Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (V. 3.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2021. (II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 05. 04- 2021. 05. 04

Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (V. 3.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2021. (II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.05.04.

Kakasd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete nevében - a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése szerinti feladat és hatáskörében eljáró Kakasd Község Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I.29.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, figyelemmel a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvényben foglaltakra az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában és a 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. §-ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében és a 92. § (1) és (2) bekezdésében valamint a 132. § (4) bekezdés g) pontjában, a katasztrófavédelemről és hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2021.(II.26.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól (továbbiakban: rendelet) I. Fejezete a következő 5. alcímmel egészül ki:

5. A szociális gondoskodás rendszere

9. § Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeinek teljesítését

a) pénzbeli- és természetben nyújtott szociális ellátások nyújtásával;

b) személyes gondoskodást biztosító alapellátások megszervezésével, továbbá

c) egyes szakosított ellátási formák biztosításával valósítja meg.

2. § A rendelet II., III., IV., V. Fejezetek helyébe a következő fejezetek lépnek:

III. Fejezet

Pénzbeli és természetbeni ellátások

6. Létfenntartáshoz nyújtott rendkívüli települési támogatás

10. § (1) Azok részesülhetnek létfenntartáshoz nyújtott rendkívüli települési támogatásban kérelemre vagy hivatalból, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, létfenntartási gonddal küzdenek vagy létfenntartást veszélyeztető helyzetbe kerültek és

a) akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-a vagy

b) egyedülálló és egyedül élő esetén a havi jövedelme legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-a.

(2) A rendkívüli támogatás legkisebb összege alkalmanként 5.000,-Ft.

(3) A támogatás iránti kérelmet a rendelet 1. melléklete alapján lehet benyújtani a Hivatalhoz.

11. § (1) A támogatás természetben is nyújtható.

(2) Természetbeni ellátást kell megállapítani akkor, ha

a kérelem erre irányul vagy
az ellátásban részesülő életvitele alapján feltételezhető, hogy a támogatás felhasználása nem a rendeltetésének megfelelően történik.
(3) A természetben nyújtott támogatás formája élelmiszercsomag, élelmiszervásárlási utalvány, tüzelővásárlási utalvány, tüzelőanyag vagy a támogatás meghatározott célra történő átutalása lehet.
7. Vis maior rendkívüli települési támogatás

12. § (1) Amennyiben a kérelmező baleset, tartós betegség, elemi kár vagy más előre nem látható ok miatt önhibáján kívül kerül létfenntartást veszélyeztető élethelyzetbe s az összeg a gyógykezeléshez, a mindennapi életvitelhez szükséges eszköz beszerzéséhez vagy a károk elhárításához szükséges vis maior települési támogatás nyújtható pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő kamatmentes szociális kölcsön (továbbiakban: kölcsön) formájában a rendelet 10. § (1) bekezdésében fennálló jövedelmi viszonyok fennállása esetén.

(2) A kölcsön legmagasabb összege: 300.000,-Ft, melynek visszafizetési ideje a kölcsön megállapításától számított 6-24 hónap.

(3) A kölcsönt nyújtó megállapodásban rendelkezni kell az első törlesztő részlet fizetésének esedékességéről és a törlesztő-részletek nagyságáról, a visszafizetés elmulasztásának jogkövetelményeiről, egyéb feltételekről.

(4) A képviselő-testület a kölcsön visszafizetésétől méltányosságból eltekinthet, amennyiben a rászorult a törlesztési idő alatt önhibáján kívül ismét létfenntartást veszélyeztető helyzetbe került.

8. Gyermek fogadásához kapcsolódó rendkívüli települési támogatás

13. § (1) Kakasd község közigazgatási területén álladó lakóhellyel rendelkező újszülött, aki szülőjével életvitelszerűen Kakasdon él és a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át támogatásra jogosult.

(2) A támogatás iránti kérelmet a gyermek születését követő 120 napon belül a Hivatalba kell benyújtani. A rendelet 2. melléklet szerinti kérelemhez be kell mutatni a gyermek születési anyakönyvi kivonatát és mellékelni, kell a szülő nyilatkozatát arról, hogy a gyermeket saját háztartásában neveli, valamint az egy háztartásban élők egy hónapnál nem régebbi jövedelemigazolását.

(3) A támogatás összege újszülött gyermekenként 30.000,- Ft.

9. Tanévkezdéshez nyújtott rendkívüli települési támogatás

14. § (1) A Képviselő-testület a Kakasd közigazgatási területén működő óvodával és az általános iskolával jogviszonyban álló gyermek, valamint a kakasdi állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező középiskola nappali tagozatán, valamint felsőfokú intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytatók részére, akik családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át tanévkezdési támogatást nyújt.

(2) A rendelet 3. melléklete szerinti kérelemhez csatolni kell a tanévkezdési támogatásban részesülők óvodai, iskolai vagy hallgatói jogviszony igazolását, valamint az egy háztartásban élők egy hónapnál nem régebbi jövedelemigazolását.

(3) A tanévkezdési támogatás összegét a Képviselő-testület minden évben az önkormányzat költségvetése terhére határozatban állapítja meg.

10. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében nyújtott települési támogatás

15. § (1) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében települési támogatásban részesülhetnek azok a Kakasd Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező felsőoktatási hallgatók, akik felsőoktatási intézményben nappali tagozaton, alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőfokú, illetve felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat. A támogatás mértékének meghatározása az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott keretösszeg terhére, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet 21. §-ban meghatározott szociális helyzet figyelembevételével történik.

(2) Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat támogatás nyújtható azoknak, akiknek családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.

(3) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében igényelt települési támogatásra vonatkozó kérelmet a pályázatkezelő által összeállított pályázati adatlapon kell benyújtani. A kérelemhez csatolni szükséges a pályázati felhívásban meghatározott dokumentumokat.

(4) A támogatásban részesülőnek a hallgatói jogviszony megszűnését, illetve a lakóhely megváltozását 5 munkanapon belül az önkormányzatnak írásban be kell jelentenie.

(5) A hallgatói jogviszony megszűnése, illetve a lakóhely adott település közigazgatási területén történő megszüntetése esetén a következő tanulmányi félévtől a támogatást meg kell szüntetni.

11. Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás

16. § (1) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

(2) Az önkormányzat a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást biztosíthat az e rendeletben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak.

(3) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást pénzbeli vagy természetbeni szociális ellátás formájában, a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(4) A támogatás pénzbeli vagy természetbeni formájáról az eljárás során, az összes körülményt mérlegelve kell dönteni.

(5) A támogatás elsősorban akkor állapítható meg természetbeni ellátás formájában, ha

a) a kérelem közüzemi költség vagy díjhátralék megfizetésének támogatására irányul, vagy

b) az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a kérelmező a pénzbeli támogatást nem a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokra fordítja.

(6) Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át.

(7) A kérelmező támogatásra jogosult, ha a háztartásnak igazoltan van lakbér, albérleti, vagy közüzemi díjfizetési kötelezettsége.

(8) Kérelmet a rendelet 4. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani, amelyhez csatolni kell

a) a háztartás - a kérelem benyújtását megelőző hónapban keletkezett - közüzemi számláit,

b) bérleti jogviszony fennállása esetén a bérleti szerződést,

(9) A támogatás összege 5.000 Ft-tól 15.000 Ft-ig terjedhet a (10) bekezdésben foglalt táblázat alapján.

(10) A támogatás összege a következők szerint állapítható meg:

a) a támogatás havi összege 15.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelme nem éri el a nyugdíjminimum 200%-át,

b) a támogatás havi összege 10.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelme meghaladja nyugdíjminimum 200%-át, de nem éri el a nyugdíjminimum 250%-át,

c) a támogatás havi összege 5.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelme meghaladja nyugdíjminimum 250%-át, de nem éri el a nyugdíjminimum 300%-át.

(11) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás évente egyszer nyújtható be és a tárgyév december 31-éig állapítható meg. A jogosultság a kérelem benyújtásának hónapjától illeti meg a kérelmezőt.

(12) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás az ügyfél kérelmére, a kérelem benyújtásának hónapja utolsó napjával megszűnik.

(13) A háztartások egy főre jutó jövedelmének meghatározásánál az Szt. 4. § (1) bek. e) és f) pontjai az irányadók.

(14) A támogatás összege nem haladhatja meg a számlával igazolt kiadások összegét.

12. Eseti gyógyszer hozzájárulás

17. § (1) Az egészségi állapot megőrzése és helyreállítása érdekében eseti gyógyszer hozzájárulás állapítható meg annak a közgyógyellátásban nem részesülő személynek, akinek gyógyszerköltsége illetve gyógyászati segédeszköz költsége – a rendszeres havi kiadásokat is figyelembe véve – jelentős anyagi megterhelést jelent, így

a) nem rendszeres jelleggel, de esetenként egy – egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadást, jövedelmi helyzetük miatt nem képesek megfizetni, vagy

b) az egyes családtagok eseti gyógyszer és gyógyászati segédeszköz mértéke együttesen olyan nagymértékű, hogy azt a család segítség nélkül nem képes viselni,

c) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 250%-át, egyedülálló és élő esetében a 300%-át

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hozzájárulás mértéke a nyugdíjminimum 25%-áig terjedően teljes mértékű, a nyugdíjminimum 25%-át meghaladó gyógyszerköltség feletti gyógyszerköltség fele állapítható meg oly módon, hogy az így megállapított gyógyszerköltség összege nem haladhatja meg esetenként a nyugdíjminimum 50%-át.

13. Ünnephez kapcsolódó települési támogatása

18. § A Képviselő-testület az évközben szociális szempontból a Hivatal látókörébe került Kakasd közigazgatási területén működő óvodával, általános iskolával jogviszonyban álló gyermek, valamint a 70. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére természetbeni támogatásként – hivatalból – karácsony alkalmával élelmiszercsomagot biztosíthat, az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott forrás rendelkezésre állása esetén. A Képviselő-testület az élelmiszercsomag értékéről határozatban dönt.

14. Temetési támogatás

19. § (1) Családon belüli haláleset bekövetkezésekor temetési támogatás állapítható meg annak, aki kakasdi állandó lakcímre bejelentett meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, feltéve, hogy

a) nem részesül a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban,

b) az elhunyttal nem kötött még annak életében eltartási, vagy öröklési szerződést,

c) nem igényelt köztemetést.

(2) A temetési segély iránti kérelemhez – melyet legkésőbb a haláleset időpontját követő 30 napon belül kell benyújtani – mellékelni a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, vagy annak – a hivatal által – hitelesített másolatát, valamint – ha a haláleset helye nem Kakasd – a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát is.

(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított temetési támogatás összege 30.000,- Ft.

(4) E rendelet 5.melléklete tartalmazza a kötelezően alkalmazandó kérelem nyomtatványt.

15. Köztemetés

20. § (1) A Szt. 48. §-a szerint köztemetés esetén a polgármester jár el.

(2) A Szt. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a polgármester a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő harminc napon belül kérelemre, méltányosságból engedélyezhet:

a) részletfizetést, ha a temetésre köteles

egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege 300%-át nem éri el, vagy
családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege 250%-át nem éri el,
b) a visszafizetési kötelezettség 60%-ig csökkenést, ha a temetésre köteles
- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege 250%-át nem éri el, vagy
- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összege 200%-át nem éri el,
c) elengedést, ha a temetésre köteles
egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege 200%-át nem éri el, vagy
családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem éri el.
III. Fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

21. § (1) Az önkormányzat az Szt. 57. § (1) bekezdésben rögzített személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében a szociális étkeztetést biztosítja.

(2) Az önkormányzat tagja a Völgységi Önkormányzatok Társulásának (továbbiakban: Társulás). A Társulás működteti a Bonyhádi Gondozási Központot, (székhelye: Bonyhád, Perczel u. 29. A Bonyhádi Gondozási Központon keresztül biztosított

a) családsegítés,

b) házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házisegítségnyújtás

b) támogató szolgáltatás.

(3) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátásért térítési díjat kell fizetni.

16. Szociális étkeztetés

22. § (1) Az önkormányzatnak szociális étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodnia, akik azt önmaguknak, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen aki

a) a 70. életévét betöltötte,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük,

e) hajléktalanságuk

indokolja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti szociális rászorultság feltétele különösen – jövedelmi helyzettől függetlenül –, ha a szociális étkeztetést igénylő:

a) 70. életévét betöltötte

b) orvosi igazolás alapján (házi orvos, vagy szakorvos) mások gondozására, ellátására szorul vagy

c) fogyatékosságban, pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben szenved szakorvosi igazolás szerint vagy

d) a népesség-nyilvántartás, illetve környezettanulmány alapján hajléktalannak minősül.

(3) Külön eljárás nélkül a polgármester biztosítja az étkeztetést annak, aki egyedül élő, létfenntartást veszélyeztető helyzetbe került és tartására köteles és képes rokona nincs.

23. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybevételéről a polgármester és az ellátott megállapodást köt. A megállapodásban ki kell térni az étkeztetés esetén az étkeztetés módjára, a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára, az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira, az ellátás megkezdésének időpontjára, az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre.

(2) A személyes gondoskodásért fizetendő intézményi térítési díj mértékét Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2011.(XII.15.) önkormányzati rendelete szabályozza. Jövedelemre tekintettel a polgármester személyi térítési díjat állapít meg. Amennyiben az ellátott vagy törvényes képviselője a polgármester által megállapított személyi térítési díjat vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, úgy a Képviselő-testülethez fordulhat, ezt követően bíróságtól kérheti a térítési díj megállapítását.

(3) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha

az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
(4) Az ellátás megszüntetéséről a polgármester dönt, és a döntésről értesíti a kérelmezőt. Döntése ellen a kézhezvételt követő 15 napon belül a képviselő-testülethez lehet fordulni.
17. Családsegítés

24. § (1) Családsegítés keretében segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy egyéb krízishelyzete miatt segítségre szoruló személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.

(2) A családsegítés a Bonyhádi Gondozási Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata útján biztosított.

(3) A Bonyhádi Gondozási Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata a Hivatalban ügyfélfogadást tart.

18. Házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házisegítségnyújtás

25. § (1) Házi segítségnyújtás igényelhető

a) azoknak az időskorú személyeknek, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,

b) azoknak a pszichiátriai betegeknek, fogyatékos személyeknek, valamint szenvedélybetegeknek, akik állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladataik ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek, azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyeknek, akik ezt az ellátási formát igénylik,

c) azoknak a személyeknek, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszaillesztés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.

(2) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás keretében a Bonyhádi Gondozási Központ az Szt. 65. §-a szerinti napi 24 órás készenléti szolgálat biztosításával gondoskodik azokról a személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek.

19. Támogató Szolgálat

26. § (1) Az ellátás szabályozása a Szt. 65/C § rendelkezéseinek megfelelően történik.

(2) A támogató szolgáltatás keretében, szállítás formájában igénybe vehető szolgáltatások:

a) nappali intézménybe, illetve foglalkoztatóba történő szállítás;

b) hivatali ügyintézések helyszínére, közszolgáltatók ügyfélfogadására történő szállítás;

c) egészségügyi intézménybe történő szállítás;

d) szociális szolgáltatások elérésének megkönnyítése;

e) kereskedelmi egységbe történő szállítás;

f) egyéb közszolgáltatáshoz való hozzáférés biztosítása.

(3) A támogató szolgáltatás keretében, személyi segítés formájában igénybe vehető szolgáltatások:

a) étkeztetés megszervezése, biztosítása;

b) a napi szükségletek biztosításához szükséges bevásárlás,

c) személyi és környezeti higiénia biztosítása;

d) egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása;

e) orvosi előírás szerinti alapvető gondozási, ápolási feladatok ellátásának megszervezése;

f) hivatalos ügyek intézése.

IV. Fejezet

Záró és hatályba léptető rendelkezések

27. § (1) E rendelet 2021. március 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépése után indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 6/2015. (II.27) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

3. § E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.

Schellné Simcsik Orsolya dr. Mátyás Adrienn
polgármester jegyző

(A rendelet kihirdetésének napja: 2021. május 3.)

dr. Mátyás Adrienn
jegyző