Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 3.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 04- 2025. 03. 04

Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 3.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 04- 2025. 03. 04

[1] Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat szervezeti és működési rendjének, a hatékony és jogszerű működés biztosításának, a döntéshozatal eljárási rendjének szabályozása érdekében, valamint a helyi lakosság és a képviseleti szervek közötti együttműködés elősegítése érdekében, figyelemmel arra, hogy az önkormányzati feladatokat a település lakóinak érdekeit szolgálva, a helyi sajátosságokat figyelembe véve, magas színvonalon lássa el, támogatva a közösségi kezdeményezéseket, és a fenntartható fejlődést előmozdítsa, az alábbi rendeletet alkotja.

[2] Dunaföldvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (1) a) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020. (IX.28.) önkormányzati rendelet 34. § (10) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Humán és Ügyrendi Bizottság és Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 4. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A polgármester az Mötv. 69. § (2) bekezdése szerint lemondását az alpolgármesternek, annak hiányában vagy akadályoztatása, tartós vagy rendkívüli távolléte esetén a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnökének adja át.”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 9. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A Képviselő-testület - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a Hivatal hivatalos helyiségében ülésezik.

(3) Amennyiben az ülés szerinti napirend azt indokolja, a kép- hangfelvétel, és a jegyzőkönyvkészítés feltételei biztosítottak, akkor a Képviselő-testület ülése megtartható az (2) bekezdésben meghatározottól eltérő helyszínen is.

(4) A (3) bekezdésben foglaltak esetén az ülés meghívóját, azon az ülés megtartásának helyét figyelemfelhívó jelleggel kiemelve Dunaföldvár város hivatalos honlapján, és a helyi kábeltelevízió hirdetései között az ülés előtt egy héttel közzé kell tenni.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülés meghívóját és az írásos előterjesztéseket a képviselőknek, az ülés meghívóját a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. Dunaföldvár város hivatalos honlapján, és a helyi televízióban közzé kell tenni: a képviselő-testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét, valamint azt, hogy a napirendek anyagát meg lehet tekinteni a Hivatal Titkárságán.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 17. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A (5) bekezdés c) pontjában foglaltakról a képviselő-testület vita és számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel, egyszerű többséggel határoz.”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előterjesztést a képviselőnek, a bizottsági tagnak a hivatali által biztosított információ továbbításra szolgáló zárt interneten elérhető informatikai felületen (a továbbiakban: Intranet) elektronikus formában kell megküldeni. Indokolt esetben a képviselő, bizottsági tag kérelmére az előterjesztés papíralapon is átadás-átvétellel megküldésre kerül.”

6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület határozatait külön-külön tárgyévenként a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint: Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete…../……(év).( hó,.nap ) határozata”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 25. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A határozat-kivonatokat az ülést követő 8 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek. A képviselők a határozat-kivonatokat az Intranet felületén kapják meg.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 27. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az önkormányzati rendeletet a jegyző Dunaföldvár város hivatalos honlapján - a nemzeti jogszabály tárban történő közzétételt követően - elérhetővé teszi.”

9. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A polgármesteri, az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós vagy rendkívüli akadályoztatása esetén képviselő-testületi ülést a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze, és mint levezető elnök vezeti.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, amennyiben a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöki tisztsége betöltetlen vagy az elnök tartós vagy rendkívüli akadályoztatása fennáll, akkor a képviselő-testület ülését a Humán és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és mint levezető elnök vezeti.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdése a következő e) és f) ponttal egészül ki:

(Tartós akadályoztatásnak minősül:)

„e) rendkívüli akadályoztatásnak minősül különösen az, ha a polgármester, vagy az őt helyettesítő személy fizikai akadályoztatása miatt képtelen feladatai ellátására, vagy
f) a polgármester szabadságolási ütemterve szerinti szabadsága alatt azonnali döntést igényel egy ügy.”

10. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 33. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A tanácsnok és a bizottsági elnök tiszteletdíja bruttó 261 720 Ft/hó 2025. január 1-jétől.

(2) A bizottsági tagok – függetlenül a betöltött bizottsági tagságok számától – bruttó 65 430 Ft/hó összegű tiszteletdíjban részesülnek 2025. január 1-jétől.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 33. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A Képviselő-testület az alpolgármester és a képviselők részére az adott költségvetési évben fejenként legfeljebb 300 000 Ft-os keretet állapít meg. A képviselői keret mértékét az adott évi költségvetés tartalmazza.”

11. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet

12. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1–3. §, az 4–8. § és a 9–11. § 2025. március 4-én lép hatályba.