Sárvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2021. (V. 25.) önkormányzati rendeletének indokolása
az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének végrehajtásáról
Hatályos: 2021. 05. 26az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének végrehajtásáról
Általános indokolás
A veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendeletés a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény, valamint a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének – Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában meghatározott – feladat- és hatáskörét a veszélyhelyzet fennállásának időtartama alatt a polgármester gyakorolja.
Sárvár Város Önkormányzata 2/2020.(II.14.) önkormányzati rendeletével jóváhagyott, a 7/2020.(III.25.), a 11/2020.(V.25.), a 18/2020.(IX.25.), a 24/2020.(XI.16.) és a 6/2021.(II.15.) rendeleteivel módosított 2020. évi költségvetési rendeletének végrehajtásáról, az előirányzatok teljesítéséről, a gazdálkodásról az alábbi beszámolót fogadom el:
1. Bevételi források és azok teljesítésének részletezése
2020. évi bevételeink összege 7.004.672.454 Ft. Teljesítése a módosított előirányzathoz viszonyítva 99,2%.
A 2020. évre elfogadott eredeti költségvetésünk 3.916.662.849 Ft bevétellel számolt. A koronavírus megjelenését követően a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében kihirdetett veszélyhelyzet, a vírus elleni védekezéshez meghozott intézkedések indokolttá tették az önkormányzat 2020. évi költségvetésének felülvizsgálatát. A felmerülő változásokat követve szükségessé vált a költségvetés módosítása. Zároltuk a 2020. évre vállalt beruházási és felújítási kiadások közül a következő évre halasztható tételeket, továbbá a városi rendezvények kiadásait. A járványügyi helyzetre tekintettel a gépjárműadó átengedett része központosításra került, az a Járvány Elleni Védekezési Alap fejezet bevételét képezte.
Sárvár Város Önkormányzata 2020. évben is sikeresen szerepelt a TOP-os, BM-es pályázatokon, mellyel 750 millió Ft forrást tudott lehívni. A
1746/2020. (XI. 11.) Korm. határozatalapján a Belügyminisztérium mint támogató Sárvár Város Önkormányzata részére
1 800 000 000 forint vissza nem térítendő támogatást biztosított, kizárólag tartozás rendezése támogatás nyújtásával megvalósítása érdekében.
A gazdálkodás pénzügyi kereteinek évközbeni pozitív változásai eredményezték a költségvetésünk 7.062.384.710 Ft-os módosított főösszegét.
Bevételeink forrásonkénti összetételét az 1. mellékletben mutatjuk be. A bevételek költségvetési szervenkénti alakulásáról a 2., működési bevételek szerinti részletézéséről a 3., felhalmozási bevételekről a 4., finanszírozási bevételekről az 5., kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatokról a 6. mellékletben adunk számot.
A 2020. évi bevételeink összetételét elemezve megállapíthatjuk, hogy államháztartáson belüli működési célú támogatásból származik bevételeink 12,6 %-a, felhalmozási célú támogatásból 5,6 %-a, közhatalmi bevételből 33,4 %-a, működési bevételből 4,1 %-a, felhalmozási bevételből 1,0 %-a, működési és felhalmozási célra átvett pénzeszközből 0,7 %-a, finanszírozási bevételből 42,6 %-a.
I. Az államtól – feladat finanszírozási rendszer keretében – a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatására: köznevelési, szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatokra, valamint a kulturális feladatokra összesen 838.882.484 Ft támogatás érkezett.
Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások között
az idegenforgalmi adóhoz kapcsolódó kiegészítő támogatás
67.327.500 Ft
-os összegét,
az 1746/2020.(XI.11.) Korm. határozat alapján a Belügyminisztériumi támogatása tartozás rendezése támogatás nyújtásával megvalósítása érdekében érkezett
1.800.000.000 Ft
támogatás összegét,
a „Tisztítsuk meg az Országot” projekt
6.998.350 Ft
-os BM támogatás összegét számoltuk el.
Államháztartáson belülről származó egyéb működési célú támogatás jogcímen
116.511.033 Ft forráshoz jutottunk. Ezek a Gondozási és Gyermekjóléti Központ által ellátott feladatokhoz juttatott NEAK finanszírozás, a közfoglalkoztatás, nyári diákmunka program támogatása, háziorvosi ügyelet támogatása bértámogatása.
Az államháztartáson belülről érkező működési célú támogatások összege
2.906.251.817 Ft.
II. A központi költségvetésből felhalmozási célú támogatásként 2020. évben
749.860.788 Ft érkezett az önkormányzat számlájára.
Főbb jogcímei:
Kerékpáros turizmus fejlesztése a sárvári szabadidő- és pihenőparkban | 477.510.000 |
|
Bölcsődei férőhelyek bővítése | 182.350.112 | Ft |
Belterületi utak, járdák, hidak felújítása BM támogatás | 40.000.000 | Ft |
Országos Futópálya-építési Program keretében elnyert támogatás rekortán borítású futópálya kiépítéséhez | 44.964.420 |
|
Közművelődési érdekeltségnövelő támogatás | 260.000 | Ft |
TOP-os pályázatok időközi elszámolása | 4.776.256 | Ft |
III. Közhatalmi bevételek összege 2.091.517.444 Ft.
Ebből:
az iparűzési adóbevétel 2.020.452.321 Ft,
az idegenforgalmi adóbevétel 68.408.295 Ft,
az egyéb közhatalmi bevétel 2.195.668 Ft.
IV. Működési bevételek összege 257.244.221 Ft, melyből 119.915.295 Ft az intézményekben realizálódott. E bevételi csoportba a térítési díjak, a bérleti díjak, továbbá az intézményi ellátásokért fizetett térítési díjak tartoznak.
V. Felhalmozási bevételek összege 78.158.265 Ft. A költségvetésben tervezett ingatlanok, önkormányzati lakások értékesítéséből, a korábban eladott bérlakások törlesztő részleteiből származnak a bevételek.
VI. Működési célú átvett pénzeszközök összege 10.937.725 Ft.
VII. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök összege 9.973.594 Ft.
VIII. Finanszírozási bevételek összege 900.728.600 Ft. Az önkormányzat és az intézményei költségvetési maradványa jelenik meg ezen forrásban. Az államháztartási számvitel előírásainak megfelelően az előző évben képződött költségvetési maradványt a zárszámadás jóváhagyását követően teljes egészében be kell építeni a tárgyévi költségvetésbe.
1. Kiadások alakulása
2020. évi kiadásaink összege: 4.150.081.245 Ft. Teljesítése a módosított előirányzathoz viszonyítva 58,8 %.
Az intézmények finanszírozását a 7., önkormányzati kiadások költségvetési szervenkénti, kiemelt előirányzatonkénti alakulását a 8., működési kiadások szerinti bontását a 9., felhalmozási kiadásokat a 10., finanszírozási kiadásokat a 11., a kiadások kötelező, önként vállalt, állami ( államigazgatási ) feladatok szerinti bontását a 12. melléklet tükrözi. Az egyéb működési és felhalmozási kiadásokról a 13., a társadalom-, szociálpolitikai és egyéb társadalombiztosítási juttatásokról pedig a 14. melléklet számol be.
2/1. Működési kiadások
Működtetési feladataink ellátására 2.381.875.009 Ft-ot használtunk fel.
A személyi juttatásoknál a közalkalmazotti és köztisztviselői törvény előírásaiból eredő kötelezettségeknek eleget tettünk. Valamennyi kötelező juttatást biztosítottuk a dolgozóink részére. A 2020. évi bérkompenzáció miatti többletkiadásokra kapott 1.752.934 Ft-ot, szociális összevont ágazati pótlékra juttatott 23.217.480 Ft-ot, a kulturális illetménypótlékra folyósított 8.176.580 Ft-ot az adott feladatokra használtuk fel.
Takarékos gazdálkodással, a feladatok hatékonyabb megszervezésével, a legkedvezőbb megvalósítási lehetőségek kiválasztásával elértük, hogy a dologi kiadásaink a módosított kiadási szint alatt maradjanak.
Az ellátottak juttatásaira összességében 23.571.189 Ft-ot használtunk fel. Lakásfenntartási támogatásra 3.324.300 Ft-ot, rendkívüli települési támogatásra - melynek célja az idősek, a gyermeket nevelő családok helyzetének javítása, az iskolakezdés terheinek csökkentése – 6.722.141 Ft-ot, természetbeni ellátásokra 226.000 Ft-ot fordítottunk. Fűtési támogatásként 13.298.748 Ft-ot folyósítottunk.
Egyéb működési kiadásokra: városi rendezvényekre, civil szervezetek működésére, rendezvényeire, sportcélra, egyházak támogatására 105.212.881 Ft-ot könyveltünk el.
Ezen a kiadási rovaton számoltuk el a Sárvári Gyógyfürdő részére kötvényeinek visszaváltására folyósított 1.800.000.000 Ft BM támogatásból a 2020. évben felhasznált 600.000.000 Ft összeget.
2/2. Felhalmozási kiadások
Fejlesztési terveink megvalósítására 934.661.851 Ft-ot használtunk fel. Az önkormányzat 2020. évben megvalósult beruházásait feladatonként a 15. melléklet, felújításait célonként a 16. melléklet részletesen ismerteti. A 17. melléklet az önkormányzat közgazdasági tagolás szerinti költségvetési mérlege.
A beruházási kiadások teljesülése 549.025.686 Ft, a felújítási kiadásoké 319.792.105 Ft, az egyéb felhalmozási kiadásoké 65.844.060 Ft.
Pénzügyi teljesítés történt az alábbi fejlesztési célok esetén:
Kerékpáros turizmus fejlesztése a sárvári szabadidő-és pihenőparkban 284.863.690 Ft,
Bölcsődei férőhelyek kialakítása 32.121.671 Ft,
Csónakázó-tó területén rekortán borítású futópálya építése 44.964.420 Ft,
Út- és járdafelújítások 224.033.426 Ft,
Önkormányzati ingatlanok felújításai 71.285.699 Ft,
Közvilágítás bővítése 24.059.214 Ft,
Viziközmű vagyon gördülő fejlesztési terven alapuló fejlesztései 55.366.395 Ft.
Az intézményi beruházások összege 47.719.627 Ft.
2/3 Finanszírozási kiadások
A 2020. évre megelőlegezett állami támogatás visszafizetése jelenik meg a finanszírozási kiadások között.
2/4. Hiteltörlesztés, adósságszolgálat
2020. december 31-én sem hitel, sem kötvény állományunk nem volt.
3. A vagyon alakulása
Az önkormányzat vagyona 2020. évben vagyonelemek szerint a következőképpen alakult:
ESZKÖZÖK
adatok Ft-ban
| 2019. év | 2020. év | változás %-a |
Immateriális javak | 10.184.349 | 4.676.759 | 45,9 |
Tárgyi eszközök | 18.754.537.780 | 19.277.282.871 | 102,8 |
Befektetett pénzügyi eszközök | 3.244.445.292 | 3.215.751.292 | 99,1 |
Koncesszióba, vagyonkezelésbe adott eszközök | 19.269.498 | 18.760.280 | 97,4 |
Nemzeti vagyonba tartozó befektetett eszközök összesen | 22.028.436.919 | 22.516.471.202 | 102,2 |
Készletek | 9.435.165 | 9.499.007 | 100,7 |
Nemzeti vagyonba tartozó forgóeszközök | 9.435.165 | 9.499.007 | 100,7 |
Pénzeszközök | 950.181.632 | 2.861.218.218 | 301,1 |
Követelések | 1.048.195.189 | 1.155.178.125 | 110,2 |
Egyéb sajátos eszközoldali elszámolások | 9.269.963 | -80.324.611 | 866,5 |
Aktív időbeli elhatárolások | 1.022.619 | 30.618.018 | 2994,1 |
Eszközök összesen | 24.046.541.487 | 26.492.659.959 | 110,2 |
FORRÁSOK
Megnevezés | 2019. év | 2020. év | Vátozás %-a |
|---|---|---|---|
Saját tőke | 19.755.646.666 | 21.375.094.175 | 108,2 |
Kötelezettségek | 263.044.177 | 292.767.606 | 111,3 |
Passzív időbeli elhatárolások | 4.027.850.644 | 4.824.798.178 | 119,8 |
Források összesen: | 24.046.541.487 | 26.492.659.959 | 110,2 |
A pénzkészlet levezetését a 18. melléklet, az összesített önkormányzati vagyon alakulását a 19. melléklet, az intézményenkénti megoszlását a 20. melléklet tartalmazza. A 21. melléklet az önkormányzat vagyonkimutatása (a 21. mellékletbe tartozó, az önkormányzat és intézményei teljes vagyonának tételes felsorolását tartalmazó kimutatás terjedelme miatt a kiküldött anyagban nem szerepel. Megtekinthető a Gazdasági és Pénzügyi Irodán). 22-25. mellékletek a vagyon forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes, üzleti vagyon szerinti besorolását, az eszközök elhasználódottságát mutatja be. Részesedéseinket, pénzügyi megtakarításainkat a 26. mellékletben ismertetjük.
A költségvetési maradvány levezetése a 27. mellékletben, intézményenkénti bemutatása a 28. mellékletben történik. Az önkormányzat 2020. évben keletkezett maradványának összege 2.854.591.209 Ft, a feladattal terhelt maradvány összege 1.643.944.692 Ft.
A Képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 86. § (5) bekezdése alapján jogosult dönteni az irányítása alá tartozó költségvetési szerv maradványának elvonandó és felhasználható összegéről.
Az önkormányzat költségvetési szerveinél keletkezett maradvány összege ( 28. melléklet 15. sor) az intézmény 2021. évi költségvetésébe beépítésre kerül.
Kezességvállalásaink állományát a 29. mellékletben, a több éves kihatással járó feladatokat a 30. mellékletben, az önkormányzat 2020. évi létszámának levezetését a 31. mellékletben részletezzük.
1. Közvetett támogatások
A helyi adókról szóló önkormányzati rendelet alapján a 2020. évben biztosított helyi iparűzési adó adóalap mentesség az 1.500.000 Ft-ot meg nem haladó vállalkozási szintű adóalappal rendelkező vállalkozásokat 4.972.000 Ft összegben érintette. Gépjárműadóban a 2020. évben a gépjárműadóról szóló 1991. LXXXII. törvény alapján adómentesség 1.586.000 Ft, a jogszabályi adókedvezmények összege pedig 11.873.000 Ft.
Méltányossági eljárás keretében engedélyezett elengedett adó összege pedig 3.000 Ft volt.
A közvetett támogatásokat részletesen a 32. mellékletben ismertetjük.
A 2020. évben kifizetett juttatások összegeit a 33. mellékletben soroljuk fel. Az Európai Uniós támogatásból finanszírozott projektek kimutatását a 34. mellékletben, az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatása a 35. mellékletben, az önkormányzat eredmény kimutatásának részéletezése a 36. mellékletben történik.
1. Kiegészítő mellékletek
A 37. mellékletben az immateriális javak, tárgyi eszközök, koncesszióba, vagyonkezelésbe adott eszközök állományának alakulását, a 38. mellékletben az eszközök értékvesztésének alakulását, 39. mellékletben a kiegészítő tájékoztató adatokat mutatjuk be.
1. Az önkormányzat 2020. évi költségvetésének módosítása
Sárvár Város Önkormányzata 2020. évi költségvetéséről szóló rendelete a 40-50. mellékletek szerint módosul.
Az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 2/2020.(II.14.) rendelet 18. § (1) bekezdése értelmében a képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra esetenként és intézményenként vagy feladatonként 20.000.000 Ft összeg erejéig.
E hatáskörben a polgármester az alábbi előirányzat-módosításról, előirányzat-átcsoportosításról döntött.
Sárvár Város Önkormányzata 2020. évi költségvetésében a
6.1.
K3. Dologi kiadások előirányzata, földvédelmi járulék kifizetése címén 1.000.000 Ft-tal emelkedik, a B4. Működési bevételek, továbbszámlázott bevételek egyidejű növekedésével.
6.2.
K6. Beruházási kiadások előirányzatán belül a Sport és Kulturális Központ alagsori tekepálya építéséhez kiviteli tervdokumentáció készítésére 127.000 Ft átcsoportosítása az 1.3. sor előirányzat szabad maradványából.
6.3.
K6. Beruházási kiadások előirányzatán belül 1.1. sor Tárgyi eszközök beszerzése előirányzata szabad maradványából 287.186 Ft átcsoportosítása a 7.6. sor előirányzatára.
6.4.
K4. Ellátottak juttatásai előirányzatán belül a köztemetés előirányzatára 507 Ft átcsoportosítása a Lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtható települési támogatás szabad előirányzata terhére.
6.5.
K5. rovaton belül 80.820 Ft átcsoportosítása az 1.13. sor Önkormányzati bérlakások működési célú közös költsége előirányzatára az Egyéb civil szervezetek, egyéb feladatok támogatása előirányzat terhére.
6.6.
a 2/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet 6. mellékletében foglalt kiadások táblázaton belül az egyéb működési kiadások sorról 3.965.046 Ft átcsoportosítása a működési tartalékok előirányzatára.
Összegzés:
Sárvár Város Önkormányzata 2020. évi gazdálkodását, a bevételek teljesülését, a kiadási előirányzatok felhasználását jónak minősíthetjük. Elláttuk az igazgatási, kommunális- és városüzemeltetési feladatainkat. Biztosítottuk az intézmények működtetését.
A koronavírus elleni védekezéshez meghozott intézkedések indokolttá tették a 2020. évre elfogadott költségvetés évközi felülvizsgálatát, a védekezéshez szükséges források biztosítását, az elmaradt rendezvényekre tervezett előirányzatok átcsoportosítását, a 2020. évre vállalt beruházási és felújítási kiadások közül azon tételek zárolását, melyek kivitelezése a következő évre halasztható.
Az IGESZ gazdálkodási körébe tartozó intézményeknél likviditási gondok nem jelentkeztek. Ahol a veszélyhelyzet miatti többletkiadások fedezetének biztosítására a pénzügyi keretek módosítása indokolttá vált, ott az előirányzatok évközi kiegészítése megtörtént.
A véglegesített városfejlesztési feladatainkban a kivitelezés a tervezett ütemezés szerint haladt. Az útépítési, út-és járdafelújítási munkálatok befejeződtek. Megkezdődött a Cseperedő Bölcsőde bővítése, a Kerékpáros turizmus fejlesztése projekt kivitelezése, a Csónakázó tó területén rekortán borítású futópálya építése.
A fejlesztésekhez szükséges pénzügyi keretet a Kormányzati támogatás, TOP-os pályázatok támogatásain felül a korábbi évek megfontolt, észszerű gazdálkodásának eredményeként képződött tartalék, valamint a 2020. évi adóbevételeink biztosították.
A Sárvári Gyógyfürdő Kft. kötvény tartozásának rendezésére a Belügyminisztériumtól 1.800.000.000 Ft támogatást nyertünk, melyből a 2022. évben és 2028. évben lejáró kötvények teljes mértékű visszafizetésére történt meg.
A 2020. évi költségvetés elfogadásakor megfogalmazott célkitűzések – működőképesség megtartása, a megkezdett, illetve tervezett fejlesztések kivitelezése, új fejlesztési programok előkészítése, – az éves gazdálkodás során megvalósultak.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése szerint: „A helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen, erre tekintettel a zárszámadási rendelet megalkotása a veszélyhelyzet - a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet és a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény rendelkezésein alapuló, 2021. évi őszi országgyűlési ülésszak első ülésnapját követő 15. napon történő - megszűnéséig nem halasztható.
Részletes indokolás
Az 1–21. §-hoz
1. § Az önkormányzat 2020. évi teljesített bevételeinek és kiadásainak, valamint a tárgyévi költségvetési maradvány főösszegét mutatja be.
2. § Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételeinek összetételét, valamint a bevételeket bemutató mellékleteket határozza meg.
3. § Az önkormányzat 2020. évi költségvetési kiadásainak összetételét, valamint a kiadásokat bemutató mellékleteket határozza meg.
4. § Az önkormányzat költségvetési közgazdasági tagolású költségvetési mérlegét és a pénzeszközök 2020. évi alakulását tartalmazza.
5-6. § Az önkormányzat 2020. december 31-i állapot szerinti vagyonának főösszegét és az azt alátámasztó mellékleteket fogalmazza meg.
7. § Az önkormányzat 2020. évi pénzmaradványát, annak intézményenkénti részletezését, valamint felhasználási szabályát határozza meg.
8. § Az önkormányzat 2020. évi hitel- és kötvényállományát, kezesség vállalását, valamint többéves kihatással járó kötelezettségvállalásait mutatja meg.
9. § A 2020. évi jóváhagyott létszámkeretet és teljesítését mutatja be.
10-11. § Az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat, különféle juttatásokra kifizetett összeget és az azokat bemutató mellékleteket határozza meg.
12. § Az Európai uniós támogatásokkal megvalósuló projektek teljesítését, valamint az azt bemutató mellékletet határozza meg.
13. § A Stabilitási tv. által meghatározott adósságot keletkeztető ügyletek, valamint a törvény végrehajtására kiadott rendelet szerinti bevételek 2020. évi alakulását tartalmazza.
14. § Az önkormányzat eredmény kimutatását határozza meg.
15. § Az önkormányzat immateriális javak, tárgyi eszközök, koncesszióba, vagyonkezelésbe adott eszközök állományának alakulását határozza meg.
16. § Az eszközök értékvesztésének alakulását határozza meg.
17. § Tájékoztató adatokat határozza meg.
18.- 20. § Záró rendelkezések. A2020. évi 2/2020.(II.14.) rendelet módosításáról rendelkezik.
21. § A rendelet hatályba lépéséről rendelkezik.
Előzetes hatásvizsgálat
Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2020. évi zárszámadási rendelet tervezetében (továbbiakban: rendelet-tervezet) foglaltak várható hatásai - a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (Jat.) 17. §. (2) bekezdésében foglalt elvárások tükrében – az alábbiak szerint összegezhetők:
1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatások:
I. társadalmi hatásai: a költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, végrehajtott feladatokról, fejlesztésekről.
II. gazdasági hatásai: a rendelet-tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai: a költségvetés zárszámadásakor számot ad az önkormányzat a tervezett és teljesített feladatokról, azok végrehajtásáról.
2. Környezeti, egészségi hatások:
A rendelet-tervezetnek környezeti és egészségügyi hatásai nincsenek.
3. A jogszabály adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A 2020. évi zárszámadásról szóló rendelet-tervezet – a jogszabályokban meghatározott feladatokon túl – adminisztratív többletterhet nem jelent.
4. A rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A rendeletalkotás elmaradásának várható következménye az államháztartásról szóló törvényben, annak végrehajtási rendeletében, továbbá a veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvényben foglaltak megsértése. Ennek elmaradása mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértést von maga után, mely esetben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 132. §. (1) bekezdés a./ pontja alapján a Kormányhivatal törvényességi felhívással élhet, valamint kezdeményezheti a Magyar Államkincstárnál a központi költségvetésből járó támogatás jogszabályban meghatározott részének visszatartását vagy megvonását.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A rendelet-tervezet elfogadása az új rendelet a jelenlegi szabályozáshoz képest többlet személyi, szervezeti és tárgyi feltételt nem igényel.
A rendelet alkalmazásához szükséges személyi állomány a rendelkezésre áll.
Sárvár, 2021. május 25.
Kondora István
polgármester