Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 40/2019. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

a Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 01. 01- 2019. 12. 31

Dombóvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § 


Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) bevezető része helyébe a következő szöveg lép:


„Dombóvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, valamint a Humán Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:”


2. § 


A Rendelet 7. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:


„(4) Az Önkormányzat nevében tett jognyilatkozat akkor minősül cégszerűen aláírtnak, ha azt a polgármester, kötelezettségvállalásnak minősülő nyilatkozat esetén pedig a pénzügyi ellenjegyző is aláírásával látta el.”


3. § 


A Rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A képviselő-testület rendes üléseit a munkaterve alapján évente legalább tíz alkalommal – ha a munkatervben másként nem határoz július és augusztus kivételével -, havonta a hónap utolsó pénteki napján, december hónapban a karácsonyt megelőző pénteki napon tartja. Indokolt esetben a rendes ülés a munkatervben megjelölttől legfeljebb hét nappal korábbi vagy későbbi napra is összehívható.”


4. § 


A Rendelet 17. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:


„(1a) Együttes ülés tartható az Önkormányzati Hivatal létrehozásához és fenntartásához csatlakozni kívánó önkormányzat képviselő-testületével is.”


5. § 


A Rendelet 46. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:


„(6) A rendelettervezet indokolásában utalni kell arra, hogy annak közzététele a jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén mellőzhető-e.”


6. § 


A Rendelet 72. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„72. §


(1) A képviselő-testület az Önkormányzati Hivatalt az erre irányuló megállapodás alapján Szakcs, Várong, Lápafő, Attala és Csikóstőttős községek önkormányzatának képviselő-testületével közösen hozta létre és tartja fenn.

(2) Az Önkormányzati Hivatal önálló költségvetési szerv. Az önkormányzat költségvetési rendelete határozza meg az Önkormányzati Hivatal működéséhez szükséges előirányzatot. Az Önkormányzati Hivatal működési költségeihez a Hivatalt létrehozó önkormányzatok a létrehozásáról szóló megállapodás szerint járulnak hozzá.

(3) Szakcs, Várong és Lápafő településeken, valamint ezen települések önkormányzatait illetően az Önkormányzati Hivatal feladatait a Szakcsi Kirendeltség, Attala településen és Attala Község Önkormányzatát illetően az Attalai Kirendeltség, Csikóstőttős településen és Csikóstőttős Község Önkormányzatát illetően a Csikóstőttősi Kirendeltség látja el.

(4) Az Önkormányzati Hivatal belső szervezeti egysége az iroda és a csoport.

(5) Az irodák az alábbi szervezeti egységek:

a) Polgármesteri és Jegyzői Iroda,

b) Önkormányzati Iroda,

c) Hatósági Iroda,

d) Pénzügyi Iroda,

e) Városüzemeltetési Iroda,

f) Szakcsi Kirendeltség.

(6) Az Önkormányzati Hivatalban az irodákon belül csoportok hozhatók létre szükség szerint igazítva a feladatok végrehajtásához. A csoportokat az Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

(7) Az Attalai Kirendeltség és a Csikőstőttősi Kirendeltség az Önkormányzati Hivatalon belül egy-egy önálló csoportot képez, amely a jegyző, vagy a rendelkezése szerint az aljegyző közvetlen irányítása alá tartozik.

(8) Az iroda vezetésére irodavezető, a csoport vezetésére csoportvezető nevezhető ki. Az aljegyző iroda és csoport vezetésével is megbízható.

(9) A Képviselő-testület az Önkormányzati Hivatal részeként Dombóvár város közigazgatási területére kiterjedő illetékességgel közterület-felügyeletet működtet, melynek feladatait az Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A közterület-felügyelet feladatait az Önkormányzati Hivatalban alkalmazott közterület-felügyelők látják el.

(10) A város közigazgatási területén lévő közterületi térfigyelő rendszert a közterület-felügyelet kezeli és üzemelteti."


7. § 


(1) A Rendelet 17. § (4) bekezdésében a „határozatot” szövegrész helyébe a „döntést” szöveg lép.

(2) A Rendelet 18. § (2) bekezdésében a „települési képviselőket” szövegrész helyébe a „települési képviselőket és a bizottságok nem képviselő tagjait” szöveg lép.

(3) A Rendelet 20. § (5) bekezdésében a „települési képviselőket” szövegrész helyébe a „települési képviselőket és a bizottságok nem képviselő tagjait” szöveg lép.

(4) A Rendelet 27. § (6) bekezdésében a „közzétételét” szövegrész helyébe a „közzétételét követően” szöveg lép.

(5) A Rendelet 27. § (8) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagja, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(6) A Rendelet 27. § (13) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagja, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(7) A Rendelet 27. § (14) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagjának” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagjának, a jegyzőnek, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesternek” szöveg lép.

(8) A Rendelet 30. § (2) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagjának” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagjának, a jegyzőnek, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesternek” szöveg lép.

(9) A Rendelet 30. § (9) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagja, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(10) A Rendelet 30. § (10) bekezdésében a „képviselő-testület tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület tagja, a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester,” szöveg lép.

(11) A Rendelet 32. § (2) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagja, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(12) A Rendelet 32. § (5) bekezdésében a „képviselő-testület valamely tagját” szövegrész helyébe a „képviselő-testület valamely tagját vagy a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestert” szöveg lép.

(13) A Rendelet 33. § (2) bekezdésében a „jegyző” szövegrész helyébe a „jegyző, a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(14) A Rendelet 34. § (2) bekezdésében a „bármely települési képviselő” szövegrész helyébe a „bármely települési képviselő vagy a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(15) A Rendelet 37. § (1) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagja” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagja, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester” szöveg lép.

(16) A Rendelet 38. § (1) bekezdésében a „képviselő-testület bármely tagjának” szövegrész helyébe a „képviselő-testület bármely tagjának, valamint a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesternek” szöveg lép.

(17) A Rendelet 40. § (1) bekezdésében a „nincs” szövegrész helyébe a „nem” szöveg lép.

(18) A Rendelet 42. § (1) bekezdésében a „az Önkormányzati Hivatal irodavezetőinek” szövegrész helyébe a „a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesternek” szöveg lép.

(19) A Rendelet 44. § (5) bekezdésében a „közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól” szövegrész helyébe az „az általános közigazgatási rendtartásról” szöveg lép.

(20) A Rendelet 50. § (5) bekezdésében az „egy” szövegrész helyébe a „két” szöveg lép.


8. § 


Hatályát veszti a Rendelet

a) 3. § (3) bekezdése,

b) 6. § (2) bekezdése,

c) 63. § (5) bekezdése,

d) 3. mellékletének 12. pontja.


9. § 


Ez a rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.



Pintér Szilárd                                                           dr. Szabó Péter

           polgármester                                                                  jegyző