Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelete

a kommunális célú távhő- és melegvíz szolgáltatásról

Hatályos: 2025. 08. 01

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelete

a kommunális célú távhő- és melegvíz szolgáltatásról

2025.08.01.

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 6. § (2) bekezdés a)-g) és j) pontjaiban, a 41. § (1) bekezdésében, 43. § (2) és (3) bekezdésében, 44. § (1) bekezdésében, 46. § (1) bekezdésében, 47. §-ában, 50. § (3) bekezdésében, 51. § (3) bekezdésében, 52. § (2) bekezdésében, 60. § (3) bekezdésében, a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII.15.) Korm. rendelet 3. melléklete 18.1, 18.5 és 22.1 pontjában és 8. melléklete E. pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 20. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén kommunális célú távhőszolgáltatást végző szolgáltatóra (továbbiakban: távhőszolgáltató, ill. szolgáltató) és e szolgáltató által a távhőszolgáltatással ellátott, vagy a távhőszolgáltatást igénylő épületek tulajdonosaira, használóira és kezelőire.

Értelmező rendelkezések

2. § (1)2 E rendelet alkalmazásában a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban: Tszt.) 3.§ -ában, a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII.15.) Korm. rendelet (a továbbiakban Vhr.) 17/A.§-ában, valamint a Vhr. 3. mellékletét képező Távhőszolgáltatási Közszolgáltatási Szabályzat (a továbbiakban Tksz.) 2.1-2.1.8 pontjaiban meghatározott fogalmakon túlmenően:

a) A Szolnok város közigazgatási területén biztosított távhőenergia szolgáltatáson belül az ellátás módja és célja szerint megkülönböztetünk

aa) Hőátalakítás nélküli távhőenergia szolgáltatást, amely szolgáltatói, vagy felhasználói hőközponti hőátalakító berendezés (hőcserélő) nélkül biztosított fűtési célú és melegvíz szolgáltatás,

ab) Hőátalakítással megvalósuló távhőenergia szolgáltatást, amely lehet

aba) szolgáltatói, vagy felhasználói hőközponti hőátalakító berendezésen (hőcserélőn) keresztül biztosított fűtési és hőátalakítás nélküli használati melegvíz szolgáltatás.

abb) szolgáltatói, vagy felhasználói hőközponti hőátalakító berendezésen (hőcserélőn) keresztül biztosított fűtési célú és vízfelmelegítés-szolgáltatás.

b)3

ba)4 Háztartási célú hőfelhasználást, amely magában foglalja a lakó- és vegyes használatú épületekben lévő lakások, továbbá a lakások rendeltetésszerű használatához tartozó helyiségek (lépcsőház, folyosó, mosókonyha, szárító, gyermekkocsi tároló, gépkocsi tároló, kapualj, központi berendezések helyiségei) fűtését és használati melegvíz ellátását.

bb) Nem háztartási célú hőfelhasználást, amely a b.a.) pontban nem említett felhasználási célokat jelenti.

c)5 Szolgáltatói mérő: a szolgáltatott távhő mennyiségének mérésére alkalmas, a szolgáltató tulajdonában lévő hitelesített mérőberendezés, mely a felhasználási hely csatlakozási pontján kerül felszerelésre abból a célból, hogy az általa mért értékek alapján a szolgáltató és a felhasználó elszámoljanak.

d) Felhasználói mérő: a felhasználó tulajdonában lévő hitelesített mérőberendezés, amely

- fűtésszolgáltatás esetében: a fogyasztás megosztására, illetve a szolgáltatói mérő ellenőrzésére,

- használati melegvíz szolgáltatás esetében: a fogyasztás elszámolására

szolgál.

e) Fűtési idény: az évnek az a szakasza, amelyben a szolgáltatónak a fűtési szolgáltatást folyamatosan biztosítani kell, minden év október 15-től következő év április 15-ig terjedő időszak.

f) Fűtési időszak: a fűtési idényt is magában foglaló adott naptári időszak, (minden év szeptember 15-től következő év május 15-ig) amelyben a szolgáltatónak a fűtés szolgáltatást

fa) a fűtési idény időszakában folyamatosan biztosítani kell,

fb) a fűtési idényen kívüli időszakában e rendelet 15. § (3), (4), (5) bekezdéseiben foglaltak szerint szakaszosan biztosítani kell, illetve folyamatosan rendelkezésre kell állni a fűtéshez szükséges energiával.

g) Fűtött helyiség: az a helyiség, lakás, (épületrész), amelyben fűtőtest vagy egyéb hőleadó berendezés, csővezeték, vagy a szomszédos helyiségekből - tervezés, létesítés során a méretezésnél figyelembe vett, és a hatályos szabványoknak megfelelő - átáramló hő biztosítja az e rendeletben előírt minőségi feltételeket.

h) Fűtött légtérfogat (lm3): a fűtött helyiség alapterületének és átlagos magasságának szorzata. Alapterületként kell figyelembe venni a belső falsíkok közötti, valamint a beépített szekrények által elfoglalt területet. Nem vehető figyelembe a falsíkokból kiugró falpillérek által elfoglalt területek, továbbá az éléskamra (kamraszekrény), a helyiségeknek a közművezeték védőburkolatai mögötti része.

ha) A lakóépületeknél és a vegyes célra használt lakóépületeknél a fűtött légtérfogat meghatározásánál a lakások fűtött légtérfogatán túlmenően figyelembe kell venni az alábbi területeket is, amennyiben e rendelet 2. § (1) bekezdés g) pontja szerint fűtött helyiségnek minősülnek:

- közös használatra szolgáló területként: mosókonyha, szárító, gyermekkocsi és kerékpártároló, szemétledobó, vagy tároló,

- közös használatra szolgáló lépcsőházterületként: zárt belépő, lépcsőház, zárt folyosó,

- egyéb területként: gépkocsi tároló, üzlet, műhely, rendelő, iroda, barkácsműhely, klubszoba, gondnoki iroda és a hozzátartozó helyiségek, valamint a lakások rendeltetésszerű használatához nem szükséges egyéb célra hasznosított helyiség.

i) Hőhordozó közeg: az a szolgáltatói berendezésben (primer hőhordozó közeg), illetve a felhasználói berendezésben (szekunder hőhordozó közeg) keringetett víz, mely alkalmas arra, hogy felmelegítése és lehűtése által a hőenergiát a hőtermelőtől az igénybevétel helyéig eljuttassa.

j) Kiegészítő fűtés: valamely fűtött helyiségben rendeltetésszerűen felszerelt, nem távhővel működő fűtőberendezés, amellyel együtt képes a felhasználói berendezés az MSZ 04-140/2. szabványban előírt helyiség hőmérséklet biztosítására.

k)6

l)7

m)8 Szerződés nélküli közszolgáltatási jogviszony: a Ptk. 198. § (3) bekezdése szerinti fogyasztás, mely esetében a szolgáltató szerződéses jogviszony nélkül, a jogszabály erejénél fogva is jogosult és kötelezett a szolgáltatás nyújtására és az igénybevevő pedig jogosult azt igénybe venni és köteles az ellenértékét megfizetni.

n)9 Szolgáltatás felfüggesztése: a felhasználó szerződésszegése esetében foganatosított szolgáltatói intézkedés, melynek következtében a szolgáltatás az épületrész egy részében, vagy egészében a közszolgáltatási jogviszony megtartása mellett megszüntetésre kerül.

o) Visszakapcsolás: olyan igénylő csatlakoztatása a szolgáltatói berendezéshez, vagy felhasználói berendezéshez, amely a távhőrendszerről korábban lekapcsolt épület, vagy épületrész ismételt bekapcsolását kéri.

Az önkormányzat ellátási kötelezettsége

3. § (1) Az önkormányzat az engedélyes(ek) útján köteles biztosítani a távhőszolgáltatásba bekapcsolt épületek távhőellátását, melynek érdekében a Tszt.6. §-ban foglaltakon túlmenően előzetes intézkedés keretében az alábbiak szerint intézkedik:

a) A települési önkormányzat a távhőszolgáltatásba bekapcsolt lakóépületek és vegyes célra használt épületek távhőellátását gazdasági társaság útján biztosítja.

b) A települési önkormányzat jogosult az üzemeltetést vállalkozásba adni. Az erre irányuló szerződés megkötéséhez, módosításához, illetve megszüntetéséhez Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének jóváhagyása szükséges.

c) Szolnok Megyei Jogú Város többszintes épületekkel beépített területein környezetvédelmi, azon belül elsősorban levegő-tisztaságvédelmi szempontok alapján elsődleges a távhőszolgáltatás fenntartása és fejlesztése.

d) Az c) pontban foglaltakkal összhangban távhőszolgáltató köteles ezeken a területeken az új vagy növekvő távhőigényeket kielégíteni.

(2) A szolgáltatói berendezést a szolgáltató, a felhasználói berendezést annak tulajdonosa üzemelteti, aki a fűtési és használati melegvíz igényének folyamatos és biztonságos kielégítése érdekében köteles az általa üzemeltetett berendezés állandó üzemképes állapotáról gondoskodni.

(3)10 A felhasználói berendezés tulajdonosa mindaddig köteles a felhasználói berendezést működőképes állapotban tartani, illetve a működéséről gondoskodni, e feltétel fennállásának ellenőrzését biztosítani, míg az épület bármely épületrésze vonatkozásában a távhőszolgáltatásra vonatkozó közszolgáltatási szerződés érvényben van.

(4) A szolgáltató jogosult előzetes értesítés mellett a távhőrendszer üzembiztonsága érdekében a nem általa üzemeltetett távhőszolgáltatási rendszerhez kapcsolódó berendezést ellenőrizni, és a megállapított hiányosságoknak meghatározott határidőn belül történő megszüntetését a lakóépület tulajdonosánál, vagy a felhasználó képviselőjénél, megbízottjánál kezdeményezni.

4. § (1)11 A szolgáltatói berendezés az önkormányzati törzsvagyon része.

(2) Az önkormányzati törzsvagyon működtetésére a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) A működtetésre létrehozott társaságnak a társasági forma és a működés tekintetében meg kell felelnie a Tszt. 19. §-ában foglalt szabályoknak is.

A közszolgáltatási jogviszony létrejötte12

5. § (1)13 A közszolgáltatás nyújtása és igénybe vétele jogi kereteit elsősorban közszolgáltatási szerződéssel kell biztosítani. A közszolgáltatási jogviszony létrehozásának részletes szabályait a Tszt. 36., 37., 38., 39. §-ai, továbbá a Tksz. 3.1.-12.5. pontjai tartalmazzák.

(2)14 Amennyiben a közszolgáltatási szerződés létrehozása a távhő tényleges igénybevevőjére is kiterjedően valamely ok miatt nem valósítható meg, de a közszolgáltatási szolgáltatás nyújtását a távhő igénybevevője igényli, vagy azt igénybe veszi, úgy a közszolgáltatási szolgáltatás jogi kereteit jelen jogszabály a Ptk. 198. § (3) és a Tszt. 37. § (5) bekezdései, továbbá a Tksz. 11. pontjában foglaltaknak megfelelően (közszolgáltatási szerződés nélküli jogviszony alapján) biztosítja.

A közszolgáltatási jogviszony tartalma15

6. § (1)16 A közszolgáltatási jogviszony általános szabályait (melyek valamennyi igénybevevő esetében változatlan tartalommal érvényesülnek és nem fűződnek közvetlenül egyes igénybevevők személyéhez) a szolgáltató által a hatályos jogszabályok (köztük jelen rendelet) szerint elkészített és a szolgáltatási engedélyt kiadó hatóság által jóváhagyott „Üzletszabályzat”-ban kell közzétenni.

(2) Az „Üzletszabályzat”-ot és annak módosítását a hatósági jóváhagyás előtt a fogyasztóvédelmi szervekkel véleményeztetni kell.

(3)17 A közszolgáltatási jogviszony speciális - közvetlenül a felhasználó személyéhez fűződő - feltételeit lakossági felhasználó esetében az általános közszolgáltatási szerződés, egyéb felhasználó esetében az egyedi közszolgáltatási szerződés tartalmazza.

(4)18 Az általános és egyedi közszolgáltatási szerződések feltételrendszerét („blanketta szerződés”) az „Üzletszabályzat”-ban kell közzétenni.

Közszolgáltatási szerződés19

7. § (1)20 A közszolgáltatási szerződés részletes tartalmi előírásait a Tksz. 9-12. pontjaiban foglaltak határozzák meg.

A jogviszony tartalmának módosítása

8. § (1)21 A közszolgáltatási szerződést a felek közös megegyezéssel módosíthatják. A szerződés módosítás során a Tksz. 9-12. pontjaiban foglalt tartalmi előírások betartásával kell eljárni. A felek közös megegyezéssel az "Üzletszabályzat"-ban foglalt feltételektől is eltérhetnek, ha ez az eltérés a többi felhasználó számára hátrányos következménnyel nem jár.

A szerződésszegés és következményei

9. § (1) A szolgáltató és felhasználó szerződésszegésének eseteit és következményeit a Tszt. 49. §; 50. §; 51. § tartalmazza.

Szabálytalan vételezés

10. §22 (1) A Tszt. 3. § n), továbbá a Tszt. 49. §-ában foglaltakon túlmenően szabálytalan vételezésnek minősül a felhasználói tulajdonú elszámolási melegvízmérő(k) beépítési kötelezettségének elmulasztása.

(2) Szabálytalan vételezés esetén szolgáltató a Tszt. 50. §; 51. § előírásai szerint köteles eljárni.

A szolgáltatás felfüggesztése

11. § (1)23 Szolgáltató a felhasználó, illetve díjfizető szerződésszegése miatt a közszolgáltatási szolgáltatást a közszolgáltatási jogviszony fenntartása mellett felfüggesztheti.

(2) A díjfizetési kötelezettség elmulasztása miatti szolgáltatás felfüggesztés szankció akkor alkalmazható, ha a felhasználó, illetve díjfizető díjfizetési kötelezettségének az írásbeli felszólításon megjelölt határidőig nem tesz eleget. Ez esetben a szolgáltatás felfüggesztése a díjhátralék kiegyenlítéséig hatályos.

(3) A szolgáltatás felfüggesztése során a Tszt. 50. § (6); 51. § (3) a), b), (6), (7), (8) b), (9) bekezdése szerint kell eljárni.

12. §

A jogviszony megszűnése

13. §24 A szerződéses jogviszony megszűnik a szerződés felmondásával. A közszolgáltatási szerződés felmondásának részletes szabályait a Tszt. 38. § (1)-(7); 50. § (1) f); 51. § (3) c) és (4) pontjai tartalmazzák.

A SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI

Minőségi feltételek

14. § (1)25 Távhőellátás keretében a fűtési szolgáltatást úgy kell teljesíteni, hogy az emberi tartózkodás céljára szolgáló fűtött helyiségek belső hőmérséklete naponta 8-20 óra között az összes helyiség hőmérsékleti átlagában legalább +22 C fok legyen.

(2) Használati melegvíz szolgáltatás esetében a szolgáltatás teljes időtartama alatt az ellátott épület, épületrész helyiségeiben a kifolyóknál mérve max. 1 perc folyatást követően a használati melegvíz hőmérséklete ne legyen alacsonyabb, int 40oC mennyiségi korlátozás nélkül.

Szolgáltatási időszakok

15. § (1) Szolgáltató fűtési idényben köteles a távfűtés szolgáltatást a minőségi feltételek között meghatározott jellemzők biztosításával folyamatosan fenntartani.

(2) Szolgáltató köteles a fűtési időszak fűtési idényen kívüli részében a felhasználók részére rendelkezésre állni.

(3) A (2) bekezdés szerinti időszakban a fűtést:

a) a felhasználók és a szolgáltató eltérő megállapodása hiányában városi szinten meg kell kezdeni, ha a napi átlaghőmérséklet 10oC alá csökken, vagy két egymást követő napon át 12oC alatt marad.

b)26 a felhasználók megrendelése alapján biztosítani kell, amennyiben a szolgáltató ezzel kapcsolatos feltételeit elfogadják.

(4)27 A (3) bekezdés a.) pontja szerinti esetben a felhasználók és a szolgáltató eltérő megállapodási feltételeit a felhasználók és a szolgáltató között az épületek távhőenergiával történő ellátására kötött hőenergia szolgáltatási szerződésben kell rögzíteni.

(5)28 A (3) bekezdés b.) pontja szerinti esetben szolgáltató akkor köteles a fűtés szolgáltatást megkezdeni, illetve biztosítani, amennyiben az egyes fűtőművi körzetekben a távhőszolgáltatásba bekapcsolt épületek fűtött légtérfogata minimum 50%-ában a felhasználók egyidejűleg, legalább 24 órán keresztül igénybe veszik azt.

(6) A használati melegvíz szolgáltatást a minőségi feltételek között előírt módon és mértékben egész évben biztosítani kell.

A távhőszolgáltatás szüneteltetése, korlátozása

16. § (1) A szolgáltató jogosult a Tszt. 40. §, 41. §, 42. §-ai és a Vhr. 16. §, 17. §-ban foglaltak szerint a szolgáltatását szüneteltetni, korlátozni.

(2) Szolgáltató lehetőség szerint a szüneteltetés, korlátozás előtt, vagy azzal egyidejűleg köteles Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát és az érintett felhasználókat a távhőszolgáltatás korlátozási rendjéről tájékoztatni.

(3) A Szolnok városi távhőrendszerekben a szolgáltatás korlátozás rendje elvi meghatározásának sorrendje a következő:

I. fokozat: termelő, közellátásban részt nem vevő gazdasági társaságok, vállalkozások felhasználási helyei
II. fokozat: közellátásban résztvevő egészségügyi és oktatási intézmények felhasználási helyei
III. fokozat: lakossági felhasználók felhasználási helyei
(4) A Szolnok városi távhőrendszerekben a szolgáltatás korlátozásának felhasználási helyenkénti sorrendjét jelen rendelet 4. sz. melléklete tartalmazza.

SZOLGÁLTATÁSI DÍJAK MEGÁLLAPÍTÁSÁNAK ÉS ALKALMAZÁSÁNAK RÉSZLETES SZABÁLYAI

Díjak megállapítása

17. §29 (1) Az egyéb felhasználóknak nyújtott távhőszolgáltatás (fűtés és használati melegvíz) legmagasabb díját az önkormányzat előzetes tájékoztatása mellett a távhőszolgáltató állapítja meg.

(2) A távhőellátás keretében, jelen rendelet szerinti minőségi feltételek mellett nyújtott használati melegvíz szolgáltatáshoz felhasznált közműves ivóvíz felmelegítéséhez szükséges fajlagos hőmennyiség: 0,23 GJ/vm3. Szolgáltató a használati melegvíz szolgáltatás díjának számlázása során ezen meghatározott értéket köteles alkalmazni.

A díjak mértéke és tartalma

18. § (1) A felhasználók által fizetendő díjak:

a) alapdíjak

aa) fűtési alapdíj (Ft/lm3,év),

ab) használati melegvíz alapdíj (Ft/vm3).

b)30 hődíj (Ft/GJ).

(2)31

(3)32

(4)33 Az alapdíj tartalmazza:

a) a távhőszolgáltató üzemeltetésében lévő (az önkormányzati törzsvagyon részét képező) szolgáltatói berendezések hőköltség nélküli üzemeltetési és fenntartási költségeit,

b) fejlesztési forrást,

c) nyereséget.

(5)34

(6)35 A hődíj tartalmazza

a) a távhőszolgáltató által előállított távhő tüzelőanyag költségét,

b) a számítással meghatározott hálózati hőveszteség költségét.

Díjalkalmazási feltételek

19. §36 A felhasználók

a) fűtés szolgáltatás esetében a felhasználási helyen mért és átvett távhőért fűtési alapdíjat (Ft/lm3,év) és hődíjat (Ft/GJ),

b) használati melegvíz szolgáltatás esetében a felhasználási helyen mért és átvett használati melegvízért használati melegvíz alapdíjat (Ft/vm3), és hődíjat (Ft/GJ), továbbá közvetített szolgáltatásként víz- és csatorna díjat (Ft/vm3) fizetnek.

20. § (1)37 A szolgáltatással ellátott lakóépületben és a vegyes használatú épületben a felhasználók a közszolgáltatási szerződésben, vagy az Üzletszabályzatban meghatározott módon:

a) fűtés szolgáltatás esetében

- az éves alapdíj 1/12 részét havonta, tárgyhó utolsó napjáig fizetik meg,
- az előző mért időszak fogyasztása alapján a szolgáltatóval közösen megállapított hődíj előleget tárgyhó utolsó napjáig fizetik meg, majd mért fogyasztásuk alapján évente egyszer elszámolnak,
b) használati melegvíz szolgáltatás esetében
- az előző mért időszak fogyasztása alapján a szolgáltatóval közösen megállapított alapdíj és hődíj előleget tárgyhó utolsó napjáig fizetik meg, majd mért fogyasztásuk alapján évente kétszer elszámolnak.
(2) 38 A szolgáltatással ellátott, (1) pontban nem említett épületben a felhasználók:
a) fűtés szolgáltatás esetében
- az éves alapdíj 1/12 részét havonta fizetik meg,
- mért fogyasztásuk hődíját a tárgyhónapot követő hónapban fizetik meg,
b) használati melegvíz szolgáltatás esetében
- mért fogyasztásuk alapdíját és hődíját a tárgyhónapot követő hónapban fizetik meg.

21. §39

22. §40

Csökkentett mértékű szolgáltatás41

22/A. § (1) Épületrészenkénti mérés esetén, ha a díjfizetés kötelezettje, a szolgáltató - igazolható módon tett - írásbeli felszólítása ellenére, a távhőszolgáltatás díját az esedékesség lejártát követő 60 napon belül nem fizeti meg, részére csökkentett mértékű szolgáltatás nyújtható.

(2) A távhőszolgáltató csökkentett szolgáltatásként a felhasználási hely közszolgáltatási szerződés szerinti fűtési célú hőellátáshoz szükséges hőmennyiség legalább 50%-át köteles biztosítani, míg a használati melegvíz-szolgáltatás teljes mértékben felfüggeszthető.

Díjmegosztás és elszámolás

23. § (1)42 Szolgáltató a felhasználókat terhelő költségek megosztása során a Tszt. 44. § továbbá a Tksz. 19.1; 19.2; 19.3; 19.4; 19.5; 19.6; 20.1; 20.2 pontjaiban, továbbá a Vhr. 17/B. §-17/H. §-aiban foglaltaknak megfelelően köteles eljárni.

(2) A Tszt. 44. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, amennyiben az érdekeltek a díj megosztásában nem tudnak megállapodni, vagy a megosztás szabályaként az e rendeletben foglalt szabályokat választják az elszámolás során a felhasználási helyet ellátó hőközpontban, vagy hőfogadóban beépített főmérőn mért hőfogyasztást kell az elszámolás alapjául venni és ezen hőmennyiséget szolgáltató

a)43 fűtési költségosztók alkalmazásával a Vhr. 17/E.§-ában vagy 17/F.§-ában foglaltak szerint, vagy

b) fűtési költségosztók hiányában a felhasználási helyek fűtött légtérfogata arányában

ossza meg és számolja el a felhasználók részére.

(3)44

A díjfizető személye

24. §45 (1) Ha a távhőszolgáltatási díjat a felhasználók fizetik, díjfizetési kötelezettségük mindaddig fennáll, amíg a változást írásban be nem jelentik, amely egyben a közszolgáltatási szerződés megszűnését is jelenti. A bejelentést – a változást megalapozó szerződés vagy egyéb okirat bemutatásával – a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül, írásban kell megtenni. A bejelentést a régi és az új felhasználó is megteheti, annak tartalmaznia kell a változás időpontját is.

(2) A szolgáltató az új felhasználóval közszolgáltatási szerződést köt, amelyben a szolgáltatás kezdő időpontja a változás-bejelentésben megadott időpont, bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a változás bejelentésének a napját követő hónap első napja.

(3) Ha a távhőszolgáltatási díjat a díjfizetők fizetik, a személyükben bekövetkező változást az esemény bekövetkezésétől számított 15 napon belül írásban kell bejelenteniük. A változás a közszolgáltatási szerződés érvényességét nem érinti. A bejelentést – a változást megalapozó szerződés bemutatásával – a régi és az új díjfizető is megteheti. A bejelentésnek tartalmaznia kell a változás időpontját is.

Díjvisszatérítés

25. § (1) A díjvisszatérítés szankció alkalmazása során a Tszt. 50. §, 51. § (1) a) előírásai szerint kell eljárni.

(2) Ha a felhasználói berendezések műszaki állapota megfelelő, szolgáltatói szerződésszegésnek minősül a lakossági és egyéb felhasználóval szemben, ha a használati melegvíz hőmérséklete a kifolyónál, vételezési helyen egy perc használat után nem éri el a 40 Celsius fok hőmérsékletet. Ebben az esetben a díjvisszatérítés mértéke az átlagos vízhőmérséklet függvényében:

39 °C-nál a hődíj 10%-a

38 °C-nál a hődíj 20%-a

37 °C-nál a hődíj 30%-a

36 °C-nál a hődíj 50%-a

35 °C-nál és alatta a hődíj 100%-a,

A felhasználó ezen szolgáltatói szerződésszegés vonatkozásában a bejelentéstől számított 10 napon belül, visszamenőlegesen maximum 10 nap időtartamra a szerződésszegés megszüntetése (a felhasználó és szolgáltató által dokumentált) időpontjáig tarthat igényt a díjvisszatérítésre.

A felhasználó és a szolgáltató által fizetendő különös díjak és alkalmazási feltételeik

Pótdíj

26. § (1)46 A pótdíj szankció alkalmazása során a Tszt. 50. §, 51. § (2) bekezdés előírásai, valamint a szolgáltató Üzletszabályzatában foglaltak szerint kell eljárni.

(2) A pótdíj mértéke

a) fűtés szolgáltatás esetén az előző mért időszak alapján a szerződésszegés időszakára korrigáltan számított alapdíj és hődíj kétszerese,

b)47 használati melegvíz szolgáltatás esetében 15 m3 fogyasztással egyező összeg, ha

ba) a díjfizető a hitelesített mellékmérőt, költségosztót leszereli vagy

bb) a mellékmérő adatainak meghamisításával vagy a mellékmérő megkerülésével vizet vételez.

Kötbér

27. § (1) A kötbér szankció alkalmazása során a Tszt. 50. §, 51. § (1) b) bekezdés előírásai szerint kell eljárni.

(2)48 A kötbérre vonatkozó megállapodás a közszolgáltatási szerződés kötelező tartalmi eleme, melynek minimális mértéke az érintett szolgáltatás szerződésszegés időszakára számított díjának ötszöröse.

(3)49 Amennyiben a közszolgáltatási jogviszony nem írott szerződésen alapszik (közszolgáltatási szerződés nélküli jogviszony esetében), akkor a kötbérrel szankcionált szerződésszegés esetében az (1) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni. Ez esetekre vonatkozóan - tekintettel a Ptk. 6:186. §-ában foglaltakra - az (1) bekezdésben foglaltakat az "Üzletszabályzat"-ban - mint az általános szerződési feltételeket írásban tartalmazó dokumentumban - meg kell ismételni.

(4) A kötbér-szankcióval sújtott szerződésszegés elkövetése esetében a szolgáltató haladéktalanul köteles a felhasználó - általa is elismert mértékű - kötbér követelését a következő számlájában a felhasználó javára jóváírni akkor is, ha a felek között a kötbér mértéke tekintetében vita van.

A távhőszolgáltatás szüneteltetése és korlátozása alatt fizetendő díj

28. § (1) A távhőszolgáltató a Tszt. 40. §; 41. § előírásai szerint a távhőszolgáltatást szüneteltetheti, vagy korlátozhatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti esetben, továbbá a szolgáltató Tszt. 49. § (1) bekezdés e) pontja szerinti szerződésszegése esetén szolgáltató a jogszerű, illetve a jogszerűtlen szüneteltetés, vagy korlátozás idejével arányos díjvisszatérítést köteles elszámolni felhasználó részére a fűtési alapdíj tekintetében.

29. §

Megtakarítási arány megállapítása50

29/A. § A Vhr. 8., „Költséghatékonysági vizsgálat fűtési célú hőmennyiség épületrészenkénti hiteles mérésének kialakítása vagy fűtési költségmegosztók alkalmazása esetére” című melléklete 6. sorában meghatározott Megtakarítási arány (E) értéke Szolnok Megyei Jogú Város területén 0,25.

30. §

A számlázás szabályai

31. § (1) A szolgáltató fizetési alkalmanként számlát köteles kibocsátani.

(2) A számlát a mindenkori hatályos adó- és számviteli szabályok által előírt tartalmi előírásoknak megfelelően kell kiállítani.

(3) Amennyiben a fogyasztó havonta előleget fizet, úgy elszámolási időszakonként elszámolási számlát is ki kell bocsátani, vagy az aktuális számlát elszámolási számlaként kell kiadni.

(4) A számlatartalom helyességért a szolgáltató felel.

(5) A szolgáltató köteles felvilágosítást adni a számla tartalmával kapcsolatosan.

(6) A számlareklamációt panaszügynek is kell tekinteni és a panasz-statisztikában külön rovatban kell megjeleníteni.

(7)51

MÉRÉS

32. § (1) A szolgáltatott, illetve felhasznált távhő mérése során a Tszt. 43. §; 46. §; 47. §; 48. § és a Tksz. 17.1; 17.2; 17.3; 17.4; 17.5; 18.1; 18.6; 22.1; 24 bekezdéseiben, valamint jelen rendelet előírásaiban foglaltak szerint kell eljárni.

Fűtési hőfogyasztás mérése

33. § (1) Szolgáltató a fűtési hőfogyasztást épületenként a távfűtött épületeket ellátó hőközpontokban és hőfogadókban beépített hőmennyiségmérőkön köteles mérni és e rendelet 20. §-ban foglaltak szerint számlázni, valamint a 23. §-ban foglaltak szerint a felhasználókkal elszámolni.

Használati melegvíz fogyasztás mérése

34. § (1)52 A használati melegvíz fogyasztást a felhasználó tulajdonában lévő, hitelesített, valamennyi kifolyót ellátó közös vezetékszakaszra szakszerűen felszerelt és a távhőszolgáltató által zárolt vízmérőkön kell mérni és a közszolgáltatási szerződésben, vagy az Üzletszabályzatban előírt időközönként elszámolni.

(2)53

A mérés gyakorisága

35. § (1)54 Az elszámolás alapjául szolgáló mérők leolvasása során a Tksz. 17.3; 17.5 pontjaiban, valamint a szolgáltató Üzletszabályzatában foglaltak szerint kell eljárni.

(2)55

(3)56

(4)57

(5)58

A mérés dokumentálása

36. §59

FEJLESZTÉS

Szolgáltatói berendezés fejlesztése

37. § (1) A szolgáltatói berendezések fejlesztésére vonatkozó előírásokat a Tszt. 34. § tartalmazza.

Igénybejelentés és tájékoztatás

38. § (1)60 Az igénybejelentés szabályaira a Tszt.36. §, valamint a Tksz 3.1-8 pontjaiban, valamint a szolgáltató Üzletszabályzatában előírtakat kell betartani.

(2)61

(3)62

(4)63

(5)64

Csatlakozási díj

39. §65 A szolgáltató az új, vagy növekvő távhőigénnyel jelentkező felhasználási hely tulajdonosa részére csatlakozási díjat az alábbiak szerint állapít meg:

a) Csatlakozási díj üzemi felhasználók részére bruttó 10.287.000 Ft/MW,

b) Csatlakozási díj lakossági felhasználók részére bruttó 210.185 Ft/lakás,

c) Csatlakozási díj egyéb felhasználók részére bruttó 908 Ft/Lm3.

A távhőszolgáltatás fejlesztése - környezetvédelem

40. § (1) Szolnok Megyei Jogú Város többszintes épületekkel beépített területein területfejlesztési, környezetvédelmi, levegő-tisztaságvédelmi szempontok alapján célszerű a távhőszolgáltatás fejlesztése.

(2) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a Tszt. 6. § (2) bek. c) pontja alapján az alábbi területeket jelöli ki a távhőszolgáltatás (1) bekezdés szerinti fejlesztése céljából:

- Széchenyi fűtőmű és körzete
- Móra F. úti fűtőmű és körzete
- József A. úti fűtőmű és körzete
- TVM. lakótelepi fűtőmű és körzete

FOGYASZTÓVÉDELEM - ÉRDEKKÉPVISELETEK

41. § (1) A települési önkormányzat, a szolgáltató és a helyi fogyasztóvédelmi és érdekképviseletek közötti együttműködés keretét és az abban foglalt jogok és kötelezettségek részletes szabályait a Tszt.8; 9; 10; 11. §, továbbá a Tksz. 26.3.5 pontjában foglaltak tartalmazzák.

EGYÉB FELTÉTELEK

Hatályba léptető rendelkezések

42. § (1) E rendelet 2005. november 1-én lép hatályba.

(2) A hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a kommunális célú távhő- és melegvíz szolgáltatásról szóló 38/2004.(XII.2.) KR. rendelet, valamint a kommunális célú távhő- és melegvíz szolgáltatás legmagasabb díjáról szóló 31/2005.(IX.28.) KR. rendelet.

(3)66 A rendelet hatálybalépésekor érvényes általános közszolgáltatási szerződéseket az e rendeletben meghatározott jogviszonyként kell tekintetni, illetve a jogviták elbírálásakor e rendelet szabályait kell alkalmazni.

1. melléklet a 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelethez67

2. melléklet a 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelethez68

3. melléklet a 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelethez a 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelethez69

4. melléklet a 41/2005. (X. 28.) önkormányzati rendelethez70

A szolnoki távhőrendszerekben a szolgáltatás korlátozásának meghatározása fűtőművi körzetenként

1. Széchenyi fűtőmű körzet

1.1. Korlátozás I. fokozat

Délibáb Invest Kft. (Forrás Áruház Kft.) - Széchenyi István krt. 2.

1.2. Korlátozás II. fokozat

1.2.1. Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Széchenyi krt. 10.

1.2.2. Szolnok Városi Óvodák Szivárvány Tagintézmény - Aranyi S. u. 1/B.

1.2.3. Szolnok Városi Óvodák Zengő Tagintézmény - Czakó E. u. 4.

1.2.4. Szolnok Város Óvodák Mesekuckó Tagintézmény - Czakó E. u. 2.

1.2.5. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság 5. sz. Borsószem bölcsőde - Aranyi S. u. 1/A.

1.2.6. Széchenyi István Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium + Tornacsarnok - Széchenyi krt. 16.

1.2.7. Szent-Györgyi Albert Általános Iskola - Széchenyi krt. 22.

1.2.8. Szent-Györgyi Albert Általános Iskola konyha - Széchenyi krt. 22.

1.2.9. Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatala Kormányablak - Széchenyi krt. 22.

1.2.10. Zöldház Társasház - Karczag L. út 2.

1.2.11. Országos Mentőszolgálat - Széchenyi krt. 6.

1.2.12. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság Széchenyi Körúti Orvosi Rendelő - Széchenyi krt. 129.

1.3. Korlátozás III. fokozat

1.3.1. Lakossági felhasználók

1.3.2. Lakóépületek fűtési rendszeréről ellátott és azokról műszakilag le nem választható felhasználók felhasználási helyei

1.3.3. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Egyesített Szociális Intézménye II. sz. Idősek Otthona - Kaán K. u. 20.

2. József Attila u. fűtőmű körzet

2.1. Korlátozás I. fokozat

2.1.1. VOKE Csomóponti Művelődési Központ és Könyvtár - Jubileum tér 1/a.

2.1.2. MBH Kereskedelmi Bank Zrt. - Nagy I. krt. 10/a.

2.1.3. ERSTE BANK HUNGARY Nyrt. - Nagy I. krt. 8/a.

2.1.4. Irodagép Kft. - Nagy I. krt. 6/a.

2.1.5. OTP Bank Nyrt. - Nagy I. krt. 2/a.

2.1.6. NAKICER Kft. - Nagy I. krt. 2/a.

2.2. Korlátozás II. fokozat

2.2.1. Szolnoki Szakképzési Centrum Kereskedelmi és Vendéglátóipari Technikum és Szakképző Iskola - Károly Róbert u.2.

2.2.2. Szolnoki Szakképzési Centrum Vásárhelyi Pál Két Tanítási Nyelvű Technikum - Baross u. 43.

2.2.3. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság 1. sz. Somvirág bölcsőde - Jósika út 4.

2.2.4. Szolnok Városi Óvodák Pitypang Tagintézmény - Jósika u. 2.

2.2.5. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - Nagy I. krt. 20.

2.3. Korlátozás III. fokozat

2.3.1. Lakossági felhasználók

2.3.2. Lakóépületek fűtési rendszeréről ellátott és azokról műszakilag le nem választható felhasználók felhasználási helyei

2.3.3. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság Jubileum téri Orvosi Rendelő - Jubileum tér 3/a.

2.3.4. B+N Referencia Zrt. (HM üzlet) - Jubileum tér 3/a.

2.3.5. Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégium Székhelyintézmény - Baross utca 68.

3. Móra fűtőmű körzet

3.1. Korlátozás I. fokozat

3.1.1. Ady E. u.22. üzletsor - Ady E. u.22.

3.1.2. Kossuth 1. Irodaház - Kossuth tér 1.

3.1.3. Tornacsarnok - Ady E. u.9.

3.2. Korlátozás II. fokozat

3.2.1. Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal, Kormányablak - Ady E. u.9.

3.2.2. Fiumei úti Általános Iskola - Fiumei u.5.

3.2.3. Íz-Mód Kft. (iskolai konyha) - Fiumei út 5.

3.2.4. Szolnok Városi Óvodák Hétszínvirág Tagintézmény - Fiumei u.1-3.

3.2.5. Ignácz Gábor (óvodai konyha) - Fiumei u.1-3.

3.2.6. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság Móra Ferenc úti Orvosi Rendelő - Móra F. út 9.

3.2.7. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság Tavirózsa bölcsőde - Móra F. u. 2.

3.2.8. Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Ellátó és Szolgáltató Szervezete, Városháza - Kossuth tér 9.

3.3. Korlátozás III. fokozat

3.3.1. Lakossági felhasználók

3.3.2. Lakóépületek fűtési rendszeréről ellátott és azokról műszakilag le nem választható felhasználók felhasználási helyei

4. TVM lakótelep körzet

4.1. Korlátozás I. fokozat

4.1.1. BIGE Holding Kereskedelmi és Termelő Kft. (vendégház) - Tószegi u. 51.

4.2. Korlátozás II. fokozat - nincs

4.3. Korlátozás III. fokozat

4.3.1. Lakossági felhasználók

4.3.2. Lakóépületek fűtési rendszeréről ellátott és azokról műszakilag le nem választható felhasználók felhasználási helyei

1

A bevezető a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Módosította a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 1.§-a. A 2. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 1. pontja szerint módosított szöveg.

3

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a.

6

A 2. § (1) bekezdés k) pontját a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 2. § (1) bekezdés l) pontját a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 2. § (1) bekezdés m) pontja a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 2. pontja szerint módosított szöveg.

9

A 2. § (1) bekezdés n) pontja a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 3. pontja szerint módosított szöveg.

10

A 3. § (3) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 4. pontja szerint módosított szöveg.

12

Az „A közszolgáltatási jogviszony létrejötte” alcím címe a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 5. pontja szerint módosított szöveg.

13

Módosította a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Az 5. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 6. pontja szerint módosított szöveg.

14

Az 5. § (2) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 7. pontja szerint módosított szöveg.

15

Az „A közszolgáltatási jogviszony tartalma” alcím címe a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 8. pontja szerint módosított szöveg.

16

A 6. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 9. pontja szerint módosított szöveg.

17

A 6. § (3) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 10. pontja szerint módosított szöveg.

18

A 6. § (4) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 11. pontja szerint módosított szöveg.

19

A „Közszolgáltatási szerződés” alcím címe a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 12. pontja szerint módosított szöveg.

20

A 7. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 13. pontja szerint módosított szöveg.

21

A 8. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 14. pontja szerint módosított szöveg.

23

A 11. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 15. pontja szerint módosított szöveg.

24

A 13. § a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 16. pontja szerint módosított szöveg.

25

Módosította a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 5.§-a. A 14. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

31

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

32

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

34

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

37

Módosította a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 10.§-a. A 20. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 17. pontja szerint módosított szöveg.

39

A 21. §-t a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

40

A 22. §-t a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

41

A „Csökkentett mértékű szolgáltatás” alcímet (22/A. §-t) a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

43

A 23. § (2) bekezdés a) pontja a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

44

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

45

A 24. § a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

47

A 26. § (2) bekezdés b) pontja a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

48

A 27. § (2) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 18. pontja szerint módosított szöveg.

49

A 27. § (3) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 19. pontja szerint módosított szöveg.

50

A „Megtakarítási arány megállapítása” alcímet (29/A. §-t) a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

51

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 14.§-a.

52

A 34. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 20. pontja szerint módosított szöveg.

53

Módosította a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 15.§-a. A 34. § (2) bekezdését a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

55

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 16. §-a.

56

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 16. §-a.

57

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 16. §-a.

58

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 16. §-a.

59

Hatályon kívül helyezte a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 17. §-a.

60

Módosította a 36/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 18.§-a. A 38. § (1) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § g) pontja szerint módosított szöveg.

61

A 38. § (2) bekezdését a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

62

A 38. § (3) bekezdését a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

63

A 38. § (4) bekezdését a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

64

A 38. § (5) bekezdését a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

65

A 39. § a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

66

A 42. § (3) bekezdése a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 10. § 21. pontja szerint módosított szöveg.

67

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

68

Hatályon kívül helyezte a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a.

69

A 3. mellékletet a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 11. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

70

Módosította a 22/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelet 6.§-a. A 4. melléklet a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.