Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2015. 09. 28- 2017. 08. 09

Táplánszentkereszt Község Önkormányzata Képviselőtestületének 10/2013(VI.28.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2015.09.28.

Táplánszentkereszt község Önkormányzata Képviselőtestülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

I. Fejezet

Az önkormányzat és feladatai

1. Az Ön kormányzat elnevezése, székhelye és jelképei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: TÁPLÁNSZENTKERESZT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA /továbbiakban: önkormányzat/

(2) Az Önkormányzat székhelye: 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(3) Az Önkormányzat hivatalának neve: Táplánszentkereszti Polgármesteri Hivatal /továbbiakban: hivatal/.

2. § Az önkormányzat jelképei: címer és a zászló. Az önkormányzat címerének és zászlajának leírását és a használatára vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

3. § (1) A helyi önkormányzati kitüntetés alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, benne Magyarország címerével ellátott „Táplánszentkereszt község Önkormányzata” körfelirat található.

4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Táplánszentkereszt.

(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: kéthavonta.

(3) Az önkormányzat hivatalos lapja ingyenes kiadvány.

5. § Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.taplanszentkereszt.hu.

2 Az Önkormányzat feladatvállalása

6. § (1) Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselőtestület illetékes bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselőtestület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.

(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az /1/ bekezdésben említett feltételeket.

7. § (1) A képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. sz. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület jelen rendelet 2. sz. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére. továbbá ebben a mellékletben határozza meg azon feladat és hatásköreit, melyeket a bizottságaira ruházza át.

8. § (1) A képviselőtestület létszáma 7 fő.

(2) A képviselők nevét és elérhetőségét az SZMSZ 3. számú melléklete tartalmazza.

9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.

10. § (1) A képviselőtestület rendes nyílt ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a polgármester által meghívottakat.

(2) A meghívottak tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén.

(3) A rendes ülések és a rendkívüli ülések hivatalos helyszíne a hivatal tanácskozóterme 9761 Táplánszentkereszt, Rákóczi u. 1.

(4) A képviselőtestület évente kötelezően 6 alkalommal ülésezik.

11. § (1) A képviselőtestületi ülés írásos meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.

(2) Halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.

(3) A polgármester a képviselőtestületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt a Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.

12. § A közmeghallgatás időpontjáról szóló meghívót a lakóházakhoz kézbesített szórólapon kell nyilvánosságra hozni a közmeghallgatást megelőző 8 napon belül.

13. § A képviselőtestület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

14. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület, illetve annak bizottsága, valamint bármely képviselő által előzetesen javasolt döntés-előkészítő anyag, rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban (rendkívüli esetben szóban) kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztés csak abban az esetben lehetséges, ha a tárgyalandó téma világos és közérthető, ebben az esetben a döntést az előzetes bizottsági vélemény nélkül is meg lehet hozni.

(3) Írásos előterjesztések, illetve határozati javaslatok a polgármester és a jegyző jóváhagyásával kerülhetnek a testület elé. A tárgyalás további feltétele az illetékes bizottság véleményének ismertetése.

(4) Az írásbeli előterjesztés főbb részei:

a) az előterjesztés címe, tárgya,

b) ismertetni kell az előzményeket /testületi megállapodások, hozott határozatok eredménye,

c) a kérdést szabályozó jogszabályok,

d) az előkészítésben résztvevőket, véleményeket, javaslatokat, tényeket, adatokat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,

e) határozati javaslatot, rendeletalkotási javaslatot,

f) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

15. § Az ülés vezetője a testületi ülés vezetése során:

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,

b) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

c) amennyiben az ülés vezetője határozatképtelenséget észlel, úgy a polgármesternek 8 napon belül intézkednie kell az ülés ismételt összehívásáról,

d) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

e) az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a testület.

f) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

g) megállapítja a szavazás eredményét.

16. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.

(3) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelethez vagy határozati javaslathoz a képviselő, illetve a tanácskozási joggal meghívottak módosító javaslatot terjeszthetnek elő.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.

(5) Ugyanazon napirend keretében a polgármester ismételt felszólalást engedélyezhet.

(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(7) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

17. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselőtestületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal adja meg.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni,amelynek tartalmaznia kell:

a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

18. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.

19. § (1) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyeken, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában, vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.

(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 15 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.

(3) Amennyiben az interpellációt a képviselőtestület ülését megelőző 15 napon belül nyújtják be, az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.

(4) A képviselőtestület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról.

20. § Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

21. § (1) A képviselőtestület üléséről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a megjelent – továbbá az igazoltan és az igazolatlanul távol lévő – képviselők, valamint a meghívottak nevét (utalva az ülés határozatképességére), a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét,

b) a napirend előtti felszólalások lényegét,

c) a tárgyalt napirendi pontokat, azok tárgyát, a kérdéseket és az elhangzott válaszokat, az előterjesztések írásos dokumentumait,

d) a felszólalók nevét, az adott napirendi ponthoz kapcsolódó mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, az elhangzott interpellációkat és bejelentéseket, a képviselő testület ülésén (folyamatában) történt fontosabb eseményeket,

e) a szavazás számszerű eredményét, a hozott döntéseket.

(2) A képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtja be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.

(3) A képviselő testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző - továbbá az elnök által az ülésen felkért két hitelesítő képviselő- írja alá.

(4) A testületi ülésről a jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. Ebből

a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, gondoskodva /a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével/ azok évenkénti elkülönítéséről,

b) 1 példányt 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak megküldeni –1 példányt - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - mellékletek nélkül, ugyanakkor az elfogadott rendeletek csatolásával az Irattárban kell elhelyezni.

c) 1 példány a hivatal hivatalos helyiségében, illetve a település hivatalos honlapján történő közzétételével biztosítja a hivatal a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára.

22. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a képviselőtestület bizottsága,

e) a jegyző.

(2) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(4) A rendelet-tervezet elkészítéséhez a lakosság legszélesebb körét érintő kérdések szabályozásánál a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(5) A képviselőtestület előírhatja, hogy a tervezet megvitatásában az illetékes bizottságok részt vegyenek.

(6) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselőtestület elé terjeszti.

23. § (1) A rendeletet a Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a jegyző hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.

24. § A Képviselőtestület elrendeli a helyi népszavazást, ha azt a település választópolgárai 20 százalékának megfelelő létszámú választópolgár kezdeményezte.

(1)

(2)

25. § (1) A képviselőtestület tagjait a Mötv-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetve terhelik.

(2) A Képviselőtestület az önkormányzati képviselőknek, a bizottsági elnöknek és tagnak járó tiszteletdíjat és természetbeni juttatást külön rendeletben állapítja meg.

26. § A képviselő köteles:

a) tevékenyen részt venni a képviselőtestület munkájában és ennek érdekében a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,

b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll)

d) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal,

e) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a polgármesternek haladéktalanul bejelenteni.

27. § (1) A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

(2) A képviselő vagyonnyilatkozata nyilvános. A betekintési lehetőséget a Hivatalban a jegyző biztosítja. A betekintés idejéről, a betekintő nevéről a jegyző nyilvántartást vezet. A képviselő hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.

(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi Gazdasági Bizottságnál bárki kezdeményezheti. Az eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselőtestületet.

28. § (1) A képviselőtestület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

(2) A képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Szociális és Egészségügyi Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

c) Kulturális és Sportbizottság, létszáma 3 fő (2 fő képviselő, 1 fő külsős tag)

(3)

29. § Az állandó bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét maga állapítja meg.

30. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.

(2) A bizottságot 8 napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselőtestület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a hivatal érintett ügyintézője.

31. § A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

32. § (1) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai:

a) segíti a képviselőtestület tagjainak a munkáját,

b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,

c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését.

(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túl:

a) ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,

b) nyilatkozatokat ad a hírközlő szerveknek,

c) gondoskodik a képviselőtestület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekeinek megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,

d) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.

33. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő képviselő.

(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

34. § A jegyzőt akadályoztatása esetén a Polgármesteri Hivatal Szociális főtanácsadója helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége és a szociális főtanácsadó hiányában, illetve a jegyző és a szociális főtanácsadó egyidejű tartós akadályoztatásának esetén a jegyzői feladatok ellátására – legfeljebb hat hónapi időtartamra – helyettesítő jegyző biztosítására Szombathely Járás területén lévő másik önkormányzattal kell megállapodást kötni.

35. § A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente 1 közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:

a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

b) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás napirendjével egyidejűleg terjeszti elő.

36. § (1) A közmeghallgatást az ülés vezetője a képviselőtestület ülésére vonatkozó szabályok szerint vezeti.

(2) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell válaszolni.

(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

37. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:Az első fordulóban történik a költségvetési koncepció elkészítése. Ennek során történik meg a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek tartalmának az önkormányzat gazdálkodására gyakorolt hatásainak, valamint az önkormányzat alapellátási kötelezettségeivel és az önként vállalt feladatokkal kapcsolatos pénzügyi információk szakmai elemzése. A költségvetési koncepció kidolgozásával kapcsolatos kiemelt feladatok:

a) fel kell tárni a bevételi forrásokat és azok bővítési lehetőségeit,

b) a kiadási szükségletek meghatározása, azok gazdaságos, célszerű megoldásainak feltérképezése,

c) az igények és célkitűzések egyeztetése,

d) meg kell határozni a feladatvállalás sorrendjét,

e) el kell végezni a döntésekkel a hatásvizsgálatokat,

f) a második fordulóban történik a költségvetési rendelet tervezetének kidolgozása.

38. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény a végrehajtására kiadott 368/201../XII.31./ Kormányrendelet, továbbá a költségvetési szervek belső kontroll-rendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011./XII.31./ Korm. rendelet alapján Táplánszentkereszt község Önkormányzata és az általa irányított költségvetési szervek és közfeladatok belső ellenőrzését külső erőforrás bevonásával látja el.

(2) A belső ellenőrzésről szóló feladatokat a 4. számú melléklet tartalmazza.

39. § (1) Az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait – kormányzati funkciók szerint a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.

(2) A 4. sz. melléklet tartalmazza a társulási megállapodás keretében, valamint intézményi és intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatokat.

40. § Ez a rendelet 2013. július 1. napján lép hatályba.

1. melléklet

Polgármesterre átruházott hatáskörök:

1. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása,

2. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban és társulásokban, egyesületekben,

3. Munkáltatói jogok gyakorlása a szakfeladaton ellátott feladatok keretében foglalkoztatottak esetében.

4. Dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.

5. Dönt a lakáscélú támogatásokról szóló rendeletben a hatáskörébe telepített ügyekben,

6. Nyilatkozik a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban.

7. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó

ügyekben.

Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsára átruházott hatáskör:
Az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi, házi gyermekorvosi ügyeleti ellátásról, ügyeleti feladatok ellátása, azaz „Az egészségügyi alapellátásról” szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. §. (1) bekezdés c.) pontja szerinti alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás biztosítása a társult önkormányzatok illetékességi területére, illetve az önkormányzatok illetékességi területén tartózkodó polgárokra kiterjedően, figyelemmel „Az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről” szóló 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendelet rendelkezéseire is.

2. melléklet

Bizottságok feladatköre:
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság:
- véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását
- Nyilvántart ja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kell kezelni. Ezen belül a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozata - az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével - nyilvános, még hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát titkosan kezeli
- Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.
Szociális és Egészségügyi Bizottság:
- Elbírálja az önkormányzathoz benyújtott szociális kérelmeket
- Dönt a hatáskörébe utalt szociális juttatásokról
- Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását
- Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.
- közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,
- figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,
- ellenőrzi és vizsgálja az egészségügy és a szociális ellátás szintjét.
Oktatási-nevelési, Kulturális és Sportbizottság:
- Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit
- Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli
- Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.
- ellenőrzi az oktatási és nevelési intézmények gazdálkodását,
- figyelemmel kíséri és segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányi helyzetét, továbbtanulását,
- ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
- figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,
- vizsgálja az oktatási, nevelési és művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát.
A bizottságok részére átruházott feladat és hatásköröket az önkormányzat rendeletei tartalmazzák.

3. melléklet

Bizottságok feladatköre
Az Önkormányzati Képviselők névsora:
- véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését, azok éves beszámolóit, valamint a Polgármesteri Hivatal gazdálkodását
- Nyilvántart ja és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat, azokat a jogszabályban foglaltaknak megfelelő technikai előírások szerint kell kezelni. Ezen belül a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozata - az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével - nyilvános, még hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát titkosan kezeli
- Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést.
Szociális és Egészségügyi Bizottság:
- Elbírálja az önkormányzathoz benyújtott szociális kérelmeket
- Dönt a hatáskörébe utalt szociális juttatásokról
- Véleményezi a szociális és egészségügyi ellátásokra fordítható költségvetési pénzeszközök elosztását és felhasználását
- Gondoskodik a hatáskörébe tartozó szociális, egészségügyi és gyermekvédelmi megelőző tevékenységek végrehajtásáról.
- közreműködik az egészségügyi és szociális gondoskodás fejlesztésében,
- figyelemmel kíséri a község foglalkoztatáspolitikai helyzetét,
- ellenőrzi és vizsgálja az egészségügy és a szociális ellátás szintjét.
Oktatási-nevelési, Kulturális és Sportbizottság:
- Előkészíti a község kulturális és sportrendezvényeit
- Ápolja és fenntartja a falunapi szokásokat, a község ünnepnapjainak és azok programjainak szervezését felügyeli
- Gondoskodik a sporttevékenységek támogatásáról, erősíti a fiatalok testnevelés és sport iránti érdeklődését.
- ellenőrzi az oktatási és nevelési intézmények gazdálkodását,
- figyelemmel kíséri és segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányi helyzetét, továbbtanulását,
- ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
- figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási, nevelési, művelődési intézmények munkáját,
- vizsgálja az oktatási, nevelési és művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát.
A bizottságok részére átruházott feladat és hatásköröket az önkormányzat rendeletei tartalmazzák.

4. melléklet

Az Önkormányzat által ellátott feladatok szakfeladat-száma és megnevezése

3

6

0

0

0

0

víztermelés,- kezelés, - ellátás

3

7

0

0

0

0

szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

3

8

1

1

0

3

települési hulladék vegyes /ömlesztett/ begyűjtése, szállítása, átrakása

4

1

2

0

0

0

lakó- és nem lakó épület építése

5

6

1

0

0

0

éttermi, mozgó vendéglátás

5

6

2

9

1

7

munkahelyi étkeztetés

8

4

1

1

1

6

országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz
kapcsolódó tevékenység

8

4

1

1

2

6

önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

8

4

1

3

3

9

mukanélküli ellátások finanszírozása

8

4

2

5

2

1

tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása

8

4

2

5

3

2

a lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztás

8

4

2

5

4

1

ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

8

6

2

1

0

1

háziorvosi alapellátás

8

6

2

1

0

2

háziorvosi ügyeleti ellátás

8

6

2

2

3

1

foglalkozás-egészségügyi alapellátás

8

6

#

3

0

1

fogorvosi alapellátás

8

6

9

0

4

1

család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

8

8

2

1

2

1

helyi eseti lakásfenntartási támogatások

8

8

9

1

0

2

családi napközi

8

8

9

1

0

9

gyermekek napközbeni ellátásához kapcsolódó egyéb szolgáltatás

8

8

9

9

2

1

szociális étkeztetés

8

8

9

9

2

2

házi segítségnyújtás

8

8

9

9

2

4

családsegítés

8

8

9

9

4

2

önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás

9

6

0

3

0

2

köztemető-fenntartás és működtetés

8

9

0

1

1

1

esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és
programok

9

0

0

1

2

1

zeneművészeti tevékenység

4

9

3

9

0

9

Máshova nem sorolható egyéb szárazföldi személyszállítás

8

4

1

1

1

6

Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz

kapcsolódó tevékenységek

8

5

6

0

2

0

Pedagógiai szakmai szolgáltatások