Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2017(XI.17.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról

Hatályos: 2018. 12. 21- 2019. 03. 20

Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének


21/2017.(XI.17.) önkormányzati rendelete


a települési támogatásról



Mezőtúr Város Képviselő-testülete – az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 132.§ (4) bekezdése továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontja alapján – a következő önkormányzati rendeletet alkotja:


A rendelet hatálya


1.§


(1) A szociális ellátások tekintetében a rendelet hatálya - a (2)-(4) bekezdésekben foglalt eltérésekkel - kiterjed a Mezőtúr Város közigazgatási területén élő, rendezett lakcímmel rendelkező

             a) magyar állampolgárokra,

             b) bevándoroltakra és letelepedettekre,

             c) hontalanokra,

             d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.

(2) Rendezett a lakcím, ha a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 26.§-ában foglalt kötelezettségének a kérelmező eleget tett és a bejelentett lakcím megegyezik az életvitelszerűen való tartózkodás lakcímével.

(3) Amennyiben a kérelmezőnek több lakcíme van, az illetékességet az a lakóhely vagy tartózkodási hely alapozza meg, ahol életvitelszerűen lakik. A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók.

(4) Az Sztv. 7. § (1) bekezdése alapján nyújtott szociális ellátások esetén az (1)-(3) bekezdésben foglaltak érvényesülését nem kell vizsgálni.


Eljárási rendelkezések


2.§


(1)Az e rendeletben meghatározott ellátások illetve támogatások iránti kérelmeket a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal hatósági feladatait ellátó szervezeti egységénél (a továbbiakban: Hivatal) kell személyesen ügyfélfogadási időben, elektronikusan vagy postai úton benyújtani az igénylésre rendszeresített formanyomtatványon továbbá a jogosultság megállapításához szükséges nyilatkozatok, igazolások csatolásával


(2)A jogosultság megállapításához az ellátási formától függően az igénylő köteles vagyoni helyzetéről nyilatkozni a 1.. számú melléklet szerint.


(3)A kérelem elbírálásához szükséges egyes adatokat és tényeket, a kérelmező és a vele közös háztartásban élő hozzátartozóik jövedelmi helyzetét – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – az alábbiak szerint kell igazolni:

  1. a munkaviszonyból származó jövedelmet munkáltatói igazolással,
  2. nyugdíjat, nyugdíjszerű ellátásokat a nyugdíjfolyósító szerv által a tárgyévben kiállított nyugdíjközlő lappal és nyugdíjszelvénnyel, illetve jogosultságot igazoló határozattal,
  3. megváltozott munkaképességű személyek ellátását a rehabilitációs hatóság által a tárgyévben kiállított folyósítási lappal és szelvénnyel,
  4. az önkormányzati, járási és munkaügyi szervek által folyósított pénzbeli ellátást az arról szóló határozattal,
  5. az egyéb jövedelmet névre szóló kifizetői igazolással,
  6. a bérbe adásból illetve egyéb jellegű hasznosításból származó jövedelmet bérleti illetve az egyéb jellegű hasznosításra irányuló szerződéssel,
  7. az egyéb jogviszonyból származó jövedelmet a jogviszonyt keletkeztető megállapodással,
  8. a munkanélküli státuszt az illetékes munkaügyi központ határozatával, vagy hatósági bizonyítvánnyal,
  9. a 16. életévét betöltött gyermek tanulói illetve hallgatói jogviszonyát iskolalátogatási vagy hallgatói jogviszony igazolással,
  10. egyéb jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolással.


(4)Jövedelemmel nem rendelkező kérelmező esetében szükséges a Mezőtúri Járási Hivatal munkaügyi hivatali feladatait ellátó szervezeti egységével való együttműködés tényének igazolása.


(5)Az igazolható jövedelemmel nem rendelkezőknek és a nem rendszeres jövedelemmel rendelkező kérelmezőknek büntetőjogi felelősségük tudatában kell nyilatkozniuk jövedelmi helyzetükről.


(6)A Hivatal a kérelmező körülményeinek alapos vizsgálata céljából szükség szerint környezettanulmányt végezhet.

A környezettanulmány elkészítése során:

  1. Ha a kérelmező a helyszínen történő környezettanulmány elkészítéséhez nem járul hozzá, illetve annak elkészítését nem teszi lehetővé, a tényállás tisztázására irányuló eljárás akadályozása miatt az eljárást meg kell szüntetni.


  1. A kérelmezőt fel kell hívni a kérelmében foglaltak módosítására és havi rendszeres kiadásainak igazolására abban az esetben, ha a helyszínen készített környezettanulmány a kérelemben foglaltakat nem támasztja alá.


(7)E rendelet alkalmazásában

  1. a jövedelem meghatározásánál az Szt. 4. § (1) bekezdés a ) pontját kell alkalmazni,
  2.  a vagyon meghatározásánál az Szt. 4.§ (1) bekezdés b) pontját kell alkalmazni.


(8) Bármely települési támogatási igény elbírálása szempontjából külön háztartásnak minősül

a) az albérlet, amennyiben a kérelmező az albérleti szerződéssel igazolja annak fennállását,

b) a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészei, amennyiben a kérelmező a jogerős bírói döntés bemutatásával igazolja annak fennállását,

c) azon osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlanban kialakított lakás, amelyben élő háztartás a közüzemi számláit elkülönülten fizeti, amennyiben a kérelmező az ingatlanban lévő háztartások mindegyikének villanyáram-, vagy vízfogyasztás számláit bemutatja, vagy a közüzemi szolgáltató által kiadott igazolással igazolja az ingatlanban lévő szolgáltatási helyeket. Amennyiben az adott háztartások részére a közüzemi szolgáltató nem tudja igazolni a szolgáltatási helyeket, úgy egyéb megállapodás bemutatása szükséges arról, hogy a háztartások a közüzemi számlákat elkülönülten fizetik. A kérelmező köteles az önkormányzat részére a lakóingatlanban lévő háztartások számáról, az abban lakó személyekről nyilatkozni, mely nyilatkozat valóságtartalmát az önkormányzat ellenőrizni jogosult.

(9) Annak igazolására, hogy a szülő gyermekét egyedül neveli, a jogerős bírósági határozat a gyermek elhelyezéséről, az erre irányuló bírósági eljárás megindításáról szóló okirat, a képzelt apa bejegyzéséről szóló gyámhivatali határozat, illetve egyéb dokumentum szolgálhat. Annak igazolására, hogy a gyermekét egyedül nevelő szülő gyermektartásdíjban részesül, a gyermektartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírósági határozat vagy a tartásdíj-fizetésről szóló egyéb dokumentum szolgál.



Az önkormányzati pénzellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint ellenőrzésének    szabályai



3.§


(1)A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben elkülönített előirányzat terhére, az e rendeletben meghatározottak szerint az alábbi települési támogatásokat biztosítja:


a) rendkívüli települési támogatás,

b) temetési segély,

c) lakhatási támogatás,

d) tüzelőtámogatás,

e) köztemetés,

f) gyógyszertámogatás,

g) önkormányzati kölcsön.


 (2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben felsorolt szociális ellátási formákkal és gyermekek védelmével kapcsolatos feladat- és hatáskörök, valamint a jogosulatlanul igénybevett ellátás megtérítésére kötelezés hatáskörének gyakorlását a polgármesterre átruházza.


(3) A segélykeret felhasználását a képviselő-testület a költségvetésről szóló háromnegyedéves tájékoztató, valamint az éves költségvetésről szóló beszámoló elfogadásával egyidejűleg, annak részeként ellenőrzi.


Szociálpolitikai kerekasztal


4.§


(1)A képviselő-testület a szociálpolitikai döntések szakmai véleményezése, értékelése, elemzése céljából Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre.


(2)A Szociálpolitikai Kerekasztal szükség szerint ülésezik, de évente legalább egy ülést tart.


(3)A Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:


  1. az Egészségügyi és Szociális Bizottság elnöke,
  2. Mezőtúr Város Polgármestere,
  3. Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője,
  4. a Berettyó-Körös Többcélú Társulás Szociális Szolgáltató Központ Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat mezőtúri telephelyének vezetője,
  5. Mezőtúri Református Egyházközség Idősek Otthonának intézményvezetője.
  6. a Baptista Tevékeny Szeretet Misszió mezőtúri intézményének vezetője,
  7. a Mezőtúri Járási Hivatal, munkaügyi hivatali feladatokat ellátó szervezeti egységének a vezetője,
  8. a Mezőtúri Járási Hivatal, szociális ügyekkel foglalkozó szervezeti egységének a vezetője.
  9. Védőnői Szolgálat vezetője
  10. Általános Iskolák és Óvodák vezetői és Ifjúság védelmi vezetői


(4)A Szociálpolitikai Kerekasztalt az Egészségügyi és Szociális Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.


(5)A Szociálpolitikai Kerekasztal ülésére a tárgyalt témához más szervezet képviselője, így különösen civil szervezet, vagy más személy is meghívható.



Rendkívüli települési támogatás


5.§


(1)Az Szt. 45.§ (4) bekezdésében meghatározott esetekben rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a létfenntartási gondokkal küzdő személynek, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát, egyedülálló személy esetén négyszeresét és nem rendelkezik vagyonnal, továbbá önmaga vagy családja létfenntartásáról más módon gondoskodni nem tud.


  1. Létfenntartási gondnak tekintendő különösen:
  • megfelelő élelmezés hiánya
  • a lakhatás elvesztésének veszélye
  • a közüzemi szolgáltatás megszűnésének veszélye
  • aktív korúak ellátásban részesülő személy
  • nyugdíjbiztosítási szervektől ellátásban részesülő személy, ha az ellátás havi összege az öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem haladja meg
  • 1 hónapot meghaladó táppénzes állomány


  1. A nevelési év és tanévkezdés megkönnyítése érdekében évi egy alkalommal rendkívüli települési támogatásra jogosult a Mezőtúron legalább 2 éve bejelentett lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen itt tartózkodó
  • bölcsődei vagy óvodai nevelésben részesülő gyermek,
  • az általános iskolai, vagy középfokú oktatási intézményben nappali tagozaton 18. életév betöltéséig tanulmányokat folytató tanuló jogán a szülő, vagy más törvényes képviselő.
  • A támogatásra jogosult évi egy alkalommal a Mezőtúron legalább 2 éve bejelentett lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen itt tartózkodó, középfokú oktatási intézményben nappali tagozaton tanulmányokat folytató tanuló is - saját jogán - ha 18. életévét tárgyévben tölti be.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek jogán 5.000 forint, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben nem részesülő gyermek jogán 8.000 forint összegű ellátás jár gyermekenként.

A kérelemhez csatolni szükséges a bölcsődei, óvodai és iskolalátogatási igazolásokat.

A kérelmeket minden év augusztus 1. napjától szeptember 30. napjáig lehet benyújtani.


(2)A rendkívüli települési támogatásra való jogosultság egyéb feltételei:


  1. A kérelmező, vagy az ellátásra jogosult személy az Szt.-ben foglaltakon felül, a jogosultság egyéb feltételeként köteles az általa lakott ingatlannak a rendben tartására, az ingatlan állagának megóvására az alábbiak szerint:


- a szükséges javítási, karbantartási munkák elvégzése az általa lakott ingatlan állagának megóvása érdekében,

- az általa lakott ingatlan udvarán, valamint a lakásban szeméttároló edény elhelyezése és rendeltetésszerű használata,

- a lakáshoz tartozó udvar, kert gaztalanítása, folyamatos rendben tartása, a keletkező hulladék és lom eltávolítása,

- az ingatlanhoz tartozó kert rendeltetésszerű használata, művelése,

- az ingatlan előtti járdának, valamint a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területének gondozása, tisztán tartása, szemét- és gyommentesítése. Járda hiányában az úttestig terjedő terület gondozása, tisztán tartása, szemét- és gyommentesítése.

- az ingatlan előtti csapadékvíz elvezetésére szolgáló csatorna tisztántartása,

- az ingatlan, valamint a hozzá tartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől való mentesítése


b.) A kérelmező köteles a jogosultság feltételeként az általa lakott lakás rendeltetésszerű használata, ezen belül:

- a lakás folyamatos tisztán tartása, takarítása,

- vizes helyiség és illemhely rendeltetésszerű használata, rendszeres takarítása, fertőtlenítése.


c.) A kérelmező köteles továbbá a Hivatallal való együttműködésre.


d.)  A kérelmező köteles a felsorolt állapotokat a jogosultság megállapítását követően is fenntartani.


(3)A jogosultság feltételeként az e bekezdésben foglalt szabályok betartását a Hivatal, a családsegítő szolgálat és a közterület-felügyelet bevonásával ellenőrizheti.

Az ellenőrzést végző a hozzá érkezett megkeresést követő 3 munkanapon belül köteles az ellenőrzést elvégezni és annak eredményét a Hivatal részére írásban közölni.

Az írásbeli közlés az ellenőrzés során tapasztaltakat az alábbiak szerint tartalmazza:


  • a lakókörnyezet rendezett, a jogosultság egyéb feltételeként meghatározott kötelezettségek teljesültek, vagy
  • az e bekezdésben meghatározott kötelezettségek közül melyek nem teljesültek, milyen mulasztások történtek, milyen hiányosságokat tártak fel, továbbá
  • milyen tevékenységek elvégzése szükséges ahhoz, hogy a jogosultság egyéb feltételei maradéktalanul teljesüljenek,
  • a feltételek teljesítésére megfelelő határidő megjelölése.


Az együttműködési kötelezettség megszegésének minősül, ha a települési támogatásban részesülő személy az e bekezdésben foglaltaknak nem tesz eleget.

(4)A rendkívüli települési támogatási kérelemhez mellékelni kell a kérelem benyújtását megelőző havi jövedelemigazolást.

(5)A rendkívüli települési támogatásban részesítetteknek vizsgálni kell a vagyoni helyzetét.

(6)A rendkívüli támogatás alkalmankénti összege jövedelemtől függő, de maximálisan 50.000 forint lehet.

(7)Egy naptári évben egy család négy alkalommal részesülhet rendkívüli települési támogatásban.

(8) Kivételes méltánylást érdemlő esetben (pl.:súlyos betegség, vis maior helyzet) a döntéshozó az (1) és a  (7) bekezdés előírásaitól eltérően – jövedelemhatártól, korábban megállapított támogatás összegétől, valamint az addig igénybevett alkalmak számától függetlenül - a rendkívüli települési támogatás éves összegeként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének ötszörösét határozhatja meg.


(9) Az elemi kár esetén a települési támogatás felső határa elérheti az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tízszeresét.  Az elemi kár esetén amennyiben a települési támogatás meghaladja a kettőszázezer forintot, az erről szóló rendőrségi jegyzőkönyvet, biztosítási kötvényt, tulajdoni lapot, fényképeket mellékelni kell. Az elemi kár esetén környezettanulmány végzése minden esetben kötelező. Az elemi kár esetén felmerülő rendkívüli települési támogatási igényről a polgármester soron kívül dönt.


(10) E rendelet alkalmazásában elemi kárnak kell tekinteni a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 3.§ 70. pontjában meghatározottakat.


(11) A rendkívüli települési támogatás mértékéről minden esetben a polgármester dönt.

(12) A támogatás iránti kérelmet e rendelet 2. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.



Temetési segély


6.§


(1)Azon személy részére, aki az elhunyt személy temetéséről gondoskodott, de arra nem volt köteles, illetve tartásra köteles hozzátartozó esetén akkor, ha a temetési költségek viselése a saját, illetve a családja létfenntartását veszélyezteti, az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként temetési segélyt lehet megállapítani.


(2)„Temetési segélyben részesíthető az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát, egyedül élő kérelmező esetén négyszeresét nem haladja meg”

A támogatás feltétele, hogy a temettetést számlával igazoló kérelmező a haláleset bekövetkezésének időpontjában Mezőtúr városban állandó lakóhellyel rendelkezzen.

(3)A temetési segély összege 40 000 forint.

(4)A megállapított temetési segély összegét, vagy a kérelem elutasításának tényét az arról szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell adni.

(5)A támogatás iránti kérelmet e rendelet 3. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.



Lakhatási támogatás

7.§


(1) A képviselő-testület lakhatási támogatást állapíthat meg annak a háztartásnak a lakhatási kiadásainak enyhítésére, amelyben a háztartás tagjainak egy főre jutó jövedelme nem haladja meg

a) egyszemélyes háztartás esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át,


b) többszemélyes háztartás esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át


(2) Nem állapítható meg lakhatási támogatás amennyiben a támogatásra a kérelmet nem a számlakibocsátó által a szolgáltatási díj fizetésére kötelezett személy nyújtja be.

(3) A lakhatási támogatást a naptári év végéig lehet megállapítani.


(4)A lakhatási támogatást a vízdíj, szennyvízdíj kifizetéséhez, illetve a hulladékdíj kifizetéséhez, - a díj kiegészítéseként - kell biztosítani.


  1. A lakhatási támogatás legnagyobb mértéke havonta 5.000 forint. A lakhatási támogatást a közüzemi szolgáltatókhoz való utalással kell biztosítani. A lakhatási támogatás megállapításának feltétele a kérelmező nevére szóló legutóbbi közüzemi számlák bemutatása.


(6) Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy kérelmezőnek állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(7) Nem jogosult lakhatási támogatásra az,

  1. aki lakás hasznosításából jövedelemmel rendelkezik,
  2. akinek a lakásbérleti, vagy tulajdonjogára vonatkozóan tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződés áll fenn,
  3. aki a bérleti szerződésben vállalt rendeltetésszerű lakáshasználattal kapcsolatos szabályokat, vagy az emberi együttélés szabályait nem tartja be.

(8)A lakhatási támogatás eljárása során alkalmazni kell 5. § (2) és (3) bekezdésébe foglaltakat.

(9) A lakhatási támogatás összege:

a) egyszemélyes háztartás esetén, amennyiben a kérelmező havi jövedelme

a.a) nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 90%-át, havi 4000 Ft,

a.b) meghaladja az a.a) pontban meghatározott jövedelmet, de nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, havi 3500 Ft,

a.c) meghaladja az a.b) pontban meghatározott jövedelmet, de nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, havi 2500 Ft.


b) Többszemélyes háztartás esetén, amelyben a háztartás tagjainak egy főre jutó jövedelme

b.a) nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 90%-át, havi 5000 Ft,

b.b) meghaladja a b.a) pontban meghatározott jövedelmet, de nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, havi 4500 Ft

b.c) meghaladja a b.b) pontban meghatározott jövedelmet, de nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, havi 3500 Ft.


(10)   Meg kell szüntetni a lakhatási támogatás folyósítását, ha

a) a jogosult meghal, a haláleset hónapjának utolsó napjával,

b) a jogosult lakcíme megváltozik, a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával,

c) a jogosult és a közüzemi szolgáltató közötti szolgáltatási szerződés megszűnik, a szerződés megszűnése hónapjának utolsó napjával,

d) a jogosultsági feltételek már nem állnak fenn, az erről való hivatalos tudomásszerzés hónapjának utolsó napjával,

e) a jogosult a támogatás megszűnését kéri, a jogosult által megjelölt hónap utolsó napjával,

f) a támogatást jogosulatlanul vették igénybe.


(11) A jogosult, vagy háztartásának tagja köteles a támogatás folyósítása időtartama alatt a tudomásra jutást követő 15 napon belül bejelenteni, ha a (11) bekezdés a)-d) pontjában foglaltak valamelyike bekövetkezik. Rosszhiszeműnek minősül az a jogosult, aki a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget.


(12)A támogatás iránti kérelmet e rendelet 4. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.



A tüzelőtámogatás


8.§


(1)A képviselő-testület tüzelőtámogatást biztosít annak a rászoruló személynek, aki a szociális törvény alapján energiafelhasználási támogatásra nem jogosult, és akinek a jövedelme, vagy családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát, egyedülálló személy esetén négyszeresét.

(2)A tüzelőtámogatást az önkormányzat a saját tulajdonában levő fa kiosztásával, vagy kereskedővel kötött megállapodás alapján a természetbeni ellátásként biztosítja. A tüzelőtámogatás jogosult lakcímére történő kiszállításáról a kereskedő gondoskodik.

(3)A tüzelőtámogatásra való jogosultság minden naptári év szeptember 01. napjától, a következő év április 15. napjáig lehet megállapítani.

(4)„ A tüzelőtámogatás legnagyobb mennyisége 2-10q fa, vagy szén az október 15-től december 31-ig, illetve a január 1-től április 15-ig tartó időszakra.”

(4a)      A tűzifa támogatás ugyanazon lakott ingatlanra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(4b)     A kiszállított tűzifát a jogosult személy nem értékesítheti, nem adhatja át másnak. Amennyiben az önkormányzat tudomására jut, hogy egy jogosult elidegeníti a kapott tűzifát a következő évi tüzelőtámogatásból ki kell zárni.

(5)A tüzelőtámogatás során kiosztható fa mennyiségének értékét az éves költségvetési rendeletben meg kell tervezni, az így betervezett összeg mértékéig állapítható meg tüzelőtámogatás. Az adott évre betervezett támogatási összeget a teljes támogatási időszakban kell felhasználni, tehát a költségvetési évben fel nem használt előirányzat kötött felhasználású előirányzatként kerül elszámolásra a következő év költségvetésében.

(6)A költségvetési rendeletben fedezettel nem rendelkező tüzelőtámogatás iránti kérelmet el kell utasítani.

(7)A támogatás iránti kérelmet e rendelet 5. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.


Köztemetés


9.§


Az önkormányzat az Szt. 48.§-ában meghatározott szabályok szerint gondoskodik az elhunyt személy közköltségen, - ha jogszabály másként nem rendelkezik – a településen szokásos legolcsóbb temetéssel történő eltemettetéséről.

a) A képviselő-testület az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesítheti, ha az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre jutó havi nettó átlag jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.

b) Az eltemettetésre köteles személy kérelmére a közköltségen történt temetés költségének részletekben történő megfizetése engedélyezhető a kötelezett szociális körülményeire tekintettel. A részletfizetés engedélyezésének maximális időtartama 12 hónap.


Gyógyszertámogatás


10.§


(1)Gyógyszertámogatásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét nem haladja meg, és havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át, továbbá közgyógyellátásban nem részesül és a gyógyszerek költségének viselése saját vagy a családja létfenntartását veszélyeztetik.

(2)Annak igazolására, hogy a kérelmező közgyógyellátásra nem jogosult, a járási hivatal jogerős elutasító határozatát kell csatolni, amely nem lehet három hónapnál régebbi.

(3)A gyógyszertámogatás összege havi 1.000 forinttól 8000 forintig állapítható meg.

(4)A gyógyszertámogatást eseti jelleggel, vagy rendszeresen, legfeljebb egy évre lehet megállapítani.

(5)A gyógyszertámogatás iránti kérelem benyújtásakor igazolni kell a betegséget, valamint a rászorultságot.

(6)Ha az adott kérelmező családjában életveszély áll fenn, egyedi elbírálásban részesülhet.

(7)A támogatás iránti kérelmet e rendelet 6. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.



Önkormányzati kölcsön


11.§


(1)Az 5. § (1) bekezdésben meghatározott jogosultsági feltételek fennállása esetén az önkormányzati segély pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő, kamatmentes kölcsönként is nyújtható. A kölcsön kizárólag az ivóvíz és szennyvíz bekötésekhez kedvezményként nyújtható. A kölcsön összege nem haladhatja meg az 100.000 Ft-ot.

(2)Az önkormányzati segély kölcsön formájában legfeljebb 8 hónapos futamidőre nyújtható, a kölcsönnyújtás egyéb feltételeit a polgármester kölcsönszerződésben rögzíti.

(3)Az önkormányzati segélyként nyújtott kamatmentes kölcsön iránti kérelmet a polgármesternél kell előterjeszteni.

(4)A polgármester a Hivatal települési támogatással foglalkozó ügyintézőjét felhívja a kérelmező jogosultsági feltételeinek vizsgálatára, környezettanulmány készítésére, a szükséges igazolások kérelmezőtől történő beszerzésére. A kölcsön nyújtásának további feltétele annak vizsgálata, hogy a kérelemben felsorolt indokok ténylegesen fennállnak és a becsatolt bizonyítékok alátámasztják a kérelmező jogosultságot megalapozó rendkívüli élethelyzetét. A kérelmezőnek nyilatkoznia kell a kérelem benyújtásakor vele egy háztartásban élő személyek számáról. Kérelmező és a kérelem benyújtásakor vele egy háztartásban élő személyek nem részesülhetnek semmilyen pénzbeli és természetbeli ellátásban az Önkormányzattól, ameddig a kölcsönt vissza nem fizették.


(5)A polgármester a Hivatal által elvégzett vizsgálatot követően dönt a kölcsön folyósításáról, meghatározza a kölcsön összegét, a kifizetés és a visszafizetés módját és határidejét.


(6) A kölcsön összegének kifizetéséről és a visszafizetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáról a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási és Adóügyi Osztály gondoskodik.


(7)A költségvetésben az önkormányzati segélyként nyújtott kamatmentes kölcsönt elkülönülten kell kezelni.


(8)A támogatás iránti kérelmet e rendelet 2. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.


12.§


Záró rendelkezés


Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszíti a Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2016.(VIII.25.) számú önkormányzati rendelete.






            Herczeg Zsolt                                                                                                            dr. Enyedi Mihály

            polgármester                                                                                                                       jegyző


  1. számú melléklet


Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ................................................................................................................................................................

Születési neve: ......................................................................................................................................................

Anyja neve: ...........................................................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .....................................................................................................................................

Lakóhely: ..............................................................................................................................................................

Tartózkodási hely: .................................................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................................................

II. A kérelmező és a vele együttélő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ............................. város/község .......................................... út/utca............. hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..............., a szerzés ideje: .............. év. Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen / nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ........................... város/község ......................................... út/utca ............ hsz. alapterülete: ............ m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ............ év. Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ........... címe: .......................... város/község............................... út/utca .......... hsz. alapterülete: ........ m2, tulajdoni hányad: ........, a szerzés ideje: ........... év. Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: ................. címe: ......................................... város/község, tulajdoni hányad: ................, a szerzés ideje: ................ év. Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft


B. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű:

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje: ............................................................. Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje: ............................................................. Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.


Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap


................................................

aláírás


Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

*   Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltűnt



  1. számú melléklet


KÉRELEM


Rendkívüli települési támogatásra


Kérelmező neve: ………………………………………………………………………………

Születési neve : .……………………….………………………………………………………..

Anyja neve: ………………………………………….    Családi állapota:……………………..

Születési helye, ideje (év, hó, nap):,…………………………………………………………….

Lakóhely:…………………………………………………………..…………………………....

Tartózkodási hely:…………………………………………………………..…………………..

TAJ száma:………………………………………………………………………………………

Telefonszám/elérhetőség (kitöltése önkéntes): …………………………………………………

A rendkívüli helyzet amire a rendkívüli települési támogatást kéri:

a) hozzátartozó halála,

b) betegség miatt bekövetkezett hosszabb gyógyintézeti kezelés,

c) közgyógyellátásra nem jogosult gyermek akut betegsége,

d) a gyermek családba maradása, vagy családba visszahelyezése,

e) elemi kár elhárítása,

f) bűncselekmény miatt áldozattá válás.

 (Kérjük a megfelelő pontot bekarikázni)

Kérjük, ide azokat az okokat, krízishelyzeteket írja le, amivel kérelmét indokolja:

………………………………………………………………………………………………..….


……………………………………………….......................................................................


…………………………………………………………………………………………………...


………………………………………………………………………………………..………….


……………………………………………………………………………………………..…….


*Kijelentem, hogy életvitelszerűen:

lakóhelyemen élek                                        tartózkodási helyemen élek


* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Kérelmező családtagjainak személyi adatai:


Név

(születési név)

Születési helye, ideje (év, hó, nap)

Anyja neve

Hozzátartozói minősége

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1.






2.






3.






4.






5.






6.






7.






8.






9.






10.






 Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó

ebből: közfoglalkoztatásból származó













2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások







4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







6.

Egyéb jövedelem







7.

Összes jövedelem








Egy főre jutó jövedelem:_______________________Ft



Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: Mezőtúr,.......................................


                                                                                                              ………………………………………

                                                                                kérelmező aláírása




NYILATKOZAT



Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy


  • egyedülálló vagyok / nem vagyok,*


  • gyermeke(i)m után ________Ft tartásdíjat kapok / tartásdíjat nem kapok,


  • nem vagyok regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezem,


  • házastársam, élettársam, ______________________ nincsen regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezik.



  • __________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________




Mezőtúr, ________év ________ hó ________ nap



______________________________________

aláírás




3.számú melléklet


KÉRELEM

temetési segély megállapítására


  1. Személyi adatok


Név: ___________________________________________________________________________


Születési név: ____________________________________________________________________


Születési helye, ideje: ______________________________________________________________


Anyja neve: ______________________________________________________________________


TAJ szám: _______________________________________________________________________


Állampolgársága:        ______________________________________________________________


Az állampolgárság igazolására felhasznált okmány: Szig. vagy egyéb:______________________


Lakóhelye (PIR):        _______________ Település neve: ________________________________


közterület (út, utca, tér): ___________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Tartózkodási helye (PIR): _______________ Település neve: _____________________________


közterület (út, utca, tér):____________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó



Kérem, hogy részemre a temetési segélyt szíveskedjenek megállapítani.


Szociális rászorultságomra vonatkozó adataim nyilatkozataként az adatfelvételi lap további részében leírtakat rendelkezésükre bocsátom.


Tudomásul veszem, hogy nyilatkozataimért a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 17. §-ban foglaltaknak megfelelően felelősséggel tartozom.


Tudomásul veszem továbbá azt is, hogy adataim bekerülnek a szociális ellátásban részesülők nyilvántartásába.


Mezőtúr, ________ év ________ hó ________ nap


_____________________

kérelmező aláírása

* Megfelelő aláhúzandó!






NYILATKOZAT



Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy


  • egyedülálló vagyok / nem vagyok,*


  • gyermeke(i)m után ________Ft tartásdíjat kapok / tartásdíjat nem kapok,


  • nem vagyok regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezem,


  • házastársam, élettársam, ______________________ nincsen regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezik.



  • __________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________




Mezőtúr, ________év ________ hó ________ nap



______________________________________

aláírás







  • NYILATKOZAT


  1. A családban a nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: ______________________
  2. A nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók adatai:



Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ

- házastársa / élettársa





- gyermekei



































Jövedelmi adatok


A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs/élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre / foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz








2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem







3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás) korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás







4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)







5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás







6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések, stb.)







7. A család összes nettó jövedelme







8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)








Egy főre jutó jövedelem összege: ___________________________________________





4.számú melléklet


KÉRELEM

lakhatási támogatás megállapítására


  1. Személyi adatok


Név:    ______________________________________________________________________


Születési név: ________________________________________________________________


Születési helye, ideje: __________________________________________________________


Anyja neve: __________________________________________________________________


TAJ szám: ___________________________________________________________________


Állampolgársága: ______________________________________________________________

           

Az állampolgárság igazolására felhasznált okmány: Szig. vagy egyéb:_____________________


Lakóhelye (PIR): _______________ Település neve: _____________________________


közterület (út, utca, tér): __________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Tartózkodási helye (PIR): _______________ Település neve: _____________________________


közterület (út, utca, tér):__________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Kérem, hogy részemre lakhatási támogatást szíveskedjenek megállapítani.


Szociális rászorultságomra vonatkozó adataim nyilatkozataként az adatfelvételi lap további részében leírtakat rendelkezésükre bocsátom.


Tudomásul veszem, hogy nyilatkozataimért a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 17. §-ban foglaltaknak megfelelően felelősséggel tartozom.


Tudomásul veszem továbbá azt is, hogy adataim bekerülnek a szociális ellátásban részesülők nyilvántartásába.


Mezőtúr, ________ év ________ hó ________ nap


__________________________

kérelmező aláírása



* Megfelelő aláhúzandó!


  • NYILATKOZAT


  1. A családban a nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: ______________________
  2. A nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók adatai:



Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ

- házastársa / élettársa





- gyermekei



































Jövedelmi adatok


A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs/élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre / foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz








2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem







3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás) korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás







4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)







5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás







6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések, stb.)







7. A család összes nettó jövedelme







8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)








Egy főre jutó jövedelem összege: ___________________________________________




                                      5.számú melléklet



KÉRELEM

tüzelő támogatás megállapítására


  1. Személyi adatok


Név:                                        __________________________________________________________


Születési név:                          __________________________________________________________


Születési helye, ideje:             __________________________________________________________


Anyja neve:                            __________________________________________________________


TAJ szám:                               __________________________________________________________


Állampolgársága:                    __________________________________________________________

           

Az állampolgárság igazolására felhasznált okmány: Szig. vagy egyéb:____________________________


Lakóhelye (PIR):                    _______________ Település neve: _____________________________


közterület (út, utca, tér):          __________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Tartózkodási helye (PIR):       _______________ Település neve: _____________________________


közterület (út, utca, tér):          __________________________________________________ házszám


_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Kérem, hogy részemre tüzelő támogatást szíveskedjenek megállapítani.


Szociális rászorultságomra vonatkozó adataim nyilatkozataként az adatfelvételi lap további részében leírtakat rendelkezésükre bocsátom.


Tudomásul veszem, hogy nyilatkozataimért a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 17. §-ban foglaltaknak megfelelően felelősséggel tartozom.


Tudomásul veszem továbbá azt is, hogy adataim bekerülnek a szociális ellátásban részesülők nyilvántartásába.




Mezőtúr, ________ év ________ hó ________ nap

____________________________

kérelmező aláírása


* Megfelelő aláhúzandó!






NYILATKOZAT

tüzelő támogatáshoz



Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy



  • egyedülálló vagyok / nem vagyok,*


  • gyermeke(i)m után ___________ Ft tartásdíjat kapok / tartásdíjat nem kapok,


  • nem vagyok regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezem,


  • házastársam, élettársam, ______________________ nincsen regisztrálva a Járási Munkaügyi Szervnél, rendszeres munkavégzésből származó jövedelemmel nem rendelkezik.



  • ____________________________________________________________________________


____________________________________________________________________________


____________________________________________________________________________





Mezőtúr, ________év ________ hó ________ nap



______________________________________

aláírás



  • NYILATKOZAT


  1. A családban a nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: ______________________
  2. A nyilatkozat benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók adatai:



Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ

- házastársa / élettársa





- gyermekei



































Jövedelmi adatok


A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs/élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre / foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz








2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem







3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás) korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás







4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)







5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás







6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések, stb.)







7. A család összes nettó jövedelme







8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)








Egy főre jutó jövedelem összege: ___________________________________________



Az ingatlant használó jogcíme:* tulajdonos, főbérlő, albérlő, tárbérlő, ágyrajáró, családtag, szívességi lakáshasználó, egyéb:____________


Az ingatlan      szobáinak száma:________________________

alapterülete:____________________________

felszereltsége:*           víz,       villany,        gáz,        kuka.



Lakás hasznosításából jövedelemmel nem rendelkezem, lakásbérleti vagy tulajdonjogára vonatkozóan tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződés nem áll fenn.



Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.




Dátum: ……………………………….………..



…………………………………………………                                  a támogatást kérő aláírása







*Megfelelő aláhúzandó!”


                                     6.számú melléklet


KÉRELEM

Települési gyógyszertámogatás megállapításához


  1. Személyi adatok

Név:    ______________________________________________________________________

Születési név: ________________________________________________________________

Születési helye, ideje: __________________________________________________________

Anyja neve: __________________________________________________________________

TAJ szám: ___________________________________________________________________

Állampolgársága: _____________________________________________________________

Lakóhelye (PIR): _______________ Település neve: _________________________________

közterület (út, utca, tér): __________________________________________________ házszám

_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó

Tartózkodási helye (PIR): _______________ Település neve: _____________________________

közterület (út, utca, tér):__________________________________________________ házszám

_________ épület _________ lépcsőház _________ emelet ______ ajtó


Bankszámlaszám:                                                                       

Telefonszám:                                                                           


□     A segélymegállapításátazalábbiakbanmegnevezettgyermekem/gyermekeimrészérekérem:

…………..……………………………………………………………………….................................

Kérelmező / vagy akire a sagely megállapítását kérik közgyógyellátásban részesül-e (megfelelő aláhúzandó):

igen                                                                                            nem


2.) Kérelmezővel közös háztartásban élő személyek adatai:



Név

Születésihely, idő

Anyja neve

TAJ

házastársa / élettársa





gyermeke(i)



































3.) Kérelmező és családja jövedelme


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy családunk havi megélhetését az alábbi jövedelmek biztosítják:








A jövedelmektípusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs / élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre / foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz







2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem







3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás) korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás







4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családipótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)







5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás







6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések, stb.)







7. A család összes nettó jövedelme







8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)








Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.


Alulírott kijelentem, hogy amennyiben ügyemben fellebbezésre kerülsor, úgy azt a Képviselő-testület

NYILT             ZÁRT

ülésén tárgyalja meg (megfelelő aláhúzandó)

Mezőtúr, ____év _________hónap ____nap






kérelmező