Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2014. (X.29.) önkormányzati rendelete
Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2014. 10. 29- 2014. 10. 29Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2014. (X.29.) önkormányzati rendelete
Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelete módosításáról
2014-10-29-tól 2014-10-30-ig
Dombóvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 13. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az alpolgármesterek mindegyikének akadályoztatása, továbbá a polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke, e tisztség betöltetlensége esetén a korelnök hívja össze.”
2. §
A Rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, a polgármester felkérése, akadályoztatása vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén a polgármester által kijelölt alpolgármester vezeti. Az alpolgármesterek mindegyikének akadályoztatása, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke, e tisztség betöltetlensége esetén a korelnök vezeti.”
3. §
A Rendelet VII. fejezetének címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„VII. fejezet
A képviselő-testület bizottságai, a tanácsnok”
4. §
(1) A Rendelet 60. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Humán Bizottság
b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság.”
(2) A Rendelet 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A képviselő-testület állandó bizottságai négy főből állnak.”
5. §
A Rendelet a következő 51/A alcímmel és 65/A. §-sal egészül ki:
„51/A.
A tanácsnok
65/A. §
(1) A képviselő-testület a polgármesternek vagy bármely önkormányzati képviselőnek a javaslatára az önkormányzati képviselők közül egy civil tanácsnokot választ a civil szervezetekkel kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátásának felügyeletére.
(2) A civil tanácsnok feladatai:
a) a civil szervezetekkel való együttműködés elősegítése,
b) kapcsolattartás a Civil Tanáccsal,
c) a Civil Fórum szervezése,
d) a dombóvári civil társadalom kapcsolatrendszerének, közösségi életének és érdekérvényesítésének támogatása,
e) a lakosság önszerveződő tevékenységének erősítése.
(2) A civil tanácsnok ügyviteli feladatait az Önkormányzati Hivatal látja el.
(3) A civil tanácsnok a tevékenységéről választási ciklusonként legalább egy alkalommal köteles a képviselő-testületnek beszámolni.”
6. §
A Rendelet 66. § (4) bekezdésének h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(4) A polgármester feladatai a képviselő-testület működésével összefüggésben:]
…
„h) megbízza általános helyettesét az alpolgármesterek közül, meghatározza az alpolgármesterek feladatait és számonkéri azok végrehajtását.”
7. §
A Rendelet 54. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
„54. Az alpolgármesterek
68. §
(1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Mindkét alpolgármester heti egy alkalommal, minden keddi napon 8.00-16,00 óráig, vagy ha ekkor akadályoztatva van, vagy nincs munkanap, akkor a hét egy másik munkanapján az Önkormányzati Hivatalban intézi a feladatkörébe tartozó ügyeket. Akadályoztatását és a másik munkanapot köteles előre a polgármesternek bejelenteni.
(3) Mindkét alpolgármester minden hónapban előre meghirdetett időpontban és helyen fogadóórát tart. A fogadóóra időpontjáról a lakosságot a honlapon értesíteni kell.
(4) A (2)-(3) bekezdésben foglaltakat nem kell alkalmazni abban az esetben, ha a polgármester az alpolgármester feladatait írásban, teljes körűen megvonja.
(5) A polgármester akadályoztatása, valamint írásbeli felhatalmazása esetén a polgármester által kijelölt alpolgármestert a polgármester jogosultságai illetik meg. Az akadályoztatás fennállására a 13. §-ban foglaltak az irányadók.”
8. §
A Rendelet 79. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ha a képviselő-testület egyéb önkormányzati rendeletében vagy szabályzatában Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sportbizottság, Oktatási és Kulturális Bizottság vagy Szociális és Egészségügyi Bizottság elnevezés szerepel, azon a Humán Bizottságot, ha Városgazdálkodási Bizottság szerepel, azon Pénzügyi és Gazdasági Bizottságot kell érteni.”
9. §
A Rendelet 2. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
10. §
(1) A Rendelet 13. § (1) bekezdésében az „alpolgármester” szövegrész helyébe a „a polgármester által kijelölt alpolgármester” szöveg lép.
(2) A Rendelet 37. § (3) bekezdésében, a 67. § (4) bekezdésében a „Városgazdálkodási Bizottság” szövegrész helyébe a „Pénzügyi és Gazdasági Bizottság” szöveg lép.
(3) A Rendelet 38. § (2) bekezdésében a „Városgazdálkodási Bizottság” szövegrész helyébe a „Humán Bizottság” szöveg lép.
(4) A Rendelet 66. § (7) bekezdés f) pontjában az „alpolgármester” szövegrész helyébe az „alpolgármesterek” szöveg lép.
11. §
Ez a rendelet kihirdetése napján 18.30 órakor lép hatályba és a kihirdetését követő napon hatályát veszti.
Szabó Loránd dr. Letenyei Róbert
polgármester jegyző