Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról szóló 8/2020. (II. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 07. 01- 2023. 07. 01

Dombóvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról szóló 8/2020. (II. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.07.01.

Dombóvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Dombóvár Város Önkormányzata Humán Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A szociális ellátásokról szóló 8/2020. (II. 29.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület a szociális rászorultság igazolása esetén, az e rendeletben meghatározott feltételek szerint rendkívüli települési támogatást nyújt az alábbi ellátások formájában:

a) élethelyzeti támogatás

b) krízishelyzeti támogatás

c) gyermekszületési támogatás

d) halálesethez kapcsolódó támogatás

e) iskolakezdési támogatás

f) tűzifa támogatás.

(2) A Képviselő-testület az e rendeletben meghatározott feltételek szerint települési támogatást nyújt az alábbi ellátások formájában:

a) újrakezdési támogatás,

b) távhővel fűtött lakások fűtési költségmegosztóval való felszerelésének támogatása,

c) szennyvízcsatorna rákötés költségeinek támogatása,

d) támogatás nyílászáró cseréjére,

e) támogatás hulladékgyűjtő edényzet beszerzéséhez,

f) térítési díj támogatás,

g) lakásfenntartási támogatás,

h) utazási támogatás,

i) bérletvásárlási támogatás,

j) egészségügyi prevenciót és rehabilitációt szolgáló gyógyúszás költségeinek támogatása,

k) egészségügyi prevenciót szolgáló védőoltások költségének megtérítése,

l) adósságkezelési szolgáltatás.”

(Rendkívülinek különösen az alábbi körülmények minősülnek:)

„e) a kérelmező háztartásában nevelkedő kiskorú gyermek részére szükségessé váló gyógyászati segédeszköz beszerzése.”

„(4) Krízishelyzeti támogatás egy rászoruló részére évente egy alkalommal nyújtható.”

3. § A Rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított rendkívüli települési támogatás összege 40.000 Ft, amelynek megállapítási feltétele, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem, az egyedülálló vagy az egyedülélő havi jövedelme ne haladja meg a szociális vetítési alap összegének 500%-át.”

4. § A Rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az iskolakezdési támogatás összege gyermekenként 10.000 Ft, melyet az önkormányzat utalvány formájában biztosít.”

5. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/C. Lakásfenntartási támogatás

20/C. § (1) A Képviselő-testület települési támogatásként a szociálisan rászoruló háztartások részére a Dombóvár közigazgatási területén lévő lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez lakásfenntartási támogatást nyújt.

(2) A lakásfenntartási támogatás az áram-, a víz-, a gázfogyasztás és a távhő-szolgáltatás díjához, a lakbérhez, az albérleti díjhoz, vagy a közös költség viseléséhez pénzben nyújtott támogatás.

(3) A lakásfenntartási támogatást elsősorban azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező, vagy az általa képviselt háztartás lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyeztetnék.

(4) Lakásfenntartási támogatásra az a háztartást számlafizetőként képviselő személy jogosult, aki igazolja, hogy az általa képviselt háztartásban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 250%-át, egyedül élő esetén 300%-át és a lakott ingatlanon kívül a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

(5) A lakásfenntartási támogatás összege legfeljebb havonta 7.500 Ft, de nem lehet több, mint a lakás fenntartásának azon tényleges havi költsége, amit a jogosult számlával igazolt.

(6) A lakásfenntartási támogatás a lakásfenntartási támogatásra jogosító határozat véglegessé válásának időpontját követő hónaptól kezdődően egy éves időtartamra állapítható meg.

(7) A lakásfenntartási támogatás folyósítása a megjelölt szolgáltató vagy bérbeadó felé történik.

(8) Azon jogosultak esetében, akinél előrefizetős gáz,- vagy áramfogyasztást mérő készülék működik, a lakásfenntartási támogatást, vagy annak egy részét az erre szolgáló számlára kell átutalni annak érdekében, hogy a támogatott a készüléket működtethesse.

(9) A lakásfenntartási támogatás iránt benyújtott kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelem benyújtását megelőző, egy hónapnál nem régebbi, a háztartás képviselőjének nevére szóló legalább egy olyan közüzemi számlát, ami azt bizonyítja, hogy a kérelmező az adott lakásra vonatkozóan ténylegesen áram-, víz-, gázfogyasztás díjának, távhőszolgáltatás díjának, lakbérnek, albérleti díjnak vagy közös költségnek a megfizetésére kötelezett,

b) a lakás használatának jogcímét alátámasztó iratot, így az igazolni kívánt jogviszonytól függően a tulajdoni lapot, bérleti szerződést, lízing szerződést, használati szerződést, lakáshasználatot megállapító jogerős bírósági határozatot,

c) annak az igazolását, hogy a munkaképes, de munkahellyel nem rendelkező kérelmezőt a munkaügyi kirendeltség álláskeresőként tartja nyilván.

d) a kérelem benyújtását megelőző havi jövedelem igazolását a háztartás tagjaira vonatkozóan.

(10) A (9) bekezdés c) pontjában megjelölt igazolásra a jövedelmi adatok megállapítása érdekében van szükség.

(11) A lakásfenntartási támogatás ugyanazon háztartásra csak egy jogosultnak állapítható meg. Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(12) A lakásfenntartási támogatás folyósítását a bejelentés vagy észlelés hónapjának utolsó napjától meg kell szüntetni, ha a jogosult körülményeiben olyan változás áll be, aminek következtében a támogatásra nem tarthat igényt.

(13) A támogatott a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélszolgálatát. A tájékoztatás elmaradása miatt a támogatottnak jogalap nélkül kifizetett támogatást az önkormányzatnak vissza kell fizetni.

(14) Amennyiben a jogosult azon közüzemi számláján, amelyre a lakásfenntartási támogatás folyósítása történik, túlfizetés keletkezik, a túlfizetés összege a jogosultat illeti meg, azt részére a szolgáltató kifizetheti.

(15) Nem jogosult lakásfenntartási támogatásra az a személy, vagy az, akinek a háztartásában élő személy önkormányzati bérlakásban élő jogcím nélküli lakáshasználó.”

6. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/D. Utazási támogatás

20/D. § (1) A Képviselő-testület települési támogatásként utazási költségtérítést nyújt a Dombóvár város közigazgatási területéhez tartozó kül- és belterületi lakott területein lakóhellyel rendelkező azon szülő, közeli hozzátartozó, gyám vagy gondnok részére, aki vállalja, hogy a gyermeket a dombóvári köznevelési intézménybe autóbuszjárattal kíséri oda- és vissza, ha a gyermek utaztatása más szervezett módon nem megoldott.

(2) A kérelemhez csatolni kell a köznevelési intézmény 30 napnál nem régebbi igazolását arról, hogy az intézménnyel a jogviszony a kérelem beadásakor fennáll. Az utazási támogatás iránti kérelem a hónap 15. napjáig nyújtható be, és a támogatás a kérelem benyújtását követő hónap 1. napjától három hónap időtartamra állapítható meg. Az autóbuszbérletet minden hónap 5. napjáig lehet átvenni a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélszolgálatán. A határidő elmulasztása a támogatás megvonásával jár.

(3) A kérelmező a jogosultság fennállásában bekövetkező változást azonnal köteles bejelenteni. Amennyiben ezt elmulasztja, a változás bekövetkezése napjáig visszamenőleg köteles az autóbuszbérlet árát visszafizetni.

(4) Az utazási támogatás mértéke megegyezik az önkormányzat által a kérelmező részére beszerzett buszbérlet árával.

(5) Az utazási támogatás feltétele, hogy a kérelmező családjában az egy főre eső jövedelem nem haladhatja meg a szociális vetítési alap összegének 250%-át, egyedül élő esetén annak 300%-át.”

7. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/E. Bérletvásárlási támogatás

20/E. § (1) A Képviselő-testület utazási támogatást biztosít a menetrend szerinti helyi közforgalmú közlekedésben kedvezményes bérlet vásárlásához a dombóvári lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező tanulónak, amennyiben

a) általános iskolai vagy középiskolai tanulói jogviszonnyal rendelkezik,

b) és a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 1000%-át.

(2) A támogatás a kérelem beadása évének szeptember 1. napjától, illetve szeptember 1. napja után beadott kérelmek esetén a támogatásra jogosító és véglegessé vált közigazgatási határozat időpontját követő hónaptól kezdődően a következő év augusztus 31. napjáig állapítható meg.

(3) A kérelem egész évben benyújtható. A kérelemhez csatolni kell a köznevelési intézmény 30 napnál nem régebbi igazolását arról, hogy az intézménnyel a jogviszony a kérelem beadásakor fennáll.

(4) A jogosult - vagy annak törvényes képviselője - minden hónap 5. napjáig köteles az adott hónapra vonatkozó helyi közforgalmú közlekedésre jogosító buszbérletet az oktatási intézményben személyazonossága igazolása mellett átvenni. Azon jogosultak, akik nem dombóvári oktatási intézménnyel rendelkeznek jogviszonnyal, a buszbérletet az önkormányzat házi pénztárában vehetik át.

(5) Amennyiben a jogosult a bérletet három alkalommal elmulasztja átvenni, úgy a támogatás megszűnik.

(6) A kérelmező a jogosultság fennállásában bekövetkező változást 8 napon belül köteles bejelenteni. Amennyiben ezt elmulasztja, a változás bekövetkezése napjáig visszamenőleg köteles az autóbuszbérlet árát visszafizetni.

(7) Az utazási támogatás mértéke megegyezik az önkormányzat által a kérelmező részére nyújtott buszbérlet árával.”

8. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/F. Egészségügyi prevenciót és rehabilitációt szolgáló gyógyúszás költségeinek támogatása

20/F. § (1) A Képviselő-testület az egészségügyi prevenció, valamint a rehabilitáció érdekében támogatást nyújt a dombóvári Farkas Attila Uszodában igénybe vett gyógyúszás költségeinek kifizetéséhez.

(2) A Képviselő-testület települési támogatásként 3.000 Ft összegű költségtérítést nyújt a gyógyúszás bérleti díjához azon szülő, gyám vagy gondnok részére:

a) akinek a felügyelete alatt álló gyermek szakorvos által kiállított szakvélemény alapján gyógyúszásra jogosult,

b) aki vállalja, hogy gyermeke részt vesz az oktató által szervezett gyógyúszásokon,

c) aki tudomásul veszi, hogy amennyiben a gyermeke havonta 3 alkalomnál többször hiányzik, a támogatásra nem jogosult,

d) aki vállalja, hogy a gyermek távollétének okát orvos vagy szülő által kiállított igazolással alátámasztja,

e) akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400%-át, vagy egyedülállóként nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 500%-át.

(3) A (2) bekezdésében foglalt támogatás az uszoda által igazoltan befizetett költségek után pénzbeli ellátás formájában kerül megállapításra a kérelem benyújtását követő hónaptól kezdődően a szakorvosi javaslat érvényességének időtartamára. Amennyiben a szülő az újonnan kiállított szakorvosi javaslatot a támogatás lejárta előtt bemutatja, a támogatás időtartama a javaslat érvényességének időtartamára meghosszabbítható. Ebben az esetben az ellátás további folyósításához - ha a támogatás egyéb feltételeiben változás nem állt be-, a (4) bekezdés b) pontjában foglalt nyilatkozatot nem kell ismételten benyújtani.

(4) A kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelem benyújtását megelőző hónapra vonatkozóan a család, vagy az egyedülálló jövedelemigazolását,

b) a kérelmező azzal kapcsolatos nyilatkozatát, hogy vállalja, hogy gyermeke részt vesz az oktató által szervezett gyógyúszásokon, továbbá, hogy a gyermek távollétének okát orvos vagy szülő által kiállított igazolással alátámasztja, valamint tudomásul veszi, hogy amennyiben a gyermeke havonta 3 alkalomnál többször hiányzik, a támogatásra nem jogosult,

c) a gyermek részére szakorvos vagy háziorvos által kiállított igazolást arról, hogy szakvélemény alapján gyógyúszásra jogosult.

(5) A kérelmezőnek a támogatási kérelem benyújtásakor be kell mutatnia a kérelmező és a gyermek személyazonosságát és lakcímét igazoló iratot. A szülő a gyermek gyógyúszásról történő hiányzására vonatkozó orvosi vagy szülői igazolását az uszodában az oktatónál nyújtja be.

(6) A (2) bekezdésben foglalt támogatás kifizetéséhez szükséges, hogy az uszoda minden tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig értesítse a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatalt a tárgyhónap vonatkozásában az érintett gyermek gyógyúszáson történő részvételéről és a befizetett költségekről.

(7) Az uszoda által megküldött igazolások feldolgozását követően a jogosult személyek részére a támogatás a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal pénztárában kerül kifizetésre készpénzben a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig.

(8) A támogatás folyósítása az uszoda karbantartás, felújítás miatti egy hónapban két hetet meghaladó időtartamú leállásának időtartamára szünetel.”

9. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/G. Egészségügyi prevenciót szolgáló védőoltások költségeinek megtérítése

20/G. § (1) A Képviselő-testület az egészségügyi prevenció érdekében támogatást nyújt a

a) pneumococcus baktérium által okozott fertőzések elleni térítésköteles védőoltás beszerzéséhez,

b) a meningococcus baktérium által okozott fertőző agyhártyagyulladás és szepszis elleni térítésköteles védőoltás beszerzéséhez.

(2) Az (1) bekezdésében foglalt támogatás számlával igazolt költségek után egyszeri pénzbeli ellátás formájában kerül megállapításra.

(3) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott védőoltásra az a felnőtt jogosult, aki:

a) betöltötte a 65. életévét,

b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400%-át.

(4) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott védőoltásra az a gyermek jogosult, aki

a) a kérelem benyújtásának évében tölti be a 14. életévét,

b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400%-át.

(5) A támogatás csak akkor állapítható meg, ha a (3) vagy (4) pontban foglalt jogosult kérelméhez csatolja:

a) a gyógyszertári számlát, amely igazolja a védőoltás költségeit,

b) az orvosi igazolást arról, hogy a védőoltást megkapta.

(6) A támogatás összege a védőoltás gyógyszertári számlával igazolt árának 100%-a, de legfeljebb 20.000 Ft.

(7) A támogatás egy személy részére csak egy alkalommal állapítható meg.

(8) A támogatás a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal pénztárában kerül kifizetésre készpénzben az (1) bekezdés a) pontjában foglalt védőoltás esetén a jogosult részére, a (1) bekezdés b) pontjában foglalt védőoltás esetén a jogosult törvényes képviselője részére.”

10. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„20/H. Adósságkezelési szolgáltatás

20/H. § (1) A Képviselő-testület települési támogatásként adósságkezelési szolgáltatást nyújt, melynek célja a közüzemi szolgáltatókkal való együttműködésen keresztül a lakosság adósságterheinek enyhítése, az adósságok felhalmozódásának megelőzése. Az adósságkezelési szolgáltatás lakhatást segítő ellátás, amely a lakhatással kapcsolatban felhalmozódott hátralékok kezelésével valósul meg.

(2) Az adósságkezelési szolgáltatás adósságkezelési tanácsadásból és adósságcsökkentési támogatásból áll. A Képviselő-testület az adósságkezelési tanácsadást a Dombóvári Egyesített Humán Szolgáltató Intézmény útján biztosítja.

(3) Az adósságkezelési szolgáltatás iránti kérelmeket folyamatosan lehet benyújtani a Dombóvári Egyesített Humán Szolgáltató Intézménynél működő adósságkezelési tanácsadóhoz.

(4) A kérelemnek tartalmaznia kell a támogatást kérő nyilatkozatát:

a) a lakásban tartózkodásának jogcíméről,

b) a kérelmezővel közös háztartásban élők számáról,

c) a háztartás tagjainak jövedelméről,

d) a háztartás tagjainak vagyonáról,

e) azon adósságának jogcíméről és összegéről, amelynek kezelését kéri,

f) arról, hogy vállalja az adósság és az adósságcsökkentési támogatás közötti különbözet önrészként történő megfizetését,

g) arról, hogy vállalja az adósságkezelési tanácsadáson való részvételt, továbbá

h) a kérelmező hozzájáruló nyilatkozatát személyes adatai kezeléséhez.

(5) Az adósságkezelési szolgáltatás iránti kérelemhez csatolni kell:

a) a hitelező különösen közüzemi szolgáltató, társasházi közös képviselő által kiállított iratot az adósság jogcíméről és összegéről, vagy a közüzemi szolgáltatás kikapcsolásának tényéről,

b) a háztartásban élő tanköteles gyermek, valamint a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányokat folytató nagykorú gyermek esetében az iskolalátogatási igazolást, amely az utóbbi esetben tartalmazza a folyósított ösztöndíjat is,

c) munkanélküli esetén a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolást a regisztrálás tényéről és a folyósított ellátásról.

(6) Az (5) bekezdésben foglalt iratok igényléséhez, beszerzéséhez az adósságkezelési tanácsadó az adós kérelmére segítséget nyújt.

(7) Az adósságkezelési tanácsadó a kérelmező életkörülményeiről, vagyoni viszonyairól részletes helyszíni környezettanulmányt készít, melynek célja annak megállapítása, hogy az adósságkezelési szolgáltatásba történő bevonásával a kérelmező fizetőképessége helyreállítható-e.

(8) Amennyiben az adós az adósságcsökkentési támogatás jogosultsági feltételeinek megfelel, köteles az adósságkezelési tanácsadáson való részvételre megállapodást kötni, és annak megfelelően az adósságkezelési tanácsadáson részt venni.

(9) Az adósságkezelési tanácsadó az adósságkezelési tanácsadás keretében az alábbi feladatokat látja el:

a) tájékoztatja az adóst az adósságkezelés formáiról, feltételeiről,

b) az adós hozzájárulásával megvizsgálja az adós háztartásának gazdálkodását, fizetési kapacitását és készségét, ennek alapján javaslatot tesz az adósságcsökkentési támogatás folyósításának ütemezésére,

c) az adósság rendezésének feltételeiről az adóssal írásbeli megállapodást (a továbbiakban: adósságkezelési megállapodás) köt,

d) az adósságkezelés időtartama alatt az adóssal rendszeres kapcsolatot tart és szükség szerint, de legalább havonta egy személyes találkozás útján folyamatosan figyelemmel kíséri az adósságkezelési megállapodásban foglaltak betartását,

e) szükség esetén kezdeményezi az adósságcsökkentési támogatásra vonatkozó döntés módosítását,

f) adósonként nyilvántartja az adósságkezelésbe bevont hátralékok, valamint a teljesített adósságtörlesztés összegét.

(10) Amennyiben az adós az adósságcsökkentési támogatás jogosultsági feltételeinek megfelel, az adósságkezelési tanácsadó a kérelem benyújtását követő 30 napon belül

a) a kérelmet,

b) a (4) bekezdésben meghatározott nyilatkozatokat,

c) az (5) bekezdésben meghatározott igazolásokat,

d) a környezettanulmányt,

e) az adósságkezelési megállapodást, valamint

f) az adósságkezelési tanácsadó javaslatát az adósságcsökkentési támogatás összegére és folyósításának ütemezésére

továbbítja a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélszolgálatának.

(11) A benyújtott iratok alapján – hivatalbóli eljárásban – 60 napon belül dönteni kell az adósságcsökkentési támogatásra való jogosultságról, a támogatás összegéről és folyósításának ütemezéséről.

(12) Adósságcsökkentési támogatásra az a személy jogosult,

a) akinek az összes adóssága meghaladja az ötvenezer forintot, és akinek a (17) bekezdésben meghatározott adósságtípusok közül fennálló tartozása legfeljebb hat havi, vagy

b) közüzemi díjtartozása miatt a szolgáltatást kikapcsolták, továbbá

c) akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200%-át, egyedülálló esetén 250%-át, és sem a kérelmező, sem a vele együtt élő személy nem rendelkezik a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal, valamint aki vállalja az adósság és az adósságcsökkentési támogatás közötti különbözet önrészként történő megfizetését.

(13) Amennyiben a kérelmező az adósságcsökkentési támogatás feltételeinek a (12) bekezdésben foglaltak kivételével valamennyi e rendeletben foglalt feltételnek megfelel, a polgármester különös méltánylást érdemlő esetben dönthet úgy, hogy a támogatást megadja akkor is, ha a kérelmező a (17) bekezdésben meghatározott adósságtípusok közül fennálló tartozása hat hónapon túli.

(14) A (13) bekezdésben foglalt esetben különös méltánylást érdemlő körülménynek minősül az, ha a kérelmező esetében a lakhatással kapcsolatban felhalmozott hátralékai miatt a lakhatási lehetősége elvesztésének veszélye áll fenn. Ezt a körülményt a kérelmezőnek igazolnia kell.

(15) Az adósságcsökkentési támogatás mértéke legfeljebb az összes adósság 75%-a, de legfeljebb 100.000 Ft.

(16) Az adósságcsökkentési támogatás vissza nem térítendő szociális támogatásnak minősül.

(17) Az adósságcsökkentési támogatásba bevonható adósságtípusok:

a) vezetékes gázdíj-tartozás, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 60.000 Ft,

b) áramdíjtartozás, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 60.000 Ft,

c) víz- és csatornahasználati díjtartozás, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 25.000 Ft,

d) szemétszállítási díjtartozás, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 10.000 Ft,

e) közös költség hátralék, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 10.000 Ft,

f) lakbérhátralék, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 100.000 Ft

g) távhő-szolgáltatási díjtartozás, melynek az adósságcsökkentési támogatás megállapítása során figyelembe vehető összege legfeljebb 60.000 Ft.

(18) Amennyiben a kezelendő adósságok együttes összege meghaladja a (15) bekezdésben megállapított összeget, akkor ahhoz az adósságtípushoz kell a támogatást nyújtani, amely a leginkább veszélyezteti az adós lakhatási feltételeit. Ennek megállapítása során figyelembe kell venni az adósságkezelési tanácsadó javaslatát.

(19) A támogatás az adós vállalásától függően nyújtható egy összegben, vagy legfeljebb 12 havi részletben.

(20) Az adósságcsökkentési támogatás folyósításának időtartama megegyezik az adós által a (12) bekezdésben foglaltaknak megfelelően vállalt önrész megfizetésének időtartamával. Az adósságcsökkentési támogatás egy összegben történő kifizetésére kizárólag az önrész megfizetését követően kerülhet sor.

(21) Az adósságcsökkentési támogatás havi részletének kifizetésére kizárólag az adott havi önrész igazolt megfizetését követően kerülhet sor. Az adósnak az önrész megfizetéséről szóló igazolást minden hónap 10. napjáig be kell mutatnia az adósságkezelési tanácsadónak, aki a hónap 15. napjáig erről értesíti a Dombóvári Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélszolgálatát.

(22) Amennyiben a kezelendő adósság részben vagy egészben vezetékes gázdíj,- vagy áramdíjtartozásból áll, a támogatás további feltétele, hogy az adósnál előrefizetős gáz,- vagy áramfogyasztást mérő készülék kerüljön felszerelésre. Az adósságcsökkentési támogatás folyósítása az előrefizetős mérőóra felszerelését követően kezdődhet meg úgy, hogy az adósságcsökkentési támogatást vagy annak meghatározott részét a készülék működtetését lehetővé tévő formában természetben kell nyújtani.

(23) Méltányosságból engedélyezhető, hogy az adósságcsökkentési támogatás folyósítása megkezdődjön abban az esetben, ha az előrefizetős mérőkészülék felszerelése a szolgáltató késlekedése miatt nem történt meg.

(24) Az adósságkezelési szolgáltatás időtartama alatt az adós köteles együttműködni az adósságkezelési tanácsadóval. Az együttműködés során az adós köteles:

a) hozzájárulni az adósságára vonatkozó adatok és információk tanácsadó általi megismeréséhez és nyilvántartásához,

b) aktívan közreműködni az adósságkezelési megállapodás kidolgozásában,

c) az adósságkezelési megállapodásban foglaltak szerint, de havonta legalább egy alkalommal a tanácsadóval személyesen találkozni és tájékoztatni az adósságkezelési megállapodásban foglaltak végrehajtásáról,

d) az adósságcsökkentési támogatásról szóló jogerős határozat birtokában a hitelezővel szerződést kötni a tartozása megfizetéséről, továbbá

e) az adósságkezelési szolgáltatás időtartama alatt a körülményeiben bekövetkezett változásról az adósságkezelési tanácsadót 15 napon belül tájékoztatni.

(25) Az adósságcsökkentési támogatás tovább nem folyósítható, és a kifizetett összeget vissza kell téríteni, ha a jogosult:

a) az adósságkezelési tanácsadást nem veszi igénybe,

b) az adósságkezelési tanácsadóval nem működik együtt,

c) az általa választott adósságtörlesztés egyhavi részletét nem teljesíti, vagy

d) az adósságkezelési szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének egy hónapig nem tesz eleget.

(26) Az adósságcsökkentési támogatás a (25) bekezdésben foglaltak szerinti megszüntetésétől számított 36 hónapon belül ismételten nem állapítható meg.

(27) Ugyanazon személy vagy háztartásának tagja az adósságkezelési szolgáltatás lezárásától – ide nem értve a (25) bekezdés szerinti megszüntetést – számított 24 hónapon belül adósságkezelési szolgáltatásban ismételten nem részesülhet.”

11. § A Rendelet

1. 4. § (2) bekezdésében a „nyilvántartsa” szövegrész helyébe a „nyilvántartásba vegye” szöveg,
2. 6. § (3) bekezdés b) pontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
3. 6. § (5) bekezdésében az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg és az „az öregségi nyugdíj 200%-át” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap összegének 200%-át” szöveg,
4. 6. § (6) bekezdésében az „a család egy tagjának,” szövegrész helyébe az „egy családnak, valamint” szöveg, a „között három” szövegrész helyébe a „között legalább három” szöveg és az „igazolásoknak benyújtása” szövegrész helyébe az „igazolásoknak a benyújtása” szöveg,
5. 6. § (7) bekezdésében az „a Tolna Megyei Kormányhivatal Dombóvári Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályával” szövegrész helyébe az „az országos foglalkoztatási szerv dombóvári kirendeltségével” szöveg,
6. 6. § (8) bekezdésében a „túl e” szövegrész helyébe a „túl az e” szöveg és a „támogatás igényelhető” szövegrész helyébe a „támogatás is igényelhető” szöveg,
7. 7. § (1) bekezdésében az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
8. 9. § (1) bekezdésében az „az öregségi nyugdíj” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap összegének” szöveg,
9. 10. § (1) bekezdésében az „az eltemettetéstől” szövegrész helyébe az „a temetésről szóló számla kiállításától” szöveg,
10. 11. § (1) bekezdés a) pontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
11. 16. §-ában az „Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság” szövegrész helyébe az „országos katasztrófavédelmi szerv” szöveg,
12. 17. § (3) bekezdés c) pontjában a „mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át” szövegrész helyébe a „szociális vetítési alap összegének 150%-át” szöveg,
13. 17. § (5) bekezdés a) pontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-a” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap összegének 150%-a” szöveg,
14. 17. § (5) bekezdés b) pontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-a” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap összegének 100%-a” szöveg,
15. 17. § (6) bekezdésében az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
16. 19. § (3) bekezdés a) pontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
17. 20. § (3) bekezdés e) pontjában a „mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb” szövegrész helyébe a „szociális vetítési alap” szöveg,
18. 20/A. § (2) bekezdésében a „használója” szövegrész helyébe a „jogszerű használója” szöveg,
19. 20/A. § (3) bekezdésében a „vagy használója” szövegrész helyébe a „vagy jogszerű használója” szöveg és az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg,
20. 20/B. § (3) bekezdésében az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg
lép.

12. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 8. alcíme,

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.