Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2010. (III.8.) önkormányzati rendelete

Dombóvár Város Önkormányzata 2010. évi költségvetéséről

Hatályos: 2010. 12. 31- 2011. 02. 14

A Képviselő-testület az államháztartásról szóló – többször módosított – 1992. évi XXXVIII. törvény 65.§-a alapján Dombóvár Város Önkormányzatának 2010. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja.


A rendelet hatálya
1. §


(1)    A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és szerveire és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki.


(2)    E rendelet rendelkezéseit a Német Kisebbségi Önkormányzat vonatkozásában a kisebbségi önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló 2/2010. (I.28.) számú határozatában foglaltak figyelembevételével lehet alkalmazni.


(3)    E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.


A költségvetés bevételei és kiadásai
[1]2. §


A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal, az intézmények és a Kisebbségi Önkormányzat együttes 2010. évi költségvetésének

            bevételi főösszegét:                                                                          7.485.464  ezer Ft-ban

            kiadási főösszegét:                                                               8.635.222  ezer Ft-ban

       ezeken belül:

       - a felhalmozási célú bevételt                                               2.440.725  ezer Ft-ban

       - a felhalmozási célú kiadást                                               3.299.901   ezer Ft-ban

       ebből:

       - a beruházások összegét                                                           541.323  ezer Ft-ban

       - a felújítások összegét                                                        2.370.387  ezer Ft-ban

       a működési célú bevételt                                                     5.044.739  ezer Ft-ban

       a működési célú kiadásokat                                                5.331.492  ezer Ft-ban

         - személyi jellegű kiadásokat                                            2.225.479 ezer Ft-ban

         - munkaadókat terhelő járulékokat                                     594.532  ezer Ft-ban

         - dologi jellegű kiadásokat                                               1.966.475 ezer Ft-ban

         - ellátottak pénzbeli juttatásait                                              40.320 ezer Ft-ban

         - speciális célú támogatásokat                                            460.106 ezer Ft-ban

       a költségvetési létszámkeretét átlaglétszámként                               1.025,1 főben

       zárólétszámként                                                                                      1.029,0 főben

       költségvetési hiányát                                                               1.149.758 ezer Ft-ban

       ezen belül:

       - a felhalmozási célú hiányt                                                      862.773  ezer Ft-ban

       - a működési célú hiányt                                                            286.985  ezer Ft-ban

       állapítja meg.

       A finanszírozási műveleteken belül

       a hitelfelvétel összegét                                                                433.973 ezer Ft-ban

       - ebből a felhalmozási célú hitelfelvételt                                 183.000 ezer Ft-ban

       a hiteltörlesztés összegét                                                              33.621 ezer Ft-ban

       - ebből a felhalmozási célú hitel törlesztést                              33.621 ezer Ft-ban

       Előző év felhasználható pénzmaradványát                             715.785 ezer Ft-ban

       - ebből a felhalmozási célú pénzmaradványt                          679.773 ezer Ft-ban

határozza meg.

3. §


(1)    A Képviselő-testület a 2. §-ban megállapított bevételi főösszeg részletezését az 1. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


(2)    A Képviselő-testület a 2. §-ban megállapított kiadási főösszeg részletezését a 2. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


(3)    A Képviselő-testület a felújítási előirányzatokat célonként a 2. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(4)    A Képviselő-testület a fejlesztési kiadásokat feladatonként a 2. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


(5)    A Képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási céltartalékát 880.631 eFt, működési céltartalékát 73.000 eFt, általános tartalékát 1.000 eFt összegben határozza meg.


(6)    A céltartalék összegéből 804.131 eFt pályázathoz szükséges saját erő biztosítására használható fel.


(7)    A Képviselő-testület a helyi adóbevételek közül a kommunális adó teljes összegét 2010. évben a városban folyó út és járda felújítások, valamint az egyéb kommunális jellegű felhalmozási kiadások finanszírozására rendeli felhasználni.


(8)    A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de – a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve – együttesen egyensúlyban a 4. számú melléklet tartalmazza.


(9)    A Képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 7. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


(10)    A Képviselő-testület a 2010. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesítéséről készített előirányzat felhasználási tervet a 8. sz. melléklet szerint fogadja el.


(11)    Az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok kiadásait és bevételeit a 10. sz. melléklet hagyja jóvá.


4. §


(1) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében 492.691 eFt összegű forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá. Ezen belül a felhalmozási célú hitel összege 252.000 eFt, a legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető hitel összege 240.691 eFt.


(2)    A hitelek törlesztését a költségvetési bevételek terhére rendeli el.


(3)    A vagyonhasznosításból származó, a tervezett előirányzatot meghaladó bevételből év közben általános tartalékot kell képezni.


(4)    Az előző évi pénzmaradvány - az előző évben vállalt kötelezettségek áthúzódó teljesítésével összefüggő kiadások kivételével - a felülvizsgálat, illetve a Képviselő-testület jóváhagyását követően használható fel.


5. §


(1)    A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei működőképességének fenntartása érdekében elrendeli az önhibáján kívül hátrányos helyzetű önkormányzatok támogatási feltételei teljesítésének felülvizsgálatát, a benyújtandó kérelem Képviselő-testület elé terjesztését.


(2)    A bevételi források növelése érdekében elrendeli a korábban értékesítésre kijelölt ingatlanok, egyéb vagyonrészek eladásához szükséges intézkedések megtételét, a pályázati lehetőségek felkutatását és igénybevételét.


6. §


(1)    A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban az 5. és 6. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


(2)    Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a Polgármester kötelezettséget vállalhat.


7. §


A Kisebbségi Önkormányzatok költségvetési határozata alapján a költségvetési rendeletbe a Kisebbségi Önkormányzatok költségvetése elkülönítetten épül be. Dombóvár Város Önkormányzata a Kisebbségi Önkormányzat költségvetési határozatai törvényességéért, bevételi és kiadási előirányzatainak megállapításáért és teljesítéséért, kötelezettségvállalásaiért és tartozásaiért nem felelős.


8. §


(1) A költségvetési rendelet alapján támogatott szervezetek és magánszemélyek a részükre céljelleggel - nem szociális ellátásként - juttatott összegről írásban elszámolnak. A 2010. évben támogatottak részére az elszámolás teljesítéséig támogatás nem folyósítható. A támogatás jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli.


(2)    A költségvetési rendelet alapján árubeszerzési, építési beruházási, illetve szolgáltatás megrendelési célra juttatott támogatások felhasználását a közbeszerzési törvény alkalmazásához kell kötni.


(3)    A támogatások nyújtásánál az államháztartási törvény 15/A. §-át figyelembe kell venni, a közzétételre vonatkozóan a 31/2002. (XI.29.) ök. rendelet 36.§-a az irányadó.


9. §


Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. tv. 28.§ (2) bekezdése rendelkezését figyelembe véve az önkormányzat az általa létesített helyi közút, illetőleg közmű költségét részben vagy egészben az érintett ingatlanok tulajdonosaira átháríthatja. Azokat a magánszemélyeket, jogi személyeket és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezeteket, akik az épített közút használatában érdekeltek és önkéntesen nem fizetnek, a lakossági anyagi hozzájárulás mértékéig a Polgármester jogosult a hozzájárulás fizetésére kötelezni. Önkéntes útépítések legalább 67%-os szervezettség és 30%-os lakossági saját erő megléte esetén indulhat.
Egyoldalas beépítettségű utak esetében a bekerülési költség felét alapul véve szükséges a 30%-os lakossági saját erő megléte, ugyancsak 67%-os szervezettséggel.


10. §


A Polgármesteri Hivatal 2010. évi költségvetési keretében garantálja a Képviselő-testület a 37/2003.(XI. 25.) sz. ök. rendeletben felsorolt juttatások tárgyévi kifizethetőségét.
A juttatásokra a 9. sz. melléklet szerinti keretet biztosítja. A kereten belül az egyes juttatások közötti átcsoportosítást a szükségleteknek megfelelően a munkáltatói jogokat gyakorló jegyző végzi el.


Az 2010. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
11. §


(1)    A Képviselő-testület által jóváhagyott előirányzatok és költségvetési létszám keretek között átcsoportosítást a Képviselő-testület engedélyezhet.


[2](1a) A Képviselő-testület az intézmények létszámkeretét a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.


[3](2) A Képviselőtestület Dombóvár várossá avatása 40. évfordulójának kiadásaira elkülönített céltartalékból a Városgazdálkodási Bizottság adhat támogatást sport- és civil szervezeteknek.


[4](3)    A Képviselő-testület az államháztartási törvény 74. § (2) bekezdése alapján a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát városüzemeltetési feladatok vonatkozásában 5 millió Ft összeghatárig a Városgazdálkodási Bizottságra ruházza át. Az átcsoportosításról a döntést követően a Képviselő-testület ülésén be kell számolni.


(4)    A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy utólagos beszámolás mellett 2010. évben összesen 5 millió Ft összeghatárig kötelezettséget vállaljon.


(5)    A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a központi céljellegű előirányzatok saját hatáskörben történő felosztására, melyről a Polgármester a Képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatja.
Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester az önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
A fenti jogkörében a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
A képviselői interpellációs keret felosztására a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezései az irányadók.


(6)    Az éves költségvetés jóváhagyásakor meghatározott egyes kiadási előirányzatok utólagos előirányzat-módosítással túlléphetők. Ezek azonban csak olyan előirányzatok lehetnek, amelyek esetében törvényben, kormányrendeletben megállapított támogatásra, ellátásra vonatkozó többletjogosultság eredményezhet előirányzatot meghaladó kiadást.


(7)    A költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület negyedévente dönt.


[5](8)    Azonnali intézkedést igénylő, a tervben nem szereplő beruházás elrendelésére a Polgármester a Városgazdálkodási Bizottság elnökének egyetértésével 10 millió Ft keretösszeggel rendelkezik, amelynek felhasználásáról utólag a Képviselő-testületnek beszámolni köteles.


(9)    Ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik, a Polgármester pótköltségvetési rendeletet terjeszt a Képviselő-testület elé.


[6](10) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2010. évi járda programra a pályázatot kiírja és elbírálja.


12. §


A költségvetés hiányának fedezésére hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.


A gazdálkodás rendje
13. §


(1)    A költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettség és kifizetés a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható, kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve államigazgatási jogerős határozaton alapuló kötelezettségeket és járandóságokat, továbbá a letéti kezelésben történő kiadásokat. Tárgyéven túli fizetési kötelezettség – kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve államigazgatási jogerős döntésen alapuló kötelezettségeket – csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.


(2)    Átmeneti likviditási hitelt a Polgármester a Jegyző, vagy az általa felhatalmazott személy ellenjegyzésével vehet fel, melynek összege esetenként a 100 millió Ft-ot nem haladhatja meg.


(3)    Az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötéséről a Jegyző egyetértésével a Polgármester, illetve az általa felhatalmazott személy dönt.


(4)    A kötvénykibocsátásból befolyt összeg felhasználásáról a 312/2007. (XII.17.) számú határozat alapján létrehozott ad-hoc bizottság dönt.


(5)    Az új induló beruházások, felújítások körében a közbeszerzési értékhatár felett a 2003. évi CXXIX. törvény és a önkormányzat közbeszerzési szabályzatának előírásait kell alkalmazni.


[7](6)    Az intézmények – nettósított – költségvetési támogatását az önkormányzati kincstár keretében 1/12 szerinti ütemezésben biztosítja a Képviselő-testület, a 19/2001.(V. 2.) sz. rendelet és az önkormányzati kincstár működésére vonatkozó megállapodás szerint. Ettől eltérni csak a beruházások és felújítások esetén, illetve az intézmény kérése alapján az utalványozásra jogosultak döntése alapján lehet. Az intézményfinanszírozás 2,5%-át a kötött felhasználású támogatások és az intézményi étkeztetés támogatásának kivételével – a képviselő-testület határozatlan ideig tartalékba helyezi. A tartalékba helyezési kötelezettség a „Kapaszkodó” Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltató Központra nem terjed ki.


14. §


(1) Az Önkormányzat intézményei éves költségvetés alapján a jogszabályokban meghatározott feltételek mellett gazdálkodnak.
Az intézmények a 249/2000.(XII.24.) Korm. rendeletnek megfelelően alakítják ki és írásban szabályozzák számviteli politikájukat, a költségvetést a költségvetési törvény, az államháztartási törvény, a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény, a 292/2009.(XII.19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.), az önkormányzat gazdálkodásra vonatkozó rendeletei és a jelen rendelet előírásainak megfelelően hajtják végre.
Az intézmények a feladataik bővítésére vonatkozó kérelmeket csak az önköltség számítási szabályzataik alapján elkészített költségszámítással együtt terjeszthetik elő.


(2)    Az intézmények a jóváhagyott előirányzatokon belül – beleértve a létszámkeretet is - kötelesek gazdálkodni.


(3)    Az intézmény a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli többletbevételét csak az Önkormányzat Képviselő-testületének előirányzat módosítása után használhatja fel. Előző évi pénzmaradványával a Képviselő-testület jóváhagyása után intézményi hatáskörű előirányzat módosítás után rendelkezhet. Többletbevétel miatt előirányzat módosítás csak akkor lehetséges, ha a költségvetés bevételi előirányzataként tervezett összeg már befolyt. A bevételi előirányzatok elmaradása esetén a kiadási előirányzatok zárolására, illetve törlésére kerül sor. Az intézmények előirányzat módosítására a 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 67.§-a vonatkozik
A kiemelt előirányzatokat a költségvetési szerv csak a Képviselő-testület engedélye után módosíthatja.
Az előirányzat-módosítás költségvetési támogatási igénnyel sem a költségvetési évben, sem a következő év(ek)ben nem járhat.


(4)    Tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható és a kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el. Tárgyéven túli fizetési kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.
A kötelezettségvállalás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott költségvetés fel nem használt és le nem kötött kiadási előirányzata biztosítja-e a fedezetet. A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia.


(5)    A helyi önkormányzati költségvetési szerv
a) személyi juttatási előirányzatát az Ámr. 88. §-ának megfelelően,
b) felhalmozási célú előirányzatát kizárólag az előző évi pénzmaradványa terhére változtathatja meg.
Az önkormányzati költségvetési szerveknél a személyi juttatások év közbeni változtatására az Ámr. 88. §-ában foglaltakat kell alkalmazni, figyelemmel az Áht. 98. §-ában foglaltakra.


(6)    Az intézményi beruházásokra a 14/2001.(III.28.) sz. ök. rendelet előírásait kell alkalmazni.


(7)    Az intézmények a 100 eFt egyedi értéket meg nem haladó karbantartási munkákat önállóan szervezik és végeztetik saját költségük terhére. A villamos szabványossági, érintésvédelmi, villámvédelmi felülvizsgálatok elkészíttetése és azok alapján szükséges hiányosságok megszüntetésére vonatkozó intézkedések megtétele az intézményvezető át nem ruházható felelőssége.


(8)    Az intézmények – a gazdálkodási jogkör szerinti besorolásuktól függetlenül – a részükre jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások és létszám-előirányzattal – a jogszabályi előírások figyelembevételével – önállóan gazdálkodnak.
A költségvetési szerv állományába tartozó személy részére megbízási díj vagy más szerződés alapján díjazás munkakörébe tartozó, munkaköri leírása szerint számára előírható feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésére a költségvetési szerv által a feladatra vonatkozóan előzetesen írásban kötött szerződés e rendelet szabályai szerint igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett.
A költségvetési szerv a külső személyi juttatások előirányzata, illetve a dologi kiadások között megtervezett szellemi tevékenység számla ellenében történő igénybevétele tétel előirányzatának terhére természetes vagy jogi személlyel, illetve jogi személyiség nélküli egyéb szervezettel akkor köthet szerződést, ha
a) azt jogszabály nem zárja ki, továbbá
b) a szerződés megkötése jogszabályban, az alapító okiratában, illetve a szervezeti és működési szabályzatában meghatározott szakmai alap- és kiegészítő feladatai ellátásához feltétlenül szükséges, és
c) kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában az adott feladat elvégzéséhez megfelelő szakértelemmel, szakképzettséggel és gyakorlattal, vagy egyéb megfelelő sajátos szakmai adottságokkal, képességekkel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy az alaptevékenység részeként felmerülő, a szerződés tárgyát képező szolgáltatás egyedi, időszakos, vagy időben rendszertelenül ellátandó feladat.


(9)    A költségvetési szerv szellemi és anyagi infrastruktúráját magáncélra igénybe vevő számára a költségvetési szerv köteles térítést előírni a felhasználás, illetve az igénybevétel alapján felmerült közvetlen és közvetett költségek figyelembevételével.
Amennyiben a költségvetési szerv az alaptevékenysége ellátásához kapcsolódóan meghatározott feladat ellátására eseti bevételhez jut, vagy támogatásban részesül, a támogatás összegét úgy kell megállapítani, illetve az eseti bevétel beszedésével összefüggésben ténylegesen felmerült költségeket úgy kell megosztani, hogy a támogatás, illetve az eseti bevétel fedezetet nyújtson a felmerült közvetlen és közvetett költségekre is. Kisegítő és vállalkozási tevékenység esetén az amortizációt is fedeznie kell a bevételnek. A költségek és a térítés megállapításának rendjét és mértékét belső szabályzatban kell rögzíteni.


(10)    Az intézmény vezetője felelős a feladatai ellátáshoz a szerv vagyonkezelésébe, használatába adott vagyon rendeltetésszerű igénybevételéért, az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a költségvetési szerv gazdálkodásában a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettség teljesítéséért és hitelességéért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért, az intézményi számviteli rendért, a folyamatban épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséért, a belső ellenőrzés megszervezéséért és működéséért. A kötelezettségvállalást és ellenjegyzést a 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 72-80.§ alapján kell végrehajtani. A vezető köteles kialakítani, működtetni és fejleszteni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés rendszerét a pénzügyminiszter által közzétett módszertani útmutató alapján, köteles elkészíteni a költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonalát.


(11)    Az intézmények bankszámlájukat az OTP Nyrt. Dombóvári Fiókjánál vezetik, más banknál bankszámlát nem nyithatnak.


(12)    Az intézmények pénzkölcsönt nem vehetnek fel,
-    garanciát és kezességet nem vállalhatnak,
-    értékpapírt nem vásárolhatnak,
-    váltót nem bocsáthatnak ki és nem fogadhatnak el,
-    kötvényt nem bocsáthatnak ki,
-    pénzügyi lízing és faktoring szerződéseket nem köthetnek.


(13)    A költségvetési szervek az általuk elismert, esedékességet követő 30-60 napon túli tartozás állományról havonta, a tárgyhót követő 5-ig kötelesek adatot szolgáltatni a Polgármesteri Hivatalnak. Az adatszolgáltatás tartalmazza valamennyi követelésre vonatkozóan a tartozás időtartamát, összegét.
A költségvetési szervek vezetői kötelesek önkormányzati biztos kinevezését kezdeményezni, ha elismert, az esedékességet követő 30 napon túli tartozás állománya meghaladja a tárgyévi éves eredeti költségvetési kiadási előirányzatának 10%-át, vagy összege meghaladja a 15 millió forintot.


(14)    Az intézmény alapítványt nem alapíthat, ahhoz nem csatlakozhat, de összesen évi 5 millió forint értékhatárig alapítványok által ellátott feladattal összefüggő kifizetésre – ha az feladatai ellátásával és tevékenységi körével összhangban áll – kötelezettséget vállalhat, illetve kapacitásának rendelkezésre bocsátásával elért bevételét – a kiadások megtérítése mellett – átengedheti.


(15)    Az intézmények a normatív támogatás alapját képező mutatószámokról kötelesek az elszámoláshoz szükséges naprakész nyilvántartást vezetni. Az intézménynél feladatelmaradásnak kell tekinteni a költségvetési előirányzatok jóváhagyásakor alapul vett tervezett ellátotti létszám és a tényleges ellátotti átlaglétszám különbözetét, amennyiben a teljesítés elmarad a tervezett létszámtól. A létszámkülönbözet és a költségvetési törvényben rögzített 1 mutatószámra jutó normatív támogatás teljes összegét kell feladatelmaradásnak tekinteni. Az így számított összeggel az intézmény a zárszámadás keretében elszámol az önkormányzattal.


(16)    Az önkormányzat pótlékok esetén a mindenkori alsó határnak megfelelő előirányzatot biztosítja az intézményeknek. Az intézményvezető és az önállóan működő költségvetési szerv vezetője, a gazdasági vezető fegyelmileg felelős, hogy a saját költségvetése ismeretében a munkáltató saját hatáskörében engedélyezhető pótlékokat, megbízási díjakat, egyéb kifizetéseket csak olyan mértékben állapítson meg, melyet a költségvetéséből fedezni tud.


[8](17)  A Képviselő-testület a közalkalmazottak részére fedezetet biztosít 102.000 Ft/fő/év összegben cafetéria juttatás biztosítására, a megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t is magában foglalja. A Képviselő-testület a cafetéria-rendszeren kívül a közalkalmazottak részére a közoktatásban résztvevő tanulók után tanulónkként 10.000 forint összegű iskolakezdési támogatást biztosít, mely összeg a SZJA-t nem tartalmazza. A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keretösszegét 34.830 eFt-ban állapítja meg, a megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t is magában foglalja.

A Dombóvár Város Önkormányzati Hivatásos Tűzoltóság hivatásos állománya részére a természetbeni juttatás igénybe vehető éves kerete egy főre a mindenkori köztisztviselői illetményalap 7,5-szerese. A meghatározott éves keret tartalmazza az egyes juttatások és a hozzájuk kapcsolódó közterheik fedezetét. A felhasználás tekintetében a 2/2010.(I.22.) ÖM rendelet szerint kell eljárni.


(18)    A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az intézményvezetői pótlékok törvényes keretek közötti megállapítására.


(19)    A Képviselő-testület az előrehozott öregségi nyugdíj életkori, valamint szolgálati idővel rendelkező közalkalmazottakkal a munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése esetén legalább 35 év közalkalmazotti jogviszony esetén 4 havi, 25-35 év közötti közalkalmazotti jogviszony esetén 2 havi, 25 év alatti közalkalmazotti jogviszony esetén 1 havi átlagkeresetnek megfelelő juttatást biztosít.


(20)    A Képviselő-testület az intézmények ellenőrzését a 322/2009. (XI.3.) Kt. határozat szerint rendeli el.


(21)    A Képviselő-testület Dombóvár Város Elismerő Díszjelvénye kitüntetéssel járó pénzjutalom mértékét személyenként bruttó 100.000 forintban határozza meg.


(22)    A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az intézményi alapító okiratokon a tartalmi változást nem okozó, szakfeladat rendben a szakfeladat számának változása miatti módosítást átvezesse.


(23)    A Képviselő-testület a helyi önkormányzati költségvetési szerveknél az Áht. 90. § (4) bekezdésében foglalt megvalósítási terv elkészítésétől 2010. évben eltekint.


(24)    A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Európai Uniós támogatások iránt benyújtott pályázatokhoz a 8/2010. (II.26.) ÖM rendelet alapján saját forrás kiegészítése érdekében támogatási igényt nyújtson be.


Záró rendelkezések
15. §


(1)    E rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 2010. január 1. napjától kell alkalmazni.


(2)    A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerülnek.

Dombóvár, 2010. március 4.


                                         Patay Vilmos                            dr. Gábor Ferenc
                                         polgármester                                     jegyző


[1]

Módosította a 19/2010. (VII. 8.) R., hatályba lép: 2010. július 9., 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1., 41/2010. (XII. 30.) R., hatályba lép: 2010. december 31.

[2]

Beiktatta a 19/2010. (VII. 8.) R., hatályba lép: 2010. július 9.

[3]

Módosította a 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1.

[4]

Módosította a 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1.

[5]

Módosította a 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1.

[6]

Beiktatta a 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1.

[7]

Módosította a 19/2010. (VII. 8.) R., hatályba lép: 2010. július 9.

[8]

Módosította a 23/2010. (IX. 30.) R., hatályba lép: 2010. október 1., 41/2010. (XII. 30.) R., hatályba lép: 2010. december 31.