Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (II.21.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 22- 2019. 05. 30

Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a) pontjában és az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével Kakasd Község Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről az alábbiakat rendeli el:

A rendelet hatálya


1. §


(1) A rendelet hatálya kiterjed Kakasd Község Önkormányzatára, képviselő-testületére, annak bizottságaira, és az általa irányított költségvetési szervekre, a Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatalra és a Kakasdi Bezerédj Amália Óvodára.


(2) A rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

A költségvetés bevételei és kiadásai


2. §


(1) Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Önkormányzat 2018. évi összevont költségvetésének kiadási főösszegét 839.428.844,- Ft-ban állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott kiadások forrásául a költségvetés bevételének főösszegét 839.428.844,- Ft-ban állapítja meg.


(3) A Képviselő-testület a költségvetés bevételei és kiadásai egyenlegének összegét 0 Ft-ban állapítja meg.

3. §


(1) Költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait a rendelet 1.1 melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(2) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási kiemelt előirányzatokat feladat típusonként önkormányzati, valamint intézményi szinten a 2. A., 2.B és a 2/C, melléklet részletezi.


(3) A Képviselő-testület a 2018. évi központi költségvetésből származó működési és feladatalapú támogatásait jogcímenként a képviselő-testület a 3. melléklet alapján hagyja jóvá.


(4) Az önkormányzat közhatalmi bevételeit a 4. melléklet szerint határozza meg.


(5) A működési célú, valamint a felhalmozási célú támogatások és átvett pénzeszközök előirányzatát az 5-6. melléklet, az egyéb működési célú kiadások részletezését a 7. melléklet szerint hagyja jóvá.


(6) Az ellátottak pénzbeli juttatásának részletezését a 8. melléklet tartalmazza.


(7) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 9. melléklet szerint részletezi.


(8) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 10. melléklet szerint határozza meg.


(9) Az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait mérlegszerűen a rendelet 12/A-12/B melléklete tartalmazza.


(10) Az Önkormányzat középtávú tervezésre vonatkozó kimutatását a rendelet 13. melléklete tartalmazza.


(11) Az előirányzat-felhasználási ütemtervet a rendelet 14. melléklete tartalmazza.


(12) A képviselő-testület az Önkormányzat 2018 évi összevont finanszírozási és likviditási tervét a 15. melléklet szerint hagyja jóvá.


(13) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatal, a Bezerédj Amália Óvoda 2018 évi engedélyezett létszámkeretét, valamint az Önkormányzat 2018 évi közfoglalkoztatási létszámkeretét a 16. melléklet szerint hagyja jóvá. 

4. §


A Képviselő-testület a 2018 évi

                   a) általános tartalék előirányzatát 6.148.401,- Ft-ban

                   b) felhalmozási céltartalék előirányzatát 0 Ft-ban

állapítja meg.

5. §


Létszám és bérgazdálkodás


(1) Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját 2018. évben 43.700 forintban állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület a köztisztviselőket – ideértve a polgármestert is – megillető cafetéria-juttatás éves keretösszegét a rendszeres személyi juttatások előirányzata terhére, bruttó 200.000 Ft-ban határozza meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő közterheket is magában foglalja.


(3) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva az intézmény részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

A költségvetés végrehajtásának szabályai


6. §


(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


(3) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 10%-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.


(4) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél - az egészségbiztosítási szerv által finanszírozott költségvetési szerv esetén az egészségbiztosítási szerv kérésére, vagy ha az egészségbiztosítási szerv azt nem kérte, véleményének előzetes kikérésével - önkormányzati biztost jelöl ki.


(5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 15. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa elismert tartozásállomány tekintetében - nemleges adat esetén is - havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

Az előirányzatok módosítása


7. §


(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.


(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.


(3) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt. A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.


(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.


(5) A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, a szeptemberi és a novemberi testületi üléseken, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés - a helyi önkormányzatot érintő módon - a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

A gazdálkodás szabályai


8. §


(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, és az egyéb előirányzatokkal minden esetben a képviselő-testület döntésének megfelelően rendelkezik.


(3) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.


(4) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


(5) A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


9. §


(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.


(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés lefolytatásáról az ALISCA COMP Kft-vel megkötött vállalkozási szerződés keretében gondoskodott. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró és vegyes rendelkezések


10. §


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.


(2) E rendelet kihirdetéséről – kifüggesztés útján – a jegyző gondoskodik.


(3) A Képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.


Kakasd, 2018. február 20.




               Bányai Károly                                                        dr. Dobai Sándor

                polgármester                                                                  jegyző



Záradék :

A rendelet 2018. február 21. napján kihirdetésre került.




                                                                                                 dr. Dobai Sándor

                                                                                                           jegyző


Mellékletek