Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2014 (XII.1.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2014. 12. 03- 2015. 03. 27

Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


  1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése, székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői


1. §

(1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Kölcse Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4965 Kölcse, Dózsa Gy. utca 6.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4965 Kölcse, Dózsa Gy. utca 6.

(3) A Képviselő-testület szervei:

            a) Kölcse Nagyközség Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester)

 b) Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság);

c) Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális, Egészségügyi és Oktatási Bizottsága (a továbbiakban: Szociális Bizottság);

d) Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal);

e) Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző);

f) Az 1. melléklet szerinti társulások.

(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a képviselő-testület elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Kölcse Nagyközség Önkormányzat Polgármestere elnevezését és sorszámát.

(7) A Képviselő-testület bizottságai körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a bizottság elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(8) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(9) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, körben a Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője elnevezését és a bélyegző sorszámát.

2. Az önkormányzat jelképei


2. §

(1) Az Önkormányzat jelképei:

 a) Kölcse község címere és

 b) Kölcse község zászlaja.

(2) A jelképek leírását és használatát az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

3. Az Önkormányzat által működtetet médiaszolgáltatások


3. §

Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.kolcse.hu.

4. Az önkormányzat által alapított elismerések


4. §

(1) Az Önkormányzat által alapított elismerések:

a) Díszpolgári cím és

b) Kölcse Önkormányzat Emlékplakettje kitüntetés.

(2) Az Önkormányzat által alapított elismerések adományozásának rendjét az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

  1. A Képviselő-testület átruházott hatáskörei


5. §

(1) A Képviselő-testület hatásköreit a 2. mellékletben foglaltak szerint ruházza át. 

(2) Hatáskör átruházására, illetve visszavonására a Képviselő-testület szervei tehetnek javaslatot.

(3) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha az átruházott hatáskör gyakorlója azt kezdeményezi.

(4) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről negyedévente beszámol a Képviselő-testületnek.

II. Fejezet


A Képviselő-testület működése


6. A Képviselő-testület összehívása, vezetése


6. §

(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testületet a korelnök hívja össze.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül – a szabadság kivételével – 15 napot meghaladó távollét. 

7. §

(1) A Képviselő-testület évente legalább nyolc ülést tart.

(2) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat 4965 Kölcse, Dózsa Gy. u. 6. szám alatti üléstermében tartja.

(3) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja.

8. §

(1) A Képviselő-testület összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés

a) tervezett időpontját,

b) helyszínét,

c) a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,

d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét,

  e) más önkormányzat képviselő-testültével tervezett együttes ülés esetén, annak megjelölését.

(2) A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt legalább három nappal kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni.

(3) A meghívottak igénye szerint, a meghívó megküldésének módjai:

a) papír alapon,

b) elektronikus adathorgozó,

c) e-mail.

(4) A helyi lakosság tájékoztatása érdekében a Polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző három nappal az Önkormányzat és az Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján közzé teszi.

9. §

(1) A Képviselő-testület üléseit ülésterv szerint tartja.

(2) Az üléstervre javaslatot tehetnek:

a) a képviselő,

b) a Képviselő-testület szervei,

c) az Önkormányzat intézményének vezetője,

d) helyi civil szervezetek,

  e) az Önkormányzat székhelye szerinti egyéni országgyűlési képviselői választókerület országgyűlési képviselője,

  f) a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Fehérgyarmati Járási Hivatala Hivatalvezetője.

(3) A javaslattételi lehetőségről, annak módját és határidejét tartalmazó felhívást a Polgármester a 8. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott módon küldi meg, illetve teszi közzé.

(4) A javaslatot írásban lehet benyújtani, amely tartalmazza a napirend pontos tárgyát és indokát.     

(5) A Képviselő-testület éves üléstervét legkésőbb a tárgyév első ülésén fogadja el.

(6) Az ülésterv tartalmazza:

a) a Képviselő-testület főbb célkitűzését, kiemelt feladatait,

b) az ülések tervezett hónapját, napirendjét, a napirendi pontok előadóit,

c) közmeghallgatást igénylő téma megjelölését,

d) bizottság által benyújtandó előterjesztések megjelölését,

e) bizottsági állásfoglalással benyújtandó előterjesztések megjelölését,

f) szervezési feladatokat,

g) a köztisztviselői teljesítménykövetelmények alapját képező önkormányzati kiemelt célokat. 

(7) Az ülésre meg kell hívni:

a) az Önkormányzat bizottságait,

b) a Jegyzőt,

c) a napirendi pont előadóját,

d) az Önkormányzati Hivatal napirendi pont tárgya szerinti munkatársát,

e) a napirendi pont tárgyalásának kezdeményezőjét,

f) a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Fehérgyarmati Járási Hivatala Hivatalvezetőjét,

g) napirendi pont tárgya szerint tevékenységi körében:

     ga) illetékes kormányhivatal szakigazgatási szervét,

     gb) Eszteró Alapítvány képviselőjét.

10. §

(1) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a Polgármesterhez kell írásban benyújtani, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 15 nappal. Az indítványhoz csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.

(2) A Polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 10 napon belül az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb az indítvány benyújtásától számított 20 napon belüli időpontra hívja össze.

(3)  Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben a Polgármester a rendkívüli ülést legalább annak tervezett ideje előtti napon és formális meghívó nélkül, szóban is összehívhatja.

11. §

(1) A határozatképtelen ülést három munkanapon belüli időpontra, változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni.

(2) A Képviselő-testület az ülés elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon folytatja a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalásával.

12. §

Az ülésvezető jogkörei:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) szünetet rendelhet el,

e) lezárja a vitát,

f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

h) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, akinek hangneme a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

i) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt,

j) szó megadása, illetve megvonása a hozzászólótól,

k) kezdeményezi az ülés félbeszakítását,

l) bezárja az ülést.

7. A tanácskozás rendje


13. §

(1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) beszámoló

aa) a polgármester két ülés közötti tárgyalásairól, eseményekről

ab) az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,

ac) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,

b) a rendeletalkotást igénylő napirendi pontok,

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok

d) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) kiegészítés az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések és válaszok,

d) az előterjesztés vitája, módosító javaslatok megtétele,

e) a vita lezárása,

f) döntés a módosító javaslatokról,

g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.

(4) A döntési javaslat szavazásra bocsájtása előtt az ülésvezető szót ad a Jegyzőnek a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

14. §

(1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik. 

(2) Egy napirendi pont vitájában több alkalommal, összesen maximum 30 perc időtartamban lehet hozzászólni.

(3) A (2) bekezdésben foglalt időkorlát betartását a jegyző kíséri figyelemmel és tájékoztatja arról az ülés vezetőjét. 

(4) A polgármester a hozzászólótól – figyelmeztetését követően – megvonja a szót:

a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,

b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik,

c) ha a tanácskozáshoz nem illő hangnemű, másokat sértő megfogalmazást tartalmaz.

(5) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a Polgármester abban az esetben biztosítja, ha ezt a szándékát a hozzászóló az ülés megkezdése előtt jelezte.


8. Az előterjesztés


15. §

(1) A Képviselő-testület döntését, állásfoglalását igénylő napirendi pont előterjesztéssel nyújtható be.

(2) Az írásbeli előterjesztés tartalmazza:

 a) tárgyának megnevezését, előadóját, az előkészítésben közreműködőket,

  b) véleményező megnevezését,

  c) benyújtásának indokát,

 d) tárgyával kapcsolatos korábbi testületi döntést, jogszabályi, társadalmi-gazdasági környezetet,

 e) jogszabályi kötelezettségen, illetve a Képviselő-testület előzetes igényén alapuló hatásvizsgálatot, szakértői véleményt,

  f) döntési javaslatot és annak indokát.

(3) Kizárólag írásban nyújthatók be azok az előterjesztések, amelyekben a döntés a Képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át.  

(4) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.

(5) Az önkormányzati képviselő a Képviselő-testület ülésén, a napirendi pontok megtárgyalását követően, szóban vagy írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztésért felelőst és a döntéstervezet benyújtásának határidejét.

(6) Az előterjesztés benyújtására jogosultak az 1. § (3) bekezdése szerinti szervek, illetve az általuk kijelölt személyek.

(7) Az illetékes bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) rendelet módosítását igénylő előterjesztések,

b) pénzügyi tárgyú előterjesztések,

c) személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.

(8) A Pénzügyi Bizottság nyújtja be a

a) az összeférhetetlenségi,

b) a méltatlansági és a

c) vagyonnyilatkozat-tételi eljárással kapcsolatos előterjesztéseket. 

9. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok


16. §

(1) Az alakuló ülésre a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.

(2) Az alakuló ülés kötelező napirendje:

a) Választási bizottság tájékoztatója a választás végleges eredményéről;

b) Települési képviselők, polgármester eskü /fogadalom tétele;

c) Polgármester illetményének (tiszteletdíjának), költségátalányának megállapítása;

d) Alpolgármester választása;

e) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása;

(2) Az alakuló ülésen a polgármester illetményére (tiszteletdíjára) és költségátalányára vonatkozó szabályozásról a Jegyző tájékoztatást ad. A polgármester illetményére (tiszteletdíjára) és költségátalányára a korelnök tesz javaslatot.   

(3) Az alpolgármester választásának lebonyolítására háromtagú – elnökből és két tagból álló – bizottságot kell létrehozni. Személyükre a polgármester tesz javaslatot.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amelyet a bizottság elnöke és tagjai írnak alá.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

10. A döntéshozatali eljárás


17. §

(1) A Képviselő-testület nyílt szavazása során a képviselők kézfelnyújtással közlik  az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.

(2) A névszerinti szavazás során a Jegyző, nevük kezdőbetűjének abc sorrendjében, felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.

(3) A titkos szavazás során a 16. § (3)-(5) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

18. §

(1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról az elhangzásuk sorrendjében, szótöbbséggel dönt.

(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Amennyiben egy javaslat sem kapta meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt - ügyrendi javaslatra - szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsátja a javaslatokat.

(4) Amennyiben a Képviselő-testület a (3) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:

a) törvényi kötelezettség teljesítése miatt, vagy

b) a 15. § (3) bekezdésében foglalt tárgykörű előterjesztés alapján

van szükség.

19. §

(1) A Képviselő-testület közmeghallgatást tart:

            a) területátcsatolás,

            b) közterület elnevezése

tárgyú döntések előkészítésben.

(2) A polgármesternél rendelet alkotását kezdeményezhetik a 9. § (2) bekezdésében foglaltak.  

(3) A rendelet-tervezetet az Önkormányzati Hivatal készíti el.

(4) A Jegyző az önkormányzati rendeletet az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(5) A Jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az önkormányzati rendelet

            a) megjelölését,

b) címét,

c) kihirdetésének idejét,

            d) hatálybalépésének idejét,

            e) módosító rendelet megjelölését.

20. §

(1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat megjelölése tartalmazza

a) a Képviselő-testület megnevezését,

b) a „határozat” kifejezést,

c) a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,

d) a határozat címét.

(3) Példa a határozat megjelölésére:

       „Kölcse Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének

       1/2014. (III. 01.) határozata

       a Képviselő-testület 2014. évi üléstervéről”

(4) A határozat a (3) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a Képviselő-testület döntését

b) szükség szerint:

ba) döntést megalapozó jogszabályi hivatkozást,

bb) utasítást, felhatalmazást a döntés végrehajtásával kapcsolatban,

bc) döntés végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.

(5) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(6) A Jegyző a normatív határozatokat a 19. § (4) bekezdésében meghatározott módon teszi közzé.

11. A jegyzőkönyv


21. §

(1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv két példányban készül, amelyből egy példányt az Önkormányzati Hivatalban a lakosság tájékoztatása érdekében rendelkezésre kell bocsájtani.

(2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a jelenléti ívet,

            b) a meghívót,

c) a 15. § (3) bekezdésében foglaltakat.

(4) A jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv az Önkormányzati Hivatalban és munkaidőben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető a külön szabályzatban megállapított díjazás ellenében.

12. Lakossági fórum


22. §

(1) Lakossági fórumok:

            a) falugyűlés,

            b) közmeghallgatás.

(2) A Képviselő-testület lakossági fórumok tartását az éves üléstervében határozza meg.

(3) A lakossági fórumok meghívóját a polgármester a lakossági fórum tervezett időpontja előtt öt nappal teszi közzé a Képviselő-testület összehívására vonatkozó szabályok szerint.     

III. Fejezet


Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai


13. A Polgármester jogállása, feladatai


23. §

(1) A Polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A főállású polgármester munkarendje – a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – kötetlen.

(3) A főállású polgármester szabadságát az alpolgármester követi figyelemmel és a jegyző útján gondoskodik annak nyilvántartásáról.

(4) A polgármester ügyfélfogadást tart: hétfőn 08.00 órától 12.00 óráig.  

24. §

(1) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést,

a Polgármester – a 15. § (3) bekezdésében meghatározott ügyek kivételével – döntést hozhat.

(2) A Polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan

            a) folyamatban lévő pályázatokkal kapcsolatos,

b) a (3) bekezdésben meghatározott értékhatárig az Önkormányzat kötelező feladatellátásához kapcsolódó kötelezettségvállalás,

c) rendkívüli, határidős kötelezettségű önkormányzati

ügyekben döntést hozhat.

(3) A Polgármester 500 000 Ft értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről a döntést követő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

25. §

A Képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

14. A bizottságok jogállása, feladatai


26. §

(1) A Pénzügyi Bizottság három tagból áll. A bizottság elnöke és egy tagja önkormányzati képviselő, egy tagja nem önkormányzati képviselő.

(2) A Pénzügyi Bizottság:

          a) ellátja az összeférhetetlenséggel és méltatlansággal összefüggő feladatokat,

b) nyilvántartja és ellenőrzi a Polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát,

          c) javaslatot tesz a Polgármester jutalmazására,

          d) ellátja a 9. § (6) bekezdés d)-e) pontokban foglaltakat,

e) e rendeletben foglaltak szerint eljár és meghozza döntését átruházott hatáskörben. 

(3) A Szociális Bizottság öt tagból áll. A bizottság elnöke és két tagja önkormányzati képviselő, két tagja nem önkormányzati képviselő.

(4) A Szociális Bizottság:

            a) ellátja a 9. § (6) bekezdés d)-e) pontokban foglaltakat,

b) e rendeletben foglaltak szerint eljár és meghozza döntését átruházott hatáskörben. 

(5) A bizottságok közreműködnek a Képviselő-testület éves üléstervében meghatározott feladatok végrehajtásának szervezésében.  

  1. Társulások jogállása, feladatai


27. §

(1) Az 1. § (3) bekezdés f) pontja szerinti társulások jogi személyek. Feladataikat, működésük rendjét a társulási megállapodások szabályozzák.

(2) Kölcse székhelye a Kölcse, Sonád és Fülesd Önkormányzatok Intézményfenntartó Társulásnak. 

16. Az Önkormányzati Hivatal jogállása és feladatai


28. §

(1) Az Önkormányzati Hivatal egységes szervezet, két kirendeltséggel. Székhelye: 4965 Kölcse, Dózsa Gy. u. 6.

(2) Az Önkormányzati Hivatal kirendeltségei, címük és bélyegzőjük:

a) Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Sonkádi Kirendeltsége,

aa) címe: 4954 Sonkád, Rákóczi u. 29.,

ab) Bélyegzője: körbélyegző, középen tartalmazza Magyarország címerét, körben a Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Sonkádi Kirendeltsége elnevezését és a bélyegző sorszámát.

b) Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Fülesdi Kirendeltsége,

ba) címe: 4964 Fülesd, Kis u. 4.,

bb) Bélyegzője: körbélyegző, középen tartalmazza Magyarország címerét, körben a Kölcsei Közös Önkormányzati Hivatal Fülesdi Kirendeltsége elnevezését és a bélyegző sorszámát.

(3) Az Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje:

      a) Székhelyen:

           aa) hétfő, kedd és csütörtök: 08.00 – 12.00 óráig,

ab) szerda: 08.00 – 12.00 óráig és 13.00 – 16.00 óráig,

           ac) pénteken ügyfélfogadás nincs.

      b) Sonkád és Fülesd kirendeltségeken:

           aa) hétfőtől-csütörtökig: 08.00 – 12.00 óráig,

                 ab) pénteken ügyfélfogadás nincs.

(4) Az Önkormányzati Hivatal szervezetét, létszámát és működési rendjét szervezeti és működési szabályzat szabályozza. 

17. A Jegyző jogállása és feladatai


29. §

(1) A Polgármester útmutatásával előkészíti a képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket és állást foglal azok jogszerűsége tekintetében.

(3) Véleményt nyilvánít a Polgármester, az alpolgármester, a bizottság elnöke, a képviselő kérésére az Önkormányzat és szervei feladat- és hatáskörét érintő jogértelmezési kérdésben.

(4) Igény szerint beszámol, tájékoztatja a Képviselő-testületet az Önkormányzati Hivatal munkájáról, az államigazgatási ügyintézés helyzetéről.

(5) Javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára.

(6) A Jegyző ügyfélfogadást tart:

             a) az Önkormányzati Hivatal székhelyén: hétfőn 08.00 – 12.00 óráig,

 b) az Önkormányzati Hivatal Sonkádi Kirendeltségén: kedden 08.00 – 12.00 óráig,

 c) az Önkormányzati Hivatal Fülesdi Kirendeltségén: szerdán 08.00 – 12.00 óráig.

(7) A Jegyző helyettesítésének rendjét az Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzata szabályozza.

IV. Fejezet


A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok


30. §

A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülés időpontját megelőz két órával a Polgármesterhez köteles bejelenteni. A hiányzásokat a Pénzügyi Bizottság tartja nyilván.

31. §

(1) A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület Pénzügyi Bizottság javaslata alapján

            a) eskü letételének hiánya miatt,

            b) személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,

            c) a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt

legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja.

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a mulasztást megszüntetéséig, de legfeljebb 12 havi időtartamra megvonja.

(3) A Képviselő-testület az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 3 havi időtartamra 50 %-ban csökkenti.

(4) A Képviselő-testület az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját

a) egy naptári éven belül három igazolatlan távollét után 6 havi időtartamra 50 %-ban csökkenti,

b) egy naptári éven belül öt igazolatlan távollét után 12 havi időtartamra megvonja.

32. §

(1) A települési képviselő, az Önkormányzat bizottságának nem képviselő tagja az ülés napirendjének megtárgyalását követően kérhet felvilágosítást, tehet fel a napirenddel nem összefüggő kérdést.

(2) Az érdemi válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita és alakszerű határozathozatal nélkül, szótöbbséggel dönt akkor, amennyiben a felvilágosítást kérő, illetve a kérdező a választ nem fogadta el.

(3) A képviselő részére a megbízatásával összefüggésben szervezett választói fórumok, fogadóórák tartásához szükséges helyiséget, ügyviteli közreműködést a Jegyző az Önkormányzati Hivatal útján biztosítja.

(4) A képviselő a (3) bekezdésben foglalt igényét annak rendelkezésre bocsátását megelőzően legalább három nappal nyújtja be és egyezteti.

V. Fejezet


Záró rendelkezések


33. §

(1) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 3. melléklet tartalmazza.

(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(3) Hatályát veszti:

a) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2011. (V. 02.) önkormányzati rendelet,

b) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2011.  (V. 02.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelet,

c)  Az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló 10/2012. (XII. 28.) önkormányzati rendelet 2. §-a és az azt megelőző „Hatásköri rendelkezések” alcím. 

                    Balku Pál s.k.                                                                            Szabó István s.k.

         Polgármester                                                                                    Jegyző

             


Záradék:

A rendelet kihirdetésének napja: 2014. december 1.


Szabó István s.k.

jegyző