Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelete

Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelete Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2014. 11. 27- 2015. 01. 16


Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének

11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelete


Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti és működési szabályzatáról


Tiszavárkony Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tiszavárkony Község Önkormányzat

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 5092 Tiszavárkony, Endre Király út 37.

(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Tiszavárkony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.

(4) Az önkormányzat illetékességi területe: Tiszavárkony község közigazgatási területe.

(5) Az önkormányzat államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása: 0111 Államhatalmi, törvényhozó és végrehajtó szervezetek.

(6) Az önkormányzat, mint költségvetési szerv alapítása: 1990. szeptember 30. a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény alapján.


2. § Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.


3. § Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.


4. § (1) Az önkormányzat nem rendelkezik hivatalos lappal.

(2) Az önkormányzat honlapot üzemeltet, amelynek elérhetősége: www.tiszavarkony.hu.


5. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők aktuális névjegyzékét a jegyző az önkormányzat hirdetőtáblájára és honlapjára függeszti ki.


II. Fejezet


Az önkormányzat feladata, hatásköre


6. § Az önkormányzat Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben (a továbbiakban: Mötv.) foglaltakon kívül a gazdasági programban maga határozza meg, hogy a feladatokat, milyen mértékben és módon látja el.


7. § Az önkormányzat a Mötv-ben foglaltakon túlmenően önként vállalt feladatokat nem lát el.


8. § (1) Az önkormányzat a kötelező feladatai ellátása, koordinálása valamint fejlesztése érdekében együttműködik

  1. a Szolnoki Többcélú Kistérségi Társulással,
  2. a Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzattal,
  3. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával,
  4. Rákóczifalva Városi Önkormányzattal,
  5. Tószeg Község Önkormányzatával,
  6. Tiszajenő Község Önkormányzatával,
  7. Vezseny Község Önkormányzatával,
  8. Jászkarajenő Község Önkormányzatával.

(2) Az együttműködés keretében az e rendelet 8. § (1) bekezdésében meghatározott szervek esetében a polgármester folyamatos és rendszeres kapcsolattartást biztosít, a kölcsönösség jegyében együttműködik, az együttműködésről szükség szerint tájékoztatja a képviselő-testületet.


9. § A jegyző rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet a képviselő-testület feladat és hatáskörét érintő változásokról.


10. § (1) A képviselő-testület a feladatait a Mötv-ben meghatározottak szerint látja el.

(2) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti megjelölését a rendelet 2. melléklete tartalmazza.


III. Fejezet


A képviselő-testület működése


12. § A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.


13. § (1) Évente legalább 6 alkalommal kell ülést tartani.

(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek tervezett konkrét számát és tervezett időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.

(3) A munkatervet minden év február 28-ig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző - a gazdasági programot figyelembe véve - állít össze.

(4) A munkaterv tartalmazza:

  1. az ülések tervezett időpontját,
  2. az adott ülésen tárgyalandó témákat,
  3. az előterjesztő megnevezését.


14. § (1) Rendkívüli ülést kell összehívni

  1. a Mötv. 44. §-ban meghatározott esetben,
  2. ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
  3. ha azt más hivatalos szerv(ek) kezdeményezik.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.


15. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester az éves munkaterv szerint, rendkívüli ülés, valamint szükség szerint hívja össze és vezeti.

(2) Ha a polgármesteri tisztség betöltetlen vagy a polgármester tartósan akadályoztatva van, akkor a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester látja el az (1) bekezdés szerinti feladatokat.

(3) A polgármesteri és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester akadályoztatása esetén a Településfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

(4) A képviselő-testület ülését, főszabályként, az önkormányzat székhelyére kell összehívni.


16. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

  1. az ülés helyét,
  2. az ülés időpontját,
  3. a tervezett napirendeket,
  4. a napirendek előadóit,
  5. a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket.

(4) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni

  1. a települési képviselőknek,
  2. a jegyzőnek,
  3. tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek,
  4. az egyes napirendhez meghívottaknak,
  5. az előterjesztőknek,
  6. akiket az ülés összehívója megjelöl.



17. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.

(2) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testület összehívására

  1. telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
  2. elektronikus levélben (e-mailben),
  3. szóbeli meghívással.

(3) Szóbeli meghívás esetén lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.


18. § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi pontjához kapcsolódóan

  1. a jegyzőt,
  2. a bizottság nem képviselő tagját,
  3. az illetékes országgyűlési képviselőt,
  4. az e rendelet által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül

  1. az önkormányzat intézményének vezetőjét, vagy azt,
  2. akit egy - egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.


19. § A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell a meghívó kifüggesztésével az önkormányzat hirdetőtábláján és a www.tiszavarkony.hu honlapon történő közzététellel.


20. § A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok

  1. a képviselő-testület határozat képességének megállapítása,
  2. a napirend(ek) előterjesztése, elfogadtatása,
  3. az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,
  4. napirendi pontonként

da)     a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

db)    a vita összefoglalása,

dc)     az indítványok szavazásra való felvetése,

dd)    a határozati javaslatok szavaztatása,

de)     a szavazás eredményének megállapítása, pontosan számszerűen,

df)     a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

  1. a rend fenntartása,
  2. az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
  3. az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
  4. tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és az egyéb önkormányzati döntésekről,
  5. az ülés bezárása.


21. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 képviselő jelen van. Egyszerű többséget igénylő döntéshez a jelenlévők többségének egybehangzó szavazata szükséges.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 5 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.


22. § (1) A polgármester terjeszti elő a napirendi pontokat.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatallal dönt.


23. § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.

(2) A képviselő-testület hozzászólási jogot biztosít a képviselő-testületi ülésen (nyílt/zárt) megjelent személynek. A hozzászólás maximális időtartama: 3 perc.

(3) A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja. A hozzászólási jog megvonásra kerül, ha az érintett személy nem tartja be a számára megadott időkeretet, egyéb módon zavarja a testületi ülést, vagy nem érdemben szól az adott napirendi ponthoz.

(4) A zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. Hivatkozni kell a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.

(5) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.


24. § A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.


25. § (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a települési képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.


26. § Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.


27. § A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.


28. § Egyszerű többség esetén a javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.


29. § Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges

  1. Mötv. 50. §-ban foglaltat esetében, valamint
  2. jelen és más hatályos, helyi önkormányzati rendelet alapján meghatározott esetekben.


30. § (1) A képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(2) A képviselő-testület a jelenlévő képviselők egynegyedének, vagy a polgármesternek az indítványára név szerinti szavazást rendel el.

(3) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.


31. § (1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként dönt.

(2) A titkos szavazás eredményéről külön jegyzőkönyvet készít. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.


32. § Az e rendeletben foglaltakat a képviselő-testület bizottságára is értelemszerűen alkalmazni kell.


33. § (1) A képviselőnek joga van felvilágosítás kérési joggal élni.

(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés és probléma felvetés minősül, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás kérést a polgármesternél az ülés előtt legalább 10 nappal írásban kell benyújtani.

(4) Amennyiben a felvilágosítás kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a képviselő-testület ülésén nyújtják be az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a képviselő-testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás kérés tárgyának részletes kivizsgálását.


34. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testületnek tanácskozásra, vagy tanácskozásra és döntésre előkészített szóbeli, vagy írásos napi rend.

(2) Főszabály szerint a képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) A főszabálytól eltérően lehetőség van szóbeli előterjesztés benyújtására is.

(4) Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendelet alkotással összefüggő napirendet.


35. § (1) Az előterjesztés szükségszerű tartalmi elemei

  1. az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
  2. a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
  3. a téma ismertetése,
  4. a jogszabályi háttér bemutatása,
  5. érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
  6. döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése,
  7. anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
  8. egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
  9. határozati javaslat(ok),
  10. rendelet tervezet a hatályos jogszabályok által előírt formai és tartalmi követelményeinek megfelelően.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalmi követelmények közül az előterjesztés tárgya határozza meg az adott előterjesztésnél alkalmazandó elemeket.


36. § (1) Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

(2) A jegyző az önkormányzati hivatal útján gondoskodik valamennyi előterjesztés érintettekhez való eljuttatásáról.


37. § A határozati javaslat részei

  1. a határozat szövege,
  2. a végrehajtást igénylő döntéseknél

ba.)    a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,

bb.)   a határozat végrehajtásának időpontja.


38. § (1) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(2) A képviselő-testület hatósági határozataira - Mötv-ben foglalt eltérésekkel - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


39. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról. A határozat nyilvántartás formája a határozatok nyilvántartása sorszám szerint.

(2) A normatív határozatot közzé kell tenni az önkormányzat hirdető tábláján.


40. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását és határozat meghozatalát a települési képviselő, a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke, a jegyző, vagy az alpolgármester írásban kezdeményezi a polgármesternél.

(2) A képviselő-testület indokolt esetben kétfordulós tárgyalással is tárgyalhatja a rendelet tervezetet.

(3) A rendelet tervezet hatályos jogszabályokban előírt elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyző e tevékenységébe bevonja a hivatal tárgy szerint illetékes ügyintézőjét, aki felelős a rendelet tervezethez kapcsolódó előterjesztésben foglaltakért, és szükség szerint külső szakértőt is bevonhat.

(4) A rendelet helyben szokásos kihirdetésének módja: kötelező jelleggel az önkormányzati hivatala bejárata melletti hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

(5) A jegyző gondoskodik a módosított rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(6) A rendelet nyilvántartás formája: a rendelet nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével.

(7) A rendelet elfogadását követően a rendelet ki kell hirdetni az önkormányzat hirdető tábláján.


41. § (1) A képviselő-testület a döntéseit szavazással hozza.

(2) A képviselő- testület üléséről (nyílt/zárt) készült jegyzőkönyvre a Mötv. vonatkozó, hatályos rendelkezéseit, valamint az egyéb hatályos jogszabályokban előírtakat kell alkalmazni.


42. § A Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak köztisztviselő jelenlétében lehet megtekinteni.


IV. Fejezet


A települési képviselő


43. § A települési képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.


44. § (1) A települési képviselő jogait és kötelezettségeit Mötv. 32. - 34. §-ai tartalmazzák.

(2) A települési képviselőre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályokat Mötv. 36. §-a tartalmazza.

(3) Amennyiben a települési képviselő személyes érintettségének bejelentését elmulasztja, a képviselő-testület a döntését a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomásszerzést követő ülésén felülvizsgálja és a képviselőt írásbeli figyelmeztetésben részesíti.

(4) Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a képviselő-testület legfeljebb hat havi időtartamra megvonhatja.


V. Fejezet


A képviselő-testület bizottságai


45. § A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében bizottságokat hoz létre.


46. § A képviselő-testület bizottságai:

  1. a Munkaügyi Bizottság
  2. a Szociális Bizottság
  3. Településfejlesztési Bizottság


47. § (1) A Munkaügyi Bizottság tagjainak száma 3 fő.

(2) A Munkaügyi Bizottság feladatait a 3. melléklet tartalmazza.


48. § (1)[1] A Szociális Bizottság tagjainak száma 5 fő.

(2) A Szociális Bizottság feladatait a 4. melléklet tartalmazza.


49. § (1) A Településfejlesztési Bizottság tagjainak száma 3 fő.

(2) A Településfejlesztési Bizottság feladatait az 5. melléklet tartalmazza.


50. § A bizottságok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.


51. § (1) A bizottságok működésére vonatozó szabályokat a Mötv. 60. §-a és a jelen rendeletbe foglaltak tartalmazzák.

(2) A bizottsági elnök akadályoztatása és a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést a bizottság korelnöke hívja össze.

(3) Az üléseket a bizottság elnöke vezeti. Amennyiben az ülést más hívta össze, úgy az összehívó köteles az ülést vezetni.

(4) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait az önkormányzati hivatal látja el.

(5) A bizottság döntéseiről a jegyző nyilvántartást vezet.

(6) A bizottság évente beszámol tevékenységéről a képviselő-testületnek. A beszámoló előterjesztésének elkészítéséről a bizottság elnökének kell gondoskodnia.


VI. Fejezet


A polgármester, az alpolgármester, a jegyző


52. § (1) A polgármester főállású tisztségviselő.

(2) A polgármester a Mötv. 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai

  1. segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
  2. meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
  3. képviseli az önkormányzatot,
  4. kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi civil és egyéb szervezetekkel,
  5. fogadóórát tart,
  6. nyilatkozik a sajtónak.

(3) A polgármester fogadóórája minden héten hétfőn délután 1300 órától 1600 óráig, és minden szerdán délelőtt 900 órától 1200 óráig tart. Előzetes egyeztetés alapján, a fogadóórákon kívül, munkaidőben is fogad.

(4) A polgármester külön utasításban, saját hatáskörében szabályozza a polgármesteri feladat és hatáskör tekintetében a kiadmányozás rendjét.


53. § A társadalmi megbízatású alpolgármesternek, aki a képviselő-testület tagjaiból került megválasztásra, átruházott feladatai és hatáskörei nincsenek.


54. § (1) A jegyző feladatai Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli:

  1. tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,
  2. tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről,
  3. gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,
  4. biztosítja az önkormányzati rendeletek, határozatok érintettekkel való megismertetését.

(2) A jegyző helyettesítésére aljegyző kerül kinevezésre.

(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére a hivatalvezetői feladatok ellátását a képesítési követelményeknek megfelelő köztisztviselő látja el, ilyen köztisztviselő hiányában a polgármesternek kell kezdeményeznie a kormánymegbízottnál másik település jegyzőjének helyettesítés céljából történő kinevezését.


VII. Fejezet


A képviselő-testület hivatala


55. § (1) Tiszavárkony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Rákóczifalva Város Önkormányzatának Képviselő-testületével együtt közös önkormányzati hivatalt hoz létre közös önkormányzati hivatal elnevezéssel.

(2) A közös önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, az általa ellátandó feladatokat a közös önkormányzati hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg, amelyet a képviselő-testület külön határozattal fogad el Rákóczifalva Város Önkormányzatának Képviselő-testületével.

(3) A közös önkormányzati hivatal neve: Rákóczifalvai Közös Önkormányzati Hivatal

(4) A közös önkormányzati hivatal Tiszavárkonyon kirendeltséget tart fenn.

(5) A Közös önkormányzati hivatal kirendeltségének ügyfélfogadási rendjét a kirendeltségen ki kell függeszteni.


VIII. Fejezet


A lakossággal való kapcsolattartás


56. § (1) Általános közmeghallgatást kell tartani Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.

(3) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


57. § A közmeghallgatás olyan fórum, ahol az állampolgároknak és a helyben érdekelt szervezetek képviselőinek joga van közérdekű kérdést felvetni, és javaslatot tenni.


58. § (1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A képviselő-testület több mint felének jelen kell lennie az (1) bekezdésben meghatározott fórumon.


IX. Fejezet


Együttműködés a helyi közösségekkel


59. § A képviselő-testület az önszerveződő közösségekkel, civil szervezetekkel együttműködik, részükre a képviselő-testületi üléseken tanácskozási jogot biztosít.


X. Fejezet


A képviselő-testület gazdasági programja.


60. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a jogszabályokban foglaltakon túlmenően a gazdasági programja alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


XI. Fejezet


Záró rendelkezések


61. § (1) E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tiszavárkony Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2011. (II. 07.) önkormányzati rendelete.

(3) E rendelet az Európai Unió joganyagával ellentétes szabályozást nem tartalmaz.

(4) E rendeletben nem szabályozott kérdések estén a hatályos magyar jogszabályok az irányadóak.


Tiszavárkony, 2014. október 27.




Hegedűs István

polgármester

Török István

jegyző




A rendeletet a képviselő-testület a 2014. október 27-i ülésén fogadta el.

A rendelet 2014. október 28. napján került kihirdetésre.





Török István

jegyző



1. melléklet a 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelethez



A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei


  1. Engedélyezi az önkormányzat rendelete alapján a községi címer használatát.
  2. Elbírálja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Pályázatokat.
  3. Ellátja a közterület használatáról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott ellenőrzési, kötelezési hatáskört. Megköti a közterület bérleti szerződést.


2. melléklet a 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelethez [2]


[3]

Tiszavárkony Község Önkormányzatának

szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkció rendje szerinti megjelölése


011120

Kormányzati igazgatási tevékenység

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011210

Az államháztartás igazgatása, ellenőrzése

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041120

Földügy igazgatása

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

042130

Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045230

Komp- és révközlekedés

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

047120

Piac üzemeltetése

049010

Máshova nem sorolt gazdasági ügyek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

072312

Fogorvosi ügyeleti ellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság- egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081071

082042

082044

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

Könyvtári szolgáltatások

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082064

082091

082092

082093

082094

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

083030

Egyéb kiadói tevékenység

083040

Rádióműsor szolgáltatása és támogatása

086030

Nemzetközi kulturális együttműködés

096020

Iskolai intézményi étkeztetés

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

101231

Fogyatékossággal összefüggő pénzbeli ellátások, támogatások

103010

104037           

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátás

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások


3. melléklet a 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelethez



Munkaügyi Bizottság


A bizottság létszáma 3 fő

A bizottság elnöke:        Héja Attila Mihály települési képviselő

A bizottság tagjai:          Bárány József István települési képviselő

Fehér Géza települési képviselő


A bizottság feladat és hatásköre


  1. Képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése, nyilvántartása.
  2. A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.
  3. A vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül.
  4. A vagyonnyilatkozottal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:
  1. a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére,
  2. a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése,
  1. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
  2. A települési képviselő, a polgármester összeférhetetlenségi ügyében az összeférhetetlenségi eljárás lefolytatása és képviselő-testületi döntésre történő előkészítése.


4. melléklet a 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelethez[4]



Szociális Bizottság


A bizottság létszáma      5 fő

A bizottság elnöke:        Katona Lászlóné - települési képviselő

A bizottság tagjai:          Bárány József István - települési képviselő

Mészáros Ágota - települési képviselő

Dékány Adrienn

Farkas Istvánné


A bizottság feladat és hatásköre


  1. Részt vesz a szociális ellátást érintő éves és hosszú távú fejlesztési, felújítási, pénzügyi költségvetési javaslatok kidolgozásában.
  2. Előkészíti a helyi szociális rendelet tervezetét.
  3. Véleményezi a szociális ágazatot érintő képviselő-testületi előterjesztéseket.
  4. Figyelemmel kíséri a település szociális ellátásának tevékenységét, előkészíti és a képviselő-testület elé terjeszti e feladatok ellátását segítő, képviselő-testületi hatáskörbe tartozó döntéseket.
  5. Részt vesz a szociális segélyezés elveinek kidolgozásában, ellenőrzi annak végrehajtását.
  6. Az ideiglenes intézkedésről haladéktalanul értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet. Az értesítéssel egyidejűleg követelheti a kifizetett önkormányzati segély megtérítését.
  7. Megszünteti az 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) meghatározott feltételek hiányában vagy a törvény megsértésével nyújtott szociális ellátást, kötelezi az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevőt az 1993. évi III. törvényben meghatározottak szerint a megtérítésre.
  8. Méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti a megtérítés összegét, ha a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el.
  9. Dönt az ápolási díjról, az Szt. 43/B. § (1) bekezdése szerinti ápolási díj ügyekben.
  10. Megszünteti az ápolási díjat, ha az ápoló a kötelezettségét nem teljesíti.
  11. Köteles a hatáskörébe tartozó ápolási díjra való jogosultság feltételeit kétévente legalább egyszer felülvizsgálni.
  12. Az önkormányzat helyi szociális ellátásokról szóló rendeletében meghatározott önkormányzati segélyt nyújt a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére, kivéve a helyi szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglalt rendkívüli gyógyszersegély.
  13. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatásról szóló rendeletben szabályozott kérelemre nyújtható díjkedvezmények elbírálása.



5. melléklet a 11/2014. (X. 28.) önkormányzati rendelethez



Településfejlesztési Bizottság


A bizottság létszáma 3 fő

A bizottság elnöke:        Fehér Géza - települési képviselő

A bizottság tagjai:          Katona Lászlóné - települési képviselő

Mészáros Ágota - települési képviselő


A bizottság feladat és hatásköre


  1. Véleményezi az önkormányzatot érintő vállalkozásfejlesztési elképzeléseket.
  2. Előkészíti az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére irányuló előterjesztéseket.
  3. Javaslatot tesz az önkormányzati vagyon kezelésére, működtetésére.
  4. Javaslatot dolgoz ki az önkormányzat bérlet útján hasznosítható vagyontárgy bérleti díjára.
  5. Véleményezi az önkormányzati tulajdon elidegenítését, cseréjét, megterhelését, vállalkozásba való bevitelét, illetve más célú hasznosítását.
  6. Önkormányzati tulajdon bérbeadása esetén vagyongazdálkodási szempontból véleményezi a szerződéstervezetet.
  7. Véleményezi önkormányzati társulás létrehozására, illetve az ahhoz történő csatlakozásra vonatkozó javaslatokat.
  8. Javaslatot tesz hitelek felvételére, illetve véleményezi az erre irányuló javaslatokat.
  9. Ellenőrzi az önkormányzati lakáshasznosítást.
  10. Ellenőrzi a helyiséggazdálkodást, javaslatot tesz az ezzel foglalkozó, a helyiségbéreket is tartalmazó rendelet módosítására és véleményezi a módosítás-tervezetet.
  11. Javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonú külterületi földek tárgyévi szerződésekben alkalmazandó bérleti díjaira.
  12. Javaslatot tesz az önkormányzati beruházások rendjének meghatározására.
  13. Javaslatot tesz és közreműködik a településfejlesztési koncepciók és településrendezési tervek kidolgoztatásában, véleményezi az erre irányuló javaslatokat.
  14. Véleményezi a beruházásokra, a területi tervek jóváhagyására a közterület-használat szabályaira vonatkozó előterjesztéseket.
  15. Ellenőrzi a településfejlesztést érintő képviselő-testületi döntések, illetve a településfejlesztési és beruházási tevékenység végrehajtását, az éves költségvetésben rögzített fejlesztések megvalósulását.
  16. Javaslatot tesz a Tiszavárkony- Szőlőt érintő fejlesztésekkel, beruházásokkal kapcsolatban.


[1]

Módosította a 12/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. §-a, Hatályos 2014.11.27.

[2]

A rendelet szövegét a 21/2020 (XII.22.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2020. XII.28-tól

[3]

A rendelet szövegét a 1/2021 (I.22.) önkormányzati rendelet 5. §-a módosította. Hatályos: 2021. 01.26-tól

[4]

Módosította a 12/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 2. §-a, Hatályos 2014. 11.27.