Bogyiszló Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II. 19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 09. 24- 2022. 10. 27

Bogyiszló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormány­zatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés b) pontjában kapott felhatal­mazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a képviselő-testület Pénzügyi Bizottságának véleményét kikérve, Bogyiszló Község Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről és végrehajtásának rendjéről a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya


  1. § Az önkormányzati rendelet (a továbbiakban: rendelet) hatálya Bogyiszló Község Önkor­mányzatára, (a továbbiakban: Önkormányzat) Bogyiszló Község Önkormányzatának Képvi­selő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület), a Bogyiszló-Fácánkert Óvodafenntartó Társulásra, a Bogyiszlói Kistarisznya Óvodára és a Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatalra terjed ki.

(2) A rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden az (1) bekezdés szerinti szervezet által nyújtott támogatásban részesülőre.


Az önkormányzat 2014. évi költségvetése


2.  §[1]  A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetési


  1. bevételi főösszegét                                                   332.928 ezer forintban
  2. kiadási főösszegét                                                    332.928 ezer forintban

állapítja meg.

3. § (1) Az önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti, illetve működési és felhalmozási cél szerinti részletezését, kiadási előirányzatait az 1. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat 2014. évi állami támogatásainak jogcímenkénti alakulását a 2. számú melléklet tartalmazza.


A költségvetési kiadások


[2]4.§ (1) Az önkormányzat működési mérlegét a képviselő-testület a 4 számú .melléklet szerint hagyja jóvá. A működési kiadások előirányzata összesen: 298.121.ezer forint, melyből

  1. személyi jellegű kiadások:                             37.979   ezer forint
  2. munkaadókat terhelő járulékok:                     7.985     ezer forint
  3. dologi, egyéb folyó kiadások:                        99.132   ezer forint
  4. szociálpolitikai juttatások:                             42.745  ezer forint
  5. támogatások, pénzeszköz átadások:               66 304  ezer forint
  6. visszatérítendő támogatások kiadásai:              2.119  ezer forint
  7. finanszírozási kiadások:                                 41.357 ezer forint
  8. általános tartalék :                                               500  ezer forint.


(2) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen 34.807 ezer forint.

A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

  1. a beruházások előirányzata:                             3.730 ezer forint
  2. a felújítás előirányzata:                                    9.968 ezer forint
  3. visszatérítendő támogatások kiadása:              7.009 ezer forint
  4. felhalmozási célú tartalék előirányzata:         14.100 ezer forint.


(3) Az önkormányzat kiadásaiból:

  1. kötelező feladatok kiadása:                            295.596 ezer forint
  2. önként vállalt feladatok kiadásai:                    22.975 ezer forint
  3. állami (államigazgatási) feladatok kiadásai:    14.357 ezer forint.

(4) Az önkormányzat felhalmozási kiadásait feladatonként a 6.-7. számú mellékletek tartalmazzák.

5. § Az önkormányzat költségvetését feladatonként – kötelező, önként vállalt feladatok szerinti bontásban – a 8. számú melléklet tartalmazza.

6. § (1) Az önkormányzat tartaléka összesen: 14.600 ezer forint, melyből 500 ezer forint az általános tartalék, mely az év közben felmerülő, előre nem tervezhető kiadások fedezetéül szolgál.

(2) Az önkormányzat működési célú tartalékának összege 3.000 ezer forint, mely az évközi közfoglalkoztatás saját erejének finanszírozására használható fel.

(3) A felhalmozási célú tartalék összege 11.100 ezer forint, mely a felhalmozási célra benyújtott pályázatok saját erejének finanszírozására használható fel.


7. § A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen a 4- 5. számú mellékletek tartalmazzák.

8. § A képviselő-testület több éves kihatással járó kötelezettségek előirányzatait éves bontásban a 9. számú melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

9. § (1) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat a 10. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat által felvett hitelállomány alakulását lejárat és eszközök szerinti bontásban a 11. számú melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat által átadott pénzeszközök, támogatásértékű kiadások összegét a 12. számú melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások előirányzatát a 13. számú melléklet tartalmazza.

(5) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét havi bontásban a 14. számú melléklet szerint, a likviditási ütemtervét a 15. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

(6) Az önkormányzat intézményeinek pénzellátási tervét a képviselő-testület a 16. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

10. § A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetés egyensúlyát hitelfelvétel nélkül biztosítja.


Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal


11.§ (1)[3] A Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatait a 3.2 a.melléklet tartalmazza, a Bogyiszló Község Önkormányzata és Fácánkert Község Önkormány­zata Képviselő-testületeinek határozat alapján, az alábbiak szerint:

a) A működési kiadások előirányzata összesen  42.756 ezer forint, melyből

a)      személyi jellegű kiadások :                                                 28.531 ezer forint

b)     munkaadókat terhelő járulékok:                                           7.302 ezer forint

c)      dologi, egyéb folyó kiadások:                                               6.467 ezer forint

d)     beruházási kiadások                                                                206 ezer forint

e)      tartalék                                                                                     250 ezer forint


b)  A közös önkormányzati hivatal engedélyezett létszáma 11fő, melyből 1 fő jegyző és 10 fő köztisztviselő.

c)  A közös önkormányzati hivatal bevételei:  42.756 ezer forint, melyből

-          intézményi működési bevétel                                                 93 ezer forint

működési célú támogatás                                                            1.306 ezer forint (2) A Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal költségvetését Bogyiszló és Fácánkert Község Önkormányzata Képviselő-testületei együttes ülésén elfogadott költségvetés alapján tartalmazza a rendelet melléklete.

(3) A Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal foglalkoztatottainak meghatározott támogatására, illetve szociális juttatásokra és támogatásokra kifizethető kerete összegét a rendelet 3.2.b számú melléklete tartalmazza.

(4) A köztisztviselők illetménykiegészítésének mértéke 2014. évben egységesen 15%.

(6) A Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi cafetéria-juttatási kerete összesen 2.134.000 forint, mely tartalmazza a juttatást terhelő közterheket.


Bogyiszló-Fácánkert óvodafenntartó Társulás és a

Bogyiszlói Kistarisznya Óvoda


[4]12. § Bogyiszló-Fácánkert Óvodafenntartó Társulás előirányzatait a képviselő-testület a 3.3 számú melléklet, a Bogyiszlói Kistarisznya Óvoda kiadási és bevételi előirányzatait a 3.3.a. számú melléklet szerint hagyja jóvá. A működési kiadások előirányzata összesen 52.999 ezer forint, melyből


a)   személyi jellegű kiadások:                  38.159 ezer forint;

b)  munkaadókat terhelő járulékok:            9.940 ezer forint;

c)   dologi, egyéb folyó kiadások:               4.900 ezer forint.


(2) A Bogyiszlói Kistarisznya Óvoda bevételei:


a)      állami támogatás                                                    47.804 ezer forint,

b)      Bogyiszló Község Önkormányzatának támogatása: 5.184 ezer forint,

intézményi működési bevételek                                     11 ezer forint.


A költségvetési létszámkeret


13. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát 50 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban) hagyja jóvá,  ebből:

a)   intézményen kívüli önkormányzati átlagos statisztikai állományi létszám: 8,5 fő: 

      1 fő polgármester, 1 fő védőnő, 1 fő mezőőr, 1 fő művelődési ház- gondnok - könyvtáros,     1 fő falugondnok, 1 fő szakmai munkatárs (TÁMOP), 0,5 fő temetőgondnok, 2 fő          karbantartó;

b)   a Bogyiszlói Közös Önkormányzati Hivatal átlagos statisztikai állományi létszáma: 11 fő, melyből 1 fő jegyző, 10 fő köztisztviselő;

c)    a Bogyiszlói Kistarisznya Óvoda átlagos statisztikai állományi létszáma: 15 fő, melyből 9         fő óvodapedagógus, 5 fő dajka, 1 fő pedagógiai asszisztens;

d)  a közfoglalkoztatottak átlagos statisztikai létszáma 16 fő.

(2) A képviselő-testület az intézményen kívüli foglalkoztatottak számára – ide nem értve a közfoglalkoztatottakat – 833.407 forint keretösszegű – nettó 8000 forint/fő/hó értékű Erzsébet utalvánnyal alapul vételével - cafetéria-juttatást biztosít, mely tartalmazza a juttatást terhelő közterheket is.


Az előirányzatok módosításának szabályai


14.§ (1) A Képviselő-testület a jóváhagyott bevételi, kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja az alábbi kivételekkel:

a)év közben engedélyezett, célhoz kötött támogatásértékű bevételek, átvett pénzeszközök, pénzmaradvány bevételei tekintetében;

b)az Önkormányzat költségvetésben tervezett kiadások önkormányzati és intézményi költségvetések közötti átcsoportosítás tekintetében.

(2) A költségvetési szervek kiadási előirányzatán belül – a működési és a felhalmozási előirányzatok között - az irányító szervi hatáskörben hajtható végre átcsoportosítás.

(3) Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési intézményei az e rendeletben jóváhagyott bevételi előirányzatokat meghaladóan képződő többletbevételek terhére a bevételi és kiadási előirányzatai főösszegét saját hatáskörben nem módosíthatják.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzat és az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításról – az első negyedév kivételével – negyedévet követő 60 napon belül, az utolsó negyedévről az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja költségvetési rendeletét.

(5) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.

(6) A költségvetési bevételek a bevételi előirányzatokon felül is teljesíthetők.

(7) A működési célú állami támogatás évközi emeléséből származó többletforrásból céltartalékot, a felhalmozási célú állami támogatásból, egyéb céljellegű forrásból származó, nem tervezett bevételből a céljának megfelelő felhalmozási kiadási előirányzatot, az egyéb, nem céljellegű, a tervezettet meghaladóan képződő felhalmozási bevételből felhalmozási célú céltartalékot kell képezni, illetve a felhalmozási célú hitelt kell csökkenteni.


A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


15.§ (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, valamint az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szerveinek vezetőit a költségvetésben meghatározott bevételek beszedésére, a jóváhagyott kiadások teljesítésére és a költségvetés végrehajtására.

(3) A költségvetési szervek a rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(4) A költségvetési szerv vezetője a saját hatáskörben végrehajtott, írásba foglalt és iktatott előirányzat- módosításról 30 napon belül köteles a jegyzőt tájékoztatni.

(5) Az eredeti előirányzaton felüli felújítási és felhalmozási kiadások finanszírozására csak a felesleges tárgyi eszköz értékesítéséből, a jóváhagyott előző évi pénzmaradványból, valamint felhalmozási célú pénzeszköz átvételből származó bevételi többlet fordítható.

(6) Az intézmények forrásaik növelése és szakmai feladatellátásuk javítása érdekében a (7) bekezdésben foglaltak figyelembevételével jogosultak pályázatok benyújtására, amennyiben a pályázati felhívásban foglalt feltételeknek megfelelnek.

(7) A költségvetési szerv pályázatának benyújtását megelőzően köteles a képviselő-testület engedélyét kérni, amennyiben a pályázat

a)utólagos finanszírozású, és a költségvetési szerv az önkormányzattól igényli a kiadások megelőlegezésének finanszírozását, vagy

b)megvalósításához saját erő szükséges, vagy 

c)megvalósítása az alapító okiratában nem szereplő többletfeladatot jelent, vagy

d)az intézmény által használt ingatlan átalakítását, felújítását célozza, vagy

e)megvalósítása olyan működési kiadás-többletet jelent, mely a pályázat megvalósítása alatt, vagy a pályázat lezárását követően költségvetési támogatási igényt eredményez, vagy

f)Európai Uniós forrás elnyerését célozza.  

16. § (1) Alapítványt és közérdekű kötelezettségvállalást az intézmény csak a Képviselő-testület jóváhagyásával tehet, gazdasági társaságban üzletrészt, részvényt csak az önkormányzat előzetes döntése alapján szerezhet.

(2) Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötéséről, kamatozó betétben történő elhelyezéséről a jegyző egyetértésével a polgármester dönt.

(3) Az intézmény vezetője felelős azért, hogy a foglalkoztatottak részére adható, nem kötelező juttatások megállapítása és folyósítása az intézményi feladatellátást ne veszélyeztesse.

(4) Az intézmény vezetője felelős a feladatai ellátásához a szerv vagyonkezelésébe, használatába adott vagyon rendeltetésszerű igénybevételéért, az alapító okiratban  előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a költségvetési szerv gazdálkodásában a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, a tervezési, beszámolási, információ-szolgáltatási kötelezettség teljesítéséért és hitelességéért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért, az  intézményi számviteli rendért, a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséért, a belső ellenőrzés megszervezéséért és működtetéséért.

(5) A kötelezettségvállalást, pénzügyi ellenjegyzést, teljesítés igazolását az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII.31.) számú Kormányrendelet 52-60. §-ban foglaltak alapján kell elvégezni.

(6) A választások helyi előkészítésére, lebonyolítására, valamint a népszavazás előkészítésére és lebonyolítására felhasználható pénzeszközök feletti kötelezettségvállalásra a jegyző, pénzügyi ellenjegyzésére az általa felhatalmazott személy jogosult.

(7) Az intézmények hitelt nem vehetnek fel, kezességet nem vállalhatnak, pénzeszközeikből csak tárgyévi lejáratú, államilag garantált értékpapírt vásárolhatnak.

(8) Az intézmények bankszámlájukat a Dunaföldvár és Vidéke Takarékszövetkezet Bogyiszlói Fiókjánál kötelesek vezetni. Átmenetileg szabad pénzeszközeiket tárgyévi lejáratú betétként leköthetik. A lekötésről és értékpapír vásárlásról a polgármestert az intézkedéssel egyidőben tájékoztatni kell.

(9) A felújítási és felhalmozási feladatok teljesítésére a források rendelkezésre állására figyelemmel vállalható kötelezettség.

(10) A Képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy általa jóváhagyott, utófinanszírozású pályázatok esetében az intézmények részére a kiadások üteméhez igazodóan kölcsön kerüljön utalásra, melyet a pályázati támogatás megérkezését követően vissza kell utalni.

  1. § A stabilitási törvény 3. §-a szerint az önkormányzat 2014. évre működési hiányt nem tervez.
  2. § (1) Az önkormányzat a gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
  1. Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi művele­tek lebonyolítását 10 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
  2. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó költségvetési többlet felhasználásá­ról a képviselő-testület határozatban dönt.

19.§ (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy az Áht. 57.§ -ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően a 2014. évi normatív, normatív kötött felhasználású támogatások alapjául szolgáló mutatószámok tervezettől eltérő alakulása esetén, továbbá egyéb állami támogatás jogosulatlan igénybevétele esetén, lemondjon az igényelt támogatásról.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy a 2013. évi tervezett és a ténylegesen igénybe vehető normatív támogatás, normatív kötött felhasználású támogatás különbözetéből, valamint a központosított előirányzatok, egyéb központi állami támogatások elszámolásából adódó, elszámoláskor felmerülő, visszafizetési kötelezettséget, esetlegesen felmerülő kamatterheket teljesítse.

20.§ A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A pénzforgalmat elsősorban a bankszámlákon kell bonyolítani. A készpénzben történő kifizetések az alábbiak lehetnek:

a)személyi juttatásokra: megbízási díj, hó közi kifizetés, fizetési előleg, költségtérítés.

b)elszámolásra kiadott összegek,

c)készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés,

d)reprezentációs kiadások,

e)kiküldetési kiadások,

f)kisösszegű szolgáltatási kiadások,

g)társadalom- és szociálpolitikai juttatások.


A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése



21. § (1) Valamennyi költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályzatok elkészítéséről, karbantartásáról gondoskodni, melyért a költségvetési szerv vezetője felel.

(2) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése az Áht. 61. § (4) bekezdésében rögzített belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(3) Az önkormányzat a saját, valamint intézményeinek belső ellenőrzéséről vállalkozási szerződés alapján vállalkozó útján, és a Szekszárd és Térsége Önkormányzati Társulás útján gondoskodik.


Záró és egyéb rendelkezések


22. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2014. január 1-jétől kell alkalmazni.

  1. A Képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről, - bevételek beszedéséről, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadá­sok arányos teljesítése - szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett be­vételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

(3) A rendelet hatályba lépésének napján hatályát veszti a 2014. évi átmeneti költségvetési gazdálkodásról szóló 34/2013. (XII.18.) önkormányzati rendelet.


[1]

Módosította a 4/2014 (XI.23.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. szeptember 24.

[2]

Módosította a 4/2014 (XI.23.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. szeptember 24.

[3]

Módosította a 4/2014 (XI.23.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. szeptember 24.

[4]

Módosította a 4/2014 (XI.23.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. szeptember 24.

Mellékletek