Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2011. (IX.16.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 10. 01- 2017. 06. 29

ZAGYVARÉKAS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

17/2011.(IX.16)

önkormányzati rendelete


az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól,

valamint a fizetendő díjak mértékéről



Zagyvarékas Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló többszörösen módosított 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló többszörösen módosított 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A.§. (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja:


Általános rendelkezések


  1. §



A rendelet hatálya Zagyvarékas község közigazgatási területén történő házasság, valamint bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen kívüli megkötése, létesítése, továbbá a munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.


  1. §


(1)Az önkormányzat térítésmentesen biztosítja a Polgármesteri Hivatal munkarendjéhez igazodóan hétfőtől péntekig munkaidőben a hivatal által biztosított házasságkötő teremben megtartott anyakönyvi események megrendezését. A házasságkötésen a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél ingyenes alapszolgáltatás a hivatali helyiségben munkaidőn belül az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése, és a gépi zeneszolgáltatás.

(2)A hivatali munkaidő a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzatában meghatározott munkarend.

(3)Az anyakönyvi eseményekhez az önkormányzat által biztosított hivatalos helyiség a polgármesteri hivatal 5051 Zagyvarékas, Rákóczi út 56. sz. alatti épületének házasságkötő terme.


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli

anyakönyvi események engedélyezésének szabályai


  1. §


(1)Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen belül - a munka törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napok kivételével – hivatali munkaidőn túl is rendezhető.

(2)Hivatali munkaidőn túl hivatali helyiségen belül anyakönyvi eseményt hétköznap 19:00 óráig, szombaton 9:00 és 19:00 óra között lehet lebonyolítani.


  1. §


Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt – a munka törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napok kivételével – hivatali munkaidőn túl pénteken 14:00 órától 18.00 óráig, szombaton 9:00 órától 19:00 óráig lehet rendezni.


  1. §


(1)A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha a kérelmezők biztosítják az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló  többszörösen módosított 1982. évi 17. törvényerejű  rendelet 15/A. § (4) bekezdésében meghatározott feltételeket.

(2)Külső helyszínként kizárólag olyan hely fogadható el, ahol az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.

(3)A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötéshez az 1. mellékletben lévő „kérelem” nyomtatványt kell kitöltve benyújtani az önkormányzat jegyzőjéhez.


  1. §


Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.


Díjfizetési kötelezettség


  1. §


(1)A hivatali munkaidőn túl a hivatali helyiségben lebonyolított eseményekért, továbbá a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események lebonyolításáért az igénybe vevőnek szolgáltatási díjat kell fizetni.

(2)A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események lebonyolításáért nem kell a szolgáltatási díjat megfizetni, amennyiben a külső helyszín igénybe vételét rendkívüli körülmény indokolja. Rendkívüli körülménynek minősül, ha a házasuló felek, vagy a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánó felek valamelyikének egészségi állapota, súlyos mozgáskorlátozottsága, vagy kora miatt különösen nagy erőfeszítés lenne az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való megjelenés.


  1. §


(1)A hivatali munkaidőn túl a hivatalos helyiségben lebonyolított anyakönyvi esemény szolgáltatási díja 8.000,-Ft + ÁFA.

(2)A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja 20.000,-Ft + ÁFA

(3)Az anyakönyvi események szolgáltatási díját az igénybevevőnek a polgármesteri hivatal költségvetési elszámolási számlájára kell készpénz átutalási megbízáson legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 15 nappal megfizetnie. A befizetést igazoló szelvény bemutatása feltétele a jegyzői engedély megadásának.

(4)Amennyiben a jegyzői engedély megfogadására nem kerül sor a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

(5)Elmaradt anyakönyvi esemény esetén – amennyiben a lemondás az esemény előtt 5 nappal korábban bejelentésre kerül- a megrendelők által befizetett szolgáltatási díjat 10 % kezelési költség levonásával csökkentett mértékben kell vissza fizetni.




Az anyakönyvvezető díjazása


  1. §


Az anyakönyvi eseményeknél közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett

a)a hivatalos helyiségben munkaidőn túl megtartott anyakönyvi eseményenként bruttó 5.000,-Ft

b)a hivatalos helyiségen kívül megtartott anyakönyvi eseményenként bruttó 10.000,-Ft.

összegű díjazás illeti meg a befizetett szolgáltatási díjakból.



Záró rendelkezések


  1. §


(1)Ezen rendelet 2011. október 01. napján lép hatályba. A rendeletben foglalt szabályokat az ezen időpontot követően bejelentett anyakönyvi események rendezésénél kell alkalmazni.



Kelt: Zagyvarékas Községi önkormányzat Képviselő-testületének 2011. szeptember 15-i ülésén.




                   

              Jánosi József                                                                             Jenesné Paróczai Erika

              polgármester                                                                                         jegyző



Kihirdetési záradék:

E rendelet 2011.szeptember hó 16. napján kihirdetésre került.



                                                                                                            Jenesné Paróczai Erika

                                                                                                                         jegyző

Mellékletek