ÚJFEHÉRTÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2011 (I.28..) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2015. 02. 27- 2016. 12. 31ÚJFEHÉRTÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2011 (I.28..) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2015-02-27-tól 2016-12-31-ig
Újfehértó Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §. (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. §. (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya Újfehértó Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, valamint az egyéb családi esemény (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése) megünneplésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.[1]
2. §
(1) Az anyakönyvi eseményeket általános szabályként a Polgármesteri Hivatal, Újfehértó Kodály Z. u. 33. szám alatti - erre a célra kijelölt és fenntartott – hivatalos helyiségében kell lebonyolítani és megszervezni.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó anyakönyvi események lebonyolításához és megszervezéséhez az Újfehértó, Rákóczi Ferenc utca 2. szám alatti Nonprofit Közösségi-Szolgáltató Ház erre kijelölt helyisége bérleti díj ellenében biztosított hivatalos helyiség.
(3) Az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor a jogosultaknak nyilatkozatot kell tenni a (2) bekezdésben megjelölt hivatali helyiség használatának igényéről.[2]
3. §
(1) Hivatali helyiségben anyakönyvi eseményt
a) hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül csütörtök 14-16 óra között,
b) hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket csütörtökön 16.00 és 17. 00 óra között, szombaton 14 és 17 óra között lehet lebonyolítani.[3]
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint hivatali munkaidőn túl szombaton is le lehet bonyolítani.
(3) Hivatali munkaidőn túl, hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményeket csütörtökön 16.00 és 17.00 óra között, szombaton 12.00 és 19.00 óra között lehet lebonyolítani.[4]
(4) A 2. § (2) bekezdésében megjelölt hivatali helységben anyakönyvi eseményt kizárólag szombaton 12.00 és 17.00 óra között lehet lebonyolítani.[5]
4. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl, a hivatali helyiségen kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet - a helyszín pontos megjelölésével - az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéssel egyidejűleg írásban kell előterjeszteni.[6]
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni, hogy :
a) a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
b) a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény ünnepélyes méltóságát a kérelmezők, milyen módon kívánják biztosítani.
c) a kérelmezők nyilatkoznak-e arról, hogy a tanúk és – ha szükséges- a tolmács jelenlétét a helyszínen biztosítják,
d) a kérelmezők tudják-e vállalni az anyakönyvvezető és az anyakönyv helyszínre és a hivatali helyiségbe való biztonságos utaztatását.
(3) Amennyiben a jegyző – az anyakönyvvezetőnek az anyakönyvi esemény helyéül szolgáló helyszín helyszíni szemléjét követően tett javaslatára - úgy ítéli meg, hogy az anyakönyvi esemény ünnepélyes méltósága és az anyakönyvi iratok védelme a hivatali helyiségen kívül nem biztosított, úgy jogosult az azt megelőző 24 óráig, az adott helyszínre szóló engedélyét visszavonni.[7]
5. §
(1) A hivatali munkaidőben, az anyakönyvi események számára kijelölt 2.§ (1) bekezdésben megjelölt hivatali helyiségben a közreműködő és egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított, továbbá rendkívüli körülmény fennállása miatt megtartott anyakönyvi esemény lebonyolítása és a helyiség használata térítésmentes.
(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 15.000 Ft+ ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza. A 2.§ (2) bekezdésben megjelölt helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 15.000 Ft+ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza, valamint a helyiség bérleti díja 20.000 Ft + ÁFA.[8]
(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja egységesen 50.000 Ft + ÁFA.
6. §
(1) A rendelet 5. §. (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt az első anyakönyvi eseményre nettó 10 000.- Ft, minden további, ugyanazon a napon megtartott eseményre - eseményenként nettó 7.500,- Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 5. §. (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként nettó 20.000,- Ft díjazás illeti meg.
7. §
(1) A többletszolgáltatási díj tartalmazza:
a) a munkaidőn túli hivatalos helyiség használatát, tisztántartását, fűtését, légkondicionáló berendezés használatát,
b) az anyakönyvvezető munkaidőn túli foglalkoztatását, ünnepélyes megjelenését,
c) az anyakönyvi esemény alatt különböző, odaillő zeneművek szolgáltatását és a szolgáltatott zeneművek után fizetendő szerzői jogdíjhoz hozzájárulását a hatályos jogszabályok szerint,
d) az anyakönyvvezető ünnepélyes szóbeli köszöntőjét ( az ifjú pár választása szerint),
e) az anyakönyvvezető pezsgős koccintásos gratulációjához szükséges 1 üveg jó minőségű pezsgőt,
f) jelképes „gyertyafújáshoz” szükséges gyertyák beszerzését.
(2) A többletszolgáltatási díjat Újfehértó Város Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatal házipénztárába kell a kérelmezőknek az esemény előtti hét első munkanapján befizetni, és az erről szóló bizonylatot az anyakönyvvezető részére bemutatni.
8. §
Ez a rendelet 2011. február 1-jén lép hatályba.