Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 18.) önkormányzati rendelete

Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017. (V. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 19- 2025. 09. 19

Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 18.) önkormányzati rendelete

Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017. (V. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.09.19.

[1] Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2017.(V.12.) rendeletével megalkotta az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló rendeletét, melynek módosítása indokolt.

[2] Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Jászdózsa Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § (1) Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet 2. § 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

„2. hivatali helyiség: a Jászdózsa Község Önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség: Jászdózsa, Szent Mihály tér 1.,”

(2) Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet 2. § 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

„4. hivatali munkaidőn kívüli idő: pénteken 13 órától 18 óráig és szombaton 10 órától 19 óráig terjedő időszak,”

3. § Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött ezen helyiség házasságkötésre való alkalmasságról. Külső helyszínen kizárólag olyan hely fogadható el, ahol az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, illetve a személyi adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.”

4. § (1) Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzat hivatali munkaidőben díjmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolítását és a lebonyolításhoz alkalmas hivatali helyiséget.”

(2) Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről szóló 11/2017.(V.12.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Anyakönyvi eseményként az alábbi szolgáltatást kell fizetni:)

„a) Hivatali munkaidőn kívüli, hivatali helyiségben történő esemény lebonyolításáért bruttó 12.700,-Ft összegű díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
b) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításáért 25.400,- Ft összegű díjat kell fizetni az önkormányzat részére.”

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.