Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014(II.6.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről, végrehajtásának rendjéről
Hatályos: 2014. 02. 06- 2015. 02. 01Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014(II.6.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről, végrehajtásának rendjéről
2014-02-06-tól 2015-02-01-ig
Tolna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk(1) bekezdés f) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §. 1 pontjában rögzített hatáskörében eljárva az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §. (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, tekintettel Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvényben (továbbiakban: Kv.tv.) foglaltakra Tolna Város Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről az önkormányzat és intézményei gazdálkodási szabályairól az alábbi rendeletet (továbbiakban: Rendelet) alkotja:
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Tolna Város Képviselő-testületére, annak bizottságaira, az önkormányzatra és az önkormányzat költségvetési szerveire
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
2. §
Tolna Város Önkormányzata 2014. évi
a./ költségvetési bevételi előirányzatát 1.737.898eFt-ban
b./ költségvetési kiadások előirányzatát 2.289.621eFt-ban
c./ költségvetési egyenlegét: hiányát 551.723eFt-ban
d./ finanszírozási műveletek bevételeit 551.723eFt-ban
e./ finanszírozási műveletek kiadásait 0 eFt-ban
f./ költségvetésének bevételi főösszegét 2.289.621eFt-ban
g./ költségvetésének kiadási főösszegét 2.289.621eFt-ban
állapítja meg.
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi összevont pénzügyi mérlegét bevételi forrásonként és kiadási jogcímenként az 1. sz. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.
(2) A működési, felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat – tájékoztató jelleggel – mérlegszerűen az 1/1 sz. melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az 1. §. a./, b./ pontjában megállapított bevételi és kiadási főösszegek, címek, alcímek (az intézmények) előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti részletezését és engedélyezett létszám előirányzatáta 2/1., 2/2., 2/3., 2/4., 2/5. mellékletekben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.
(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási kiadások célonkénti, a felújítási kiadások feladatonkénti részletezését a 3. sz. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az Önkormányzat a többéves kihatással járó döntéseiből származó kötelezettségeinek célok szerinti, évenkénti bontásban a rendelet 4. sz. melléklete tartalmazza.
(6) Az Önkormányzat 2014. évi költségvetésének
Működési célú tartalékok 20.000 eFt
a. Általános tartalék 15.000 eFt
b. Céltartalék 5.000 eFt
Felhalmozási célú tartalékok 258.971eFt
a. Általános tartalék
b. Céltartalék 258.971eFt
3. §
Az önkormányzat bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi kötelezettség megállapítását az5. sz melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat által felvett hitelállományát és kibocsátott kötvény állományát a 6. sz melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi előirányzat-felhasználási tervét a 7. sz. mellékletben foglaltak szerint jóváhagyja.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi tervezett közvetett támogatásait a 8. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
(5) A Képviselő-testület az önkormányzat által nyújtandó 2014. évi szociális ellátások részletezését a 9. sz. mellékletben foglaltak szerint hagyja jóvá.
(6) A Képviselő-testület az önkormányzat Európai Uniós támogatásait tartalmazó kimutatását a 10. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
4. §
(1) Az önkormányzat költségvetési gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) A Bizottságok a költségvetés végrehajtása során Tolna Város Önkormányzata Képviselőtestületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2007. (IV.27.) rendeletében meghatározott hatáskörök szerint járnak el.
(3) A Bizottság az átruházott hatáskört tovább nem ruházhatja, a támogatás konkrét címzettjéről a bizottság köteles dönteni.
(4) Az előirányzatok felhasználásáról a Képviselő-testületet legkésőbb a zárszámadás keretén belül tájékoztatni kell.
(5) Bármely költségvetési előirányzat terhére megvalósuló alapítványi támogatásról a Képviselő-testület rendelkezhet.
(6) A támogatásban részesült szervezettel – önkormányzati fenntartású intézmény kivételével – a Képviselő-testületi döntést követően megállapodást kell kötni a támogatás felhasználásának és elszámolásának feltételéről. A támogatás kiutalására csak a megállapodás aláírását követően kerülhet sor.
Az előirányzatok felhasználásának szabályai
5. §
(1) Az önkormányzat hivatalánál az év közben az e rendeletben jóváhagyott előirányzatot meghaladóan képződő bevétel – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – az általános tartalékot növeli.
(2) A működési célú állami támogatás évközi emeléséből származó többletforrásból céltartalékot, a felhalmozási célú állami támogatásból egyéb céljellegű forrásból származó nem tervezett bevételből a céljának megfelelő felhalmozási előirányzatot, az egyéb, nem céljellegű, a tervezettet meghaladóan képződő felhalmozási célú bevételből felhalmozási célú tartalékot kell képezni.
(3) Az önkormányzat intézményei a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felül képződött többletbevételeiket az önkormányzat költségvetési rendeletében történő átvezetését követően használhatják fel.
(4) Az előző évi pénzmaradvány – az előző évben vállalt kötelezettségek áthúzódó teljesítésével összefüggő kiadások kivételével – a Képviselő-testület jóváhagyását követően használható fel.
(5) A Képviselő-testület a források növelése érdekében elrendeli az értékesítésre kijelölt ingatlanok, esetleg egyéb vagyonrészek értékesítéséhez szükséges intézkedések megtételét, a – pályázati lehetőségek felkutatását és igénybevételét.
(6) Az önkormányzat a helyi adókról szóló 24/2008. (V.30.) Ör. rendelete alapján tervezett magánszemélyek kommunális adójából származó bevétel 100,0 %-át felhalmozási célú bevételként veszi figyelembe.
6. §
(1) A Képviselőtestület az Áht. 23. §. (2) bekezdés h./ pontjában foglaltak alapján felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2014. évre jóváhagyott működési céltartalék terhére 2.000 eFt összeghatárig bármely céllal, további 3.000 eFt. összeghatárig önkormányzati és intézményi feladatok végrehajtása céljából kötelezettséget vállaljon, illetve a felhasználásáról rendelkezzen. Ha a 2.000 eFt-os a keret felhasználása során a polgármester magánszemélynek, civilszervezetnek, önszerveződő közösségnek támogatást nyújt, a döntést követően megállapodást kell kötni a támogatás felhasználásának és elszámolásának feltételéről. A támogatás kiutalására csak a megállapodás aláírását követően kerülhet sor.
(2) A polgármester a működési céltartalék átruházott hatáskörben történő felhasználásáról a költségvetési rendelet módosításának részeként, legkésőbb azonban a zárszámadás keretében köteles elszámolni.
(3) A Képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Áht. 23. §. (3)-(4) bekezdése alapjánaz évközi többletigények, valamint az elmaradott bevételek pótlására elkülönítetten jóváhagyott 15.000eFt általános tartalék terhére az intézmények működőképességének fenntartása érdekében a jóváhagyott intézményi költségvetési támogatási előirányzaton felül támogatás kiutalásáról rendelkezzen.
A gazdálkodás rendje
7. §
(1) Az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek éves költségvetés alapján az alapító okiratukban foglaltaknak megfelelően a vonatkozó jogszabályi előírások szerint gazdálkodnak.
(2) Az intézmények vezetői – saját hatáskörben - a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, a működtetéshez, a vagyon használatához, valamint a személyi juttatásokhoz nem kapcsolódó, de a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival jogszabály vagy a Képviselő-testület döntése alapján rendelkeznek.
(3) A költségvetési szerv gazdálkodási tevékenysége az alábbiakat foglalja magába:
- költségvetési tervezés, az előirányzatok módosításának, átcsoportosításának és felhasználásának végrehajtása, a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási és a pénzügyi, számviteli rend betartása,
- a költségvetési szerv működtetése, a használatában lévő vagyon használata, védelme.
(4) Az önkormányzat a gazdasági szervezettel nem rendelkező Wosinsky Mór Óvoda és a Bezerédj Pál Szabadidőközpont és Könyvtár gazdálkodási feladatait a Tolnai Intézményműködtető Központon keresztül látja el. Az intézmények kiadási előirányzatai terhére kötelezettséget az intézmény vezetője vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat, amelynek ellenjegyzésére a TIK vezetője vagy az általa megbízott személy jogosult.
(5) Az önkormányzat a Klebersberg Intézményfenntartó Központ fenntartásában lévő Wosinsky Mór Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és a Sztárai Mihály Gimnázium működtetését a Tolnai Intézményműködtető Központon keresztül látja el.
(6) Tolna Város Önkormányzata, a Tolnai Polgármesteri Hivatal, valamint megállapodásalapján Tolna Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata és Tolna Város Német Nemzetiségi Önkormányzata gazdálkodásának végrehajtó szerve a Tolnai Polgármesteri Hivatal.
(7) Az önkormányzat kiadási előirányzatai terhére kötelezettséget a (9) bek-ben foglaltak kivételével a Polgármester vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat, amelynek ellenjegyzésére a pénzügyi vezető vagy az általa megbízott személy jogosult.
(8) A Tolnai Polgármesteri Hivatalkiadási előirányzatai terhére a jegyző vállalhat kötelezettséget, melynek ellenjegyzésére a pénzügyi vezető vagy az általa megbízott személy jogosult.
(9) A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 1. §-ának hatálya alá tartozó választások helyi előkészítésére, lebonyolítására felhasználandó pénzeszközök feletti kötelezettségvállalásra a jegyző, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére az általa felhatalmazott személy jogosult.
8. §
(1) Az önkormányzat követeléseiről lemondani – behajthatatlan követelések kivételével – az Áht. 97. §. (2). bekezdésében foglaltak, megalapozott indokok (adós anyagi helyzetének, körülményeinek mérlegelése, közérdek stb.) figyelembe vételével lehet. A követelés elengedését 3.000 eFt értékhatár alatt a Pénzügyi és Jogi Bizottság egyetértésével a polgármester engedélyezi. A behajthatatlan követelés leírása nem minősül az előbb említett követelésről történő lemondásnak. A 3.000eFt értékhatár feletti követelések lemondásáról a Képviselő-testület jogosult dönteni.
(2) A behajthatatlan követelések leírását az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló többször módosított 249/2000. (XII.24.) Korm. rendeletben meghatározottak figyelembe vételével kell végrehajtani az éves költségvetési beszámoló elkészítése során. A vonatkozó számviteli előírások szerint a behajthatatlan követelést a mérlegben nem lehet kimutatni, azt hitelezési veszteségként le kell írni.
(3) A behajthatatlan követelés intézményi hatáskörben törölhető. A behajthatatlanság tényét és mértékét bizonyító dokumentumok, valamint a behajthatatlan követelés törlését elrendelő dokumentum másolatát a törlés elrendelését követő 30 napon belül tájékoztatás céljából meg kell küldeni Tolna Város Jegyzőjének.
(4) A Kv.tv. 61. §-ban meghatározott kis összegű követelésnek minősülő értékhatár 2014. évben 100 eFt. Az Áht. 97. §. (3) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével az önkéntes teljesítésre történő felhíváson kívül a kis összegű követelést behajtásra előírni nem kell.
9. §.
(1) Az ellátottakról gondoskodó intézmények a működési támogatás alapját képező mutatószámokról, a Kv. tv. 2. sz. mellékletében támogatásként megjelölt nyilvántartások folyamatos és naprakész vezetésével kötelesek gondoskodni.
(2) Az alapokmányoknak mindazon adatokat tartalmazniuk kell, amelyek az elszámoláshoz szükségesek.
(3) A támogatások felhasználásáról az elszámolást lehetővé tevő analitikus nyilvántartást kell vezetni.
(4) Az intézmény vezetője a Polgármesteri Hivatal külön felhívása nélkül is haladéktalanul köteles a hivatalt írásban tájékoztatni a támogatás alapját képező mutatószámok tervezettől eltérő alakulása esetén. A naprakész információkat az analitikus nyilvántartások folyamatos vezetésével kell biztosítani. A változás bejelentésének elmulasztásából adódó igénybevételi kamat a mulasztó intézményt terheli.
10. §
Az önkormányzat intézményeinél a 2014. évi pénzmaradvány megállapításakor az Áht. 86. §. (5) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 155. §-a alapján kell eljárni.
11. §
(1) A Képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy
az állami támogatással megvalósuló beruházások finanszírozása érdekében finanszírozási szerződést kössön a Magyar Államkincstárral,
a pályázati kiírásokban foglalt nyilatkozatokat megtegye, illetve aláírja,
az illetmények számfejtésével összefüggő feladatok teljesítéséről megállapodást kössön a Magyar Államkincstárral az illetményeket terhelő levonások teljesítése érdekében forgótőke átadást engedélyezzen,
az illetmények bankszámlára történő utalásáról megállapodást kössön a Raiffeisen Bank Zrt-vel.
(2) A Képviselőtestület kötelezettséget vállal arra, hogy a hitelek tőke- és kamatterheit költségvetésében – a felhalmozási kiadásokat megelőzően – biztosítja.
12. §
(1) Működési és fejlesztési hitel felvételéről – a likvid hitelek kivételével - a Képviselő-testület dönt.
(2) Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötéséről, letétbe történő elhelyezéséről, éven belüli lejáratú, államilag garantált értékpapír vásárlásáról a pénzügyi vezető ellenjegyzésével a Polgármester dönt, melyről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
(3) Az önkormányzat számlavezető intézete a Raiffeisen Bank Zrt.
13. §
(1) Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének felügyelete alá tartozó költségvetési szervek vezetői az Áht. 69. §-ában foglalt kötelezettségüknek megfelelően – az egyéb hatályos jogszabályi rendelkezéseken túlmenően az éves beszámoló elkészítésével egyidejűleg kötelesek értékelni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer működését. Az értékelést az éves beszámolóra vonatkozó határidő betartásával meg kell küldeni a felügyeleti szervnek. A beszámolás során eleget kell tenni az Áht. 89 §-ban foglalt kötelezettségnek.
(2) Az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek 2014. év folyamán kötelesek vizsgálni, melyek azok az intézkedések, amelyek a költséghatékonyság javítása érdekében megtehetőek.
.
Létszám és bérgazdálkodás szabályai
14. §
(1) A közalkalmazottak garantált illetményét besorolásuktól függően a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben (továbbiakban: Kjt.) foglaltakat alapul vételével kell meghatározni.
(2) A Kjt. 1. számú mellékletében meghatározott illetménytábla szerinti alapilletménynél magasabb alapilletmény munkáltatói hatáskörben történő megállapítására – a munkáltatói jog gyakorlásának döntése szerint – legfeljebb az intézmény 2014. évi költségvetésében erre a célra rendelkezésre álló keret használható fel, annak intézményi volumene nem növelhető.
(3) A korábban megállapított pótlék mértékek (a pótlékalaphoz viszonyított %-os mértékek) jogszabályok eltérő rendelkezéséig változatlanok maradnak.
(4) A Kjt. 69. §-ában foglalt illetménypótlék számítási alapja – a Kv. tv. 55. § (1)bekezdésének b) pontjában foglaltaknak megfelelően – 20.000,- Ft.
15. §
(1) A köztisztviselők illetményére, egyéb juttatásaira a Polgármesteri Hivatal kiadási cím, belső gazdálkodás alcím működési kiadások előirányzat csoport kiadásainak betartása mellett a közszolgálati tisztviselőkről szóló2011. évi CXCIX. tv-ben, Tolna Város Polgármesteri Hivatala köztisztviselőinek díjazásáról és egyéb juttatásairól szóló 33/2003. (XII.16.) Ör. rendelet és a Polgármesteri Hivatal Közszolgálati Szabályzatában foglaltak az irányadóak.
(2) Illetményemelésre 2014. évben az előmeneteli rendszerből adódóan, jegyzői teljesítményértékelés alapján, illetve személyi illetmény megállapítása esetén kerülhet sor a jóváhagyott előirányzat betartásával.
(3) A Képviselő-testület a köztisztviselők cafetéria rendszerének működtetésére, az adóterhet is beleértve, évi 200.000,-Ft/fő keretet biztosít a Hivatal költségvetésében.
(4) A Képviselő-testület a felsőfokú végzettségű és a középfokú végzettségű köztisztviselők esetében az alapilletmény 20%-ának megfelelő mértékű illetménykiegészítést biztosít.
16. §
(1) A Képviselőtestület intézményei, valamint az önkormányzati hivatal dolgozói részére 2014-ben lehetővé teszi lakás építéséhez, vásárlásához, korszerűsítéséhez munkáltatói támogatás folyósítását.
(2) A (1) bek-ben megjelölt célra a kezeléssel kapcsolatban felmerülő költségekkel, és az áthúzódó kötelezettségekkel csökkentett, a törlesztő részletekből 2014. év során befolyó bevétel és a lakásépítés-vásárlás számla 2013. december 31-i egyenlege használható fel az érvényes eljárási szabályok szerint.
(3) A támogatások odaítélése a bevételek beszedéséhez igazodó negyedéves ütemezésben történhet, külön szabályozás alapján.
Az intézmények finanszírozására, előirányzataik módosítására és
pénzmaradványuk megállapítására vonatkozó szabályok
17. §
(1) A költségvetési szervek részére jóváhagyott előirányzatok szerinti támogatást havi bontásban kell folyósítani. A finanszírozási tervet a költségvetési rendelet elfogadását követő 30 napon belül az intézményekkel együtt a jegyző állítja össze.
(2) A megrendelések ütemezésénél, a kötelezettségvállalás megtételénél az intézmény vezetője az önkormányzati forrásképződés időbeli alakulását köteles figyelembe venni.
(3) Az intézmény által igényelt havi támogatási keret a költségvetési rendeletben jóváhagyott költségvetési támogatási előirányzat – finanszírozásra fordítható éves összegének 1/12 részét, illetve időarányos részét az időarányosan számítható támogatás összegének 10 %-ával haladhatja meg.
(4) Az I. félév végéig a működési célt szolgáló költségvetési támogatási előirányzat éves összegének maximum 60 %-a használható fel.
(5) A jóváhagyott intézményi kiadási előirányzat nem léphető túl, kivéve ha az államháztartás más alrendszerétől, alapítványtól átvett és a saját tevékenységből származó, de nem tervezett többletbevételt ér el, valamint jóváhagyott pénzmaradvánnyal rendelkezik.
(6) Az intézmények és a hivatal dologi előirányzatában szereplő víz- és csatornadíj, fűtés- és energiaköltségek, valamint gyermek,- diák és szociális étkeztetés rezsihányada céljellegű előirányzatnak tekintendők.
(7) Az intézmények az alaptevékenységükből származó az előirányzatot meghaladó bevételükhöz kapcsolódó kiadásaik önkormányzati támogatással fedezett részét, kalkuláció alapján kötelesek saját dologi kiadásaik fedezetére felhasználni. Kalkuláció hiányában elért többletbevétel teljes egészében dologi kiadásokra fordítandó, fel nem használás esetén pénzmaradványként kell kezelni.
18. §
(1) Az intézmények kiadásainak finanszírozása – a havi ütemterven belül elsődlegesen az intézmény elszámolási számláján lévő saját bevételek terhére történik.
(2) Az önkormányzati és intézményi bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(3) Az önkormányzati és intézményi kiadások teljesítése érdekében a költségvetési szerv házipénztárába készpénzt vehet fel. Készpénzes kifizetést az alábbi jogcímek esetén lehet teljesíteni:
- személyi juttatások: megbízási díj, hó közi kifizetés, fizetési előleg, költségtérítés, önkormányzati díjak,
- elszámolásra kiadott összegek: kiküldetési költség, beszerzés, reprezentáció, üzemanyag vásárlás, postaköltség,
- készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés,
- kis összegű szolgáltatási kiadások,
- társadalom és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai
(4) Az intézmény és a hivatal vezetője köteles gondoskodni a kötelezettségvállalások naprakész, folyamatos nyilvántartásáról, a rendelkezésre álló előirányzatok és a finanszírozási tervben rögzített felhasználási ütemterv összevethető, folyamatos nyilvántartásáról, a tényleges teljesítés és az előirányzatok alakulásának rendszeres figyelemmel kíséréséről, ellenőrzéséről, a finanszírozási terv szükség szerinti módosításáról, a finanszírozási szabályok betartásáról.
19.§.
(1) A kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást – az intézmény kezdeményezése alapján e Rendelet módosítása keretében – a Képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A saját hatáskörben végrehajtott írásba foglalt és iktatott előirányzat módosításról a jegyzőt az intézmény-vezető a rendelkezés elkészítését követően haladéktalanul köteles tájékoztatni.
(3) A Képviselő-testület az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításai miatt költségvetési rendeletét évente legalább egyszer, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határnapjáig, december 31-i hatállyal módosítja.
20. §
(1) Költségvetési szerv a kezelésében, illetve használatában lévő a feladatai ellátásához feleslegessé váló tárgyi eszközöket 100.000,- Ft nyilvántartási érték felett csak a polgármester engedélyével selejtezhet, illetve értékesíthet.
(2) Az /1/ bekezdésben írt selejtezésből, illetve értékesítésből származó bevétel – eltérő döntés hiányában – 100.000,- Ft-ig az intézményt, 100.000,- Ft felett a fenntartót illeti meg.
Önkormányzati biztos kirendelése, megbízása
21. §.
(1) A Képviselő-testület az Áht. 71. §-ban foglaltakra tekintettel önkormányzati biztost rendel ki az általa fenntartott költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió forintot.
(2) A költségvetési szerv az (1) bekezdésben foglaltak bekövetkeztét haladéktalanul köteles az irányító szervnek jelezni.
(3) Az önkormányzati biztos kirendelésére, megbízására, a költségek viselésére az Ávr 116-118. §-aiban foglaltak irányadóak.
Vegyes és záró rendelkezések
22. §
(1) Ha a költségvetési szerv az Áht.-banírt beszámolási és jelentési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézmény finanszírozását a jegyző felfüggeszti és az elmaradt támogatás folyósítását a költségvetési év hátralévő részében, havi egyenlő részletekben utaltatja át.
(2) Az intézményekkel egyeztetett finanszírozási terv előírásaitól, ha az önkormányzat likviditási helyzete ezt indokolja, a jegyző – az intézmény alapfeladata ellátásának veszélyeztetése nélkül – eltérhet.
23. §
A lakásfenntartási támogatás egy négyzetméterre jutó elismert havi költsége 2014. évben 450,- Ft.
24. §
(1) Az önkormányzat költségvetését érintő előterjesztés csak a megvalósítás forrását, áthúzódó kötelezettségvállalás esetén a következő év-(ek) kötelezettségeit is bemutató módon terjeszthető elő.
(2) Költségvetést érintő bármely előterjesztés csak a Pénzügyi és Jogi Bizottság az /1/ bekezdésben írtak vizsgálatát is minősítő állásfoglalásával terjeszthető elő.
(3) Jelen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezését 2014. január 1. napjától kell alkalmazni.
T o l n a, 2014. február 5.
dr. Sümegi Zoltán Ezerné dr. Huber Éva
polgármester jegyző
Záradék:
Jelen rendelet 2014. február 6. napján kihirdetésre került.
Ezerné dr. Huber Éva
jegyző