Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelete
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelete a 8/1999.(IV.28.) önkormányzati rendelete, a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti- és Működési Szabályzatának módosításáról
Hatályos: 2013. 09. 26- 2013. 09. 27Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelete
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelete a 8/1999.(IV.28.) önkormányzati rendelete, a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti- és Működési Szabályzatának módosításáról
2013-09-26-tól 2013-09-27-ig
Szerkesztés...
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének
8/1999. (IV. 28.) számú önkormányzati rendelete
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének
Szervezeti-és Működési Szabályzatáról
(egységes szerkezetben)
Alattyán Önkormányzatának Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 8.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Az Önkormányzat és jelképei
1.§ (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Alattyán Község Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: 5142. Alattyán, Szent István tér 1 szám
(3) Az önkormányzat működési (illetékességi) területe:
Alattyán község közigazgatási területe.
2. § (1)Az önkormányzat jogi személy, feladatait és hatásköreit az önkormányzati törvényben
és jelen rendeletben megállapított szabályok szerint a képviselőtestület gyakorolja.
(2) A képviselőtestület szervei: a polgármester, a bizottságok és a polgármesteri hivatal.
(3) A képviselőtestület és szervei az önkormányzat székhelyén működnek.
3. § (1)Az önkormányzat és hivatala bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címerét kell
használni.
(2) A polgármester és a jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar
Köztársaság címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:
a.) POLGÁRMESTER Jász- Nagykun- Szolnok megye ALATTYÁN
b.) KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT JEGYZŐJE Jász-Nagykun- Szolnok megye ALATTYÁN
(3) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.
(4) Alattyán községnek a (3) bekezdésben foglalt jelképeinek leírását, heraldikai
értelmezését, valamint a címer és zászló használatának rendjét külön önkormányzati
rendelet szabályozza.
2. Az Önkormányzat feladat és hatáskörei és azok gyakorlása
4. § (1) Az önkormányzati feladat és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.
(2) A települési önkormányzat feladatára hatáskörére és szerveire vonatkozóan a helyi
önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően a képviselő-testület kizárólagos
hatáskörébe tartozik:
a) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés, megbízás alkalmával az
illetmény összegének megállapítása,
b) képviselőtestület munkatervének elfogadása
c) éven belüli hitelfelvétel,
d) önkormányzati tulajdonú ingatlan értékesítése, megterhelése,
e) helyi közügy megoldásának vállalása, az arról történő lemondás,
f) a polgármester illetményének, a társadalmi megbízatású alpolgármester
tiszteletdíjának megállapítása,
(4) A képviselő-testület önként vállalt közfeladat ellátását is vállalhatja.
(5) A (4) bekezdésben írt közfeladat vállalásáról szóló döntés előtt előkészítő eljárást kell
lefolytatni. Ennek keretében tisztázni kell a feladat vállalásának szükségességét, jogi,
pénzügyi és személyi feltételeit.
(6) A javaslat csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a szükséges
pénzügyi források pontos megjelölését.
(7) A közfeladat önkéntes vállalására vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a
képviselőtestület elé a szakmailag illetékes bizottság véleményének kikérése után.
3. A Képviselő-testület működése
5. § (1)A képviselő-testület működésére a helyi önkormányzatokról szóló törvény
rendelkezései az irányadóak.
(2)A képviselőtestület tagjainak száma – a polgármesterrel együtt: 7 fő.
(3)A képviselőtestület tagjainak névsorát az SzMSz 1.számú melléklete tartalmazza.
(4) A képviselőtestület munkaterv alapján kéthavonta és indokolt esetben szükség szerint
tartja üléseit.
(5) Az ülés napja: a hónap utolsó keddje
Az ülés időpontja: délután 15 óra
Az ülés helye: Alattyán Községháza nagyterme
5142. Alattyán, Szent István tér 1.
6. § (1.) Az önkormányzat ülését össze kell hívni, amennyiben azt:
a) a képviselők egynegyede,
b) az önkormányzat bármelyik bizottsága,
c) a Megyei Kormányhivatal vezetője kezdeményezi.
(2) Az ülés összehívásának kezdeményezésekor meg kell jelölni a napirendet, és a
testületi anyag előkészítésében résztvevő személyt vagy szervet.
4./ A Képviselő-testület munkaterve
7. § (1) A ciklusprogramra, annak tartalmára a helyi önkormányzatokról szóló törvény
rendelkezései az irányadóak.
(2)A képviselőtestület éves munkaterv alapján végzi munkáját, melynek tervezetét a
polgármester állítja össze.
(3) A polgármesternek a testület munkaterv tervezetének összeállításához javaslatot kell
kérnie a bizottsági elnököktől, a társadalmi szervek, a közszolgáltatást nyújtó
szervezetek, az önkormányzati intézmények vezetőitől. A beérkezett javaslatokról
akkor is tájékoztatni kell a testületet, ha azokat a tervezetbe nem vette fel.
(4)A munkaterv tervezetét a decemberi testületi ülésre kell előterjeszteni.
(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülések tervezett időpontját,
b) az ülések várható napirendjét,
c) a napirendi pontok előadóit,
d) azokat a napirendeket, amelyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
valamint azokat a témákat, amelyhez bizottsági állásfoglalást kell beterjeszteni,
e) a falugyűlés, a közmeghallgatás, a község jelentősebb eseményeinek előkészítési
feladatait, azok ütemezését.
(6) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a települési képviselőknek,
b) a nem testületi tag bizottsági tagjainak,
c) a munkatervben érintett előadóknak.
5. Előterjesztések
8. § (1) A tárgyalásra kerülő napirendi pontok anyagait írásban-, vagy szóban kell
előterjeszteni. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti, az írásban
foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(2) Az előterjesztés első része tartalmazza:
a) az előterjesztő személy, vagy szerv megnevezését,
b) a tárgy pontos megjelölését,
c)annak bemutatását, hogy a téma szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen,
milyen döntés született, azt hogyan hajtották végre,
d) a meghozandó döntés indokainak bemutatását,
e) az előkészítésben részt vevő megnevezését.
(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat, mely egyértelműen
megfogalmazott rendelkező részből áll /tartalmazhat alternatívákat is/. Tartalmazza
továbbá a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését és a végrehajtásra
vagy beszámolásra, vagy mindkettőre adott határidőt.
(4) Az írásbeli előterjesztéseket, a határozati javaslatokat legkésőbb az ülést megelőző
10 nappal kell leadni a jegyzőnek.
(5) Előterjesztésre jogosult:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) jegyző,
d) települési képviselő,
e) témakör szerinti illetékes bizottság elnöke.
6. A képviselő-testületi ülések összehívása
9.§ (1) A képviselőtestületet a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása
esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti a képviselőtestület ülését. A
polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós
akadályoztatása esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.
(2) A meghívót úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselőtestület tagjai az ülés előtt 5
nappal kézhez kapják.
A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendi pontok és az előterjesztők nevét.
A meghívóhoz mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket. Ettől eltérni csak a
polgármester engedélyével lehet.
.
(3) Indokolt esetben a polgármester a képviselőtestületet rövid úton is összehívhatja.
Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és az írásbeliségtől is el lehet
tekinteni. A sürgősség okáról a képviselőtestületet tájékoztatni kell.
(4) A települési képviselők egynegyedének vagy képviselőtestület bármely bizottságának
indítványa esetén a polgármester a benyújtástól számított 10 napon belül köteles a
képviselőtestület ülését összehívni.
10.§ (1) A képviselőtestület ülésének helyéről, kezdési időpontjáról és napirendjéről a
lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való
kifüggesztésével, a Községi Önkormányzat Honlapján (www.alattyan.hu) történő
közzétételével értesíti.
(2) A képviselőtestület ülésére meg kell hívni:
a)a képviselőtestület tagjait,
b) a bizottságok nem képviselőtestületi tag tagjait,
c) a jegyzőt,
d) a Megyei Kormányhivatal Vezetőjét,
e) a községi önkormányzat intézményének vezetőit, feladatukat érintő napirendhez,
f) az előterjesztőt az általa előterjesztett napirendi pont tárgyalásához,
b) a helyi kisebbségi önkormányzat elnökét,
h) a lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőjét, a tevékenységi körüket érintő
napirendhez.
(3) A (2) bekezdés pontjaiban felsorolt meghívottak a képviselőtestületi ülésen
tanácskozási joggal vesznek részt.
7. A képviselő-testület tanácskozási rendje
11. § (1) A képviselőtestület ülésére a helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései
az irányadóak.
(2) Zárt ülés megtartását a polgármester, bármely képviselő és a jegyző
indítványozhatja.
(3)A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvbe csak a képviselők, a
tárgyban közvetlenül érdekelt vagy hivatalos megbízottja, a polgármester, valamint a
jegyző tekinthetnek bele.
12. § (1) A képviselőtestület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester
vezeti.
(2)Az ülést a polgármester nyitja meg és a jelenléti ív alapján megállapítja a
határozatképességet, melyet az ülés folyamán is figyelemmel kísér.
(3) Amennyiben az ülés határozatképtelen, úgy a testületi ülést változatlan
napirendekkel 8 napon belül újból össze kell hívni. Ha a képviselőtestület ülését
bármilyen okból egy napon belül nem lehet befejezni, az ülést 8 napon belül folytatni
kell.
(4) A polgármester vita nélkül kijelöli a jegyzőkönyv vezetőjét.
(5) A képviselőtestület szükségesnek tartja 2 fő /képviselő/ jegyzőkönyv hitelesítő
kijelölését, melyről a testület vitát nem nyit. A kijelöléssel a polgármestert bízza
meg.
13. § (1) A polgármester terjeszti elő a napirendi javaslatot, melyről a testület vita nélkül
egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) Sürgősségi indítványt írásban a polgármester, a bizottságok, a települési képviselők
egynegyede terjeszthet elő.
(3) A sürgősségi indítványt – a sürgősség rövid indoklásával – legkésőbb az ülést
megelőző napon 9 óráig kell benyújtani a polgármesternél.
(4) A sürgősségi indítvány csak akkor kerülhet testületi ülésre, ha az indítvány tárgya
olyan ügy, amelynek tárgyalása végett a polgármester is összehívná a testületi ülést.
(5) Ha a polgármester vagy képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, abban az
esetben a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester mindenek előtt
ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének
rövid megalapozására.
(6) Sürgősségi indítvány elfogadásához a képviselőtestület minősített többségének a
szavazata szükséges.
(7) A sürgősségi indítvány elfogadása esetén a testület első napirendként tárgyalja az
indítványt.
(8) Ha a képviselőtestület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendi
javaslatként tárgyalja, és a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy hányadik
napirendként.
14. § (1) A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő
tehet javaslatot. Az indítvány elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül egyszerű
szótöbbséggel határoz.
(2) A napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja a képviselőtestület.
(3) A polgármester tájékoztatást ad a két ülés közötti, a képviselőtestületet érintő
fontosabb eseményekről, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint
az átruházott hatáskörben tett intézkedésekről.
(4) A polgármester az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát,
illetve javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását. Elsőként a bizottságok
véleményét kell meghallgatni.
(5) Az írásbeli előterjesztést az előadó szóban kiegészítheti.
(6) Az előterjesztőhöz a napirenddel kapcsolatban a képviselőtestület tagjai és a
tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyre a vita előtt választ
kell adni.
(7) A tanácskozási joggal meghívottaknak a polgármester adja meg a szót. A
képviselőtestület esetenként dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak
megadja-e a kérdés feltevésének, hozzászólásának jogát, vagy vélemény
nyilvánítását.
15. § (1) A polgármester vezeti a vitát. A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának
korlátozására a képviselőtestület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a
testület vita nélkül határoz.
(2) A polgármester megadja vagy megtagadja, illetve megvonhatja a szót a
hozzászólótól. A tanácskozás rendjének a fenntartását, az ülés zavartalan
menetét a polgármester biztosítja. Figyelmezteti a hozzászólót, ha a
mondanivalója eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat
sértő a fogalmazás. A figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót.
(3) Ha a tanácskozás rendjét a nyilvános ülésen megjelent állampolgárok zavarják
meg, a polgármester rendre utasítja azt, aki a képviselőtestület üléséhez méltatlan
magatartást tanúsít. Ismétel esetben a rendzavarót az ülésteremből kiutasíthatja.
(4) A polgármester a napirend tárgyalása során bármely képviselő javaslatára
tárgyalási szünetet rendelhet el, meghatározhatja a szünet időtartamát.
16.§ (1) A vita lezárása után személyes megjegyzéssel élhet az a képviselő, aki a vitában az
ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy a hozzászólással
kapcsolatban felmerült félreértéseket.
(2) A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
(3) A döntésre vonatkozó szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő
bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.
(4) A polgármester összefoglalja a napirend vitáját, megfogalmazza az előterjesztésben
szereplő és vitában elhangzott határozati javaslatokat, majd azokat egyenként
bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a módosító és kiegészítő, majd a
módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról döntsön a testület.
8. Határozathozatal
17. § (1) A határozathozatalra a helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései az
irányadóak.
(2) Minősített többség szüksége a helyi önkormányzatokról szóló törvény
rendelkezésein túl:
a) önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítéséhez,
b) községi népszavazás kiírásához,
c) a testület általi kitüntetések alapításához, kitüntető cím adományozásához,
d) Alkotmánybíróságnál történő eljárás kezdeményezéséhez,
e) hitel felvételéhez,
f) a képviselő-testület hatáskörének átruházásához.
(3) A polgármester, ha a képviselőtestület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek
tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt
megtárgyalását. A kezdeményezést, az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a
képviselőtestület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.
18. § (1) A szavazás – a titkos szavazás esetét kivéve – kézfelemeléssel történik.
(2) A titkos szavazásra vonatkozó szabályok esetében a helyi önkormányzatokról szóló
törvény rendelkezései az irányadóak.
(3) A titkos szavazást a képviselő-testület bármely tagja indítványozhatja, melynek
elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi.
(5) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna
igénybevételével történik. A titkos szavazásról jegyzőkönyv készül, mely
tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
19. § (1) A képviselőtestület név szerinti szavazást is elrendelhet, erre bármely képviselő
javaslatot tehet. Az elrendeléshez a testület jelenlévő tagjai több, mint felének az
igen szavazata szükséges.
(2) Név szerinti szavazásnál a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselőtestület
tagjainak neveit, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
(3)A szavazásról készült névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
20. § Bármilyen módon történik a határozathozatal, a szavazás eredményét a polgármester
állapítja meg és ismerteti az önkormányzat döntését.
21. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet a polgármester, a képviselő, a bizottságok és a
jegyző. A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki köteles a
képviselőtestület legközelebbi ülése elé terjeszteni.
(2) Rendelet-tervezet előkészítésének rendjéről a képviselőtestület dönt. Szakmai
előkészítése a jegyző feladata. A tervezet előkészítéséhez a
képviselőtestület– szükség esetén más szakértőt is felkérhet.
(3) A rendelet-tervezethez rövid indoklást is mellékelni kell.
(4) A rendeletalkotás előtt a képviselőtestület közmeghallgatást tart, amennyiben
szükséges.
22. § A rendeletekről és határozatokról nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző
gondoskodik.
23. § (1) A rendeleteket – a helyben szokásos módon – a Polgármesteri Hivatal
hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, valamint a község honlapján,
(www.alattyan.hu) kell kihirdetni..
(2) A kihirdetett rendeletet a Polgármesteri Hivatalban tekinthetik meg az
állampolgárok.
9. Interpelláció, kérdés
24. § (1) A napirendek tárgyalása előtt a képviselők feltehetik közérdekű kérdéseiket,
interpellációjukat a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz és a
bizottságok elnökeihez.
(2) Az interpelláció szóban vagy írásban terjeszthető elő.
(3) Az interpelláció címzettje a képviselőtestületi ülésen – a napirendek tárgyalását
követően –vagy legkésőbb az ülést követő 15 napon belül írásban köteles érdemi
választ adni.
(4) A válasz elfogadásáról az interpelláció előterjesztője nyilatkozik.
(5) Amennyiben az interpelláció előterjesztője a választ nem fogadja el, a válasz
elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül határoz.
(6) Amennyiben a válaszadás írásban történik, az írásos válasz másolatát a soron
következő ülés anyagával együtt meg kell küldeni az interpelláló személyen kívül a
többi képviselőnek is, hogy annak elfogadásáról a következő ülésen dönteni tudjon
a testület is, ha az interpelláló a választ nem fogadná el.
(7) A képviselő-testület által el nem fogadott válasz esetén, az interpelláció alapján a Képviselő- testület részletes vizsgálatot rendelhet el, amelyet bizottság folytat le. A vizsgálatba be kell vonni az interpelláció előterjesztőjét is.
10. A képviselő-testület dokumentumai
25. § A képviselőtestületi ülésekről jegyzőkönyv és hangfelvétel készül.
26. § (1) A képviselő-testület üléséről 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyre a
helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezési az irányadóak.
(2) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a meghívót, az írásos előterjesztéseket, az
elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet.
(3) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv hitelesítők írják alá.
(4) A jegyzőkönyveket – a zárt ülésről készültek kivételével – a Polgármesteri
Hivatalban bárki megtekintheti.
27. § (1) A képviselőtestületi ülésekről készült hangfelvétel kazettáit az ülés dátumának
feljegyzésével meg kell különböztetni és ülésenként sorszámozni, melyeket a
Polgármesteri Hivatalban lemez szekrényben kell tárolni.
(2) A nyilvános ülésekről készült hangfelvétel kizárólag a Polgármesteri Hivatal
hivatalos helyiségében hallgatható meg, a kazettákat a hivatal helyiségéből elvinni
nem lehet.
11. Lakossági fórumok, közmeghallgatás
28. § (1) A lakosság és társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása -a fontosabb döntések
előkészítésébe való bevonása - érdekében évente egy alkalommal falugyűlést kell
tartani, melynek megszervezése a polgármester feladata.
(2) A falugyűlés helyéről és idejéről a lakosságot 5 nappal előbb értesíteni kell a helyben
szokásos módon, Polgármesteri Hirdetőtábláján, a www.alattyan.hu honlapon.
(3) A falugyűlésen elhangzottakról a lényeget tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni,
melyet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.
29. § (1) A képviselőtestület ülésén szükség szerint lehetőséget kell adni a
„közmeghallgatásnak”, ahol az állampolgárok és a helyi szervezetek előterjeszthetik
javaslataikat, kifejthetik véleményüket az előterjesztésről.
(2) A közmeghallgatás időpontját és helyét 5 nappal korábban hirdetmény
formájában meg kell hirdetni.
(3) Közmeghallgatást az alábbi önkormányzati döntések előtt kell tartani:
a) az éves költségvetési rendelet elfogadása,
b) helyi adók bevezetése,
c) ha a testület előzetesen úgy döntött,
d) ha a képviselők fele azt indítványozza.
12. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
30. § A képviselőtestület a helyi népszavazás, népi kezdeményezés részletes szabályainak megállapítására külön rendeletet alkot.
13. A Képviselő-testület tagjai
31. § A települési képviselő jogaira és kötelezettségeire a helyi önkormányzatokról szóló
törvény rendelkezései az irányadóak.
32. § A képviselő-testület a települési képviselőnek, a bizottsági elnöknek, a bizottság
tagjának tiszteletdíját külön rendeletben állapítja meg.
33. § (1) A képviselőnek képviselői tevékenység során tudomására jutott állami, szolgálati és
üzleti titkot meg kell őriznie. Köteles figyelembe vennie az Alaptörvénynek, a Polgári Törvénykönyvnek és a Személyes adatok védelméről és a Közérdekű adatok
nyilvánosságáról szóló törvénynek a Magántitokra és a személyi adatok védelmére
vonatkozó szabályait.
(2) A képviselőtestület tagjának a polgármesternél, vagy a képviselőtestület hivatalában
előzetesen jeleznie kell, hogy a képviselőtestület ülésén nem tud megjelenni, illetve
egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.
14. Összeférhetetlenségi eljárás
34.§. (1) A képviselőtestület tagjával kapcsolatos összeférhetetlensége eljárást a
képviselőtestület Ügyrendi Bizottsága folytatja le.
(2) Az önkormányzati képviselő a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot
köteles haladéktalanul bejelenteni a polgármesternek. A települési képviselő
összeférhetetlenségének a megállapítását bárki kezdeményezheti a polgármesternél.
(3) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést
átadja kivizsgálásra az ügyrendi bizottságnak. A képviselőtestület - a bizottság
előterjesztése alapján – következő ülésén dönt az összeférhetetlenségről.
15. A Képviselőtestület bizottságai
35. § (1) A képviselőtestület állandó bizottságai:
a) Ügyrendi Bizottság /3 tagú/
b)Egészségügyi és Szociális Bizottság /5 tagú/
c)Pénzügyi Bizottság /4 tagú/.
(2) Az állandó bizottságok elnökeinek, tagjainak névsorát a 2.számú melléklet
tartalmazza.
(3) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság üléseire meg kell hívni az óvodából és az
általános iskolából az ifjúságvédelmi felelősöket, akik tanácskozási joggal vesznek
részt.
36.§ A képviselőtestület esetenként, meghatározott feladatok elvégzésére ideiglenes
bizottságot hozhat létre.
37.§ A Képviselő-testület bizottságai működésére az helyi önkormányzatokról szóló törvény
rendelkezései az irányadók.
38.§ (1) A bizottság elnökét távollétében a bizottság képviselőtestületi tag tagjai közül
megbízott személy helyettesíti.
(2) A bizottsági tagok több mint felének indítványára a bizottságot össze kell hívni.
(3) A bizottságok feladatköreit érintő ügyekben közösen eljárhatnak és együttes állás-
foglalást, javaslatot alakíthatnak ki.
39.§ (1) A bizottságok szükség szerint és a képviselőtestület munkatervében meghatározottak
alapján üléseznek.
(2) A bizottságok üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke, a jegyző és a
jegyzőkönyvvezető ír alá.
(3) A bizottságok működéséért és feladatainak ellátásáért a bizottság elnöke a felelős.
16. A polgármester
40. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatát.
(2) A polgármester jogaira és kötelezettségeire a helyi önkormányzatokról szóló
törvény rendelkezései az irányadóak.
(3) A polgármester illetményének emelésére a képviselőtestület Ügyrendi Bizottsága
tesz javaslatot.
17. Alpolgármester
41. § Az alpolgármestert – a polgármester tartós helyettesítésének idejére – ugyanazok a
jogok illetik meg a feladat-és hatáskör gyakorlásában, mint a polgármestert.
18. Jegyző
42.§ (1) A jegyző kinevezésére és feladataira a helyi önkormányzatokról szóló törvény
rendelkezései az irányadóak.
(2) figyelmezteti a képviselő-testületet, a képviselő-testület szerveit és a polgármestert, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő; mely megállapítást a képviselő-testület soros ülésén, mint önálló napirendi pontot felveti és a jegyzőkönyvbe szó szerint bejegyzi, valamint felettes szervét haladéktalanul tájékoztatja
43. §. A jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat helyettesítő jegyző látja el.
19. Aljegyző
44.§ (1)
(2)
20. Polgármesteri hivatal
45. § (1) A hivatal belső szervezeti tagozódását a polgármesteri hivatal szervezeti-és
működési szabályzatában kell meghatározni, melyet a jegyző
készít el és a képviselőtestület hagy jóvá.
(2) A önkormányzat polgármesteri hivatalának megnevezése: Alattyáni Polgármesteri Hivatal
46. § (1) A Polgármesteri Hivatalban a hivatali munkaidő:
hétfőtől – csütörtökig: 7.30 órától 16 óráig,
pénteken: 7.30 órától 13.30 óráig tart.
(2) A munkaidőn belül napi 30 perc munkaközi szünetet kell biztosítani.
(3) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:
hétfőn: 7.30 órától 16 óráig,
kedden: 7.30 órától 16 óráig,
szerda: ügyfélfogadás nincs
csütörtökön: 7.30 órától 12 óráig. Délután ügyfélfogadás nincs
pénteken 7.30 órától 13.30 óráig tart.
(4) A polgármester és a jegyző minden héten hétfőn a hivatalos munkaidőben tartanak
ügyfél fogadást.
21.Társulások
47. § (1) A társulásokra vonatkozóan a helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.
(2) Az önkormányzat szakágazati besorolását, valamint alaptevékenységének szakfeladatszámát és megnevezését a 3. számú melléklet tartalmazza
22. A költségvetés
48.§ (1) A képviselőtestület éves költségvetését önállóan rendeletben állapítja meg, melyre a
helyi önkormányzatokról szóló törvény és az államháztartásról szóló törvény
rendelkezései az irányadóak.
(2) A helyi önkormányzat költségvetését a költségvetési törvény elfogadását követően,
annak előírásai, követelményei a központi hozzájárulásnak az önkormányzatot
megillető normatívák szerint állapítja meg.
22. Az önkormányzat vagyona
49. § A képviselőtestület az önkormányzat vagyonát és az azzal való gazdálkodás szabályait külön rendeletben állapítja meg.
23. Hatáskör átruházás
50.§ (1) A képviselő-testület hatásköreiből a polgármesterre a temetési segély elbírálását, az Egészségügyi-és Szociális Bizottságra az átmeneti segély, a méltányossági közgyógyellátás elbírálását ruházza át.
(2) Felhatalmazza a polgármestert, a bizottság elnökét a hozott döntések
kiadmányozásával.
(3) Kötelezi a polgármestert, a bizottságot, hogy döntéseiről folyamatosan, írásban
adjon számot a képviselőtestületnek
24. Nemzetiségi önkormányzat
51. § (1) A nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos szabályokat a nemzetiségi
önkormányzat által jóváhagyott SZMSZ-ről szóló határozat tartalmazza.
(2) A települési önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolatot és
annak szabályait külön megállapodásban kell rögzíteni, melyet mindkét
önkormányzat határozatával hagy jóvá.
25. Záró rendelkezések
52. § (1) Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát
veszti Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2011.(XII.14) sz.
rendelete.
(2) Az SzMSz mellékletét képezik
a) 1.sz. melléklet: a képviselő-testület tagjainak névsora, lakcíme,
b) 2.sz. melléklet: a bizottságok jegyzéke, elnökei, tagjai.
c) 3. sz. melléklet: az önkormányzat szakági besorolása, valamint alaptevékenységének szakfeladatszáma és megnevezése
Alattyán, 2013. szeptember 24.
Dalmadi Tiborné Mack Sándor
polgármester jegyző
Alattyán Községi Önkormányzat 8/1998(IV. 25.)
önkormányzati rendeletének
1. számú melléklete
1. AZ ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐTESTÜLET TAGJAI
DALMADI TIBORNÉ polgármester 5142.Alattyán, Kossuth u.14/a
BUDAI GÁBOR képviselő 5142 Alattyán, Nagykör u. 3.
FERENCSIK GYULA képviselő 5142 Alattyán, Rezeda u. 12.
KOCZKÁS GÁBOR MÁTYÁS képviselő 5142.Alattyán, Szent István u. 25.
KOCZKÁS ISTVÁN képviselő 5142 Alattyán, Csillag tér 2.
MÓCZÓ GÁBOR képviselő 5142.Alattyán, Petőfi S.u. 20/A.
SZABÓ BÉLA képviselő 5142.Alattyán, Jász u. 17.
2. ALPOLGÁRMESTER:
BUDAI GÁBOR képviselő (Alattyán, Nagykör u. 3.)
( A 63/2010.(X.14.) KT.számú határozat alapján)
Alattyán Községi Önkormányzat 8/1998(IV. 25.)
önkormányzati rendeletének
2. számú melléklete
A képviselőtestület bizottságainak elnökei és tagjai:
1. ÜGYRENDI BIZOTTSÁG: ( 3 tagú)
ELNÖKE: KOCZKÁS ISTVÁN képviselő (Alattyán, Csillag tér 2)
TAGJAI : KOCZKÁS GÁBOR MÁTYÁS képviselő (Alattyán, Szent I. u. 25)
MÓCZÓ GÁBOR képviselő (Alattyán, Petőfi S. u. 20/A)
2, PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG: (4 tagú)
ELNÖKE: SZABÓ BÉLA képviselő (Alattyán, Jász u. 17)
KOCZKÁS GÁBOR MÁTYÁS képviselő (Alattyán, Szent I. u. 25)
KOCZKÁS ISTVÁN képviselő (Alattyán, Csillag tér 2)
SÁNDOR EDIT külsős tag (Alattyán, Kossuth u. 12)
3. EGÉSZSÉGÜGYI-ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG: ( 5 tagú)
ELNÖKE MÓCZÓ GÁBOR képviselő (Alattyán, Petőfi S.u. 20/A)
Tagjai: FERENCSIK GYULA képviselő (Alattyán, Rezeda u. 12)
SZABÓ BÉLA képviselő (Alattyán, Jász u. 17)
MENYHÁRT ALAJOSNÉ külsős tag (Alattyán, Honvéd u.7)
MOLNÁRNÉ MENYHÁRT ÉVA külsős tag (Alattyán, Szent I. u.45)
Alattyán Községi Önkormányzat 8/1999/(IV. 28) számú
önkormányzati rendeletének
3. számú melléklete
Az önkormányzat szakágazati besorolása, valamint alaptevékenységének szakfeladat száma és megnevezése
- Az önkormányzat szakágazati besorolása
Szakágazat: 841126 Önkormányzatok és Társulások általános végrehajtói igazgatási tevékenysége
- Az önkormányzat alaptevékenységének szakfeladatszáma és megnevezése
Szakfeladat szám | Szakfeladat megnevezése | |
1 | 381103 | Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
2 | 412000 | Lakó és nem lakó épületek építése |
3 | 421100 | Út és autópálya építése |
4 | 521012 | Polgári védelmi védőeszközök tárolása, kezelése |
5 | 522001 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
6 | 562912 | Óvodai intézményi étkeztetés |
7 | 562913 | Iskolai intézményi étkeztetés |
8 | 562917 | Dolgozók részére biztosított étkeztetés |
9 | 562920 | Egyéb vendéglátás |
10 | 581400 | Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása |
11 | 680001 | Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
12 | 680002 | Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
13 | 683200 | Ingatlankezelés |
14 | 811000 | Építményüzemeltetés |
15 | 813000 | Zöldterület- kezelés |
16 | 841154 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
17 | 841173 | Statisztikai tevékenység |
18 | 841191 | Nemzeti ünnepek programjai |
19 | 841192 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
20 | 841402 | Közvilágítás |
21 | 841403 | Város-, községgazdálkodás m.n.s. szolgáltatások |
22 | 842155 | Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai |
23 | 842421 | Közterület rendjének fenntartása |
24 | 842429 | Baleset- megelőzés |
25 | 842531 | Polgári védelmi ágazati feladatai |
26 | 842532 | Lakosság felkészítése, tájékoztatás, riasztás |
27 | 842533 | Óvóhelyi védelmi tevékenységek |
28 | 842541 | Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
29 | 845542 | Minősített időszaki tevékenységek (kivéve ár- és belvízvédelem |
30 | 842543 | Katasztrófavédelmi helyreállítási tevékenység (kivéve ár- és belvízvédelem) |
31 | 851000 | Óvodai nevelés intézményeinek, programjainak komplex támogatása |
32 | 854314 | Szociális ösztöndíjak |
33 | 862101 | Háziorvosi alapellátás |
34 | 862301 | Fogorvosi alapellátás |
35 | 869041 | Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
36 | 869042 | Ifjúság egészségügyi gondozás |
37 | 882114 | Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás |
38 | 882116 | Ápolási díj méltányossági alapon |
39 | 882121 | Helyi eseti lakásfenntartási támogatás |
40 | 882122 | Átmeneti segély |
41 | 882123 | Temetési segély |
42 | 882129 | Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások |
43 | 882203 | Köztemetés |
44 | 890111 | Esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és programok |
45 | 890112 | Az egyenlő bánásmód megvalósulását célzó általános tevékenységek és programok |
46 | 890113 | Nemek társadalmi egyenlőségének megvalósítását célzó tevékenységek és programok |
47 | 890115 | Speciális tehetséggondozó programok hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok részére |
48 | 890116 | Romák társadalmi integrációját elősegítő egyéb tevékenységek, programok |
49 | 890121 | Fizikai és információs akadálymentesítést segítő programok, támogatások |
50 | 890122 | Fogyatékossággal élők esélyegyenlőségének előmozdításával kapcsolatos egyéb tevékenység |
51 | 890123 | Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját segítő programok, támogatások |
52 | 890124 | Fogyatékossággal élők életminőségének javítását célzó programok és támogatások |
53 | 890125 | Komplex rehabilitációs programok fejlesztése, támogatása |
54 | 890212 | A gyermeki jogok érvényre juttatásával összefüggő feladatok |
55 | 890215 | A gyermekek és fiatalok környezet- és egészségtudatos gondolkodásának fejlesztését segítő programok |
56 | 890216 | Önkormányzati ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint támogatásuk |
57 | 890221 | Az időskorúak társadalmi integrációját, az aktív és méltó időskor megteremtését célzó programok |
58 | 890222 | Idősügyi önkormányzati kezdeményezések, programok, valamint támogatásuk |
59 | 890301 | Civil szervezetek működési támogatása |
60 | 890302 | Civil szervezetek program- és egyéb támogatása |
61 | 890303 | Civil szféra megerősítését segítő egyéb tevékenységek |
62 | 890441 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
63 | 890442 | Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása |
64 | 890443 | Egyéb közfoglalkoztatás |
65 | 890504 | Nemzetiségek közösségi, kulturális tevékenységének támogatása |
66 | 890505 | Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése |
67 | 890506 | Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása |
68 | 890509 | Egyéb m. n. s. közösségi, társadalmi tevékenységek támogatása |
69 | 900400 | Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások megszervezése |
70 | 910121 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
71 | 910122 | Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
72 | 910123 | Könyvtári szolgáltatások |
73 | 910301 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése |
74 | 910302 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság megóvása |
75 | 910421 | Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása |
76 | 910422 | Védett természeti területek és természeti értékek megőrzése és fenntartása |
77 | 910501 | Közművelődési tevékenységek és támogatásuk |
78 | 910502 | Közművelődési intézmények, közösségi szinterek működtetése |
79 | 931102 | Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése |
80 | 931204 | Iskolai és diáksport tevékenység támogatása |
81 | 931205 | Fogyatékossággal élők iskolai és diáksport tevékenysége és támogatása |
82 | 931301 | Szabadidősport (rekreációs sport) tevékenység és támogatása |
83 | 931302 | Fogyatékossággal élők szabadidősport (rekreációs sport) tevékenység és támogatása |
84 | 960302 | Köztemető fenntartása és működtetés |
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének
21/2013. (IX. 24.) számú önkormányzati rendelete
Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének
8/1999. (IV. 28.) számú önkormányzati rendelete a képviselő- testület és szervei szervezeti-és működési szabályzatának módosításáról
Alattyán Önkormányzatának Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 8.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ A 43. § „A jegyzőt tartós akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.” szöveg helyébe „A jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat helyettesítő jegyző látja el.” szöveg kerül.
2. § A 44.§ (1) bekezdése „A képviselőtestület – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – határozatlan időre aljegyzőt nevez ki, a jegyző helyettesítésére a jegyző által meghatározott feladatok ellátására.”, valamint a 44. § (2) bekezdése „A jegyzőt tartós akadályoztatása esetén teljes jogkörrel helyettesíti.” hatályukat veszítik.
3. § A R. 2. számú melléklete „2, PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG: (5 tagú)
ELNÖKE: SZABÓ BÉLA képviselő (Alattyán, Jász u. 17)
KOCZKÁS GÁBOR MÁTYÁS képviselő (Alattyán, Szent I. u. 25)
KOCZKÁS ISTVÁN képviselő (Alattyán, Csillag tér 2)
MENYHÁRT JÓZSEFNÉ külsős tag (Alattyán, Rezeda u.35)
SÁNDOR EDIT külsős tag (Alattyán, Kossuth u. 12)” szövegrész helyébe „2, PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG: (4 tagú)
ELNÖKE: SZABÓ BÉLA képviselő (Alattyán, Jász u. 17)
KOCZKÁS GÁBOR MÁTYÁS képviselő (Alattyán, Szent I. u. 25)
KOCZKÁS ISTVÁN képviselő (Alattyán, Csillag tér 2)
SÁNDOR EDIT külsős tag (Alattyán, Kossuth u. 12)” szövegrész kerül.
4. § A 35. § (1) c pontja „ Pénzügyi Bizottság /5 tagú/.” Szöveg helyett, a „ Pénzügyi Bizottság /4 tagú/. Szöveg kerül
5. § Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.
Alattyán, 2013. szeptember 24.
Dalmadi Tiborné Mack Sándor
polgármester jegyző