Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2020 (XI.16.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2021. 11. 23 20:00- 2022. 04. 26 20:00
Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2020 (XI.16.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
2021.11.23.
(1)Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Csenger Város Önkormányzat. Az önkormányzat székhelye: 4765 Csenger, Ady E. utca 14.
(2)Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Csenger Város Közös Tanácsa 5/1989. (IX.28.) számú rendeletével megállapított címert és zászlót használja a város jelképeiként. A címer és a zászló leírása megfelel a hivatkozott rendelet 1. és 6. §-ában foglaltaknak, használatát ugyanezen rendelet szabályozza.
Csenger Város Önkormányzat megnevezése, székhelye, jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Csenger Város Önkormányzat. Az önkormányzat székhelye: 4765 Csenger, Ady E. utca 14.
(2) Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Csenger Város Közös Tanácsa 5/1989. (IX.28.) számú rendeletével megállapított címert és zászlót használja a város jelképeiként. A címer és a zászló leírása megfelel a hivatkozott rendelet 1. és 6. §-ában foglaltaknak, használatát ugyanezen rendelet szabályozza.
A Képviselő-testület szervezet és működése
2. § (1) A Képviselő-testületet a Polgármesterrel együtt 9 (kilenc) fő képviselő alkotja.
a./ Határozatképes a Képviselő-testület, ha tagjaiból legalább 5 (öt) fő jelen van.
b./ Határozatképtelen a Képviselő-testület, ha az ülésen az a./ pont szerinti képviselői létszám nincs jelen, ebben az esetben az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni.
c./ Minősített többségű döntéshez az önkormányzati képviselők több, mint a felének, azaz legalább 5 (öt) képviselőnek igen szavazatára van szükség.
Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok
3. § (1) Az önkormányzati képviselők névsorát a 1. függelék tartalmazza.
(2) Az önkormányzati képviselők az általuk meghirdetett helyen és időben fogadóórát, fogadónapot tarthatnak.
(3) Az önkormányzati képviselőt a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időn kívül is fogadni kell, részére a megfelelő tájékoztatást meg kell adni, kérését lehetőleg soron kívül kell teljesíteni, amennyiben annak jogi és egyéb akadálya nincs.
(4) Az önkormányzati képviselő kötelessége:
a. elháríthatatlan akadályoztatása esetén távolmaradását a polgármesternek, a bizottság elnökének bejelenteni,
b. felkérés esetén közreműködni a képviselő-testület, illetőleg a bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálataiban,
c. képviselői minőségéhez, közéleti tevékenységhez méltó magatartást tanúsítani,
d. tartózkodni attól, hogy e minőségben megszerzett, vagy tudomására jutott információ maga és más előnyére, illetőleg hátrányára felhasználásra ne kerüljön,
e. esküjéhez híven megőrizni minden olyan titkot, amely a város vagy az ország érdekeit, törvényeit sérti,
f. bármilyen körülmény között a város, annak polgárai és az önkormányzat érdekeit védeni, azokat képviselni.
(5)Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(6)A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző második napig a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatalnál köteles bejelenteni.
(7)A bejelentés nélkül távol maradó képviselőt a tárgyhavi tiszteletdíjának, pótdíjának 25%-kal csökkentett összege illeti meg.
(8)A testületi vagy bizottsági ülésről igazoltan távol maradó képviselőt a megállapított alapdíj 75%-a illeti meg.
(9)A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatkörök felügyeletének ellátására, a feladatkör egyidejű megjelölésével tanácsnokot, tanácsnokokat választhat.
(10)A tanácsnok megbízatása határozott időre, vagy meghatározott feladatellátására is szólhat.
(11)A tanácsnokot a Polgármester – döntési jogosultság nélkül – személyes képviseletének ellátásával szakmai és politikai egyeztetések lebonyolításával, egyéb feladattal bízhatja meg. A Polgármester az Alpolgármester rendszeresen tájékoztatja a tanácsnokot a feladatkörét érintő tevékenységéről.
(12)A tanácsnok évente egy alkalommal tevékenységéről beszámol a Képviselő-testületnek.
A képviselő-testület ülése, előterjesztései
4. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület évente egy alkalommal, december hónapban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, a városi honlapon, és a városi televízióban közzéteszi.
(2) Az alakuló ülés kötelező napirendjei:
a. Tájékoztató az önkormányzati választások végleges eredményéről
b. A képviselők, a polgármester eskütétele
c. Megbízólevelek ünnepélyes keretek között történő átadása
d. Alpolgármester megválasztása
e. A Polgármester, Alpolgármester illetményének meghatározása
f. Az önkormányzat bizottságai tagjainak megválasztása
(3)A Képviselő-testület éves munkatervet hagy jóvá, amelyet a Polgármester készít elő a helyben működő pártok, társadalmi szervezetek, intézmények vezetői, közszolgáltatást nyújtó szervek, a bizottságok, valamint a jelentősebb gazdálkodó szervek vezetőinek javaslata figyelembevételével. A munkatervben nem szerepeltett javaslatról a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(4)A munkaterv tartalmazza:
a. az ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,
b. a napirendek előadóit,
c. meghatározza azokat a témaköröket, amelyek előzetes bizottsági állásfoglalást igényelnek,
d. rögzíti az előterjesztések elkészítésének határidejét,
e. megjelölheti a meghívottak körét,
f. egyéb szervezési feladatokat is meghatározhat.
(5)A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a
(6) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi. A szóbeli előterjesztésekkel kapcsolatban írásos anyag általában nem kerül kiadásra.
(6)Az előterjesztés tartalmazza:
a.) I. rész: a tárgy pontos meghatározása, annak áttekintése, hogy a téma korábban szerepelt-e már napirenden, abban milyen döntés született, a meghozandó döntés indokolása, az előkészítésben részt vevők megjelölése.
b.) II. rész: a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll, az (esetleges) alternatív döntésre előterjesztett szakértői javaslatok egymástól világosan elkülönülő megfogalmazása, a végrehajtásért felelős szerv, személy megnevezése, a határidők megjelölése.
(7)Az egyes településrendezési, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő, a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hatáskörébe tartozó ügycsoportok esetében a Bizottság állásfoglalásával nyújtható be előterjesztés a Képviselő- testület elé. A Képviselő- testület jogosult a Bizottság határozata nélkül is döntést hozni, a hatáskörébe tartozó egyes településrendezési, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő ügyekben abban az esetben, ha a Bizottság nem határozatképes, vagy a tárgyban nem hozott határozatot.
(8)A Képviselő-testület ülését Csenger Város Polgármestere, akadályoztatása esetén Erdős Tamás Alpolgármester, akadályoztatása esetén Dr. Komlódy Miklós Alpolgármester hívja össze, együttes, akadályoztatásuk esetén a Korelnök hívja össze.
A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetére az ülés összehívására a Korelnök jogosult.
(9)A meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülés előtt 5 (öt) nappal kell eljuttatni a képviselőkhöz és a meghívottakhoz, akár papír alapon, akár elektronikus úton.
Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben az ülés formális meghívó nélkül telefonon, telefaxon, távirat, vagy futár útján azonnal is összehívható.
a)A meghívó tartalmazza:
az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat, előadókat és meghívottak körét.
A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha adott napirend szóban kerül előterjesztésre.
b)Az ülésre állandó meghívottak az intézmények vezetői, a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző, az aljegyző, a közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, és az adott tárgyban érintettetek.
c)Az ülésre adott napirendhez, vagy teljes ülésre meg lehet hívni: Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét, más települési önkormányzat polgármesterét, képviselőjét, Csenger Többcélú Kistérségi Társulás elnökét, vagy képviselőjét, az önkormányzati társulások képviselőjét, országgyűlési képviselőt, a rendőrőrs vezetőjét, az egészségügyet, közegészségügyet érintő kérdésekhez az illetékes szerv vezetőjét, a Kamarák képviselőjét.
(10)A Képviselő-testület, a bizottság nyilvános üléséről, és – ha azt képviselő-testület elrendeli – a zárt ülésről hang- és képfelvétel készül, készülhet. Abban az esetben, ha az írott jegyzőkönyv által rögzített kérdés, hozzászólás, vélemény, határozathozatal kérdésében véleménykülönbség alakul ki, az eredeti kép- és hangfelvétel tartalmát kell irányadónak tekinteni. A zárt ülésről készült hang- és képfelvételt a zárt ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.
(11)A meghívót a településen helyben a szokásos módon (Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel) kell közzé tenni, az ülésen biztosítani kell az állampolgárok részvételének lehetőségét. A Polgármester adott napirend tárgyalásakor hozzászólási lehetőséget biztosíthat az állampolgároknak. A jelenlévők napirenden kívüli közérdekű bejelentést tehetnek.
(12)A Képviselő-testület ülését Csenger Város Polgármestere, akadályoztatása esetén a polgármester által kijelölt alpolgármester, együttes akadályoztatásuk, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Korelnök vezeti.
(13)Az ülés rendje:
a. Az ülés megnyitása, a határozatképesség számszerű megállapítása.
b. Sürgősségi indítvány elbírálása.
c. Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről; a Polgármester két ülés között tett kötelezettségvállalásairól.
d. Javaslat a napirendre, amelyről a Képviselő-testület általában vita nélkül, alaki határozat hozatala nélkül dönt, kivéve a sürgősségi indítványt.
e. A Polgármester minden egyes előterjesztés felett vitát nyit. Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai és tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni.
f. A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, erről a testület vita nélkül határoz.
g. A vita lezárását követően a napirend előadója választ adhat a hozzászólásokra.
(14)A Polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A rend biztosítása érdekében intézkedéseket tehet:
a. Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, ha tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása.
b. Rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
c. Ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót és a Képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson. E szabályt a települési képviselőre nem lehet alkalmazni.
d. Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, amelynek következménye az, hogy az illető személy ugyanazon ügyben továbbá nem szólalhat fel.
A döntéshozatal, és szavazás módja
5. § (1) A döntés (szavazás) előtt a jegyzőnek szót kell adni, az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
(2) Tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.
(3) A bonyolultabb, több módosító indítvány előterjesztése, valamint a szóban tett javaslatról hozott döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére a Polgármester az ülést szünet elrendelésével felfüggesztheti.
(4) A Polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.
(5) A határozat meghozatalához az egyszerű többséget igénylő kérdésekben a jelen lévő önkormányzati képviselők több, mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(6) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 5 (öt)) igen szavazata szükséges (minősített többség) az Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl:
a. a sürgősségi indítvány elfogadásához,
b. helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.
(7)A Képviselő-testület szavazatait nyílt szavazással, kézfelemeléssel, vagy elektronikus szavazatösszesítő berendezés használatával hozza.
(8)Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik "igen"-nel, vagy "nem"-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik.
(9)A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg, ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő indítványára a szavazás egy alkalommal történő megismétlését.
(10)Ha a nyílt szavazás során a szavazásra tett javaslat nem kapta meg az elfogadásához szükséges szavazatszámot, a Polgármester még ugyanazon az ülésnapon elrendelheti a szavazás megismétlését.
(11)Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(12)Sürgősségi indítványt a Polgármester, bizottság és a képviselő terjeszthet elő. A sürgősség tárgyában a Képviselő-testület minősített többségű döntést hoz. A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja meg.
(13)Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendként tárgyalja, a napirendek meghatározásakor dönti el, hányadik napirendként.
(14)Az ülés kezdetén közli a Polgármester a képviselők által már ülés előtt benyújtott kérdések tárgyát. A képviselők kérdéseiket a napirendek megtárgyalását követően mondhatják el, ezeket szóban, vagy írásban lehet megtenni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz akkor, ha a kérdező a választ nem fogadta el. A kérdés és a válasz elmondásának időtartamáról a testület esetenként határoz.
(15)Azt a képviselőt, aki az Mötv. 49. § (1) bekezdésében foglalt, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.
A közlés időpontjának
a. amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása a Képviselő-testület ülésén jut tudomásra, az ülésen való szóbeli közlést,
b)amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása az ülést követően jut a Képviselő-testület tudomására, úgy a Polgármester erről szóló értesítésének érintett általi kézhezvételét kell tekinteni.
(16)Az ülés jegyzőkönyve:
a. A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az Mötv. 52. §-ában foglaltakon túl mellékletként: a meghívót, az írásos előterjesztéseket, jelenléti ívet.
b. Az ülésen a meghívott, vagy más jogcímen jelenlévő kérheti véleménye, javaslata, hozzászólása szó szerinti rögzítését a jegyzőkönyvben.
c. A jegyzőkönyveket - a mellékleteivel együtt - a jegyző évente bekötteti. A jegyzőkönyvet, valamint az előterjesztéseket a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán tekinthetik meg az állampolgárok ügyfélfogadási időben, az Mötv. 52. § (3) bekezdése szerint. Nyilvános és az állampolgárok által megtekinthető a zárt ülésen hozott döntés is, valamint a közérdekű, és közérdekből nyilvános adat is.
d. Az ülésről készült jegyzőkönyvet az Mötv. 52. § (2) bekezdésében foglaltakon túlmenően a Képviselő-testület által megbízott két fő jegyzőkönyv-hitelesítő is aláírja.
(17)Lakossági fórumok:
a. A lakossági fórumokat, amelyek a lakosság közvetlen tájékoztatását szolgálják, a testület eseti döntései alapján kell szervezni.
b. A települési képviselő lakossági fórumot szervezhet.
c. A lakossággal való kapcsolattartás formái:
ca)A képviselő-testület üléseinek nyilvánosságára az Mötv. rendelkezései az irányadóak.
cb)A képviselői fogadóóra,
cd)Lakossági fórum (városi fórum, tanácskozás),
ce)A helyi újság,
cf)A városi televízió,
cg)Hirdetőtábla,
ch)Csenger Város Önkormányzatának hivatalos honlapja, valamint a honlapon található interaktív lakossági fórum,
ci)Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélterében elhelyezett ötlet, és panaszláda.
A Képviselő-testület bizottságai
6. § (1) A Képviselő-testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó, önkormányzati ügyekben a Képviselő-testület által döntési jogkörrel is felruházható, egymással mellérendelt viszonyban álló, választott, testületként működő szervek.
(2) A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre.
(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott feladat elvégzésére, illetőleg meghatározott időre hozza létre, amely az idő eltelte, illetőleg a feladat elvégzése után automatikusan megszűnik, de szükség szerint a Képviselő-testület a működését meghosszabbíthatja. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.
(4) Az önkormányzat állandó bizottságai:
a. Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság
b. Szociális és Egészségügyi Bizottság
c. Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága
7. § (1) A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg.
(2) A Képviselő-testület megválasztott bizottságainak elnevezését, személyi összetételét az 2. függelék tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület a Polgármester előterjesztésére a bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakításkor dönt.
(4) Egy képviselő egyidejűleg legfeljebb 3 állandó és egy ideiglenes bizottságnak lehet a tagja.
8. § (1) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
(2) A bizottság működésének főbb szabályait az SZMSZ tartalmazza. A részletes működési szabályokat a bizottságok ügyrendjükben állapíthatják meg.
(3) A Képviselő – testület Polgármesterre átruházott hatáskörei a következők:
a) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott összegű általános tartalék felhasználásáról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.
b) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott, a Polgármester részére kijelölt saját kereten belül elkülönített pénzeszközök terhére történő kötelezettségvállalásról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.
9. § (1) Az ülést az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és – ha készül – az előterjesztést az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják.
(2) A bizottságot a Polgármester indítványára az elnök köteles összehívni.
(3) A több bizottság feladatkörét érintő ügy napirendre tűzéséről a bizottságok elnökei kötelesek egymást tájékoztatni, illetőleg egymás ülésén a képviseletet biztosítani. A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról.
(4) A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a megválasztott tagok több mint fele jelen van.
(5) A bizottság elnöke tájékoztatja a tervezett ülésről és napirendről a képviselőket, a Polgármestert és a jegyzőt.
(6) A bizottság tagja az ülésen köteles részt venni. Amennyiben az egy évben megtartott ülések több mint felén a tag nem vett részt, a Polgármester javaslata alapján a Képviselő – testület állást foglal a bizottsági tagság ügyében.
(7) A bizottság adott témakör feldolgozásához külső szakértőt is igénybe vehet, illetve felkérhet.
(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.
10. §1 (1) A Polgármester a választópolgárok által közvetlenül megválasztott, főállású foglalkoztatási jogviszonyban álló tisztségviselő.
(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a Polgármester, a Képviselő-testület a képviselet esetenkénti ellátásával az Alpolgármestert, a települési képviselőt, más személyt megbízhat.
(3) A Polgármester feladatai a képviselő-testület céljaival, összhangban a következők:
a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus, széles nyilvánosság melletti működését,
b) a Képviselő-testület tevékenységéről tájékoztatja az együttműködő szervek vezetőit,
c) segíti a települési képviselők munkáját,
d) biztosítja a bizottságok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését,
e) kapcsolatot tart a település társadalmi, politikai, civil és egyéb szervezeteivel,
f) rendszeres időközönként fogadóórát tart,
g) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait.
(4) A Polgármester a jogszabályban megállapított hatáskörei gyakorlásán túlmenően:
a) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló külföldi partnerek képviselőit,
b) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,
c) nyilatkozik az írott és az elektronikus sajtónak, hírközlő szerveknek,
d) gyakorolja a reá ruházott hatásköröket.
(4) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Képviselő–testület következő ülésén történő tájékoztatási kötelezettsége mellett, a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával, két ülés között legfeljebb 5.000.000,-Ft erejéig kötelezettséget vállaljon az éves költségvetés terhére. A kötelezettségvállalás a kötelező és a szabadon vállalt önkormányzati feladatok ellátását, és az alapvető működtetést nem veszélyeztetheti.
(6) A Képviselő- testület a költségvetési év elején, legkésőbb március 31. napjáig elfogadott éves összesített közbeszerzési terv módosításával kapcsolatos hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.
(8) A Képviselő- testület a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §(2) bekezdésében a Képviselő- testület részére megállapított feladatok tekintetében hatáskörének gyakorlását a Polgármesterre ruházza át.”
11. § (1) A Képviselő-testület a tagjai közül a Polgármester javaslatára titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Polgármester munkájának a segítésére, illetve helyettesítésére 1 (egy) fő főállású, és 1 (egy) fő társadalmi megbízatású Alpolgármestert választ.
(2) Az Alpolgármester ellátja a Polgármester helyettesítését távolléte, vagy akadályoztatása esetén, ellátja továbbá a Polgármester által meghatározott feladatokat. Az Alpolgármester feladatait a Polgármester irányításával látja el.
(3) A társadalmi megbízatású Alpolgármester előre meghatározott és meghirdetett időpontokban tart fogadóórát, fogadónapot. A fogadóórák időpontját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
12. § (1) A Polgármester a törvényben és az álláshely betöltésére kiírt pályázatban meghatározott feltételek figyelembe vételével nevezi ki a jegyzőt.
(2) A jegyző javaslatára az (1) bekezdésben foglaltak alapján a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására a Polgármester aljegyzőt nevez ki.
a. előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, illetőleg állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,
b. a napirend előtti feladatok keretében tájékoztatja a testület az önkormányzatot érintő jogszabályi változásokról,
c. véleményt nyilvánít, állást foglal a Polgármester, az Alpolgármester, bizottság elnökének, képviselő kérésére jogértelmezési kérdésben,
d. igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról,
e. hetente kedden és csütörtökön 8,00 - 12,00 óráig fogadóórát tart,
f. javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek, rendeleteinek felülvizsgálatára.
(4)A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátásával a Képviselő- Testület Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Városfejlesztési és Pénzügyi Osztályának vezetőjét bízza meg.
A közös önkormányzati hivatal
13. § (1) A hivatal elnevezése: Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal
Székhelye: 4765 Csenger, Ady E. u. 14.
Postacím: 4765 Csenger, Postafiók 7.
Telefon: (44) 520-520
Telefax: (44) 520-523
(2)Az egységes hivatal szervezeti tagozódása:
a.) Igazgatási Osztály
b.) Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály
e.) Kiemelt I. fokú Építésügyi Hatóság
f.) Jegyzői Kabinet
(3)Az Igazgatási Osztály alapvető feladatai:
A hatósági, titkársági, szervezési, a művelődési, egészségügyi, ifjúsági és az oktatási-nevelési feladatok végrehajtása, szervezése, ellenőrzése. Civil szervezetekkel, vállalkozói szférával való kapcsolattartás. Biztosítja a nemzetiségi önkormányzattal való együttműködést, az Önkormányzat, és a nemzetiségi önkormányzat között kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően.
(4)A Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály alapvető feladatai:
Fő feladatként ellátja a pénzügyekkel, a helyi adókkal, a költségvetéssel, könyvvitellel, anyaggazdálkodással, pénzügyi nyilvántartással, a belső és a FEUVE ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.
(5)Jegyzői Kabinet alapvető feladatai:
a.) Képviselő-testület, illetve a Bizottságok elé kerülő előterjesztések, rendelet-, határozat-tervezetek előkészítése, azok végrehajtása,
b.) Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek vezetése, azok nyilvántartása,
c.) Rendeletek, határozatok nyilvántartása, városi honlapon történő megjelentetése, Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek NJT rendszerben történő rögzítése
d.) Ügyiratkezelés
(6)Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Székhelytelepülésének, Kirendeltségeinek munkarendje
hétfő-csütörtök: 7.30-tól – 16.00 óráig
pénteken: 7.30-tól – 13.00 óráig
ebédszünet: 12.00-től – 12.30-ig munkanapokon.
Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Ügyfélfogadási ideje:
Kiemelt I. fokú Építésügyi Hatóság:
hétfő-szerda: 8.00 – 12.00 óráig
csütörtök: 8.00 - 16.00 óráig
Pénteken és ügyfélfogadási időn kívül a Hivatal nem fogad ügyfeleket, ide nem értve az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló
312/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletszerint beadott kérelmeket.
a. A Polgármester fogadónapja, fogadóideje: hétfő: 8.00-tól – 12.00-ig
szerda: 8.00-tól – 11.00-ig.
b. Az Alpolgármester fogadóórái: előre meghirdetett időpontban.
(7)A Hivatal segíti a társadalmi és egyéb civil szervezetek, az önszerveződő közösségek működését, számukra helyiséget, hirdetési és sokszorosítási lehetőséget a Hivatal lehetőségeinek figyelembe vételével, külön eseti egyeztetés mellett biztosít.
(8)A nemzetiségek jogairól szóló
2011. évi CVIIIX. törvény alapján kötött megállapodás szerint, a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Hivatal szakmai segítséget nyújt a hatósági ügyek intézéséhez, a nemzetiségi önkormányzat képviselőinek munkáját felkérésre közvetlenül segíti, feladatellátásához sokszorosítási, ügyviteli és adminisztrációs támogatást nyújt. Igény esetén, a Hivatal lehetőségein belül ellát szervezési és végrehajtási feladatokat, rendezvényeik lebonyolításához helyiséget biztosít.
(9)A Képviselő-testület egyes hatósági, igazgatási, intézményirányítási, intézményfenntartói, illetve egyéb más feladatok ellátására jogi személyiségű társulást hozhat létre.
(10)Az iratkezelés szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat, a közfeladatot ellátó szervezet iratkezelésére vonatkozó általános követelményeket, és annak szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat a Jegyző iratkezelési szabályzatban szabályozza.
(11)Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv belső szervezeti egységei, osztályai közti kapcsolattartás módjai az alábbiak:
a. vezetői, munka, apparátusi értekezlet,
b. személyes, telefonos kapcsolattartás
c. elektronikus úton ( e-mail, ASP szakrendszerein keresztül )
d. írásban.
(12)Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv egyéb költségvetési szervekkel, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségeivel, önkormányzatokkal, társhatóságokkal, dekoncentrált kormányzati szervekkel, egyéb szervekkel történő kapcsolattartás módja:
a. írásban,
b. elektronikusan e-mail formájában, ASP szakrendszerei, Nemzeti Jogszabálytár felületén keresztül.
Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok
14. § (1) Csenger Város Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás székhely önkormányzataként, és a társulás tagjaként összehangolja a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenységét. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint.
(2) Csenger Város Önkormányzat Csenger Mikro- térségi Óvodai Társulás székhelyönkormányzataként, és a társulás tagjaként biztosítja az óvodai neveléssel, és ellátással kapcsolatos feladatok megszervezését, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint.
Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona
15. § (1) A Képviselő-testület az éves költségvetését kétfordulós rendszerben, rendeletben állapítja meg.
(2) Az első forduló tárgyalásán elemzi az önkormányzatok számára kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait, gazdasági programot állít össze, amely számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségét, meghatározza a kiadási szükségleteket és azok gazdaságos, célszerű megoldásait. A program tartalmazza az igényeket, célkitűzéseket, ezek kielégítésének lehetőségeit, meghatározhatja a megvalósulás sorrendjét, illetve mindezek alternatíváit és hosszabb távú hatásait.
(3) A második forduló előtt a programot nyilvánosságra kell hozni, tárgyában esetenként közmeghallgatást lehet tartani. A második fordulóban a költségvetési törvényben előírt rendelkezések figyelembevételével önkormányzati költségvetési rendelet-tervezetet tárgyal meg a testület, amelyben elsőbbséget kell biztosítani a kötelező feladatoknak.
(4) A rendelet-tervezet előkészítésénél figyelembe kell venni a testület bizottságainak állásfoglalását. A költségvetési évet követően zárszámadási rendelet-tervezetet kell a testület elé terjeszteni, melyet a Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság véleményez.
(5) A költségvetési rendelet- tervezet előkészítése, és annak tervezése során a Polgármester, Jegyző, a Képviselő- Testület Bizottságai, valamint az Intézmények vezetői különös figyelmet fordítanak a költségvetés és az aktuális szakpolitikai prioritások közti kapcsolat viszonyának vizsgálatára, és értékelésére.
(6) Az Önkormányzat az önkormányzati tulajdonával a törvény keretein belül önállóan rendelkezik.
(7) Amennyiben a Képviselő-testület közös vagyont hoz létre, a közös vagyonnal kapcsolatos kérdésekről rendeletet kell alkotni.
(8) Az (6) bekezdés szerinti rendelet megalkotásához név szerinti szavazás szükséges.
16. § (1) A Képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, feladatkörében eljárva rendeletet alkot, alkothat.
(2) Rendelet alkotását a Polgármester, képviselő, helyi társadalmi szervezet - vezető testülete és a jegyző kezdeményezheti. A kezdeményezést a Polgármesternek kell benyújtani, aki a hivatal és az illetékes bizottság bevonásával a tervezetet a testületnek benyújtja.
(3) Az állampolgárokra kötelezettséget előíró, illetve az egyes tervezetek vitája előtt – a testület döntése alapján – közmeghallgatást lehet tartani.
(4) Az előkészítés során a rendelet-tervezetet összhangba kell hozni a rendelet tárgyához kapcsolódó jogszabályokkal és azok keretein belül figyelembe kell venni a helyi érdekeket és szokásokat.
(5) A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása.
A rendelet elfogadását követően azt a helyben szokásos módon, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdető táblájára történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni. A rendelet a kifüggesztés napján lép hatályba. A Képviselő-testület a halaszthatatlan intézkedést, rendeletalkotást igénylő ügyek esetében elrendelheti a rendelet azonnali kihirdetését és hatályba léptetését.
(6)Helyben szokásos módon történő kihirdetés: hirdetőtáblán történő kifüggesztés. A közzététel módja: hirdetmény, városi újság, városi televízió, az önkormányzat honlapja. A Jegyző biztosítja továbbá a Nemzeti Jogszabálytár felületén való közzétételt.
(7)A jegyző gondoskodik a rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról, hatályosságának szükség szerinti vizsgálatáról, egységes szerkezetbe foglalásáról.
17. § (1) A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, alakszerű határozat hozatala nélkül dönt:
a. a napirend meghatározásáról,
b. az ügyrendi kérdésekről,
c. a kérdésekre adott válasz elfogadásáról,
d. végszavazás előtt az egyes módosító javaslatok elfogadásáról.
(2)A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős(ek) megnevezését.
(3)Az önkormányzati hatósági ügyben folyó eljárásra az Mötv-ben foglalt az általános közigazgatási rendtartásról szóló
2016. évi CL. törvényt kell megfelelően alkalmazni.
(4)Az önkormányzat döntéseinek megjelölése
a)Határozat:
Minden év január 1.-től december 31.-ig, folyamatos arab sorszámmal, év, hó, nap és CSKTH megjelöléssel.
Pl.: 1/2014. (I.01.) CSKTH
A határozatok kihirdetéséről a Jegyző a
15. § (6) bekezdésében meghatározott módon gondoskodik.
Csenger Város Önkormányzat bélyegzői
18. § (1) Csenger Város Önkormányzat, mint jogi személy által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat körfelirattal van ellátva.
(2) Csenger Város Önkormányzat szerve, a Képviselő- testület által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat Képviselő- Testülete körfelirattal van ellátva.
(3) Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága körfelirattal van ellátva.
(4) Csenger Város Önkormányzatának Szociális és Egészségügyi Bizottsága által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzatának Szociális és Egészségügyi Bizottsága körfelirattal van ellátva.
19. § (1) A Szabályzat mellékletei:
1. A Képviselő – testület bizottságainak feladat – és hatásköre
(2) A Szabályzat függelékei:
1. A képviselők név szerinti felsorolása
2. A Bizottságok jegyzéke, tagjainak névsora
3. Az Intézmények felsorolása
4. Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
(3) A hivatal ellenőrzésére jogosult dolgozóit a képviselő-testület igazolvánnyal láthatja el, és ellenőrzési joggal ruházza fel.
(4) A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintés biztosításáról ügyfélfogadási időben a jegyző gondoskodik. A nyilvános ülés jegyzőkönyveiből másolatot kérni – térítés ellenében – személyesen, vagy írásban a jegyzőtől, vagy az általa megbízott köztisztviselőtől lehet.
(5) Ez a rendelet 2020. november 16. napján, 20.00 órakor lép hatályba.
(6) Hatályát veszti: Csenger Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019 (XI.18.) önkormányzati rendelete
C s e n g e r, 2020. november 16
Forján Zsolt
Polgármester
CSENGER VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
BIZOTTSÁGAINAK FELADAT – ÉS HATÁSKÖRE
I. Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság:
1. A Képviselő–testület munkatervében szereplő időpontok előtt megtárgyalja és véleményezi
- a költségvetési rendelet – tervezetet
- a zárszámadási rendelet – tervezetet
- a költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámolót.
2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát.
4. Véleményezi a helyi adókra vonatkozó önkormányzati rendelet – tervezetet, kialakítja az adópolitikai irányelveket.
5. Véleményezi az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági szervezetek működését, pénzügyi helyzetét, különös tekintettel az éves beszámolójukra, üzleti tervükre.
6. Véleményezi az önkormányzatnál, az intézményeinél az éves költségvetési javaslatot és végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.
7. Véleményezi a környezet és természetvédelmi szempontból a kiemelt beruházásokat.
8. Véleményezi a szervezeti és hatásköri kérdéseket.
9. Állást foglal a Képviselő–testület ülésén felmerülő ügyrendi kérdésekben és a Képviselő–testület Szervezeti és Működési Szabályzata értelmezésében.
10. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában lévő értékpapírok és más gazdasági érdekeltségek kezelésére.
11. Javaslatot tesz a meghatározott célon felüli bevételi többlet felhasználására.
12. Javaslatot tesz a Polgármester és az Alpolgármester jutalmazásának és annak mértékére.
13. Figyelemmel kíséri év közben a gazdálkodás menetét, szükség szerint javaslatot tesz a költségvetés módosítására, illetve a költségvetési gazdálkodásra vonatkozó intézkedéseket kezdeményez.
14. Javaslatot tesz hitelek felvételére, egyéb banki ügyletekre, véleményezi az ezzel kapcsolatos kezdeményezéseket.
15. Közreműködik az önkormányzat éves költségvetésének tervezésében, a hitelfelvételek és kötvénykibocsátás feltételeinek előkészítésében.
16. Közreműködik az önkormányzat fejlesztési elképzeléseinek kidolgozásában.
17. Ellátja a Pénzügyi Bizottság számára előírt egyéb feladatokat.
18. Véleményezi az önkormányzat és annak intézményei, és szervei pénzügyi tervét.
19. Véleményezi az önkormányzat éves belső ellenőrzési tervét, az önkormányzat Közbeszerzési tervét, a Képviselő–testület választási ciklusra vonatkozó önkormányzati gazdasági programját, és a ciklusjelentést.
20. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az Önkormányzat és szervei, valamint intézményei pénzügyi gazdálkodását.
21. Ellátja a Polgármester, az önkormányzati képviselők és a velük közös háztartásban élő házas – és élettársak, valamint gyermekük által tett vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát, illetve a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos külön jogszabályban meghatározott feladatokat.
22. Ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő, Mötv-ben meghatározott bizottsági feladatokat, és eredményéről jelentést tesz a Képviselő – testületnek.
23. A Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását, és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.
II. Szociális és Egészségügyi Bizottság:
1. A szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben átruházott hatásköreit gyakorolja.
2. Véleményezi az önkormányzat szociális, egészségügyi alapellátással összefüggő döntéstervezeteit, különösen az erre szolgáló költségvetési előirányzatok nagyságát.
3. Véleményezi az intézményi térítési díjak mértékére vonatkozó előterjesztéseket.
4. Figyelemmel kíséri a szociális célra fordítandó előirányzatok felhasználását.
5. Figyelemmel kíséri a helyi egészségügyi ellátást, indokolt esetben javaslatot tesz egye területek újraszabályozására, illetve az ellátásban közreműködők beszámoltatására.
6. Figyelemmel kíséri az önkormányzati egészségügyi feladatok ellátását.
7. A Bizottság feladata az önkormányzati lakás – és lakásépítési célú előirányzataival való gazdálkodás elősegítése.
8. Javaslatot tesz a Bursa Hungarica Felsőoktatási pályázat elbírálására, és döntésre a Képviselő – testület elé terjeszti.
III. Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága
1. Tervezi, szervezi és alakítja a város oktatási, közművelődési, egyházügy- és sportpolitikáját.
2. Jóváhagyja a közművelődési intézmény éves munkatervét.
3. Közreműködik az önkormányzat művelődéspolitikai célkitűzéseinek kialakításában.
4. A Bizottság dönt a költségvetés sportcélú előirányzat ágazati felosztásáról.
5. Figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási – művelődési intézmények munkáját, szakmai programjait.
6. Figyelemmel kíséri az oktatási és művelődési intézmények szakmai tevékenységének eredményességét, gazdálkodását.
7. Közreműködik a városi sportélet fejlesztésében.
8. Figyelemmel kíséri a gyermekek óvodai – iskolai ellátásának rendjét.
9. Vizsgálja a művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét és kihasználtságát.
10. Előkészíti a városi kitüntetések adományozását.
11. Meghatározza a városi rendezvények koncepcióját.
12. Véleményezi a nevelési intézmények pedagógiai programját, házirendjét és intézményi minőségirányítási programját, és elfogadásra azt a képviselő – testület elé terjeszti.
13. A Közoktatási Tanácsnokkal egyeztetve véleményezi az Önkormányzat Sportkoncepcióját, az Önkormányzat Közművelődési - és Közoktatási Koncepcióját.
14. Javaslatot tesz az egyes ágazatokhoz tartozó intézmény beruházási, felújítási, karbantartási munkáira.
15. Figyelemmel kíséri a városi sportlétesítményekkel kapcsolatos vagyonhasznosítási kérdéseket és javaslatot tesz e kérdésekben.
16. Előkészíti és véleményezi az önkormányzat által fenntartott oktatási, nevelési, közművelődési, sport intézmények vezetésére kiírt pályázatokat, javaslatot tesz az intézményvezető személyére.
17. Véleményezi a társadalmi (civil) szervezetek, egyesületek, alapítványok, egyházi szervezetek támogatásával összefüggő pályázatokat, a társadalmi (civil) szervezeteket érintő döntéseket.
18. Véleményezi az oktatási intézmények, a társadalmi (civil) szervezetek, egyesületek tevékenységére vonatkozó tájékoztatóját és beszámolóját.
CSENGER VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
I N T É Z M É N Y E I
1) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal
Címe: 4765 Csenger, Ady E. utca 14.
Vezetője: Jegyző
Közfeladata: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdése alapján a közös hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
Alaptevékenysége: A közös hivatal ellátja a
Mötv.-ben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Csenger, Csengerújfalu, Csengersima, Szamosbecs, Szamosangyalos
, Szamostatárfalva, Komlódtótfalu települések vonatkozásában a közös hivatal működtetésére és fenntartására létrejött megállapodás szerint. Csengersima, Csengerújfalu, Szamosbecs, Szamosangyalos, Komlódtótfalu, Szamostatárfalva Településeken Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal állandó kirendeltségei működnek. Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a Csenger Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezeti feladatait, továbbá a Csenger Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ gazdálkodásából eredő feladatokat.
2.) "Petőfi Sándor" Könyvtári Közművelődési és Intézményfenntartó Központ
Címe: 4765 Csenger, Kossuth u. 2.
Vezetője: Kovács Barnáné Intézményvezető
Közfeladata:
a) Az intézmények gazdálkodási feladatainak ellátása, megállapodás alapján.
b) Helyi Önkormányzati társulási megállapodások alapján kötelező, vagy nem kötelező önkormányzati feladatok, közszolgáltatások ellátása.
c) A fenntartó és a Csengeri Többcélú Kistérségi Társulás között létrejött megállapodások alapján kötelező, vagy nem kötelező önkormányzati feladatok, közszolgáltatások ellátása.
d) Szociális és gyermekjóléti ellátás biztosítása a bölcsődei ellátás tekintetében
e) Művelődési, közgyűjteményi, múzeumi tevékenységek ellátása, diák-és tömegsport, közművelődési és egyéb kötelező vagy nem kötelező önkormányzati feladatok ellátása, a fenntartó és a Csengeri Többcélú Kistérségi Társulás között létrejött megállapodások alapján közművelődési és egyéb feladatok, meghatározott tevékenységek ellátása.
3.) Csenger Város Önkormányzata Népjóléti és Szociális Alapszolgáltatási Központ
Címe: 4765 Csenger, Ady E. utca 20.
Vezetője: Dr.Arday András Intézményvezető Főorvos
Jogszabályban meghatározott közfeladata, szakmai alaptevékenysége:
Az Intézmény biztosítja a szociális és jóléti szolgáltatások igazgatását, valamint az egészségügyi ellátás feltételeinek biztosítását. Biztosítja a lakosság egészségi állapotának javítását, az egészség megőrzését, a betegségek megelőzését, a háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás, járóbeteg ellátás, fogorvosi, laboratóriumi, képalkotó diagnosztikai nővédelmi, ifjúságügyi, és egészségügyi prevenciós tevékenység szervezése, és beteg gondozás útján, a hatóság által kibocsátott mindenkori működési engedélyben foglalt feltételek szerint.
Csenger Város Önkormányzat államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
042180 Állat-egészségügy
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
082044 Könyvtári szolgáltatások
082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
102023 Időskorúak tartós bentlakásos ellátása
102024 Demens betegek tartós bentlakásos ellátása
102031 Idősek nappali ellátása
102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104041 Területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás
104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
104043 Család és gyermekjóléti központ
104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
107052 Házi segítségnyújtás
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
C s e n g e r, 2019. november 18.