Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 3.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 04- 2025. 03. 04Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 3.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról
[1] Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat szervezeti és működési rendjének, a hatékony és jogszerű működés biztosításának, a döntéshozatal eljárási rendjének szabályozása érdekében, valamint a helyi lakosság és a képviseleti szervek közötti együttműködés elősegítése érdekében, figyelemmel arra, hogy az önkormányzati feladatokat a település lakóinak érdekeit szolgálva, a helyi sajátosságokat figyelembe véve, magas színvonalon lássa el, támogatva a közösségi kezdeményezéseket, és a fenntartható fejlődést előmozdítsa, az alábbi rendeletet alkotja.
[2] Dunaföldvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (1) a) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020. (IX.28.) önkormányzati rendelet 34. § (10) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Humán és Ügyrendi Bizottság és Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 4. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A polgármester az Mötv. 69. § (2) bekezdése szerint lemondását az alpolgármesternek, annak hiányában vagy akadályoztatása, tartós vagy rendkívüli távolléte esetén a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnökének adja át.”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 9. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A Képviselő-testület - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a Hivatal hivatalos helyiségében ülésezik.
(3) Amennyiben az ülés szerinti napirend azt indokolja, a kép- hangfelvétel, és a jegyzőkönyvkészítés feltételei biztosítottak, akkor a Képviselő-testület ülése megtartható az (2) bekezdésben meghatározottól eltérő helyszínen is.
(4) A (3) bekezdésben foglaltak esetén az ülés meghívóját, azon az ülés megtartásának helyét figyelemfelhívó jelleggel kiemelve Dunaföldvár város hivatalos honlapján, és a helyi kábeltelevízió hirdetései között az ülés előtt egy héttel közzé kell tenni.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az ülés meghívóját és az írásos előterjesztéseket a képviselőknek, az ülés meghívóját a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. Dunaföldvár város hivatalos honlapján, és a helyi televízióban közzé kell tenni: a képviselő-testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét, valamint azt, hogy a napirendek anyagát meg lehet tekinteni a Hivatal Titkárságán.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 17. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A (5) bekezdés c) pontjában foglaltakról a képviselő-testület vita és számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel, egyszerű többséggel határoz.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az előterjesztést a képviselőnek, a bizottsági tagnak a hivatali által biztosított információ továbbításra szolgáló zárt interneten elérhető informatikai felületen (a továbbiakban: Intranet) elektronikus formában kell megküldeni. Indokolt esetben a képviselő, bizottsági tag kérelmére az előterjesztés papíralapon is átadás-átvétellel megküldésre kerül.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület határozatait külön-külön tárgyévenként a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint: Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete…../……(év).( hó,.nap ) határozata”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 25. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A határozat-kivonatokat az ülést követő 8 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek. A képviselők a határozat-kivonatokat az Intranet felületén kapják meg.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 27. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Az önkormányzati rendeletet a jegyző Dunaföldvár város hivatalos honlapján - a nemzeti jogszabály tárban történő közzétételt követően - elérhetővé teszi.”
9. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A polgármesteri, az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós vagy rendkívüli akadályoztatása esetén képviselő-testületi ülést a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze, és mint levezető elnök vezeti.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, amennyiben a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöki tisztsége betöltetlen vagy az elnök tartós vagy rendkívüli akadályoztatása fennáll, akkor a képviselő-testület ülését a Humán és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és mint levezető elnök vezeti.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdése a következő e) és f) ponttal egészül ki:
(Tartós akadályoztatásnak minősül:)
10. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 33. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A tanácsnok és a bizottsági elnök tiszteletdíja bruttó 261 720 Ft/hó 2025. január 1-jétől.
(2) A bizottsági tagok – függetlenül a betöltött bizottsági tagságok számától – bruttó 65 430 Ft/hó összegű tiszteletdíjban részesülnek 2025. január 1-jétől.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 33. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Képviselő-testület az alpolgármester és a képviselők részére az adott költségvetési évben fejenként legfeljebb 300 000 Ft-os keretet állapít meg. A képviselői keret mértékét az adott évi költségvetés tartalmazza.”
11. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet
a) 5. § b) pontja,
b) 13. § (4) bekezdése,
c) 27. § (8) bekezdése,
d) 27. § (10) bekezdése,
e) 2. melléklet 1.12. pontja,
g) 2. melléklet 1.22. pontja,
h) 2. melléklet 1.29. pontja,
i) 2. melléklet 1.49. és 1.50. pontja,
j) 2. melléklet 1.58. pontja,
k) 2. melléklet 1.80. pontja.
12. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.