Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2024. (I. 11.) önkormányzati rendelete

Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 01. 12- 2024. 01. 12

Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2024. (I. 11.) önkormányzati rendelete

Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.01.12.

Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Szervezeti és Működési Szabályzatáról (továbbiakban: SZMSZ) az alábbi rendeletet alkotja.

1. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzati jelképek leírása:)

„c) Az Önkormányzat pecsétje:
Kör alakú, benne körfelirat “Nagyközségi Önkormányzat” - Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye – 5451 Öcsöd – középen Magyarország címere.
Öcsöd Nagyközség Önkormányzata – Öcsöd címerével (díszbélyegző)”

2. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 22. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A Képviselő-testületi ülésen a napirendek tárgyalása előtt az önkormányzati képviselő szóban vagy írásban felvilágosítást kérhet /továbbiakban: interpelláció/. Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely - az önkormányzat irányítása alá tartozó- szervezet hatáskörébe kell tartoznia.

(3) Az interpellációk megválaszolására a napirendek megtárgyalása után kerül sor.”

3. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az írásban benyújtott kérdést a Képviselő-testületi ülésen ismertetni kell. A kérdésre lehetőleg a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett. Válaszának elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.”

4. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 32. § i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:)

„i) a polgármester beszámolója a két ülés közötti eseményekről, intézkedésekről”

5. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A polgármester a személyét érintő ügyekben a képviselő-testület ülésének vezetését átadja az alpolgármesternek, akadályoztatása esetén a korelnöknek.”

6. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 39. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ha az ülés félbeszakad, az akadály elhárulását követően folytatni kell, amennyiben erre az adott napon már nincs lehetőség, a polgármester köteles az ülést új időpontra összehívni. ”

7. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 49. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyző ciklusonként, illetve szükség szerint köteles gondoskodni a hatályos önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról.”

8. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonására falugyűlés tartható, a képviselő-testület által meghatározott témában és napirenddel.”

9. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 61. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző. A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő, a jegyző, a Polgármesteri Hivatal meghívott köztisztviselője tanácskozási joggal vesz részt a bizottság ülésén.”

10. § Az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet 62. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az összevont bizottsági ülés akkor határozatképes, ha a bizottságok külön-külön is határozatképesek, a döntéshez, bizottságonként a jelen lévők több mint felének igen szavazata szükséges.

(3) Az összevont bizottsági ülés összehívása és vezetése a Pénzügyi Bizottság elnökének, távollétében a Társadalompolitikai Bizottság elnökének a feladata, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök látja el a fenti feladatokat.”

11. § Hatályát veszti az Öcsöd Nagyközségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelet

a) 8. §-a,

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.