Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 28/2003. (X. 13.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város sportjáról

Hatályos: 2004. 01. 01- 2005. 04. 10

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 28/2003. (X. 13.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város sportjáról

2004.01.01.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a magyar és az egyetemes emberi kultúra részeként elismerve a sport kiemelkedő jelentőségét az egészségmegőrzésben, az ifjúság erkölcsi-fizikai nevelésében, a közösségi magatartás kialakítása területén, a szabadidő eltöltésének társadalmilag is hasznos módjaként - az Alkotmány , a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvénnyel, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvénnyel és az Európai Sport Chartával összhangban - sportról szóló 2000. évi CXLV. tv. 61. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazása alapján a következő rendeletet alkotja:

Alapelvek

1. § (1) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) a testnevelés és sporttevékenység feltételeinek szabályozása során arra törekszik, hogy biztosítsa a közigazgatási területén lakó polgárok jogát a Magyar Köztársaság Alkotmánya 70/D. §-ában emberi alapjogként rögzített rendszeres testedzéshez. Az önkormányzat lehetőségeihez mérten mindent elkövet, hogy a város polgárai a jogukat minél szélesebb körben gyakorolhassák.

(2) Az önkormányzat a testnevelés és sport rendszerét úgy működteti, hogy értékei a lakosság minél szélesebb körében érvényesüljenek, hozzájárulva a lakosság egészségi állapotának megőrzéséhez, illetve javításához, továbbá a szabadidő hasznos eltöltéséhez.

(3) A testnevelés és sport részterületei egymással összefüggő és kölcsönhatásban álló egészet képeznek, egyik terület fejlesztése vagy elhanyagolása kihat a testkultúra egészére.

(4) A sport önszerveződésre épülő civil tevékenység, a kultúra része, szerves módon kapcsolódik a társadalom kulturális, gazdasági jelenségéhez.

(5) Az önkormányzat sporttal kapcsolatos tevékenysége során védeni és terjeszteni kívánja a sport erkölcsi és etikai alapjait.

A rendelet célja

2. § A rendelet célja, hogy:

a) a sport érdekében meghatározza Szolnok város közigazgatási területén azokat a feladatokat, amelyek a sport törvény és végrehajtása tárgyában kiadott rendeletekből adódóan a helyi önkormányzatra hárulnak;

b) megalapozza és létrehozza az önkormányzat sportkoncepciójának megvalósításához szükséges feltételrendszert és szerkezeti keretet adjon a sport támogatására rendelt források felhasználásának.

A rendelet hatálya

3. § A rendelet hatálya kiterjed:

a) az önkormányzat által kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatokra;

b) a sport támogatására rendelt önkormányzati pénzeszközök felhasználására;

c) az önkormányzat által fenntartott és működtetett sportszervezetre, sportlétesítményekre;

d) az önkormányzattal együttműködést igénylő és elfogadó, illetve az önkormányzat által támogatott testneveléssel és sporttal foglalkozó természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező társaságokra, gazdálkodó szervezetekre.

Az önkormányzat sporttal kapcsolatos feladatai

4. § (1) Az önkormányzat a vonatkozó jogszabályokkal összhangban - figyelemmel a város sportkoncepciójára - feladatának tekinti:

a) a sporttevékenység támogatását;

b) a sporttal foglalkozó helyi szervezetekkel való együttműködést;

c) a tulajdonában lévő sportlétesítmények fenntartását, működtetését ;

d) az önkormányzati iskolai sporttevékenység feltételeinek megteremtését;

e) az önkormányzati iskolai sportkörök működési feltételeinek biztosítását;

f) a lakosság minden rétegének ösztönzését a sportolásra;

g) a szabadidősport feltételeinek fejlesztését;

h) az egyéni sportteljesítmény javítása céljából az utánpótlás-nevelés támogatását, fejlesztését;

i) a sportlétesítmények fejlesztését, a hiányzó óvodai tornaszobák kialakítását, a hiányzó iskolai tornatermek építését, közterületi sportpályák építését, fejlesztését;

j) a közoktatás keretén belül szervezett városi úszásoktatás biztosítását;

k) a városi versenyrendszerek kialakításának, működtetésének segítését;

l) sportrendezvények lebonyolításának segítését;

m) városi szakszövetségek működésének segítését;

n) a nemzetközi sportkapcsolatokban való részvételt;

o) fogyatékosok sportjának támogatását.

(2) A lakosság egészségmegőrzése érdekében hosszú távon a sportfeladatok középpontjába a sportlétesítmények, közterületi sportpályák fenntartását és fejlesztését, az iskolai testnevelést és diáksportot, az utánpótlás-nevelést, valamint a szabadidősportot kell állítani, melyhez a finanszírozási prioritást fokozatosan biztosítani kell.

Az önkormányzat sportfeladat ellátásának struktúrája

5. § (1) Az önkormányzat sportfeladat ellátása érdekében az önkormányzati sportigazgatás, sportszabályzás, sportközszolgáltatás során az alábbi szervezeti, feladat-végrehajtási megosztást alkalmazza:

a közgyűlés, polgármester, alpolgármester(ek), bizottság(ok) sportigazgatással kapcsolatos feladatait az önkormányzat szervezeti és működési szabályzata határozza meg;

az önkormányzat számára a sporttörvényben előírt feladatok, a városi sportkoncepcióban, valamint e rendeletben meghatározott feladatok koordinálását, igazgatási, szervezési feladatait Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott szervezeti egység látja el;

az önkormányzat a tulajdonában lévő sportlétesítmények fenntartását, működtetését, a városi sportkoncepció idevonatkozó előírásai alapján meghatározott sportágakban az utánpótlás-nevelést, valamint a sportszervezési feladatokat a Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül látja el, az önkormányzat és a társaság között megkötött közhasznú szerződés, illetve bérleti szerződés szerint;

az iskolai testneveléssel és diáksporttal kapcsolatos önkormányzati feladatokat az oktatási intézmények, iskolai sportkörök, diáksport-egyesületek látják el.

A feladatellátás sporttámogatási kerete

6. § (1) A feladatellátásra vonatkozó sporttámogatás felosztási, támogatási keretei a következők:

a) Iskolai testnevelés és diáksport támogatása;

b) Szabadidősport események, programok támogatása;

c) Utánpótlás-nevelés támogatása;

d) Versenysport-, élsport működési célú támogatása;

e) Eredményességi támogatás;

f) Kiemelt szintű sportversenyek támogatása;

g) Fogyatékosok sporttevékenységének támogatása;

h) Önkormányzati tulajdonú sportlétesítmények fenntartása, működtetése és fejlesztése;

i) Sport Alap tartalék keretének felhasználása;

j) Sportfeladatok költségvetési előirányzata.

(2) A közgyűlés a Sport Alap feladatellátására az éves költségvetési keretében a támogatást biztosítja. Felhatalmazást kap az Egészségügyi és Sport Bizottság, hogy a Sport Alapból az (1) bekezdésben meghatározott támogatási keretek mellett más, egyéb sportcélú feladatra vonatkozó támogatási keret létrehozásáról döntsön.

Iskolai testnevelés és diáksport támogatása

7. § (1) A gyermekek egészségmegőrzése érdekében a mindennapos testnevelés megvalósítása céljából a kerettantervben rendelkezésre álló időkereten felül az 1-4. évfolyamon további heti 2,5 testnevelés órát kell az iskolák helyi tantervébe beépíteni, melyből az oktatási intézménynek a kötelező szabadon tervezhető keretből és a nem kötelező keretből összesen 1 órát kell biztosítani testnevelés órára, illetve a fenntartónak - a kerettanterv bevezetésével felmenő rendszerben - további heti 1,5 órát kell finanszírozni testnevelés órára.

(2) Az önkormányzat az Egészségügyi és Sport Bizottságon keresztül biztosítja a:

a) a Magyar Diáksport Szövetség által kiírt városi diáksport-versenyek megrendezésének;

b) diák-sportegyesületek, iskolai sportkörök diákolimpiai és tömegsport eredményességi pontrendszer szerinti;

c) az országos diákolimpiai bajnokok jutalmazásának, köszöntésének;

Sport Alapból történő támogatását.

(3) Az önkormányzat a tanulók egészségmegőrzése, a gyermekek testi képességének fejlesztése céljából az úszás, mint alapsportág minél jobb kihasználása érdekében a Kanizsa Tivadar Városi Tanuszodában a közoktatás keretében történő úszásoktatást, úszás-foglalkozásokat biztosítja.

(4) A megyei, területi és országos szintű diáksport-versenyek szolnoki megrendezésének Sport Alapból történő önkormányzati támogatásáról az Egészségügyi és Sport Bizottság dönt a hozzá benyújtott kérelem alapján.

Szabadidősport támogatása

8. § (1) Az önkormányzat egyes városi szabadidősport események, programok Sport Alapból történő támogatását az Egészségügyi és Sport Bizottságán keresztül biztosítja, a város sportkoncepciójában elfogadott elvek alapján. A Sport Alapból történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Egészségügyi és Sport Bizottság dönt.

(2) Az önkormányzat az illetékességéhez tartozó közterületeket a városi szabadidősport eseményekhez biztosítja a közterületek rendeltetéstől eltérő használata engedélyezésének szabályozásáról szóló 20/1998. (X.1.) KR. számú rendelet alapján.

(3) Az önkormányzat a Szolnoki Sportcentrum Kht-val kötött közhasznú szerződés alapján segíti a szabadidősport események, programok megrendezését.

Utánpótlás-nevelés támogatása

9. § (1) Az önkormányzat a Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül - meghatározott sportágakban - biztosítja az utánpótlás-nevelést.

(2) A Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül működtetett szakosztályokról, sportágakról történő döntést - felvétel, megszüntetés - a társaság ügyvezető igazgatója az Egészségügyi és Sport Bizottság véleményének kikérésével, a polgármester jóváhagyásával hozza meg, melyet kezdeményezhet a Szolnoki Sportcentrum Kht. ügyvezető igazgatója, az Egészségügyi és Sport Bizottság, illetve szolnoki sportszervezet az Egészségügyi és Sport Bizottság megkeresésével.

(3) Szolnoki sportszervezet működési célú önkormányzati támogatásának megítélésekor kiemelten kell figyelembe venni a szervezet utánpótlás-nevelés területén végzett tevékenységét, az utánpótlás-nevelésének színvonalát, mind mennyiségi (rendszeresen sportolók száma), mind minőségi (elért versenysport eredmények) szempontból. Az önkormányzati támogatás megítélésekor meghatározható az utánpótlás-nevelésre fordítandó rész.

Versenysport, élsport működési célú támogatása

10. § (1) Az önkormányzat - a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok szerint - kérelem alapján, kiemelt és nem kiemelt sportágak, sportszervezetek kategóriában támogatja a szolnoki sportszervezetek működését.

(2) A kiemelt sportágak - sportszervezetek körét az Egészségügyi és Sport Bizottság - a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok alapján - évente állapítja meg.

(3) Támogatásban részesülhetnek csapat sportágak esetében az országos bajnokság első- vagy másodosztályában szereplő sportszervezetek, egyéni sportágak esetében az országos sportági szakszövetség, sportszövetség versenyrendszerében résztvevő sportolókat foglalkoztató sportszervezetek.

(4) A kiemelt sportágak- sportszervezetek esetén, évenként egy sportágban nemenként egy sportszervezet részesülhet kiemelt támogatásban. Egy sportszervezet éves szinten 7 millió Ft-ot meghaladó támogatásáról a közgyűlés dönt, mely előirányzat az alapítványok, nem saját intézmények támogatása című fejezetben szerepel.

(5) Kiemelt sportszervezet önkormányzati támogatásának pénzügyi kiutalása két egyenlő részletben történik. Első ütemben legkésőbb a tárgyév március 31-ig, második ütemben legkésőbb a tárgyév szeptember 30-ig.

(6) A Sport Alapból történő támogatásról az Egészségügyi és Sport Bizottság dönt a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok szerint.

(7) Az önkormányzat segíti a városi szakszövetségek, sportszövetségek megalakulását, működését.

(8) Az önkormányzat támogatja a lakosság rendszeres testmozgását segítő városi versenyrendszer működtetését. A Sport Alapból történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Egészségügyi és Sport Bizottság dönt.

(9) A támogatott sportszervezet a támogatást felnőtt korosztály esetén csak a versenyeztetéssel összefüggő kiadásokra (személyi kiadás nélkül) használhatja fel.

Eredményességi támogatás

11. § (1) Az önkormányzat támogatja a kiemelkedő eredményeket elért sportolókat, sportszervezeteket. Eredményességi támogatásban a sportág versenyrendszerében elért sporteredményt lehet elismerni.

(2) A magyar bajnokság kategóriában a sportág olimpiai, VB. és EB. versenyszámaiban elért eredményeket lehet elismerni. Nemzetközi versenyen az adott sportág nemzetközi szakszövetsége, sportszövetsége által rendezett európabajnokságon, világbajnokságon, bajnokcsapatok európa-kupáján, valamint az olimpián elért eredményeket lehet elismerni.

(3) Eredményességi támogatás csak a sporteredmény elérését követően, az azt igazoló versenyjegyzőkönyv hiteles másolatának, vagy az országos sportági szakszövetség, sportszövetség igazolásának benyújtásával adható.

(4) Az eredményességi támogatás részletes feltételeit olimpiai és nem olimpiai sportágak esetén e rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(5) Az eredményességi támogatásról szóló értesítő dokumentumot az önkormányzatot képviselő személy adja át ünnepélyes keretek között. A támogatás a várospolitikai szakfeladat terhére, a sportszervezethez kerül átutalásra eredményességi céltámogatás megjelöléssel legkésőbb a tárgyév december 15-ig.

Kiemelt sportversenyek támogatása

12. § (1) Az önkormányzat támogatja a Szolnokon lebonyolítandó országos, nemzetközi szintű, reprezentatív, jelentős nézettségre számot tartó sportversenyek megrendezését, amennyiben a sportrendezvény szerepel az országos, megyei, városi sportszövetség, sportági szakszövetség versenynaptárában.

(2) A Sport Alapból történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Egészségügyi és Sport Bizottság dönt.

Fogyatékosok sporttevékenységének támogatása

13. § Az önkormányzat a fogyatékosok sporttevékenységének Sport Alapból történő támogatását az Egészségügyi és Sport Bizottságán keresztül biztosítja a benyújtott kérelem alapján, a város sportkoncepciójában elfogadott elveknek megfelelően.

Sportlétesítmények fenntartása, működtetése és fejlesztése

14. § (1) Az önkormányzat fenntartja, működteti a tulajdonában álló sportlétesítményeket.

(2) Az önkormányzat fontos feladatának tekinti, hogy lehetőségeinek megfelelően a tulajdonában álló sportlétesítményeket és a közterületen lévő sportpályákat fejlessze, valamint új sportlétesítményeket, közterületen lévő sportpályákat építsen.

(3) A Szolnoki Sportcentrum Kht. által működtetett Városi Sportcsarnokot rendszeresen edzés és versenyzés céljából használó sportszervezetek köréről, a létesítményhasználat paramétereiről a Szolnoki Sportcentrum Kht. ügyvezető-igazgatója szakmai előterjesztése alapján Szolnok Megyei Jogú Város közgyűlése dönt.

Sport Alap tartalék keretének felhasználása

15. § (1) Az Egészségügyi és Sport Bizottság a Sport Alapon belül tartalék keretet határoz meg.

(2) Az (1) bekezdés szerinti tartalék keret az alábbi célokra használható fel:

a) előre nem tervezett sportesemény, sportverseny támogatása;

b) önhibáján kívül hátrányos helyzetbe került sportszervezet támogatása;

c) sportszervezet eredményességét, tevékenységét kiemelkedően fejlesztő, előre nem tervezhető kiadás finanszírozása;

d) egyéb sportcélú támogatás;

e) Sport Alap működtetésének költségei.

Sportfeladatok költségvetési előirányzata

16. § A Sportfeladatok keret összegét Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az éves költségvetésről szóló rendeletben állapítja meg.

Sportfinanszírozás, sportra fordítandó összeg

17. § (1) Az önkormányzati sportfinanszírozást a város költségvetésében a következő fő előirányzatok alkotják:

a) Szolnoki Sportcentrum Kht. támogatása;

b) Sport Alap;

c) Sport feladat;

d) Kanizsa Tivadar Városi Tanuszoda működtetésének, feladatellátásának önkormányzati támogatása - a Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola költségvetésén belül;

e) Alapítványok, nem saját intézmények fejezetben szereplő sportszervezetek önkormányzati támogatása;

f) Az előző a)-b)-c)-d)-e) pontokban nem szereplő, de az önkormányzati költségvetés részét képező sportcélú támogatás, kiadás.

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt keretek előirányzatáról Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletében dönt.

(3) Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése - figyelemmel e rendelet 4. § (2) bekezdésében foglaltakra - kifejezi azon szándékát, hogy az önkormányzati sportfinanszírozáson belül az iskolai testnevelésre és diáksportra, az utánpótlás-nevelésre, a szabadidősportra, valamint a sportlétesítmények, közterületi sportpályák fejlesztésére szánt összegek arányát növelni kell.

Szolnok Város Sportjáért díj alapítása és adományozásának rendje

18. § (1) Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a városunkban a sport területén kiemelkedő eredményt, szakmai tevékenységet végzők iránt érzett tisztelete, megbecsülése és elismerése jeléül Városi Sportdíjat (továbbiakban díj) alapít.

(2) A díj megnevezése - amely a plaketten és a díjat tanúsító oklevélen szerepel - Szolnok Város Sportjáért.

(3) A díj minden olyan személynek, közösségnek adományozható, aki Szolnok város sportéletében - a testkultúra, a sport által történő egészséges életmódra nevelés terén - kiemelkedő tevékenységet folytat, vagy folytatott.

(4) A díjat egy évben legfeljebb 2 személynek, vagy közösségnek lehet odaítélni. Megosztott díj kiadására csak a közösség és annak vezetője között van lehetőség.

(5) A díj adományozását javaslattétellel kezdeményezheti minden természetes és jogi személy, vagy közösség. A javaslatnak tartalmaznia kell a díjra méltónak tartott személy vagy közösség nevét, címét valamint az elismerni kívánt tevékenység ismertetését. A javaslatot minden év október 31-ig írásban kell eljuttatni a polgármesterhez.

(6) A javaslatot az e célra létrehozott bizottság véleményezi, melynek tagjai a közgyűlés Egészségügyi és Sport Bizottsága, és a Szolnoki Civil Kerekasztalok által delegált két fő. A bizottság véleményét a polgármester terjeszti döntés céljából legkésőbb a tárgyév utolsó közgyűlése elé.

(7) A díj plakettból, a díjat tanúsító oklevélből és pénzjutalomból áll, amelynek összege a mindenkori köztisztviselői illetményalap négyszerese. A díj a tárgyévet követően a Magyar Kultúra Napja városi ünnepi rendezvényen kerül átadásra.

(8) A díjazottak névsorát és az adományozás indoklását nyilvánosságra kell hozni.

(9) A díjazással kapcsolatos minden költséget az önkormányzat visel.

(10) A díjjal kapcsolatos ügyviteli feladatokat a polgármesteri hivatal látja el.

Értelmező rendelkezések

19. § A rendelet alkalmazásában a sportról szóló 2000. évi CXLV. törvény 88. § az irányadó, továbbá:

1. működési célú támogatásra jogosult: minden Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő, hivatalosan bejegyzett sporttevékenységet végző sportszervezet, illetve iskolai sportkör, ha a rendeletben megfogalmazott feltételeknek eleget tesz

2. kiemelt sportág, sportszervezet: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének Egészségügyi és Sport Bizottsága által meghatározott sportszervezet az elért eredmények, a város sportéletében betöltött szerep alapján.

3. versenyeztetési kiadások: nevezési díj, bírói, játékvezető díj, sportorvosi vizsgálat díja, felkészüléssel és versenyzéssel összefüggő utazási, szállás, étkezési költségek, felkészüléssel és versenyzéssel összefüggő sporteszközök beszerzésének, javításának költségei.

4. személyi kiadások: sportoló ösztöndíja, sportoló foglalkoztatásának költségei, felkészítő sportszakember (edző), a sportszervezet alkalmazásában lévő személy foglalkoztatásának költségei.

Záró rendelkezések

20. § (1) A Sport Alap hasznosításának és működésének szabályzatát e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(2) Jelen rendelet 2004. január 1-én lép hatályba.

1. melléklet a 28/2003. (X. 13.) önkormányzati rendelethez

Nemzetközi és hazai sportversenyek eredményességi támogatása

I. Olimpiai sportágak

1. Egyéni versenyek

adatok ezer forintban

Felnőtt

Junior, Ifjúsági

Helyezés

nemzetközi

Magyar

nemzetközi

olimpia

VB

EB

Bajnokság

VB

EB

I.

1.000,0

600,0

400,0

100,0

150,0

100,0

II.

800,0

400,0

300,0

-

100,0

75.0

III.

600,0

300,0

200,0

-

75,0

50,0

IV-VIII.

tárgyjutalom

tárgyjutalom

tárgyjutalom

-

tárgyjutalom

tárgyjutalom

2. Csapatversenyek

adatok ezer forintban

Helyezés

Bajnokcsapatok EK

Magyar Bajnokság

Felnőtt Magyar Kupa

Felnőtt

Junior/Ifjúsági

I.

2.000,0

1.500,0

500,0

1.000,0

II.

1.500,0

1.000,0

300,0

-

III.

1.000,0

750,0

200,0

-

II. Egyéb rendelkezések

1. Nem olimpiai sportágak világbajnokságán, európa-bajnokságán 1-8. helyezés, valamint Magyar Bajnoki cím esetén tárgyjutalomban részesül a sportoló.

2. Egyéni sportágak csapatversenyein elért eredmények támogatása az I.1. táblázatban szereplő helyezések alapján: világbajnokságon, európa-bajnokságon az egyéni versenyszám 50%-ának megfelelő támogatás, magyar bajnokságon tárgyjutalom.

3. Egyéni sportágban magyar bajnokságon évente egy eredményt támogat az önkormányzat.

4. Olimpiai sportág - csapatsport esetén a Magyar Nemzeti Válogatott tagjaként olimpián, világbajnokságon, európa-bajnokságon elért eredménynél a támogatás az I. 1. táblázatban szereplő összeg 50%-a.

5. E rendelet alkalmazásában eredményességi támogatásban, illetve tárgyjutalomban részesülő sportolók edzői tárgyjutalomban részesülnek.

2. melléklet a 28/2003. (X. 13.) önkormányzati rendelethez

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által költségvetésben jóváhagyott SPORT ALAP hasznosításának, működésének szabályzata

I. Az Alap célja:

Szolnok Megyei Jogú Városban folyó sporttevékenység támogatása, működési feltételeinek javítása. A támogatott konkrét célok az Egészségügyi és Sport Bizottság döntésétől függően évenként változhatnak e rendeletben foglaltak figyelembe vételével.

II. Az Alap pénzeszköze céljellegű előirányzat, melynek maradványa nem vonható el.

III. Az Alap bevételi forrásai:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által évente a költségvetésben erre a feladatra jóváhagyott előirányzat.

2. Intézmények, vállalatok, egyéb gazdálkodó szervezetek és magánszemélyek közérdekű adományai.

IV. Sport Alap számláját az OTP Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatósága vezeti. Számlaszám: 820-05l574.

V. Az Alap felhasználása:

1. Az Alappal a Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének Egészségügyi és Sport Bizottsága rendelkezik. A bizottság döntése kialakításához külső szakértőket kérhet fel. A szakértői díj az Alapot terheli.

2. Az Alapból támogatás kérelemre, pályázat alapján, vagy célzott támogatás formájában adható. A támogatás vissza nem térítendő formában biztosítandó.

3. Az Alap felhasználására vonatkozó előterjesztést és a végrehajtásról szóló beszámolót a Bizottság elnöke terjeszti a bizottság elé. A szerződésnek tartalmazni kell az arra való felhívást, hogy a kérelem, vagy pályázat útján elnyert támogatás felhasználásáról a szerződésben meghatározott időpontig a bizottságnak és a hivatalnak el kell számolni. Az elszámolás késedelmes teljesítése a későbbi támogatásból való kizárást eredményezi, esetleg a bizottság a pályázati összeg visszafizetését rendeli el.

A bizottsági döntés alapján történő pénzügyi kötelezettségvállalás, érvényesítés, utalványozás, ellenjegyzés rendjét a mindenkor hatályos polgármesteri - jegyzői együttes utasítás határozza meg.

VI. Az Alapból történő támogatás kérelem benyújtása esetén:

1. A támogatásra jogosult igényét „sporttámogatási kérelem” formájában az Egészségügyi és Sport Bizottsághoz címzetten, a Polgármesteri Hivatal Humán Közszolgáltatások Főosztálya Ifjúsági, Sport és Társadalmi Kapcsolatok Osztályánál előterjesztve kell benyújtatni.

2. A sportszervezet működési célú támogatási kérelmének tartalmaznia kell:

a) kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát, az illetékes bíróság nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős végzésének másolatát;

c) a sportági szakszövetségnél, sportszövetségnél igazolt versenyzők számát korosztályi és nemenkénti bontásban;

d) edzőként alkalmazottak számát képesítés megjelölésével;

e) a magyar és nemzetközi versenyrendszerben elért eredmények, helyezések bemutatását, a nemzeti válogatott sportolók korcsoportonkénti felsorolását;

f) az utánpótlás-nevelő tevékenységének bemutatását;

g) a kérelmező előző évi költségvetését a bevételek és kiadások bemutatásával;

h) a tárgyév tervezett költségvetését a bevételek - külön megjelölve az igényelt önkormányzati támogatás összegét - és kiadások bemutatásával;

i) a tárgyév versenynaptárát;

j) az előző év rövid szakmai értékelését.

3. A kiemelt sportversenyek támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát, az illetékes bíróság nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős végzésének másolatát;

c) a sportrendezvény megnevezését, időpontjának helyének megjelölését;

d) a rendezvényen résztvevő csapatok, sportolók várható létszámát, a várható nézőszámot;

e) a rendezvény rövid szakmai bemutatását;

f) a sportrendezvény költségvetés-tervezetét, külön megjelölve az igényelt önkormányzati támogatás összegét;

g) a sportrendezvény lebonyolításáért, elszámolásáért felelős személy nevét, címét.

4. Szabadidősport esemény, program támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát;

c) a szabadidősport esemény, program megnevezését, időpontjának, helyének megjelölését;

d) a sportprogram szakmai-tartalmi bemutatását;

e) az aktívan résztvevők várható számát, amennyiben jellemző és lehetséges, a résztvevők korosztályi, nemenkénti bemutatását;

f) a sportprogram költségvetés-tervezetét, külön megjelölve az igényelt önkormányzati támogatás összegét;

g) a sportesemény lebonyolításáért, elszámolásáért felelős személy nevét, címét.

5. Fogyatékosok sporttevékenysége támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

a kérelmező bankszámla számát, adószámát;

az igényjogosultságot bizonyító dokumentum alapján a fogyatékosság, betegség leírását;

az igényjogosultságot igazoló hivatalos dokumentumot vagy annak másolatát;

a sporttevékenység leírását, jellemzését;

az igényelt önkormányzati támogatás összegét, felhasználásának részletezését;

speciális szervezet esetében hány fő és milyen rendszerességgel végez testmozgást szervezett keretek között.

6. A kérelmek benyújtásának időpontja:

a) működési célú támogatási kérelem, sportrendezvény támogatási kérelem, fogyatékosok sporttevékenységének támogatási kérelme esetén a tárgyév január 15-ig;

b) szabadidősport esemény támogatási kérelem esetén a tárgyév első félévében megszervezésre kerülő programoknál január 15-ig, a második félévben megszervezésre kerülő programok esetében május 15-ig;

c) tartalék keret terhére történő támogatás esetén a rendezvényt megelőzően legalább 30 nappal;

7. Az Alap meghatározott részéből pályázat útján történő támogatás is biztosítható az Egészségügyi és Sport Bizottság döntése alapján. A pályázatot - a bizottság által elfogadott - nyilvánosan meghirdetett pályázati felhívás alapján, pályázati adatlapon lehet benyújtani. A hirdetési díj az Alapot terheli.

VII. A sporttámogatás engedélyezése

1. Sporttámogatás abban az esetben engedélyezhető, ha :

a) a támogatás felhasználása kizárólag a sport céljait szolgálja;

b) a támogatást a rendeletben meghatározott módon és időben kérelmezték;

c) a támogatást kérő szervezet legkésőbb a tárgyév január 15-ig elszámol az előző évben kapott önkormányzati támogatás cél szerinti felhasználásáról;

d) a támogatandó eleget tett az adatszolgáltatási kötelezettségének;

e) a támogatandó felelősséget vállal az általa szolgáltatott adatok valódiságáért és biztosítja az önkormányzati támogatás felhasználásának ellenőrizhetőségét;

f) az önkormányzati támogatás mértéke a tárgyévben nem haladhatja meg az előző év sportcélú összes bevételének 50%-át.

2. A Sport Alapból történő támogatás kifizetését az Egészségügyi és Sport Bizottság időlegesen felfüggesztheti, vagy visszavonhatja, amennyiben a támogatási kérelemben meghatározott célok, illetve feltételek megváltoztak vagy megszűntek. A támogatás más, az eredetitől eltérő célú felhasználását a bizottság engedélyezheti.

3. Amennyiben a támogatott a támogatás felhasználási célját hozzájárulás nélkül megváltoztatta, vagy a felhasználás nem felel meg a támogatási szerződésben foglalt feltételeknek, a támogatást az Egészségügyi és Sport Bizottság döntése alapján vissza kell fizetni.

VIII. Az Alap működésével összefüggő adminisztrációs - a döntés-előkészítésből és végrehajtásból adódó - feladatokat a polgármesteri hivatal végzi. A bizottság kérésére közreműködik szakértők felkérésében. Összegyűjti a kérelmeket és pályázatokat, feldolgozva továbbítja az Egészségügyi és Sport Bizottsághoz, melyekről a bizottság lehetőségeihez mérten a legközelebbi ülésén dönt. Jegyzőkönyvben rögzíti a bizottság döntését. Az Alapból történő támogatásokkal kapcsolatos szerződések, megállapodások tervezeteit elkészíti.

A pénzügyi és okmányfegyelemnek megfelelően bonyolítja és nyilvántartja az Alap pénzforgalmát. Elszámoltatja az Alapból támogatásban részesülteket, biztosítja az információt az elszámolásokról, elkészíti a felhasználásról szóló beszámolót. A bizottság és a polgármesteri hivatal ellenőrzési jogkörében eljárva jogosult a támogatottnál a támogatás cél szerinti felhasználására vonatkozóan helyszíni ellenőrzést is végezni, a bizonylatokba betekinteni, a bizottság előtti személyes beszámoltatás mellett.