Tarpa Nagyközség Önkormányzat

1/2014. (II.25.) önkormányzati rendelet az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 25- 2014. 12. 31

Tarpa Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés b.) pontjában , valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján az Alaptörvény 32.cikk.(1)bekezdés a) és f)pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

  1. A rendelet hatálya

1.§

(1)  A rendelet hatálya Tarpa Nagyközség Önkormányzat  Képviselő-testületre, annak bizottságaira, a Tarpai Közös Önkormányzati  Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. Az önkormányzat költségvetési intézményei

2.§

(1) Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv a Tarpai Közös Önkormányzati Hivatal.

(2) Önállóan működő költségvetési szervek:

       a.) Tarpai Óvoda, Bölcsőde és Konyha

       b.) II. Rákóczi Ferenc Művelődési Ház és Könyvtár


3.Az önkormányzat és költségvetési intézményeinek 2014. évi  költségvetés bevételei és kiadásai

3.§.

(1) Tarpa Nagyközség Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat ) összesített  2014. évi költségvetését:





722 703 .e Ft

Költségvetési bevétellel

766. 507 .e Ft

Költségvetési kiadással

43 804.e Ft

                      43 804.e Ft


Költségvetési egyenleggel

  • ebből  működési célu külső finanszírozású


 költségvetési egyenleggel állapítja meg.


(2)  Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten  és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.  melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3)  A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

 (4) A képviselő-testület a 2014. évben működésképességét veszélyeztető helyzetre tekintettel pályázatot kíván benyújtani a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 4. mellékletének 1. Önkormányzati működésképessége megőrzését szolgáló kiegészítő támogatásra. Az ezen a jogcímen tervezett támogatás értékű működési célú pénzeszközök bevételének összege 43.804 e Ft . Felhatalmazza a Polgármestert a kiegészítő támogatás iránti igény benyújtására.

(5) A Képviselő-testület a 6.200 e Ft  a felhalmozási költségvetési hiányt külső forrásból, fejlesztési hitel igénybevételével kívánja biztosítani.

(6)  A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 10.§ (2) bekezdés a) pontja értelmében a Kormány hozzájárulása nélkül köthető fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet.  Az Önkormányzat 2014. évi költségvetésében 6.200 e Ft összegű fejlesztési célú hitel felvétele indokolt.


 (7)  A Képviselő-testület a Tarpai KÖH köztisztviselői  részére 2014. december 31-ig az alábbi illetménykiegészítésre biztosít fedezetet költségvetésében:

          a.) valamennyi felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében a költségvetési törvény érvényes illetményalappal számított alapilletményük 20 %-a,

          b.). valamennyi középfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében a költségvetési törvény érvényes illetményalappal számított alapilletményük 20 %-a,

  (8)  A Képviselő-testület a Tarpai KÖH köztisztviselői részére cafetéria juttatás keretében személyenként bruttó 193.250 Ft - személyi jövedelemadót, illetve egészségügyi hozzájárulást is tartalmazó - összegben biztosít keretet, melyet összevontan a személyi juttatások, valamint a dologi kiadások előirányzatai tartalmaznak.


  1. A költségvetés részletezése

4§.

A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)  Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2)  Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(3)  Az Önkormányzat 2014. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(4)  Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)  Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6)  Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7)  A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös)  hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9. melléklet szerint határozza meg.


(8)  Az Önkormányzat a kiadások között 12 000 e Ft  tartalékot állapit meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.


  1. A költségvetés végrehajtásának szabályai

5.§

 (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

 (2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

 (3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4)  Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 3%-át vagy Husz millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

 (5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig[1] az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

 (6) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

 (7) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

 (8) Az önkormányzat és intézményei létszámát a 12. melléklet szerint jóváhagyja.




6. §

 (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.


(2)  A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5 000 eFt összeghatárig - mely esetenként a 1 000 eFt összeghatárt nem haladhatja meg a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

 (3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2014. december 31-ig gyakorolható.

(4) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(5)  A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(6) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(7)  A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(8)  Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(9) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.


7 .§

 (1) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(2)  Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(3)  Az önkormányzati hivatal, valamint a költségvetési szerv az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

8.§

(1)  Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)  Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a BEREGTÖT útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.



7. Záró és vegyes rendelkezések


(1)  Ez a rendelet  kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2014. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.





Vassné Szücs Róza                                                 Szécsi Szabolcs

                                                   jegyző                                                                    polgármester