Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2011 (IV.27.) önkormányzati rendelete

Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselőtestületének 7/2011. (IV.27.) önkormányzati rendelete az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 04. 28- 2013. 07. 01

Tiszavárkony Község Önkormányzata

Képviselőtestületének

7/2011. (IV.27.) önkormányzati rendelete


az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez

kapcsolódó díjak mértékéről


Tiszavárkony Község Önkormányzatának Képviselőtestülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és névviselésről szóló 1982.évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – a 15/A.§ (2) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva – a következőket rendeli el:


1.§


A rendelet hatálya


A rendelet hatálya Tiszavárkony Község közigazgatási területén történő anyakönyvi események kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat  igénybe vevő természetes személyekre terjed ki.


2.§


Értelmező rendelkezések


E rendelet alkalmazásában:

  1. anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,
  2. hivatali helyiség: Települési Önkormányzat által ( térítésmentesen ) biztosított, az anyakönyvi események lebonyolítására alkalmas hivatali helyisége , Tiszavárkony, Endre Király út 37.sz.
  3. hivatali munkaidő: Tiszavárkony Község Önkormányzatának Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje
  4. hivatali munkaidőn túli idő: hétfői napon: 16-19 óráig, keddi napon: 16,30 – 19 óráig, szerdai napon: 15,30-19 óráig, csütörtöki napon: 17-19 óráig, pénteki napon: 12,30-19 óráig, szombati napon: 9-19 óráig.)
  5. rendkívüli körülmény: valamely házasulónak egészségi állapota
  6. külső helyszín: a hivatali helyiségen kívüli helyiség


3.§

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezésének szabályai


(1) Anyakönyvi esemény – a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn túli időszakban is rendezhető.

(2) A hivatali helyiségen kívül házasságkötés akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött ezen helyiség házasságkötésre való alkalmasságáról. Külső helyszínen kizárólag olyan hely fogadható el, ahol az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, illetve a személyi adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított ( időjárás, fizikai és vegyi hatás, fény, stb.).

(3) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

(4) Egyházi szertartások helyszínén házasságkötési eljárás nem tartható. Vendéglátóhelyen egyedi elbírálás alapján, megfelelő körülmények  ( vendégtértől elkülönülő helyszín, megfelelő bútorzat, kellő világítás stb.) biztosítása esetén engedélyezhető a házasság megkötése.

(5) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötéshez kérelmet kell benyújtani a Polgármesteri Hivatalhoz.


4.§

Díjfizetési kötelezettség


(1) Az anyakönyvi esemény munkaidőn kívüli lebonyolításáért 10.000 Ft díjat kell fizetni.

(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása díjmentes.

(3) A díjat a Polgármesteri Hivatal pénztárába kell befizetni a házasságkötést megelőzően. A befizetésről szóló nyugtát az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni.

(4) Az elmaradt anyakönyvi esemény esetén a megrendelők által befizetett díjat vissza kell fizetni, 10 % kezelési költség levonásával csökkentett mértékben.


5.§

Az anyakönyvvezető díjazása


A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként – választása szerint – a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó: 5.000 Ft díjazás illeti meg.


6.§

Záró rendelkezések


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.


Tiszavárkony, 2011. április 21.


                      

                                Mészáros Zoltán                                                         Hatvani Júlia

                                   Polgármester                                                                jegyző



A rendelet kihirdetésének időpontja: 2011 április 27.



Hatvani Júlia

jegyző