Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2013. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (II. 7.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2013. 11. 28- 2013. 11. 27

Szerkesztés...

Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-*testületének


1/2011.(II.07) önkormányzati rendelete


Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testülete

Szervezeti és működési szabályzatáról


Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV törvény (továbbiakban: Ötv.) 18. § (1) bekezdésében, az 53. § (2) bekezdés a.) pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 9. § (2), az 53. § (2) bekezdés c.) pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A. § (3) bekezdésében, az 54. §(2) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10. § (2) bekezdésében, az 53. § (2) bekezdés b.) pontja tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


1. §


(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:          Tiszavárkony Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe:          5092 Tiszavárkony, Endre Király út 37.

(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:   Tiszavárkony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.

(4) Az önkormányzat illetékességi területe: Tiszavárkony község közigazgatási területe.

(5)[1] Az önkormányzat szakágazat: 841126 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége.

(6)[2] Az önkormányzat, mint költségvetési szerv alapítása: 1990. szeptember 30. a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény alapján.

(7)[3] Gazdálkodás szerinti besorolása: önállóan működő költségvetési szerv. Rákóczifalva Város Önkormányzatának gazdálkodási irányító szerve - az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 9. §-a szerinti gazdasági feladatok ellátására - Rákóczifalvai Közös Önkormányzati Hivatala.


2. §


Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.


3. §


Az önkormányzat Képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.


4. §


(1) Az önkormányzatnak nincs hivatalos lapja.

(2) Az önkormányzat honlapot üzemeltet, amelynek elérhetősége: www.tiszavarkony.hu.


5. §


A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők aktuális névjegyzékét a jegyző az önkormányzat hirdetőtáblájára függeszti ki.


II. Fejezet


Az önkormányzat feladata, hatásköre


6. §[4]


Az önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglaltak közül a gazdasági programban maga határozza meg, hogy mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.


7. §[5]


Az önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben túlmenően önként vállalt feladatokat nem lát el.


8. §


(1) Az önkormányzat a kötelező feladatai ellátása, koordinálása valamint fejlesztése érdekében együttműködik

a.) a Szolnoki Többcélú Kistérségi Társulással,

b.) a Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzattal,

c.) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzattal,

d.) Rákóczifalva Város Önkormányzattal,

e.) Tószeg Község Önkormányzattal,

f.) Tiszajenő Község Önkormányzattal,

g.) Vezseny Község Önkormányzattal

h.) Jászkarajenő Község Önkormányzattal.

(2) Az együttműködés keretében az e rendelet 8. § (1) bekezdésében meghatározott szervek esetében a polgármester folyamatos és rendszeres kapcsolattartást biztosít, a kölcsönösség jegyében együttműködik, az együttműködésről szükség szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet.


9. §


A jegyző rendszeresen tájékoztatja a Képviselő-testületet a képviselő-testület feladat és hatáskörét érintő változásokról.


10. §


(1)[6] A képviselő-testület a feladatait a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottak szerint látja el, és egy egyes hatásköreit önkormányzati rendelettel ruházza át.

(2) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit ezen rendelet 1 melléklete tartalmazza.

(3) A képviselő-testület Szociális Bizottságára átruházott hatásköreit ezen rendelet 2 melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület Munkaügyi Bizottságra átruházott hatásköreit ezen rendelet 3 melléklete tartalmazza.

(5) A képviselő-testület Szolnoki Kistérség Többcélú Társulására átruházott feladatait ezen rendelet 4 melléklete tartalmazza.

(6)[7] Az önkormányzat szakfeladatait ezen rendelet 5 melléklete tartalmazza.


11. §[8]


A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 42. §-ban felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik

a.) a képviselő-testület hatáskörébe utalt választás és kinevezés alkalmával az alapilletmény meghatározása,

b.) a helyi közügy megoldásának vállalása, vagy az arról történő lemondás,

c.)[9]

d.) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.


III. Fejezet


A képviselő-testület működése


12. §


A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.


13. §


(1) Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.

(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek tervezett konkrét számát és tervezett időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.

(3) A munkatervet minden év február 28-ig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző - a gazdasági programot figyelembe véve - állít össze.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a.) az ülések tervezett időpontját,

b.) az adott ülésen tárgyalandó témákat,

c.) az előterjesztő megnevezését.


14. §


(1) Rendkívüli ülést kell összehívni

a.)[10] a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 44. §-ban meghatározott esetben,

b.) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c.) ha azt más hivatalos szervek kezdeményezik.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.


15. §


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester az éves munkaterv szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti.

(2) Ha a polgármesteri tisztség betöltetlen vagy a polgármester tartósan akadályoztatva van, akkor a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester látja el az (1) bekezdés szerinti feladatokat.

(3) A polgármesteri és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester akadályoztatása esetén a Munkaügyi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

(4) A képviselő-testület ülését, főszabályként, az önkormányzat székhelyére kell összehívni.


16. §


A képviselő-testület rendes és rendkívüli üléseit az ülés összehívására jogosult személy hívja össze.


17. §


(1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a.) az ülés helyét,

b.) az ülés időpontját,

c.) a tervezett napirendeket,

d.) a napirendek előadóit,

e.) a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket.

(4) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni

a.) a képviselőknek,

b.) a jegyzőnek,

c.) tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek,

d.) az egyes napirendhez meghívottaknak,

e.) az előterjesztőknek

f.) akiket az ülés összehívója megjelöl.


18. §


(1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.

(2) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testület összehívására

a.) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

b.) elektronikus levélben (e-mailben),

c.) szóbeli meghívással.

(3) Szóbeli meghívás esetén lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.


19. §


(1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi pontjához kapcsolódóan

a.) a jegyzőt,

b.) a bizottság nem képviselő tagját,

c.) az illetékes országgyűlési képviselőt,

d.) az e rendelet által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül

a.) az önkormányzat intézményének vezetőjét, vagy azt,

b.) akit egy - egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.


20. §


A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formái:

a.) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláján,

b.) a www.tiszavarkony.hu honlapon történő közzététellel.


21. §


A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok

a.) a képviselő-testület határozat képességének megállapítása,

b.) jegyzőkönyv hitelesítők választása,

c.) a napirend előterjesztése, elfogadtatása,

d.) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e.) napirendi pontonként

ea.) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása

eb.) a vita összefoglalása,

ec.) az indítványok szavazásra való felvetése,

ed.) a határozati javaslatok szavaztatása,

ee.) a szavazás eredményének megállapítása, pontosan számszerűen,

ef.) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

f.) a rend fenntartása

g.) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,

h.) az időszerű kérdésekről tájékoztatás,

i.) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és az egyéb önkormányzati döntésekről,

j.) az ülés bezárása.


22. §


(1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 képviselő jelen van. Egyszerű többséget igénylő döntéshez a jelenlévők többségének egybehangzó szavazata szükséges, azaz minimum 3 szavazat.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 5 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.


23. §


(1) Jegyzőkönyv hitelesítők kijelölése nem kötelező.

(2) Ha a képviselő-testület bármely tagja indokoltnak tartja, akkor a hitelesítő választására indítványt tesz.

(3) Jegyzőkönyv hitelesítőket csak a képviselő-testületi tagok közül lehet választani, maximum 2 főt. A hitelesítők feladata az elkészült jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése.


24. §


(1) A polgármester előterjeszti a napirendi pontokat.

(2)[11] A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatallal dönt.


25. §


(1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.

(2)[12] A képviselő-testület egyedi döntéssel - egyszerű szótöbbséggel, határozathozatallal - hozzászólási jogot ad a képviselő-testületi ülésen megjelent személynek. A hozzászólás maximális időtartama: 3 perc.

(3) Hozzászólási jogot nem lehet adni azokban az esetekben, melyeknél zárt ülést lehet elrendelni. A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja. A hozzászólási jog megvonásra került, ha az érintett személy nem tartja be a számára megadott időkeretet.

(4)[13] A zárt ülés elrendeléséről a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 46. § (2) bekezdés a.) és b.) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A képviselő-testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.

(5)[14] A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 46. § (2) bekezdés c.) pontja szerint meghatározott esetekben.


26. §


(1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítés során nem lehet megismételni az írásbeli előterjesztést, annak az előterjesztéshez képest új információkat kell tartalmaznia.


27. §


(1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.


28. §


Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.


29. §


A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.


30. §


Egyszerű többség esetén a javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.


31. §


Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges

a.)[15] Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 50. §-ban foglaltat esetében, valamint

b.) jelen rendelet alapján meghatározott esetekben.


32. §


(1) A képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(2) A képviselő-testület a jelenlévő képviselők egynegyedének, vagy a polgármesternek az indítványára név szerinti szavazást rendel el.

(3) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.


33. §


(1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként dönt.

(2) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős munkacsoport gondoskodik.

(3) A titkos szavazás eredményéről a 3 fős munkacsoport külön jegyzőkönyvet készít. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.


34. §


Az e rendelet 26 -33 §-ában foglaltak a képviselő-testület bizottságára is vonatkoznak.


35. §


(1)[16] A képviselőnek joga van az Ötv. 19. § (2) bekezdés a.) pontjában meghatározott felvilágosítás - kérési joggal élni.

(2) Felvilágosítás - kérésnek az a kérdés és probléma felvetés minősül, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás kérést a polgármesternél az ülés előtt legalább 10 nappal írásban kell benyújtani.

(4) Amennyiben a felvilágosítás kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a képviselő-testület ülésén nyújtják be az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a képviselő-testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás kérés tárgyának részletes kivizsgálását.


36. §


(1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, rendelet tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.

(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(4) Előterjesztés nélkül napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendelet alkotással összefüggő napirendet.


37. §


(1) Az előterjesztések lehetséges tartalmi elemei

a.) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,

b.) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,

c.) a téma ismertetése,

d.) a jogszabályi háttér bemutatása,

e.) érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,

f.) döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése,

g.) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,

h.) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,

i.) határozati javaslat, vagy határozati javaslatok,

j.) rendelet tervezet.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalmi követelmények közül a polgármester határozza meg az adott előterjesztésnél alkalmazandó elemeket.


38. §


(1) Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

(2) A jegyző a polgármesteri hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, érintettekhez való eljuttatásáról.

(3) Az írásos előterjesztés oldalterjedelmét indokolt esetben a polgármester legfeljebb 10 gépelt oldalra korlátozza.

(4) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie az e rendelet 36-37. §-ban, valamint a 38. § (1)-(3) bekezdésében előírt követelményeknek.


39. §


(1) A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.

(2) A határozati javaslat részei

a.) a határozat szövege,

b.) a végrehajtást igénylő döntéseknél

ba.) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,

bb.) a határozat végrehajtásának időpontja.


40. §


(1) A képviselő-testület döntései

a.) a határozat

b.) a rendelet.

(2)[17] A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, és számozott határozattal dönt

a.) a napirend meghatározásáról,

b.) az ügyrendi kérdésekről,

c.) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás kérésre adott válasz elfogadásáról.


41. §


(1) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(2)[18] A képviselő-testület hatósági határozataira - Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglalt eltérésekkel - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


42. §


A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozat hozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

A határozatok jelölése a következő formában történik:

Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testületének ……/…………. (…………) Önkormányzati határozata a …………………………………- ról.


43. §


A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról. A határozat nyilvántartás formája a határozatok nyilvántartása sorszám szerint.


44. §


(1)[19] Rendelet alkotását a képviselő, a tárgy szerint illetékes bizottság, a jegyző, vagy az alpolgármester írásban kezdeményezi a polgármesternél. A polgármesternek joga van a rendelet alkotási javaslatát testületi ülésen szóban is előterjeszteni.

(2) A képviselő-testület indokolt esetben kétfordulós tárgyalással is tárgyalhatja a rendelet tervezetet.

(3) A rendelet tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyző e tevékenységébe bevonja a hivatal tárgy szerint illetékes ügyintézőjét, aki felelős a rendelet tervezethez kapcsolódó előterjesztésben foglaltakért, és szükség szerint külső szakértőt is bevonhat.

(4) A rendelet helyben szokásos kihirdetésének módja: kötelező jelleggel az önkormányzat Polgármesteri Hivatala bejárata melletti hirdetőtáblájára történő kihelyezés.


45. §


(1) A képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját ( év, hó, nap megjelöléssel).

A rendelet jelölése a következő formában történik:

Tiszavárkony Község Önkormányzat képviselő-testületének ……/…… (…………) önkormányzati rendelete a ……………………………. - ról.

(2) A rendelet nyilvántartás formája: a rendelet nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével.

(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.


46. §


(1)[20]

(2)[21]

(3) Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.


47. §


(1) A képviselő-testület a döntéseit a polgármester által megfogalmazott javaslatról való szavazással hozza. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.

(2)[22] Határozat és maximum 4 oldalas rendelet esetén a jegyzőkönyv szövegébe beépítve, 4 oldalnál terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv mellékleteként.

(3) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell készíteni

a.) egy példányt a jegyző kezel,

b.) Egy példányt meg kell küldeni a kormányhivatalnak,

c.) Egy példány a polgármester részére kerül átadásra.

(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a.) a meghívót,

b.) a jelenléti ívet,

c.) az írásos előterjesztéseket,

d.) a jegyzőkönyv szövegébe be nem épített rendeletet és

e.) a képviselők kérése alapján

ea.) a képviselői indítványokat,

eb.) a képviselői hozzászólásokat,

ec.) a képviselői kérdéseket.

(5)[23] Az elfogadását követően a rendelet kihirdetésre, a normatív határozat közzétételre kerül az önkormányzat hirdető tábláján.


48. §


(1)A képviselő-testület, az e rendelet 23. §-ában meghatározott módon, dönt a jegyzőkönyv hitelesítők választásának szükségességéről. A jegyzőkönyvet, amennyiben választásra kerülnek, a hitelesítőknek is alá kell írniuk.

(2)[24] A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.


IV. Fejezet


A települési képviselő


49. §


A települési képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.


50. §


(1) A települési képviselő - az Ötv. 19. § (2) bekezdés f.) pontjában meghatározottakon túl - köteles

a.) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b.) lehetőség szerint legalább az ülést megelőző egy nappal bejelenteni, ha az ülésen nem tud megjelenni,

c.) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d.) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.

(2)[25] Amennyiben a települési képviselő személyes érintettségének bejelentését elmulasztja, a képviselő-testület a döntését a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomás szerzést követő ülésén felülvizsgálja és a képviselőt írásbeli figyelmeztetésben részesíti.


V. Fejezet


A képviselő-testület bizottságai


51. §


A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében bizottságokat hoz létre.


52. §


A képviselő-testület bizottságai

a.) a Munkaügyi Bizottság

b.) a Szociális Bizottság


53. §


(1) A Munkaügyi Bizottság tagjainak száma 3 fő.

(2) A Munkaügyi Bizottság feladatai:

a.) A helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 9. § (2) bekezdés szerinti kivizsgálás

b.) A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdése szerinti javaslat kidolgozása és benyújtása a képviselő-testület felé,

c.) A helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A. § (3) bekezdésében foglalt vagyonnyilatkozat nyilvántartás és ellenőrzés.

(3) A Munkaügyi Bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg

a.) a polgármestert és

b.) a jegyzőt.


54. §


(1) A szociális bizottság tagjainak száma 5 fő.

(2) A szociális bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg:

a.) a polgármestert

b.) a jegyzőt.


55. §


A bizottságok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.


56. §


(1) A bizottság szükség szerint ülésezik.

(2) A bizottsági üléseket a bizottsági elnök hívja össze. A bizottsági elnök akadályoztatása és a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést a korelnök hívja össze.

(3) Az üléseket a bizottság elnöke vezeti. Amennyiben az ülést más hívta össze, úgy az összehívó köteles az ülést vezetni.

(4) A bizottság ülése nyilvános vagy zárt. A zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésekre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.

(5) A bizottság a döntéseit egyszerű vagy minősített többséggel hozza.


57. §


(1) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a kormányhivatalnak.

(2) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a képviselő-testület hivatala látja el.

(3) A bizottság döntéseiről a jegyző nyilvántartást vezet.

(4) A bizottság kétévente beszámol a képviselő-testületnek a bizottság tevékenységéről. A beszámoló előterjesztésének elkészítéséről a bizottság elnökének kell gondoskodnia.


VI. Fejezet


A polgármester, az alpolgármester, a jegyző


58. §


(1) A polgármester főállású tisztségviselő.

(2) A polgármester illetményének emelését, a száznál kevesebb lakosú község kivételével az - a Munkaügyi Bizottság javaslatára - a képviselő-testület állapítja meg.

(3)[26] [27]


59. §


(1) A polgármesternek joga van e tisztségéről a képviselő-testülethez intézett írásbeli nyilatkozatával lemondani, amelyet az alpolgármesternek, ennek hiányában a képviselő-testület összehívására, vezetésére kijelölt Munkaügyi Bizottsági elnöknek juttatja el.

(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, vagy az (1) bekezdésben meghatározott személynek.


60. §


(1)[28] A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai

a.) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b.) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c.) képviseli az önkormányzatot,

d.) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,

e.) fogadóórát tart,

f.) nyilatkozik a sajtónak.

(2) A polgármester fogadóórája:

Minden héten hétfőn du. 13-tól 16 óráig, és minden szerdán de. 9 órától 12 óráig.

Előzetes egyeztetés alapján, a fogadóórákon kívül, munkaidőben is fogad.

(3) A polgármester külön utasításban, saját hatáskörében szabályozza a polgármesteri feladat és hatáskör tekintetében a kiadmányozás rendjét.


61. §


A társadalmi megbízatású alpolgármesternek, aki a képviselő-testület tagjaiból került megválasztásra, átruházott feladatai és hatáskörei nincsennek.


62. §


(1)[29] A jegyző a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai

a.) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,

b.) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről,

c.) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d.) biztosítja az önkormányzati rendeletek, határozatok érintettekkel való megismertetését.

(2) A jegyző helyettesítésére aljegyző került kinevezésre.

(3)[30] A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére a hivatalvezetői feladatok ellátását a képesítési követelményeknek megfelelő köztisztviselő látja el, ilyen köztisztviselő hiányában a polgármesternek kell kezdeményeznie a kormánymegbízottnál másik település jegyzőjének helyettesítés céljából történő kinevezését.


VII. Fejezet


A képviselő-testület hivatala


63. §[31]


(1) Tiszavárkony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Rákóczifalva Város Önkormányzatának Képviselő-testületével együtt közös önkormányzati hivatalt hoz létre közös önkormányzati hivatal elnevezéssel.

(2) A közös önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, az általa ellátandó feladatokat a közös önkormányzati hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg, amelyet a Képviselő-testület külön határozattal fogad el Rákóczifalva Város Önkormányzatának Képviselő-testületével.

(3) A közös önkormányzati hivatal neve: Rákóczifalvai Közös Önkormányzati Hivatal

(4) A közös önkormányzati hivatal Tiszavárkonyon kirendeltséget tart fenn.

(5) A Közös önkormányzati hivatal kirendeltségének ügyfélfogadási rendjét a kirendeltségen ki kell függeszteni.


VIII. Fejezet


A lakossággal való kapcsolattartás


64. §


(1)[32] Általános közmeghallgatást kell tartani a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.

(3) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


65. §


A közmeghallgatás olyan fórum, ahol az állampolgároknak és a helyben érdekelt szervezetek képviselőinek joga van közérdekű kérdést felvetni, és javaslatot tenni.


66. §


(1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2)[33] A képviselő-testület több mint felének jelen kell lennie az (1) bekezdésben meghatározott fórumon.


IX. Fejezet


Együttműködés az önszerveződő közösségekkel


67. §


A képviselő-testület az önszerveződő közösségekkel együttműködik, részükre a képviselő-testületi üléseken tanácskozási jogot biztosít.


X. Fejezet


A képviselő-testület gazdasági programja.


68. §


(1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


XI. Fejezet


Vagyonnyilatkozat


69. §


(1) A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja is vagyonnyilatkozat tételre köteles.

(2) A vagyonnyilatkozatot az ún. vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

(3) A vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság a vagyonnyilatkozatok nyilvántartására és ellenőrzésére vonatkozóan az ügyrendjében belső szabályokat állapít meg.


XII. Fejezet


Záró rendelkezések


70. §


(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Ezen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti:

a.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet,

b.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 14/2007.(IX.03.) önkormányzati rendelet,

c.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 25/2007. (XII.22.) önkormányzati rendelet,

d.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2008.(IX.22.) önkormányzati rendelet,

e.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2009.(VI.29.) önkormányzati rendelet,

f.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 4/2010. (II.01.) önkormányzati rendelet,

g.) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 10/2010. (X.14.) önkormányzati rendelet.


Tiszavárkony, 2011. február 03.



Mészáros Zoltán sk.

polgármester

Hatvani Júlia sk.

jegyző




A rendelet kihirdetésének időpontja: 2011. február 07.




Hatvani Júlia sk.

jegyző



1. melléklet az 1/2011. (II.07.) önkormányzati rendelethez[34]


A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei


  1. Engedélyezi az önkormányzat rendelete alapján a községi címer használatát.
  2. Elbírálja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Pályázatokat.
  3. Ellátja a közterület használatáról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott ellenőrzési, kötelezési hatáskört. Megköti a közterület bérleti szerződést.




2. melléklet az 1/2011. (II.07.) önkormányzati rendelethez


A képviselő-testület Szociális Bizottságra átruházott hatáskörei


Szociális Bizottság
A szociális bizottság létszáma:          5 fő

A bizottság elnöke:    Zabláczki Józsefné - települési képviselő
Tagjai: Rumpler Györgyné - települési képviselő
Buczkó Csaba - települési képviselő
Ungvári Géza
Farkas Istvánné

A bizottság feladat és hatásköre:
- a település szociális feladataival kapcsolatban
- részt vesz a szociális ellátást érintő éves és hosszú távú fejlesztési. Felújítási, pénzügyi költségvetési javaslatok kidolgozásában,
- előkészíti a helyi szociális rendeletet,
- véleményezi a szociális ágazatot érintő képviselő-testületi előterjesztéseket,
- figyelemmel kíséri a település szociális ellátásának tevékenységét, előkészíti és a képviselő-testület elé terjeszti e feladatok ellátását segítő, képviselő-testületi hatáskörbe tartozó döntéseket;
- részt vesz a szociális segélyezés elveinek kidolgozásában, ellenőrzi annak végrehajtását,

1./ Köteles - tekintet nélkül hatáskörére és illetékességére - átmeneti segélyt biztosítani az arra rászorulóknak, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti.
2./ Az ideiglenes intézkedésről haladéktalanul értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet. Az értesítéssel egyidejűleg követelheti a kifizetett átmeneti segély megtérítését.
3./ Megszünteti az 1993. évi III. törvényben meghatározott feltételek hiányában vagy a törvény megsértésével nyújtott szociális ellátást, kötelezi az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevőt az 1993. évi III. törvényben meghatározottak szerint a megtérítésre.
4./ Méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti a megtérítés összegét, ha a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el.
5./ Dönt az ápolási díjról, az Szt. 43/B. § (1) bekezdése szerinti ápolási díj ügyekben,
6./ Megszünteti az ápolási díjat, ha az ápoló a kötelezettségét nem teljesíti,
7./ Köteles a hatáskörébe tartozó ápolási díjra való jogosultság feltételeit kétévente legalább egyszer felülvizsgálni.
8./ Az önkormányzat helyi szociális ellátásokról szóló rendeletében meghatározott átmeneti segélyt nyújt a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére, kivéve a helyi szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglalt rendkívüli gyógyszersegély.
9./ Helyi lakásfenntartási támogatást nyújt a települési önkormányzat rendelete szerint.

10./ A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatásról szóló rendeletben szabályozott kérelemre nyújtható díjkedvezmények elbírálása.

A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait.




3. melléklet az 1/2011. (II.07.) önkormányzati rendelethez


A képviselő-testület Munkaügyi Bizottságra átruházott hatáskörei


A Munkaügyi Bizottság *


A bizottság létszáma 3 fő

Elnöke: Héja Attila - települési képviselő

Tagjai: Rumpler Györgyné - települési képviselő

Katona Lászlóné - települési képviselő


A Munkaügyi bizottság feladat- és hatásköre:

- képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,

- a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,

- a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,

- a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,

- a vagyonnyilatkozottal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:

- a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére,

- a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése,

- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás,

- a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására vonatkozó előterjesztés kidolgozása, fegyelmi javaslat tétel a képviselő-testület felé,

- a települési képviselő, a polgármester összeférhetetlenségi ügyében az összeférhetetlenségi eljárás lefolytatása és képviselő-testületi döntésre történő előkészítése



A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait, külön részletezve a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét.



* módosította a 11/2011.(VIII.03.) önkormányzati rendelet 2011. augusztus 04-i hatállyal.




4. melléklet az 1/2011. (II.07.) önkormányzati rendelethez


A képviselő-testület Szolnoki Kistérség Többcélú Társulására ruházott hatáskörei


Tiszavárkony Község Önkormányzat 2004. szeptember 30. óta tagja a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásnak, a társulási megállapodás szerint 5 feladat ellátását vállalta a Társulási Tanács a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény 2. § alapján.

Tiszavárkony Község Önkormányzat, mint a 8 feladat kistérségi formában történő ellátásában részt vesz.


- Oktatás, nevelés:

pedagógiai szakszolgálatok, Szolnok Városi Pedagógiai Szakszolgálat útján


- Egészségügyi ellátás

központi orvosi ügyelet

fogorvosi ügyelet


- Szociális ellátás

családsegítés

támogató szolgálat

közösségi ellátások ( közösségi pszichiátriai ellátás, szenvedélybetegek közösségi ellátása)

Szociális  étkeztetés

házi segítségnyújtás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.

Nappali ellátás,

Hajléktalanok, pszichiátriai betegek és szenvedélybetegek nappali ellátása,

Tanyagondnoki szolgáltatás

Idősek ápolását, gondozását biztosító szociális szakosított ellátás,

Hajléktalanok átmeneti ellátása

Hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és időszakos férőhelye

Szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása

Szociális foglalkoztatás

Munkahelyi Vendéglátás


Gyermekvédelmi

- Gyermekjóléti szolgáltatás

- Helyettes szülői ellátás


- Belső ellenőrzés- Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatallal kötött megállapodás alapján

- Sport feladatok


- Egyéb feladatok állategészségügyi feladatok (gyepmesteri feladatok)


Területfejlesztési feladatok




5. melléklet az 1/2011. (II.7.) önkormányzati rendelethez[35]


010000

Növénytermesztés, állattenyésztés, vadgazdálkodás és kapcsolódó szolgáltatások

421100

Út, autópálya építése

500001

Komp és révközlekedés

552001

Üdülői szálláshely-szolgáltatás

562913

Iskolai intézményi étkeztetés

601000

Rádióműsor-összeállítás készítése és közvetítése

680001

Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002

Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

812000

Takarítás

813000

Zöldterület kezelés

841112

Önkormányzati jogalkotás

841114

Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841115

Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841117

Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek

841118

Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek

841122

Központi általános végrehajtói igazgatási tevékenység

841126

Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége

841131

Államháztartás bevételi oldalának központi igazgatása, szabályozása

841133

Adó, illeték, kiszabása, beszedése, adóellenőrzés

841191

Nemzeti ünnepek programjai

841192

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

841402

Közvilágítás

841403

Város és községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841901

Önkormányzatok és társulások elszámolásai

841902

Központi költségvetési befizetések

841907

Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel

842155

Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai

869041

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

869042

Ifjúság-egészségügyi gondozás

882114

Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás

882116

Ápolási díj méltányossági alapon

882122

Átmeneti segély

882123

Temetési segély

882124

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129

Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

890441

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442

Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

910203

Múzeumi kiállítási tevékenység

910204

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

931102

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése

960302

Köztemető fenntartás és működtetés





[1] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[2] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[3] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[4] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[5] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[6] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[7] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[8] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[9] Hatályon kívül helyezte a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[10] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[11] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[12] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[13] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[14] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[15] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[16] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[17] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[18] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[19] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[20] Hatályon kívül helyezte a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatálytalan: 2013.02.09-től

[21] Hatályon kívül helyezte a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatálytalan: 2013.02.09-től

[22] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[23] Beiktatta a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[24] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[25] Beiktatta a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[26] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[27] Hatályon kívül helyezte a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[28] Beiktatta a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[29] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[30] Beiktatta a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[31] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[32] Módosította a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.02.09.

[33] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[34] Módosította a 19/2013. (XI.27.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép: 2013.11.28.

[35] Beiktatta a 2/2013. (II.7.) önkormányzati rendelet 1. sz. melléklete, Hatályba lép: 2013.02.09.