁRSULÁSOK

35. § .

(1) Az Önkormányzat egyes feladatait önkormányzati társulásban látja el.

(2) Az egyes társulások által ellátott feladatokat a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

36. § (1) A társulások tagjai, a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladatokat érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselőtestületi ülést tartanak.

(2) Az együttes képviselőtestületi ülést a társulási tanács elnöke vezeti.

(3) Az együttes ülésen az eldöntendő kérdésben a képviselőtestületek külön-külön szavaznak és hoznak határozatot.

VIII. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS

37. § A helyi népszavazás és népi kezdeményezés szabályait, eljárási rendjét a Képviselőtestület önálló rendeletben szabályozza.

IX. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA

38. § Az éves költségvetési rendeleteknek összhangban kell lennie az elfogadott gazdasági programmal.

39. § (1) A Képviselőtestület a költségvetést két tárgyalási fordulóban fogadja el.

(2) Az első tárgyalási fordulóban meghatározza a költségvetési koncepcióját, a második fordulóban rendeletet alkot a költségvetésről.

(3) Az önkormányzat által ellátott feladatokat intézményenként, kormányzati funkció szerint a rendelet 3. függeléke azonosító adatait a 4. függelék tartalmazza.

40. § A Képviselőtestület az önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásáról külön rendeletet alkot.

X. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

41.
(1) E rendelet 2019. november 11. napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével a 7/2006. (XI.24.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
1

Az önkormányzat és a Képviselőtestület és szervei elnevezése, székhelye szöveget a Képviselő - testület 6/2022 (V.27. rendeletének 17. § a) ponja hatályon kívül helyezte.

2

A Polgármester szöveget a Képviselő - testület 6/2022. (V.27.) rendeletének 17. § g) pontja hatályon kívül helyezte.