ÚJFEHÉRTÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 6/2015 (II.26.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 2/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 02. 27- 2015. 02. 27

Újfehértó Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 31. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 33.§-ában és 96.§-ában kapott felhatalmazás alapján,  Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10.§-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1.§.


A házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 2/2011. (I.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„A rendelet hatálya Újfehértó Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, valamint az egyéb családi esemény (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése) megünneplésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.”


2.§.


Az Ör. 2.§-a a következő (2) és (3) bekezdésekkel egészül ki:


„(2) A rendelet hatálya alá tartozó anyakönyvi események lebonyolításához és megszervezéséhez az Újfehértó, Rákóczi Ferenc utca 2. szám alatti Nonprofit Közösségi-Szolgáltató Ház erre kijelölt helyisége bérleti díj ellenében biztosított hivatalos helyiség. 

(3) Az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor a jogosultaknak nyilatkozatot kell tenni a (2) bekezdésben megjelölt hivatali helyiség használatának igényéről.”


3.§.


Az Ör. 3.§ (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„b) hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket csütörtökön 16.00 és 17.00 óra között, szombaton 14.00 és 17.00 óra között lehet lebonyolítani.”


4.§.


Az Ör. 3.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: 

„(3) Hivatali munkaidőn túl, hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményeket csütörtökön 16.00 és 17.00 óra között, szombaton 12.00 és 19.00 óra között lehet lebonyolítani.”


5.§.


Az Ör. 3.§ -a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A 2.§ (2) bekezdésében megjelölt hivatali helységben anyakönyvi eseményt kizárólag szombaton 12.00 és 17.00 óra között lehet lebonyolítani. „


6.§.


Az Ör. 4.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl, a hivatali helyiségen kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet - a helyszín pontos megjelölésével - az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéssel egyidejűleg írásban kell előterjeszteni.”

7.§.


Az Ör. 4.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben a jegyző – az anyakönyvvezetőnek az anyakönyvi esemény helyéül szolgáló helyszín helyszíni szemléjét követően tett javaslatára - úgy ítéli meg, hogy az anyakönyvi esemény ünnepélyes méltósága és az anyakönyvi iratok védelme a hivatali helyiségen kívül nem biztosított, úgy jogosult az azt megelőző 24 óráig, az adott helyszínre szóló engedélyét visszavonni.”


8.§.


Az Ör. 5.§ (1) - (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A hivatali munkaidőben, az anyakönyvi események számára kijelölt 2.§ (1) bekezdésben megjelölt hivatali helyiségben a közreműködő és egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított, továbbá rendkívüli körülmény fennállása miatt megtartott anyakönyvi esemény lebonyolítása és a helyiség használata térítésmentes.

(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 15.000 Ft+ ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza. A 2.§ (2) bekezdésben megjelölt helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 15.000 Ft+ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza, valamint a helyiség bérleti díja 20.000 Ft + ÁFA”.

9.§.


Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszíti.