Tarpa község képviselő testületének 7/2017 (VII.25.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
Hatályos: 2017. 07. 26Tarpa község képviselő testületének 7/2017 (VII.25.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
2017-07-26-tól
Tarpa Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32 cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya Tarpa közigazgatási területén belül a házasság megkötésével kapcsolatos anyakönyvvezetői közreműködést igénylő szolgáltatást igénybe vevőkre és ezen eljárásban közreműködő anyakönyvvezetőre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában :
- anyakönyvi esemény: házasságkötés,
- kérelmezők: a hivatali helyiségen-, hivatali munkaidőn kívül tartandó házasságkötést az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek,
- hivatali helyiség: Tarpa Házasságkötő terme (Tarpa, Kossuth u. 25/c)
- hivatali munkaidő: a Tarpai KÖH Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
- hivatali munkaidőn kívüli időpont: a Tarpai KÖH Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendtől eltérő időpont.
3. Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli történő házasságkötés létesítésének engedélyezését az elektronikus rendszer által előállított nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén a kérelmezőknek kell gondoskodniuk a külső helyszínnek az anyakönyvi esemény megtartására alkalmas keretéről. A hivatali helyiségen kívüli helyszín akkor alkalmas az anyakönyvi esemény megtartására, ha az anyakönyvi iratok és kellékek sérülés és szennyeződésmentes elhelyezését biztosító asztal rendelkezésre áll.
(4) Az anyakönyvvezetőnek a külső helyszínre való utazására a 6. § (7) bekezdésében meghatározott díj nyújt fedezetet.
(5) A kérelmezők az anyakönyvvezető házasságkötés helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe történő visszaszállításáról a díj megfizetésével gondoskodnak.
4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítésének engedélyezését az elektronikus rendszer által előállított nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
5. § (1) A közeli halállal fenyegető állapot esetén a hivatali helyiségen kívül történő házasság megkötésére irányuló eljárás során a felek a (1) bekezdésben meghatározott eljárási határidő alól mentesülnek. Az anyakönyvi eseményre munkaszüneti napokon is van lehetőség.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételek fennállása esetén az eljáráshoz a felek által bemutatott igazolás szükséges.
4. A többletszolgáltatási díj megfizetésének mértéke, módja
6. § (1) Hivatali munkaidőben a jegyző térítésmentesen biztosítja a házasságkötésre alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Amennyiben a felek a rendezvény lebonyolításához külső közreműködő, valamint nem az alapfelszerelés körébe tartozó kellékek bevonását igénylik, úgy azokat saját költségen kötelesek biztosítani.
(3) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén 20.000 Ft + ÁFA többletszolgáltatási díjat kell fizetni.
(4) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés esetén 25.000 Ft + ÁFA többletszolgáltatási díjat kell fizetni.
(5) Amennyiben az anyakönyvi esemény megtartására hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül kerül sor, a kérelmezők csak (3) bekezdésben meghatározott díjat kötelesek megfizetni.
(6) A (3)-(4) bekezdésekben meghatározott többletszolgáltatási díjat a Kelet Takarékszövetkezetnél vezetett Tarpai KÖH költségvetési számlájára legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 2 munkanappal kell megfizetni
(7) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért eseményenként bruttó 10.000.- Ft díjazás illeti meg.
(8) A (7) bekezdésben foglalt díjazás, az anyakönyvi eseményt követően kerül kifizetésre.
(9) Amennyiben a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény, vagy közeli halállal fenyegető állapot miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól.
(10) A (9) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik házasuló fél mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt az anyakönyvvezető előtt a hivatali helyiségben megjelenni nem képes. E körülmény fennállását és a közeli halállal fenyegető állapotot a házasulók kérelmükben megjelölni és igazolni kötelesek.
(11) A hivatali munkaidőn kívüli vagy hivatali helyiségen kívüli házasságkötés díjmentes , ha a kérelmezők közül az egyik fél tarpai lakos.
5. Záró rendelkezések
7. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és szolgáltatási díjról szóló 11/2011.(VII.18.) önkormányzati rendelete.
Vassné Szűcs Róza Szécsi Szabolcs
jegyző polgármester