Alattyán Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014.(I.29.) önkormányzati rendelete

Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 11. 26- 2015. 10. 04

Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének

2/2014. (I.28.) önkormányzati rendelete

Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti-és Működési Szabályzatáról

(egységes szerkezetben a 7/2014.(V.28) és a 19/2014.(XI.26.), önkormányzati rendelettel)



Alattyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.


            I. Fejezet

Általános rendelkezések


1.§ (1)             Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Alattyán Község Önkormányzata


      (2)             Az önkormányzat székhelye:    5142 Alattyán, Szent István tér 1.


      (3)  Az önkormányzat működési (illetékességi) területe:

                        Alattyán község közigazgatási területe.


2. §      Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:

                        Alattyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete        


3. § (1) Az önkormányzat és hivatala bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címerét      kell használni.


        (2) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. Az önkormányzat jelképeit és azok      használatának rendjét a képviselő-testület  külön rendeletben állapítja meg.


II. Fejezet

  Az önkormányzat feladat- és hatáskörei és azok gyakorlása


4. § (1) Az önkormányzati feladat és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.


       (2) A települési önkormányzat feladatára, hatáskörére vonatkozóan a       Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény (továbbiakban: Mötv.)             rendelkezései az irányadóak.


       (3) A (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően a képviselő-testület kizárólagos

             hatáskörébe tartozik:

             a) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés, megbízás alkalmával                  az  illetmény összegének megállapítása,

            b) képviselő-testület munkatervének elfogadása,

            c) éven belüli hitelfelvétel,

            d) önkormányzati tulajdonú ingatlan értékesítése, megterhelése,

             e) helyi közügy megoldásának vállalása, az arról történő lemondás,

             f) a polgármester illetményének, a társadalmi megbízatású alpolgármester

             tiszteletdíjának megállapítása,

            g) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.

        

   (4)    A képviselő-testület önként vállalt közfeladat ellátását is vállalhatja.


   (5)    A (4) bekezdésben írt közfeladat vállalásáról szóló döntés előtt előkészítő eljárást kell

            lefolytatni. Ennek keretében tisztázni kell a feladat vállalásának szükségességét, jogi,

             pénzügyi és személyi feltételeit.


  (6)     A javaslat csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a             szükséges pénzügyi források pontos megjelölését.


  (7)     A közfeladat önkéntes vállalására vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a

             képviselő-testület elé a szakmailag illetékes bizottság véleményének kikérése után.


   (8)    A képviselő-testület átruházott hatásköre:

            A képviselő-testület az önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottságára ruházza az 1993. évi III. törvény 25. § (3) bekezdés bb) pontjában meghatározott hatáskörét.

           


III. Fejezet

1. A Képviselő-testület működése


5. § (1) A képviselő-testület működésére az Mötv. rendelkezései az irányadóak.


       (2) A képviselő-testület tagjainak száma – a polgármesterrel együtt: 7 fő.


       (3) A képviselő-testület tagjainak névsorát az SzMSz 1. számú melléklete tartalmazza.


       (4) A képviselőt-testület kéthavonta – évente legalább 6 alkalommal -, és indokolt           esetben  szükség  szerint tartja üléseit.


       (5)  Az ülés napja: a hónap utolsó keddje

             Az ülés időpontja: délután 14 óra[1]

             Az ülés helye: Alattyán Községháza nagyterme

                                     5142 Alattyán, Szent István tér 1.


6. § (1) A képviselő-testület ülését össze kell hívni, amennyiben azt:

             a) a képviselők egynegyede,

             b) az önkormányzat bármelyik bizottsága,

             c) a Megyei Kormányhivatal vezetője kezdeményezi.


       (2)  Az ülés összehívásának kezdeményezésekor meg kell jelölni a napirendet, és a

              testületi anyag előkészítésében részt vevő személyt vagy szervet.


2. A  Képviselő-testület munkaterve


7. § (1) A ciklusprogramra, annak tartalmára a Mötv. rendelkezései az irányadóak.


        (2) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját, melynek tervezetét a

             polgármester állítja össze.


         (3) A munkaterv tervezetét a decemberi testületi ülésre kell előterjeszteni.


         (4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

          a) az ülések tervezett időpontját,

               b) az ülések várható napirendjét,

               c) a napirendi pontok előadóit,

          d) a meghívottak megnevezését.


        (5)  A munkatervet meg kell küldeni:

         a) a települési képviselőknek,

              b) a nem testületi tag bizottsági tagoknak,

         c) a munkatervben érintett előadóknak.


3. Előterjesztések


8. § (1) A tárgyalásra kerülő napirendi pontok anyagait írásban, vagy szóban kell

            előterjeszteni. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba

            foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.


       (2) Az előterjesztés első része tartalmazza:

        a) az előterjesztő személy, vagy szerv megnevezését,

             b) a tárgy pontos megjelölését,

        c) annak bemutatását, hogy a téma szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen,

      milyen döntés született, azt hogyan hajtották végre,

             d) a meghozandó döntés indokainak bemutatását,

        e) az előkészítésben részt vevő megnevezését.


      (3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat, mely egyértelműen

            megfogalmazott rendelkező részből áll (tartalmazhat alternatívákat is). Tartalmazza

            továbbá a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését és a végrehajtásra

            vagy beszámolásra, vagy mindkettőre adott határidőt.


     (4) Az írásbeli előterjesztéseket, a határozati javaslatokat legkésőbb az ülést megelőző

          6 nappal korábban kell leadni a jegyzőnek.[2]


     (5) Előterjesztésre jogosult:

           a) polgármester,

           b) alpolgármester,

           c) jegyző,

           d) települési képviselő,

           e) témakör szerinti illetékes bizottság elnöke.


4. A képviselő-testületi ülések összehívása


9.§ (1) A képviselő-testületet a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása

            esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. A

            polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós

           akadályoztatása esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.


      (2) A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.


      (3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-        testület ülését  a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni. A székhelyen kívülre            összehívott ülésről a lakosságot tájékoztatni kell a 10 §. (1) bekezdésében meghatározott módon és ebben az esetben is biztosítani kell az ülés nyilvánosságát.


      (4) A meghívót úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselő-testület tagjai az ülés előtt 5

           nappal kézhez kapják.

           A meghívó tartalmazza:

           a) az ülés helyét, kezdési időpontját,

           b) a javasolt napirendi pontokat és a napirendek előadóit.

    

           A meghívóhoz mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket. Ettől eltérni csak a

           polgármester engedélyével lehet.

.

      (5) Indokolt esetben a polgármester a képviselő-testületet rövid úton is összehívhatja.

          Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és az írásbeliségtől is el lehet

          tekinteni. A sürgősség okáról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.


     (6) A települési képviselők egynegyedének vagy a képviselő-testület bármely         bizottságának indítványa esetén a polgármester a benyújtástól számított 10 napon belül    köteles a képviselő-testület ülését összehívni.


10.§ (1) A képviselő-testület ülésének helyéről, kezdési időpontjáról és napirendjéről a

             lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való

             kifüggesztésével és az önkormányzat honalapján   történő  közzétételével értesíti.


        (2) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

          a) a képviselő-testület tagjait,

          b) a bizottságok nem képviselő-testületi tag tagjait,

          c) a jegyzőt,

          d) a községi önkormányzat intézményeinek vezetőit, feladatukat érintő napirendhez,

          e) az előterjesztőt az általa előterjesztett napirendi pont tárgyalásához,

          f) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,

          g) a lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőjét, a tevékenységi körüket érintő

              napirendhez.


       (3) A (2) bekezdés pontjaiban felsorolt meghívottak a képviselő-testületi ülésen

            tanácskozási joggal vesznek részt.


5. A képviselő-testület ülésének tanácskozási rendje


11. § (1) A képviselő-testület ülésére a Mötv.  rendelkezései az irányadóak.


          (2) Zárt ülés megtartását a polgármester, bármely képviselő és a jegyző

               indítványozhatja.


           (3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvbe csak a képviselők, a

                tárgyban közvetlenül érdekelt vagy hivatalos megbízottja, a polgármester, valamint     a jegyző tekinthetnek bele.


12. § (1) A képviselő-testületi ülés vezetésére a rendelet 9. § (1) bekezdésében foglaltakat kell              alkalmazni.


          (2) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:

                a)     a képviselő-testület határozatképességének megállapítása, folyamatos                         figyelemmel kísérése,

                b)     a napirend előterjesztése,

                c)     a napirend elfogadtatása,

                d)     az ülés jellegének (nyílt/zárt) bejelentése, a zárt ülés tényének bejelentése,

                e)     napirendenként:

                ea)   a vita levezetése, a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó                                   megadása,

                eb)   a vita összefoglalása,

                ec)   az indítványok szavazásra való feltevése,

                ed)   a rendelet-tervezetek, határozati javaslatok szavaztatása (az ülés vezetőjének                        pontosan meg kell fogalmaznia a szavazásra feltett döntési javaslat tartalmát)

                ee)   a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

                ef)    a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

                f)      a rend fenntartása,

                g)     az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás számszerű                           eredményének kihirdetése,  

                h)     az időszerű kérdésekről tájékoztatás,

                i)      az ülés bezárása.


         (3) Amennyiben az ülés határozatképtelen, úgy a testületi ülést változatlan

              napirendekkel 8  napon belül újból össze kell hívni. Ha a képviselő-testület ülését

              bármilyen okból egy napon belül nem lehet befejezni, az ülést 8 napon belül folytatni

              kell.


         (4) A polgármester vita nélkül kijelöli a jegyzőkönyv vezetőjét.


         (5) [3]

         

13. § (1) Az ülés vezetője terjeszti elő a napirendi javaslatot, melyről a testület vita nélkül

              egyszerű szótöbbséggel dönt.


         (2) Sürgősségi indítványt írásban a polgármester, a bizottságok, a települési képviselők

              egynegyede terjeszthet elő.


        (3) A sürgősségi indítványt – a sürgősség rövid indoklásával – legkésőbb az ülést

             megelőző napon 9 óráig kell benyújtani a polgármesternél.


        (4) A sürgősségi indítvány csak akkor kerülhet testületi ülésre, ha az indítvány tárgya

             olyan ügy, amelynek tárgyalása végett a polgármester is összehívná a testületi ülést.


         (5) Ha a polgármester vagy képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, abban az

               esetben a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester mindenekelőtt

               ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének

               rövid megalapozására.


        (6) Sürgősségi indítvány elfogadásához a képviselő-testület minősített többségének a

             szavazata szükséges.


        (7) A sürgősségi indítvány elfogadása esetén a testület első napirendként tárgyalja az

              indítványt.


        (8) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendi

              javaslatként tárgyalja, és a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy hányadik

              napirendként.


14. § (1) A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő

               tehet javaslatot. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű

               szótöbbséggel határoz.


         (2) A napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja a képviselő-testület.


         (3) A polgármester az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát,

               illetve javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását. Elsőként a bizottságok

               véleményét kell meghallgatni.


         (4) Az írásbeli előterjesztést az előadó szóban kiegészítheti.


         (5) Az előterjesztőhöz a napirenddel kapcsolatban a képviselő-testület tagjai és a

              tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyre a vita előtt választ

              kell adni.


         (6) A tanácskozási joggal meghívottaknak a polgármester adja meg a szót. A

              képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak

              megadja-e a kérdés feltevésének, hozzászólásának jogát, vagy vélemény

              nyilvánítását.


15. § (1) A polgármester vezeti a vitát. A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának

               korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a

               testület vita nélkül határoz.


        (2) A polgármester megadja vagy megtagadja, illetve megvonhatja a szót a

               hozzászólótól. A tanácskozás rendjének a fenntartását, az ülés zavartalan

               menetét a polgármester biztosítja. Figyelmezteti a hozzászólót, ha a

               mondanivalója eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat

               sértő a fogalmazás. A figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót.


         (3) Ha a tanácskozás rendjét a nyilvános ülésen megjelent állampolgárok zavarják

               meg, a polgármester rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan

               magatartást tanúsít. Ismételt esetben a rendzavarót az ülésteremből kiutasíthatja.


         (4) A polgármester a napirend tárgyalása során bármely képviselő javaslatára

               tárgyalási szünetet rendelhet el, meghatározhatja a szünet időtartamát.


16.§ (1) A vita lezárása után személyes megjegyzéssel élhet az a képviselő, aki a vitában az

             ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy a hozzászólással

             kapcsolatban felmerült félreértéseket.


       (2) A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.


       (3) A döntésre vonatkozó szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő

             bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.


       (4) A polgármester összefoglalja a napirend vitáját, megfogalmazza az előterjesztésben

             szereplő és vitában elhangzott határozati javaslatokat, majd azokat egyenként

             bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a módosító és kiegészítő, majd a

             módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról döntsön a testület.


6. A képviselő-testület döntései


17. § (1) A határozathozatalra a Mötv.  rendelkezései az  irányadóak.


         (2) Minősített többség szükséges az Mötv.  rendelkezésein túl:  

               a) önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítéséhez,

               b) községi népszavazás kiírásához,

               c) a testület általi kitüntetések alapításához, kitüntető cím adományozásához,

               d) Alkotmánybíróságnál történő eljárás kezdeményezéséhez,

               e) hitel felvételéhez,

               f) a képviselő-testület hatáskörének átruházásához.

             

         (3) A polgármester, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek

               tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt

               megtárgyalását. A kezdeményezést, az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a

               képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.


         (4) A normatív határozatokat e rendelet 23. § (1) bekezdésében foglaltak szerint             kell közzétenni.


18. § (1) A szavazás – a titkos szavazás esetét kivéve – kézfelemeléssel történik.


         (2)  A titkos szavazásra vonatkozó  szabályok esetében a Magyarország helyi                    önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései az irányadóak.


         (3) A titkos szavazást a képviselő-testület bármely tagja indítványozhatja, melynek

               elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.


         (4) A titkos szavazás lebonyolítását ideiglenes bizottság végzi.[4]

        

         (5) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna

                igénybevételével történik. A titkos szavazásról jegyzőkönyv készül, mely

                tartalmazza:

                a) a szavazás helyét, napját,

                b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

                c) a szavazás során felmerült körülményeket,

                d) a szavazás eredményét.


19. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást is elrendelhet, erre bármely képviselő

               javaslatot tehet. Az elrendeléshez a testület jelenlévő tagjai több, mint felének az

               igen szavazata szükséges.


         (2) Név szerinti szavazásnál a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselő-testület

                tagjainak neveit, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.


         (3)A szavazásról készült névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.


20. §  Bármilyen módon történik a határozathozatal, a szavazás eredményét a polgármester

         állapítja meg és ismerteti az önkormányzat döntését.


21. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet a polgármester, a képviselő, a bizottságok és a

              jegyző. A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki köteles a

              képviselő-testület legközelebbi ülése elé terjeszteni.


         (2) A rendelet-tervezet szakmai  előkészítése a jegyző feladata. A tervezet                                    előkészítéséhez a képviselő-testület szükség esetén más szakértőt is felkérhet.

    

         (3) A rendelet-tervezethez rövid indoklást is mellékelni kell.


22. § A rendeletekről és határozatokról nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző

         gondoskodik.


23. § (1) A rendeleteket az önkormányzat honlapján kell kihirdetni.

             

         (2) A kihirdetett rendeletet a Polgármesteri Hivatalban is megtekinthetik az

               állampolgárok.


24. § (1) A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek közeli                           hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.


         (2) A döntést megelőzően a képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget.


         (3) A kizárásról – az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely            települési képviselő javaslatára – a képviselő-testület dönt.


         (4) A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell      tekintetni.


25. § (1) Amennyiben a képviselő a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvén 49. §              (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési              kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület  a képviselő tiszteletdíját 6                          hónapra 25 %-kal csökkenti.[5]


         (2) Az (1) bekezdés szerinti csökkentésről a képviselő-testület határozatot hoz.


7. Interpelláció, kérdés


26. § (1) A napirendek tárgyalása előtt a képviselők feltehetik közérdekű kérdéseiket,

                interpellációjukat a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz és a

                bizottságok elnökeihez.


          (2) Az interpelláció szóban vagy írásban terjeszthető elő.


          (3) Az interpelláció címzettje a képviselő-testületi ülésen – a napirendek tárgyalását

                követően – vagy legkésőbb az ülést követő 15 napon belül írásban köteles érdemi

                választ adni.


          (4) A válasz elfogadásáról az interpelláció előterjesztője nyilatkozik.


          (5) Amennyiben az interpelláció előterjesztője a választ nem fogadja el, a válasz

               elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz.


          (6) Amennyiben a válaszadás írásban történik, az írásos válasz másolatát a soron

                következő ülés anyagával együtt meg kell küldeni az interpelláló személyen kívül a

                többi képviselőnek is, hogy annak elfogadásáról a következő ülésen dönteni tudjon

               a testület is,  ha az interpelláló a választ nem fogadná el.


          (7) A képviselő-testület által el nem fogadott válasz esetén, az interpelláció alapján a        képviselő- testület részletes vizsgálatot rendelhet el, amelyet bizottság folytat le. A    vizsgálatba be kell vonni az interpelláció előterjesztőjét is.


8. A képviselő-testületi jegyzőkönyv


27. §    A képviselőtestületi ülésekről jegyzőkönyv és hangfelvétel készül. A testület nyílt és     zárt üléséről ülésenként kell jegyzőkönyvet készíteni, mely az Mötv. 52. (2) bekezdése       alapján közokiratnak minősül.


28. § (1) A képviselő-testület üléséről 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek         tartalmaznia kell az Mötv. 52 §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt,            amelyre vonatkozóan jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi                       rögzítés követelményét előírja.


         (2) A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdése szerint a tanácskozás lényegét             jegyzőkönyvbe kell foglalni. Az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési                         javaslat  pontos tartalmát rögzíteni kell a jegyzőkönyvben. A képviselő-testület    valamely  tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint    a jegyzőkönyvben rögzíteni.


         (3) A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjának való megfelelésként a    szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a                                    jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan                           tartózkodtak.


        (4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A                         határozatot a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, a rendeletek esetében a                           jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a                      jegyzőkönyvhöz mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadta el. A rendelet      szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell.


         (5) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a mutatót, a meghívót, az írásos előterjesztéseket,                az  elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet.


         (6) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.[6]


         (7) A jegyzőkönyveket – a zárt ülésről készültek kivételével – a Polgármesteri

              Hivatalban bárki megtekintheti.


29. § (1) A képviselő-testületi ülésekről készült hangfelvétel (mely számítógépen is rögzítésre    kerül) CD lemezeit  az ülés dátumának feljegyzésével meg kell különböztetni és a      Polgármesteri Hivatalban  lemezszekrényben kell tárolni.


        (2) A nyilvános ülésekről készült hangfelvétel kizárólag a Polgármesteri Hivatal

              hivatalos helyiségében hallgatható meg, a CD-ket a hivatal helyiségéből elvinni

              nem lehet.


IV. Fejezet

 Lakossági fórumok, közmeghallgatás


30. § (1) A képviselő-testület a lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása  -             a fontosabb döntések előkészítésbe való bevonása - érdekében évente egy                           alkalommal  falugyűlést tarthat, melynek megszervezése a polgármester feladata.


         (2) A falugyűlés helyéről és idejéről a lakosságot 5 nappal előbb értesíteni kell a helyben

               szokásos módon: a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és  a www.alattyan.hu           honlapon.



         (3) A falugyűlésen elhangzottakról a lényeget tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni,

              melyet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.


31. § (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.


         (2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző,                           valamint a jegyző által meghívott hivatali dolgozók.


         (3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.


         (4) A közmeghallgatás időpontját és helyét 5 nappal korábban hirdetmény

               formájában meg kell hirdetni.


32. § (1) A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása,                          távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó                szabályokat kell alkalmazni.


         (2) A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz            

               kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak                   tájékoztatást adnak.


         (3) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik hozzászólási szándékukat. A    hozzászólás szabályai megegyeznek a képviselő-testületi hozzászólás                                        szabályozásával.


33. §    Az ülés vezetője az előre meghirdetett  napirendi pontok ismertetését követően           lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések felvetésére.


34. § (1) Az itt elhangzott kérdésekre, javaslatokra a közmeghallgatáson,  vagy legkésőbb azt               követő 15 napon belül kell választ adni. Ennek érdekében a levezető elnöknek                  rögzíteni kell a kérdést feltevő, hozzászóló nevét, lakcímét és az elhangzott                         észrevételt, feltett kérdést.


         (2) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó                        szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.


V. Fejezet

 Helyi népszavazás, népi kezdeményezés


35. § [7]


VI. Fejezet

 A Képviselő-testület tagjai


36. §  A települési képviselő jogaira és kötelezettségeire a Magyarország  helyi           önkormányzatairól szóló  törvény rendelkezései az irányadóak.[8]


37. § A képviselő-testület a települési képviselőnek, a bizottsági elnöknek, a bizottság

          tagjának tiszteletdíját külön rendeletben állapítja meg.


38. § (1) A települési képviselő – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 32.     § (2) bekezdésében meghatározottakon túl - köteles

                        a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület                                működése során hozott közérdekű döntésekről,

                        b) köteles előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud                megjelenni,

                        c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei                 tekintélyét, hitelét óvni,

                        d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot               megőrizni.[9]


         (2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53.              § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg: 

                        a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

                        b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot                       áttekinteni,

                        c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban a testületi ülésen meghatározott                       hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.


39. § (1) A települési képviselő megbízatása a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló       törvény 29. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint szűnik meg.[10]


         (2) A  képviselő összeférhetetlenségével, méltatlanságával, illetve az                                  összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos szabályokat a Magyarország            helyi önkormányzatairól szóló törvény 36. §, 37. § és 38. §-ai tartalmazzák.[11]


VII. Fejezet

Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai


9. A Képviselő-testület bizottságai



40. § (1) A képviselő-testület állandó bizottságai:

              a) Egészségügyi és Szociális Bizottság (3 tagú)

              b) Pénzügyi Bizottság (3 tagú)[12]


         (2) Az állandó bizottságok elnökeinek, tagjainak névsorát a 2.számú melléklet

               tartalmazza.


         (3) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság üléseire meg kell hívni az óvodából és az

               általános iskolából az ifjúságvédelmi felelősöket, akik tanácskozási joggal vesznek

               részt.


         (4)[13]


41.§  A képviselő-testület  meghatározott feladatok elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat                       létre. Ideiglenes bizottságot kell létrehozni az összeférhetetlenséggel, az alpolgármester választással kapcsolatos feladatok ellátására, valamint a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával (vagyonnyilatkozat-vizsgáló bizottság), ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátására.[14]


42.§[15]


43. § (1) A bizottságokra a Mötv. 57-59. §-aiban foglaltakat, a bizottságok működésének        szabályaira a Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.


         (2)[16]


         (3) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.



10. A polgármester


44. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatát.


         (2) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait a Magyarország helyi                           önkormányzatairól szóló törvény 72. § és 73. §-ai, megszűnésének szabályait az      Mötv. 69. § (1) bekezdése tartalmazza.[17]


         (3) A polgármester illetményének megállapítására a Magyarország helyi                            önkormányzatairól szóló törvény 71. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.[18]


         (4)[19]


11. Alpolgármester


45. §  Az alpolgármestert – a polgármester tartós helyettesítésének idejére – ugyanazok a

          jogok illetik meg a feladat-és hatáskör gyakorlásában, mint a polgármestert.


12. Jegyző


46.§ (1) A jegyző kinevezésére a Mötv. 82. § (1) bekezdését,  jogállására az Mötv. 81. § (1)               bekezdését kell alkalmazni.


        (2) A jegyzőnek az Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

                        a)  tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét                    érintő jogszabályokról, azok változásairól,    

                        b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő                                                jogszabályokról, azok változásairól,

                        c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,

                        d) az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi                       kivonatokat,

                        e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet,

                        f) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes                               szerkezetbe foglalásáról.

           

           

            (3) Figyelmezteti a képviselő-testületet, a képviselő-testület szerveit és a          polgármestert, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő, mely megállapítást a         képviselő-testület soros ülésén, mint önálló napirendi pontot felveti és a          jegyzőkönyvbe szó szerint bejegyzi, valamint felettes szervét haladéktalanul      tájékoztatja.


47. § A jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat helyettesítő jegyző látja el.


13. A Polgármesteri Hivatal


48. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Polgármesteri Hivatalt hoz             létre.


         (2) Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve: Alattyáni Polgármesteri Hivatal


        (3) A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket, belső szervezeti                         tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó       Polgármesteri Hivatali SzMSz-t – az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével – a               képviselő-testület határozattal fogadja el.


        (4) A polgármesteri hivatali SzMSz folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása   a jegyző feladata.



14.Társulások


49. § A Társulásra az Mötv.. 89-95. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.



VIII. Fejezet

A  képviselő-testület gazdasági programja


50. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján                működik.


         (2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé        terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


IX. Fejezet

Az önkormányzat gazdálkodása, finanszírozása


51. § (1) Az önkormányzat gazdálkodására a  Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell                          alkalmazni.


         (2) A Mötv. 115. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat gazdálkodásának                  szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a képviselő-testület a       felelős.


X. Fejezet

15. Nemzetiségi önkormányzat


52. § (1) A nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos szabályokat a nemzetiségi

              önkormányzat által jóváhagyott SzMSz-ről szóló határozat tartalmazza.


         (2) A települési önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolatot és

              annak szabályait külön megállapodásban kell rögzíteni, melyet mindkét

              önkormányzat határozatával hagy jóvá.


XI. Fejezet

16. Záró rendelkezések


53. § (1) Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát

               veszti Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/1999.(IV.25.)         önkormányzati rendelete.


              

         

          (2) Az SzMSz mellékletét képezik

               a) 1.sz. melléklet: a képviselő-testület tagjainak névsora, lakcíme,[20]

               b) 2.sz. melléklet: a bizottságok jegyzéke, elnökei, tagjai,[21]

               c) 3.sz. melléklet: az állandó bizottságok feladat- és hatásköre[22]

           






Koczkás Gábor                                                                      Tóth Ildikó

                      polgármester                                                                            jegyző











Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének

2/2014. (I.28.) önkormányzati rendelete

Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti-és Működési Szabályzatáról

(egységes szerkezetben a 7/2014.(V.28) és a 19/2014.(XI.26.), önkormányzati rendelettel)


Alattyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.


            I. Fejezet

Általános rendelkezések


1.§ (1)             Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Alattyán Község Önkormányzata


      (2)             Az önkormányzat székhelye:    5142 Alattyán, Szent István tér 1.


      (3)  Az önkormányzat működési (illetékességi) területe:

                        Alattyán község közigazgatási területe.


2. §      Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:

                        Alattyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete        


3. § (1) Az önkormányzat és hivatala bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címerét kell használni.


        (2) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület  külön rendeletben állapítja meg.


II. Fejezet

  Az önkormányzat feladat- és hatáskörei és azok gyakorlása


4. § (1) Az önkormányzati feladat és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.


       (2) A települési önkormányzat feladatára, hatáskörére vonatkozóan a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény (továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadóak.


       (3) A (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően a képviselő-testület kizárólagos

             hatáskörébe tartozik:

             a) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés, megbízás alkalmával az illetmény összegének megállapítása,

            b) képviselő-testület munkatervének elfogadása,

            c) éven belüli hitelfelvétel,

            d) önkormányzati tulajdonú ingatlan értékesítése, megterhelése,

             e) helyi közügy megoldásának vállalása, az arról történő lemondás,

             f) a polgármester illetményének, a társadalmi megbízatású alpolgármester

             tiszteletdíjának megállapítása,

            g) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.

        

   (4)    A képviselő-testület önként vállalt közfeladat ellátását is vállalhatja.


   (5)    A (4) bekezdésben írt közfeladat vállalásáról szóló döntés előtt előkészítő eljárást kell

            lefolytatni. Ennek keretében tisztázni kell a feladat vállalásának szükségességét, jogi,

             pénzügyi és személyi feltételeit.


  (6)     A javaslat csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a szükséges pénzügyi források pontos megjelölését.


  (7)     A közfeladat önkéntes vállalására vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a

             képviselő-testület elé a szakmailag illetékes bizottság véleményének kikérése után.


   (8)    A képviselő-testület átruházott hatásköre:

            A képviselő-testület az önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottságára ruházza az 1993. évi III. törvény 25. § (3) bekezdés bb) pontjában meghatározott hatáskörét.

           


III. Fejezet

1. A Képviselő-testület működése


5. § (1) A képviselő-testület működésére az Mötv. rendelkezései az irányadóak.


       (2) A képviselő-testület tagjainak száma – a polgármesterrel együtt: 7 fő.


       (3) A képviselő-testület tagjainak névsorát az SzMSz 1. számú melléklete tartalmazza.


       (4) A képviselőt-testület kéthavonta – évente legalább 6 alkalommal -, és indokolt esetben  szükség  szerint tartja üléseit.


       (5)  Az ülés napja: a hónap utolsó keddje

             Az ülés időpontja: délután 14 óra[23]

             Az ülés helye: Alattyán Községháza nagyterme

                                     5142 Alattyán, Szent István tér 1.


6. § (1) A képviselő-testület ülését össze kell hívni, amennyiben azt:

             a) a képviselők egynegyede,

             b) az önkormányzat bármelyik bizottsága,

             c) a Megyei Kormányhivatal vezetője kezdeményezi.


       (2)  Az ülés összehívásának kezdeményezésekor meg kell jelölni a napirendet, és a

              testületi anyag előkészítésében részt vevő személyt vagy szervet.


2. A  Képviselő-testület munkaterve


7. § (1) A ciklusprogramra, annak tartalmára a Mötv. rendelkezései az irányadóak.


        (2) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját, melynek tervezetét a

             polgármester állítja össze.


         (3) A munkaterv tervezetét a decemberi testületi ülésre kell előterjeszteni.


         (4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

          a) az ülések tervezett időpontját,

               b) az ülések várható napirendjét,

               c) a napirendi pontok előadóit,

          d) a meghívottak megnevezését.


        (5)  A munkatervet meg kell küldeni:

         a) a települési képviselőknek,

              b) a nem testületi tag bizottsági tagoknak,

         c) a munkatervben érintett előadóknak.


3. Előterjesztések


8. § (1) A tárgyalásra kerülő napirendi pontok anyagait írásban, vagy szóban kell

            előterjeszteni. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba

            foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.


       (2) Az előterjesztés első része tartalmazza:

        a) az előterjesztő személy, vagy szerv megnevezését,

             b) a tárgy pontos megjelölését,

        c) annak bemutatását, hogy a téma szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen,

      milyen döntés született, azt hogyan hajtották végre,

             d) a meghozandó döntés indokainak bemutatását,

        e) az előkészítésben részt vevő megnevezését.


      (3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat, mely egyértelműen

            megfogalmazott rendelkező részből áll (tartalmazhat alternatívákat is). Tartalmazza

            továbbá a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését és a végrehajtásra

            vagy beszámolásra, vagy mindkettőre adott határidőt.


     (4) Az írásbeli előterjesztéseket, a határozati javaslatokat legkésőbb az ülést megelőző

          6 nappal korábban kell leadni a jegyzőnek.[24]


     (5) Előterjesztésre jogosult:

           a) polgármester,

           b) alpolgármester,

           c) jegyző,

           d) települési képviselő,

           e) témakör szerinti illetékes bizottság elnöke.


4. A képviselő-testületi ülések összehívása


9.§ (1) A képviselő-testületet a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása

            esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. A

            polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós

           akadályoztatása esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.


      (2) A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.


      (3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő- testület ülését  a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni. A székhelyen kívülre összehívott ülésről a lakosságot tájékoztatni kell a 10 §. (1) bekezdésében meghatározott módon és ebben az esetben is biztosítani kell az ülés nyilvánosságát.


      (4) A meghívót úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselő-testület tagjai az ülés előtt 5

           nappal kézhez kapják.

           A meghívó tartalmazza:

           a) az ülés helyét, kezdési időpontját,

           b) a javasolt napirendi pontokat és a napirendek előadóit.

    

           A meghívóhoz mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket. Ettől eltérni csak a

           polgármester engedélyével lehet.

.

      (5) Indokolt esetben a polgármester a képviselő-testületet rövid úton is összehívhatja.

          Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és az írásbeliségtől is el lehet

          tekinteni. A sürgősség okáról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.


     (6) A települési képviselők egynegyedének vagy a képviselő-testület bármely bizottságának indítványa esetén a polgármester a benyújtástól számított 10 napon belül köteles a képviselő-testület ülését összehívni.


10.§ (1) A képviselő-testület ülésének helyéről, kezdési időpontjáról és napirendjéről a

             lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való

             kifüggesztésével és az önkormányzat honalapján   történő  közzétételével értesíti.


        (2) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

          a) a képviselő-testület tagjait,

          b) a bizottságok nem képviselő-testületi tag tagjait,

          c) a jegyzőt,

          d) a községi önkormányzat intézményeinek vezetőit, feladatukat érintő napirendhez,

          e) az előterjesztőt az általa előterjesztett napirendi pont tárgyalásához,

          f) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,

          g) a lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőjét, a tevékenységi körüket érintő

              napirendhez.


       (3) A (2) bekezdés pontjaiban felsorolt meghívottak a képviselő-testületi ülésen

            tanácskozási joggal vesznek részt.


5. A képviselő-testület ülésének tanácskozási rendje


11. § (1) A képviselő-testület ülésére a Mötv.  rendelkezései az irányadóak.


          (2) Zárt ülés megtartását a polgármester, bármely képviselő és a jegyző

               indítványozhatja.


           (3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvbe csak a képviselők, a

                tárgyban közvetlenül érdekelt vagy hivatalos megbízottja, a polgármester, valamint     a jegyző tekinthetnek bele.


12. § (1) A képviselő-testületi ülés vezetésére a rendelet 9. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.


          (2) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:

                a)     a képviselő-testület határozatképességének megállapítása, folyamatos figyelemmel kísérése,

                b)     a napirend előterjesztése,

                c)     a napirend elfogadtatása,

                d)     az ülés jellegének (nyílt/zárt) bejelentése, a zárt ülés tényének bejelentése,

                e)     napirendenként:

                ea)   a vita levezetése, a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

                eb)   a vita összefoglalása,

                ec)   az indítványok szavazásra való feltevése,

                ed)   a rendelet-tervezetek, határozati javaslatok szavaztatása (az ülés vezetőjének pontosan meg kell fogalmaznia a szavazásra feltett döntési javaslat tartalmát)

                ee)   a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

                ef)    a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

                f)      a rend fenntartása,

                g)     az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás számszerű eredményének kihirdetése,  

                h)     az időszerű kérdésekről tájékoztatás,

                i)      az ülés bezárása.


         (3) Amennyiben az ülés határozatképtelen, úgy a testületi ülést változatlan

              napirendekkel 8  napon belül újból össze kell hívni. Ha a képviselő-testület ülését

              bármilyen okból egy napon belül nem lehet befejezni, az ülést 8 napon belül folytatni

              kell.


         (4) A polgármester vita nélkül kijelöli a jegyzőkönyv vezetőjét.


         (5) [25]

         

13. § (1) Az ülés vezetője terjeszti elő a napirendi javaslatot, melyről a testület vita nélkül

              egyszerű szótöbbséggel dönt.


         (2) Sürgősségi indítványt írásban a polgármester, a bizottságok, a települési képviselők

              egynegyede terjeszthet elő.


        (3) A sürgősségi indítványt – a sürgősség rövid indoklásával – legkésőbb az ülést

             megelőző napon 9 óráig kell benyújtani a polgármesternél.


        (4) A sürgősségi indítvány csak akkor kerülhet testületi ülésre, ha az indítvány tárgya

             olyan ügy, amelynek tárgyalása végett a polgármester is összehívná a testületi ülést.


         (5) Ha a polgármester vagy képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, abban az

               esetben a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester mindenekelőtt

               ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének

               rövid megalapozására.


        (6) Sürgősségi indítvány elfogadásához a képviselő-testület minősített többségének a

             szavazata szükséges.


        (7) A sürgősségi indítvány elfogadása esetén a testület első napirendként tárgyalja az

              indítványt.


        (8) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendi

              javaslatként tárgyalja, és a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy hányadik

              napirendként.


14. § (1) A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő

               tehet javaslatot. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű

               szótöbbséggel határoz.


         (2) A napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja a képviselő-testület.


         (3) A polgármester az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát,

               illetve javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását. Elsőként a bizottságok

               véleményét kell meghallgatni.


         (4) Az írásbeli előterjesztést az előadó szóban kiegészítheti.


         (5) Az előterjesztőhöz a napirenddel kapcsolatban a képviselő-testület tagjai és a

              tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyre a vita előtt választ

              kell adni.


         (6) A tanácskozási joggal meghívottaknak a polgármester adja meg a szót. A

              képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak

              megadja-e a kérdés feltevésének, hozzászólásának jogát, vagy vélemény

              nyilvánítását.


15. § (1) A polgármester vezeti a vitát. A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának

               korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a

               testület vita nélkül határoz.


        (2) A polgármester megadja vagy megtagadja, illetve megvonhatja a szót a

               hozzászólótól. A tanácskozás rendjének a fenntartását, az ülés zavartalan

               menetét a polgármester biztosítja. Figyelmezteti a hozzászólót, ha a

               mondanivalója eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat

               sértő a fogalmazás. A figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót.


         (3) Ha a tanácskozás rendjét a nyilvános ülésen megjelent állampolgárok zavarják

               meg, a polgármester rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan

               magatartást tanúsít. Ismételt esetben a rendzavarót az ülésteremből kiutasíthatja.


         (4) A polgármester a napirend tárgyalása során bármely képviselő javaslatára

               tárgyalási szünetet rendelhet el, meghatározhatja a szünet időtartamát.


16.§ (1) A vita lezárása után személyes megjegyzéssel élhet az a képviselő, aki a vitában az

             ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy a hozzászólással

             kapcsolatban felmerült félreértéseket.


       (2) A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.


       (3) A döntésre vonatkozó szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő

             bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.


       (4) A polgármester összefoglalja a napirend vitáját, megfogalmazza az előterjesztésben

             szereplő és vitában elhangzott határozati javaslatokat, majd azokat egyenként

             bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a módosító és kiegészítő, majd a

             módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról döntsön a testület.


6. A képviselő-testület döntései


17. § (1) A határozathozatalra a Mötv.  rendelkezései az  irányadóak.


         (2) Minősített többség szükséges az Mötv.  rendelkezésein túl:  

               a) önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítéséhez,

               b) községi népszavazás kiírásához,

               c) a testület általi kitüntetések alapításához, kitüntető cím adományozásához,

               d) Alkotmánybíróságnál történő eljárás kezdeményezéséhez,

               e) hitel felvételéhez,

               f) a képviselő-testület hatáskörének átruházásához.

             

         (3) A polgármester, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek

               tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt

               megtárgyalását. A kezdeményezést, az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a

               képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.


         (4) A normatív határozatokat e rendelet 23. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell közzétenni.


18. § (1) A szavazás – a titkos szavazás esetét kivéve – kézfelemeléssel történik.


         (2)  A titkos szavazásra vonatkozó  szabályok esetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései az irányadóak.


         (3) A titkos szavazást a képviselő-testület bármely tagja indítványozhatja, melynek

               elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.


         (4) A titkos szavazás lebonyolítását ideiglenes bizottság végzi.[26]

        

         (5) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna

                igénybevételével történik. A titkos szavazásról jegyzőkönyv készül, mely

                tartalmazza:

                a) a szavazás helyét, napját,

                b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

                c) a szavazás során felmerült körülményeket,

                d) a szavazás eredményét.


19. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást is elrendelhet, erre bármely képviselő

               javaslatot tehet. Az elrendeléshez a testület jelenlévő tagjai több, mint felének az

               igen szavazata szükséges.


         (2) Név szerinti szavazásnál a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselő-testület

                tagjainak neveit, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.


         (3)A szavazásról készült névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.


20. §  Bármilyen módon történik a határozathozatal, a szavazás eredményét a polgármester

         állapítja meg és ismerteti az önkormányzat döntését.


21. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet a polgármester, a képviselő, a bizottságok és a

              jegyző. A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki köteles a

              képviselő-testület legközelebbi ülése elé terjeszteni.


         (2) A rendelet-tervezet szakmai  előkészítése a jegyző feladata. A tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület szükség esetén más szakértőt is felkérhet.

    

         (3) A rendelet-tervezethez rövid indoklást is mellékelni kell.


22. § A rendeletekről és határozatokról nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző

         gondoskodik.


23. § (1) A rendeleteket az önkormányzat honlapján kell kihirdetni.

             

         (2) A kihirdetett rendeletet a Polgármesteri Hivatalban is megtekinthetik az

               állampolgárok.


24. § (1) A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.


         (2) A döntést megelőzően a képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget.


         (3) A kizárásról – az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára – a képviselő-testület dönt.


         (4) A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekintetni.


25. § (1) Amennyiben a képviselő a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvén 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület  a képviselő tiszteletdíját 6 hónapra 25 %-kal csökkenti.[27]


         (2) Az (1) bekezdés szerinti csökkentésről a képviselő-testület határozatot hoz.


7. Interpelláció, kérdés


26. § (1) A napirendek tárgyalása előtt a képviselők feltehetik közérdekű kérdéseiket,

                interpellációjukat a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz és a

                bizottságok elnökeihez.


          (2) Az interpelláció szóban vagy írásban terjeszthető elő.


          (3) Az interpelláció címzettje a képviselő-testületi ülésen – a napirendek tárgyalását

                követően – vagy legkésőbb az ülést követő 15 napon belül írásban köteles érdemi

                választ adni.


          (4) A válasz elfogadásáról az interpelláció előterjesztője nyilatkozik.


          (5) Amennyiben az interpelláció előterjesztője a választ nem fogadja el, a válasz

               elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz.


          (6) Amennyiben a válaszadás írásban történik, az írásos válasz másolatát a soron

                következő ülés anyagával együtt meg kell küldeni az interpelláló személyen kívül a

                többi képviselőnek is, hogy annak elfogadásáról a következő ülésen dönteni tudjon

               a testület is,  ha az interpelláló a választ nem fogadná el.


          (7) A képviselő-testület által el nem fogadott válasz esetén, az interpelláció alapján a képviselő- testület részletes vizsgálatot rendelhet el, amelyet bizottság folytat le. A  vizsgálatba be kell vonni az interpelláció előterjesztőjét is.


8. A képviselő-testületi jegyzőkönyv


27. §    A képviselőtestületi ülésekről jegyzőkönyv és hangfelvétel készül. A testület nyílt és zárt üléséről ülésenként kell jegyzőkönyvet készíteni, mely az Mötv. 52. (2) bekezdése alapján közokiratnak minősül.


28. § (1) A képviselő-testület üléséről 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell az Mötv. 52 §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.


         (2) A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdése szerint a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. Az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési javaslat  pontos tartalmát rögzíteni kell a jegyzőkönyvben. A képviselő-testület    valamely  tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvben rögzíteni.


         (3) A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjának való megfelelésként a    szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.


        (4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, a rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyvhöz mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadta el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell.


         (5) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a mutatót, a meghívót, az írásos előterjesztéseket, az  elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet.


         (6) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.[28]


         (7) A jegyzőkönyveket – a zárt ülésről készültek kivételével – a Polgármesteri

              Hivatalban bárki megtekintheti.


29. § (1) A képviselő-testületi ülésekről készült hangfelvétel (mely számítógépen is rögzítésre    kerül) CD lemezeit  az ülés dátumának feljegyzésével meg kell különböztetni és a Polgármesteri Hivatalban  lemezszekrényben kell tárolni.


        (2) A nyilvános ülésekről készült hangfelvétel kizárólag a Polgármesteri Hivatal

              hivatalos helyiségében hallgatható meg, a CD-ket a hivatal helyiségéből elvinni

              nem lehet.


IV. Fejezet

 Lakossági fórumok, közmeghallgatás


30. § (1) A képviselő-testület a lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása  - a fontosabb döntések előkészítésbe való bevonása - érdekében évente egy alkalommal  falugyűlést tarthat, melynek megszervezése a polgármester feladata.


         (2) A falugyűlés helyéről és idejéről a lakosságot 5 nappal előbb értesíteni kell a helyben

               szokásos módon: a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és  a www.alattyan.hu honlapon.



         (3) A falugyűlésen elhangzottakról a lényeget tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni,

              melyet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.


31. § (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.


         (2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által meghívott hivatali dolgozók.


         (3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.


         (4) A közmeghallgatás időpontját és helyét 5 nappal korábban hirdetmény

               formájában meg kell hirdetni.


32. § (1) A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása,  távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


         (2) A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz            

               kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.


         (3) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik hozzászólási szándékukat. A hozzászólás szabályai megegyeznek a képviselő-testületi hozzászólás szabályozásával.


33. §    Az ülés vezetője az előre meghirdetett  napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések felvetésére.


34. § (1) Az itt elhangzott kérdésekre, javaslatokra a közmeghallgatáson,  vagy legkésőbb azt követő 15 napon belül kell választ adni. Ennek érdekében a levezető elnöknek rögzíteni kell a kérdést feltevő, hozzászóló nevét, lakcímét és az elhangzott észrevételt, feltett kérdést.


         (2) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.


V. Fejezet

 Helyi népszavazás, népi kezdeményezés


35. § [29]


VI. Fejezet

 A Képviselő-testület tagjai


36. §  A települési képviselő jogaira és kötelezettségeire a Magyarország  helyi önkormányzatairól szóló  törvény rendelkezései az irányadóak.[30]


37. § A képviselő-testület a települési képviselőnek, a bizottsági elnöknek, a bizottság

          tagjának tiszteletdíját külön rendeletben állapítja meg.


38. § (1) A települési képviselő – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 32. § (2) bekezdésében meghatározottakon túl - köteles

                        a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

                        b) köteles előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

                        c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

                        d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.[31]


         (2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg: 

                        a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

                        b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

                        c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban a testületi ülésen meghatározott                       hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.


39. § (1) A települési képviselő megbízatása a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 29. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint szűnik meg.[32]


         (2) A  képviselő összeférhetetlenségével, méltatlanságával, illetve az összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos szabályokat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 36. §, 37. § és 38. §-ai tartalmazzák.[33]


VII. Fejezet

Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai


9. A Képviselő-testület bizottságai


40. § (1) A képviselő-testület állandó bizottságai:

              a) Egészségügyi és Szociális Bizottság (3 tagú)

              b) Pénzügyi Bizottság (3 tagú)[34]


         (2) Az állandó bizottságok elnökeinek, tagjainak névsorát a 2.számú melléklet

               tartalmazza.


         (3) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság üléseire meg kell hívni az óvodából és az

               általános iskolából az ifjúságvédelmi felelősöket, akik tanácskozási joggal vesznek

               részt.


         (4)[35]


41.§  A képviselő-testület  meghatározott feladatok elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre. Ideiglenes bizottságot kell létrehozni az összeférhetetlenséggel, az alpolgármester választással kapcsolatos feladatok ellátására, valamint a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával (vagyonnyilatkozat-vizsgáló bizottság), ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátására.[36]


42.§[37]


43. § (1) A bizottságokra a Mötv. 57-59. §-aiban foglaltakat, a bizottságok működésének szabályaira a Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.


         (2)[38]


         (3) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.


10. A polgármester


44. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatát.


         (2) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait a Magyarország helyi                           önkormányzatairól szóló törvény 72. § és 73. §-ai, megszűnésének szabályait az  Mötv. 69. § (1) bekezdése tartalmazza.[39]


         (3) A polgármester illetményének megállapítására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 71. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.[40]


         (4)[41]


11. Alpolgármester


45. §  Az alpolgármestert – a polgármester tartós helyettesítésének idejére – ugyanazok a

          jogok illetik meg a feladat-és hatáskör gyakorlásában, mint a polgármestert.


12. Jegyző


46.§ (1) A jegyző kinevezésére a Mötv. 82. § (1) bekezdését,  jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.


        (2) A jegyzőnek az Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

                        a)  tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,    

                        b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő                                                jogszabályokról, azok változásairól,

                        c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,

                        d) az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,

                        e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet,

                        f) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

           

           

            (3) Figyelmezteti a képviselő-testületet, a képviselő-testület szerveit és a polgármestert, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő, mely megállapítást a képviselő-testület soros ülésén, mint önálló napirendi pontot felveti és a          jegyzőkönyvbe szó szerint bejegyzi, valamint felettes szervét haladéktalanul tájékoztatja.


47. § A jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat helyettesítő jegyző látja el.


13. A Polgármesteri Hivatal


48. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Polgármesteri Hivatalt hoz létre.


         (2) Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve: Alattyáni Polgármesteri Hivatal


        (3) A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket, belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó Polgármesteri Hivatali SzMSz-t – az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével – a képviselő-testület határozattal fogadja el.


        (4) A polgármesteri hivatali SzMSz folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása   a jegyző feladata.


14.Társulások


49. § A Társulásra az Mötv.. 89-95. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.



VIII. Fejezet

A  képviselő-testület gazdasági programja


50. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.


         (2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


IX. Fejezet

Az önkormányzat gazdálkodása, finanszírozása


51. § (1) Az önkormányzat gazdálkodására a  Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.


         (2) A Mötv. 115. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a képviselő-testület a felelős.


X. Fejezet

15. Nemzetiségi önkormányzat


52. § (1) A nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos szabályokat a nemzetiségi

              önkormányzat által jóváhagyott SzMSz-ről szóló határozat tartalmazza.


         (2) A települési önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolatot és

              annak szabályait külön megállapodásban kell rögzíteni, melyet mindkét

              önkormányzat határozatával hagy jóvá.


XI. Fejezet

16. Záró rendelkezések


53. § (1) Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát

               veszti Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/1999.(IV.25.) önkormányzati rendelete.

 

          (2) Az SzMSz mellékletét képezik

               a) 1.sz. melléklet: a képviselő-testület tagjainak névsora, lakcíme,[42]

               b) 2.sz. melléklet: a bizottságok jegyzéke, elnökei, tagjai,[43]

               c) 3.sz. melléklet: az állandó bizottságok feladat- és hatásköre[44]

          

Koczkás Gábor                                                                      Tóth Ildikó

                      polgármester                                                                            jegyző


[23]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[24]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[25]

Hatályon kívül helyezte a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendeet

[26]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[27]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[28]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[29]

Hatályon kívül helyezte a 7/2014.(V.28) önkormányzati rendelet. Hatályát vesztette 2014. 05. 28 –án.

[30]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[31]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[32]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[33]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[34]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[35]

Hatályon kívül helyezte a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[36]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[37]

Hatályon kívül helyezte a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[38]

Hatályon kívül helyezte a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[39]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[40]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[41]

Hatályon kívül helyezte a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[42]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[43]

Módosította a 19/2014.(XI.26.) önkormányzati rendelet

[44]

Beiktatta a 7/2014.(V.28.) önkormányzati rendelet