Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014. (II.17.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 18- 2014. 05. 27

Sárvár város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1.  A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg


1.§


(1)A képviselő-testület a 2014. évi költségvetése

költségvetési működési bevételeit

2.342.230 e

e Ft-ban,

költségvetési működési kiadásait

2.058.325 e

e Ft-ban,

működési egyenlegét

283.905 e

e Ft-ban,

költségvetési felhalmozási bevételeit

291.200 e

e Ft-ban,

költségvetési felhalmozási kiadásait

1.480.218 e

e Ft-ban,

felhalmozási egyenlegét

-1.189.018 e

e Ft-ban,

finanszírozási bevételeit

944.113 e

e Ft-ban,

finanszírozási kiadásait

39.000 e

e Ft-ban,

költségvetési bevételeit

3.577.543 e

e Ft-ban,

költségvetési kiadásait

3.577.543 e

e Ft-ban

állapítja meg.


(2)A képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti működési egyenlegét, többletét 283.905 e Ft-ban állapítja meg, melyet a felhalmozási hiánya fedezetére fordít.


(3)A képviselő-testület a felhalmozási egyenlegét, hiányát – 1.189.018 e Ft-ban állapítja meg, melyet 283.905 e Ft összegben a (2) bekezdés szerinti működési többletéből, 905.113 e Ft összegben pedig az előző két évben képződött pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza.


(4)A képviselő-testület a finanszírozási kiadások egyenlegét, hiányát -39.000 e Ft-ban állapítja, melyet az előző két évben képződött pénzmaradvány igénybevételével finanszíroz.


(5)Az (1) bekezdés szerinti bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként részletezett összegeit a 2014. évi költségvetési rendelet (továbbiakban: Rendelet) 1. melléklete szerint határozza meg.

2.  Költségvetési bevételek


2.§


(1)Az önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a 2. melléklet alapján határozza meg.


(2)A képviselő-testület a működési bevételek összegét 2.342.230 e Ft-ban, a felhalmozási bevételek összegét 291.200 e Ft-ban, a finanszírozási bevételek összegét 944.113 pedig e Ft-ban állapítja meg.


(3)Az (1) bekezdésben megállapított bevételeket önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő intézményenként a 2. a - b., kötelező, önként vállalt, valamint állami (államigazgatási) bevételek szerinti bontásban a 2.c., a költségvetési szervek 2014. évi állami és önkormányzati támogatását a 3. melléklet alapján határozza meg.

3.  Költségvetési kiadások


3.§


(1) Az önkormányzat 2014. évi működési költségvetési előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:


működési kiadások előirányzata összesen:

2.058.325

e Ft,

ebből:



    -  személyi kiadások:

679.491

e Ft,

    -  munkáltatót terhelő járulékok és szociális

       hozzájárulási adó:

187.253

e Ft,

    -  dologi kiadások:

841.764

e Ft,

    -  ellátottak pénzbeni juttatásai:

80.040

e Ft,

    -  egyéb működési kiadások

269.777

e Ft.

     

(2) A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés kiemelt kiadási előirányzatait önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenkénti az 4., kötelező, önként vállalt, valamint állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 4. a. melléklet szerint fogadja el.


(3) Az önkormányzat 2014. évi egyéb működési és felhalmozási kiadásait az 5.,  az ellátottak juttatásait a 6. melléklet szerint állapítja meg.

4.§


(1) Az önkormányzat 2014. évi felhalmozási költségvetési előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:


felhalmozási kiadások előirányzata összesen:

1.480.218

e Ft,

   

ebből:



- beruházások előirányzata:

950.887

e Ft,

     - felújítások előirányzata:

401.804

e Ft,

-- egyéb felhalmozási kiadások:

127.527

e Ft.


(2) A képviselő-testület a beruházásokat feladatonként, címenként a 7. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.


(3) A képviselő-testület a felújítási előirányzatokat címenként a 8. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.

5.§


A képviselő-testület a finanszírozási kiadások 2014. évi előirányzatát 39.000 e Ft-ban állapítja meg, melyből:


    -      hitel-, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre:

15.000

e Ft,

-befektetési célú belföldi értékpapírok, részesedések vásárlása:

24.000

e Ft.

4.  Általános és céltartalékok


6.§


(1)A képviselő-testület a 2014. évi költségvetésében 126.934 e Ft általános tartalékot, 20.728 e Ft működési és 14.500 e Ft összegű felhalmozási céltartalékot állapít meg. A céltartalék feladatonkénti részletezését a költségvetési rendelet 9. mellékletében foglaltak szerint határozza meg.


(2)A képviselő-testület a céltartalékként kezelt önkormányzati és intézményi feladatok ellátásához szükséges eszközbeszerzési keretösszeg (9. melléklet működési célú céltartalék 1. pont) előirányzatának felhasználásáról való döntést a Humán Erőforrás Bizottság hatáskörébe ruházza át.


(3)A képviselő-testület a céltartalékként kezelt jubileumi jutalmak keretösszeg (9. melléklet működési célú céltartalék 2. pont) előirányzatának felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át. A jubileumi jutalmak kifizetésére tervezett céltartalék a felmerülés időpontjában az intézményeknél a Városgazdálkodáson keresztül benyújtott igénylés alapján használható fel.


(4) A képviselő-testület a céltartalékok között a „játszóterek karbantartására” (9. melléklet működési célú céltartalék 3. pont), valamint a „Nádasdy-Vár felújítási keretére” (9. melléklet felhalmozási célú céltartalék 1.pont) „Nádasdy-Vár épület-felújítási kerete” (9. melléklet felhalmozási céltartalék 2. pont) tervezett előirányzatának felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.


(5) A képviselő-testület a céltartalékok között az „önkormányzati bérlakások felújítási, karbantartási kerete” (9. melléklet működési céltartalék 4. pont), valamint az „intézmények épület, építmény-felújítási és karbantartási alapjának” (9. melléklet felhalmozási célú céltartalék 3. pont) felhasználásról való döntést a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság hatáskörébe ruházza át.


(6) A (2)-(5) bekezdésben foglaltak alapján hozott döntésekről a Rendelet módosításával egyidejűleg a képviselő-testületnek be kell számolni.

7.§


Az önkormányzat a költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 10. melléklet szerint állapítja meg. 

8.§


Az önkormányzat 2013. évi várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 11. melléklet szerint állapítja meg.

9.§


(1)  A képviselő-testület az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait éves bontásban a 12. melléklet szerint határozza meg.


(2)A képviselő-testület a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló 2014. évi kötelezettségeit 15.000 e Ft összegben hagyja jóvá. A fennálló hitelek állományát (összetétel és lejárat szerinti bontásban a 13., a kibocsátott kötvényállományát lejárat szerint a 14., a kezességvállalásból fennálló kötelezettségeket lejárat szerint a 15. melléklet szerint állapítja meg.


(3)Az önkormányzat részvényeinek, részesedéseinek, tartós és rövid távú megtakarításainak (lekötött betéteinek) állományát a 16. melléklet szerint határozza meg.

10.§


Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a képviselő-testület a 17. melléklet alapján állapítja meg.

5. Költségvetési létszámkeret


11.§


(1) A képviselő-testület az önkormányzat összesített létszámkeretét 258 főben, a 2014. december 31-i tervezett záró létszámát 261 főben, a közfoglalkoztatottak tervezett létszámát 29 főben határozza meg.


(2) A képviselő-testület a létszámkeretet az önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenkénti bontásban a 4. melléklet szerint állapítja meg.

6. Közvetett támogatások


12.§


A képviselő-testület a 2014. évi közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, illetve összege szerinti részletezettséggel - a vonatkozó jogszabályok szerint- a 18-19. mellékletek alapján hagyja jóvá.

7. A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok


13.§


(1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.


(2) Az önkormányzat és a költségvetési szervek az elemi költségvetésüket az e rendeletben meghatározott kiemelt előirányzatok szerinti összegekkel kötelesek összeállítani, melyet a polgármester hagy jóvá.


(3) A költségvetési szervek jogosultak az előirt bevételek és a költségvetésben tervezett bevételi előirányzatok beszedésére, a jóváhagyott kiadások teljesítésére az e rendeletben, a jogszabályokban és a képviselő-testületi, vagy bizottsági határozatokban foglaltak szerint.


(4) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.

14.§


(1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról e Rendelet 15. §. (1) - (6) bekezdéseiben és a 16. §-ban foglalt kivételekkel a képviselő-testület dönt.


(2) Ehhez kapcsolódóan a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal – a II. negyedévben, a III. negyedévben, a IV. negyedévben a háromnegyedéves beszámolóval együtt, valamint tárgyévet követő évben legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig – december 31-i hatállyal - módosítja a Rendeletét.

15.§


(1)A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (2) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.


(2)Az előirányzat-módosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket, figyelemmel az Ávr. 36.§. (3) bekezdésében meghatározott előírásokra.


(3) Az Ávr. 35.§. (10) bekezdése szerint az önkormányzati költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeiket 2.000 e Ft értékhatárig saját hatáskörben felhasználhatják. E § alkalmazásában többletbevétel a költségvetési szerv B4. Működési bevételek és B5. Felhalmozási bevételek költségvetésében tervezett eredeti előirányzatán felül pénzügyileg teljesült összeg.


(4) A (3) bekezdés szerinti értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásról - a költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján - a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság dönt.


(5) A költségvetési szervek az államháztartáson belülről kapott működési és felhalmozási célú támogatásokat, valamint az államháztartáson kívülről átvett működési és felhalmozási pénzeszközöket – a kapcsolódó célnak megfelelően – saját hatáskörben felhasználhatják.


(6) Az önállóan működő költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.


(7) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználásához kapcsolódó módosításokat kötelesek a felügyeleti szervnek 60 napon belül beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. Az önállóan működő költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.


(8) A képviselő-testület a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításokkal a Rendeletet a 14.§. (2) bekezdésében meghatározott időpontokban módosítja.

16.§


(1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra esetenként és intézményenként vagy feladatonként 8.000 e Ft összeg erejéig.


(2) A képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak előirányzat-módosítási és a kiadásai előirányzatok közötti átcsoportosítási jogát esetenként és intézményenként vagy feladatonként 10.000 e Ft összeg erejéig a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottságra ruházza át.


(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglalt előirányzat-módosításról és átcsoportosításról a Rendelet módosításával egyidejűleg a képviselő-testületnek be kell számolni, melyekkel a képviselő-testület a Rendeletet a 14. §. (2) bekezdésében meghatározott időpontokban módosítja.

17.§


(1) Az önállóan működő, valamint az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerveknél létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet.


(2) A megüresedett álláshelyek betöltésére a polgármesterrel történő előzetes egyezetés után kerülhet sor.

Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

18.§


(1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.


(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.


(3) Az állami támogatásokat megalapozó adatok évközi változásáról tárgyév május 25-iég és október 10-éig a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős Gazdasági és Városfejlesztési Iroda vezetője részére adatot szolgáltatni.


(4) A költségvetési szervek vezetői felelősek az állami támogatásokat megalapozó adatok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, az elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességért, valamint kötelesek az elszámolások alapját képező nyilvántartásokat, dokumentumokat naprakészen vezetni.

19.§


(1) A képviselő-testület a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, együttesek, klubok, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 20. §. (1) – (6) bekezdéseiben foglalt előírások mellett.


(2) Az önállóan működő, valamint az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek közhasznú, kiemelten közhasznú alapítványokat, és civil szervezeteket nem támogathatnak.


(3) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a városi nagy-rendezvények, a társadalmi szervezetek és rendezvényeik támogatására, a közművelődési pályázat önrészére tervezett keretösszeg (5. melléklet 1-4. pont) felosztását az Humán Erőforrás Bizottság hatáskörébe ruházza át.


(4) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton az egyéb civil szervezetek és egyéb feladatok támogatására, valamint a kiállítások és kiadványok támogatására jóváhagyott keretösszeg (5. melléklet 5-6. pont) felhasználását a polgármester hatáskörébe ruházza át.


(5) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a sportcélú támogatásokra, a sporttelepek fenntartásának támogatására, a sportegyesületek terembérleti díjára tervezett keretösszeg (5. melléklet 7-9. pont) felosztását az Humán Erőforrás Bizottság hatáskörébe ruházza át.


(6) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton az egyházak támogatására jóváhagyott előirányzat (5. melléklet 10. pont) felhasználásáról való döntést a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság hatáskörébe ruházza át.


(7) A képviselő-testület az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a TAO pályázatok önrészére, a Kossuth tér 5. szám alatti épület homlokzat-felújítására, a MÁV pályaudvar épülete felújításának, valamint a Mária Rádió felújítási támogatására tervezett összegek (5. melléklet egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre 3-6. pont) felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

20.§


(1)Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magányszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt a támogatás céljáról, a támogatott tevékenységről, a támogatás összegéről, a felhasználás határidejéről, a rendelkezésre bocsátásnak (folyósításnak) módjáról, feltételeiről, ütemezéséről, az elszámolási kötelezettség szabályairól, valamint a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendjéről.


(2)A megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, eleget tett az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 30.§-ában előírt kötelezettségének, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.


(3)A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.


(4)Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat költségvetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.


(5)Az 5. melléklet egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre 1-4., 7-10. és 11. pontjában, valamint az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre 3-6. pontjaiban felsorolt támogatások felhasználásáról a támogatott legkésőbb a költségvetési évet követő március 31-ig köteles a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát.


(6)Amennyiben a támogatott az elszámolási kötelezettségnek nem tesz eleget, illetve nem tudja hitelt érdemlően igazolni az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 30.§-ában előírt kötelezettség teljesítését, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhet.

8.  A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok


21.§


(1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges saját forrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.


(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.

22.§


 A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Sárvári Közös önkormányzati Hivatalt bízza meg.

23.§


A képviselő-testület 2014. évi könyvvizsgálói teendők ellátásával a KLIRING Kft-t bízza meg, a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges forrás az önkormányzat költségvetésében megtervezésre került.

9. Finanszírozási célú műveletekkel kapcsolatos szabályok


24.§


(1)A képviselő-testület felhatalmazza polgármestert az önkormányzat számláin lévő átmenetileg szabad pénzeszközök

-elkülönített (lekötött) betétként történő elhelyezésére,

-államilag garantált forgatási célú értékpapírok vásárlására.



(2)Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek az (1) bekezdés szerinti hasznosításáról a féléves- és az éves beszámoló keretében a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

10.  Pénzellátás szabályai


25.§


(1) Az önkormányzat intézményeinek pénzellátását a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal kincstári finanszírozásban, időarányosan biztosítja az előirányzat-felhasználási terv figyelembevételével. A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. E szabálytól eltérni csak a beruházások, és felújítások esetén lehet, a hozzá kapcsolódó bevételek realizálásának ismeretében.


(2) Az önkormányzati költségvetési szervek részére a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal a feladatellátáshoz évközben egyszeri jelleggel jóváhagyott támogatásokat a jóváhagyást követő 8 napon belül egy összegben folyósítja.


(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy egyedi kérelmek alapján az intézményeknek folyósítandó éves költségvetési támogatás előirányzatának időben előre hozott finanszírozását engedélyezze, amennyiben a kiadáshoz szükséges bevétel az Önkormányzat fizetési számláján rendelkezésre áll. Az ebből jelentkező túl-, illetve alulfinanszírozást az következő havi, de legkésőbb a december havi támogatás utalásánál rendezni kell.


(4) A meghatározott célra kapott állami támogatás, valamint a támogatás értékű bevétel az összeg címzettjének számlájára érkezést követően továbbutalható.

11. Kiadások készpénzben történő kifizetésének esetei


26.§


A képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit a következők szerint állapítja meg:

a) elszámolásra kiadott előlegek

b) készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzések

c) kisösszegű szolgáltatások ellenértéke

d) kiküldetési kiadások

e) reprezentációs kiadások

f) magánszemélytől kisösszegű vásárlás kifizetése

g) szociális juttatások, segélyek

h) állományba tartozók személyi kifizetései

i) állományba nem tartozók személyi kifizetései

j) országgyűlési, helyi, európai parlamenti választások, népszavazások kiadásai

k) közfoglalkoztatottak személyi juttatásai.

11. Záró rendelkezések


27.§


Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2014. január 1. napjától kell alkalmazni.

28.§


(1)Sárvár város önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályiról szóló 3/2013. (II. 18.) önkormányzati rendelete 17.§ (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„e) az önkormányzat, az önkormányzati fenntartású költségvetési szerv és a vagyonkezelő használatban lévő 100 (egyszáz) ezer forintot meghaladó ingóvagyontárgy, vagyoni értékű jog értékesítése,”


(2)Sárvár város önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályiról szóló 3/2013. (II. 18.) önkormányzati rendelete 17.§ (3) bekezdése az alábbi i) ponttal egészül ki:


„i) a 100 (egyszáz) ezer forintot meg nem haladó önkormányzati tulajdonú ingóvagyontárgy értékesítése.”

29.§.


A sportról szóló 40/2001. (XI. 27.) számú önkormányzati rendelet 1. mellékletének első mondatában megállapított sportcélú alaptámogatás mértéke 2014. évben 18 millió Ft.



Sárvár, 2014. február 17.





 (:Kondora István :)                                                                    (:Dr. Szijártó Valéria:)

     polgármester                                                                                        jegyző    






Kihirdetve: 2014. február 17-én.


Sárvár, 2014. február 17.




(: Dr. Szijártó Valéria :)                                                 jegyző