Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2013. 12. 01- 2014. 11. 27

Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2013.12.01.

Táplánszentkereszt község Önkormányzata Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

I. Fejezet

Az önkormányzat és feladatai

1. Az Ön kormányzat elnevezése, székhelye és jelképei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: TÁPLÁNSZENTKERESZT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA /továbbiakban: önkormányzat/

(2) Az Önkormányzat székhelye: 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(3) Az Önkormányzat hivatalának neve: Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal /továbbiakban: hivatal/.

2. § Az önkormányzat jelképei: címer és a zászló. Az önkormányzat címerének és zászlajának leírását és a használatára vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

3. § (1) A helyi önkormányzati kitüntetés alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, benne Magyarország címerével ellátott „Táplánszentkereszt község Önkormányzata” körfelirat található.

4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Táplánszentkereszt.

(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: kéthavonta.

(3) Az önkormányzat hivatalos lapja ingyenes kiadvány.

5. § Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.taplanszentkereszt.hu.

2 Az Önkormányzat feladatvállalása

6. § (1) Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselőtestület illetékes bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselőtestület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.

(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az /1/ bekezdésben említett feltételeket.

7. § (1) A képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. sz. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület jelen rendelet 2. sz. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére. továbbá ebben a mellékletben határozza meg azon feladat és hatásköreit, melyeket a bizottságaira ruházza át.

8. § (1) A képviselőtestület létszáma 7 fő.

(2) A képviselők nevét és elérhetőségét az SZMSZ 1. sz. függeléke tartalmazza.

9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.

10. § (1) A képviselőtestület rendes nyílt ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a polgármester által meghívottakat.

(2) A meghívottak tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén.

(3) A rendes ülések és a rendkívüli ülések hivatalos helyszíne a hivatal tanácskozóterme 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(4) A képviselőtestület évente kötelezően 6 alkalommal ülésezik.

11. § (1) A képviselőtestületi ülés írásos meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.

(2) Halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.

(3) A polgármester a képviselőtestületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt a Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.

12. § A közmeghallgatás időpontjáról szóló meghívót a lakóházakhoz kézbesített szórólapon kell nyilvánosságra hozni a közmeghallgatást megelőző 8 napon belül.

13. § A képviselőtestület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

14. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület, illetve annak bizottsága, valamint bármely képviselő által előzetesen javasolt döntés-előkészítő anyag, rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban (rendkívüli esetben szóban) kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztés csak abban az esetben lehetséges, ha a tárgyalandó téma világos és közérthető, ebben az esetben a döntést az előzetes bizottsági vélemény nélkül is meg lehet hozni.

(3) Írásos előterjesztések, illetve határozati javaslatok a polgármester és a jegyző jóváhagyásával kerülhetnek a testület elé. A tárgyalás további feltétele az illetékes bizottság véleményének ismertetése.

(4) Az írásbeli előterjesztés főbb részei:

a) az előterjesztés címe, tárgya,

b) ismertetni kell az előzményeket /testületi megállapodások, hozott határozatok eredménye,

c) a kérdést szabályozó jogszabályok,

d) az előkészítésben résztvevőket, véleményeket, javaslatokat, tényeket, adatokat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,

e) határozati javaslatot, rendeletalkotási javaslatot,

f) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

15. § Az ülés vezetője a testületi ülés vezetése során:

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,

b) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

c) amennyiben az ülés vezetője határozatképtelenséget észlel, úgy a polgármesternek 8 napon belül intézkednie kell az ülés ismételt összehívásáról,

d) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

e) az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a testület.

f) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

g) megállapítja a szavazás eredményét.

16. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.

(3) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelethez vagy határozati javaslathoz a képviselő, illetve a tanácskozási joggal meghívottak módosító javaslatot terjeszthetnek elő.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.

(5) Ugyanazon napirend keretében a polgármester ismételt felszólalást engedélyezhet.

(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(7) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

17. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselőtestületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal adja meg.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni,amelynek tartalmaznia kell:

a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

18. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.

19. § (1) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyeken, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában, vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.

(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 15 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.

(3) Amennyiben az interpellációt a képviselőtestület ülését megelőző 15 napon belül nyújtják be, az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.

(4) A képviselőtestület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról.

20. § Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

21. § (1) A képviselőtestület üléséről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a megjelent – továbbá az igazoltan és az igazolatlanul távol lévő – képviselők, valamint a meghívottak nevét (utalva az ülés határozatképességére), a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét,

b) a napirend előtti felszólalások lényegét,

c) a tárgyalt napirendi pontokat, azok tárgyát, a kérdéseket és az elhangzott válaszokat, az előterjesztések írásos dokumentumait,

d) a felszólalók nevét, az adott napirendi ponthoz kapcsolódó mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, az elhangzott interpellációkat és bejelentéseket, a képviselő testület ülésén (folyamatában) történt fontosabb eseményeket,

e) a szavazás számszerű eredményét, a hozott döntéseket.

(2) A képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtja be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.

(3) A képviselő testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző - továbbá az elnök által az ülésen felkért két hitelesítő képviselő- írja alá.

(4) A testületi ülésről a jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. Ebből

a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,

b) 1 példányt 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak megküldeni –1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - mellékletek nélkül, ugyanakkor az elfogadott rendeletek csatolásával az Irattárban kell elhelyezni.

c) 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.

22. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a képviselőtestület bizottsága,

e) a jegyző.

(2) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(4) A rendelet-tervezet elkészítéséhez a lakosság legszélesebb körét érintő kérdések szabályozásánál a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(5) A képviselőtestület előírhatja, hogy a tervezet megvitatásában az illetékes bizottságok részt vegyenek.

(6) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselőtestület elé terjeszti.

23. § (1) A rendeletet a Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a jegyző hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.

24. § (1) A helyi népi kezdeményezést a választópolgárok legalább 10 %-a kezdeményezheti.

(2) A helyi népszavazást a választópolgárok legalább 25 %-a kezdeményezheti.

25. § A képviselőtestület tagjait a Mötv-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik.

26. § A képviselő köteles:

a) tevékenyen részt venni a képviselőtestület munkájában és ennek érdekében a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,

b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll)

d) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal,

e) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a polgármesternek haladéktalanul bejelenteni.

27. § (1) A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

(2) A képviselő vagyonnyilatkozata nyilvános. A betekintési lehetőséget a Hivatalban a jegyző biztosítja. A betekintés idejéről, a betekintő nevéről a jegyző nyilvántartást vezet. A képviselő hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.

(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi Gazdasági Bizottságnál bárki kezdeményezheti. Az eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselőtestületet.

28. § (1) A képviselőtestület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

(2) A képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Szociális és Egészségügyi Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

c) Kulturális és Sportbizottság, létszáma 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő külsős tag)

(3) Az állandó bizottságok által ellátandó feladatok részletes jegyzékét az SZMSZ 2. számú melléklete rögzíti.

29. § Az állandó bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét maga állapítja meg.

30. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.

(2) A bizottságot 8 napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselőtestület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a hivatal érintett ügyintézője.

31. § A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

32. § (1) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai:

a) segíti a képviselőtestület tagjainak a munkáját,

b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,

c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését.

(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túl:

a) ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,

b) nyilatkozatokat ad a hírközlő szerveknek,

c) gondoskodik a képviselőtestület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekeinek megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,

d) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.

33. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő képviselő.

(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

34. § A jegyzőt akadályoztatása esetén a Polgármesteri Hivatal Szociális főtanácsadója helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége és a szociális főtanácsadó hiányában, illetve a jegyző és a szociális főtanácsadó egyidejű tartós akadályoztatásának esetén a jegyzői feladatok ellátására – legfeljebb hat hónapi időtartamra – helyettesítő jegyző biztosítására Szombathely Járás területén lévő másik önkormányzattal kell megállapodást kötni.

35. § A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente 1 közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:

a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

b) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás napirendjével egyidejűleg terjeszti elő.

36. § (1) A közmeghallgatást az ülés vezetője a képviselőtestület ülésére vonatkozó szabályok szerint vezeti.

(2) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell válaszolni.

(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

37. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:Az első fordulóban történik a költségvetési koncepció elkészítése. Ennek során történik meg a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek tartalmának az önkormányzat gazdálkodására gyakorolt hatásainak, valamint az önkormányzat alapellátási kötelezettségeivel és az önként vállalt feladatokkal kapcsolatos pénzügyi információk szakmai elemzése. A költségvetési koncepció kidolgozásával kapcsolatos kiemelt feladatok:

a) fel kell tárni a bevételi forrásokat és azok bővítési lehetőségeit,

b) a kiadási szükségletek meghatározása, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak feltérképezése,

c) az igények és célkitűzések egyeztetése,

d) meg kell határozni a feladatvállalás sorrendjét,

e) el kell végezni a döntésekkel a hatásvizsgálatokat,

f) a második fordulóban történik a költségvetési rendelet tervezetének kidolgozása.

38. § Az önkormányzat által fenntartott intézmények ellenőrzését a polgármester a Hivatal útján látja el, illetve biztosítja.

39. § (1) Az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait – szakfeladatrendben a 3. sz. melléklet tartalmazza.

(2) A 4. sz. melléklet tartalmazza a társulási megállapodás keretében, valamint intézményi és intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatokat.

40. § Ez a rendelet 2013. július 1. napján lép hatályba.

1. melléklet

Polgármesterre átruházott hatáskörök:

1. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása,

2. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban és társulásokban, egyesületekben,

3. Munkáltatói jogok gyakorlása a szakfeladaton ellátott feladatok keretében foglalkoztatottak esetében.

4. Dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.

5. Dönt a lakáscélú támogatásokról szóló rendeletben a hatáskörébe telepített ügyekben,

6. Nyilatkozik a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban.

7. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó

ügyekben.


2. melléklet

Bizottságok feladatköre:
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság:
- véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását
- Nyilvántart ja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kell kezelni. Ezen belül a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozata - az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével - nyilvános, még hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát titkosan kezeli
- Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.
Szociális és Egészségügyi Bizottság:
- Elbírálja az önkormányzathoz benyújtott szociális kérelmeket
- Dönt a hatáskörébe utalt szociális juttatásokról
- Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását
- Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.
- közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,
- figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,
- ellenőrzi és vizsgálja az egészségügy és a szociális ellátás szintjét.
Oktatási-nevelési, Kulturális és Sportbizottság:
- Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit
- Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli
- Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.
- ellenőrzi az oktatási és nevelési intézmények gazdálkodását,
- figyelemmel kíséri és segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányi helyzetét, továbbtanulását,
- ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
- figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,
- vizsgálja az oktatási, nevelési és művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát.
A bizottságok részére átruházott feladat és hatásköröket az önkormányzat rendeletei tartalmazzák.

3. melléklet

Bizottságok feladatköre
Az Önkormányzati Képviselők névsora:
- véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását
- Nyilvántart ja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kell kezelni. Ezen belül a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozata - az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével - nyilvános, még hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát titkosan kezeli
- Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.
Szociális és Egészségügyi Bizottság:
- Elbírálja az önkormányzathoz benyújtott szociális kérelmeket
- Dönt a hatáskörébe utalt szociális juttatásokról
- Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását
- Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.
- közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,
- figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,
- ellenőrzi és vizsgálja az egészségügy és a szociális ellátás szintjét.
Oktatási-nevelési, Kulturális és Sportbizottság:
- Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit
- Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli
- Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.
- ellenőrzi az oktatási és nevelési intézmények gazdálkodását,
- figyelemmel kíséri és segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányi helyzetét, továbbtanulását,
- ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
- figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,
- vizsgálja az oktatási, nevelési és művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát.
A bizottságok részére átruházott feladat és hatásköröket az önkormányzat rendeletei tartalmazzák.

4. melléklet

Az Önkormányzat által ellátott feladatok szakfeladat-száma és megnevezése

3

6

0

0

0

0

víztermelés,- kezelés, - ellátás

3

7

0

0

0

0

szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

3

8

1

1

0

3

települési hulladék vegyes /ömlesztett/ begyűjtése, szállítása, átrakása

4

1

2

0

0

0

lakó- és nem lakó épület építése

5

6

1

0

0

0

éttermi, mozgó vendéglátás

5

6

2

9

1

7

munkahelyi étkeztetés

8

4

1

1

1

6

országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz
kapcsolódó tevékenység

8

4

1

1

2

6

önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

8

4

1

3

3

9

mukanélküli ellátások finanszírozása

8

4

2

5

2

1

tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása

8

4

2

5

3

2

a lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztás

8

4

2

5

4

1

ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

8

6

2

1

0

1

háziorvosi alapellátás

8

6

2

1

0

2

háziorvosi ügyeleti ellátás

8

6

2

2

3

1

foglalkozás-egészségügyi alapellátás

8

6

#

3

0

1

fogorvosi alapellátás

8

6

9

0

4

1

család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

8

8

2

1

2

1

helyi eseti lakásfenntartási támogatások

8

8

9

1

0

2

családi napközi

8

8

9

1

0

9

gyermekek napközbeni ellátásához kapcsolódó egyéb szolgáltatás

8

8

9

9

2

1

szociális étkeztetés

8

8

9

9

2

2

házi segítségnyújtás

8

8

9

9

2

4

családsegítés

8

8

9

9

4

2

önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás

9

6

0

3

0

2

köztemető-fenntartás és működtetés

8

9

0

1

1

1

esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és
programok

9

0

0

1

2

1

zeneművészeti tevékenység

4

9

3

9

0

9

Máshova nem sorolható egyéb szárazföldi személyszállítás

8

4

1

1

1

6

Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz

kapcsolódó tevékenységek

8

5

6

0

2

0

Pedagógiai szakmai szolgáltatások