ÚJFEHÉRTÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2011 (I.28..) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 02. 01- 2015. 02. 26

Újfehértó Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §. (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. §. (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §


A rendelet hatálya Újfehértó Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.

2. §


Az anyakönyvi eseményeket általános szabályként a Polgármesteri Hivatal, Újfehértó Kodály Z. u. 33. szám alatti - erre a célra kijelölt és fenntartott – hivatalos helyiségében kell lebonyolítani és megszervezni.

3. §


(1)   Hivatali helyiségben anyakönyvi eseményt

a) hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül csütörtök 14-16 óra között,

b) hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket szombaton 14 és 17 óra között lehet lebonyolítani.

(2)   Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint hivatali munkaidőn túl szombaton is le lehet bonyolítani.

(3)   Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket szombaton 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.


4. §


(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megrendezéséhez a jegyző előzetes hozzájárulása szükséges. Az erre irányuló írásos kérelmet a rendezvényt, illetve az eseményt megelőzően legalább 60 nappal kell benyújtani.

(2)  A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni, hogy :

a) a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

b) a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény ünnepélyes méltóságát a kérelmezők, milyen módon kívánják biztosítani.

c) a kérelmezők nyilatkoznak-e arról, hogy a tanúk és – ha szükséges- a tolmács jelenlétét a helyszínen biztosítják,

d) a kérelmezők tudják-e vállalni az anyakönyvvezető és az anyakönyv helyszínre és a hivatali helyiségbe való biztonságos utaztatását.

(3) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az anyakönyvi esemény ünnepélyes méltósága és az anyakönyv védelme a hivatali helyiségen kívül nem biztosított, úgy jogosult az azt megelőző 24 óráig, az adott helyszínre szóló engedélyét visszavonni.

5. §


(1)  A hivatali munkaidőben, a jogszabályban meghatározott „minimalizált” anyakönyvi esemény, ceremónia lebonyolítása és a hivatali helyiség használata térítésmentes.

(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 15.000 Ft + ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3)   A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja egységesen 50.000 Ft + ÁFA.


6. §


(1)   A rendelet 5. §. (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt az első anyakönyvi eseményre nettó 10 000.- Ft, minden további, ugyanazon a napon megtartott eseményre - eseményenként nettó 7.500,- Ft díjazás illeti meg.

(2)   A rendelet 5. §. (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként nettó 20.000,- Ft díjazás illeti meg.

7. §


(1) A többletszolgáltatási díj tartalmazza:

       a) a munkaidőn túli hivatalos helyiség használatát, tisztántartását, fűtését, légkondicionáló berendezés használatát,

       b) az anyakönyvvezető munkaidőn túli foglalkoztatását, ünnepélyes megjelenését,

c) az anyakönyvi esemény alatt különböző, odaillő zeneművek szolgáltatását és a szolgáltatott zeneművek után fizetendő szerzői jogdíjhoz hozzájárulását a hatályos  jogszabályok szerint,

d) az anyakönyvvezető ünnepélyes szóbeli köszöntőjét ( az ifjú pár választása szerint),

e) az anyakönyvvezető pezsgős koccintásos gratulációjához szükséges 1 üveg jó minőségű pezsgőt,

 f) jelképes „gyertyafújáshoz” szükséges gyertyák beszerzését.

(2) A többletszolgáltatási díjat Újfehértó Város Képviselő-testületének Polgármesteri        Hivatal házipénztárába kell a kérelmezőknek az esemény előtti hét első munkanapján befizetni, és az erről szóló bizonylatot az anyakönyvvezető részére bemutatni.



8. §


Ez a rendelet 2011. február 1-jén lép hatályba.