Újfehértó Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelete

Újfehértó Város Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2013. 03. 29

Újfehértó Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelete

Újfehértó Város Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2013.03.29.

Újfehértó Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 48. §. (3) és (4) bekezdésében, 49. §. (2) bekezdésében, 50§.-ában, 53. §. (1) bekezdésében, 57. §. (1) bekezdésében, 68. §. (3) bekezdésében, 84. §. (2) bekezdésében, 143. § (4) bekezdés a) pontjában a 20. §. tekintetében a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §. (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Újfehértó Város Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I.28.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: rendelet) 1. §.-a helyébe a következő rendelkezés lép: 1.§ A Képviselő-testület és szervei számára az Mötv-ben és más jogszabályokban meghatározott feladat, hatásköri, szervezeti, és működési előírásokat az e rendeletben foglaltak figyelembe vételével kell alkalmazni.

2. § A rendelet 2. §. (4 ) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Újfehértói Polgármesteri Hivatal székhelye: 4244 Újfehértó, Szent I. út 10.”

3. § Hatályát veszti a rendelet 6. §.-a.

4. § A rendelet 7. §. (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: 7. § (8) A rendes testületi ülésre - a meghívó elektronikus úton történő megküldésével - tanácskozási joggal meg kell hívni:

1. a jegyzőt,

2. a nemzetiségi önkormányzat elnökét,

3. azokat a személyeket, akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál az előterjesztő és a polgármester megítélése szerint szükséges.

5. § A rendelet 9. §. (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: 9. §(1) A képviselő-testület üléseit – a szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 7. §. (3) bekezdésében meghatározott kivétellel- a polgármester vezeti.

6. § A rendelet 11. §. (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: 11. § (2) A meghívóban nem szereplő javaslatok napirendre vételéről illetve levételéről, a napirendi pont tárgyalásának elhalasztásáról a képviselő-testület ügyrendi javaslatként határoz.

7. § A rendelet 12. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:(8) Az előterjesztő a napirendi pont vitájának lezárásáig az előterjesztését – az erre irányuló külön szavazás nélkül – visszavonhatja.

8. § A rendelet 17. §. (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: (5) A rendelet-tervezetek tárgyalása során az ülésen tett nagyobb (kettőnél több ) módosító javaslatokat - az ülés megkezdéséig - írásban kell benyújtani az előterjesztő személyéhez.

9. § A rendelet 18. §. (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:(1) A napirend előterjesztője a szavazás megkezdése előtt nyilatkozhat arra vonatkozóan, hogy az elhangzott javaslatokkal, módosításokkal egyetért vagy sem, amennyiben egyetért valamely javaslattal, módosítással, amellyel szemben nincs más ellentétes javaslat vagy módosítás, akkor arról nem kell a képviselő-testületnek külön szavaznia.

10. § A rendelet 18. §. (7) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép: (7) Név szerinti szavazást kell tartani –az ügyrendi kérdések kivételével -:) a) „az Mötv 55. § (1) bekezdésben foglaltakról (a képviselő-testület feloszlása),

11. § A rendelet 18. §. (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:(9) inősített többség - a megválasztott képviselők több mint felének - szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározottakon túl az alábbi ügyekben:

1. képviselő-testület programjának elfogadásához,

2. képviselő-testület hatáskörének átruházásához, az átruházott hatáskörben hozott döntés megváltoztatásához,

3. díszpolgári cím, kitüntetés adományozásához,

4. hitelfelvételhez,

5. forgalomképes, forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyonról való rendelkezéshez,

6. településszerkezeti terv jóváhagyásához,

7. állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásához,

8. az önkormányzat tulajdonosi érdekeltségébe tartozó gazdasági társasága vagy egyéb gazdálkodó szervezetének ügyeiben való határozat meghozatalához

9. önkormányzat önként vállalt feladataival kapcsolatos döntésekhez

10. közbeszerzéssel összefüggő döntésekhez

12. § Hatályát veszti a rendelet 18. §. (11) és (12) bekezdése.

13. § A rendelet 19. §. (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:(1) A titkos szavazást a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésben meghatározott ügyekben tarthat.

14. § A rendelet 22. §. helyébe a következő rendelkezés lép:( 17. Jegyzőkönyv ) 22. § (1) „A képviselő-testület üléséről 2 példányos jegyzőkönyvet kell készíteni, a Mötv. 52. §. (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően. (2) A jegyzőkönyvbe való betekintést, valamint egyes napirendi pont tárgyalásának szószerinti kivonat készítését írásban a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a polgármesteri hivatalban munkaidőben - előre egyeztetett időpontban - tekinthető meg. A jegyzőkönyvről készült másolat, valamint szószerinti kivonat kiadásának rendjét és díját a polgármesteri hivatal belső szabályzata határozza meg.

15. § A rendelet 23. §.-a helyébe a következő rendelkezés lép: ( 18. A képviselő ) 23. §(1) A települési képviselőt a Mötv-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg.(2) A képviselő köteles akadályoztatását a jegyzőnek (polgármesternek, bizottsági elnöknek) előre jelezni és az arról szóló írásbeli igazolását - a tiszteletdíjának számfejtését megelőző napig - a jegyzőnek benyújtani.(3) A képviselő köteles az adott ügyben az érintettségét a napirendi pont vitájának megkezdéséig az ülés vezetője részére bejelenteni, amennyiben személyes érintettségét nem jelenti úgy az ülést követő hónapban a tiszteletdíjak számfejtésekor az érintett képviselőre az igazolatlan távollévőkre vonatkozó jogkövetkezményeket kell alkalmazni.

16. § A rendelet 24. §.-a helyébe a következő rendelkezés lép:(19. A Képviselő-testület bizottságai ) 24. (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése érdekében, meghatározott önkormányzati feladatok ellátására a (2) bekezdésben meghatározott állandó bizottságokat hozhat létre.(2) A képviselő-testület bizottságai és létszáma: a) Pénzügyi Bizottság 4 fő b) Ügyrendi Bizottság 3 fő c) Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága 3 fő (3) A képviselő-testület egy-egy meghatározott feladat ellátására ideiglenes (eseti) bizottságot hozhat létre egyszerű szótöbbséggel elfogadott határozatával. Létszámát és működésének időtartamát a létrehozáskor állapítja meg. Működésére értelemszerűen az állandó bizottságokra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.(4) A bizottság ülését az elnök, hívja össze. Az ülést az elnök, vagy az általa megbízott személy vezeti.(5) A bizottság üléseiről jegyzőkönyv készül, a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottsági ügyrendben kijelölt tag írja alá. A jegyzőkönyv vezetésre és az ülésre a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.(6) A bizottság a belső működési szabályait a Mötv. és az SZMSZ keretei között, maga állapítja meg.

17. § A rendelet 26. §-a. a következő (5) és (6) bekezdésekkel egészül ki:(5) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester testületi hatáskörbe tartozó kötelezettségvállalással járó és a Mtöv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével - döntést hozhat. A polgármester a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.(6) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, testületi hatáskörbe tartozó kötelezettségvállalással járó és a Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben.

18. § A rendelet 28. §. (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:(1) A jegyző, vagy az aljegyző, minden héten, hétfői napon 15 órától lakossági fogadóórát tart.

19. § A rendelet 29. §.-a helyébe a következő rendelkezés lép:(A Polgármesteri Hivatal) 29. § (1) A Polgármesteri Hivatal jogállását, részletes feladatait, működési rendjét - az e rendeletben szabályozott eljárási rend szerint jóváhagyott - saját SZMSZ-e tartalmazza.(2) A hivatal általános munkarendje:a) Hétfő , Kedd, Csütörtök: 7.30 – 16.00 óra b) Szerda: 7.30 – 17.00 óra c) Péntek: 7.30 – 12.30 óra (3) A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási rendje:a) Hétfő, Kedd, Csütörtök, Péntek: 8.00-12.00 óra b) Szerda: 8.00–17.00 óra

20. § A rendelet 32. §. (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:(1) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez ingyenesen helyiséghasználatot biztosít, a tulajdonában lévő, Polgármesteri Hivatal (hrsz.: Újfehértó belterület 87/1.), Újfehértó, Szent István u. 10. szám alatti épülete 8. számú hivatali helyiségének ideiglenes használatba adásával.

21. § Ez a rendelet 2013. március 29-én lép hatályba, és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.