Celldömölk Város Önkormányzata képviselő-testületének 4/2014. (III.4.) önkormányzati rendelete
a 2014. évi költségvetésről
Hatályos: 2014. 07. 04- 2014. 08. 29Celldömölk Város Önkormányzata képviselő-testületének 4/2014. (III.4.) önkormányzati rendelete
a 2014. évi költségvetésről
2014-07-04-tól 2014-08-29-ig
Celldömölk Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. sz. törvény alapján, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet előírásainak megfelelően a 2014. évi költségvetésről az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1.§
(1) A rendelet hatálya a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, a részönkormányzatra, Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó intézményekre terjed ki.
I.
Költségvetési bevételek, kiadások, költségvetési egyenleg
2.§
(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételét, kiadását, költségvetési egyenlegét az alábbiak szerint állapítja meg:
adatok e Ft-ban
Bevételek | Kiadások | Egyenleg | |||
Költségvetési bevételek | 3 130 616 | Költségvetési kiadások | 2 958 215 | Költség-vetési egyenleg | 172 401 |
Költségvetési hiány belső finanszírozása | 195 144 | ||||
Ebből: Működési pénzmaradvány | 115 341 | ||||
Felhalmozási pénzmaradvány | 79 803 | ||||
Költségvetési hiány külső finanszírozása (finanszírozási bevételek) | 0 | Finanszírozási kiadások | 367 545 | ||
Ebből: Működési hitel felvétel | 0 | Ebből: Működési hitel törlesztés | 63 062 | ||
Felhalmozási hitel felvétel | 0 | Felhalmozási hitel törlesztés | 304 483 | ||
Bevételek főösszege | 3 325 760 | Kiadások főösszege | 3 325 760 | 0 | |
Költségvetési bevételek
3. §
(1) A bevételek címek szerinti részletezését az 1. számú melléklet tartalmazza.
(2) A 2.§ (1) bekezdésében meghatározott bevételi főösszegből
a) működési célokat szolgáló forrás 2.232.393 e Ft
b) felhalmozási célú bevétel 898.223 e Ft
(3) Költségvetési bevételek megoszlása kiemelt előirányzatok szerint:
a) Önkormányzatok működési támogatása 933.981 e Ft
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel 863.741 e Ft
c) közhatalmi bevétel 704.959 e Ft
d) intézményi működési bevétel 525.958 e Ft
e) felhalmozási bevétel 54.677 e Ft
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz 39.000 e Ft
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétele 0 e Ft
h) kölcsön 8.300 e Ft
A költségvetési maradvány összege 195.144 e Ft.
(4) A feladatalapú finanszírozás előirányzatait jogcímenként az 1/a. számú melléklet mutatja.
(5) Az intézményi működési bevételek kiemelt előirányzatok szerinti bontását, a költségvetési szervek 2014. évi önkormányzati támogatását az 1/b. számú melléklet tartalmazza kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti bontásban.
(6) Az önkormányzat pénzeszközátvételről az 1/c. sz. melléklet nyújt tájékoztatást.
(7)
Költségvetési kiadások
4.§
(1) A kiadások címek szerinti részletezését a 2. számú melléklet tartalmazza.
(2) A 2.§ (1) bekezdésében meghatározott kiadási főösszegből a képviselő-testület
a) működési, fenntartási kiadásokra 1.691.497 e Ft-ot
b) felhalmozási kiadásokra 1.266.718 e Ft-ot
biztosít.
5. §
(1) A képviselő-testület az 4. § (2) a) pontjában megjelölt működési, fenntartási kiadások kiemelt előirányzatok szerinti megbontása:
a) személyi juttatások 347.577 e Ft
b) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 80.118 e Ft
c) dologi kiadások 601.967 e Ft
d) működési célú pénzeszközátadás 70.350 e Ft
e) támogatásértékű működési kiadás 543.109 e Ft
f) segélyek 43.260 e Ft
g) működési általános tartalék 5.116 e Ft
(2)
(3) Az (1) bekezdésben megjelölt kiadásokat és kiemelt előirányzatokat intézményi megbontásban a 2/b. számú melléklet részletezi kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban.
6.§
(1) A képviselő-testület az 4. § (2) b) pontjában megjelölt felhalmozási kiadások kiemelt előirányzatok szerinti megbontása:
a) beruházások 1.015.942 e Ft
b) felújítások 249.276 e Ft
c) fejlesztési célú pénzeszközátadás 1.500 e Ft
d) kölcsön visszafizetés 0 e Ft
(1a) A finanszírozási kiadás: 367.546 e Ft, ebből hosszú lejáratú kölcsön törlesztése 304.483 e Ft, rövid lejáratú kölcsön törlesztése 63.063 e Ft.
(2) A 6. § (1) bekezdésének a)-b) pontjában megjelölt beruházási, felújítási kiadásokat tételesen a 2/c. számú melléklet tartalmazza.
(3) A tervezett beruházási, felújítási kiadások közül azok, melyekhez nem kapcsolódik elnyert támogatás, csak az ingatlan értékesítési bevételek teljesülésének függvényében teljesíthetők.
(4) Az önkormányzat 2014. évben nem tervez olyan fejlesztési kiadást, melyhez a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti ügylet megkötése válna szükségessé.
7. §
Az önkormányzat a 2. sz. mellékletben meghatározott kiadásai között az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására 14.086 e Ft összegű működési általános tartalékot képez, mely felett a képviselő-testület rendelkezik.
8.§
A támogatások jogcímeit és összegeit a 2/d. számú melléklet részletezi.
9.§
A hitelekre vonatkozóan az adósságkonszolidáció pénzügyi kihatását a 2/e. számú melléklet tartalmazza.
10. §
A képviselő-testület a fejlesztési és működési feladatok mérlegét a 3. számú mellékletben kimutatottak szerint veszi tudomásul.
12. §
A képviselő-testület a költségvetési intézmények létszámkeretét a 4. számú melléklet szerint rögzíti. A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata a 4/a. számú mellékletben található.
13.§
Az önkormányzat előirányzat felhasználási és likviditási ütemtervét az 5. számú melléklet mutatja be.
14. §
Az önkormányzat közbeszerzési feladatait a 6. számú melléklet tartalmazza.
15. §
A több évre áthúzódó kötelezettségvállalásokat a 7. számú melléklet tartalmazza.
16. §
A közvetett támogatásokat a 8. számú melléklet tartalmazza.
17. §
Az önkormányzat Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig, és a Stabilitási törvény 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit a 9. számú melléklet részletezi.
II.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
18. §
Az önkormányzat közvetett támogatást természetes személynek, vállalkozásnak, egyéb szervezetnek csak a helyi adórendeletekben biztosított körben és mértékben ad.
19. §
(1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratukban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség, átláthatóság szempontjainak biztosítása mellett.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételeik beszedésére, és – a bevételek teljesülése függvényében - a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek (saját bevétel, átvett pénzeszköz, feladatalapú finanszírozás) elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.
20. §
(1) Létszámot növelni a képviselő-testület döntése alapján lehet.
(2) Az intézményvezetők kötelesek az intézményükben megüresedő álláshelyet a polgármesternek bejelenteni. A polgármester az érintett intézményvezető bevonásával megvizsgálja, hogy az adott álláshelyre megfelelő képzettséggel, végzettséggel rendelkező – más intézményben foglalkoztatott – munkavállaló áthelyezhető-e.
(3) A személyi juttatások év közben keletkezett megtakarítása tárgyévi felhasználásánál – a túlóra és helyettesítés jogcímek kivételével – jutalom, illetve jóléti juttatás /ruhapénz, segély, üdülési hozzájárulás, stb./ csak a képviselő-testület döntése alapján adható.
(4) Az intézménynél év közben keletkezett többletbevételek felhasználására – a bevétel eléréshez kapcsolódó költségek kivételével – csak a képviselő-testület döntése alapján kerülhet sor.
(5) A Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői közül a felsőfokú végzettségűek 10%, a középfokú végzettségűek 15% illetménykiegészítésben részesülnek a költségvetési évben.
21. §
(1) A feladatalapú finanszírozást megalapozó feladatmutatók felméréséről, évközi változásáról, elszámolásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylést végző Pénzügyi Iroda részére a kért határidőre adatot szolgáltatni.
(2) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatalapú finanszírozás igénylését, évközi változásait, elszámolását megalapozó mutatószámok valóságtartalmáért, valamint kötelesek a feladatalapú finanszírozás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.
22. §
(1) Az önkormányzat intézményei év közben pótelőirányzati kérelmet csak vis major esetén nyújthatnak be. A nem ebbe a kategóriába tartozó kérelmet – nem vis major eset, illetve nem a képviselő-testület felügyelete alá tartozó intézmény nyújtja be – a polgármesternek vissza kell utasítani a képviselő-testület elé terjesztés nélkül.
23. §
Az intézményvezetők az év közben megjelenő pályázati lehetőségek igénybevételénél az alábbiak szerint járhatnak el:
a) Amennyiben a pályázathoz szükséges saját erőt az önkormányzat képviselő-testületétől kívánják biztosítani, azt összeghatárra való tekintet nélkül köteles döntésre a testület elé terjeszteni.
b) Amennyiben a szükséges saját erő részt az intézmény pénzmaradványából, éves költségvetéséből vagy többletbevételből fedezni tudja és a pályázat nem jár tartós működési kiadási elkötelezettséggel, úgy a pályázat önállóan benyújtható.
c) Tartós elkötelezettséggel járó pályázatok csak a képviselő-testület jóváhagyásával nyújthatók be.
d) Az a) és c) pontok alapján benyújtott pályázatok eredményéről a képviselő-testületet haladéktalanul tájékoztatni kell.
e) Amennyiben az intézmények olyan pályázati kiírással találkoznak, melynek beadási határideje megelőzi a soron következő képviselő-testületi ülés időpontját, úgy a beadásról a polgármester, az érintett bizottságok elnökei együttesen határoznak a képviselő-testület utólagos jóváhagyása mellett.
25. §
(1) A 2/d. számú melléklet szerinti egyesületeknek, civil szervezeteknek nyújtott működési célú támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel az önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.
(2) A képviselő-testület a polgármesteri hatáskörű keretre jóváhagyott 1200 ezer Ft keretösszeg felhasználását a polgármester hatáskörébe utalja át.
(3) A Polgármester a 2/a mellékletben meghatározott kiadási előirányzatok terhére 500 e Ft összeg erejéig a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül vállalhat kötelezettséget.
26. §
(1)A képviselő-testület az önkormányzat számára év közben biztosított központi pótelőirányzatokkal a költségvetési rendeletet legalább negyedévente, de legkésőbb az éves beszámoló jóváhagyását megelőző képviselő-testületi ülésen december 31-i hatállyal módosítja.
(2) A költségvetési szervek előirányzatait – saját hatáskörű előirányzati módosítási kezdeményezéseket is tudomásul véve – az önkormányzat évente kétszer, a féléves és éves beszámolóhoz kapcsolódóan, azt megelőzve módosítja.
III. Záró rendelkezések
27. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2014. január 1. napjától kell alkalmazni.
Celldömölk, 2014. március 3.
Farkas Gábor Fehér László
jegyző polgármester