Vaja város képviselő testületének 14/2018 (XI.28..) önkormányzati rendelete
A szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatásról
Hatályos: 2018. 11. 28- 2019. 03. 30Vaja város képviselő testületének 14/2018 (XI.28..) önkormányzati rendelete
A szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatásról
2018-11-28-tól 2019-03-31-ig
Vaja Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 3. melléklet I. 9. pontjában szabályozott települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatása jogcím alapján a központi költségvetés a települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárláshoz kapcsolódó támogatást biztosított Vaja Város Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) számára 528 m3 erejéig.
- Általános rendelkezések
1- §
- Vaja Város Önkormányzat térítésmentesen barnakőszenet biztosít azon szociálisan rászoruló személyeknek, akik Vaja városban bejelentett állandó lakóhelyén vagy tartózkodási helyén életvitelszerűen él és e rendeletben meghatározott egyéb feltételeknek megfelel.
- Azonos lakóingatlanban, közös háztartásban élő személyek közül csak egy kérelmező részére állapítható meg támogatás.
- Vaja városban lakóhellyel és tartózkodási hellyel is rendelkező személy csak annak a háztartásnak a tagjaként vehető figyelembe a kérelem elbírálása során, melyben életvitelszerűen él.
- Vaja Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális célú tűzifa juttatásával kapcsolatos kérelmekben dönt a rendeletben meghatározott benyújtási határidő lejártát követően.
- Jogosultság feltételei, igénylésének módja
2. §
- Szociális célú tűzifa támogatás természetbeni ellátásként adható annak a személynek vagy családnak, aki időszakosan bekövetkezett vagy tartósan fennálló létfenntartási problémákkal küzd, feltéve, ha a kérelmező
- háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 250 %-át, vagy
- egyszemélyes háztartás esetén a 300 % - át és
a lakásának fűtését fatüzelésre alkalmas tüzelőberendezéssel biztosítja.
.
- A kérelem elbírálása során előnyt élvez az
- aktív korúak ellátásában részesülő;
- időskorúak járadékára jogosult;
- települési támogatás formájában nyújtott lakhatási támogatásban részesülő;
- a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben
szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő
- kiskorú gyermeket nevelő;
- egyedül élő időskorú
- Az (2) bekezdésben felsorolt rászorultakon kívül megállapítható a támogatás azoknak a háztartásoknak is, melyben
- fogyatékossági támogatásban részesülő;
- súlyosan mozgáskorlátozott személy;
- tartósan beteg, ápolásra szoruló személy él.
- Az ellátás megállapítása során előnyben részesülnek azon háztartások, melyekben (2) bekezdésben meghatározott ellátásban részesülő személy él.
- Háztartásonként legfeljebb 1,5 erdei m3 tűzifa adható.
- A szociális célú tűzifa támogatásban részesülőtől ellenszolgáltatás nem kérhető.
- §
A szociális célú tűzifa támogatást természetbeni ellátásként kell megállapítani, tűzifa formájában. A tűzifa megvásárlásáról és kiosztásáról az önkormányzat gondoskodik.
4- §
Térítésmentes tűzifa juttatása kérelemre történik. A kérelmet az önkormányzat hivatalába kell benyújtani a rendelet 1. melléklete szerinti tartalommal.
- §
A kérelmeket a rendelet hatályba lépésének napjától 2019. január 10. napjáig lehet benyújtani a Vajai Polgármesteri Hivatalban a rendelet 1. számú melléklet szerinti formanyomtatványon. A kérelem benyújtásával egyidejűleg a jogosultsági feltételek meglétét, továbbá a kérelem elbírálásánál figyelembe veendő körülményeket — kivéve a 2. § (2) bekezdés c) - f) pontjaiban részesülők esetében - a kérelmezőnek hitelt érdemlően igazolni kell.
6. §
A jogosultság és a kérelemben foglaltak valódiságának ellenőrzésére az eljárás során környezettanulmány készíthető.
Amennyiben a jogosult az e rendelet alapján részére biztosított tűzifát értékesíti, vagy utólag megállapításra kerül, hogy azt nem az arra jogosult használta fel, illetve a benyújtott kérelemben hamis adatokat közölt, köteles a térítés nélkül biztosított tűzifa esetében 15 000.-Ft/ köbméter + ÁFA, valamint a kiszállítás költségének (3.500.Ft) visszafizetésére.
3. Záró rendelkezések
8. §
- Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
- Hatályát veszti 2019. március 31-én.
Vaja, 2018. november 13.
Tisza Sándor polgármester |
Tisza Erika jegyző
Záradék:
A rendelet 2018. november 28. napján lett kihirdetve.
Tisza Erika
jegyző
- számú melléklet a szociális célú tűzifa támogatás igénylésének szabályairól
szóló 14/2018.(XI.27.) önkormányzati rendelethez.
KÉRELEM
Szociális célú tűzifa támogatás megállapításához
- Kérelmező neve:................................................................
- Születési név:.....................................................................
- Születési hely és idő:.........................................................
- Anyja neve:.......................................................................
- Az igénylő bejelentett állandó lakóhelyének címe:...............
- Az igénylő bejelentett tartózkodási helye: .........................
- Az igénylő TÁJ száma:......................................................
- Ha az ellátást igénylő nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve:
- A törvényes képviselő bejelentett lakóhelyének címe:......
- Az igénylővel egy lakóingatlanban élők száma:.... fő.
11. A 10. pontban szereplő személyek adatai (kérelmező adatait itt nem kell feltüntetni):
KITÖLTÉSI UTASÍTÁS 1. Bejelentett lakóhely / tartózkodási hely címeként a személyi igazolványban vagy lakcímkártyán szereplő lakóhelyének, illetve tartózkodási |
helyének címét kell feltüntetni.
- A kérelmező és a vele azonos lakóingatlanban élők jövedelmét személyenként kell feltüntetni.
- A havi jövedelem kiszámításakor a rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap, a nem rendszeres jövedelem, illetve
vállalkozásból, őstermelésből származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző tizenkét hónap alatt kapott összeg egyhavi átlagát kell együttesen figyelembe venni.
- A jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről a Rendelet 2. § (2) bekezdés a) és b) pontjára, valamint a 2. § (3) bekezdésére vonatkozóan
a típusának megfelelő igazolást vagy annak fénymásolatát (nyugdíjszelvény, munkáltatói igazolás, szerződés stb.) a jövedelemnyilatkozathoz csatolni kell.
- Az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem a lakóingatlanban élők összjövedelme osztva a család fogyasztási egységeihez tartozó
arányszámok összegével.
- A jövedelemnyilatkozatot a kérelmező mellett a lakóingatlanban élő nagykorú személyeknek is alá kell írniuk. Ha az ellátást igénylő vagy a vele
azonos lakóingatlanban élő személy nem cselekvőképes, helyette a törvényes képviselője jogosult az aláírásra.
- A kérelem leadásakor kérjük, szíveskedjenek magukkal hozni a saját és a fenti ingatlanban együtt élő személyek la keim igazol vány át.
Aktív korúak ellátásban részesül-e? igen nem
Időskorúak járadékában részesül-e? igen nem
Települési támogatás formájában nyújtott lakhatási támogatásban részesül-e? igen nem Halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel-e? igen nem
Jövedelmi adatok Forintban
|
Egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem:........................................... Ft/hó.
Fatüzelésre alkalmas fűtőberendezéssel: rendelkezem nem rendelkezem
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a kérelem elbírálására jogosult szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben megállapításra kerül, hogy benyújtott kérelem hamis adatokat tartalmaz, köteles vagyok a térítés nélkül biztosított tűzifa esetében 15 000.-Ft/ köbméter + ÁFA, valamint a kiszállítás költségének (3.500.Ft) visszafizetésére.
Vaja, 2018................................. hó .... nap
az ellátást igénylő vagy törvényes képviselőjének aláírása:
a szociális célú tűzifa támogatás igénylésének szabályairól 9/2018.(X.31.)
önkormányzati rendelethez
l.§- hoz
A szociális célú tűzifa juttatására jogosultak körének meghatározására kerül sor, valamint a beérkezett kérelmekben a döntésre jogosultak körét állapítja meg.
2.§ - hoz
A jogosultság feltételeit szabályozza, meghatározva azoknak a körét, akik a rendelkezésre álló keret felosztása során előnyben részesülhetnek, meghatározva továbbá azoknak a körét, akik megfelelő vagyon és jövedelmi viszonyok alapján is ellátásban részesülhetnek.
3§- hoz
A tűzifa beszerzésére és kiosztására jogosult megjelölésére kerül sor.
- § - hoz
Az igény benyújtás feltételeit szabályozza.
- § - hoz
A kérelem benyújtás kezdő és végső határidejét szabályozza.
- § - hoz
Az ellátások jogosságának ellenőrzési lehetőségének szabályait állapítja meg.
- § - hoz
A jogosuladanul igénybe vett, vagy felhasznált támogatás visszafizetésének lehetőségéről rendelkezik.
- § - hoz
A rendelet hatályba lépése és hatályon kívül helyezésének időpontját szabályozza.
Előzetes hatásvizsgálat
A jogalkotásról szóló 2010.évi CXXX. törvény kötelezően írja elő a rendeletek megalkotása előtt a hatásvizsgálat elvégzését.
A hatásvizsgálat során vizsgálni kell
< >a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösenaa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,
ab) környezeti és egészségi következményeit,
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint
< >a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, ésa jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket.A szociális célú tűzifa támogatás igénylésének szabályairól szóló rendelet hatásvizsgálata az alábbiakra terjedt ki:
< >a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösenaa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotása társadalmilag pozitív hatással van a településre, mivel a szegény rászoruló emberek részére lehetőséget ad támogatás nyújtására. Gazdasági hatása a lakosságra pozitív, az önkormányzatra negatív, mert az önkormányzatnak saját forrást kell rendelkezésre bocsájtani, a pályázatban meghatározott feltételek szerint.
ab) Környezeti és egészségi következmények:
Környezeti és egészségügyi hatása még nem mérhető, de ha azzal, hogy téli tüzelőt biztosítunk, kevesebb kárt tesznek az erdők fáiban, mert kevesebb lesz a falopások száma.
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A költségvetési rendelet és annak, mellékleteinek a jogszabályi követelményeknek megfelelő tartalommal és formában történő összeállítása, jelentős adminisztratív terheket ró a hivatal szociális és pénzügyi apparátusára.
< >a jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:A jogszabály megalkotását a támogatást megállapító Kormány rendelet írja elő.
< >a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Vaja, 2018. november 13. |
jegyző |
Tisza Erika |
Személyi feltételt külön nem igényel, szervezetet nem kell létrehozni, pénzügyi feltételeket a saját erőhöz, illetve a fa igénylőkhöz történő eljuttatásához a képviselő-testülete költségvetésében biztosítja.