Tarpa község képviselő testületének 3/2015 (III.1..) önkormányzati rendelete

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról

Hatályos: 2018. 12. 07

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról


egységes szerkezetben

Tarpa Nagyközség  Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi XLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet

Általános rendelkezések


1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet személyi hatálya kiterjed Tarpa Nagyközség  (a továbbiakban: nagyközség ) közigazgatási területén érvényes lakó- illetve tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen lakó, az Szt. 3. § (1) bekezdés  a) – d) pontjaiban és az Szt. 3. § (3)  bekezdésében megjelölt személyekre.

(2) A rendelet hatálya – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.)  7. § (1) bekezdésében megjelölt ellátások vonatkozásában az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is kiterjed.


2. § A rendelet tárgyi hatálya az Szt., a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet (a továbbiakban Korm.r.) által nem szabályozott kérdésekre terjed ki.


2. Értelmező rendelkezések

3. § E rendelet alkalmazásában:

1. Egy főre jutó jövedelem: az Szt. 4.§. (1) bekezdés a) és b) pontjára tekintettel a c) és f) pont figyelembe vételével számított összeg.

2. Elismert lakásnagyság: ha  háztartásban legalább 2 személy lakik 55 m2, ha 3 személy lakik 60 m2, ha 4 személy lakik 65 m2, minden további személy után további 5-5 m2.

3. Környezettanulmány: a kérelmező saját otthonában történő felkeresése információ gyűjtés céljából életkörülményei, jövedelmi, illetve vagyoni viszonyaival kapcsolatban.

4. Munkanélküli: az az aktív korú személy, aki az állami foglalkoztatási szervnél álláskeresőként nyilvántartott, és az állami foglalkoztatási szervvel folyamatosan együttműködik.

5. Pénzbeli ellátások:   temetési támogatás,  gyógyszertámogatás.

7. Természetbeni ellátások: élelmiszer ,  lakhatási támogatás, köztemetés  tüzelőanyag támogatás, meleg étkeztetés[1]  tankönyv támogatás, étkeztetési  támogatás  , - kedvezmény[2]



3. Az ellátások megállapításának általános szabályai


4. § A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásként nyújtott települési támogatás megállapításakor – ha az Szt. vagy e rendelet másként nem rendelkezik – az egy háztartásban élő személyek szociális helyzetét egységben kell vizsgálni. A támogatásokat úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a kérelmező létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.


5. §  Nem állapítható meg támogatás, ha a kérelmező, vagy a jogosultság szempontjából beszámítandó bármely családtagja az igénylés benyújtásának időpontjáig nem vette igénybe, vagy az igénybevételi eljárást nem indította el azokra a társadalombiztosítási, vagy rendszeres pénzellátásokra, melyekre szerzett, vagy származtatott joga fennáll.


6. § (1) Az ellátásra irányuló kérelmet – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a Tarpai Közös Önkormányzati  Hivatalnál (a továbbiakban: Hivatal) az e célra rendszeresített formanyomtatványon kell benyújtani.

(2) A kérelemben fel kell tüntetni a (3) bekezdésben meghatározottakon túlmenően - amennyiben az adott támogatási forma előírja – a kérelmező háztartásában, vagy családjában élő személyek lakcímen tartózkodási jogcímét, a rokonsági fokot, a támogatás elbírálásához szükséges további adatot, igazolást, valamint a támogatás igénylésének indoklását.

(3) A kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelmező, valamint a vele egy családban vagy háztartásban lakó személyek vonatkozásában az érvényes személyi azonosító igazolvány vagy személyazonosságot igazoló más érvényes hatósági igazolvány másolatát,

b) a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolatát,

c) a társadalombiztosítási azonosító jelet igazoló hatósági igazolvány másolatát, adókártya másolatát,

d) a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről igazolást, tárgyévi nyugellátásról szóló éves értesítőt, valamint az utolsó havi nyugellátásról szóló postai szelvényt vagy folyószámla kivonatot,

e)  társadalombiztosítási ellátás esetében a havi járandóságró1 szó1ó igazolást,

f) munkanélküli esetén a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Járási  Kormányhivatala Munkaügyi Központ kirendeltsége által kiadott igazolást arró1, hogy a kérelem benyújtásakor a kérelmező regisztrált álláskereső,

g) a szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó okiratot,

h) 18. életévét betöltött gyermek esetén a tanulói jogviszony nappali tagozaton való fennállását igazoló iskolalátogatási igazolást,

i) annak igazolását, hogy valamely jövedelem, támogatás megállapítása folyamatban van,

j) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági vagy gyámhivatali határozatot,

l) a gyermektartásdíj – amennyiben az rendelkezésre áll – megállapításáról szóló jogerős bírósági ítélet eredeti, vagy az eredetivel megegyező hiteles másolatát, valamint

k) a támogatás megállapításához előírt egyéb igazolást.

m) Az EPER Bursa rendszerben kitöltött pályázati űrlap aláírva

n) a Felsőoktatási intézmény igazolását arról, hogy a pályázó a pályázati kiírásban

felsorolt képzési formák valamelyikében részt vesz

p) a pályázó rászorultságának igazolására köteles becsatolni saját és a vele egy

háztartásban élők jövedelemigazolásait.

q) a pályázó és vele közös háztartásban élők vagyonnyilatkozatait[3]


(4) A kérelem benyújtásakor a kérelmező – amennyiben az adott támogatás elbírálásához szükséges – köteles maga és a vele egy háztartásban vagy családban élő személyek vagyoni – jövedelmi viszonyairól igazolást becsatolni, vagy ha ez aránytalan nehézségekbe ütközne és időigényes, akkor ezekről büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni.

(5) Az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyont, vagyoni helyzetet a Korm. r. 1. számú mellékletében foglaltak szerint kell igazolni.

(6) Munkanélküli, vagy havi rendszeres jövedelemmel nem rendelkező kérelmező részére támogatás csak abban az esetben állapítható meg, ha a 3. § 4. pontjában meghatározott feltételeknek megfelel és az erről szóló igazolást benyújtotta, vagy ha a kérelmező igazolással alátámasztott ok miatt – így különösen: jelentős mértékű össz-szervezeti egészségkárosodás, egyéb súlyos betegség, vagy jogszabályi rendelkezés erejénél fogva – nem tud megfelelni a 3. § 4. pontjában meghatározott követelménynek.

7. § (1) A települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az egyes támogatási formákhoz külön is előírt igazolásokat.

(2) Vállalkozó kérelmező esetén az Szt. 10. § rendelkezéseit  kell alkalmazni azzal, hogy jövedelmének igazolásához az adóbevallással már lezárt időszak tekintetében az illetékes adóhatóság igazolása szükséges.

(3) Valamennyi települési támogatásra irányuló kérelem elbírálásának feltétele a  Családsegítő  közreműködésével elkészített, egy évnél nem régebbi környezettanulmány megléte.


(4) A (3) bekezdésben megjelölt környezettanulmánynak tartalmaznia kell, hogy a kérelmező és a vele egy családban vagy háztartásban élő személy a kérelemben megjelölt és hatósági igazolvánnyal alátámasztott lakó-, tartózkodási helyén életvitelszerűen tartózkodik. Tartalmaznia kell továbbá a kérelem elbírálásához szükséges jövedelmi, vagyoni viszonyokat.


(5) Amennyiben a jövedelemre vonatkozó nyilatkozatban foglaltak a Hivatal tudomása, vagy környezettanulmány alapján vitathatók, alkalmazni kell a vélelmezett jövedelem számítására vonatkozó szabályokat.


(6) E rendeletben meghatározott feltételekkel nyújtható - szociális rászorultságtól függő - támogatások megállapításánál a család vagy a háztartás Szt. 4. § (1) bekezdés – az a) - b) pontjaira tekintettel –  c) és f) pontjai szerinti jövedelmét és vagyonát kell figyelembe venni.


(7) Az e rendelet hatálya alá tartozó támogatások megállapításával kapcsolatos eljárási cselekmények elektronikus ügyintézés keretében nem gyakorolhatók.


8. § Jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére, e körben méltányosság gyakorlására az Szt. 17. §-ának rendelkezései az irányadók, de a visszafizetés nem mentesít az egyéb, így különösen a büntető, vagy szabálysértési felelősség alól.


9. § (1) A 11.§  foglalt támogatás kivételével a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról a Polgármester dönt.


II. Fejezet

Települési támogatások


4. A települési támogatások nyújtásának formái

10. § (1) A képviselő-testület az Szt. 45. § (1) és (2) bekezdésének rendelkezései alapján a következő települési támogatásokat nyújthatja:

a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,

b) a gyógyszerkiadások viseléséhez,

 

 (2) A képviselő-testület az Szt. 45. § (3) és (4) bekezdései alapján rendkívüli települési támogatást nyújt:

a.) élelmiszerhez

b) halálesethez,

c.) oktatáshoz[4]

d) meleg élelemhez[5]

e) tüzelőanyaghoz


5. Lakhatási támogatás


11. § (1) A képviselő-testület települési támogatásként lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó támogatást nyújthat a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez való hozzájárulásként.


(2) A lakhatási támogatás a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, , a csatornahasználat és a szemétszállításhoz való  lakhatási hozzájárulás.


(3) A lakhatási támogatás olyan, a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokhoz nyújtható, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.


(4) Lakhatási támogatás nyújtható annak a személynek, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének ( a továbbiakban: nyugdíjminimum) a 200  %-át,  egyedülálló esetében a 250 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.



(4a)[6] Az (1) bekezdésben foglalt alapján lakhatási támogatás állapitható meg , ha a lakásfenntartás indokolt költségei elérik a egy háztartásban élők nettó összjövedelmének 20 %-át.

(5) Az (1) bekezdésben foglalt lakhatási támogatás iránt benyújtott kérelemhez a 6. § (3) bekezdésében meghatározottakon túlmenően mellékelni kell a háztartás rezsiköltségét igazoló, a kérelem benyújtását megelőző, egy hónapnál nem régebbi számlákat, bizonylatokat, valamint a lakás használatának jogcímét alátámasztó iratot, így különösen tulajdoni lapot, bérleti szerződést.


(6) [7] Az (1) bekezdés szerinti települési támogatást a kérelem benyújtása hónapjának első napjától 12 hónapra kell megállapítani. Amennyiben a kérelmező lakhatási támogatásra való jogosultsága továbbra is fennáll, a jogosultság megállapítása iránti kérelem legkorábban a jogosultság lejártát követő hónapjában adható be, és a lakhatási támogatást a korábbi jogosultság megszűnését követő hónap első napjától kell megállapítani.



(7) Az (1) bekezdésben meghatározott lakhatási támogatás összege havonta:

a) ha a család egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a (4) bekezdésben meghatározott összeget   3000.-Ft

b) ha az egyedülálló egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a (4) bekezdésben meghatározott összeget  3000.-Ft,


(8) A lakhatási támogatás folyósítása a kérelem benyujtása hónapjának első napjától  kerül megállapitásra, mely  a szolgáltató felé történik, és annak összegét a támogatással érintett költség tekintetében a szolgáltató írja jóvá. 



12. § (1) A 11. § (1)  bekezdésben  meghatározott lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.


(2) A lakhatási támogatás iránti kérelem elutasítása, vagy a megállapított támogatás megszüntetése esetén ugyanazon lakásra vonatkozóan a döntés jogerőre emelkedésétől számított 3 hónapon belül a háztartás egy tagja sem nyújthat be ilyen irányú kérelmet.


(3) A lakhatási támogatást, és annak folyósítását meg kell szüntetni:

a) ha a kérelmező lakcíme a támogatás folyósítása alatt megváltozik, vagy a kérelmező elhalálozott, vagy

b) ha a kérelmező, valamint a háztartásában élő személyek jövedelmi, vagy vagyoni viszonyaiban – e támogatásra irányadó, jövedelemhatárt érintő - változás következik be,

a változás hónapját követő hónaptól.


(4) Kérelmező a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni a Hivatalt.


(5) A Képviselő-testület a települési támogatásra való jogosultság egyéb feltételeként az

ellátás jogosultja számára a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozóan

az alábbi feltételeket határozza meg:

a) tiszta legyen

aa) a lakás vagy a ház,

ab) az aa) pontban meghatározott épület udvara, kertje,

ac) az aa) pontban meghatározott épület kerítéssel kívül határos területe, a járda,

b) az ingatlan állag megőrzése biztosítva legyen,

c) az ingatlan olyan állagú legyen, amely biztosítja a rendeltetésszerű használhatóságot,

d) az ingatlan vonatkozásában biztosítva legyen a higiénikus állapot

(6) A (5) bekezdésben felsoroltak nem teljesülése esetén a Jegyző - az elvégzendő

tevékenységek konkrét megjelölésével –Képviselő-testületet   értesíti.



6. Gyógyszertámogatás


13. § (1) A gyógyszertámogatás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított hozzájárulás.


(2) Gyógyszertámogatás állapítható meg – házi pénztárból történő folyósítással – gyógyszerkiadásokhoz kapcsolódó költségekhez való hozzájárulás céljából, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 230 %-át  feltéve, ha részére a feltétlen szükséges havi rendszeres gyógyító ellátás költségének összege meghaladja a nyugdíjminimum 20 %-át.


 (3) A gyógyszertámogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell - a 6. § (3) bekezdésében foglaltakon túlmenően – a havi rendszeres gyógyító ellátás költségéről - kizárólag a kérelmező személyes szükségletének kielégítéséhez szükséges gyógyító ellátásról – szóló igazolást.


(4) A gyógyszertámogatás havi összege 5000.-Ft, melyet a támogatás teljes időtartamára – egy évre  -  a támogatás megállapításáról szóló határozatot  követő minden  hónapban kell folyósítani.


(5) Meg kell szüntetni a gyógyszertámogatásra való jogosultságot, ha

a) a jogosult az Szt. 50. § (1), vagy (2) bekezdésében foglalt közgyógyellátásra szerez jogosultságot,

b) ha a jogosult  lakcíme a folyósítás időtartama alatt megszűnik, vagy

c) a jogosult elhalálozott.



  1. Fejezet

Rendkívüli települési támogatások


7. Élelmiszer támogatás


14. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg élelmiszer vásárlása céljából utalvány formájában, melynek egy naptári évben maximális megállapítható összege alkalmanként 4000.-Ft, feltéve, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem összege nem haladja meg a nyugdíjminimum 150 %-át.



(2) Az élelmiszer vásárlása céljából nyújtott rendkívüli települési támogatás   egy naptári évben maximálisan négy  alkalommal állapítható meg.





8. Temetési támogatás


15. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg

a) az eltemettetésre köteles személynek, vagy

b) az elhunyt személy eltemettetéséről erre vonatkozó kötelezettség nélkül gondoskodó személynek – házi pénztár  történő kifzetésssel  – halálesethez, illetve temetéshez kapcsolódó költségekhez való hozzájárulás céljából, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem összege nem haladja meg a nyugdíjminimum 330 %-át. A halálesettel, illetve temetéssel járó költségekhez való hozzájárulás céljából megállapított támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 40 %.


(2) A kérelemhez csatolni kell a 6. § (3) bekezdésében meghatározottakon túlmenően az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát, és 60 napnál nem régebben kiállított temetési számlát.


(3) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatás iránti kérelmet a temetési számla keltétől számított 60 napon belül kell benyújtani, mely jogvesztő határidő. A kérelem kedvező elbírálása esetén, a támogatás megállapításának tényét és összegét a temetési számlán rögzíteni kell.


(4) Amennyiben a kérelmező szociális körülményei indokolttá teszik – rendkívüli méltánylást érdemlő esetben -, a támogatás legfeljebb 50 %-a a temetés költségeinek  kifizetésére előre is adható. Ebben az esetben a kérelmezőnek a határozat jogerőre emelkedését követő 60 napon belül kell a temetési számla utólagos felmutatása mellett elszámolnia, melynek megtörténtét követően kerülhet sor a támogatás fennmaradó részének a kifizetésére.


(5) Amennyiben a kérelmező az utólagos elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, úgy az Szt. 17. § (1) és (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.


(6) A támogatás a határozat meghozatalát követően azonnal kifizethető.


8/A[8]


Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndij

támogatás

15/A.§ (1) Képviselő-testület  Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati

Ösztöndíjpályázat keretében, az önkormányzat költségvetésének terhére ösztöndíj

támogatásban részesíti az önkormányzat területén állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező,

hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási intézményben tanuló hallgatókat, akik a pályázati

kiírásban és e rendeletben foglalt feltételeknek megfelelnek.


(2) Az önkormányzat a pályázatok elbírálása során a pályázót az adott évi pályázati rendszer

általános szerződési feltételként meghatározott minimális összeggel azonos vagy azt

meghaladó mértékű támogatásban részesíti, vagy a pályázó támogatási igényét elutasítja.


 (3) Az önkormányzat a megítélt havi támogatás összegét a pályázati forduló teljes

időtartamára garantálja, a megítélt összeget nem módosíthatja.


(4) A támogatás pénzügyi fedezetét az Önkormányzat a mindenkori éves költségvetésében

biztosítja.



15/B.§ [9](1) Ösztöndíjban az a hallgató részesülhet:

a) aki a pályázatban előírt feltételeknek megfelel,

b)[10] akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori

öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350%-át ,

c) aki a Hivatalba a pályázatát határidőre benyújtotta, és a pályázat kötelező mellékleteit

hiánytalanul csatolta





IV. Fejezet

Természetben nyújtott szociális ellátások


9. Köztemetés


16.§ (1) A Polgármester  részben vagy egészben mentesítheti a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól azt az eltemettetésre köteles személyt, akinek a költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(2) A létfenntartás veszélyeztetésének minősülő körülmény, ha az eltemettetésre köteles

személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem a nyugdíjminimum 100 %-át,

egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.

(3) A költségek megfizetésére indokolt esetben kérelemre, legfeljebb 6 havi kamatmentes részletfizetés engedélyezhető.




10. Meleg élelem biztosítása[11]


16/A. § (1) Az étkeztetés keretében a Tarpai Kiskuruc Bölcsőde, Óvoda és Konyha szolgáltatásainak igénybevételével a napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni annak a szociálisan rászorult személynek, aki azt tartósan vagy átmenetileg kora, illetve egészségi állapota, fogyatékossága, pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége, vagy hajléktalansága miatt nem képes más módon biztosítani, továbbá tartásra vonatkozó szerződést nem kötött.


(2) Az étkeztetés szempontjából rászorultnak kell tekinteni azt a személyt, akinek a havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.

(3) Életkora miatt rászorultnak kell tekinteni azt a személyt, aki az étkezés igénybevételekor a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény értelmében a saját jogon járó öregségi nyugdíjra jogosító, rá irányadó életkort betöltötte.


(4) Egészségi állapota miatt rászorultnak kell tekinteni azt aki,

  1. súlyos mozgáskorlátozott, vagy mozgásában korlátozott személy,
  2. aki magasabb összegű családi pótlékban részesül, vagy szakorvos által kiállított szakvélemény szerint magasabb összegű családi pótlékra jogosító betegségek, illetőleg fogyatékosságok valamelyikében szenved, vagy
  3. aki krónikus vagy akut megbetegedése miatt önmaga ellátásáról – részben vagy egészben - nem tud gondoskodni.

(5) Fogyatékossága miatt rászorultnak kell tekinteni azt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül, valamint pszichiátriai betegsége miatt rászorultnak azt kell tekinteni, aki az egészségügyről szóló törvény szerint olyan pszichiátriai betegnek minősül, akinek a gyógykezelése családi, illetőleg lakókörnyezetében történik és személyes szabadságában semmilyen korlátozó intézkedés alatt nem áll.

(6) Szenvedélybetegsége miatt rászorultnak kell tekinteni azt, aki szakorvos (orvos szakértő) által megállapított kóros (krónikus) alkoholizmusa, kábítószer-függősége miatt fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igénylő, de az alkoholizmusát, kábítószer-függőségét gyógyító igazolt kezelésben, kábítószer-használatot kezelő más ellátásban, vagy megelőző-felvilágosító szolgáltatáson vett, vagy vesz részt.


(7) Az Önkormányzat az étkeztetést a Tarpai Kiskuruc Óvoda, Bölcsőde és Konyha útján

  1. a főzőkonyha ebédlőjében történő elfogyasztás lehetőségével,
  2. a rászorultak otthonába történő kiszállításával,
  3. vagy az ellátott által történő elvitellel biztosítja.

 (8) Az étkeztetés iránti kérelem elbírálásáról a Polgármester dönt.





11. Tüzelőanyag támogatás[12]


16/B. § (1) A Polgármester méltányossági alapon fűtésszezonban természetbeni tüzelőanyag támogatást állapíthat meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki tartósan vagy átmenetileg kora, egészségi állapota vagy más szociális helyzete miatt tüzelőanyagról gondoskodni nem tud.


(2) A tüzelőanyag támogatás keretében évente legfeljebb 3 alkalommal egy köbméter tűzifa adható.


(3) A támogatás iránti kérelmet írásos formában kell benyújtani a polgármesterhez.




12. A  Nevelési- és  tanévkezdési  támogatás


16/C[13]. § (1)  Az Önkormányzat jövedelemtől függetlenül  rendkívüli települési támogatást nyújt   Tarpa  községben 2016. augusztus hó 1. napján bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, 2016. szeptember hó 1. napján

  1.  a  bölcsődei nevelésben való tényleges részvételt megkezdő gyermek,
  2. helyben található óvodában az óvodai nevelésben való tényleges részvételt megkezdő gyermek,
  3.  közoktatási intézményben alapfokú, nappali oktatás munkarendje szerinti tanulmányokat folytató gyermek vagy az iskola igazolása szerint betegsége, testi vagy szellemi fogyatékossága miatt tanulmányait magántanulóként végző gyermek,
  4. a szakképző iskola nappali oktatás munkarendje szerinti tanulmányokat folytató tanuló ,

iskoláztatásával vagy óvodai nevelésével kapcsolatos kiadásokra.


(2) A támogatás formája

a.) tankönyv megvásárlása

b.)  ingyenes gyermekétkeztetés  bölcsőde, óvoda és általános iskolai tanulók részére

c.) középiskolások részére 50 %-os gyermekétkeztetési kedvezmény

(3)A gyermek nevét és lakcímét, illetve a szülői felügyeletet gyakorló szülő vagy családba fogadó gyám nevét az arra rendszeresített nyomtatványon a nevelési-oktatási intézmény vezetője 2016. szeptember hó 15. napjáig küldi meg a  Tarpai Közös Önkormányzati Hivatal  részére.

(4)A nevelési- és tanévkezdési támogatás megállapításáról nem kell határozatban rendelkezni. A támogatás - írásban dokumentált módon – közvetlenül a szolgáltatónak kerül utalásra


V. Fejezet

Záró rendelkezések


17. § (1) Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.


(2) Az e rendelet hatályba lépését megelőzően indult eljárásokra az eljárás megindulásakor hatályos rendelet rendelkezéseit – figyelemmel az Szt. ide vonatkozó rendelkezéseire is -  kell megfelelően alkalmazni.


(3) Hatályát veszti a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 13/2013.(XII.15.) önkormányzati rendelet.



Szécsi Szabolcs                                                                              Vassné Szűcs Róza

  polgármester                                                                                           jegyző



[1]

13/2016.(IX.1.)önkormányzati rendelettel módositva

[2]

19/2016.(X.10.) önkormányzati rendelettel kiegészitve

[3]

8/2015.(IV.27.) önkormányzati rendelete

[4]

8/2015.(IV.27.) önkormányzati rendelete

[5]

13/2016.(IX.1.) önkormányzati rendelettel módosítva  (d.) e.) pont )

[6]

11/2015.(VII.21.)önkormányzati rendelete

[7]

11/2015.(VII.21.)önkormányzati rendelete

[8]

8/2015.(IV.27.) önkormányzati rendelete

[9]

8/2015.(IV.27.) önkormányzati rendelete

[10]

16/2015.( XI.16.)Önkormányzati rendelete

[11]

13/2016.(IX.1.) önkormányzati rendelettel módosítva

[12]

13/2016.(IX.1.) önkormányzati rendelettel módosítva

[13]

19/2016.(X.10.) önkormányzati rendelettel módosítva