Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II. 06.) önkormányzati rendelete

a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 3/2006. (II. 03.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 03. 01- 2014. 02. 28

Szerkesztés...



Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testülete


3/2006. (II. 03.) KT. rendelete


A gyermekvédelem helyi rendszeréről


Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testülete, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény alapján, figyelemmel a 149/1997. (IX. 10.) Kormányrendeletben foglaltakra a gyermekvédelem helyi rendszeréről, a gyermekek részére nyújtható pénzbeli és természetbeni ellátásokról az alábbi rendeletet alkotja, egységes szerkezetbe foglalva a 19/2007. (XII. 03.) rendelettel, valamint a 24/2007. (XII. 22.) rendelettel, és a 10/2008. (VII. 09.) rendelettel, a 17/2008. (XII. 03.) rendelettel, a 3/2009. (II. 03.) rendelettel, a 17/2009. (XII. 01.) rendelettel:



1. §


E rendelet célja, hogy az önkormányzat közigazgatási területén - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és a gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 133/1997. (VII. 29.) Kormányrendeletben, a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Kormányrendeletben foglaltakkal összhangban megállapítsa azokat az alapvető szabályokat, amelyek szerint az önkormányzat segítséget nyújt a gyermekek törvényben foglalt jogainak és érdekeinek érvényesítéséhez, a szülői kötelességek teljesítéséhez, illetve a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzéséhez és megszüntetéséhez, a hiányzó szülői gondoskodás pótlásához, valamint a gyermekvédelmi gondoskodásból kikerült fiatal felnőttek társadalmi beilleszkedéséhez.


2. §


(1) A rendelet hatálya kiterjed:

  1. Tiszavárkony közigazgatási területén tartózkodó magyar állampolgárságú, valamint - ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik - a letelepedési vagy bevándorlási engedéllyel rendelkező, továbbá a magyar hatóságok által menekültként elismert gyermekre, fiatal felnőttre és szüleire.
  2. A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyar Köztársaság területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik.

(2)[1] E rendelet hatálya az iskoláztatási önkormányzati támogatás tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országok állampolgárainak a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Tiszavárkony közigazgatási területén tartózkodó gyermekeire is.

(3) E rendelet szerint kell eljárni a (1) és (2) bekezdésben meghatározott személyeken kívül Tiszavárkony közigazgatási területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az ideiglenes hatályú elhelyezés vagy más ideiglenes hatósági intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével vagy elháríthatatlan kárral járna.


3. §


(1) A gyermekek védelme a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítésére, veszélyeztetettségének megelőzésére és megszüntetésére, valamint a szülői vagy más hozzátartozói gondoskodásból kikerülő gyermek helyettesítő védelmének biztosítására irányuló tevékenység.

(2) A képviselőtestület e rendeletben foglaltak szerint biztosítja a

a)[2] iskoláztatási önkormányzati támogatást

b) gyermekjóléti alapellátások:

  • a gyermekjóléti szolgáltatást
  • gyermekek napközbeni ellátását

(3)[3] Az iskoláztatási önkormányzati támogatás pénzbeli és természetbeni ellátás formájában is nyújtható, természetbeni ellátásként különösen a védelembe vett gyermekek számára. Természetbeni ellátás különösen az általános iskolás gyermekek tankönyv - és tanszer ellátásának támogatása, a tandíj, egészségügyi szolgáltatásért fizetendő térítési díj, illetve egyéb ellátás kifizetésének átvállalása.

(4) A közigazgatási területen ellátásra jogosultak részére a gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat az alábbiak szerint biztosítja:

a) hatályon kívül helyezte a 12/2012. (VIII. 09.) önkormányzati rendelet

b) a gyermekjóléti szolgáltatást

- kistérségi társulásban.


4. §


(1)[4] E rendeletben szabályozott iskoláztatási önkormányzati támogatás és természetbeni gyermekvédelmi ellátás megállapítására irányuló kérelmet a szülő vagy más törvényes képviselő a Rákóczifalvai Közös Önkormányzati Hivatal Tiszavárkonyi Kirendeltségénél terjesztheti elő a helyi szociális ellátásokról szóló 2/2010. (II. 01.) rendelet 3. számú melléklete szerint formanyomtatványon.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott ellátások megállapítását nevelési oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve a gyermek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet is kezdeményezheti.

(3)[5] Ezen rendeletben szabályozott iskoláztatási önkormányzati támogatással kapcsolatos hatáskört a képviselő-testület a Szociális Bizottságra ruházza.

(4) Ezen rendeletben szabályozott személyes gondoskodást nyújtó alapellátásokkal kapcsolatos hatáskört a képviselőtestület a polgármesterre ruházza.


5. §


(1)[6] A gyermek részére iskoláztatási önkormányzati támogatás állapítható meg, ha a kiskorú vagy 18 év feletti, de 25 életévét nem betöltött közép- vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló gyermekét gondozó család időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartását veszélyeztető rendkívüli helyzetbe kerül.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában időszakos létfenntartási gond, illetve létfenntartást veszélyeztető helyzet

  1. szülő halála,
  2. családot ért elemi kár,
  3. szociális válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása,
  4. a gyermek fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadások,
  5. a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása, illetve a gyermek családba való visszakerülése,
  6. a szülő vagy a gyermek 5 napot meghaladó kórházi kezelése,
  7. a gyermek iskoláztatásával, illetve óvodai nevelésével kapcsolatos egyszeri kiadások,
  8. ha a családban egyidejűleg 3 vagy több gyermek születik.

(3) A (2) bekezdés alkalmazásában:

  • Az elhalálozást halotti anyakönyvi kivonattal,
  • A várandósságot orvosi igazolással,
  • A nevelésbe vételt, illetve annak megszüntetését gyámhivatali határozattal,
  • A kórházi kezelést az ellátást végző intézmény által kiadott igazolással,
  • A tanulói jogviszonyt iskolalátogatási igazolással,
  • Óvodai nevelést az óvoda által kiállított igazolással,
  • Az iskoláztatással kapcsolatos eseti kiadásokat számlával vagy az iskola által kiadott igazolással kell bizonyítani,
  • Az óvodai neveléssel összefüggő eseti kiadás összegéről a kérelmező írásban nyilatkozik,
  • Az elemi kár tényét az önkormányzat környezettanulmány útján állapítja meg

(4)[7] Nem állapítható meg az iskoláztatási önkormányzati támogatás:

  1. ha a támogatást nem a (2) bekezdés szerinti esetekre kérik,
  2. ha a (2) bekezdés g) pontja szerinti kérelmet a tárgyév május 01 napja előtt, vagy szeptember 30 napja után terjesztik elő,
  3. a (2) bekezdés g.) pontja esetén a felsőfokú oktatási intézményben tanuló részére,
  4. ha a (2) bekezdés a) - b) pontja esetén biztosítási összeg vehető fel és az meghaladja a tárgyévben adható támogatás összegét,
  5. ha a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelmet a halálesetet követő 90 napon túl nyújtották be,
  6. ha a (2) bekezdés d) pontja szerinti esetben a kérelmet a gyermek születését követő 30 napon túl nyújtották be,
  7. ha a (2) bekezdés f) illetve h) pontja szerinti esetben a kérelmet a bekövetkezett eseményt követő 30 napon túl nyújtották be.


6. §


(1)[8]

(2) Az e rendeletben szabályozott rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítása előtt környezettanulmányt kell készíteni.

(3)[9] Az iskoláztatási önkormányzati támogatás összege évente az e rendelet 1. § (2) bekezdés

  1. a)- b) pontja esetében családonként legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-a,
  2. c) - f) pontja esetében családonként legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege,
  3. g) pontja esetében gyermekenként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-a,
  4. h) pontja esetében családonként legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosa.

(4) A támogatás összegéről és formájáról határozatban kell rendelkezni a közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatásról szóló 2004. évi CXL. törvényben foglaltakra figyelemmel (továbbiakban: Ket.).

(5) A határozatot indokolt esetben a Ket szabályaira figyelemmel azonnal végrehajthatóvá lehet nyilvánítani.

(6)[10] Különösen indokolt a természetbeni ellátás formájában történő iskoláztatási önkormányzati támogatás megállapítása, ha az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a gyermeket gondozó személy a pénzbeli ellátást nem a gyermekre fordítja, ezért az elbírálás előtt vizsgálni kell, hogy a nevelési oktatási intézménynél térítési díj illetve taníttatással, neveléssel kapcsolatban felmerült költségek tekintetében hátralék keletkezett e.


7. §


(1) A személyes gondoskodás igénybe vétele önkéntes, az ellátást igénylő vagy törvényes képviselője (továbbiakban: kérelmező) kérelmére történik.

(2) A kérelmező a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybe vételére irányuló kérelmet a polgármesteri hivatalnál nyújthatja be. Az e rendelet 9. § -ban szabályozott ellátások igénybe vételére irányuló kérelem az Endre Király Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda intézményvezetőjénél is benyújtható.

(3) A személyes gondoskodást nyújtó ellátás igénybevételét a tényállás tisztázása mellett

  1. az átruházott hatáskörben eljáró határozata, illetve
  2. a 9 §-ban megjelölt ellátás esetén az intézményvezető intézkedése alapozza meg.

(4) A (3) bekezdés b.) pontja szerinti intézkedésről az intézményvezető írásban értesíti a kérelmezőt, 30 napon belül. Ha a kérelmező az intézményvezetőjének meghozott döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz (önkormányzat) fordulhat. Ez az irányadó abban az esetben is, ha az intézményvezető az ellátás igénybe vételéről nem intézkedik. Ilyen esetben a fenntartó határozattal dönt.

(5) Amennyiben az ellátás igénybe vételéről az intézményvezető dönt, úgy az ellátás megkezdésekor a kérelmezővel megállapodást köt, e rendelet 3 számú melléklete szerinti formában, melyet 15 napon belül megküld a fenntartónak.

(6) A személyes gondoskodás feltételeiről a kérelem benyújtásakor a kérelmezőt tájékoztatni kell.

(7) A személyes gondoskodást nyújtó ellátás megkezdése előtt az ellátásra jogosult gyermeket, és törvényes képviselőjét tájékoztatni kell:

- az ellátás tartamáról és feltételeiről,

- az intézmény által vezetett reá vonatkozó nyilvántartásokról,

- az intézmény házirendjéről,

- a fizetendő térítési díjról,

- a panasz joga gyakorlásának módjáról,

- a jogosult jogait és érdekeit képviselő érdekképviseleti fórumról

(8) Az ellátásra jogosult gyermek törvényes képviselője köteles:

  1. a (8) bekezdésben meghatározott tájékoztatás megtörténtéről nyilatkozni,
  2. az intézményi nyilvántartásokhoz adatot szolgáltatni,
  3. a jogosultsági feltételekben valamint a természetes személyazonosító adatokban bekövetkezett változásokról nyilatkozni.


8. §


A képviselő-testület a gyermekjóléti szolgáltatás feladat - hatáskör ellátását a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 9. § (3) bekezdése alapján a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulására ruházza át 2007. január 01. napjával.


9. §


(1) A gyermekek napközbeni ellátásaként az önkormányzat a családban élő gyermek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését, foglalkoztatását és étkeztetését szervezi meg azon gyermekek számára, akiknek szülei nevelői gondozói munkavégzésük, munkaerő piaci részvételt elősegítő programban, képzésben való részvételük, betegségük vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni. A napközbeni ellátás keretében biztosított szolgáltatások időtartama lehetőleg a szülő munkarendjéhez igazodik.

(2) A gyermekek napközbeni ellátását különösen olyan gyermek számára kell biztosítani,

  1. akinek fejlődése érdekében állandó napközbeni ellátásra van szüksége,
  2. akit egyedülálló vagy időskorú személy nevel, vagy akivel együtt a családban három vagy több gyermeket nevelnek, kivéve azt, akire nézve eltartója gyermekgondozási díjban részesül,
  3. akinek a szülője, gondozója szociális helyzete miatt az ellátásról nem tud gondoskodni.


10. §


(1) A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátás keretében biztosított gyermekek napközbeni ellátásáért  térítési díjat kell fizetni.

(2) A gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben az alapellátások keretében tartozó szolgáltatások közül csak az étkeztetésért kell térítési díjat fizetni.

(3) Az intézményi térítési díjat a képviselőtestület évente két alkalommal állapíthatja meg.

(4) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díját a rendelet 4 számú melléklete tartalmazza.

(5) A gyermekétkeztetés személyi térítési díját legfeljebb egyhavi időtartamra előre kell befizetni. (hatályba lép 2008. szeptember 01-jén.)

(6) A személyi térítési díjat az intézményvezető állapítja meg, az intézményi térítési díj egy napra jutó általános forgalmi adóval növelt összege és az igénybe vett étkezések számának, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 148. § (5) bekezdésében foglalt normatív kedvezmények figyelembe vételével.

(7) A személyi térítési díj nem haladhatja az intézményi térítési díj összegét.

(8) Ingyenes ellátást kell biztosítani, ha a térítési díj fizetésére kötelezett jövedelemmel nem rendelkezik.

(10) A nyilvántartott díjhátralékról az intézmény vezetője negyedévenként tájékoztatja a képviselőtestületet a térítési díj hátralék behajtása vagy a behajthatatlan hátralék törlése érdekében.

(11) A képviselőtestület az intézményvezető tájékoztatása alapján intézkedik a térítési díj hátralék behajtásáról, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, illetve az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény alapján.


11. §


Hatályon kívül helyezve


12. §


(1) E rendelet 2006. február 15-én lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 8/2003. (IV. 08.) KT. Rendelet és az azt módosító 4/2004 (I. 30.) KT. Rendelet; 12/2004. (VI. 09.) KT. Rendelet; 6/2005. (I. 31.) KT. Rendelet; 14/2005. (VI. 24.) KT. Rendelet; 21/2005. (IX. 12.) KT. Rendelet valamint 26/2005. (X. 17.) KT. Rendelet hatályát veszti.

(3) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a többször módosított 1997. évi XXXI. törvényt, továbbá a 133/1997. (VII. 29.) Kormányrendelet és a 149/1997. (IX. 10.) Kormányrendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

(4) A rendeletet módosító 17/2008. (XII. 03.) rendelet 1 számú melléklete 2009. január 01-jén lép hatályba.


Tiszavárkony, 2006. január 31.





Mészáros Zoltán sk.

polgármester

Hatvani Júlia sk.

jegyző





A rendelet kihirdetésének időpontja: 2006. február 03.






Hatvani Júlia sk.

jegyző




1. számú melléklet

Hatályon kívül helyezte a 3/2009 (II.03.) rendelet


2. számú melléklet


Tiszavárkony Község

Polgármesteri Hivatala

Tiszavárkony, Endre király út 37.

Tel: 06/56 436-036



KÖRNYEZETTANULMÁNY



Szám: ………./……………                                      Tárgy: ……………………………………


Készült: 20... ……………………………. ……………………………. szám alatt.


Környezettanulmány készítőjének neve, beosztása: …………………………………………

  1. A felvilágosítást adó személy/személyek eljárásjogi helyzete: ……………………………..


  1. A felvilágosítást adó személyt/személyeket az ügyintéző figyelmezteti jogaikra és a kötelességeikre:


  • Az ügyfélnek jogában áll nyilatkozni vagy a nyilatkozattételt megtagadni,
  • Amennyiben az ügyfél megtagadja a nyilatkozattételt, nem közli a kért adatokat, a gyámhatóság a rendelkezésre álló adatok alapján dönt az ügyben,
  • A felek kötelesek jóhiszeműen közreműködni az eljárásban,
  • Ha az ügyfél rosszhiszeműen valótlan tényt állít, eljárási bírsággal sújtható (természetes személy ügyfél esetén ennek alsó határa 5.000 Ft, felső határa 500.000 Ft) és a többletköltségek megfizetésére kötelezhető,
  • A felek az elhangzottakra észrevételt tehetnek, a meghallgatott személyekhez kérdéseket intézhetnek,
  • A felek bizonyítási indítványt tehetnek,
  • Az ügyfélnek / meghatalmazottjának irat betekintési és iratmásolási joga van.


A figyelmeztetés a felvilágosítást adó személy/személyek megértették és tudomásul vették.


  1. A lakásban élők adatai:


N é v

Születési hely

Születési idő

Munkahely, foglalkozás

1.




2.




3.




4.




5.




6.







  1. A család jövedelme:


…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


  1. A lakás adatai:


1./ A lakás: saját tulajdon / albérlet

2./ a lakás alapterülete: ………………………………………………………………..

3./ a szobák száma: ……………………………………………………………………

4./ a lakás komfortfokozata: összkomfortos / komfortos / félkomfortos/  komfort nélküli

5./ a lakás állapota: ………………………………………………………………………

6./ a lakás havi fenntartása: ………………………………………………………………

7./ a lakás helyiségeinek berendezése, bútorzata:

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


8./ a lakás tisztaságával, rendjével kapcsolatos észrevételek:

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


9./ a lakásban élők életvitelével kapcsolatos megjegyzések:

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


10./ a család körülményeinek összegző értékelése:

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


  1. a lakásban élőknek az ügy szempontjából lényeges nyilatkozatai:

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..


  1. A gyermek sorsának megtervezése szempontjából jelentőséggel bíró személyek, így különösen a korábbi gondozók, szomszédok elérhetőségére vonatkozó adatok:


1./ ………………………………………………………………………………….

2./ ………………………………………………………………………………….

3./ ………………………………………………………………………………….

4./ ………………………………………………………………………………….

5./ ………………………………………………………………………………….

6./ …………………………………………………………………………………..


  1. A gyermek háziorvosának, védőnőjének, amennyiben óvodai, iskolai nevelésben részesül a közoktatási intézmény vezetőjének az elérhetőségére vonatkozó adatok:



1./ ……………………………………………………………………………………………..

2./ …………………………………………………………………………………………….

3./ …………………………………………………………………………………………….

4./ ……………………………………………………………………………………………..

5./ ……………………………………………………………………………………………..

6./ ……………………………………………………………………………………………..


  1. Az ügyben felvilágosítást adó személyek adatai:


Név/ természetes személyi azonosító

lakcím elérhetőség:

aláírás

1./ ……………..……………………..

……………………………….

……………………………….

2./ …………………...………………..

……………………………….

……………………………….

3./ ……………………...……………..

……………………………….

……………………………….

4./ ………………………...…………..

……………………………….

……………………………….

5./ …………………………………….

……………………………….

……………………………….




Kelt: Tiszavárkony, 200... ……………………………………………





Környezettanulmány készítőjének aláírása, pecsétje: ………………………………………


3. számú melléklet


Megállapodás


Amely létrejött egyrészről Tiszavárkony Endre Király Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda Tiszavárkony Latinka S. út 7.,


Másrészről


a.) az ellátást igénybe vevő


Név: :…………………………………………….

Lakcím: ……………………………………….....

telefonszám: …………………………………......

anyja neve: ………………………………………

születési hely: ……………………………………

születési idő: …………………………………….

személyi ig. szám: ……………………………….

TAJ szám: ………………………………………

b.) az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője


Név: ……………………………………………..

Lakcím: ………………………………………….

telefonszám: ……………………………………..

anyja neve: ………………………………………

születési hely: …………………………………....

születési idő: …………………………….............

személyi ig. szám: ……………………………….

TAJ szám: ……………………………………….



között az alábbi tartalommal:


  1. Az ellátás időtartama.

Az intézmény a gyermekjóléti alapellátást

  1. ………………………………………… napjától kezdődően ………………………………………… napjáig terjedő időre (év, hó, nap megjelölés),

vagy

  1. határozatlan időtartamra (aláhúzással jelölni)


szólóan biztosítja.


2.) Az intézmény szolgáltatásai:

Az intézmény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 41. § szerinti gyermekek napközbeni ellátását (étkeztetés, napközi otthon) biztosítja az ellátást igénybevevő számára.


3.) Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője tájékoztatása:

Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője ezen megállapodás aláírásával tudomásul veszi az intézmény vezetőnek

  • az intézményben biztosított szolgáltatásra,
  • az ellátást igénybe vevőt érintő, intézmény által vezetett nyilvántartásra

vonatkozó tájékoztatását.

4.) Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője kijelenti, hogy az adataiban és az ellátást igénybe vevő adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változtatásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díj fizetési kötelezettséget érinti, haladéktalanul  tájékoztatja  az intézményvezetőt.

5.) Az intézményvezető szükség szerint tájékoztatja az ellátást igénybe vevő törvényes képviselőjét:

  • az ellátás ideiglenes szüneteltetéséről
  • személyi térítési díj hátralék következményeiről.

6.) A személyi térítési díj megállapításának, fizetésének szabályai.

  • a személyi térítési díj összegéről az intézményvezető legkésőbb jelen megállapodás aláírásától számított harminc napon belül értesíti a térítési díj fizetésére kötelezettet.
  • Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a személyi térítési díj összegét vitatja, az intézményvezető erre vonatkozó értesítésének kézhezvételétől számított nyolc napon belül a Tiszavárkony Községi Önkormányzat Képviselőtestületéhez fordulhat. Ilyen esetben a képviselőtestület dönt a személyi térítési díj összegéről.
  • A térítési díj megfizetésére kötelezett az ellátásért a tárgyhónapot követő hó 10 napjáig köteles a személyi térítési díjat megfizetni.
  • Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a személyi térítési díj fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévenként tájékoztatja a képviselőtestületet. A képviselőtestület a hátralék behajtása iránt a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, valamint az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény rendelkezései alapján intézkedik.

7.) Az intézményi jogviszony megszűnik:

  • ha a jogosult törvényes képviselője az ellátás megszüntetésére kérelmet nyújt be,
  • a jogosult halálával,,
  • a határozott idejű ellátás biztosítása időtartamának lejártával,
  • az intézmény jogutód nélküli megszűnésével, (ez esetben az intézmény fenntartóját ellátási kötelezettség terheli az ellátást igénybe vevővel szemben)

8.) Jelen megállapodás módosítására az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője közös megegyezése alapján kerülhet sor.

9.) Az intézményi jogviszony megszűnésekor az intézményvezető egyezteti az ellátást igénybe vevő törvényes képviselőjével az intézményi jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj összegét.

10.) Az ellátást igénybe vevő és hozzátartozója az intézmény részéről fennálló kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz. A panasz elbírálására jogosult 10 napon belül tájékoztatja a panasz tevőt intézkedéséről. Ha a panasztevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, a panasszal a képviselőtestülethez lehet fordulni.

11.) Az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője kijelenti, hogy vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalás útján rendezik. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései az irányadóak.

Tiszavárkony, …………… év …………………hó ………..nap



………………………………………

Intézményvezető

………………………………….

ellátást igénybe vevő törvényes

képviselője




4. melléklet a 3/2006. (II. 03.) rendelethez[11]


Intézményi térítési díj összege 2014. március 01-től.


ÓVODA

ISKOLA

Tízórai

97,-Ft

Tízórai

97,-Ft

Ebéd

233,-Ft

Ebéd

327,-Ft

Uzsonna

80,-Ft

Uzsonna

80,-Ft

ÖSSZESEN

410,-Ft

ÖSSZESEN

504,-Ft





  • A fenti díjak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák egységes szerkezetbe foglalva a 17/2011. (XII. 19.) önkormányzati rendelettel
  • egységes szerkezetben a 12/2012. (VIII. 09.) önkormányzati rendelettel




[1] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[2] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[3] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[4] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[5] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[6] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[7] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[8] Hatályon kívül helyezte a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[9] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[10] Módosította a 22/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.01.01.

[11] Módosította a 1/2014. (II.6.) önkormányzati rendelet, Hatályba lép 2014.03.01.