Őcsény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelete
Őcsény Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XII.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 10. 02- 2023. 10. 02Őcsény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelete
Őcsény Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XII.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Őcsény Község Önkormányzata Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bek. c.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
1. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet a következő „PREAMBULUM ” címmel egészül ki:
3. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet a következő „Az önkormányzati rendszer biztosítja a helyi önkormányzatok autonómiához való jogát és a demokratikus helyi önrendelkezést. Ezek révén olyan önszerveződő helyi hatalomgyakorlás valósul meg, amelyben a lakosság közvetlenül, illetve választott helyi képviselői útján - a törvények keretei között - önállóan intézheti a helyi ügyek széles körét. Így a települési önkormányzatok képesek arra, hogy a településeken önfejlődési folyamatokat indítsanak el, és a köz megelégedésére hatékonyan igazodjanak a helyi sajátosságok és igények sokszínűségéhez, önkormányzati minőségükben és önállóan kapcsolódjanak az országos közfeladatok helyi érdekű megvalósításához. A települési önkormányzatok széles feladat- és hatáskörükben eljárva kifejezik a helyi közakaratot, megjelenítik a helyi közérdekeket. Ezeket alapul véve és szem előtt tartva Őcsény Község Önkormányzat önállóan, demokratikus módon és széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a közszolgáltatásokról, a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról, és a fenti elvekkel és célkitűzésekkel összhangban állapítja meg szervezetére és működésére vonatkozó alapvető szabályokat.” címmel egészül ki:
4. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet I. Fejezete az 1. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„1. AZ ÖNKORMÁNYZAT ELNEVEZÉSE ÉS JELKÉPEI”
5. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet I. Fejezete a 2. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„2. Jelképek és kitüntetések”
6. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet II. Fejezete a 3. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„3. AZ ÖNKORMÁNYZATI JOGOK”
7. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet II. Fejezete a 8. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„4. FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK”
8. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 13. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„5. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MEGALAKULÁSA”
9. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 15. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„6. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSÉNEK RENDJE”
10. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 16. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„7. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET PROGRAMJA ÉS MUNKATERVE”
11. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 18. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„8. A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ELŐTERJESZTÉSEK”
12. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 20. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„9. Beszámoló és tájékoztató”
13. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 22. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„10. Az ülés összehívása”
14. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 24. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„11. Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés”
15. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 26. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„12. Az ülés vezetése és az ülés rendjének biztosítása”
16. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 30. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„13. Az ülések napirendje”
17. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 31. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„14. Sürgősség”
18. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 32. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„15. Képviselői indítvány”
19. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 33. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„16. A tanácskozás rendje”
20. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 35. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„17. Ügyrendi kérdés”
21. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 37. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„18. A szavazás módja”
22. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 40. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„19. Kérdés, interpelláció”
23. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 43. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„20. Döntések”
24. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 46. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„21. Az önkormányzati rendelet”
25. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 47. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„22. Határozathozatal”
26. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 48. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„23. Jegyzőkönyv”
27. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete az 50. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„24. A képviselő-testület és a lakosság kapcsolata”
28. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete az 52. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„25. Lakossági fórum”
29. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet III. Fejezete az 53. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„26. Fogadóóra”
30. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a 68. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„27. A polgármester”
31. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a 70. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„28. Az alpolgármester”
32. § A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a 71. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„29. A jegyző”
33. § (1) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(3) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(4) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(5) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 1 függeléke helyébe a 6. melléklet lép.
(6) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 2 függeléke helyébe a 7. melléklet lép.
(7) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 3 függeléke helyébe a 8. melléklet lép.
(8) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 4 függeléke helyébe a 9. melléklet lép.
(9) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 6 függeléke helyébe a 13. melléklet lép.
(10) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 7 függeléke helyébe a 10. melléklet lép.
(11) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 8 függeléke helyébe a 11. melléklet lép.
(12) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet 9 függeléke helyébe a 12. melléklet lép.
(13) A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 1/a. melléklettel egészül ki.
34. § Hatályát veszti a SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 16/2019.(XII.16.) önkormányzati rendelet
1. „AZ ÖNKORMÁNYZAT ELNEVEZÉSE ÉS JELKÉPEI” alcím címe,
2. „Jelképek és kitüntetések” alcím címe,
3. „AZ ÖNKORMÁNYZATI JOGOK” alcím címe,
4. „FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK” alcím címe,
5. „1.A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MEGALAKULÁSA” alcím címe,
6. „2.A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSÉNEK RENDJE” alcím címe,
7. „3.A KÉPVISELŐ-TESTÜLET PROGRAMJA ÉS MUNKATERVE” alcím címe,
8. „4.A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ELŐTERJESZTÉSEK” alcím címe,
9. „5.Beszámoló és tájékoztató” alcím címe,
10. „6.Az ülés összehívása” alcím címe,
11. „7.Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés” alcím címe,
12. „8.Az ülés vezetése és az ülés rendjének biztosítása” alcím címe,
13. „9.Az ülések napirendje” alcím címe,
14. „10.Sürgősség” alcím címe,
15. „11.Képviselői indítvány” alcím címe,
16. „12.A tanácskozás rendje” alcím címe,
17. „13.Ügyrendi kérdés” alcím címe,
18. „14.A szavazás módja” alcím címe,
19. „15.Kérdés, interpelláció” alcím címe,
20. „16.Döntések” alcím címe,
21. „17.Az önkormányzati rendelet” alcím címe,
22. „18.Határozathozatal” alcím címe,
23. „19.Jegyzőkönyv” alcím címe,
24. „20.A képviselő-testület és a lakosság kapcsolata” alcím címe,
25. „21.Lakossági fórum” alcím címe,
26. „22.Fogadóóra” alcím címe,
27. „23.A polgármester” alcím címe,
28. „24.Az alpolgármester” alcím címe,
29. „25.A jegyző” alcím címe.
35. § Ez a rendelet 2023. október 2-án lép hatályba, és 2023. október 3-án hatályát veszti.
Fülöp János polgármester |
Balogh Györgyi jegyző |
1. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. A polgármester terjeszti a képviselő-testület elé mindazokat az ügyeket, melyek előterjesztésére e rendelet más személyt nem jogosít fel
2. A képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre döntésre:
2.1. a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai a kiemelt előirányzatok kivételével.
2.2. az év közben kapott előirányzat módosítást, amennyiben az előirányzat biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,
2.3. év közben új, a költségvetésben nem szereplő feladat jóváhagyását az önkormányzat aktuális költségvetésében meghatározott értékhatárig a forrás egyidejű megjelölésével,
2.4. nem önkormányzati szerv, személy, rendezvény támogatását esetenként legfeljebb 10 ezer Ft értékhatárig a tartalékalap terhére,
2.5. a nemzetközi kapcsolatok keretében külföldre utazók körének meghatározását,
2.6. az „Őcsény” név jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság nevében megkülönböztető jelzőként való használatához hozzájárulást,
2.7. az Önkormányzat vagyonának meghatározásáról, a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának és a vagyon kezelésének szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben külön meghatározott hatásköröket,
2.8. a szociális igazgatásról és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott hatáskört,
2.9. a község önkormányzati jelképekről és használatukról szóló 5/2000. (IV.1.) Ök. Rendelet 2. § (3), bekezdésében, valamint 3. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskört,
2.10. a település környezet védelméről szóló 9/2004. (IV. 9.) önkormányzati rendelet 6 § (1) bekezdésében, 22. § (1) bekezdésében és a 43. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskört,
2.11. az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. Törvény 28. § (2) bekezdésében és a 29. § (5) bekezdésében biztosított hatáskörét,
2.12. az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. Törvény 30/A. § szerinti településrendezési szerződés megkötését,
2.13. az Önkormányzat nevében kötendő – a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó – együttműködési és bármilyen más megállapodás megkötését, és nyilatkozat, igazolás kiadását az Önkormányzat nevében,
2.14. az Önkormányzat képviseletére vonatkozó – a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó – döntés meghozatalát, illetve valamennyi szükséges cselekmény elvégzését,
3. A polgármester felügyeli többek között:
3.1. a vízkárelhárítással, a belvízvédekezéssel, az árvízvédekezéssel és a keletkezett kár helyreállításával kapcsolatos műszaki feladat végrehajtását,
3.2. az Önkormányzat által finanszírozott belvízelvezetéssel összefüggő tervezési és kivitelezési feladat végrehajtását,
3.3. a községüzemeltetési feladat végrehajtását, különösen
3.3.1. játszótér üzemeltetését,
3.3.2. autóbuszváró üzemeltetését,
3.3.3. községi zöldterület-gazdálkodással és -fenntartással kapcsolatos, valamint a szúnyoggyérítési feladatot,
3.3.4. az Önkormányzat kezelésében lévő temető fenntartási és üzemeltetési feladatát,
3.3.5. a szoborgondozási és a parkfenntartási feladatot,
3.3.6. parkoló üzemeltetését,
3.3.7. köztisztasággal, hóeltakarítással, síkosság-mentesítéssel kapcsolatos feladatot, valamint
3.3.8. az útkezeléssel és -fenntartással kapcsolatos feladatot.”
2. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. a közterület használatával kapcsolatos feladatkörben:
a) a zöld- és közterület rendeltetésétől eltérő célra történő használatának engedélyezése,
b) az önkormányzati közút nem közlekedési célra történő igénybevételének engedélyezése,
c) közterületen történő szeszesital árusításának engedélyezése,
d) közterületen történő zenéléshez az engedély megadása,
e) közterületen történő hirdetmény elhelyezésének engedélyezése.
2. A temető fenntartásával kapcsolatban:
a) a) eltávolíttatja a sírokra tiltás ellenére ültetett növényeket,
b) b) sír, sírbolt felületén, a tiltás ellenére elhelyezett urnatartót eltávolíttatja.
c) c) a síremlék, járda köré, a tiltás ellenére elhelyezett kavicsot, zúzalékkövet, szegélykövet eltávolíttatja.
3. A közösségi együttélés szabályaival kapcsolatban lefolytatja a közigazgatási eljárást a közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése miatt és kiszabja a közigazgatási bírságot.”
3. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Ügyrendi és Településfejlesztési Bizottság
1.1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;
1.2. közreműködik a pénzügyi tervkoncepció összeállításában,
1.3. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
1.4. vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
1.5. figyelemmel kíséri a gazdálkodás színvonalát, a pénzeszközök felhasználásának célszerűségét,
1.6. figyelemmel kíséri az intézmények működését, a fejlesztési feladatok megvalósítását,
1.7. A PÜT bizottság vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek
1.8. felkérésre közreműködik az önkormányzati intézmény ellenőrzésében,
1.9. összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata,
1.10. javaslatot tesz a polgármester bérfejlesztésére és külön jutalmára,
1.11. nyilvántartja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait,
1.12. ellenőrzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait.
1.13. Véleményezi az önkormányzat vagyonával kapcsolatos előterjesztéseket.
1.14. Javaslatot tesz a településfejlesztési célok meghatározására
1.15. Részt vesz a költségvetést megalapozó döntések előkészítésében
2. Kulturális Bizottság
2.1. ellátja a település művelődési, kulturális, idegenforgalmi és sporttevékenységének összehangolását
2.2. előkészíti az intézményvezetői pályázatok kiírását,
2.3. közreműködik a kulturális és sportrendezvények szervezésében, lebonyolításában, a sárközi hagyományok ápolásában, a műemlék jellegű alkotások felkutatásában, ezek állapotának felmérésében, védelmében,
2.4. szervezi a témaköreit érintő jogszabályok és képviselő-testületi határozatok végrehajtását a társadalmi szervezeteknél,
2.5. véleményezi az oktatási, művelődési intézmények vezetőinek pályázatát, a tárgyköreit érintő testületi előterjesztéseket véleményezheti,
2.6. kapcsolatot tart a társadalmi szervezetekkel,
2.7. figyelemmel kíséri az önkormányzat intézményeinek, valamint a társadalmi szervezetek, helyi médiák működését, a témaköreit érintő pályázati kiírásokat, közreműködik ezek elkészítésében.
2.8. Éves rendezvénynaptár összeállításának koordinálása
2.9. A település rendezvényeinek előkészületeiben való közreműködés
3. Szociális Bizottság
3.1. véleményezi az önkormányzat éves költségvetését és a szociális gondoskodást érintő rendelet-tervezeteket,
3.2. a képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt a helyi szociális és gyermekvédelmi rendeletekben meghatározott feladatokról,
3.3. évenként felülvizsgálja a segélyezettek és tartásra kötelezett hozzátartozók szociális helyzetét.
3.4. vizsgálja az egészségügyi alapellátás helyzetét,
3.5. figyelemmel kíséri a polgárok egészségügyi és szociális helyzetét,
3.6. véleményezi az egészségügyi és szociális intézményekben a kinevezéseket, pályázatok kiírásában és elbírálásában részt vesz,
3.7. kapcsolatot tart a karitatív mozgalmakkal, segíti tevékenységüket.”
4. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Önkormányzat szakfeladatai
1.1. 010000-1 Növénytermesztés, állattenyésztés, vadgazdálkodás és kapcsolódó szolgáltatások
1.2. 421100-1 Út, autópálya építése
1.3. 552001-1 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
1.4. 561000-1 Éttermi vendéglátás
1.5. 562100-1 Rendezvényi étkeztetés
1.6. 562912-1 Óvodai intézményi étkeztetés
1.7. 562913-1 Iskolai intézményi étkeztetés
1.8. 562917-1 Munkahelyi étkeztetés
1.9. 562920-1 Egyéb vendéglátás
1.10. 680001-1 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
1.11. 680002-1 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
1.12. 770000-1 Kölcsönzés, operatív lízing
1.13. 813000-1 Zöldterület-kezelés
1.14. 841112-1 Önkormányzati jogalkotás
1.15. 841154-1 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
1.16. 841163-1 Pályázat és támogatáskezelés, ellenőrzés
1.17. 841401-1 Közvilágítás
1.18. 841402-1 Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások
1.19. 862101-1 Háziorvosi alapellátás
1.20. 869041-1 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
1.21. 869042-1 Ifjúság-egészségügyi gondozás
1.22. 882111-1 Aktív korúak ellátása
1.23. 882112-1 Időskorúak járadéka
1.24. 882113-1 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
1.25. 882114-1 Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás
1.26. 882115-1 Ápolási díj alanyi jogon
1.27. 882116-1 Ápolási díj méltányossági alapon
1.28. 882117-1 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
1.29. 882118-1 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
1.30. 882119-1 Óvodáztatási támogatás
1.31. 882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás
1.32. 882122-1 Átmeneti segély
1.33. 882123-1 Temetési segély
1.34. 882124-1 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
1.35. 882129-1 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
1.36. 882202-1 Közgyógyellátás
1.37. 882203-1 Köztemetés
1.38. 889921-1 Szociális étkeztetés
1.39. 889922-1 Házi segítségnyújtás
1.40. 889924-1 Családsegítés
1.41. 889928-1 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
1.42. 889967-1 Mozgáskorlátozottak gépjármű-szerzési és –átalakítási támogatása
1.43. 890301-1 Civil szervezetek működési támogatása
1.44. 890302-1 Civil szervezetek program- és egyéb támogatás
1.45. 890441-1 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
1.46. 890442-1 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása
1.47. 890443-1 Egyéb közfoglalkoztatás
1.48. 890505-1 Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése
1.49. 910502-1 Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése
1.50. 960302-1 Köztemető-fenntartás és –működtetés
1.51. 999000-1 Szakfeladatra el nem számolt tételek
2. Őcsényi Közös Önkormányzati Hivatal szakfeladatai
2.1. 562917-1 Munkahelyi étkeztetés
2.2. 692000-1 Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység
2.3. 841114-1 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
2.4. 841115-1 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
2.5. 841116-1 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenység
2.6. 841117-1 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
2.7. 841118-1 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
2.8. 841126-1 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége
2.9. 841173-1 Statisztikai tevékenység
3. Őcsényi Konyha szakfeladatai
3.1. 561000-1 Éttermi vendéglátás
3.2. 562912-1 Óvodai intézményi étkeztetés
3.3. 562913-1 Iskolai intézményi étkeztetés
3.4. 562917-1 Munkahelyi étkeztetés
3.5. 562918-1 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
3.6. 562920-1 Egyéb vendéglátás
3.7. 680002-1 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
3.8. 889103-1 Gyermekétkeztetés bölcsődében és fogyatékosok nappali intézményében
3.9. 889921-1 Szociális étkeztetés
3.10. 999000-1 Szakfeladatra el nem számolt tételek
4. Őcsényi Tarkabarka Óvoda és Családi Bölcsőde szakfeladatai
4.1. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
4.2. 091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
4.3. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
4.4. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
4.5. 104030 Gyermekek napközbeni ellátása
4.6. 104031 Gyermekek bölcsődei ellátása
4.7. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
4.8. 851020 Óvodai nevelés
4.9. 889101-1 Bölcsődei ellátás
4.10. 889101-2 Bölcsődei ellátás
4.11. 889103-1 Gyermekétkeztetés bölcsődében és fogyatékosok nappali intézményében
4.12. 889103-2 Gyermekétkeztetés bölcsődében és fogyatékosok nappali intézményében
4.13. 999000-1 Szakfeladatra el nem számolt tételek
5. Technikai szakfeladatok, amiket nem kell az alapító okiratba felvenni
5.1. 841901-9 Önkormányzatok és társulások elszámolásai
5.2. 841906-9 Finanszírozási műveletek
5.3. 841907-9 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel”
5. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Az Önkormányzat a község területén működő települési nemzetiségi önkormányzat számára
a) a testületi működéshez igazodó ingyenes helyiséghasználatot biztosít,
b) a testületi működést kiszolgáló ingyenes helyiséghasználatot biztosít, amelynek feltételeit a felek írásban rögzítik, valamint
c) a nemzetiségi önkormányzat testületi működéséhez kapcsolódó postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási, nyilvántartási és iratkezelési feladatok ellátását adminisztratív feladatokat ellátó munkatársak foglalkoztatásával biztosítja, az ezzel kapcsolatos költségeket az Önkormányzat viseli.
2. A nemzetiségi önkormányzat munkájának segítésével az 1. pont c) alpontja szerint megbízott dolgozó feladata
a) a nemzetiségi önkormányzat elnökével és tagjával megfelelő munkakapcsolat kiépítése, rendszeres és folyamatos kapcsolattartás, a közvetlen információáramlás biztosítása,
b) a nemzetiségi önkormányzat jogszerű működésének folyamatos figyelemmel kísérése, a törvényi előírásoknak megfelelő működéshez szükséges szakmai segítségnyújtás így különösen tájékoztatásadás szükség esetén joganyag biztosításával,
c) a nemzetiségi önkormányzat tevékenysége során felmerülő probléma kölcsönös közvetítése, a lehetséges megoldás megvalósításának elősegítése a jogszabályi előírások szem előtt tartásával,
d) a nemzetiségi önkormányzat gyakorlati működéséhez szükséges eszközök biztosításának figyelemmel kísérése, koordinálása,
e) a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésén való részvétel,
f) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléséről készült jegyzőkönyv elkészültének figyelemmel kísérése, annak törvényes határidőn belüli, kormányhivatalba történő továbbítása,
g) szükség esetén statisztikai adatszolgáltatás a nemzetiségi önkormányzat tevékenységével összefüggő feladatokról,
h) pénzkezelés, számlavezetés, költségvetés készítésével kapcsolatos feladat elvégzése, segítése.
i) a nemzetiségi önkormányzat működésével, tevékenységével összefüggő találkozón, rendezvényen és szakmai konzultáción való részvétel,
j) a nemzetiségi önkormányzattal kapcsolatos jogszabályok folyamatos figyelemmel kísérése, alkalmazása,
k) a nemzetiségi önkormányzat működésével, tevékenységével kapcsolatos vezetői döntés közvetítése, annak végrehajtásáról történő referálás, valamint
l) a fenti feladatok ellátásával összefüggő napi, határidős ügyek intézése.
3. A gazdasági-pénzügyi feladatok ellátása az erre vonatkozó megállapodásban rögzítettek szerint történik. A megállapodás tartalmazza különösen a költségvetéssel kapcsolatos együttműködés, a számlakezelés, a pénzforgalom és számviteli nyilvántartások rendjét, a felelősségvállalás mértékét.
4. A nemzetiségi önkormányzat a normatív állami hozzájárulást a települési önkormányzat útján veszi igénybe. A nemzetiségi önkormányzat működését szolgáló állami támogatás az Önkormányzat számlájára való beérkezést követően haladéktalanul, egy összegben továbbutalásra kerül a nemzetiségi önkormányzat alszámlájára. A támogatás összege felett rendelkezni kizárólag a nemzetiségi önkormányzat jogosult.”
6. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
A. Beosztás, tisztség |
|
---|---|
1 |
polgármester |
2 |
alpolgármester |
3 |
képviselő |
4 |
bizottság nem képviselő tagja |
5 |
jegyző |
7. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1 |
FÜLÖP JÁNOS |
2 |
ANCSIN ATTILA |
3 |
CSAPAI JÁNOS |
4 |
HORVÁTHNÉ RITTER PIROSKA |
5 |
KLÉZLI FERENC |
6 |
KÁRPÁTI-GUTH MARGIT |
7 |
SCULTÉTY ERZSÉBET |
8. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
A rendelet/határozat elfogadásához |
minősített /egyszerű többség szükséges |
(Zárt ülésre való utalás) |
........ számú előterjesztés |
Őcsény Község Önkormányzata képviselő-testületének év hónap nap -án, |
.......órakor megtartandó ülésére |
Javaslat |
(javaslat címe) -ra (VAGY) -re |
Előterjesztő: |
Készítette: |
Törvényességi ellenőrzést végezte: |
Tárgyalta: |
.............. Bizottság: év hónap nap. |
(keltezés) |
Előterjesztő: (az előterjesztő neve és aláírása) |
(megszólítás) Tisztelt Képviselő-testület!/Bizottság! |
(elemző rész) |
HATÁROZATI JAVASLAT |
(Határozati javaslat szövege) |
Felelős: (a felelős megnevezése) |
Határidő: (a határidő meghatározása) |
(keltezés) |
(előterjesztő megnevezése és aláírása) |
(a megalkotandó rendelet tervezete és indokolása) |
(rendelet esetén a hatástanulmány) |
9. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Ügyrendi és Településfejlesztési Bizottság
A. Név |
B. Tisztség |
|
---|---|---|
1 |
Horváthné Ritter Piroska |
elnök |
2 |
Csapai János |
elnökhelyettes |
3 |
Ancsin Attila |
tag |
2. Szociális Bizottság
A. Név |
B. Tisztség |
|
---|---|---|
1 |
Ancsin Attila |
elnök |
2 |
Kárpáti-Guth Margit |
elnökhelyettes |
3 |
Nagyné Kun Márta Anita |
külsős tag |
3. Kulturális Bizottság
A. Név |
B. Tisztség |
|
---|---|---|
1 |
Scultéty Erzsébet |
elnök |
2 |
Kárpáti-Guth Margit |
elnökhelyettes |
3 |
Csapai János |
tag |
10. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
1. A nemzetiségi önkormányzatok meghatározása
2. A nemzetiségi önkormányzatok elérhetősége és a testületének tagjai
3. Cigány nemzetiségi önkormányzat
A. Név |
B. Tisztség |
|
---|---|---|
1 |
Horváth Lajos |
elnök |
2 |
Szabó György |
elnökhelyettes |
3 |
Gomán Szabina |
képviselő |
4. Német nemzetiségi önkormányzat
A. Név |
B. Tisztség |
|
---|---|---|
1 |
Hamar Vilmos |
elnök |
2 |
Kárpáti-Guth Margit |
elnökhelyettes |
3 |
Badics-Holczer Zita |
képviselő |
11. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
|
|
|
---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szekszárd és Környéke Alapellátási és Szakosított Ellátási Társulás |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dél-Tolna Aqua Ivóvízminőség Javító Önkormányzati Társulásban |
Ivóvíz-minőség javítása |
2010. május 14-től |
|
|
|
12. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez
9. függelék a 16/2019 (XII16.) önkormányzati rendelet hez |
|
Törzskönyvi nyilvántartásban szereplők: |
|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
013340 |
Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013370 |
Informatikai fejlesztések, szolgáltatások |
041232 |
Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
045120 |
Út, autópálya építése |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
046010 |
Hírközlés és az információs társadalom fejlesztésének igazgatása és támogatása |
049010 |
Máshova nem sorolt gazdasági tevékenységek |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
053010 |
Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 |
Háziorvosi ellátás |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
074040 |
Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás |
082010 |
Kultúra igazgatása |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082091 |
Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
086020 |
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
104042 |
Család és gyermekjóléti szolgáltatások |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
107052 |
Házisegítségnyújtás |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
107070 |
Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása |
Törzskönyvi nyilvántartásban nem szereplők: |
|
018010 |
Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel |
018020 |
Központi költségvetési befizetések |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek támogatása |
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
084040 |
Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása |
094260 |
Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások |
107060 |
Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások |
900020 |
Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről |
13. melléklet a 13/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelethez