Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XII.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 12. 17- 2025. 12. 17Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XII.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat szervezeti és működési rendjének, a hatékony és jogszerű működés biztosításának, valamint a döntéshozatal eljárási rendjének szabályozása érdekében módosítja a Szervezeti és Működési Szabályzatát.
[2] Tengelic Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 6. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a 11. mellékletben foglaltak szerint a jegyzőre ruházza át”
3. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § Az Önkormányzat azokra a jogi személyiségű társulásokra, melyekben tagként vesz részt, a külön társulási megállapodásokban rögzített feladatokat ruházza át. A képviselő-testület társulás útján ellátott feladatainak felsorolását a 12. melléklet tartalmazza.”
4. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a Képviselő-testületet az ülés előtt legfeljebb 4 órával is össze lehet hívni. Az összehívás történhet személyesen vagy telefonon, a sürgősség okát azonban közölni kell.”
5. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.
(2) A Képviselő-testület üléseinek helye rendszerint a közösségi házban (7056. Szedres Arany János utca 1/B.) lévő tanácskozó terem. Indokolt esetben a polgármester a meghívóban megjelölt más helyszínre is összehívhatja az ülést, ahol képviselő-testületi működés nyilvánossága biztosított.
(3) A Képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy ülését a (2) bekezdésben rögzítettektől eltérő - a meghívóban megjelölt - helyen tartja meg.”
6. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdése a következő d) és e) ponttal egészül ki:
(A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)
7. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 6. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. Közmeghallgatás, online közmeghallgatás, falugyűlés”
8. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület évente egyszer – a Képviselő-testület által határozatban megállapított időpontban – előre meghirdetett közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás a helyi lakosság, valamint a helyben érdekelt szervezetek képviselőinek személyes megjelenése nélkül, lehetőség szerint a különböző helyszínen jelen lévők között, egy időben, valós idejű kommunikációt lehetővé tévő, kép és hang egyidejű továbbítására alkalmas elektronikus hírközlő eszköz útján, illetve a honlapon való közzététel útján is megtartható.”
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 19. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A közmeghallgatás időpontját megelőzően az érintettek írásban észrevételt és kérdéseket tehetnek fel. A helyi közügyet érintő kérdést vagy javaslatot előzetesen a közmeghallgatás napját megelőző második munkanap 16 óráig is be lehet nyújtani írásban a polgármesterhez
(1b) Az elhangzott, illetve írásban megfogalmazott javaslatra, kérdésre a közmeghallgatáson vagy legkésőbb tizenöt napon belül választ kell adni.”
(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 19. §-a a következő (3)–(6) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgyban, valamint jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából – falugyűlést hívhat össze.
(4) A falugyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre, vagy tárgyalásra kerülő tárgykörről a helyben szokásos módon hirdetőtáblán, szórólapokon, az önkormányzat hivatalos honlapján a meghívót közzé kell tenni.
(5) A falugyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni az önkormányzati képviselőket, a jegyzőt, a polgármesteri hivatal tárgykör szerint érintett ügyintézőit, tárgykör szerint érintett lakossági, társadalmi szerveződések képviselőit.
(6) A falugyűlésről jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.”
9. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 32. §-a a következő (2a) és (2b) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A kérdést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 2. munkanapon a kérdés konkrét és részletes megfogalmazásával a polgármesterhez írásban kell benyújtani, aki gondoskodik a kérdés címzetthez való eljuttatásáról.
(2b) Az önkormányzati képviselők a (2a) bekezdésben meghatározott határidőn túl felmerült sürgős, halaszthatatlan választ igénylő ügyekben, szóban is egy-egy kérdést tehetnek fel.”
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 32. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) Az interpellációt legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 3. munkanapon írásban kell benyújtani a polgármesterhez, aki gondoskodik az interpelláció címzetthez való eljuttatásáról.
(3b) A képviselő-testület ülésén lehetőség van az írásban be nem nyújtott interpelláció szóban történő előterjesztésére.”
10. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 33. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A kérdések, interpellációk ismertetésére a napirendi pontok tárgyalása után kerül sor. A szóbeli kérdés, interpelláció és az arra adott válasz időtartama legfeljebb öt perc lehet.
(2) Az írásban feltett kérdést a képviselő ismertetheti a képviselő-testület ülésén. A kérdésre a képviselő-testületi ülésen – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – érdemi választ kell adni. Az írásban adott választ valamennyi önkormányzati képviselőnek meg kell küldeni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról csak a kérdező nyilatkozik, a képviselő-testület a válasz elfogadásáról nem dönt. Ha a kérdés tárgyalásakor a kérdező nincsen jelen, a válasz elfogadottnak tekintendő.
(3) Az írásban előterjesztett interpellációt a képviselő ismertetheti a képviselő-testület ülésén. Az interpellációra a képviselő-testületi ülésen – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – érdemi választ kell adni. Az írásban adott választ valamennyi önkormányzati képviselőnek meg kell küldeni. Az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a képviselő-testület – vita nélkül – egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) Amennyiben a Képviselő-testület az interpellációra írásban adott választ nem fogadja el, feladat-meghatározást tehet az interpellált felé vagy a kérdés, felvetés kivizsgálására bármely képviselőt, vagy ad-hoc bizottságot bízhat meg. A megbízott képviselő, illetve bizottság a megállapításokról soron következő ülésén tájékoztatja a Képviselő-testületet.”
11. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 35. § (2) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület – a szavazati arányok rögzítésével – alakszerű határozat nélkül dönt)
12. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 38. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A titkos szavazás lebonyolítását a Pénzügyi-Ügyrendi Bizottság végzi. Amennyiben az ülésen a jelenlévő Pénzügyi-Ügyrendi Bizottsági tagok száma személyes érintettség vagy hiányzás miatt nem éri el a három főt, a Képviselő-testület a szavazás lebonyolítása céljából a bizottságot az adott alkalomra, a jelenlévő Képviselő-testületi tagok közül történő választással, három főre kiegészíti. A Képviselő-testület ezen határozatát nem kell alakszerű határozatba foglalni.”
13. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 39. § b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Minősített többség szükséges)
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 39. §-a a következő d) ponttal egészül ki:
(Minősített többség szükséges)
14. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 44. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Ha a jogszabály rendeletalkotási kötelezettséget nem ír elő, a Képviselő-testület a feladat- és hatáskörébe tartozó egyéb ügyben normatív, vagy egyedi határozatot hoz.
(4) Az önkormányzati képviselő határozat meghozatalára vonatkozó kezdeményezését írásban a polgármesternél nyújthatja be, az előterjesztésről a jegyző gondoskodik.”
15. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 45. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A határozatokat külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sor- és évszámmal kell megjelölni, az alábbiak szerint: "Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének .../20... (...hó ...nap) határozata"”
16. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 46. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A választópolgárok – zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és az ülésének jegyzőkönyvébe. A közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell. A zárt ülésen hozott képviselő-testületi döntés is nyilvános.”
17. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 48. §-a a következő (3)–(7) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A bizottságok szükség szerint tartanak ülést. A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság elnöke az ülés tervezett időpontjáról, legkésőbb az ülést megelőző 3. munkanapon, meghívóval értesíti a bizottságot.
(4) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a polgármestert;
b) az önkormányzati képviselőket;
c) a jegyzőt;
d) érintettség esetén a községben működő bejegyzett társadalmi, civil szervezetek képviselőjét.
(5) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.
(6) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el.
(7) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig és az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.”
18. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 52. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A bizottsági határozatokat külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sor- és évszámmal kell megjelölni, az alábbiak szerint:)
19. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 57. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat a Mötv 19. § (2) bekezdése alapján a Képviselő-testület gyakorolja.”
20. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete IV. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„21/A. Nemzetiségi önkormányzat
65/A. § (1) Szedres Község Önkormányzata a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek érvényesülése – különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának megvalósítása és megőrzése – érdekében együttműködik a településen működő Szedresi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.
(2) Az Önkormányzat a Szedresi Roma Nemzetiségi Önkormányzat hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához az együttműködésről szóló közigazgatási szerződésben foglaltak alapján:
a) ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiséghasználatot,
b) közvetett támogatásként fedezi az irodahelyiség használatával kapcsolatos rezsi kiadásokat és fenntartási költségeket,
c) az Önkormányzat a Hivatal útján köteles a Nemzetiségi Önkormányzat működésével összefüggésben a következő feladatokat ellátni:
ca) bejelentési kötelezettségek, egyéb adminisztratív feladatok (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése)
cb) a Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat,
cc) ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.”
21. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 66. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt célokat az Önkormányzat gazdasági ciklusprogramja tartalmazza. A gazdasági ciklusprogramot az alakuló ülést követő hat hónapon belül fogadja el a Képviselő-testület. A program végrehajtását az éves költségvetési rendelet tartalmazza.”
22. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete a 2. melléklet szerinti 11. melléklettel egészül ki.
(4) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete a 3. melléklet szerinti 12. melléklettel egészül ki.
23. § Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete
a) 35. § (2) bekezdés h) pontja,
b) 47. § h) pontja,
24. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
1. melléklet a 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelethez
1. Általános feladatok
1.1. Előkészítik a Képviselő-testület, a polgármester döntéseit, szervezik és ellenőrzik a döntések végrehajtását.
1.2. Döntenek a bizottság tagjának – összeférhetetlenség esetén – döntésből való kizárásáról.
1.3. Az önkormányzati érdek sérelmét vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észlelve a polgármester intézkedését kezdeményezhetik.
1.4. Kezdeményezhetik rendkívüli ülés összehívását.
1.5. Kiegészítő napirendet javasolhatnak a Képviselő-testület ülésén.
1.6. A bizottság elnökén keresztül valamely előterjesztés tárgyalására sürgősségi javaslatot tehetnek.
1.7. Amennyiben a Képviselő-testület a kérdésre, interpellációra írásban adott választ sem fogadja el, a kérdés, felvetés kivizsgálására bizottságot bízhat meg.
1.8. Rendeletalkotást kezdeményezhetnek.
2. Pénzügyi-Ügyrendi Bizottság
2.1. Végzi a titkos szavazás lebonyolítását.
2.2. Nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatokat.
2.3. Kivizsgálja és döntésre előkészíti az összeférhetetlenségre, méltatlanság megállapítására vonatkozó kezdeményezést.
2.4. Kivizsgálja és döntésre előkészíti a képviselői kötelezettségszegésre vonatkozó kezdeményezést.
2.5. Javaslatot tesz a polgármester törvényből eredő illetményén felüli juttatására.
2.6. A polgármester ellen indított fegyelmi eljárásban fegyelmi bizottságként lefolytatja az eljárást és javaslatát döntés végett a Képviselő-testület elé terjeszti.
2.7. Véleményezi az éves költségvetési rendeletet, a költségvetési rendelet módosításait, a zárszámadási rendeletet.
2.8. Véleményezi a pénzügyi-gazdálkodási, vagyongazdálkodási, adóügyi témakörben készült előterjesztéseket.
2.9. Véleményezi a Szervezeti és Működési Szabályzat módosításait.
2.10. Egyéb rendeleteknél a feladatkörét érintő részt véleményezi.
2.11. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
2.12. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
2.13. Ellátja a képviselő-testület rendeletében meghatározott feladatokat.”
2. melléklet a 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelethez
1. Házszám-megállapítási eljárás lefolytatása (a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 8/2014. (VIII.9.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése)
2. A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartás elkövetése miatt induló eljárás lefolytatása (a közösségi együttélés alapvető szabályairól és megsértésük jogkövetkezményeiről szóló 7/2018. (VII.24.) önkormányzati rendelet 4. §
3. Vendéglátást folytató üzletek eseti éjszakai nyitva tartásának engedélyezése (a vendéglátó üzletek éjszakai nyitva tartásának helyi szabályairól szóló 12/2018. (XII.7.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés)”
3. melléklet a 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
Társulás neve |
Ellátott feladat |
|
|
1 |
Szekszárd és Környéke Szociális Alapszolgáltatási és Szakosított Ellátási Társulás |
családsegítés, |
|
2 |
Szekszárd és Környéke Alapellátási és Szakosított Ellátási Társulás |
házi segítségnyújtás |
|
3 |
Önkormányzati Társulás a Sió-völgyi Nagytérség Települési Szilárdhulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására (Cikói Hulladékgazdálkodási Társulás) |
hulladékgazdálkodás |
4. melléklet a 15/2025. (XII. 16.) önkormányzati rendelethez
1. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a következő 16. ponttal egészül ki:
„16. Kérelemre dönt a községi címer használatának engedélyezéséről. (a községi címer és zászló alapításáról és használatuk rendjéről szóló 13/2005. (X.28.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés)”
2. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a következő 17. ponttal egészül ki:
„17. Dönt a településkép védelmét szolgáló településképi véleményezési, településképi bejelentési és településképi kötelezési eljárásokkal kapcsolatos ügyekben. (Szedres község településképének védelméről szóló 10/2017. (XII.11.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdés, 19. § (1) bekezdés, 20. §)”
3. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a következő 18. ponttal egészül ki:
„18. Elrendeli közterületi névtábla kihelyezését, karbantartását és pótlását. (a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 8/2014. (VIII.9.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése)”
4. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a következő 19. ponttal egészül ki:
„19. Kiadja filmforgatás céljából a közterület-használati engedélyt (a közterületek filmforgatási célú használatáról szóló 9/2016. (X.28.) önkormányzati rendelet 2. §)”
5. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló Szedres Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XII.16..) önkormányzati rendelete 2. melléklete a következő 20. ponttal egészül ki:
„20. Megadja a tulajdonosi és közútkezelői hozzájárulást a közmű bekötések és beruházások kivitelezéséhez.”