Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete
A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2013. 12. 01- 2014. 11. 27Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete
A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Táplánszentkereszt község Önkormányzata Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
Az önkormányzat és feladatai
1. Az Ön kormányzat elnevezése, székhelye és jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: TÁPLÁNSZENTKERESZT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA /továbbiakban: önkormányzat/
(2) Az Önkormányzat székhelye: 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.
(3) Az Önkormányzat hivatalának neve: Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal /továbbiakban: hivatal/.
2. § Az önkormányzat jelképei: címer és a zászló. Az önkormányzat címerének és zászlajának leírását és a használatára vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.
3. § (1) A helyi önkormányzati kitüntetés alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, benne Magyarország címerével ellátott „Táplánszentkereszt község Önkormányzata” körfelirat található.
4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Táplánszentkereszt.
(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: kéthavonta.
(3) Az önkormányzat hivatalos lapja ingyenes kiadvány.
5. § Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.taplanszentkereszt.hu.
2 Az Önkormányzat feladatvállalása
6. § (1) Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselőtestület illetékes bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselőtestület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az /1/ bekezdésben említett feltételeket.
7. § (1) A képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. sz. melléklete tartalmazza.
(2) A képviselőtestület jelen rendelet 2. sz. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére. továbbá ebben a mellékletben határozza meg azon feladat és hatásköreit, melyeket a bizottságaira ruházza át.
8. § (1) A képviselőtestület létszáma 7 fő.
(2) A képviselők nevét és elérhetőségét az SZMSZ 1. sz. függeléke tartalmazza.
9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.
10. § (1) A képviselőtestület rendes nyílt ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a polgármester által meghívottakat.
(2) A meghívottak tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén.
(3) A rendes ülések és a rendkívüli ülések hivatalos helyszíne a hivatal tanácskozóterme 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.
(4) A képviselőtestület évente kötelezően 6 alkalommal ülésezik.
11. § (1) A képviselőtestületi ülés írásos meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(2) Halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.
(3) A polgármester a képviselőtestületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt a Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.
12. § A közmeghallgatás időpontjáról szóló meghívót a lakóházakhoz kézbesített szórólapon kell nyilvánosságra hozni a közmeghallgatást megelőző 8 napon belül.
13. § A képviselőtestület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
14. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület, illetve annak bizottsága, valamint bármely képviselő által előzetesen javasolt döntés-előkészítő anyag, rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban (rendkívüli esetben szóban) kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztés csak abban az esetben lehetséges, ha a tárgyalandó téma világos és közérthető, ebben az esetben a döntést az előzetes bizottsági vélemény nélkül is meg lehet hozni.
(3) Írásos előterjesztések, illetve határozati javaslatok a polgármester és a jegyző jóváhagyásával kerülhetnek a testület elé. A tárgyalás további feltétele az illetékes bizottság véleményének ismertetése.
(4) Az írásbeli előterjesztés főbb részei:
a) az előterjesztés címe, tárgya,
b) ismertetni kell az előzményeket /testületi megállapodások, hozott határozatok eredménye,
c) a kérdést szabályozó jogszabályok,
d) az előkészítésben résztvevőket, véleményeket, javaslatokat, tényeket, adatokat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,
e) határozati javaslatot, rendeletalkotási javaslatot,
f) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.
15. § Az ülés vezetője a testületi ülés vezetése során:
a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,
b) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,
c) amennyiben az ülés vezetője határozatképtelenséget észlel, úgy a polgármesternek 8 napon belül intézkednie kell az ülés ismételt összehívásáról,
d) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
e) az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a testület.
f) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
g) megállapítja a szavazás eredményét.
16. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
(3) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelethez vagy határozati javaslathoz a képviselő, illetve a tanácskozási joggal meghívottak módosító javaslatot terjeszthetnek elő.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.
(5) Ugyanazon napirend keretében a polgármester ismételt felszólalást engedélyezhet.
(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(7) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
17. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselőtestületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal adja meg.
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni,amelynek tartalmaznia kell:
a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
18. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében feladatai a következők:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.
19. § (1) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyeken, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában, vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.
(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 15 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.
(3) Amennyiben az interpellációt a képviselőtestület ülését megelőző 15 napon belül nyújtják be, az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.
(4) A képviselőtestület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról.
20. § Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.
21. § (1) A képviselőtestület üléséről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
a) a megjelent – továbbá az igazoltan és az igazolatlanul távol lévő – képviselők, valamint a meghívottak nevét (utalva az ülés határozatképességére), a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét,
b) a napirend előtti felszólalások lényegét,
c) a tárgyalt napirendi pontokat, azok tárgyát, a kérdéseket és az elhangzott válaszokat, az előterjesztések írásos dokumentumait,
d) a felszólalók nevét, az adott napirendi ponthoz kapcsolódó mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, az elhangzott interpellációkat és bejelentéseket, a képviselő testület ülésén (folyamatában) történt fontosabb eseményeket,
e) a szavazás számszerű eredményét, a hozott döntéseket.
(2) A képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtja be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.
(3) A képviselő testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző - továbbá az elnök által az ülésen felkért két hitelesítő képviselő- írja alá.
(4) A testületi ülésről a jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. Ebből
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,
b) 1 példányt 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak megküldeni –1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - mellékletek nélkül, ugyanakkor az elfogadott rendeletek csatolásával az Irattárban kell elhelyezni.
c) 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.
22. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a képviselőtestület bizottsága,
e) a jegyző.
(2) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.
(4) A rendelet-tervezet elkészítéséhez a lakosság legszélesebb körét érintő kérdések szabályozásánál a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.
(5) A képviselőtestület előírhatja, hogy a tervezet megvitatásában az illetékes bizottságok részt vegyenek.
(6) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselőtestület elé terjeszti.
23. § (1) A rendeletet a Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a jegyző hirdeti ki.
(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.
24. § (1) A helyi népi kezdeményezést a választópolgárok legalább 10 %-a kezdeményezheti.
(2) A helyi népszavazást a választópolgárok legalább 25 %-a kezdeményezheti.
25. § A képviselőtestület tagjait a Mötv-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik.
26. § A képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a képviselőtestület munkájában és ennek érdekében a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,
b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll)
d) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal,
e) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a polgármesternek haladéktalanul bejelenteni.
27. § (1) A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
(2) A képviselő vagyonnyilatkozata nyilvános. A betekintési lehetőséget a Hivatalban a jegyző biztosítja. A betekintés idejéről, a betekintő nevéről a jegyző nyilvántartást vezet. A képviselő hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.
(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi Gazdasági Bizottságnál bárki kezdeményezheti. Az eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselőtestületet.
28. § (1) A képviselőtestület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Szociális és Egészségügyi Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)
b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)
c) Kulturális és Sportbizottság, létszáma 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő külsős tag)
(3) Az állandó bizottságok által ellátandó feladatok részletes jegyzékét az SZMSZ 2. számú melléklete rögzíti.
29. § Az állandó bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét maga állapítja meg.
30. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.
(2) A bizottságot 8 napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselőtestület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a hivatal érintett ügyintézője.
31. § A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
32. § (1) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai:
a) segíti a képviselőtestület tagjainak a munkáját,
b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,
c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését.
(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túl:
a) ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,
b) nyilatkozatokat ad a hírközlő szerveknek,
c) gondoskodik a képviselőtestület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekeinek megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,
d) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.
33. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő képviselő.
(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
34. § A jegyzőt akadályoztatása esetén a Polgármesteri Hivatal Szociális főtanácsadója helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége és a szociális főtanácsadó hiányában, illetve a jegyző és a szociális főtanácsadó egyidejű tartós akadályoztatásának esetén a jegyzői feladatok ellátására – legfeljebb hat hónapi időtartamra – helyettesítő jegyző biztosítására Szombathely Járás területén lévő másik önkormányzattal kell megállapodást kötni.
35. § A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente 1 közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
b) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás napirendjével egyidejűleg terjeszti elő.
36. § (1) A közmeghallgatást az ülés vezetője a képviselőtestület ülésére vonatkozó szabályok szerint vezeti.
(2) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell válaszolni.
(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
37. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:Az első fordulóban történik a költségvetési koncepció elkészítése. Ennek során történik meg a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek tartalmának az önkormányzat gazdálkodására gyakorolt hatásainak, valamint az önkormányzat alapellátási kötelezettségeivel és az önként vállalt feladatokkal kapcsolatos pénzügyi információk szakmai elemzése. A költségvetési koncepció kidolgozásával kapcsolatos kiemelt feladatok:
a) fel kell tárni a bevételi forrásokat és azok bővítési lehetőségeit,
b) a kiadási szükségletek meghatározása, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak feltérképezése,
c) az igények és célkitűzések egyeztetése,
d) meg kell határozni a feladatvállalás sorrendjét,
e) el kell végezni a döntésekkel a hatásvizsgálatokat,
f) a második fordulóban történik a költségvetési rendelet tervezetének kidolgozása.
38. § Az önkormányzat által fenntartott intézmények ellenőrzését a polgármester a Hivatal útján látja el, illetve biztosítja.
39. § (1) Az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait – szakfeladatrendben a 3. sz. melléklet tartalmazza.
(2) A 4. sz. melléklet tartalmazza a társulási megállapodás keretében, valamint intézményi és intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatokat.
40. § Ez a rendelet 2013. július 1. napján lép hatályba.
1. melléklet
1. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása,
2. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban és társulásokban, egyesületekben,
3. Munkáltatói jogok gyakorlása a szakfeladaton ellátott feladatok keretében foglalkoztatottak esetében.
4. Dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.
5. Dönt a lakáscélú támogatásokról szóló rendeletben a hatáskörébe telepített ügyekben,
6. Nyilatkozik a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban.
7. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó
ügyekben.
2. melléklet
3. melléklet
4. melléklet
3 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
víztermelés,- kezelés, - ellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
3 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
||||||||||||||||||||||||||||
3 |
8 |
1 |
1 |
0 |
3 |
települési hulladék vegyes /ömlesztett/ begyűjtése, szállítása, átrakása |
||||||||||||||||||||||||||||
4 |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
lakó- és nem lakó épület építése |
||||||||||||||||||||||||||||
5 |
6 |
1 |
0 |
0 |
0 |
éttermi, mozgó vendéglátás |
||||||||||||||||||||||||||||
5 |
6 |
2 |
9 |
1 |
7 |
munkahelyi étkeztetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
1 |
6 |
országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
2 |
6 |
önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
3 |
3 |
9 |
mukanélküli ellátások finanszírozása |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
2 |
1 |
tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
3 |
2 |
a lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
2 |
5 |
4 |
1 |
ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
1 |
0 |
1 |
háziorvosi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
1 |
0 |
2 |
háziorvosi ügyeleti ellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
2 |
2 |
3 |
1 |
foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
# |
3 |
0 |
1 |
fogorvosi alapellátás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
6 |
9 |
0 |
4 |
1 |
család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
2 |
1 |
2 |
1 |
helyi eseti lakásfenntartási támogatások |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
1 |
0 |
2 |
családi napközi |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
1 |
0 |
9 |
gyermekek napközbeni ellátásához kapcsolódó egyéb szolgáltatás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
1 |
szociális étkeztetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
2 |
házi segítségnyújtás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
8 |
9 |
9 |
2 |
4 |
családsegítés |
8 |
8 |
9 |
9 |
4 |
2 |
önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás |
||||||||||||||||||||||||||||
9 |
6 |
0 |
3 |
0 |
2 |
köztemető-fenntartás és működtetés |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
9 |
0 |
1 |
1 |
1 |
esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és |
||||||||||||||||||||||||||||
9 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
zeneművészeti tevékenység |
||||||||||||||||||||||||||||
4 |
9 |
3 |
9 |
0 |
9 |
Máshova nem sorolható egyéb szárazföldi személyszállítás |
||||||||||||||||||||||||||||
8 |
4 |
1 |
1 |
1 |
6 |
Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz |
||||||||||||||||||||||||||||
kapcsolódó tevékenységek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
5 |
6 |
0 |
2 |
0 |
Pedagógiai szakmai szolgáltatások |