Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (IV.14.) önkormányzati rendelete

anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2021. 04. 15

Alattyán Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (IV. 14.) önkormányzati rendelete

anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

2021.04.15.

Alattyán Község Önkormányzatának Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Alattyán község közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés

2. kérelmezők: az anyakönyvi eseményt az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek

3. hivatali helyiség: az Alattyáni Polgármesteri Hivatal 542 Alattyán, Szent István tér 1. sz. alatti házasságkötő terme

4. hivatali munkaidő: az Alattyáni Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő

3. A hivatali helyiségen és a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések rendje

3. § (1) Alattyán Község Önkormányzata hivatali munkaidőn belül térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény megtartásához az ünnepség céljára megfelelően berendezett hivatali helyiséget.

(2) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény megtartása elsősorban az arra kijelölt és ünnepélyességgel bíró hivatali helyiségben történhet.

(3) Kérelemre az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségen kívül is megtartható, ha az erre a célra bejelentett helyen biztosítható a házasságkötés méltósága és nyilvánossága, melyet az anyakönyvvezetőnek ellenőriznie kell.

(4) Nem felel meg a hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi események céljára az a hely, ahol

a) veszélybe kerülhet a jelenlévők élete, egészsége, testi épsége,

b) az anyakönyvi esemény számára szolgáló épületben nem áll rendelkezésre legalább két kijárat a szabadba történő távozásra,

c) az időjárás zavaró hatásai (pld. csapadék, szél) nem küszöbölhetők ki,

d) az anyakönyvi esemény megrendezése nem különíthető el az ingatlan más használati módjaitól,

e) a helyiség nagysága vagy akusztikája miatt az anyakönyvi esemény hangosítás nélkül nem tartható meg, és ehhez a technikai feltételek nem adottak.

(5) A hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményhez a szükséges hangosítás, a zeneszolgáltatás és egyéb eszközök biztosítása – mint pld. aláíráshoz megfelelő asztal, pezsgőfogyasztás kellékei, szükség szerint székek…stb. – a kérelmező feladata.

(6) Házasságkötés – a közeli halállal fenyegető állapotot kivéve – nem engedélyezhető az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott napokon, továbbá Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Közszolgálati Tisztviselők Napjának munkaszüneti nappá nyilvánításáról szóló 4/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 2. §-ában foglaltakra figyelemmel július 1-jén.

4. A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény többletszolgáltatási díjai és a díjak megfizetése

4. § (1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésen való közreműködésért a 1. melléklet 1. pontja szerinti többletszolgáltatási díjat kell fizetni, kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(2) Az (1) bekezdés szerinti rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik kérelmező mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az hivatali helyiségben történő megjelenés. E körülmény fennállását kérelmükben a kérelmezők megjelölni és igazolni kötelesek.

(3) Az anyakönyvi esemény – a kérelmező döntése szerint igénybe vehető – egyéb szolgáltatásainak díját e rendelet 1. melléklet 2. pontja tartalmazza.

(4) A hivatali helyiségen és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események és az egyéb szolgáltatások díját az Alattyáni Polgármesteri Hivatal házipénztárába kell befizetni legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző munkanapon.

(5) Amennyiben az anyakönyvi eseményre nem kerül sor, a befizetett szolgáltatási díjat a kérelmezők írásbeli kérelmére a hivatal visszafizeti, kivéve, ha a befizetett díjból a hivatal már a kért egyéb szolgáltatást biztosította.

(6) Az anyakönyvvezető a munkaidőben végzett eseményen történő közreműködésért nem jogosult szabadidő átalányra.

5. Záró rendelkezések

5. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidőben Alattyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó szoláltatásokért fizetendő díjak mértékéről szóló 1/2016.(I.29.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.

6. § Ez a rendelet 2021. április 15-én lép hatályba.

1. melléklet

Melléklet az 9/2021.(IV.14.) önkormányzati rendelethez
1./
Helyszín Hivatali munkaidőben Hivatali munkaidőn kívül
fizetendő díj fizetendő díj
5142 Alattyán, Szent I. tér 1.
házasságkötő terem 0 5.000.-Ft
Hivatali helyiségen kívüli
helyszín nem engedélyezhető 10.000.-Ft
anyakönyvi esemény
2./
Egyéb szolgáltatás megnevezése Fizetendő díj összege
Gyertyagyújtás 600.-Ft + Áfa
Asztali dísz, virág 2.000.-Ft + Áfa