Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet és kapcsolódó önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 10 08:55- 2024. 10. 10

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet és kapcsolódó önkormányzati rendeletek módosításáról

2024.10.10.

[1] Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az önkormányzati feladatok hatékony, mindenkori vezetői irányításhoz igazodó gyakorlása érdekében,

[2] az 1.§-29.§-ok tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében

[3] a 30.§-32.§-ok tekintetében a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. pontjában és 5. § (2) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ban meghatározott feladatkörében,

[4] a 33.§-34.§-ok tekintetében a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 22. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében,

[5] a 35.§ tekintetében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében,

[6] a 36.§ tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében,

[7] a 37.§-38.§-ok tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében,

[8] a 39.§-40.§-ok tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében,

[9] a 41.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében,

[10] a 42.§ tekintetében a környezet védelméről szóló 1995. évi LIII. törvény 48.§ (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 11. § (1) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében,

[11] a 43.§-44.§-ok tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1)–(3) bekezdésében, 19. §-ában, 33. § (3) bekezdésében, 80. § (1) és (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 9. pontjában meghatározott feladatkörében a bérlők és a bérbeadók településen működő érdekképviseleti szervezetének véleményének kikérésével,

[12] a 45.§ tekintetében a temetőkről és a temetkezésekről szóló 1999. évi XLIII. törvény 41. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében,

[13] a 46.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében

eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 4. § a) pont aa) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése (a továbbiakban: közgyűlés) szervei:

közgyűlés bizottságai:]

„aa) Egészségügyi, Szociális és Egyházügyi Bizottság (tagjainak száma: 7 fő)”

2. § A R. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés tagjainak száma a polgármesteri tisztséget főállásban betöltő polgármesterrel együtt: 17 fő.”

3. § A R. 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester akadályoztatása esetén a közgyűlést a helyettesítési rend szerint hatáskörrel rendelkező alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a polgármester és alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a közgyűlést a legidősebb képviselő hívja össze és a közgyűlés által egyszerű szótöbbséggel megválasztott képviselő vezeti le.”

4. § A R. 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A munkatervbe fel nem vett, valamint a határidőn túl pótlólagosan megküldött, vagy pótlólagosan letölthetővé tett, illetve az ülés előtt kiosztott, vagy az ülés előtt letölthetővé tett előterjesztés tárgyalásáról a közgyűlés a napirend elfogadásával minősített szótöbbséggel dönt.”

5. § A R. 14. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az ülésen előadó: polgármester, közgyűlés tagjai és nem a közgyűlési tagok közül választott alpolgármester (együttesen a továbbiakban: alpolgármester), a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a bizottság alelnöke, együttes akadályoztatásuk esetén a bizottság kijelölt tagja, - képviselő, tanácsnok, képviselőcsoport vezetője, a jegyző, valamint a polgármester vagy az előterjesztő által felkért személy lehet.”

6. § (1) A R. 15. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés elnökének feladatai:)

„e) napirendi javaslatként felteszi szavazásra a 10. § (1a)-(3) bekezdések szerint elérhetővé tett előterjesztéseket, melyek közül a meghívóban szereplő, vagy pótlólagosan megküldött, vagy pótlólagosan letölthetővé tett előterjesztés visszavonásának jóváhagyásáról és ezt követően a napirend elfogadásáról a közgyűlés – amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik – egyszerű szótöbbséggel dönt.”

(2) A R. 15. § (2) bekezdés n) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés elnökének feladatai:)

„n) a napirendi pontok megtárgyalását követően felhívja a tanácskozási joggal jelenlévőket bejelentések megtételére, majd az ülést bezárja.”

7. § (1) A R. 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés napirendjén szereplő előterjesztést két fordulóban kell tárgyalni, ha azt a polgármester, (alpolgármesterek), a közgyűlés valamely bizottsága, az előterjesztő vagy a jegyző kezdeményezi.”

(2) A R. 16. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A napirendi pont tárgyalása előtt az előterjesztő az írásos (papír vagy elektronikus alapú) előterjesztést röviden, legfeljebb 5 percben ismertetheti, módosíthatja. A szóbeli előterjesztést részletesen, legfeljebb 5 percben ismerteti, figyelemmel az írásba (papír vagy elektronikus alapú) foglalt határozati javaslatban foglaltakra. E bekezdésben meghatározott időkorlátozások alól indokolt esetben a közgyűlés felmentést adhat.

(4) A közgyűlés tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztőhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez és a jegyzőhöz az előterjesztéssel kapcsolatban kérdéseket intézhetnek, melyekre a megkérdezettek, vagy az általuk válaszadásra kijelölt személyek kötelesek válaszolni.”

8. § A R. 17. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Sürgősségi módosító javaslatnak minősül a polgármesterhez az (1) bekezdésben jelölt határnapon túl írásban benyújtott, vagy a közgyűlésen szóban ismertetett módosító, kiegészítő javaslat, melyet akkor kell vitára bocsátani, ha legalább 8 képviselő támogatja.”

9. § (1) A R. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Minősített többség kell a törvény által és a helyi rendeletekben meghatározott esetekben. A minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (9 fő) az igen szavazata szükséges.”

(2) A R. 19. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az ülés elnöke először az előterjesztő által - az előterjesztés részeként - el nem fogadott módosító, kiegészítő javaslatokat külön - külön szavaztatja meg. Ezt követően a közgyűlés által jóváhagyott módosításokkal egybefoglalt döntési javaslatot teszi fel szavazásra. Szavazás előtt a döntési javaslat módosítását szövegszerűen ismertetni kell.”

10. § A R. 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Amennyiben az előterjesztés nem tartalmaz alternatívát és módosító javaslat sem érkezik az előterjesztéshez, a szavazást - a vita lezárását követően - el kell rendelni.”

11. § A R. 9. alcíme a következő 25/A. §-sal egészül ki:

„25/A. § A polgármesteri hivatal az önálló indítvány és a sürgősségi önálló indítvány előkészítése során az előterjesztő kezdeményezésére közgyűlési tárgyalásra alkalmas formájú előterjesztés előkészítésében szakmai segítséget nyújt.”

12. § A R. 28. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A képviselőcsoport vezetője vagy a képviselőcsoport saját tagjai közül jelölt képviselő, illetve a képviselőcsoportba nem tartozó képviselők a (2) bekezdésben meghatározott határidőn túl felmerült sürgős, halaszthatatlan választ igénylő ügyekben egy-egy kérdést tehetnek fel.

(4) A kérdést feltevő a benyújtott kérdés tartalmát a közgyűlésen maximum 5 percben ismertetheti. A kérdésre a kérdezett vagy a válaszadásra kijelölt személy a napirendi pontok tárgyalása előtt köteles válaszolni, legfeljebb 3 percben. A képviselő a választ követően egy alkalommal legfeljebb 1 percben reagálhat a válaszra, az utolsó szó joga 1 percben a kérdezettet illeti meg. A határidők túllépésekor az ülés vezetője megvonhatja a szót.”

13. § (1) A R. 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az interpellációk, kérdések és válaszok maximális időtartama a napirendi pontok tárgyalása előtt 90 perc.”

(2) A R. 29. § (4) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az interpellációk, kérdések feltevésének sorrendje első körben, majd az ezt követő körökben:)

„3. Szolnokért képviselőcsoport képviselői”

14. § (1) A R. 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Köteles bejelenteni, ha az összehívott közgyűlés ülésén nem tud részt venni.”

„(4a) Köteles a jelenléti íven jelezni, ha a közgyűlés ülését 1 órát meghaladóan, vagy véglegesen elhagyja.”

15. § A R. a következő 36/B. §-sal egészül ki:

„36/B. § (1) A képviselő a munkaterv szerinti közgyűlési üléstől, vagy annak egy részétől való távolmaradását a jegyzőnek előzetesen írásban, legkésőbb a közgyűlés ülését megelőző munkanap 16.00 órájáig, különösen indokolt esetben a közgyűlés ülését 1 órával megelőzően írásban vagy szóban köteles bejelenteni. Ezen bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a képviselő tiszteletdíja az adott hónapban megvonásra kerül.

(2) A képviselő tiszteletdíja - az (1) bekezdésben foglaltakon túl - mind a bejelentett, mind a be nem jelentett távolmaradás esetén csökkentésre kerül

a) az első, a második és a negyedik naptári negyedév tekintetében, ha a képviselő a munkaterv szerinti közgyűlések ülésein meghozott döntések számának

aa) 15 százalékát elérő számú döntéshozatalban nem vesz részt, a mulasztás naptári negyedévét követő naptári negyedév hónapjaiban tiszteletdíja 15 százalékával,

ab) 15 százalékát meghaladó, de 30 százalékát meg nem haladó számú döntéshozatalban nem vesz részt, a mulasztás naptári negyedévét követő naptári negyedév hónapjaiban tiszteletdíja 30 százalékával,

ac) 30 százalékát meghaladó számú döntéshozatalban nem vesz részt, a mulasztás naptári negyedévét követő naptári negyedév hónapjaiban tiszteletdíja felével,

b) szeptember hónapban az a) pontban foglaltak alkalmazásával, azzal az eltéréssel, hogy a tiszteletdíj csökkentés az október havi tiszteletdíjból kerül levonásra.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott tiszteletdíj megvonás alól a Közgyűlés az érintett kérelmére különösen indokolt esetben felmentést adhat.

(4) A polgármesteri hivatal a döntéshozataltól való távolmaradásokról a képviselők részére havonta tájékoztatást ad.”

16. § A R. 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„37. § [A képviselő kapcsolata a polgármesteri hivatallal]

A polgármesteri hivatal a képviselő kezdeményezésére közgyűlési tárgyalásra alkalmas formájú előterjesztés előkészítésében szakmai segítséget, feladatai ellátásához adminisztratív, ügyviteli segítséget nyújt. Adminisztratív, ügyviteli segítség különösen a nyomtatás, fénymásolás, gépelés, szkennelés, közreműködés a képviselői feladatellátáshoz szükséges helyiség biztosításában, illetőleg egyéb ügyviteli feladatokban, a polgármesteri hivatal rendelkezésére álló technikai eszközök (telefon, fénymásoló, nyomtató stb.) rendelkezésre bocsátása.

A képviselő számára a polgármesteri hivatal a rajta keresztül igénybe vett, képviselői munkához kapcsolódó postai és távközlési szolgáltatást térítésmentesen biztosítja.”

17. § A R. 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés egyes önkormányzati feladatkörök ellátásának felügyeletére tagjai sorából tanácsnokot választhat. Konkrét feladatait a közgyűlés külön határozatban állapítja meg, mely feladatkörökhöz kapcsolódó előterjesztéseket és a 2/a. és 2/b. mellékletek szerint meghatározott egyes átruházott hatáskörök gyakorlása során történő feladatellátást előzetesen véleményezi.”

18. § A R. a következő 38/A. §-sal egészül ki:

„38/A. § (1) A polgármester és a közgyűlés által megbízott képviselőként a feladatköre szerint illetékes tanácsnok a nem kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tekintetében a gazdasági társaságok döntéshozó szervében a vezetők kinevezésének, éves üzleti tervének és éves gazdálkodásáról szóló beszámolójának elfogadásával kapcsolatos tulajdonosi döntéseket együttesen közvetítik és együttesen ellátják az egyéb tulajdonosi képviseletet.

(2) A polgármester a feladatköre szerint illetékes tanácsnokkal együtt kapcsolatot tart a Szolnok városban működő gazdálkodó szervezetekkel.”

19. § (1) A R. 39. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-csoportok legalább 2 főből álló, a testületek (közgyűlés, bizottságok) működését segítő képviselői szerveződések, melynek tagjai a polgármesteri hivatal útján a közgyűlésnek írásban bejelentik megalakulásukat, vezetőiket és a vezető helyettesítésére saját tagjaik közül jelölt képviselőt. Egy képviselő - ugyanazon időben - csak egy képviselő-csoportnak lehet tagja.

(2) A képviselő-csoport vezetőjét és a vezetőjét – e rendeletben meghatározott jogosultságainak gyakorlásában - helyettesítő képviselőt önmaga bízza meg tagjai közül.”

„(4a) A bizottsági üléseken tanácskozási joggal részt vevő állandó meghívottak személyére tehetnek javaslatot, melyről a polgármesteri hivatalt tájékoztatni kell.”

20. § A R. 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottság teljes ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestereket, a jegyzőt, a bizottság feladatköre szerint illetékes tanácsnokot és a polgármesteri hivatal igazgatóit, tárgy szerint illetékes osztályvezetőjét, a képviselőcsoport által kijelölt személyt, valamint a bizottság ügyrendjében meghatározottakat.”

21. § A R. 45. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester indítványára a közgyűlés által megbízott képviselőként a feladatköre szerint illetékes tanácsnok egyetértésével a javasolt napirend megjelölésével a bizottság elnöke soron kívüli ülést köteles összehívni az indítvány átvételétől számított 8 napon belül.”

22. § A R. 49. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A bizottsági tag munkaterv szerinti bizottsági üléstől, vagy annak egy részétől való távolmaradására a 36/B. § alkalmazandó.”

23. § A R. 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű tartós betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a polgármester a jegyző javaslatára határozott időre olyan, a kinevezési feltételeknek megfelelő köztisztviselőt bíz meg a jegyzői feladatok ellátásával, aki a polgármesteri hivatalnál legalább 3 éve vezető beosztásban áll.”

24. § A R. 56. §-a a következő f) ponttal egészül ki:

(Szervezett formái:)

„f) tanácsnoki fogadónap.”

25. § A R. 57. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester, az alpolgármester, a képviselő, vagy a polgármesteri hivatal

a) jogszabályban meghatározott esetekben lakossági fórumot tart, és

b) egyes városrészeket érintő, közérdekű kérdések megtárgyalása előtt lakossági fórumot tarthat.

A jogszabályban meghatározott lakossági fórumok szervezése során a polgármesteri hivatal előkészítésben illetékes belső szervezeti egysége egyeztet az adott választókerület önkormányzati képviselőjével, melynek során az időpontot úgy határozzák meg, hogy a képviselő arról legalább 8 nappal korábban értesüljön. A képviselői lakossági fórum megszervezésében a polgármesteri hivatal a lakossági fórum időpontjának, helyének és témájának 6 nappal megelőző közhírelésével működik közre.”

26. § A R. 58. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselők és a tanácsnokok az általuk bejelentett időpontban fogadónapot tarthatnak, melyen meghívása esetén a polgármester részt vesz.”

27. § (1) A R. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A R. 2/a. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A R. 2/b. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A R. 3/a. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

(5) A R. 3/b. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

(6) A R. 3/d. melléklete a 6. melléklet szerint módosul.

(7) A R. 3/e. melléklete a 7. melléklet szerint módosul.

(8) A R. 3/f. melléklete a 8. melléklet szerint módosul.

(9) A R. 3/g. melléklete a 9. melléklet szerint módosul.

(10) A R. 4. melléklete helyébe a 10. melléklet lép.

28. § A R.

a) 60. § (2) bekezdés a) pontjában a „szociális ágazatért felelős mindenkori alpolgármester” szövegrész helyébe a „közgyűlés által megbízott képviselő” szöveg,

b) 60/B. § (2) bekezdésében a „Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere” szövegrész helyébe az „a közgyűlés által megbízott képviselő” szöveg,

lép.

29. § Hatályát veszti a R.

2. 35. §-a,

3. 2/a. melléklet IV. fejezet Egészségügyi ellátás alfejezet 5. pont,

4. 2/a. melléklet IV. fejezet Gyermekvédelmi, gyermekjóléti ellátások alfejezet 1. pont,

5. 2/a. melléklet IV. fejezet Gyermekvédelmi, gyermekjóléti ellátások alfejezet 4. pont,

6. 2/a. melléklet VI. fejezet Nevelés-oktatás alfejezet 1. pont,

7. 2/a. melléklet VI. fejezet Kultúra alfejezet 2. pont,

8. 2/a. melléklet IX. fejezet 2a. pont,

9. 2/a. melléklet IX. fejezet 3. pont,

10. 2/a. melléklet X. fejezet 10. pont,

11. 2/a. melléklet X. fejezet 11. pont,

12. 2/a. melléklet X. fejezet 13. pont,

13. 2/a. melléklet X. fejezet 18. pont,

14. 2/a. melléklet X. fejezet 23. pont,

15. 2/a. melléklet X. fejezet 24. pont,

16. 2/a. melléklet XII. fejezet 1. pont,

17. 2/a. melléklet XII. fejezet 2. pont,

18. 2/a. melléklet XII. fejezet 3. pont,

19. 2/a. melléklet XII. fejezet 4. pont,

20. 2/a. melléklet XVI. fejezet 2. pont,

21. 2/a. melléklet XVI. fejezet 3. pont,

22. 2/a. melléklet XVI. fejezet 6.1. pont,

23. 2/a. melléklet XVI. fejezet 12. pont,

24. 2/a. melléklet XVI. fejezet 14. pont,

25. 2/a. melléklet XVI. fejezet 17. pont,

26. 2/a. melléklet XVI. fejezet 21. pont,

27. 2/a. melléklet XVI. fejezet 22a. pont,

28. 2/a. melléklet XVII. fejezet 3. pont,

29. 2/b. melléklet II. fejezet,

30. 3/a. melléklet I. fejezet 19. pont,

31. 3/a. melléklet III. fejezet 21. pont,

32. 3/a. melléklet III. fejezet 22. pont,

33. 3/a. melléklet III. fejezet 23. pont,

34. 3/a. melléklet III. fejezet 24. pont,

35. 3/a. melléklet III. fejezet 25. pont,

36. 3/a. melléklet III. fejezet 26. pont,

37. 3/a. melléklet III. fejezet 27. pont,

38. 3/a. melléklet III. fejezet 28. pont,

39. 3/a. melléklet III. fejezet 29. pont,

40. 3/a. melléklet III. fejezet 30. pont,

41. 3/a. melléklet III. fejezet 31. pont,

42. 3/a. melléklet III. fejezet 32. pont,

43. 3/a. melléklet III. fejezet 33. pont,

44. 3/a. melléklet IV. fejezet 8. pont,

45. 3/a. melléklet IV. fejezet 9. pont,

46. 3/a. melléklet IV. fejezet 10. pont,

47. 3/a. melléklet IV. fejezet 11. pont,

48. 3/d. melléklet III. fejezet 31. pont,

30. § A Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati tulajdonú egyszemélyes gazdasági társaságok legfőbb szervének (taggyűlése, közgyűlése stb.) kizárólagos hatáskörébe tartozó döntési jogkört olyan szerződés megkötésének jóváhagyásáról szóló döntés esetében, amelyet a társaság saját tagjával köt bruttó 3 millió forint érték alatt a polgármester, bruttó 3 millió forint - bruttó 25 millió forint értékhatárig az SZMSZ szerint illetékes bizottság, bruttó 25 millió forint érték felett a közgyűlés gyakorolja. Egyéb esetben önkormányzati rendeletben meghatározott eltérő rendelkezés hiányában önkormányzati tulajdonú egyszemélyes gazdasági társaságok legfőbb szervének (taggyűlése, közgyűlése stb.) kizárólagos hatáskörébe tartozó döntési jogkör gyakorlója a Közgyűlés. A meghozott polgármesteri és bizottsági döntés(ek)ől a közgyűlést a következő munkaterv szerinti ülésen tájékoztatni kell.”

31. § A Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A nem kizárólagos önkormányzati tulajdonú társaságokban a tulajdonosi jogok gyakorlója a közgyűlés által az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában meghatározott személy.”

32. § Hatályát veszti a Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 18. § (1a) bekezdése.

33. § A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata díjairól szóló 15/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A díszpolgári cím adományozását megelőzően a közgyűlés kulturális feladatokat ellátó bizottsága javaslatot tesz a díszpolgári cím adományozását megelőzően a Szolnok Díszpolgárai, valamint Ezüst Pelikán Díjasai közül megválasztandó 5 fős eseti kuratórium személyi összetételére, melyről a közgyűlés dönt. A kuratórium által kialakított javaslatot a polgármester ismerteti a közgyűléssel.”

34. § A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata díjairól szóló 15/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A „Szolnokért Emlékérem” adományozásáról az oktatási és kulturális feladatokkal foglalkozó bizottság dönt.”

35. § A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az önkormányzat fenntartásában működő intézmények esetében)

„f) az ellátásban részesülők érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakítása és működése szabályainak meghatározását, és az érdekképviseleti fórum tagjai közé a fenntartó képviselője kijelölésének jogát a közgyűlés szociális feladatokkal foglalkozó bizottságára ruházza.”

36. § Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Működési vagy fejlesztési célú államháztartáson kívüli forrás átvételéről - az alapítványi forrás kivételével -

a) 3 millió Ft érték alatt a polgármester,

b) 3 millió Ft - 25 millió Ft értékhatár között az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint feladattal érintett bizottság,

c) 25 millió Ft értékhatár felett a közgyűlés dönt.”

37. § A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata saját halottjává nyilvánításról szóló 7/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés szerinti kezdeményezésről Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott szerve haladéktalanul dönt.”

38. § Hatályát veszti a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata saját halottjává nyilvánításról szóló 7/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése.

39. § Az egészségügyi vállalkozók és civil szervezetek támogatásáról szóló 19/2017. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A civil szervezetek támogatására vonatkozó pályázatot az önkormányzat civil feladatokkal foglalkozó bizottsága írja ki tárgyév március 15. napjáig.”

40. § Az egészségügyi vállalkozók és civil szervezetek támogatásáról szóló 19/2017. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 19/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„19/A. § Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza a polgármestert, hogy a rendelet végrehajtása során az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában meghatározott működési keretek között döntsön és a szükséges intézkedéseket megtegye.”

41. § Az első lakáshoz jutó fiatalok helyi támogatásáról szóló 30/2017. (XI. 6.) önkormányzati rendelet

a) 4. §-ában az „a polgármester” szövegrész helyébe az „az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletében kijelölt bizottság (a továbbiakban: bizottság)” szöveg,

b) 7. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

c) 19. § (2) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

d) 20. § nyitó szövegrészében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

e) 20. § b) pontjában a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg

lép.

42. § (1) A Szolnok Megyei Jogú Város füstköd-riadó tervének elfogadásáról szóló 4/2018. (II.27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a 11. melléklet szerint módosul.

(2) A Szolnok Megyei Jogú Város füstköd-riadó tervének elfogadásáról szóló 4/2018. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 12. melléklet szerint módosul.

43. § Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről és elidegenítéséről szóló 12/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelet

a) 3. § (2) bekezdésében az „e rendelet” szövegrész helyébe az „önkormányzati rendelet” szöveg,

b) 3. § (5) bekezdésében az „e rendelet” szövegrész helyébe az „önkormányzati rendelet” szöveg,

c) 12. § (1) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

d) 12. § (5) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

e) 14. § (8) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

f) 39. §-ában a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

g) 51. § (1) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

h) 52. § (1) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

i) 53. §-ában a „polgármester” szövegrészek helyébe a „bizottság” szöveg,

j) 67. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

k) 77. § (4) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg,

l) 79. § (1) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg

lép.

44. § Hatályát veszti az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről és elidegenítéséről szóló 12/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelet 79. § (5) bekezdése.

45. § A köztemetők használatának rendjéről szóló 29/2023. (X. 27.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Évente, a mindenszentek és a halottak napját érintő időszakban a Római Katolikus Temetőt fenntartó Római Katolikus Egyház képviselője és Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott szerve – a 6. § (1) bekezdéstől eltérően - külön határozzák meg a temetői nyitvatartás rendjét, mely közhírelésre kerül.”

46. § (1) A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2024. évi költségvetéséről szóló 3/2024. (II. 29.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Közgyűlés bizottságai feladatkörébe utalt előirányzat-felhasználásra vonatkozó döntési jogkör gyakorlásához 35.717.696 Ft előirányzatot állapít meg a Közgyűlés az alábbiak szerint:)

„b) az Egészségügyi, Szociális és Egyházügyi Bizottság a 7. melléklet IV. 4.4.4. táblázati soron tervezett Civil és kábítószerügyi feladatok előirányzatból „Idősügyi szervezetek pályázati úton történő támogatása” feladatra 1.937.200 Ft felhasználásában illetékes.”

(2) A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2024. évi költségvetéséről szóló 3/2024. (II. 29.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

(A Közgyűlés bizottságai feladatkörébe utalt előirányzat-felhasználásra vonatkozó döntési jogkör gyakorlásához 35.717.696 Ft előirányzatot állapít meg a Közgyűlés az alábbiak szerint:)

„c) a Városüzemeltetési, Városfejlesztési és Fenntartható Fejlődés Bizottság a 7. melléklet VI. 6.1 „Környezetvédelmi Alap” előirányzata, 5.142.996 Ft felhasználásában illetékes.”

47. § Ez a rendelet 2024. október 10-én 8 óra 55 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 1. melléklet 1.3. pontja helyébe a következő pont lép:

„1.3. A hivatal képviseletét a jegyző látja el, a jegyző javaslatára helyettesítésére 1 fő aljegyző nevezhető ki. A jegyző a hivatal eseti képviseletére a hivatal köztisztviselőinek meghatalmazást adhat.”

2. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 2/a. melléklet IV. fejezet Gyermekvédelmi, gyermekjóléti ellátások alfejezet 5. pontja helyébe a következő pont lép:

„5. Az illetékes bizottság döntése alapján megköti a civil szervezetek támogatására vonatkozó szerződéseket.”

2. A R. 2/a. melléklet V. fejezet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. Sürgős és rendkívüli esetben a feladatköre szerint illetékes tanácsnok véleményének kikérésével – melyben a tanácsnok állást foglal a sürgősség és rendkívüli helyzet indokoltságának fennállásáról is megteszi a szükséges intézkedéseket a város forgalmi rendjének ideiglenes módosítására, melyről a közgyűlést a következő ülésén tájékoztatja. A közgyűlés a tájékoztatás tárgyalásával egyidejűleg dönt az intézkedés fenntartásáról, vagy megváltoztatásáról, iránymutatást ad az ideiglenes, de már megszüntetett intézkedés hasonló helyzetekben történő jövőbeni alkalmazhatóságáról.”

3. A R. 2/a. melléklet V. fejezet 4. pont helyébe a következő pont lép:

„4. Az autóbusszal végzett menetrend szerinti, helyi személyszállítás ellátására kötött közszolgáltatási szerződés alapján jogosult a menetrend ideiglenes megváltoztatásával kapcsolatos nyilatkozatok, intézkedések megtételére a feladatköre szerint illetékes tanácsnok véleményének kikérésével, melyben a tanácsnok állást foglal az ideiglenes helyzet indokoltságának fennállásáról is. A polgármester a megtett intézkedésről a közgyűlést a következő ülésén tájékoztatja. A közgyűlés a tájékoztatás tárgyalásával egyidejűleg dönt az intézkedés fenntartásáról, vagy megváltoztatásáról, iránymutatást ad az ideiglenes, de már megszüntetett intézkedés hasonló helyzetekben történő jövőbeni alkalmazhatóságáról.”

4. A R. 2/a. melléklet V. fejezet 5. pont helyébe a következő pont lép:

„5. Ellátja a helyi közutak tekintetében a feladatköre szerint illetékes tanácsnok véleményének kikérésével a közútkezelői feladatokat, kivéve azokat a feladat – és hatásköröket, amelyekre jogszabály önkormányzati rendelet megalkotását írja elő.”

5. A R. 2/a. melléklet VI. fejezet Nevelés-oktatás alfejezet 5. pontja helyébe a következő pont lép:

„5. A feladatköre szerint illetékes tanácsnok véleményének kikérésével dönt az óvodai csoportok maximális létszámtól való eltérésének engedélyezéséről.”

6. A R. 2/a. melléklet VII. fejezet 5. pontja helyébe a következő pont lép:

„5. A közgyűlés bizottságai feladatkörébe utalt előirányzat-felhasználásra vonatkozó bizottsági döntés meghozatalát követően - amennyiben a bizottság előirányzat-felhasználási döntése alapítványi forrás átadását eredményezi, a közgyűlés döntését követően - illetve a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott előirányzatokban szereplő támogatási összegekre a támogatási szerződéseket megköti, amennyiben a jogszabályi feltételek fennállnak. Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szabályai szerint dönt az államháztartáson kívüli forrás átadásáról, illetve 3 millió Ft érték alatt államháztartáson kívüli forrás átvételéről.”

7. A R. 2/a. melléklet IX. fejezet 1. pontja helyébe a következő pont lép:

„1. A közgyűlés által megbízott képviselőként a feladatköre szerint illetékes tanácsnokkal együttesen a nem kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tekintetében a gazdasági társaságok döntéshozó szervében a vezetők kinevezésének, éves üzleti tervének és éves gazdálkodásáról szóló beszámolójának elfogadásával kapcsolatos tulajdonosi döntéseket együttesen közvetítik és együttesen ellátják az egyéb tulajdonosi képviseletet.”

8. A R. 2/a. melléklet IX. fejezete a következő 1a. ponttal egészül ki:

„1a. A feladatköre szerint illetékes tanácsnokkal együttesen kapcsolatot tart a Szolnok városban működő gazdálkodó szervezetekkel.”

9. A R. 2/a. melléklet IX. fejezet 2. pontja helyébe a következő pont lép:

„2. Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, egyszemélyes gazdasági társaságok, közhasznú társaságok esetében, a tag hatáskörébe tartozó kérdések közül dönt bruttó 3 millió Ft érték alatt olyan szerződés megkötésének jóváhagyásáról, amelyet a társaság saját tagjával köt. A döntése(ek)ről a Közgyűlést a következő munkaterv szerinti ülésen tájékoztatni kell.”

10. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. Illetékes bizottság véleményének kikérésével szerződést köthet az önkormányzat közigazgatási illetékességi területén működő rendvédelmi szerv vezetőjével - rendvédelmi szerv kötelezettségvállalás esetén a rendvédelmi szerv felettes szerve vezetőjének előzetes egyetértésével - különösen:

- a helyi közbiztonságot, katasztrófa- és polgári védelmet érintő feladatok ellátása,

- a rendvédelmi szerv és az önkormányzati szervek tevékenységének összehangolása, valamint

- az illetékességi területén működő rendvédelmi szerv létesítésének, bővítésének és fejlesztésének elősegítése érdekében.”

11. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 4. pontja helyébe a következő pont lép:

„4. A mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott előirányzaton belül a támogatási szerződéseket – közgyűlési döntést követően – megköti az egyházközösségek támogatására, valamint együttműködik, és az illetékes bizottság kezdeményezésére és véleményének kikérésével megállapodást köt a közösségi és hitéleti tevékenység támogatására.”

12. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 5. pontja helyébe a következő pont lép:

„5. A helyi nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítására, továbbá a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátására az önkormányzat nevében a nemzetiségek jogairól szóló törvényben előírt megállapodást az illetékes bizottság véleményének kikérésével megköti, módosítja.”

13. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 8. pontja helyébe a következő pont lép:

„8. A közgyűlés által megbízott képviselőként a feladatköre szerint illetékes tanácsnok egyetértésével dönt az önkormányzati pénzügyi kötelezettségvállalást nem igénylő pályázatok benyújtásáról, aláírja az önkormányzat, önkormányzati irányítás alá tartozó költségvetési szerv, önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, egyszemélyes gazdasági társaság által benyújtott pályázat esetében az önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatokkal kapcsolatos megállapodásokat, kiadja a pályázattal kapcsolatos fenntartói, alapítói és egyéb nyilatkozatokat.”

14. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 11. pontja helyébe a következő pont lép:

„11. Illetékes bizottság véleményének kikérésével megköti az önkormányzati pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó szerződéseket, megállapodásokat, fogadja az önkormányzat részére ingyenes vagyoni szolgáltatás teljesítéséről szóló felajánlásokat és szükség esetén önkormányzati érdekből érvényben lévő szerződést módosíthat teljesítési határidő hosszabbítása miatt. A döntése(ek)ről a Közgyűlést tájékoztatni kell.”

15. A R. 2/a. melléklet XVI. fejezet 22. pontja helyébe a következő pont lép:

„22. Dönt az önkormányzattal kötött, bruttó 3 millió Ft-os értékhatárt el nem érő szakértői, tanácsadói szerződések jóváhagyásáról.”

16. A R. 2/a. melléklet XVII. fejezet 2. pontja helyébe a következő pont lép:

„2. A közgyűlés által megbízott képviselőként a feladatköre szerint illetékes tanácsnok egyetértésével dönt a központosított közbeszerzéshez történő csatlakozás jóváhagyásáról.”

3. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 2/b. melléklet I. fejezet 2./ pontja helyébe a következő pont lép:

„2./ A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet rendelkezései szerint a polgármester gyakorolja

a) az intézményvezető által megállapított személyi térítési díj mértéke ellen benyújtott észrevétel elbírálásáról szóló határozat meghozatalával kapcsolatos hatáskört,

b) az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság intézményvezetőjének döntése ellen benyújtott fellebbezések elbírálását.”

2. A R. 2/b. melléklet IV. fejezet Közterületek használata alfejezete helyébe a következő szöveg lép:

„IV. fejezet Közterületek használata

A közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról valamint a zöldterületek használatáról szóló 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet rendelkezései szerint a polgármester a feladatköre szerint illetékes tanácsnok véleményének kikérésével

- kiadja a közterület használati engedélyt,

- megállapítja a díj összegét,

- dönt az engedély meghosszabbításáról, visszavonásáról,

- gyakorolja a közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatáskört.”

4. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/a. melléklet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„EGÉSZSÉGÜGYI, SZOCIÁLIS ÉS EGYHÁZÜGYI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE”

2. A R. 3/a. melléklet "Feladatköre:" pont helyébe a következő pont lép:

„Feladatköre:

A szociális és gyermekjóléti ellátásról, a gyermekvédelemről, családvédelemről, egészségügyi ellátásról való gondoskodás, drogelleni feladatok ellátásáról való gondoskodás, a lakásfenntartás támogatása, az önkormányzati lakások bérbeadása, a munkanélküliség kezelése, helyi önkormányzati feladatellátás körében a közgyűlés döntéseinek előkészítése, döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése, döntés a közgyűlés által hatáskörébe utalt ügyekben, illetve a polgármesterre átruházott önkormányzati hatáskörben hozott döntések véleményezése a közgyűlés által meghatározott, továbbá a polgármester által igényelt körben.”

3. A R. 3/a. melléklet I. fejezet 1. pontja helyébe a következő pont lép:

„1. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szabályai szerint a Közgyűlés által megállapított előirányzat mértékéig, a hatáskörébe utalt előirányzat felhasználásáról kivéve, ha a javaslat alapítványi forrásátadásra irányul, melyre vonatkozó bizottsági kezdeményezésről a Közgyűlés hoz döntést, valamint 3 millió Ft-25 millió Ft értékhatár között államháztartáson kívüli forrás átvételéről amennyiben a működési vagy fejlesztési célú támogatás a bizottság e rendeletben meghatározott feladatkörét érinti;”

4. A R. 3/a. melléklet I. fejezet 18. pontja helyébe a következő pont lép:

„18. Dönt az egészségügyi, szociális és környezetvédelmi feladatokat ellátó civil szervezetek támogatására vonatkozó szerződések megkötéséről.”

5. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 22. ponttal egészül ki:

„22. A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV. 28.) önkormányzati rendelet rendelkezései szerint gyakorolja az ellátásban részesülők érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakítása és működése szabályainak meghatározását, és az érdekképviseleti fórum tagjai közé a fenntartó képviselője kijelölésének jogát.”

6. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 23. ponttal egészül ki:

„23. Jogszabályban előírt esetben jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott egészségügyi, gyermekjóléti intézmények és sportszervezetek Szervezeti és Működési Szabályzatát, szakmai programját.”

7. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 24. ponttal egészül ki:

„24. Minden hónap 15. napjáig közzéteszi a polgármesteri hivatal hirdetőtábláin, valamint az önkormányzat honlapján az üres lakások bérbeadására irányuló pályázati kiírást, vagy tájékoztatást arról, hogy az adott hónapban pályázat útján bérbe adható lakás nincs.”

8. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 25. ponttal egészül ki:

„25. Ha az üres lakás bérbeadására kiírt pályázati eljárás sikertelen, mert a szerződés megkötése a bizottság által kiválasztott pályázók egyikével sem valósul meg, új pályázatot hirdet az üresen maradt lakásra.”

9. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 26. ponttal egészül ki:

„26. Az intézményvezető javaslata alapján dönt a Közszolgálati Szállón történő elhelyezésről, az ismételt elhelyezésről és elbírálja a kérelem késedelmes benyújtása esetén a késés igazolását.”

10. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 27. ponttal egészül ki:

„27. A feltételek fennállása esetén helyreállítja a jogcím nélküli lakáshasználó bérleti jogviszonyát.”

11. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 28. ponttal egészül ki:

„28. Egyéni krízishelyzetek kezelésére önkormányzati lakás bérletére soron kívül, méltányosságból bérlőt jelölhet.”

12. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 29. ponttal egészül ki:

„29. Dönt az önkormányzat tulajdonában lévő bérlakás bérlő általi felújítással, illetve költségviseléssel történő bérbeadásra való kijelöléséről.”

13. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 30. ponttal egészül ki:

„30. Az első lakáshoz jutó fiatalok helyi támogatásáról szóló önkormányzati rendelet rendelkezései szerint dönt

a) a lakáscélú támogatás odaítéléséről, annak mértékéről,

b) a késedelem okára vonatkozó igazolási kérelem elbírálásáról,

c) jogosulatlanul igénybe vett lakáscélú támogatás visszafizettetéséről.”

14. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 31. ponttal egészül ki:

„31. Dönt tárgyévente a köztemető nyitvatartási rendjéről a Mindenszentek és a halottak napja időszakára vonatkozóan a Kőrösi úti Római Katolikus temetőt fenntartó Római Katolikus Egyház képviselőjével egyeztetve, a köztemetők használatának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint.”

15. A R. 3/a. melléklet I. fejezete a következő 32. ponttal egészül ki:

„32. Kezdeményezi a közösségi és hitéleti tevékenység támogatására vonatkozó megállapodás megkötését.”

16. A R. 3/a. melléklet III. fejezet 20. pontja helyébe a következő pont lép:

„20. a közösségi és hitéleti tevékenység támogatására vonatkozó megállapodás tervezetét.”

5. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/b. melléklete III. fejezete a következő 14. ponttal egészül ki:

„14. a polgármester szerződéskötési szándékát az önkormányzat közigazgatási illetékességi területén működő rendvédelmi szerv vezetőjével – rendvédelmi szerv kötelezettségvállalás esetén a rendvédelmi szerv felettes szerve vezetőjének előzetes egyetértésével – különösen:

a) a helyi közbiztonságot, katasztrófa- és polgári védelmet érintő feladatok ellátása,

b) a rendvédelmi szerv és az önkormányzati szervek tevékenységének összehangolása, valamint

c) az illetékességi területén működő rendvédelmi szerv létesítésének, bővítésének és fejlesztésének elősegítése érdekében.”

2. A R. 3/b. melléklete IV. fejezete a következő 8a. ponttal egészül ki:

„8a. Félévente ellenőrzi a polgármester jelen rendelet 2/a. melléklet VII. fejezet 5. pontja, IX. fejezet 2. pontja és XVI. fejezet 22. pontja szerinti átruházott hatáskörben meghozott döntéseit.”

6. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/d. melléklet I. fejezet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szabályai szerint a Közgyűlés által megállapított előirányzat mértékéig, a hatáskörébe utalt előirányzat felhasználásáról kivéve, ha a javaslat alapítványi forrásátadásra irányul, melyre vonatkozó bizottsági kezdeményezésről a Közgyűlés hoz döntést, valamint 3 millió Ft-25 millió Ft értékhatár között államháztartáson kívüli forrás átvételéről amennyiben a működési vagy fejlesztési célú támogatás a bizottság e rendeletben meghatározott feladatkörét érinti;”

2. A R. 3/d. melléklet I. fejezete a következő 21a. ponttal egészül ki:

„21a. Jóváhagyja a Szolnok Városi Óvodák szervezeti és működési szabályzatát, továbbképzési programját, ellenőrzi házirendjét. Egyetértési jogot gyakorol a házirend azon rendelkezéseinek érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra többletkötelezettség hárul.”

3. A R. 3/d. melléklet I. fejezete a következő 21b. ponttal egészül ki:

„21b. Jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott közgyűjteményi, művészeti, közművelődési intézmények szervezeti és működési szabályzatát, gyűjtőköri szabályzatát, valamint házirendjét, meghatározza a könyvtárhasználati szabályzatot, a közművelődési intézmény használati szabályait, működésének módját.”

4. A R. 3/d. melléklete I. fejezete a következő 21c. ponttal egészül ki:

„21c. Dönt a Szolnokért Emlékérem adományozásáról.”

5. A R. 3/d. melléklete I. fejezete a következő 21d. ponttal egészül ki:

„21d. Javaslatot tesz a díszpolgári cím adományozását megelőzően a Szolnok Díszpolgárai, valamint Ezüst Pelikán Díjasai közül megválasztandó 5 fős eseti kuratórium személyi összetételére.”

6. A R. 3/d. melléklete I. fejezete a következő 21e. ponttal egészül ki:

„21e. Külön önkormányzati rendelet alapján dönt a saját halottá nyilvánításról, és az azzal összefüggő feladatokról.”

7. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/e. melléklet I. fejezet 7. pont helyébe a következő pont lép:

„7. Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, egyszemélyes gazdasági társaságok, közhasznú társaságok esetében, a tag hatáskörébe tartozó kérdések közül dönt a bruttó 3 millió Ft - bruttó 25 millió Ft értékig olyan szerződés megkötésének jóváhagyásáról, amelyet a társaság saját tagjával köt. A meghozott döntés(ek)ről a Közgyűlést, a következő munkaterv szerinti ülésen tájékoztatni kell.”

2. A R. 3/e. melléklet I. fejezete a következő 7a. ponttal egészül ki:

„7a. Jóváhagyja az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok esetében az olyan szerződést, amelyet a gazdasági társaság a vezető tisztségviselőjével, vagy cégvezetőjével, vagy azok közeli hozzátartozójával köt.”

3. A R. 3/e. melléklet I. fejezete a következő 7b. ponttal egészül ki:

„7b. Gyakorolja a költségvetési szerv gazdasági vezetőjének és intézményvezető helyettesének kinevezésével, megbízásával, felmentésével, megbízás visszavonásával kapcsolatos irányítási hatáskört.”

4. A R. 3/e. melléklet I. fejezete a következő 7c. ponttal egészül ki:

„7c. Dönt az önkormányzattal kötött, bruttó 3 millió Ft-os értékhatárt el érő vagy azt meghaladó szakértői, tanácsadói szerződések jóváhagyásáról.”

5. A R. 3/e. melléklet I. fejezete a következő 7d. ponttal egészül ki:

„7d. A közbeszerzések előkészítése és végrehajtása során dönt

a) a Munkacsoport, valamint Bíráló bizottság összetételéről, valamint a Bíráló Bizottság javaslata alapján a közbeszerzési dokumentumok jóváhagyásával egyidejűleg a közbeszerzési eljárás megindításáról, amennyiben a Közgyűlés a költségvetési rendeletben biztosította az anyagi fedezetet, illetve az egyéb módon az ajánlatkérő rendelkezésére áll;

b) a külső szervezet, személyek részére a közbeszerzési eljárás lefolytatására adott megbízásokról.

c) az ajánlatok és részvételi jelentkezések bírálata során valamennyi közbenső intézkedésről, a jóváhagyott közbeszerzési dokumentáció szükség szerinti módosításáról a Bíráló Bizottság, illetve a szakértő szervezet javaslata alapján.

d) az önkormányzat és intézményei, gazdasági társaságai energiaszükségletének kielégítésére kiírt beszerzésekben – a Bíráló Bizottság, illetve a szakértő szervezet javaslata alapján – az ajánlatok érvényességéről, az ajánlattevők kizárásáról, alkalmatlanságáról és az eljárás eredményéről.”

8. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/f. melléklet II. fejezet 2. pontja helyébe a következő pont lép:

„2. Az egészségügyi vállalkozók és civil szervezetek támogatásáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint kiírja és elbírálja a civil szervezetek támogatására vonatkozó pályázatot.”

2. A R. 3/f. melléklet II. fejezete a következő 3. ponttal egészül ki:

„3. Dönt az egészségügyi, szociális és környezetvédelmi feladatokat ellátó civil szervezeteken túli civil szervezetek támogatására vonatkozó szerződések megkötéséről.”

3. A R. 3/f. melléklet II. fejezete 4. pontja helyébe a következő pont lép:

„4. Dönt az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szabályai szerint a Közgyűlés által megállapított előirányzat mértékéig, a hatáskörébe utalt előirányzat felhasználásáról kivéve, ha a javaslat alapítványi forrásátadásra irányul, melyre vonatkozó bizottsági kezdeményezésről a Közgyűlés hoz döntést, valamint 3 millió Ft-25 millió Ft értékhatár között államháztartáson kívüli forrás átvételéről amennyiben a működési vagy fejlesztési célú támogatás a bizottság e rendeletben meghatározott feladatkörét érinti;”

9. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 3/g. melléklete "Feladatköre:" pontja a következő 6a. ponttal egészül ki:

„6a. A környezet- és természetvédelem, vízrendezés, vízgazdálkodás, köztisztaság és a településtisztaság biztosítása megoldásában való részvétel, valamint a zaj- és rezgésvédelemmel, levegőtisztaság védelemmel, kapcsolatosan az önkormányzat részére törvény által kötelezően előírt, más jogszabály által biztosított, illetve a közgyűlés által felvállalt feladatokban, a helyi érdekű közügyek megoldásában való részvétel.”

2. A R. 3/g. melléklet II. fejezet 8. pont helyébe a következő pont lép:

„8. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szabályai szerint a Közgyűlés által megállapított előirányzat mértékéig, a hatáskörébe utalt előirányzat felhasználásáról kivéve, ha a javaslat alapítványi forrásátadásra irányul, melyre vonatkozó bizottsági kezdeményezésről a Közgyűlés hoz döntést, valamint 3 millió Ft-25 millió Ft értékhatár között államháztartáson kívüli forrás átvételéről amennyiben a működési vagy fejlesztési célú támogatás a bizottság e rendeletben meghatározott feladatkörét érinti;”

3. A R. 3/g. melléklete II. fejezete a következő 14a. ponttal egészül ki:

„14a. Gyakorolja a jogszabályban előírt alapítói jóváhagyást – a jelen rendelet alapján a közgyűlés más szervének hatáskörébe nem tartozó – önkormányzati intézményi Szervezeti és Működési Szabályzatok tekintetében.”

4. A R. 3/g. melléklete II. fejezete a következő 14b. ponttal egészül ki:

„14b. Jóváhagyja a vásárok és piacok Üzemeltető által elfogadott működési szabályzatát.”

5. A R. 3/g. melléklete II. fejezete a következő 14c. ponttal egészül ki:

„14c. Dönt a Környezetvédelmi Alap felhasználásáról;”

6. A R. 3/g. melléklete II. fejezete a következő 14d. ponttal egészül ki:

„14d. Megállapítja a helyi jelentőségű védett természeti érték, terület rendeltetésének és jelentős mértékű megváltoztatása tényét, és a kérelmet a közgyűlés elé terjeszti;”

7. A R. 3/g. melléklet IV. fejezete 31. pont helyébe a következő pont lép:

„31. a helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményezése esetén a jogszabályban meghatározott feladatai ellátásához a helyi nemzetiségi önkormányzat használatába adandó vagyon (vagyontárgyak és pénzeszközök) meghatározására vonatkozó előterjesztést, a helyi nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítására, továbbá a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátására az önkormányzat nevében a nemzetiségek jogairól szóló törvényben előírt megállapodás megkötését, módosítását;”

8. A R. 3/g. melléklete IV. fejezete a következő 82. ponttal egészül ki:

„82. az önkormányzati pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó szerződések, megállapodások megkötését, az önkormányzat részére ingyenes vagyoni szolgáltatás teljesítéséről szóló felajánlások elfogadását és szükség esetén önkormányzati érdekből érvényben lévő szerződés módosítását teljesítési határidő hosszabbítása miatt.”

9. A R. 3/g. melléklete VII. fejezete a következő 18a. ponttal egészül ki:

„18a. a közterületek tisztántartásával és a lomtalanítási akciók szervezésével kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátását;”

10. A R. 3/g. melléklete VII. fejezete a következő 18b. ponttal egészül ki:

„18b. a csapadék és egyéb vizek által okozott kártételek megelőzése, a védőművek fenntartása, fejlesztése, és azokon a védekezés ellátása körébe tartozó önkormányzati feladatellátást;”

11. A R. 3/g. melléklete VII. fejezete a következő 18c. ponttal egészül ki:

„18c. folyamatosan figyelemmel kíséri a települési környezetvédelmi programban foglalt feladatok végrehajtását, a végrehajtás feltételeinek biztosítását, legalább kétévente felülvizsgálja a programot, melyről előterjesztést tesz a közgyűléshez,”

12. A R. 3/g. melléklete VII. fejezete a következő 18d. ponttal egészül ki:

„18d. a környezet állapotáról és annak az emberi egészségre gyakorolt hatásáról az önkormányzati igazgatás körében vezetett nyilvántartás adatai alapján évente tájékoztatást kér a polgármesteri hivatal illetékes szervezeti egységétől. A tájékoztató kapcsán figyelemmel kell lenni a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényre;”

10. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése tagjainak névjegyzéke

Györfi Mihály

Polgármester


Név


Egyéni választókerület

Tasnádi Zoltán képviselő

1

Rehó János képviselő

2

Borda Zoltán képviselő

3

Menkó Gyula képviselő

4

Ádám Csaba képviselő

5

Dr. Sámson László képviselő

6

Tóth Klaudia képviselő

7

Molnár Iván képviselő

8

Dr. Füle István képviselő

9

Dr. Póta Sándor képviselő

10

Töreki András képviselő

11

Györfi Mihály képviselő

12

Nagy István képviselő

kompenzációs lista

Székács János képviselő

kompenzációs lista

Mohi Márk képviselő

kompenzációs lista

Fejér Andor képviselő

kompenzációs lista

Tóth Áron képviselő

kompenzációs lista

11. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A Szolnok Megyei Jogú Város füstköd-riadó tervének elfogadásáról szóló 4/2018. (II.27.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 1–5. sor helyébe a következő rendelkezések lépnek:

1.

Az Önkormányzat tájékoztatása
1. az észlelt küszöbérték túllépésről,
2. Előrejelzés a következő időszakra (napszakra vagy napra),
3. Tájékoztatás a lehetséges egészségügyi hatásokról és a javasolt teendőkről,

azonnal

A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal

2.

Lakosság tájékoztatása az 1. pont szerinti tartalommal, kiegészítve a szennyezettség, illetve az expozíció csökkentése érdekében teendő megelőző beavatkozásról a szennyezettség lehetséges okainak bemutatásával és a kibocsátások csökkentésére vonatkozó ajánlásokkal.

1 órán belül, PM10 esetén 5 órán belül

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága,
A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal véleménye alapján

3.

Az egészségügyi, szociális és nevelési-oktatási intézmények, valamint bölcsődék tájékoztatása, javaslattétel a kockázat csökkentésére alkalmas intézkedések bevezetésére, így különösen a szabadtéri tartózkodás idejének csökkentése, kültéri foglalkoztató tevékenységek helyett beltéri tevékenységekre való áttérés ajánlása

1 órán belül, PM10 esetén 5 órán belül

Egészségügyi, szociális és nevelési-oktatási intézmények, valamint bölcsődék, Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága

4.

Az Önkormányzat tájékoztatása a határérték túllépés megszűnéséről

azonnal

A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal

5.

Lakosság és intézmények tájékoztatása
az 3. pont szerinti tartalommal

bejelentést követően azonnal

Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága

12. melléklet a 30/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. A Szolnok Megyei Jogú Város füstköd-riadó tervének elfogadásáról szóló 4/2018. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 1. és 2. sor helyébe a következő rendelkezések lépnek:

1.

Az Önkormányzat tájékoztatása
1. az észlelt küszöbérték túllépésről,
2. Előrejelzés a következő időszakra (napszakra vagy napra),
3. Tájékoztatás a lehetséges egészségügyi hatásokról és a javasolt teendőkről,

azonnal

A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal

2.

Lakosság tájékoztatása az 1. pont szerinti tartalommal, kiegészítve a szennyezettség, illetve az expozíció csökkentése érdekében teendő megelőző beavatkozásról a szennyezettség lehetséges okainak bemutatásával és a kibocsátások csökkentésére vonatkozó ajánlásokkal.

1 órán belül, PM10 esetén 5 órán belül

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága,
A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal véleménye alapján

2. A Szolnok Megyei Jogú Város füstköd-riadó tervének elfogadásáról szóló 4/2018. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 15–6. sor helyébe a következő rendelkezések lépnek:

3.1. pontszerű szennyező légforrások üzemeltetőjének tevékenységének
- mérséklésére
- korlátozására
- felfüggesztésére
vonatkozó döntés meghozatala

azonnal

a 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 35. § (1) bekezdés d) pontja szerint a területi vagy járási környezetvédelmi hatóság,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Műszaki Igazgatóság Környezetgazdálkodási Osztálya

3.2. nevelési-oktatási, egészségügyi intézmények, szociális intézmények és felkérés a kockázat csökkentésére alkalmas intézkedések bevezetésére, így különösen a szabadtéri tartózkodás idejének csökkentése, kültéri foglalkoztató tevékenységek helyett beltéri tevékenységekre való áttérés ajánlása

azonnal

Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága osztályai

3.3. lakosság és egyéb (3.2. ponton kívüli) közintézmények felszólítása a szilárd és olajtüzelésű fűtőberendezés használatának mérséklésére

azonnal

A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró megyei kormányhivatal,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Műszaki Igazgatóság Környezetgazdálkodási Osztálya

3.4. közlekedést érintő intézkedések elrendelése (rendelet 6. §-a szerint) és ellenőrzése

azonnal

Magyar Közút Nonprofit Zrt.,
A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közlekedési hatóság,
Szolnoki Rendőrkapitányság,
VOLÁNBUSZ Zrt.,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Műszaki Igazgatóság Környezetgazdálkodási Osztálya és Közterület- felügyelet

3.5. porkibocsátással járó tevékenységek felfüggesztése (rendelet 6. §-a szerint)

a 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 35. § (1) bekezdés d) pontja szerint a területi vagy járási környezetvédelmi hatóság,
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Műszaki Igazgatóság Környezetgazdálkodási Osztálya

4.

Város főbb útvonalainak, közterületeinek vizes tisztításra alkalmas szívórendszerű seprőgépes takarításának elrendelése ősszel a mezőgazdasági munkálatokat követően és a fűtési idény megkezdése előtt; továbbá lehetőség szerint tavasszal is téli síkosság mentesítések után.

azonnal

Szolnoki Városüzemeltetési Kft. Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Műszaki Igazgatóság Környezetgazdálkodási Osztálya

5.

Az Önkormányzat tájékoztatása a határérték túllépés megszűnéséről

azonnal

A 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdése szerinti közegészségügyi hatóság, közlekedési hatóság és a környezetvédelmi hatáskörében eljáró vármegyei kormányhivatal

6.

Lakosság tájékoztatása

bejelentést követően azonnal

Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Közszolgáltatások Igazgatósága