Simontornya Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2009. (I.30.) önkormányzati rendelete
a költségvetési szervek beszámolójának, pénzmaradványainak szabályairól
Hatályos: 2009. 01. 30Simontornya Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2009. (I.30.) önkormányzati rendelete
a költségvetési szervek beszámolójának, pénzmaradványainak szabályairól
Simontornya Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998.(XII.30.) Kormányrendelet 149. §-ában foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
1. § (1) A képviselő-testület az önállóan gazdálkodó költségvetési szervei (továbbiakban: költségvetési szerv) éves elemi beszámolója összeállításához a felülvizsgálati rendet és beszámoló tartalmat e rendelet szerint szabályozza.
(2) A költségvetési szerv az (1) bekezdés szerinti beszámolót a beszámolási évet követő év február 28-áig az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Pénzügyi Osztályára köteles leadni. A leadási nap, és a felülvizsgálati rendjének részletes meghatározása a polgármester feladata, amelyről írásbeli intézkedéssel gondoskodik.
(3) A beszámoló tartalma:
a) a számítástechnikai úton előállított és kinyomtatott PM tájékoztató szerinti beszámoló garnitúra;
b) a könyvviteli mérleg (01. űrlap) záró állományának leltárral alátámasztott bizonylatai (leltárak, főkönyvi kivonat);
c) a pénzmaradvány-kimutatás, annak kötelezettséggel terhelt részei részletesen, bizonylatokkal, nyilatkozatokkal alátámasztva;
d) teljességi nyilatkozat az intézmény részéről, a könyvvizsgáló által meghatározott formában;
e) nyilatkozat a FEUVE és belső ellenőrzés működtetéséről;
f) részletes beszámolás a FEUVE és belső ellenőrzési tevékenységről;
g) kiegészítő mellékletek (szöveges értékelések) e rendelet melléklete alapján.
(4) A polgármesteri hivatal a beszámolókat köteles felülvizsgálni.
(5) A polgármesteri hivatal által felülvizsgált beszámoló 1 példányát könyvvizsgálat részére át kell adni a kötelező könyvvizsgálat elvégzése érdekében.
(6) A költségvetési beszámoló letétbe helyezéséről a polgármesteri hivatal köteles gondoskodni.
2. § (1) A költségvetési szervek pénzmaradványát a képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egy időben hagyja jóvá.
(2) A pénzmaradványból a költségvetési szervet nem illeti meg
a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg;
b) meghatározott célra – kivéve az európai uniós forrásokkal megvalósuló programokra – rendelkezésre bocsátott – áthúzódó pénzügyi teljesítés nélküli – összegek;
c) amelyet a tárgyévben év közben engedélyezett létszámnövekedéssel összefüggésben jóváhagyott előirányzat-növekményből nem használt fel a létszámfeltöltés teljes vagy részleges elmaradása miatt;
d) a munkaadókat terhelő járulékok előirányzat-támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik a személyi juttatások előirányzatának járulékköteles maradványához, kivéve, ha ezen maradványrészt terhelő járulékfizetési elmaradása van;
e) a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány;
f) az éves zárszámadási rendelet elfogadása keretében a képviselő-testület külön döntése szerinti összeg.
(3) A pénzmaradvány költségvetési szervet meg nem illető összegét - a köztartozások kivételével -, a költségvetési szervnek az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára kell befizetnie, a pénzmaradvány jóváhagyását követő 8 napon belül.
(4) A pénzmaradvány, illetve az előirányzat-maradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely támogatási többlettel jár.
(5) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja.
3. § A képviselő-testület megbízása alapján a polgármester a költségvetési szervet az éves beszámolójának és működésének elbírálásáról, jóváhagyásáról, valamint a pénzmaradvány jóváhagyásáról legkésőbb április 30-ig írásban értesíti.
4. § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba, de rendelkezéseit a 2008. évi költségvetési beszámoló készítésénél, és a 2008. évi pénzmaradvány elszámolásánál is alkalmazni kell.